Brak paszportu/dowodu a konsekwencje prawne

Data: 2011-05-23 10:00:46
Autor: hiperpoprawny
Brak paszportu/dowodu a konsekwencje prawne
Witam,

Niedługo mam wycieczkę szkolną do Niemiec. Nie posiadałem odpowiednich
dokumentów, poszedłem je wyrobić dopiero na niespełna 3 tygodnie przed
(paszport i dowód, czas oczekiwania: 30 dni). Do jutra mam dokonać
bezzwrotnej wpłaty za wyjazd. Jeżeli nie otrzymam na czas dokumentu, a
wyjechałbym - jakie KONKRETNIE grożą mi konsekwencje? Czytałem coś o
magicznych tysiącach euro kar i dniach spędzonych w areszcie, ale jak
to jest dokładnie? I czy jakkolwiek zmienia moją sytuację fakt, że
a) jestem uczestnikiem zorganizowanego, szkolnego wyjazdu z pełną
dokumentacją kuratorium etc.
b) jestem osobą niepełnoletnią?

Data: 2011-05-23 19:41:14
Autor: Robert Tomasik
Brak paszportu/dowodu a konsekwencje prawne

Nie sądzę, by nauczyciel Cię zabrał bez wymaganego dokumentu, a to w zasadzie czyni dalszą dyskusję czysto akademicką.

Data: 2011-05-23 11:02:43
Autor: Matt
On 23 Maj, 19:41, "Robert Tomasik" <robert.toma...@gazeta.pl> wrote:
Nie sądzę, by nauczyciel Cię zabrał bez wymaganego dokumentu, a to w
zasadzie czyni dalszą dyskusję czysto akademicką.

Dokladnie - zgłoszenie wycieczki zagranicznej do kuratorium musi
zawierac m.in. nr paszportu, dowodu osobistego, lub innego dokumentu
potwierdzajacego prawo kazdego uczestnika do pobytu w kraju do ktorego
jedzie wycieczka.

--
Regards
Matt

Data: 2011-05-23 21:16:24
Autor: Piter S.
Użytkownik "Matt" <mateusz.wojcik@gmail.com> napisał w wiadomości news:b5629d57-c062-44f9-b870-1c70c2422ca5x1g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

A to coś nowego. Przepisy tego nie wymagają (w zgłoszeniu do kuratorium ma być lista uczniów z określeniem wieku i nie są wymagane dane dotyczące dokumentu uprawniającego do przekraczania granicy - za to odpowiada dyrektor zezwalając na wycieczkę).
Zgadzam się jednak z wypowiedzią Roberta.

--
Piotr

Data: 2011-05-23 21:29:47
Autor: FIODOR
Brak paszportu/dowodu a konsekwencje prawne
no ale zalozmy ze go zabierze ? ;)  zna ktos odpowiedz na pytanie postawione w watku ? :)

Data: 2011-05-23 21:33:27
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "FIODOR" <no.spam@tam.i.siam> napisał w wiadomości news:4ddab5ab$0$2438$65785112news.neostrada.pl...
no ale zalozmy ze go zabierze ? ;)  zna ktos odpowiedz na pytanie postawione w watku ? :)

Nie znam prawa niemieckiego. U nas nauczycielce bym później postawił zarzut z art. 231 kk. Co do dziecka, to jak jest nieletnie, to pewnie co najwyżej jakaś drobna reprymenda ze strony Sądu Rodzinnego za nielegalne przekroczenie granicy RP.

Data: 2011-05-23 22:18:58
Autor: spp
W dniu 2011-05-23 21:33, Robert Tomasik pisze:

[...]

http://www.polskatimes.pl/stronaglowna/23950,bez-paszportu-lub-dowodu-osobistego-stracisz-urlop,id,t.html

codziennie na francuskie, niemieckie, holenderskie posterunki policji trafia od kilkunastu do kilkudziesięciu Polaków.

Już ponad tysiąc naszych rodaków ukarano za brak paszportu. Mandat może kosztować nawet od 100 do ponad 500 euro.

--
  spp

Data: 2011-05-23 21:59:31
Autor: Maciek.
[...]

W 1991 roku czas oczekiwania na paszport (ale byłem wtedy pełnoletni) wynosił minimum 3 tygodnie. Dowiedziałem się o tym podczas wypełniania kwestionariusza. Poszedłem z papierem i fotkami do pokoju A. I od razu do pokoju B z prośbą o przyspieszenie wydania paszportu do bodajże 5, czy 7 dni. Kobita zapytała czemu mi się tak spieszy. Odpowiedziałem zgodnie z prawdą, że zaplanowaliśmy z przyjaciółmi wyjazd do Czech(osłowacji), że to już koniec wakacji, że była matura, itd., itp.
I dostałem paszport w terminie na którym mi zależało. Bez kwiatów, podwawelskiej, kawy...

Weź jakiś kwit ze szkoły, który potwierdzi jaka jest sprawa i działaj. Ja swój paszport wyrabiałem w Warszawie, więc wszystko było na miejscu. W Twoim przypadku dokument zapewne musi "przejść" przez jakąś centralną drukarnię i dlatego to tak długo trwa. Ale warto spróbować. Rodzice/opiekunowie nie mogą pomóc? Może jakiś dokument tymczasowy?

--
M.

Data: 2011-05-23 14:14:11
Autor: hiperpoprawny
On 23 Maj, 21:59, "Maciek." <mmu...@gmail.com> wrote:
U ytkownik "hiperpoprawny" <hiperpopra...@gmail.com> napisa

> Nied ugo mam wycieczk szkoln do Niemiec. Nie posiada em odpowiednich
> dokument w, poszed em je wyrobi dopiero na niespe na 3 tygodnie przed
> (paszport i dow d, czas oczekiwania: 30 dni). Do jutra mam dokona
> bezzwrotnej wp aty za wyjazd.

W 1991 roku czas oczekiwania na paszport (ale by em wtedy pe noletni)
wynosi minimum 3 tygodnie. Dowiedzia em si o tym podczas wype niania
kwestionariusza. Poszed em z papierem i fotkami do pokoju A. I od razu do
pokoju B z pro b o przyspieszenie wydania paszportu do bodaj e 5, czy 7
dni. Kobita zapyta a czemu mi si tak spieszy. Odpowiedzia em zgodnie z
prawd , e zaplanowali my z przyjaci mi wyjazd do Czech(os owacji), e to
ju koniec wakacji, e by a matura, itd., itp.
I dosta em paszport w terminie na kt rym mi zale a o. Bez kwiat w,
podwawelskiej, kawy...

We jaki kwit ze szko y, kt ry potwierdzi jaka jest sprawa i dzia aj. Ja
sw j paszport wyrabia em w Warszawie, wi c wszystko by o na miejscu. W Twoim
przypadku dokument zapewne musi "przej " przez jak centraln drukarni i
dlatego to tak d ugo trwa. Ale warto spr bowa . Rodzice/opiekunowie nie mog
pom c? Mo e jaki dokument tymczasowy?

Dokumenty paszportowe składałem w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim,
pytałem o możliwość przyspieszenia. Odpowiedziano mi, że bardzo
chętnie by mi przyspieszyli, ale brakuje ku temu ustawowego środka.

--
hiperpoprawny

Data: 2011-05-24 01:14:45
Autor: SDD

Użytkownik "hiperpoprawny" <hiperpoprawny@gmail.com> napisał w wiadomości news:16977d80-214c-4207-b64e-52176b7e51d2d1g2000yqm.googlegroups.com...

Dokumenty paszportowe składałem w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim,
pytałem o możliwość przyspieszenia. Odpowiedziano mi, że bardzo
chętnie by mi przyspieszyli, ale brakuje ku temu ustawowego środka.

A dowod osobisty nie byloby szybciej?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-05-24 13:57:42
Autor: Kamil
Dnia Mon, 23 May 2011 14:14:11 -0700 (PDT), hiperpoprawny napisał(a):

Dokumenty paszportowe składałem w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim,
pytałem o możliwość przyspieszenia. Odpowiedziano mi, że bardzo
chętnie by mi przyspieszyli, ale brakuje ku temu ustawowego środka.

W grudniu "oczekiwanie" na paszport dla dziecka trwało....siedem dni. W tym
właśnie UW :)
Nic nie było ściemniane czy wręczane - po prostu padło pytanie "kiedy
chcemy odebrać paszport ...i tu kilka propozycji" - wybraliśmy tą za
tydzień.

Data: 2011-05-24 20:21:58
Autor: piotr
W dniu 2011-05-23 23:14, hiperpoprawny pisze:

Dokumenty paszportowe składałem w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim,
pytałem o możliwość przyspieszenia. Odpowiedziano mi, że bardzo
chętnie by mi przyspieszyli, ale brakuje ku temu _ustawowego środka_.

czyli tak jak wspomniał Maciek. -kwiatów, podwawelskiej, kawy...

Data: 2011-05-23 18:30:26
Autor: witek
On 5/23/2011 2:59 PM, Maciek. wrote:
Weź jakiś kwit ze szkoły, który potwierdzi jaka jest sprawa i działaj

Se moze nastukac, jak wszystko i tak jest drukawane centralnie w warszawie.

Data: 2011-05-24 08:14:01
Autor: Kowal
[...]

Koledze ukradli dowód, a musiał wracać do pracy za granica, paszportu nie posiadał.
Pojechał wyrobić paszport (bo szybciej niż DO) i miałby go za 2-3 dni, gdyby miał DO :(

Data: 2011-05-23 22:31:14
Autor: Wemif
hiperpoprawny <hiperpoprawny@gmail.com> wrote:

Niedługo mam wycieczkę szkolną do Niemiec. Nie posiadałem odpowiednich
dokumentów, poszedłem je wyrobić dopiero na niespełna 3 tygodnie przed
(paszport i dowód, czas oczekiwania: 30 dni). Do jutra mam dokonać

Na dowod osobysty na poczatku tego roku czekalem 7 dni. Wroclaw.
W normalnym trybie. Jeszcze jest tryb ekspresowy, pewnie jeszcze szybciej.

a.

Brak paszportu/dowodu a konsekwencje prawne