Brak podpisu na wydruku z terminala

Data: 2011-08-25 10:07:30
Autor: Włodziu
Brak podpisu na wydruku z terminala
Posiadam kartę kredytową na podpis już od ponad roku i za każdym razem jak płacę to sprzedawca daje mi do podpisania świstek z terminala.

Jednak w tym tygodniu już 3 razy zdarzyło mi się że musiałem się upominać o złożenie podpisu :). Poprostu kasjerka (za każdym razem to była kobieta) chowała niepodpisany wydruk do kasy. W związku z tym nurtuje mnie pytanie, co się dzieje jeżeli nie podpiszę wydruku?

Domyślam się, że jak bym był "kutas" to bym nie dopominał się o podpisanie a następnie złożył w banku reklamację, że nie wykonywałem takiej transakcji i pewnie dostałbym zwrot.

Ale, co jeżeli tego nie zauważę (lub zapomnę) to "chyba" zejdzie ta kwota z mojej karty ale czy sklep uzyska kasę na podstawie nieautoryzowanego wydruku? Jeżeli nie to co się z tą kasą stanie bo nie może zostać w próżni (jeżeli zeszło odemnie to musi gdzieś wejść)??

Pozdrawiam

Data: 2011-08-25 02:11:16
Autor: MK
On 25 Sie, 10:07, "Włodziu" <wlodek.wich...@wp.pl> wrote:
[...]

Pierwszy raz placiles za przejazd autostrada? To tak ma. nie oplaca
sie tracic czasu na podpis przy niskich kwotach...

MK

Data: 2011-08-25 07:12:30
Autor: witek
On 8/25/2011 3:07 AM, Włodziu wrote:
[...]

no patrz, a mi sie w tym tygodniu tylkor az udało złozyć podpis, w każdym innym nie chcieli

Poprostu kasjerka (za każdym razem to była kobieta)
chowała niepodpisany wydruk do kasy. W związku z tym nurtuje mnie pytanie,
co się dzieje jeżeli nie podpiszę wydruku?

Nic.
im ten podpis do d... potrzebny.

Domyślam się, że jak bym był "kutas" to bym nie dopominał się o podpisanie a
następnie złożył w banku reklamację, że nie wykonywałem takiej transakcji i
pewnie dostałbym zwrot.

o ile sklep skasował już taśmy z monitoringu.

Ale, co jeżeli tego nie zauważę (lub zapomnę) to "chyba" zejdzie ta kwota z
mojej karty ale czy sklep uzyska kasę na podstawie nieautoryzowanego
wydruku?

im do szczescia potrzebny jest numer karty i czasami data ważności.
reszta to zbedne pierdoły.

  Jeżeli nie to co się z tą kasą stanie bo nie może zostać w próżni
(jeżeli zeszło odemnie to musi gdzieś wejść)??

do sklepu.

Data: 2011-08-25 15:47:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Brak podpisu na wydruku z terminala

"witek" j35ehm$m7e$1@usenet.news.interia.pl

[...]

Imo taśmy już są dawno skasowane. ich miejsce zajęły dyski. :)

 Jeżeli nie to co się z tą kasą stanie bo nie może zostać w próżni (jeżeli zeszło odemnie to musi gdzieś wejść)??

do sklepu.

W ostateczności ja mogę zaopiekować się taką sporna kwotą... ;)

Data: 2011-08-25 08:27:23
Autor:
Włodziu <wlodek.wichura@wp.pl> napisał(a):
Posiadam kartę kredytową na podpis już od ponad roku i za każdym razem jak płacę to sprzedawca daje mi do podpisania świstek z terminala.

Polbank? A może poza Polską coś? Teraz to już większość na PIN... szybciej,
wygodniej, duuużo bezpieczniej (ale o tym to na tej grupie były tysiące
wypowiedzi, nie o to chodzi ;) )

[...]

Leży niepodpisany. Tyle. Oczywiście do momentu, aż faktycznie na daną
transakcję nie zostanie rozpoczęta procedura reklamacji- wtedy możliwe, że
ktoś na niego spojrzy.

Domyślam się, że jak bym był "kutas" to bym nie dopominał się o podpisanie a następnie złożył w banku reklamację, że nie wykonywałem takiej transakcji i pewnie dostałbym zwrot.

To "pewnie" zależy od tego, czy sprzedawca byłby w stanie udowodnić, że Ty to
Ty i faktycznie to kupiłeś. Podpis lub jego brak jest jedynie pomocą,
ostatecznie ani Ty, ani sprzedawca, ani nikt inny zaangażowany nie jest
grafologiem. Tak samo mógłbyś reklamować transakcję Z podpisem twierdząc, że
to nie Twój, a przestępca płacił sfałszowanym plastikiem.

Pytanie, czy naprawdę dla tej kwoty naraziłbyś się na odpowiedzialność karną?
Bo każde nieuprawnione użycie karty (nie błąd na wyciągu itp- wyszłoby, że to
nieuprawnione użycie karty) + kopiowanie danych karty to przestępstwo i
musiałbyś złożyć zeznanie na Policji. Musiałbyś więc zeznać, ze to nie Ty
wykonałeś tę transakcję. Miałbyś nieciekawie gdyby jednak sklep udowodnił, że Ty to Ty, np. mając
monitoring lub zeznaniem dwóch- trzech ludzi z obsługi, którzy by Cię
pamiętali, rozpoznali na okazaniu itp itd.

[...]

Zejdzie, w praktyce liczy się to co się stało na terminalu i to, że sprzedawca
kliknął "podpis zgodny". Na papierki nikt dziś nie patrzy, zresztą- brak
podpisu też nie jest powodem do nie-obciążenia rachunku, chociaż oczywiście
jego brak jest wysoce niewskazany. Z PINem takiego problemu nie ma- PIN
zgodny, karta chipowa, to sklep ma spokój i może akceptować karty bez obaw.

Michał

Data: 2011-08-25 09:10:01
Autor: xbartx
Brak podpisu na wydruku z terminala
Dnia Thu, 25 Aug 2011 10:07:30 +0200, W³odziu napisał(a):

Posiadam kartĂŞ kredytowÂą na podpis juÂż od ponad roku i za kaÂżdym razem
jak pÂłacĂŞ to sprzedawca daje mi do podpisania Âświstek z terminala.
(...)

Większość kart jest już teraz na PIN, więc jak czasami się zdarzy podpis to machinalnie kasjer/ka wkłada slip do kasy bez otrzymania podpisu - zwykły błąd matrixa ;)
Jak zareklamujesz taką transakcję a Ci udowodnią, że to jednak Ty ją zrobiłeś to klasyczne wyłudzenie.

--
xbartx

Data: 2011-08-25 10:17:40
Autor: Robert Kois
Dnia Thu, 25 Aug 2011 10:07:30 +0200, Włodziu napisał(a):

[...]

Serio myślisz, że ktoś te miliony wydruków wysyła, sprawdza itp.?
A jak zareklamujesz wykonaną transakcję to podpadnie chyba pod próbę
wyłudzenia.

--
Kojer

Data: 2011-08-25 15:44:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Brak podpisu na wydruku z terminala

"Robert Kois" o9y0e941cb8w$.dlg@kojer.kojer

[...]

Oczywiście!! Banki zatrudniają grafologów, ;)
sprawdzających wnikliwie i dokładnie każdy podpis!!! ;)

A jak zareklamujesz wykonaną transakcję
to podpadnie chyba pod próbę wyłudzenia.

Nieśmiało zauważę, że są nawet karty zbliżeniowe. :)

Data: 2011-08-25 15:55:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Brak podpisu na wydruku z terminala

"Włodziu" 1314259509.742771@d1.icnet

Domyślam się, że jak bym był "kutas" to bym nie dopominał się o podpisanie a następnie złożył w banku reklamację, że nie wykonywałem takiej transakcji i pewnie dostałbym zwrot.

Dostałbyś nawet wtedy, gdybyś podpisał a notariusz potwierdził
Twój podpis -- o ile kwota karciana byłaby dostatecznie mała. :)
Ale ile razy tak dostaniesz? :) Raz, dwa razy?... Za trzecim ;)
nie będziesz mile widzianym klientem banku. :) Może nawet ktoś
zażyczy sobie sprawdzenia kart -- jak w każdej dobrej grze... ;)

Tak czy siak nasze życie oparte jest w znacznej części na zaufaniu.

[dlatego jubiler nie montuje roentgena przy wyjściu ze swego sklepu
a policjant nie strzela profilaktycznie ;) do każdego napotkanego
człowieka, biorąc go za przestępcę -- ale wszystko do czasu...
nawet Polacy na swych władców wybrali braci Kaczyńskich -- ale
wszystko do czasu...]

Data: 2011-08-25 19:45:51
Autor: marcin
Brak podpisu na wydruku z terminala
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
[...]

Ty masz jakiegoś pierdolca z tymi Kaczyńskimi, piszesz o nich w co drugim poście. Przypominam: jeden nie żyje, drugi nie jest w rządzie. Ich wpływ na Twoje życie ogranicza się do tego, co wyczytasz o nich w wyborczej.

pozdr

Data: 2011-08-26 00:28:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Brak podpisu na wydruku z terminala

"marcin" 4e568a56$0$2453$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Wysłałem prawie 38 tysięcy postów.
W ilu wspominam Kaczyńskich?

Przypominam: jeden nie żyje, drugi nie jest w rządzie.
Ich wpływ na Twoje życie ogranicza się do tego, co
wyczytasz o nich w wyborczej.

Ja piszę o tym, że obaj żyją?
Że obaj byli czy są w rządzie?

  "Eneuel Leszek Ciszewski" j35k9d$gd6$1@inews.gazeta.pl

  > nawet Polacy na swych władców wybrali braci Kaczyńskich

JKaczyński był (od 2003 roku) liderem partii politycznej,
           która zwyciężyła w powszechnych wyborach parlamentarnych.
LKaczyński został prezydentem RP z wyboru narodu.

Wiesz, co to władza? I kim jest władca?
Umiesz liczyć, rachować?
Znasz gramatykę polską? -- wiesz, co to czas przeszły?...

pozdr

Pierdolca (o ile już mamy używać języka Twojego -- języka
rodem z rynsztoka) IMO masz Ty, nie ja -- i wykazałem to
w kilku punktach.

W ,,co drugim poście'' piszę o nich dopiero wtedy, gdy
czas obecny (teraźniejszy) zawężamy do pisania jednego
postu.

-=-

Wiesz, dlaczego jedni coś w życiu osiągają a inni nie?
Bo jedni (jak Ty) pierdolą (używając Twego języka)
a inni (jak ja) trzymają się rzeczywistości. :)

Postscriptum: Nie czytam GW. Nie interesuję się polityką.
              Nie dlatego, że gardzę politykami -- po prostu
mam inne zainteresowania. Szanuję polityków w ogóle i nie
uważam, że politycy są lepsi czy gorsi od innych ludzi.
Natomiast Ty prezentujesz się jako zero. :) Kłamiesz
świadomie i bredzisz.

Data: 2011-08-25 16:54:11
Autor: Adam Płaszczyca
[...]

Nic :D

Domyślam się, że jak bym był "kutas" to bym nie dopominał się o podpisanie a następnie złożył w banku reklamację, że nie wykonywałem takiej transakcji i pewnie dostałbym zwrot.

Prawdopodobnie tak.
Ale, co jeżeli tego nie zauważę (lub zapomnę) to "chyba" zejdzie ta kwota z mojej karty ale czy sklep uzyska kasę na podstawie nieautoryzowanego wydruku?

Sklep nie musi mieć w ogóle wydruku. To tylko podkładka w razie reklamacji. Obciązenie idzie drogą elektroniczną tak, czy inaczej.

--
 _______/ /_     GG: 3524356

Brak podpisu na wydruku z terminala