Brak reakcji ochrony marketu (m iejsca dla inwalidów)

Data: 2009-07-14 11:16:16
Autor: spp
Brak reakcji ochrony marketu (m iejsca dla inwalidów)
krzysiek82 pisze:
Witajcie
Jestem sobie pod marketem, i widzę, że kilka aut przedstawicieli handlowych i nie tylko stoi na miejscach dla inwalidów. zadne nie ma plakietki za szybą. Zwraca więc uwagę ochronie, oni jednak stwierdzili, że nic z tym nie zrobią bo jak? Zalecili dzwonić do straży miejskiej, ale przecież to teren prywatny. Z ciekawości zadzwoniłem ale jak się okazało nic się w prawie nie zmieniło w ostatnim czasie i moje przypuszczenie okazało się prawdą. Co radzicie zrobić w takiej sytuacji? Od razu iść do kierownika ochrony lub do szefostwa marketu?  Nie piszcie tylko żeby przejść obojętnie bo nie tędy droga.

A masz jakiś pomysł na rozwiązanie? Kierownik ochrony ... też nic nie może. :)

Co najwyżej kierownictwo supermarketu - jeżeli to ich dostawcy  to bardzo dużo mogą. Niestety, natura nie znosi próżni i miejsca te zostaną zajęte później przez klientów z lepszymi autami. :)

--
spp

Data: 2009-07-14 11:53:45
Autor: krzysiek82
spp pisze:
Co najwyżej kierownictwo supermarketu - jeżeli to ich dostawcy  to bardzo dużo mogą. Niestety, natura nie znosi próżni i miejsca te zostaną zajęte później przez klientów z lepszymi autami. :)

Roznosi mnie, że jeszcze nie doprowadzili do tego, żeby policja mogła karać takich debili. A poza tym za coś takiego na parkingu miejskim jest tylko 500zł gdyby tak przywalić 1500zł na pewno każdy burak by się zastanowił zanim stanie na miejscu do którego uprawniony nie jest. Widziałem kiedyś faceta który wysiadał ze swojego auta, było mu ciężko bo musiał zaparkować na wąskim miejscu, bo oczywiście jego uprawnione miejsce zajęło jakieś SUV.

--
krzysiek82

Data: 2009-07-14 11:57:28
Autor: spp
krzysiek82 pisze:

 A poza tym za coś takiego na parkingu miejskim jest tylko 500zł gdyby tak przywalić 1500zł na pewno każdy burak by się zastanowił zanim stanie na miejscu do którego uprawniony nie jest.

Wystarczy te 500 + blokada.
Nic buraków nie wkurza jak strata czasu a że patrol może być akurat po drugiej stronie miasta ... :)

--
spp

Data: 2009-07-14 12:27:31
Autor: krzysiek82
spp pisze:
Wystarczy te 500 + blokada.
Nic buraków nie wkurza jak strata czasu a że patrol może być akurat po drugiej stronie miasta ... :)

Racja, żeby tylko te patrole mogły pod marketami blokować koła. W sumie była taka incjatywa, że market wynajmował firmę która zajmowała się blokowaniem aut, mieli z tego kaskę bo zdjęcie blokady ileś tam kosztowało, szkoda, że pomysł umarł.

--
krzysiek82

Data: 2009-07-14 12:34:57
Autor: spp
krzysiek82 pisze:

[...]

Prościej - upoważnić Policję w tym wypadku do reakcji ale ... to wymaga zmiany prawa - i to poważniejszej. Biorąc pod uwagę ciągłe zapędy władzy aby mieć wszystko pod kontrolą bałbym się kolejnego ograniczenie prawa własności.

--
spp

Data: 2009-07-14 18:31:45
Autor: KRZYZAK
Brak reakcji ochrony marketu (miejsca dla inwalidĂłw)
krzysiek82 <krzysiek_82@02.pl> napisali:

Racja, żeby tylko te patrole mogły pod marketami blokować koła.

Taka blokade, to mozna przeciac i odjechac.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2009-07-14 13:04:11
Autor: Baloo
Brak reakcji ochrony marketu (miejsca dla inwali dów)

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał

Wystarczy te 500 + blokada.

Jeszcze raz - na terenie prywatnym??
O czym Wy w ogóle piszecie?

Data: 2009-07-14 13:10:07
Autor: spp
Baloo pisze:

Wystarczy te 500 + blokada.

Jeszcze raz - na terenie prywatnym??
O czym Wy w ogóle piszecie?

> ... za coś takiego na parkingu miejskim ...

Tak pisał mój przedpiśca.
Tutaj raczej o publicznym parkingu rozmawiamy. :)

--
spp

Data: 2009-07-14 13:32:52
Autor: Baloo
> [...]

> ... za coś takiego na parkingu miejskim ...

Tak pisał mój przedpiśca.
Tutaj raczej o publicznym parkingu rozmawiamy. :)

A to przepraszam, myślałem, że on ciągle ten teren prywatny ciągnie :)

Data: 2009-07-14 13:03:21
Autor: Baloo
Brak reakcji ochrony marketu (miejsca dla inwali dów)

Użytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl> napisał

Roznosi mnie, że jeszcze nie doprowadzili do tego, żeby policja mogła karać takich debili.

Na terenie prywatnym? Chyba sobie jaja robisz.
Na własnym parkingu mogę wszystkie miejsca oznaczyć jako inwalidzkie, ale pozwolić parkować tam każdemu i mieć w nosie skargi. To ja jedynie wyjdę na głupca i stracę klientów, ale co ma do tego policja?

Data: 2009-07-14 13:39:39
Autor: Zmotoryzowany

Użytkownik "Baloo" <balu@onet.eu> napisał w wiadomości news:h3homa$n27$1news.onet.pl...

[...]

Ale Kodeks Wykroczeń sie nie  zmienił o ile mi wiadomo!!!
Art. 98. (107) Kto, prowadząc pojazd poza drogą publiczną, nie zachowuje należytej ostrożności,
czym zagraża bezpieczeństwu innych osób, lub nie stosuje się do przepisów regulujących korzystanie
z dróg wewnętrznych lub innych miejsc dostępnych dla ruchu pojazdów podlega karze grzywny albo karze nagany.
Pozdrawiam
Staszek L.

Data: 2009-07-14 06:30:13
Autor: KRZYZAK
On 14 Lip, 13:39, "Zmotoryzowany" <zmotoryzowany@@@poczta.fm> wrote:

czym zagraża bezpieczeństwu innych osób, lub nie stosuje się do przepisów
regulujących korzystanie
z dróg wewnętrznych lub innych miejsc dostępnych dla ruchu pojazdów

To znaczy jakich konkretnie przepisow?

Data: 2009-07-14 14:01:28
Autor: doslaw
Brak reakcji ochrony marketu (miejsca dla inwali d���
Zmotoryzowany pisze:

Ale Kodeks WykroczeĂą sie nie  zmieniÂł o ile mi wiadomo!!!
Art. 98. (107) Kto, prowadzÂąc pojazd poza drogÂą publicznÂą, nie zachowuje naleÂżytej ostroÂżnoÂści,
czym zagraÂża bezpieczeĂąstwu innych osĂłb, lub nie stosuje siĂŞ do przepisĂłw regulujÂących korzystanie
z drĂłg wewnĂŞtrznych lub innych miejsc dostĂŞpnych dla ruchu pojazdĂłw podlega karze grzywny albo karze nagany.
Pozdrawiam
Staszek L.

tylko pytanie, czy policja czy SM od tego są... bo i jedni i drudzy zazwyczaj sie wymigują (a rozumiem, ze ten przepis dotyczy tez np. dróg wewnątrz osiedlowych, gdzie jest znak D-40, a kierowcy i tak sobie parkują gdzie chcą)

Data: 2009-07-14 14:26:07
Autor: Baloo
"Zmotoryzowany" <zmotoryzowany@@@poczta.fm> napisał w wiadomości

[...]

Well, ale co to ma wspólnego_z_miejscami_dla_inwalidów_na_terenie_prywatnym_?

Data: 2009-07-14 15:10:55
Autor: piotr [trzykoty]
Brak reakcji ochrony marketu (miejsca dla inwali dów)

Użytkownik "Zmotoryzowany" <zmotoryzowany@@@poczta.fm> napisał
[...]

Ale coś mi się wydaje, że problemem może być słowo "prowadząc". Łamie przed marketem przepisy pozostawiając auto, a nie prowadząc.

Data: 2009-07-14 19:13:08
Autor: Jotte
Brak reakcji ochrony marketu (miejsca dla inwali dów)
W wiadomości news:h3hl85$l4t$1nemesis.news.neostrada.pl krzysiek82
<krzysiek_82@02.pl> pisze:

Co najwyżej kierownictwo supermarketu - jeżeli to ich dostawcy  to bardzo dużo mogą. Niestety, natura nie znosi próżni i miejsca te zostaną zajęte później przez klientów z lepszymi autami. :)
Roznosi mnie,
Weź coś na uspokojenie. ;)

[...]
Wstrząsające.
Ale ja także mam bajeczkę.
Nie raz i nie dwa zdarzyło mi się zaparkować obok miejsca dla kalek. Wracam i co?
Stoi taka kaleka (nawet ze znaczkiem) ukosem, ciężko wyjechać, kręcisz 15 razy, pasażerka w ogóle nie ma jak wsiąść.
Jak takie dziadostwo proponujesz karać?

--
Jotte

Brak reakcji ochrony marketu (m iejsca dla inwalidów)