Brak uprawnień do prowadzenia

Data: 2012-06-08 17:49:51
Autor: Robert Tomasik
Brak uprawnień do prowadzenia
Użytkownik "Cpl" <no@spam.com> napisał w wiadomości news:jqsqm4$mhn$1mx1.internetia.pl...
Mój syn miał kolizję drogową. Spowodował ja jakiś młodzian bez prawa jazdy. Przyjechała Policja, młody zaczął kłamać, że światło miał zielone, tym czasem nie było to zgodne z prawdą. Syn jechał z narzeczoną (jedyny świadek), a sprawca zadzwonił po znajomego taxówkarza, który "widział" zajście. Sprawa trafiła do sądu grockiego.

Obiło mi się o uszy, że podobnie jak w przypadku jazdy po pijanemu, brak uprawnień do prowadzenia przesądza w zasadzie o winie kierowcy. Słyszałem też o przypadku że pijany kierowca spał w aucie na poboczu i najechał na niego inny samochód, po kilku latach sąd uznał że pijany nie ponosi winy. Czego więc się po rozprawie w Grodzkim spodziewać? Auto bez AC, a szkoda wyceniona na ponad 35.000 zł :(

Posiadanie lub nie uprawnień nie ma nic wspólnego z winą za sprawstwo zdarzenia drogowego. Jedynie co, to jeśli zostanie uznana wina osoby bez uprawnień, to ubezpeiczyciel zwrotnie może na niej dochodzić wypłaconego odszkodowania.

Data: 2012-06-09 23:30:38
Autor: CPL

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jqtf5r$551$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dzięki za odpowiedź. Niesty nie rozumiem, dlaczego osoba, która nie powinna wogóle znaleźć się za kółkiem, nie jest z "automatu" traktowana jak np. nietrzeźwy kierowca. No nic, sąd niech rozstrzyga. Pewno wcześniej jeszcze będzie przesłuchanie przez kogoś z wydziału ruchu drogowego ...

Data: 2012-06-09 15:24:48
Autor: WS
On 9 Cze, 23:30, "CPL" <z-notebo...@bez-maila.pl> wrote:

Dzięki za odpowiedź. Niesty nie rozumiem, dlaczego osoba, która nie powinna
wogóle znaleźć się za kółkiem, nie jest z "automatu" traktowana jak np.
nietrzeźwy kierowca.

Tzn. jak? Nietrzezwy rowniez nie jest z automatu winnym spowodowania
wypadku, jesli jest poszkodowanym, to odpowiada tylko za jazde po
pijaku, chyba nie ma w tym nic "dziwnego"? jesli np. stoi grzecznie na
czerwonym i ktos mu w bagaznik wjedzie to ma byc winnym kolizji?

WS

Data: 2012-06-10 00:31:19
Autor: witek
CPL wrote:
Niesty nie rozumiem, dlaczego osoba, która nie powinna wogóle znaleźć
się za kółkiem, nie jest z "automatu" traktowana jak np. nietrzeźwy
kierowca.

bo nie jest nietrzezwym kierowcą.

Data: 2012-06-10 08:16:44
Autor: Mruk
W dniu 2012-06-09 23:30, CPL pisze:

[...]

po to jest prawo do nieodpowiadania na pytania aby z niego korzystać. Jeżeli stawka to 35 tys. to biegnij po pomoc prawną bo jeszcze przegrasz.

W sądzie wygrywa ten co ma lepszego adwokata, lepszą znajomość prawa. Najpierw nagadasz głupot na komisariacie, z później nie da się tego odkręcić.

Data: 2012-06-11 15:17:03
Autor: Massai
CPL wrote:

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:jqtf5r$551$1inews.gazeta.pl...  > > Posiadanie lub nie uprawnień nie ma nic wspólnego z winą za
> [...]
> na niej dochodzić wypłaconego  odszkodowania.

Dzięki za odpowiedź. Niesty nie rozumiem, dlaczego osoba, która nie

Taki osób jest wiele, i najczęściej nawet mają prawo jazdy.

Istotne jest jak było faktycznie, tzn. kto rzeczywiście spowodował
wypadek.

--
Pozdro
Massai