Brak rachunku za usluge, co moge zrobic?

Data: 2013-04-24 02:06:13
Autor: arsklepkaadwords
Brak rachunku za usluge, co moge zrobic?
Witam,

Znajomy organizowal dla mnie przyjecie urodzinowe 2 lata temu, za duzo kwote, do tej pory nie moge sie doprosic o rachunek, fakture, cokolwiek, kosztorys.

Co moge zrobic? Wezwac oficjalnie?

Data: 2013-04-24 12:46:46
Autor: Bydlę
On 2013-04-24 11:06:13 +0200, arsklepkaadwords@o2.pl said:

Witam,

Znajomy organizowal dla mnie przyjecie urodzinowe 2 lata temu, za duzo kwote, do tej pory nie moge sie doprosic o rachunek, fakture, cokolwiek, kosztorys.

Co moge zrobic?

Nie płać po prostu bez rachunku...
;>

--
Bydlę

Data: 2013-04-24 05:13:08
Autor: arsklepkaadwords
On 2013-04-24 11:06:13 +0200, arsklepkaadwords@o2.pl said:

> Witam,

Nie płać po prostu bez rachunku...

;>

-- Bydlę

Zapłacilem juz.

Data: 2013-04-24 13:42:01
Autor: Budzik
Brak rachunku za usluge, co moge zrobic?
Osobnik posiadający mail arsklepkaadwords@o2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Zapłacilem juz.

Zapewne Bydlę troche cię podpuścił podejrzewając taka odpowiedź :)

Po pierwsze - głupota ;-P
Po drugie - wytlumacz kontrahentowi, gdzie zgłosisz jego "błąd" (np. US)

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

Data: 2013-04-24 15:06:30
Autor: Bydlę
On 2013-04-24 14:13:08 +0200, arsklepkaadwords@o2.pl said:

Zapłacilem juz.

A przyszedłeś zapytać o to, co robić, gdy nie dostaje się rachunku.
To już wiesz.

(dalej postępuj zgodnie z treścią zawartej umowy)

--
Bydlę

Data: 2013-04-24 16:29:37
Autor: Krzysztof Jodłowski
Brak rachunku za usluge, co moge zrobic?
Co moge zrobic? Wezwac oficjalnie?

Rachunek jest tylko formalnym potwierdzeniem wykonania usługi. Rachunek lub jego brak absolutnie nie jest powiązany z tym czy zapłaciłeś czy nie.
Brak wystawienia rachunku może interesować tylko US.

--
Krzysztof

Data: 2013-04-25 00:29:48
Autor: Gotfryd Smolik news
Brak rachunku za usluge, co moge zrobic?
On Wed, 24 Apr 2013, Krzysztof Jodłowski wrote:
[...do autora wątku...]
Co moge zrobic? Wezwac oficjalnie?

Rachunek jest tylko formalnym potwierdzeniem wykonania usługi. Rachunek lub jego brak absolutnie nie jest powiązany z tym czy zapłaciłeś czy nie.

  Zgadza się.

Brak wystawienia rachunku może interesować tylko US.

  A to nie zgadza się o tyle, że autor pytania wprost zapodał
listę interesujacych go dokumentów, z której chyba jasno
wynika że jest zainteresowany cywilnoprawnym "rozliczeniem"
wydatku.
  Nie ma to nic do podatków, a Kodeks Cywilny używa pojęcia
"rachunek" w kilku kontekstach, niekoniecznie pasujących
do wersju podatkowej.
  Po pierwsze, jest to "rozliczenie wydatków" (np.art.633KC)
  Jak sądzę, jest to właśnie ta wersja którą zainteresowany
jest autor wątku. A to nie wszystko.
  Po drugie, jest to wskazanie podmiotu uprawnionego
do pożytków (w sformułowaniach "na czyjś rachunek",
"na cudzy rachunek").
  Po trzecie, jest to jedna z usług (np. "rachunek
bankowy").

  Na początek trzeba by ustalić do której wersji usługi
pasuje rozliczenie o którym mowa.
  Dzieło? (dlaczego), zlecenie? (dlaczego)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-04-24 17:16:18
Autor: cef
Uzytkownik wrote:

Znajomy organizowal dla mnie przyjecie urodzinowe 2 lata temu, za
duzo kwote, do tej pory nie moge sie doprosic o rachunek, fakture,
cokolwiek, kosztorys.  Co moge zrobic? Wezwac oficjalnie?

Oficjalnie, to juz chyba po terminie.
Jak pamietam z ordynacji to jest chyba 3 miesiace.

Data: 2013-04-25 00:19:17
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 24 Apr 2013, cef wrote:

Uzytkownik wrote:

[...]

  IMVHO zależy kiedy złożył żądanie i czy ma na to dowód.
  W Ordynacji limit dotyczy złożenia żądania, egzekucja "prawomocnego"
żądania na mój gust powinna podlegać pod zwykłe, 5-letnie przedawnienie
"podatkowe".

pzdr, Gotfryd

Brak rachunku za usluge, co moge zrobic?