Braki dostępu...

Data: 2018-11-18 01:33:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Braki dostępu...
Aby było jasne -- na razie jest OK, ale opisuję prawdziwe ,,przeżycia'':

 - spróbowałem przed chwilą zalogować się do GB via WWW -- ,,dostęp zablokowany''
 - spróbowałem odblokować ów dostęp -- ,,teraz to niemożliwe''

 - spróbowałem przed paroma miesiącami zalogować się do CA
   (gdzie akurat wówczas miałem niemal wszystko, co mi
   pozostało po ubiegłorocznym kataklizmie) -- ,,techniczne problemy'',
   a pracowniczka banku (bo akurat wówczas byłem w marmurze CA) mówi,
   że owszem, nie tylko z aplikacją smartfonową są problemy, ale
   także z dostępem via WWW i... dostępem marmurowym...

 - w Mille teraz też jest ,,Chwilowa niedostępność systemu''

-=-

Co nam wkrótce pozostanie w Polsce z dawnych banków?

 - CA
 - Getin wraz z Ideą
 - Mille
 - Nest
 - Paribas
 - PeKaO
 - PKO BP
 - Santander

i który bank stanie się pokarmem którego banku?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2018-11-18 01:09:14
Autor: Dawid Rutkowski
Braki dostępu...
O kilku zapomniałeś.
Będzie tak:
- pierwsza szóstka - lider + 5 grubasów - czyli skarbonka, żubr, kupal, mBąk, ing i bnp (chcą się 11 grudnia pozbyć bgż)(z raiffim) - dobrze ponad 50% (może i pod 60%) aktywów sektora, wszyscy po ponad 100mld,
- dopełnienie pierwszej dziesiątki, czyli 4 średniaków - milek (z eb), getout (może z ideą), alior i w ogonie citek - pierwsza dziesiątka będzia miała ponad 75% aktywów,
- popierdółki większe - CA, BOŚ, santander consumer (choć ci nie są "uniwersalni"), pocztowy w ogonie,
- popierdółki mniejsze - nest, plus i takie ciekawostki jak toyota,
- spółdzielnie,
- nowa kategoria - zagraniczni - N26, revolver (jak zostanie już bankiem i nie wykończy go brexit).

Myślę, że już miejsca na dobrowolne przejęcia nie ma (chyba że BOŚ padnie i/lub santander się zjednoczy).

Obecnie mam 13 instytucji i 17 kart do nich (walnij w stół, a Kris się odezwie) - tyle tylko, bo jedynie darmowe uznaję.
Ale 2 do odstrzału, bo nie są bezwarunkowe, a wiśnie dały, a jedna sama się zamyka. 2 pozostałe stoją puste (ale w rezerwie), w jeszcze jednej tylko KK, która właśnie owocuje i też nie jest darmowa bezwarunkowo - ale żal mi jej, bo ma takie CVV2, że tylko 666 byłoby lepsze. Tak samo trochę żal krokodyla, bo numer konta kończy się na osiem zer...

Data: 2018-11-19 00:20:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Braki dostępu...

"Dawid Rutkowski" bbebbc61-3a55-4be8-9c19-b435eb228720@googlegroups.com

: - pierwsza szóstka - lider + 5 grubasów - czyli skarbonka, żubr, kupal,

Czym jest 'kupal'?

[...]

Santander jest aż tak mały?
Co z Volkswagenem itp.?

Getin przeżyje napad? Wolałbym, aby przeżył - raz,
że mam tam szmal, a zero, że lubię ten bank.

-=-

Gdy PiS szykował się do zmiany warty, TV Trwam udzielił
głosu pewnej pani profesor, która przestrzegała przed
,,udomowieniem'' banków...

-=-

Czy LCzarnecki ma także swe banki poza Polską?
(poza polskim prawem?)

Data: 2018-11-19 00:38:11
Autor: Dawid Rutkowski
Braki dostępu...
Kupal to santander (ten duży, czyli dawny bzwbk - skojarzenie nie jest moje, wyczytałem w komentarzach u Samcika, ale porównanie było uderzające: "czy nie sądzicie, że ich logo wygląda jak kupa?").
Duży santander - z białym logo na czerwonym tle - jest duży, ma trzecie miejsce i po łyknięciu db dogania żubra.
Mały santander - santander consumer - obecnie z czerwonym logo na białym tle (a poprzednio miał białe na czerwonym) - jest mały (powiedzmy poziom idei czy boś) i zajmuje się wyłącznie kredytami gotówkowymi i kartami kredytowymi - ROR tam nie otworzysz.
Volkswagen już ponad rok temu zakończył obsługę fizoli niestety.
A to "itp." to niby co miało by być? Nic więcej nie zostało :(

A za co lubisz getout? Ja się go zawsze bałem.
Choć idea pod postacią lion's to fajne doświadczenie - jedyny bank, który zaprosił mnie na kolacyjkę :)

Data: 2018-11-19 16:10:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Braki dostępu...

"Dawid Rutkowski" 62a18a2d-7bbe-4dd7-a3a5-200ec428aaff@googlegroups.com

: Kupal to santander (ten duży, czyli dawny bzwbk - skojarzenie

Tak myślałem, ale wymieniłeś santander consumer -- więc musiałem dopytać.

[...]

Logo -- IMO nie, ale obsługa w BZWBKKBSg tak wygląda.
Teraz Santander przysłał odpowiedź, z której wynika. ;)
(w wolnej chwil postawię skan i dam odpowiedź bankowi)

: Duży santander - z białym logo na czerwonym tle - jest duży,

Chyba nawet bardzo duży -- skoro zjadł tak wiele banków...

: ma trzecie miejsce i po łyknięciu db dogania żubra.
: Mały santander - santander consumer - obecnie z czerwonym logo na białym tle

Pojmuję.

[...]

Ford czy Mercedes? -- nie ma?

: A za co lubisz getout?

Dał, co obiecał i według mnie ma dobrą obsługę. Szybko (i rzeczowo)
[skrzętnie tłamsząc ewentualną złośliwość?] odpowiada na pytania.
W marmurze miła/życzliwa obsługa. Ponadto lubię banki marmurowe,
choć na co dzień lubię dostęp via net. (jestem jedną z pierwszych
osób z dostępem via net -- Śląski dawał kiedyś dostęp w offlajnie)

Nie widzę niczego, co mógłbym zarzucić Getinowi, choć początek
był zupełnie inny.

Ogólnie lubię banki. Wyjątek stanowi PeKaO i BZWBKKBs, teraz Santander.
Nest nie zawsze dał to, co obiecał, ale i nie żądał wydawania debetówką
czy wlewania szmalu na konto, więc nie budzi we mnie odrazy takiej, jak
Santander czy PeKaO, która przed laty pozbawiła mnie władzy nad debetem
mego konta -- chciałem pozbyć się debetu, a PeKaO wolała zarabiać... Do
tego (wbrew mej woli) PeKaO obdarowała mnie kredytówką, za którą żądała
200 pln -- na początku obecnego stulecia.

PeKaO nie chciała słuchać mnie w sprawie obsługi mojego konta. Był to
makabryczny okres w mym życiu. Do dziś nie pogodziłem się z PeKaO,
która w sprawie mego konta uznawała wolę nie moją, :) lecz mojego ojca,
jako że ojcu została ,,rodzinna firma'' z makabrycznie dużymi przychodami
regularnie wpływającymi na firmowe konto prowadzone przez tęże PeKaO...

Wiele osób wolało rozmawianie z moim ojcem zamiast ze mną -- bo ojca
można było doić. Ostatecznie firma upadł kilkanaście lat później mimo
wspierania tejże firmy z wielu stron, niemal pozbawiając mnie mieszkania,
po sprzedaniu którego zostałoby mi ~12% wartości tego mieszkania...

: Ja się go zawsze bałem.

Ogólnie lubię banki -- mam tak od dzieciństwa a pierwszy mój osobisty
kontakt z bankiem miał miejsce, gdy miałem kilka lub paręnaście lat.
O zgrozo -- była to PeKaO. Choć od tamtej pory minęło wiele lat -- do
dziś w tym samym miejscu jest marmur PeKaO. Nie pamiętam, o co wtedy
chodziło, ale konto było moje, i ponoć mogło być prowadzone tylko
przez PeKaO. Gdy byłem dorosły, wyjaśniano mi, że tamto konto równie
dobrze mógł prowadzić mi PKO bp.

Kolejny mój kontakt z PeKaO miał miejsce ~20 lat temu i zakończył się źle.
Wówczas najwyraźniej też tylko PeKaO mógł coś (jakąś szczególną obsługę)
mi dać -- nie pamiętam, co, ale pamiętam, że dowiedziałem się o tym na
jakiejś wystawie, na które prezentowały się banki.

Ta sama PeKaO, która nie słuchała moich zleceń w sprawie mego konta
(i mojej kredytówki) wcześniej odmówiła wypłaty pieniędzy mojemu
ojcu z jego konta, z uwagi na brak karty IKM. Ojciec po pieniądze
(w gotówce czy w przelewie -- nie pamiętam) przywędrował z dowodem
osobistym do tego marmuru, w którym konto to zakładał -- chodziło
o ~1/4 wartości mieszkania, które trzeba było wpłacić bezzwłocznie.
(kilkudniowa zwłoka byłaby bardzo kosztowna -- naliczone by zostały
karne %% za kilka miesięcy, a wtedy %% karne były bardzo wysokie)
Wtedy (dla PeKaO) ja miałem silna pozycję, nie ojciec, więc moja
interwencja poskutkowała -- w sprawie konta mego ojca...

Taka była PeKaO.

Bardziej od upadłości banku obawiam się właśnie tego typu:

 - nie dam ci twego płaszcza, i co mi zrobisz?!

zagrywek. Oczywiście upór banku nie trwa wiecznie, ale czas
to niestety życie, nie pieniądz...

Zwracam uwagę na obsługę w banku -- zazwyczaj poważne problemy (typu
blokowanie wypłaty pod byle pretekstem) są poprzedzane drobnymi...

Przed wielu laty nie lubiłem wdawania się w dyskusje -- idąc ulicą
upatrywałem sobie ofiarę ;) (bank) i zakładałem tam konta (firmowe
i osobiste -- książeczki czekowe kosztowały, ale wówczas pieniędzy
mi nie brakowało) i rezygnowałem z banku bezzwłocznie po tym, jak
spotkała mnie tam jakaś, nawet drobna, lecz celowo wyrządzona mi
przykrość. Do tego przyglądałem się obsługiwaniu innych ludzi.

Kłopoty z PeKaO napadły mnie po tym, jak zaniechałem regularnej ,,bankozmiany''.

-=-

Nie mam zastrzeżeń co do obsługi w/przez Getin.
Podobnie z Mille -- też lubię ten bank.
Mille też ma problem frankowy, i to chyba poważniejszy procentowo
niż Getin, ale chyba Mille był ostrożniejszy niż LCzarnecki...

Trochę głupio brzmi -- gdy nie wymienię CA czy innego banku, wyjdzie na to, że nie lubię?... ;)
Citi orżnął mego ojca na przelew z kredytówki -- trochę zazgrzytało... Citi dał mi 8 hpln
za tę kredytówkę, ale zabrał sporo mojemu ojcu -- jak Janosik czy Robin Hood... Inna sprawa,
że wykazywał się chęcią rezygnowania z orżnięcia ojca, z czego ojciec nie chciał korzystać...
Ojciec wolał orżnąć mnie, ale co ,,zasugerował'' bankowi z mych propozycji -- Citi chętnie
(i z uśmiechem) wykonał...

Ogólnie lubię banki -- jedne mocniej, inne słabiej, ale lubię,
pomijając Santander i PeKaO, z którymi mam na pieńku.

I to właśnie bankom zawdzięczam uchronienie się przed stratą mieszkania.
Może przykro brzmi, ale wisienki, orzeszki i odsetki odegrały decydującą
rolę w uchronieniu mnie przed dedykowaną ;) mi masakrą. :)

Lubię zarówno banki, jak i markety/hipermarkety -- Aucham, Carrefour, Kaufland, Lidl...
Na razie lubię także US/MF -- i wolałbym, aby tak pozostało. ZUS polubiłbym pod jednym
warunkiem. ;) Tym warunkiem jest likwidacja ZUS. ;) Pani GUścińska uważa, że zadaniem
ZUSu jest ściąganie składek i wypłacanie świadczeń? Cóż za obłęd! Ściąganie składek
jest zadaniem? Jest raczej koniecznością życiową taką samą jak: płacenie pensji
pracownikom ZUS, płacenie za elektryczność, sprzątanie i pilnowanie budynków...

Zadaniem ZUS powinno być płacenie świadczeń. Powinno, ale niekoniecznie jest.

Rzeczywiste zadania ZUS?

 - ściąganie podatków (od wielu lat stale rosnących względem PKB)
 - terroryzowanie społeczeństwa
 - demoralizowanie społeczeństwa

Przed likwidacją ZUS należałoby oddzielić emerytury (przekazać ich realizację
bezpośrednio bankom -- oczywiście pod dyktando państwa/sejmu/ministrów) od
reszty ,,świadczeń''...

-=-

Hipermarkety na razie wygrały bitwę z polskim państwem -- stając
się beneficjantami 500+ itp. Mam nadzieję, że banki też nie padną.

-=-

: Choć idea pod postacią lion's to fajne doświadczenie - jedyny
: bank, który zaprosił mnie na kolacyjkę :)

No właśnie -- kawę to i owszem, ale żeby jajecznicę?... ;)
Jadło to chyba tylko w galeriach... ;)
Franciszek teraz nakarmił (czy chce nakarmić) głodnych...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2018-11-20 02:18:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Braki dostępu...

"Eneuel Leszek Ciszewski" psujq3$a6g$1@node2.news.atman.pl

[...]

Niestety w poniedziałek hipermarket Auchan zaproponował
jedynie kawę -- z mleczkiem i cukrem co prawda, ale tylko
kawę... Obszedłem się smakiem... [jajecznicy] Jakiści zły
duch podczytał nasze rozmowy i podkusił Auchan...

Data: 2018-11-20 04:08:14
Autor: Dawid Rutkowski
Braki dostępu...
W dniu poniedziałek, 19 listopada 2018 16:11:00 UTC+1 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

: Choć idea pod postacią lion's to fajne doświadczenie - jedyny
: bank, który zaprosił mnie na kolacyjkę :)

No właśnie -- kawę to i owszem, ale żeby jajecznicę?... ;)
Jadło to chyba tylko w galeriach... ;)

O, to "galeria" czy supermarkety rozdają śniadania w poniedziałkowe ranki?
Nie bywam, więc może tracę ;> Jakoś w tym tygodniu chyba mcdonald obiecywał do porannej kawy darmową przekąskę - bo jakiś czas temu obiecywał samą kawę.

Zaś w bankach kawa jest już tak powszechna (choć nie jest powszechna obezwładniająco, np. w bgż nie było, w db i santanderze ani w ing koło mnie też nie, w CA też nie - to tak z ostatnich doświadczeń z marmurami - kurcze, w końcu wyszło, że tylko w eurobanku była samoobsługowa, a gdzieś jeszcze proponowali, ale samemu nie można było; w santanderze - tzn. jeszcze jak to był wbk - oraz w ing są przynajmniej kąciki dla dzieci - w wbk z kredkami, w ing z tabletem, więc można wybrać bank w zależności od preferowanego modelu wychowania ;P ), że nie korzystam - muszą bowiem ciąć koszty, więc obawiam się jakości, a popić nie będzie czym. Ostatni raz jeszcze w śp. (dla segmentu fizolskiego - a propos ford, mercedes czy fiat dadzą tylko kredyt na samochód, ROR nie założysz - z "samochodowych" została tylko toyota) volkswagenie skorzystałem, bo czekaliśmy z teściową chyba z 1,5h zanim jej konto założą - a były też smaczne czekoladki.

Za to lion's zaprosił na 4 kolacyjki, z czego byłem na 3. Co prawda tylko na zimno, a właściwie tylko kanapeczki i słodycze - bardzo dobre, ale za każdym razem takie same, więc już za 3 razem było trochę nudno - ale najeść można się było jak ktoś miał ochotę, bo sporo ludzi było, a jedzenie zostawało - a oprócz tego ciekawy wykład (bo prowadzący opowiadał anegdotę) i ćwiczenia z inwestowania..
Niestety od tych ciekawych zdarzeń minął już rok i na nic nowego nie zapraszali - a ostatnio ten oddział, w którym się to odbywało, zlikwidowali :(

Data: 2018-11-21 00:35:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Braki dostępu...

"Dawid Rutkowski" 1288ff51-3f73-4f82-ba3e-3563c90180ca@googlegroups.com

: O, to "galeria" czy supermarkety rozdają śniadania w poniedziałkowe ranki?

Obrona ciekawa, ale czy słuszna? -- wg Ciebie przyszedłem za późno? ;)
Może i tak -- ale dlaczego zabrakło wieczorem? -- Dlatego, że za mało przygotowali!

: Nie bywam, więc może tracę ;> Jakoś w tym tygodniu chyba
: mcdonald obiecywał do porannej kawy darmową przekąskę - bo
: jakiś czas temu obiecywał samą kawę.

I dopiero teraz dowiaduję się o tym? ;)
Zapewne już wszystko zjedzone... [chlip, chlip...]

[...]

Samoobsługowa jest na stacjach benzynowych -- ale
kosztować potrafi dychę pln za papierowy kubek kawy...

: a gdzieś jeszcze proponowali, ale samemu nie można było;

W Nest dają i kawę, i czekoladę w płynie...

: w santanderze - tzn. jeszcze jak to był wbk - oraz
: w ing są przynajmniej kąciki dla dzieci - w wbk z kredkami,

Co mi po tych kredkach... ;) Wolałbym coś na ząb... ;)

[...]

Skąd więc mają szmal na kredytowanie? Swój własny?

[...]

Słabo...

: a właściwie tylko kanapeczki

Oj -- bardzo słabo...

: i słodycze - bardzo dobre, ale za każdym razem takie same,

Nuda...

: więc już za 3 razem było trochę nudno - ale najeść można się
: było jak ktoś miał ochotę, bo sporo ludzi było, a jedzenie
: zostawało

Ciekawe zachowanie... Kanapki były niesmaczne?...

Bywałem kiedyś na spotkaniach organizowanych przez NOT. W ~połowie
spotkania były przerwy na kanapki... Zanim oficjalnie zaczynała
się taka przerwa, ludzie przygotowywali :) się do tego, co chyba
zowie się -- ,,run''. ;) W chwili ogłaszania początku przerwy
 -- ludziska rzucały/li się do drzwi, gnietły/li, wzajemnie,
rozpychały/li, po czym (po przejściu przez ciasne drzwi)
rzucały/li się na stery kanapkowe...

Akurat wiem, jak te sterty/piramidy kanapkowe wyglądają,
bo widziałem przygotowania... Widziałem też pobojowiska
powstałe w pół minuty (może w minutę) po tym, jak pierwsza
ręka sięgnęła przygotowanego jadła... ;)

Czy dla mnie też coś zostawało? Pocieszenie typu -- ,,należało
przyczaić się na zewnątrz sali/audytorium, zamiast siedzieć
wewnątrz tejże sali w chwili ogłaszania początku przerwy''...

A że spotkań było wiele... Ale nie skorzystałem z okazji. ;)

[...]

Może teraz przywrócą -- LCzarnecki właśnie dostał zmniejszenie
(jakieś/któreś do połowy) ,,zabezpieczeń'' dla IB.

 https://www.msn.com/pl-pl/finanse/firmy/nbp-zwolnił-idea-bank-z-obowiązku-utrzymywania-części-rezerwy-obowiązkowej/ar-BBPV0RD?ocid=spartandhpBo my tu gadu, gadu -- a tymczasem Wielka Trójca (BFG, KNFi NBP) debatowała... [nad nagraniami LCzarneckiego]-- _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.    `-.-' \ )-`( , o o)  `-:`-'.'.  '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,  `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.'  Felix Lee-bf-      `-    \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. .  . ;,,. ; . ,.. ; ;. . ..;\|/.......................................

Data: 2018-11-19 11:13:00
Autor: J.F.
Braki dostępu...
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:bbebbc61-3a55-4be8-9c19-b435eb228720@googlegroups.com...
[...]

Tym nowym moze sie nie chciec otwierac banku w Polsce - to jednak pieniadze i klopot.

Ale ... BFG woli 20 srednich bankow, czy 6 grubasow ? :-)

No i jak PIS zacznie mowic "im sie nalezalo", to zagraniczni moga zechciec sie wycofac ...

J.

Data: 2018-11-19 13:20:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Braki dostępu...
"J.F." :

: BFG woli 20 srednich bankow, czy : 6 grubasow ? :-)

Lepiej 20 małych, bo można zatrudnić 20 swoich radców bez
 zwracanie uwagi wysoką pensją...

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --