Brak zapłaty za kolejny miesiąc zlecenia

Data: 2012-05-17 22:59:52
Autor: Nixe
Brak zapłaty za kolejny miesiąc zlecenia
W dniu 2012-05-17 22:29,  dudek pisze:

Jak jest na zleceniu? Przepisy podają jedynie, że "z ważnych przyczyn"
można umowę rozwiązać w dowolnym czasie (każda ze stron), nie precyzują
jednak, jakie są te ważne przyczyny.

No proszę Cię - masz jakiekolwiek wątpliwości, że ważną przyczyną jest brak zapłaty za wykonaną pracę?

Moja umowa nie przewiduje w ogóle rozwiązania w pewnym okresie od
rozpoczęcia,

Doprawdy? Umowa nie przewiduje rozwiązania bez wypowiedzenia w sytuacji, gdy jedna ze strony nie spełnia któregokolwiek warunku umowy?

> za to są kary umowne. Bardzo duże. [1]

I co? Te kary obejmują tylko zleceniobiorcę? Zleceniodawcę już nie?
To kiepska ta umowa. Na przyszłość pięć razy przeczytasz z każdej strony z góry na dół i z powrotem, zanim coś podpiszesz.

A rozmawiałeś w ogóle ze zleceniodawcą? Jeśli nie, to może najwyższy czas otworzyć mu oczy i uświadomić, że jeśli Ci nie zapłaci, to nie stawisz się w robocie, a oprócz tego dostanie wezwanie do zapłaty + zgłoszenie do PIP ew. pozew do Sądu Pracy o ustalenie istnienia stosunku pracy (bo jak amen w pacierzu pracujesz po prostu na etacie, tylko z niewłaściwą umową).
Postrasz go, że konsultowałeś to ze swoim prawnikiem (nawet nie musisz mieć nikogo takiego) - na buców to działa ;-)

N.

Data: 2012-05-17 21:48:48
Autor: dudek
Nixe <nixe@nixe.pl> napisał(a):
> [...]
> jednak, jakie są te ważne przyczyny.
No proszę Cię - masz jakiekolwiek wątpliwości, że ważną przyczyną jest brak zapłaty za wykonaną pracę?

Ja nie mam wątpliwości. Natomiast jeśli idzie o prawo stanowione - nic
mnie nie zdziwi. To, co znalazłem w sieci, wcale nie jest tak jednoznaczne.

> [...]
Doprawdy? Umowa nie przewiduje rozwiązania bez wypowiedzenia w sytuacji, gdy jedna ze strony nie spełnia któregokolwiek warunku umowy?

No, dobrze: nie przewiduje bez kar umownych.

 > za to są kary umowne. Bardzo duże. [1]
I co? Te kary obejmują tylko zleceniobiorcę? Zleceniodawcę już nie?

Też. Wątpię jednak, bym odzyskał choćby należną pensję.

To kiepska ta umowa. Na przyszłość pięć razy przeczytasz z każdej strony z góry na dół i z powrotem, zanim coś podpiszesz.

Owszem, sparzyłem się.

[...]

Pozew poszedł do Sądu Pracy ponad tydzień temu. Wrocławski jednak ma
opóźnienie rzędu 3 miesięcy.

Z kolei PIP nie zrobi _nic_. Parę miesięcy temu kilka osób stąd
poszło tam poskarżyć się, że im nie zapłacono. Inspekcji ani śladu.

Postrasz go, że konsultowałeś to ze swoim prawnikiem (nawet nie musisz mieć nikogo takiego) - na buców to działa ;-)

Nie zadziała. Trzeba tu być i zobaczyć, bo trudno uwierzyć na słowo, że
takie coś, jak ta firma, funkcjonuje.

Data: 2012-05-18 00:02:09
Autor: Przemek Lipski

Użytkownik " dudek" <leksykot@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jp3ro0$20o$1inews.gazeta.pl...

Nie zadziała. Trzeba tu być i zobaczyć, bo trudno uwierzyć na słowo, że
takie coś, jak ta firma, funkcjonuje.

Pisz konkretnie co to za firma.

Data: 2012-05-18 12:52:19
Autor: SDD
  dudek pisze:

Nie zadziała. Trzeba tu być i zobaczyć, bo trudno uwierzyć na słowo, że
takie coś, jak ta firma, funkcjonuje.

Sporo jest takich przypadkow. Zwlaszcza w mniejszych miastach, gdzie ludzie nie maja praktycznie wyboru.

U mnie w miescie np. dziala sobie pewna firma, ktora od ponad roku nie odprowadza za pracownikow zadnych skladek ZUS.

Pracownicy wykonuja prace w firmie X, dobrze prosperujacej a de facto sa zatrudnieni przez firme Y, ktora wypozycza ich firmie X. Y jest jakos tam oczywiscie powiazana rodzinnie z X i nie ma pewnie zadnego majatku, zapewne poza kapitałem udziałowym.

Sprawa rzekomo jest w prokuraturze, ale "nic sie nie da zrobic" ludzie nadal tam "pracuja" (oczywiscie grubo ponad 40 godzin tygodniowo, za kwoty rzedu 800-900 zl).

Oczywiscie nazwy firmy nie podam, bo mnie to osoboscie nie dotyczy - znam sprawe z relacji jednej z "zatrudnionych".

Takich przypadkow w PL sa pewnie tysiące.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2012-05-18 15:37:18
Autor:
SDD <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał(a):
  dudek pisze:
> [...]
U mnie w miescie np. dziala sobie pewna firma, ktora od ponad roku nie odprowadza za pracownikow zadnych skladek ZUS.

Tu jest gorzej. Nie płacą ZUS-u, bo nie ma od czego, skoro nie płacą
ludziom. Nie płacą pod pozorem nakładania wydumanych kar umownych
albo i bez podania powodu. Zniechęcają najwytrwalszych.

Rekrutują, szkolą, potem ludzie przychodzą i zaraz uciekają. Ostatnio
nie zapłacili też osobom prowadzącym szkolenia. Więc już ich nie ma.

Wygląda to na planowe samobójstwo... a jednak jakoś działa. Nie wiem,
o co tu chodzi.

Data: 2012-05-18 19:42:48
Autor: SDD
leksykot@NOSPAM.gazeta.pl pisze:

Wygląda to na planowe samobójstwo... a jednak jakoś działa. Nie wiem,
o co tu chodzi.

Pewnie o pieniadze.
Cos tam w ramach tego zlecenia robisz i za to cos pewnie cwaniaczki biora od kogos tam pieniadze.

Poza tym pewnie jakąś dotacje wzieli - a wiadomo, ze generalnie nie dostaja ich naprawde potrzebujacy, tylko ci, ktorzy sie umieja zakrecic i maja na tyle kasy, by dac w lape komu trzeba.

To jest po prostu Polska. Pomoc sie temu krajowi nie da, ale moze da sie jakos skrócić jego agonię.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2012-05-18 12:49:35
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 17 May 2012, Nixe wrote:

[...]

  IMVHO, to powinno działać tak jak termin wypowiedzenia (czyli odwrotnie,
można zastrzec w umowie że 6-miesięczne terminy płatnosci sa własciwe
dla tej akurat umowy :>)
  Co do zasady e-podatnik (na przykład) twierdzi tak jak piszesz:
http://www.e-podatnik.pl/artykul/doradca_podatnika/16665/Skuteczne_wypowiedzenie_umowy_zlecenia_i_zaplata_za_zlecenie_w_sytuacjach_spornych.html

pzdr, Gotfryd

Brak zapłaty za kolejny miesiąc zlecenia