Brak żądania PIN

Data: 2009-12-14 11:13:27
Autor: zly
Brak żądania PIN
Witam
Włożyłem nową kartę Play Fresh do telefonu, działa etc. Problem w tym, że
pr5zy włączaniu telefonu nie trzeba wklepywać PIN, kilka razy restetowałem
telefon, ale ani razu nie pyta się o PIN tylko od razu normalnie działa.
Telefon to stara nokia jakaś
--
marcin

Data: 2009-12-14 11:20:00
Autor: Flo
Brak żądania PIN
zly pisze:

[...]

Wejdź w zabezpieczenia i ustaw swój PIN. Od tego momentu zacznie go żądać przy uruchomieniu. Domyślnie pewnie nie chce PINU stąd od razu się włącza.

--
Florian Marzejewski
bezpieczenstwo-osobiste.com

Data: 2009-12-14 11:22:22
Autor: SDD
Brak żądania PIN

Użytkownik "Flo" <florian6@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hg53gh$4ta$1inews.gazeta.pl...

Wejdź w zabezpieczenia i ustaw swój PIN. Od tego momentu zacznie go żądać przy uruchomieniu. Domyślnie pewnie nie chce PINU stąd od razu się włącza.

Mysle, ze PIN jest ustawiony, tylko wylaczono jego żądanie.
Mozna oczywiscie ustawic swoj nowy PIN - trzeba bedzie wowczas podac ten "fabryczny", lub zmienic kodem **05* itd...  podajac PUK

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-12-14 11:48:35
Autor: zly
Brak żądania PIN
Dnia Mon, 14 Dec 2009 11:22:22 +0100, SDD napisał(a):

Mysle, ze PIN jest ustawiony, tylko wylaczono jego żądanie.
Mozna oczywiscie ustawic swoj nowy PIN - trzeba bedzie wowczas podac ten "fabryczny", lub zmienic kodem **05* itd...  podajac PUK

No "obudowie" karty jest podany i pin i puk. Naprawdę można wyłączyć
żądanie pinu? Na poprzedniej karcie w tym telefonie wszystko było ok. W
telefonie żadne ustawienia nie były zmieniane

--
marcin

Data: 2009-12-14 11:53:56
Autor: SDD
Brak żądania PIN

Użytkownik "zly" <bozupabylazaslona@NOpocztaSPAM.fm> napisał w wiadomości news:6ovma7b1pkn3$.dlgpiki.fixed...

No "obudowie" karty jest podany i pin i puk. Naprawdę można wyłączyć
żądanie pinu? Na poprzedniej karcie w tym telefonie wszystko było ok. W
telefonie żadne ustawienia nie były zmieniane

Oczywiscie ze mozna.
Zadanie PIN-u (lub jego brak) jest opcja KARTY nie telefonu i zapisuje sie na karcie, a nie w telefonie.
Tak wiec w tym telefonie kazda karta z nie wylaczonym zadaniem PIN-u bedzie zadala PIN-u - a karta z wylaczonym nie bedzie.
Podobnie jak ta karta w kazdym telefonie bedzie sie wlaczala bez żądania PIN-u.
Wlacz po prostu zadanie PIN-u i po sprawie.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-12-14 12:02:31
Autor: zly
Brak żądania PIN
Dnia Mon, 14 Dec 2009 11:53:56 +0100, SDD napisał(a):

Wlacz po prostu zadanie PIN-u i po sprawie.

Ok, działa. Ale przyznam, że myślałem, że pinu wyłączyć się nie da.

--
marcin

Data: 2009-12-14 12:07:57
Autor: Flo
Brak żądania PIN
zly pisze:

Wlacz po prostu zadanie PIN-u i po sprawie.

Ok, działa. Ale przyznam, że myślałem, że pinu wyłączyć się nie da.

Chyba tylko na kartach Orange się nie da.

Data: 2009-12-14 11:33:26
Autor: W
Brak żądania PIN
Flo wystukał, co następuje:

zly pisze:

Wlacz po prostu zadanie PIN-u i po sprawie.

Ok, działa. Ale przyznam, że myślałem, że pinu wyłączyć się nie da.

Chyba tylko na kartach Orange się nie da.

Da się (pp/nog), aczkolwiek wymaga to trochę gimnastyki - trzeba złożyć zlecenei do bok, wysłać stosowne pismo podpisane przez siebie (można przez mail!) i poczekać trochę.

Data: 2009-12-14 12:12:48
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Brak żądania PIN
On 2009-12-14 12:07, Flo wrote:
zly pisze:

Wlacz po prostu zadanie PIN-u i po sprawie.

Ok, działa. Ale przyznam, że myślałem, że pinu wyłączyć się nie da.

Chyba tylko na kartach Orange się nie da.

Da się, zarówno na PP, jak i abo. W Erze i w Plusie są serie, gdzie się nie da.

Data: 2009-12-15 06:51:26
Autor: Jan Strybyszewski
Brak żądania PIN
Flo pisze:
zly pisze:

Wlacz po prostu zadanie PIN-u i po sprawie.

Ok, działa. Ale przyznam, że myślałem, że pinu wyłączyć się nie da.

Chyba tylko na kartach Orange się nie da.

W plusie tez sie nie da za to karta Ery abo (sie nie da) a po przejsciu do TT z zachowaniem TEJ SAMEJ karty sim juz sie da.  Dziwne bo myslalem ze to w karcie jest zaszyte

Data: 2009-12-15 18:45:23
Autor: SDD
Brak żądania PIN

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:hg786v$t55$5inews.gazeta.pl...

W plusie tez sie nie da za to karta Ery abo (sie nie da) a po przejsciu do TT z zachowaniem TEJ SAMEJ karty sim juz sie da.  Dziwne bo myslalem ze to w karcie jest zaszyte

Pewnie jest. Ale widocznie da sie zdalnie modyfikowac.
Podobnie jak na starej platformnei SIMPLUSa operator zdalnie wlaczal i wylaczal takie funkcje karty jak dostepny limit, czy wybieranie ustalone (gdy sie wyzerowal limit) - nazywala to sie "zdalna aktualizacja SIMPLUS" :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-12-14 11:56:00
Autor: SDD
Brak żądania PIN

[...]

Gdyby zadanie PIN-u zalezalo od telefonu a nie karty, to bylby nosens, gdyz PIN by nie zabezpieczal karty.
Wystarczyloby przelozyc karte do telefonu z wylaczonym zadaniem PIN-u i by mozna bylo z karty korzystac. Bylby to absurd. Dlatego tez jest to opcja karty.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-12-14 13:39:23
Autor: Andrzej Lawa
Brak żądania PIN
zly pisze:

No "obudowie" karty jest podany i pin i puk. Naprawdę można wyłączyć
żądanie pinu? Na poprzedniej karcie w tym telefonie wszystko było ok. W
telefonie żadne ustawienia nie były zmieniane

To zależy od karty - niektóre ignorują polecenie wyłączenia żądania PINu.

Data: 2009-12-15 06:50:20
Autor: Jan Strybyszewski
Brak żądania PIN
zly pisze:
[...]

PINu nie mozna wylaczyc tylko w wiekszosci abonamentowek. Za to we wszystkich prepaidach mozna wylaczyc zadanie PINu.  PIN to jest zabezpieczenie karty SIM tylko

Data: 2009-12-21 17:13:42
Autor: paranoix
Brak żądania PIN
W dniu 2009-12-15 06:50, Jan Strybyszewski pisze:

PINu nie mozna wylaczyc tylko w wiekszosci abonamentowek. Za to we
wszystkich prepaidach mozna wylaczyc zadanie PINu. PIN to jest
zabezpieczenie karty SIM tylko

Ja mam starego (8 lat) Simplusa i wyłączyć żądania PIN się nie da.

Data: 2009-12-21 16:15:29
Autor: januszek
Brak żądania PIN
paranoix napisał(a):

Ja mam starego (8 lat) Simplusa i wyłączyć żądania PIN się nie da.

Udaj sie do Salonu i wymien karte sim na nowy model ;) oplata chyba 10 zl ;)

j.

Data: 2009-12-17 14:11:53
Autor: Remek
Brak żądania PIN
Użytkownik "zly" napisał:

No "obudowie" karty jest podany i pin i puk. Naprawdę można wyłączyć
żądanie pinu? Na poprzedniej karcie w tym telefonie wszystko było ok. W
telefonie żadne ustawienia nie były zmieniane

Te ustawienia dotyczą karty, nie telefonu.

Remek

Data: 2009-12-17 15:38:24
Autor: zly
Brak żądania PIN
Dnia Thu, 17 Dec 2009 14:11:53 +0100, Remek napisał(a):

Te ustawienia dotyczą karty, nie telefonu.

No dobrze, to skoro domyślnie żądanie pinu jest wyłączone w prepaidach, to
po co w takim razie dawać na kartach ustalony pin, skoro i tak trzeba wejść
w opcje, a przy pierwszym włączeniu można by sobie samemu ustalić nowy
jeśli jest potrzeba?

--
marcin

Data: 2009-12-14 12:36:01
Autor: J.F.
Brak żądania PIN
[...]

No ale w czym problem ? prepaid, wiele nie ryzykujesz :-)

J.

Data: 2009-12-14 12:52:39
Autor: zly
Brak żądania PIN
Dnia Mon, 14 Dec 2009 12:36:01 +0100, J.F. napisał(a):

No ale w czym problem ? prepaid, wiele nie ryzykujesz :-)

W sumie racja :) Ale to nie mój tel i pewnie po prostu kwestia
przyzwyczajeń. Poza tym, jakieś kontakty, esemesy itp.

--
marcin

Data: 2009-12-14 13:17:08
Autor: J.F.
Brak żądania PIN
[...]

Kontakty i SMS to ostatnio czesto w pamieci telefonu.
I tu byc moze wystarczy karte wyjac i przeczytac.
Albo wsadzic swoja.

Bywa w telefonach zabezpieczenie zeby tylko z jedna karta sim wspoldzialal.
Ale mysle ze fachowiec i tak odczyta dane z telefonu

J.

Data: 2009-12-14 13:34:13
Autor: SDD
Brak żądania PIN

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hg5abs$25j$1news.onet.pl...

Kontakty i SMS to ostatnio czesto w pamieci telefonu.
I tu byc moze wystarczy karte wyjac i przeczytac.
Albo wsadzic swoja.

Jeszcze moze ktos tez zadzwonic z tego numeru, ze jest bomba.
No ale w sumie nie trzeba miec karty w rece, by sie podszyc.
Wprawdzie WykrecNumerowi juz numer wykrecili, ale i tak jeszcze pozostaly inne serwisy tego typu za granica :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-12-15 06:49:04
Autor: Jan Strybyszewski
[...]