Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Brak uchwytu do holowania

Brak uchwytu do holowania

Data: 2017-02-10 05:18:21
Autor: sczygiel
Brak uchwytu do holowania
W dniu piątek, 10 lutego 2017 14:11:22 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
Parę dni temu zaszła potrzeba podholowania auta.
Jako "ciągnik" miał być Renault Captur - okazało się, że z tyłu za zaślepką w zderzaku jest tylko dziura, o średnicy ok 30 mm.. Nijak do niej nie pasuje ucho do holowania.
Czy ten typ tak ma, czy coś jest nie tak?
Jeżeli to ma znaczenie - Captur to automat.

Kiedys w cennikach widzialem opcje: hak holowniczy.
Zazwyczaj szło to w parze z zaslepka i oczkiem do wkręcenia pod zaslepke.
Jest szansa ze to auto tej opcji nie miało wykupionej. Zajrzyj czy w bagażniku koło lewarka/koła zapasowego to oczko do wkręcania jest i czy pasuje też do gniazda z przodu w zderzaku przednim.

Jacek
PS
rozszerzając temat: dlaczego piszą, że holowanie auta z automatem jest zabronione? Nie można włączyć "N" i pojechać na sznurku?

http://mechanics.stackexchange.com/questions/22275/does-towing-an-automatic-transmision-car-in-neutal-with-engine-not-running-will

Po naszemu: zazwyczaj automaty nie odpinają kół od skrzyni i podczas jazdy ona może sie nagrzewać. To tak z grubsza.

Data: 2017-02-10 14:26:59
Autor: Jacek
Brak uchwytu do holowania
W dniu 10.02.2017 o 14:18, sczygiel@gmail.com pisze:
Jest szansa ze to auto tej opcji nie miało wykupionej. Zajrzyj czy w bagażniku koło lewarka/koła zapasowego to oczko do wkręcania jest i czy pasuje też do gniazda z przodu w zderzaku przednim.

Dzięki za podpowiedź, sprawdzę, jak auto wróci, bo na razie wozi narciarzy.
Jacek

Data: 2017-02-10 15:35:01
Autor: Jarek
Brak uchwytu do holowania


Kiedys w cennikach widzialem opcje: hak holowniczy.

Do ciągnięcia przyczepki chyba.

Zazwyczaj szło to w parze z zaslepka i oczkiem do wkręcenia pod zaslepke.

Wkręcane oczka to z przodu raczej.

Data: 2017-02-11 09:53:42
Autor: Yogi\(n\)
Brak uchwytu do holowania
Użytkownik "Jarek" <j@j.pl> napisał w wiadomości news:589dcf9e$0$15188$65785112news.neostrada.pl...


Kiedys w cennikach widzialem opcje: hak holowniczy.

Do ciągnięcia przyczepki chyba.

Zazwyczaj szło to w parze z zaslepka i oczkiem do wkręcenia pod zaslepke.

Wkręcane oczka to z przodu raczej.

A ja mam jedno i dziury z gwintem z przodu i z tyłu za zaślepkami w zderzakach. Niezależnie od tego, z tyłu jest "uszko", pozwalające przypiąć w czasie transportu na lawecie.

--
Yogi(n)

Data: 2017-02-10 16:20:14
Autor: J.F.
Brak uchwytu do holowania
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:813dcf7c-fc20-4c03-8bd0-08181538134c@googlegroups.com...
W dniu piątek, 10 lutego 2017 14:11:22 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
rozszerzając temat: dlaczego piszą, że holowanie auta z automatem jest
zabronione? Nie można włączyć "N" i pojechać na sznurku?

http://mechanics.stackexchange.com/questions/22275/does-towing-an-automatic-transmision-car-in-neutal-with-engine-not-running-will

Po naszemu: zazwyczaj automaty nie odpinają kół od skrzyni i podczas jazdy ona może sie nagrzewać. To tak z grubsza.

No, akurat zwykle skrzynie tez nie odpinaja i w nich "pol skrzyni sie kreci", moze nawet 3/4 skrzyni ...

J.

Data: 2017-02-10 07:26:31
Autor: Zenek Kapelinder
Brak uchwytu do holowania
W manualnej z wyjatkiem kola wstecznego biegu wszystko jest zazebione i sie kreci.

Data: 2017-02-10 21:45:59
Autor: J.F.
Brak uchwytu do holowania
Dnia Fri, 10 Feb 2017 07:26:31 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
napisał(a):

W manualnej z wyjatkiem kola wstecznego biegu wszystko jest zazebione i sie kreci.

No nie, bo skoro jest na luzie, to walek od silnika jest rozpiety od
walka zdawczego.

Choc opory oczywiscie powoduja, ze i on sie kreci.

J.

Data: 2017-02-10 13:34:19
Autor: Zenek Kapelinder
Brak uchwytu do holowania
Wszystko sie kreci z wyjatkiem jednego kola wstecznego biegu. W manualnej synchronizowanej skrzyni biegow wszystkie kola sa zazebione a na luzie nie sa polaczone w walkiem glownym. Tarcie pomiedzy walkiem glownym a kolami kol zebatych powoduje ze sie obracaja i napedzaja choinke. Nie zazebione jest tylko kolo zebate wstecznego. Pytanie bylo czy sie cos obraca. I sie obraca chociaz przenosi maly moment obrotowy. Nie obraca sie jeszcze walek sprzeglowy ale obraca sie na nim kolo zebate najczesciej IV biegu i lozysko pomiedzy walkiem glownym i sprzeglowym.

Data: 2017-02-10 23:21:42
Autor: J.F.
Brak uchwytu do holowania
Dnia Fri, 10 Feb 2017 13:34:19 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
napisał(a):
Wszystko sie kreci z wyjatkiem jednego kola wstecznego biegu. W
manualnej synchronizowanej skrzyni biegow wszystkie kola sa
zazebione a na luzie nie sa polaczone w walkiem glownym. Tarcie
pomiedzy walkiem glownym a kolami kol zebatych powoduje ze sie
obracaja i napedzaja choinke. Nie zazebione jest tylko kolo zebate
wstecznego. Pytanie bylo czy sie cos obraca. I sie obraca chociaz
przenosi maly moment obrotowy. Nie obraca sie jeszcze walek
sprzeglowy ale obraca sie na nim kolo zebate najczesciej IV biegu i
lozysko pomiedzy walkiem glownym i sprzeglowym.

No to nie calkiem
http://www.wykop.pl/link/1506743/ciekawa-symulacja-zasady-dzialania-manualnej-skrzyni-biegow/

Jesli holujemy, silnik stoi, sprzeglo nie jest wcisniete, to stoi
pierwsze kolo zebate, stoi caly dolny walek posredni, a wiec stoi i
reszta kol zebatych. Kreci sie (napedzany przez kola) walek wyjsciowy, kreca sie
synchronizatory i lozyska gornego walka.

Tylko ... to skrzynia RWD, takich to teraz prawie nie ma.
A takie od FWD to prawde mowiac nie wiem jak dokladnie zrobione ...
jakos inaczej.

J.

Brak uchwytu do holowania

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona