Brak tylnych pozycyjnych - CB750 RC04

Data: 2012-08-29 20:02:37
Autor: marcin
Brak tylnych pozycyjnych - CB750 RC04
Hej,

Wzi±łem się dzisiaj za podł±czanie o¶wietlenia i wszystko pięknie się udało, poza jedn± rzecz±. Brak mi tylnych pozycyjnych. Stop za¶wieca się prawidłowo, a "słabsze czerwone" też się za¶wieca, ale tylko kiedy wł±czę ¶wiatła postojowe. Nie ¶wieci kiedy wł±czę ¶wiatła mijania lub drogowe. Nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny, wydaje się że wszystko jest podł±czone jak należy, nic nie wisi luzem ani nic nigdy nie zmieniałem w instalacji.

Acha - wł±czanie postojowych działa mi tylko ze stacyjki, niezależnie od pozycji głównego wł±cznika ¶wiateł. A stacyjka zał±cza postojowe tak w 3/4 położenia kluczyka między ON a P, jak przeł±czę na P do "kliknięcia" to gasn±. Ale to mogę przeboleć, piszę o tym bo być może to jest jaki¶ trop w sprawie pozycyjnych...

Druga rzecz - kierunki mi strasznie szybko zapindalaj±. Zauważyłem, że szybciej mrugaj± kiedy podł±czony jest tylko przód, a wolniej kiedy przód i tył. Pomy¶lałem, że być może mam nieodpowiednie żarówki np. za małej mocy, a timing przerywacza zależy od pr±du (wstawiłem nieoryginalne kierunkowskazy) ?
--
pzdr,
marcin

Data: 2012-08-29 20:14:05
Autor: Kuczu
Brak tylnych pozycyjnych - CB750 RC04
W dniu 2012-08-29 20:02, marcin pisze:
Hej,

Wziąłem się dzisiaj za podłączanie oświetlenia i wszystko pięknie się udało, poza jedną rzeczą. Brak mi tylnych pozycyjnych. Stop zaświeca się prawidłowo, a "słabsze czerwone" też się zaświeca, ale tylko kiedy włączę światła postojowe. Nie świeci kiedy włączę światła mijania lub drogowe. Nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny, wydaje się że wszystko jest podłączone jak należy, nic nie wisi luzem ani nic nigdy nie zmieniałem w instalacji.

Acha - włączanie postojowych działa mi tylko ze stacyjki, niezależnie od pozycji głównego włącznika świateł. A stacyjka załącza postojowe tak w 3/4 położenia kluczyka między ON a P, jak przełączę na P do "kliknięcia" to gasną. Ale to mogę przeboleć, piszę o tym bo być może to jest jakiś trop w sprawie pozycyjnych...

Masz gdzies nieciaglosc przewodow. Pozycja ze stacyjki i z wlacznika to dwa rozne obwody. Jeden dziala a drugi nie.

Druga rzecz - kierunki mi strasznie szybko zapindalają. Zauważyłem, że szybciej mrugają kiedy podłączony jest tylko przód, a wolniej kiedy przód i tył. Pomyślałem, że być może mam nieodpowiednie żarówki np. za małej mocy, a timing przerywacza zależy od prądu (wstawiłem nieoryginalne kierunkowskazy) ?

Dobrze pomyslales.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-08-29 20:51:17
Autor: marcin

Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:k1lm38$1hsj$1adenine.netfront.net...
Masz gdzies nieciaglosc przewodow. Pozycja ze stacyjki i z wlacznika to
dwa rozne obwody. Jeden dziala a drugi nie.

Ok, czyli jednak to jest jakiś trop z tymi postojowymi. Mam drugi włącznik gdzieś w gratach, zacznę jutro od podmiany. Dzięki!
--
pzdr,
marcin

Data: 2012-08-30 15:56:25
Autor: marcin
Użytkownik "marcin" <m3033@WYTNIJseTOwp.pl> napisał w wiadomości news:503e64a8$0$1210$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Włącznik świateł jest sprawny.
Czy przednia lampka postojowa ma być włączona cały czas jeżeli są włączone światła mijania lub drogowe? Ze schematu wynikałoby że tak, i tak mi się to zachowuje jeżeli zewrę na sztywno styki stacyjki oznaczone jako TL1 i TL2. Czyli moja wstępna diagnoza - stacyjka albo zasyfiona w środku albo coś się w niej rozsypało. Zastanawiam się czy jeżeli popsikanie jej czymś nic nie da, to czy po prostu zwarcie tych pinów na stałe nie będzie wystarczającym rozwiązaniem. Na pierwszy rzut oka na schemat wydaje mi się, że można tak to załatwić ostatecznie.
Czym psikać do stacyjki?
--
pzdr,
marcin

Data: 2012-08-30 16:01:24
Autor: marcin
Użytkownik "marcin" <m3033@WYTNIJseTOwp.pl> napisał w wiadomości news:503f710e$0$1297$65785112news.neostrada.pl...
Ze schematu wynikałoby że tak, i tak mi się to zachowuje jeżeli zewrę na sztywno styki stacyjki oznaczone jako TL1 i
TL2.

A linka zapomniałem:
http://www.motoinfo.yoyo.pl/Honda/Honda%20CB750F%20CB900F.jpg
--