Brak paliwa - benzyna a diesel

Data: 2011-04-08 00:00:13
Autor: tippyland
Brak paliwa - benzyna a diesel
Czesc,

nurtuje mnie kwestia pustego baku w benzynie i dieslu. Wiadomo, ze w
benzynie ze wzgledu na zamontowany katalizator nie wolno dopuscic do
sytuacji, w ktorej brakuje paliwa. Czy tak samo jest w dieslach?

Data: 2011-04-08 09:10:00
Autor: wchpikus
Brak paliwa - benzyna a diesel
Witam!
nurtuje mnie kwestia pustego baku w benzynie i dieslu. Wiadomo, ze w
benzynie ze wzgledu na zamontowany katalizator nie wolno dopuscic do
sytuacji, w ktorej brakuje paliwa. Czy tak samo jest w dieslach?

A co ma katalizator do paliwa?
Raczej nie chodzi o katalizator ale o smiecie w baku.
Przy "dislu", nie wszystkie, ale sa modele co nie lubia zapowietrzenia ukladu paliwowego..

Data: 2011-04-09 00:06:45
Autor: Przemysław Czaja
Brak paliwa - benzyna a diesel

UĹźytkownik "wchpikus"

Raczej nie chodzi o katalizator ale o smiecie w baku.

rozumiem, że "śmieci" pływają _po_ powierzchni paliwa?

Data: 2011-04-08 09:10:06
Autor: news-gazeta
Brak paliwa - benzyna a diesel

Wiadomo, ze w benzynie ze wzgledu na zamontowany katalizator nie wolno dopuscic do
sytuacji, w ktorej brakuje paliwa.

A skad takie dziwne stwierdzenie?
Kat nie ma nic wspólnego z brakiem paliwa.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2011-04-08 09:19:41
Autor: bratPit[pr]
[...]

cos potastales, w benzyniakach nie ma problemu,
zazwyczaj to diesle bywaly klopotliwe w przypadku braku paliwa, choc teraz w dobie pomp pomocniczych w zbiorniku i to juz przestaje byc problem,

brat

Data: 2011-04-08 02:48:11
Autor: WS
On 8 Kwi, 09:19, "bratPit[pr]" <krakus28no_s...@op.pl> wrote:

cos potastales, w benzyniakach nie ma problemu,

A co z pompa paliwa? Nie moze sie np. zatrzec chodzac na sucho?

WS

Data: 2011-04-08 12:14:15
Autor: Olo
On 2011-04-08 11:48, WS wrote:
On 8 Kwi, 09:19, "bratPit[pr]"<krakus28no_s...@op.pl>  wrote:

cos potastales, w benzyniakach nie ma problemu,

A co z pompa paliwa? Nie moze sie np. zatrzec chodzac na sucho?

WS

a żeby chodziła pompa paliwa to musi chodzić silnik, a żeby chodził silnik musi mieć paliwo yntelygencie... chyba, że masz auto zagazowane...

Data: 2011-04-08 03:19:35
Autor: WS
Brak paliwa - benzyna a diesel
On 8 Kwi, 12:14, Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> wrote:

a eby chodzi a pompa paliwa to musi chodzi silnik, a eby chodzi
silnik musi mie paliwo yntelygencie... chyba, e masz auto zagazowane...

Ja mam elektryczna w baku i chodzi po wlaczeniu zaplonu. Wdziales
gdzies spalinowa? Tzn. uwazasz,ze pompa podaje paliwo dopiero po
uruchomieniu silnika? To skad sie tam bierze paliwo przed
uruchomieniem - yntelygencie... ;)

WS

Data: 2011-04-08 03:32:16
Autor: WS
Brak paliwa - benzyna a diesel
On 8 Kwi, 12:20, "Michal Gut"
<mic...@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote:
> [...]
> gdzies spalinowa? Tzn. uwazasz,ze pompa podaje paliwo dopiero po
> uruchomieniu silnika? To skad sie tam bierze paliwo przed

no, ale mowimy o sytuacji, w ktorej paliwo sie skonczylo ;)

PS. wiem, ze nie musi byc pompa elektryczna np. w Syrenie byla
membranowa "napedzana" roznica cisnien w bloku silnika, ale teraz juz
chyba nikt takich udow nie robi...

Data: 2011-04-08 13:06:05
Autor: Tmek
Brak paliwa - benzyna a diesel

Uzytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisal w
wiadomosci
[...]

Robia, w motocyklach.
I dzieki temu sa niezawodne.

Tmek

Data: 2011-04-08 04:28:55
Autor: WS
Brak paliwa - benzyna a diesel
On 8 Kwi, 13:06, "Tmek" <T...@dom.ek> wrote:

Robia, w motocyklach.
I dzieki temu sa niezawodne.

hm... w CBR f4i mam tez elektryczna, w GSXFie (gaznikowyn) nie bylo
pompy - paliwo z baku splywalo grawitacyjnie

WS

Data: 2011-04-08 11:48:37
Autor: AZ
On 2011-04-08, WS <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> wrote:
Robia, w motocyklach.
I dzieki temu sa niezawodne.

hm... w CBR f4i mam tez elektryczna, w GSXFie (gaznikowyn) nie bylo
pompy - paliwo z baku splywalo grawitacyjnie

Bo to nie sa pompy a jedynie kraniki podcisnieniowe. Przy wylaczonym
silniku kranik jest zamykany. Pompy sa przewaznie w motocyklach gdzie
najnizsza czesc zbiornika nie jest na dostatecznej wysokosci wzgledem
gaznikow.

--
Artur

Data: 2011-04-08 04:54:51
Autor: WS
On 8 Kwi, 13:48, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:

[...]

dokaldnie taki kranik mialem w GSXFie, pompy sa najczesciej (zawsze?)
przy wtrysku

WS

Data: 2011-04-08 14:25:30
Autor: Andrzej Ława
W dniu 08.04.2011 13:54, WS pisze:

dokaldnie taki kranik mialem w GSXFie, pompy sa najczesciej (zawsze?)
przy wtrysku

Oraz w motocyklach ze zbiornikiem niĹźej niĹź gaĹşnik.

Zdaje się Yamaha Virago miała zbiornik pod siedzeniem (to przed
siedzeniem to była atrapa skrywająca jakieś inne komponenty).

Na pewno Suzuki Epicuro miał podciśnieniową pompkę membranową.

Data: 2011-04-08 13:18:14
Autor: Olo
On 2011-04-08 12:19, WS wrote:
[...]

pompa paliwa jest z reguły elektryczna znaffco

Wdziales
gdzies spalinowa?

a co to ma do rzeczy?

Tzn. uwazasz,ze pompa podaje paliwo dopiero po
uruchomieniu silnika? To skad sie tam bierze paliwo przed
uruchomieniem - yntelygencie... ;)

WS

przy przekręceniu kluczyka pompa uruchamia się na chwile podając ciśnienie w układzie paliwowym... następny yntelygent

Data: 2011-04-08 05:02:40
Autor: WS
Brak paliwa - benzyna a diesel
te, yntelygent, zdecyduj sie moze, czy silnik musi chodzic, czy
nie... ;)

On 8 Kwi, 12:14, Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> wrote:
a eby chodzi a pompa paliwa to musi chodzi silnik, a eby chodzi
silnik musi mie paliwo yntelygencie... chyba, e masz auto zagazowane...

On 8 Kwi, 13:18, Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> wrote:
przy przekr ceniu kluczyka pompa uruchamia si na chwile podaj c
ci nienie w uk adzie paliwowym... nast pny yntelygent

Co sie dzieje, jesli paliwa w baku nie ma? Jak dlugo chodzi po
przekreceniu kluczyka i co ja chlodzi i smaruje? :)

WS

Data: 2011-04-08 16:49:21
Autor: Olo
W dniu 2011-04-08 14:02, WS pisze:
te, yntelygent, zdecyduj sie moze, czy silnik musi chodzic, czy
nie... ;)

ratunku

Co sie dzieje, jesli paliwa w baku nie ma? Jak dlugo chodzi po
przekreceniu kluczyka i co ja chlodzi i smaruje? :)

tylko idiota kręci rozrusznikiem nie mając paliwa, jak widzę Tobie taki pomysł wpadł, o zgrozo, do głowy. Resztę wydedukuj sobie sam.

Podsumowując - masakra jakaś.

WS

Data: 2011-04-08 08:02:48
Autor: WS
Brak paliwa - benzyna a diesel
On 8 Kwi, 16:49, Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> wrote:

tylko idiota kr ci rozrusznikiem nie maj c paliwa, jak widz Tobie taki
pomys wpad , o zgrozo, do g owy. Reszt wydedukuj sobie sam.

moze i tylko idiota, ale wiekszosc przypadkow, ktore widzialem typu
"samochod nie odpala" konczyla sie calkowitym rozladowaniem
akumulatora ;) , dodatkowo wiekszosc chiala pozyczyc pradu i dalej
krecic...

WS

PS i nie byly to wcale blondynki ;)

PS1 EOT ;)

Data: 2011-04-08 20:58:35
Autor: J.F.
On Fri, 8 Apr 2011 08:02:48 -0700 (PDT),  WS wrote:
[...]

Ciekawe co wy zrobicie jak was to spotka .. zadzwonicie po lawete ? Assistance sie przydaje, ale kiedzy dzwonic - po 5, 10, czy 15s
krecenia ?
dodatkowo wiekszosc chiala pozyczyc pradu i dalej krecic...
PS i nie byly to wcale blondynki ;)

Bo to czasem daje pozytywny efekt.

A czasem wrecz slychac ze jeszcze troche i silnik zapali ..

J.

Data: 2011-04-08 20:38:52
Autor: Irokez
Brak paliwa - benzyna a diesel
Uzytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisal w wiadomosci news:76d56144-d8e7-4d7b-b263-8e2ec71b3dbfw6g2000vbo.googlegroups.com...
[...]

o.. yntelygent.
Ano paliwo sie bierze z tego, ze po przekreceniu kluczyka pompa pracuje okolo 3-4 sekund aby nabic przewody i sie wylacza.
Az do momentu kiedy sie chce silnik odpalic.
Nawet Lanos tak ma.

Jak dlugo krecisz rozrusznikiem z pustym bakiem?

Zanim zaczniesz wyzywac zasiegnij wiedzy, a tak tylko sie osmieszyles.

--
Irokez

Data: 2011-04-08 14:51:29
Autor: bratPit[pr]
Brak paliwa - benzyna a diesel
cos potastales, w benzyniakach nie ma problemu,

A co z pompa paliwa? Nie moze sie np. zatrzec chodzac na sucho?

pompa nie pracuje gdy nie ma paliwa bo silnik nie pracuje,
pompa uruchamiana jest na kilka sekund po wlaczeniu zaplonu, pózniej w momencie krecenia rozrusznikiem - i teraz :
a) gdy nie odpali pompa jest wylaczana,
b) gdy odpali pompa pracuje dalej,

brat

Data: 2011-04-08 02:55:00
Autor: hamberg
[...]

ani w starenkim 1.9TD by Fiat ani w nowszym 2,4JTD po skonczeniu sie
ropy wlewalem paliwo do baku i jechalem dalej (trzeba pokrec troche
wiecej)

Data: 2011-04-08 14:59:36
Autor: bratPit[pr]
[...]

dlatego - jak tu juz ktos wczesniej zauwazyl - zalezy to od konstrukcji ukladu paliwowego,
w Oplach bez pompy pomocniczej w zbiorniku ciezko jest odpalic bez odpowietrzania ukladu, w skrajnych przypadkach w silnikach 2.0D (82 i 100KM zdarza sie ze padnie pompa wtryskowa, a nawet jezeli nie padnie, tylko w koncu odpali to robi jej sie powazne "kuku" krecac na sucho - w konsekwencji takich dzialan pózniej i tak sie zatrze i jest placz,

brat

Data: 2011-04-08 07:34:48
Autor:
bratPit[pr] <krakus28no_spam@op.pl> napisał(a):
zazwyczaj to diesle bywaly klopotliwe w przypadku braku paliwa, choc teraz w dobie pomp pomocniczych w zbiorniku i to juz przestaje byc problem,

dokladnie, stare wynalazki Pug 304 1.5D oraz 1.7D oplowski musialy byc
odpowietrzane

nowy D4D po wyssaniu resztek paliwa gasnie ;), po zatankowaniu odpalasz
przechodzi w tryb awaryjny (np. niedziala pedal gazu), po kilkunastu sek.
wraca wszystko do normy, poza swiecacym sie Check Engine ;) ale to po kilku
minutach rowniez gasnie.

Data: 2011-04-08 00:54:22
Autor: tippyland
On 8 Kwi, 09:34, " " <blueda...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
bratPit[pr] <krakus28no_s...@op.pl> napisa (a):

> [...]

wraca wszystko do normy, poza swiecacym sie Check Engine ;) ale to po kilku

Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

Z tego co slyszalem katalizator moze zostac uszkodzony w przypadku
niedopalenia mieszanki, ktora przy ponownym rozruchu moze sie do niego
dostac, myle sie? Jak zatem sprawdzic, czy nasz silnik diesla
wyposazony jest w taka pompe pomocnicza i jakie czynnosci nalezy
wykonac, jesli zabraknie paliwa w silnikach bez tej pompy, tzn. jak
przebiega takie np. odpowietrzanie?

Data: 2011-04-08 08:16:12
Autor:
tippyland <tippyland@gmail.com> napisał(a):
[...]

ja wiem, jedno moj D4D nie posiada dwumasy i DPF'a ;) i to jest dl amnie
najwazniejsze, a czy ma zbiorniczek czy cos innego nie wiem ;) bylem daleko od
instrukcji, nocna pora itp. nawet nie wiem czy mam katalizator ;)

ale odpowietrzanie polega - tak zakladam, na bazie doswiadczen ze starymi
Dieslami - taki zbiorniczek, z niby pompka ktora odkrecasz, pompujesz,
wciskasz i dokrecasz potem odpalasz jak sie uda ;)

Data: 2011-04-08 09:53:11
Autor: Michał Gut
Brak paliwa - benzyna a diesel
to samo w punto prawie 1.3 multijet - trzeba pochechłać go z 3-4 sekundy dluzej i tyle.
zapala sie check i gasnie po 3 uruchomieniach silnika (blad zapisany to afair za niskie cisnienie pompy wysokieo cisnienia).
stary diesel z mechaniczna pompa paliwa - trzeba bylo chechłać az odpalił:) i zero innego odpowietrzania:)

Data: 2011-04-08 11:05:36
Autor: Olo
On 2011-04-08 09:00, tippyland wrote:
Czesc,

nurtuje mnie kwestia pustego baku w benzynie i dieslu. Wiadomo, ze w
benzynie ze wzgledu na zamontowany katalizator nie wolno dopuscic do
sytuacji, w ktorej brakuje paliwa. Czy tak samo jest w dieslach?

i tak właśnie powstają urban legends...

Brak paliwa - benzyna a diesel