Brakj miejsca w dowodzie na pieczątki, jazda z zaświadczeniem

Data: 2018-01-17 05:17:24
Autor: Kris
Brakj miejsca w dowodzie na pieczątki, jazda z zaświadczeniem
Przegląd dzisiaj robiłem
W dowodzie rejestracyjnym nie mam już miejsca na pieczątki wiec diagnosta odpowiednie zaświadczenie wystawił i mówił ze mogę iść do wydziału komunikacji to wyrobią mi nowy DR
Tylko czy muszę?
Czy za jazdę z dowodem+ zaświadczenie o ważnym przeglądzie grożą mi jakieś konsekwencje
Nowy DR to 85zł i dwie wizyty w wydziale komunikacji więc nie bardzo mi się to uśmiecha

Data: 2018-01-17 06:13:06
Autor: go!
Brakj miejsca w dowodzie na pieczątki, jazda z zaświadczeniem
Bo powinien byc dysk za szyba z waznym przegladem, drugi z ubezpieczeniem, a nie ciagle "Pieczatka" musi byc, jak za Gomolki
--
go!

Data: 2018-01-17 06:14:34
Autor: go!
Brakj miejsca w dowodzie na pieczątki, jazda z zaświadczeniem
Bo powinien byc dysk za szyba z waznym przegladem, drugi z ubezpieczeniem, a nie ciagle "Pieczatka" musi byc, jak za Gomolki. Najlepiej okragla, czerwona i z orzelkiem
--
go!

Data: 2018-01-17 16:07:20
Autor: J.F.
Użytkownik "go!"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5595ba9e-98cd-4887-910f-464273382112@googlegroups.com...
Bo powinien byc dysk za szyba z waznym przegladem, drugi z ubezpieczeniem, a nie ciagle "Pieczatka" musi byc, jak za Gomolki.
Najlepiej okragla, czerwona i z orzelkiem

Przeciez dysk to taka forma pieczatki, tylko nowsza.

A po co, skoro to wszystko jest w komputerach :)

J.

Data: 2018-01-17 21:19:13
Autor: LEPEK
W dniu 17.01.2018 o 16:07, J.F. pisze:

Przeciez dysk to taka forma pieczatki, tylko nowsza.

A po co, skoro to wszystko jest w komputerach :)

Dokładnie.
Bez sensu wozimy dowód rejestracyjny, prawo jazdy i potwierdzenie OC. W dodatku za brak każdego grozi mandat 50 zł - tylko za brak dokumentu przy sobie. Tyle, że posiadanie go niczego nie wnosi chyba w żadnej sytuacji: przy kontroli policjant i tak weryfikuje wszystko 'w systemie', w razie kolizji i tak mogę pokazać poszkodowanemu jakikolwiek wydruk, skoro pojazd nie jest zgłoszony jako kradziony (poszukiwany), to każdy może się nim poruszać... No nie wiem, jaki w tym cel. Chyba jedynie jako dupochron, gdyby w systemie dane były niezgodne.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2018-01-17 22:58:57
Autor: Irokez
Brakj miejsca w dowodzie na pieczątki, jazda z zaświadczeniem
W dniu 2018-01-17 o 21:19, LEPEK pisze:
No nie wiem, jaki w tym cel.

50zł

--
Irokez

Data: 2018-01-18 01:59:31
Autor: go!
W dniu środa, 17 stycznia 2018 15:07:27 UTC użytkownik J.F. napisał:

Przeciez dysk to taka forma pieczatki, tylko nowsza.

A po co, skoro to wszystko jest w komputerach :)

No niby tak, ale internet lub komputer lubia pasc. Szczegolnie te mobilne.
Jako zabezpieczenie, niech by byl juz ten dysk papierowy, przynajmniej nie trzeba by tego nosic, stemplowac, wymieniac, placic dodatkowo, a po kazdym przegladzie czy przedluzeniu ubezpieczenia nowy by wedrowal za szybe.

Data: 2018-01-18 11:55:01
Autor: J.F.
Użytkownik "go!"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f4b6caae-df8f-4c9e-825c-f2a52be004ef@googlegroups.com...
[...]

Ale przeglad ... najwyzej z braku dowodow puszcza dalej :-)

[...]

Ta, nowy, i uwazasz ze to sie nie nazywa wymiana, bedzie bez oplaty, bez stempla.

Tyle zalety, ze nie trzeba bedzie pamietac zeby zabrac, skoro jest stale w samochodzie ... ale DR trzeba nadal zabierac :-)

J.

Data: 2018-01-18 04:45:21
Autor: Kris
W dniu czwartek, 18 stycznia 2018 11:55:11 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Tyle zalety, ze nie trzeba bedzie pamietac zeby zabrac, skoro jest stale w samochodzie ... ale DR trzeba nadal zabierac :-)

Od czerwca 2018 podobnież elektroniczne PJ i DR więc nie będzie trzeba papierkowych wersji wozić

Data: 2018-01-19 01:08:21
Autor: Kris
[...]

Ja nie zabieram
Od lat DR, i ubezpieczenie w samochodzie w schowku wożę

Data: 2018-01-19 02:25:01
Autor: WS
On Friday, January 19, 2018 at 10:08:24 AM UTC+1, Kris wrote:

Ja nie zabieram
Od lat DR, i ubezpieczenie w samochodzie w schowku wożę

jesli nie masz AC to mozna ;)

http://www.rp.pl/Ubezpieczenia-i-odszkodowania/301219968-Sad-bez-odszkodowania-z-AC-za-dowod-rejestracyjny-w-aucie.html

WS

Data: 2018-01-19 11:25:26
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-01-19 o 10:08, Kris pisze:

yle zalety, ze nie trzeba bedzie pamietac zeby zabrac, skoro jest
stale w samochodzie ... ale DR trzeba nadal zabierac :-)

Ja nie zabieram
Od lat DR, i ubezpieczenie w samochodzie w schowku wożę

Złodziej będzie wdzięczny za DR.

Pozdrawiam

Data: 2018-01-19 02:29:43
Autor: Kris
W dniu piątek, 19 stycznia 2018 11:25:35 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:

Złodziej będzie wdzięczny za DR.

A co mi po DR jak auto ukradną?

Data: 2018-01-19 12:46:24
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a7a5e327-ae9b-44d8-8eed-94ad0e951cef@googlegroups.com...
W dniu piątek, 19 stycznia 2018 11:25:35 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:
Złodziej będzie wdzięczny za DR.
A co mi po DR jak auto ukradną?

Potrzebny do wyplaty AC.
Ale jak rozumiem - AC nie masz, to faktycznie niepotrzebny :-)

Co do wdziecznosci zlodzieja ... jest szansa, ze dzieki temu go zlapia, jak mu sie nie bedzie chcialo kombinowac, tylko sprzeda na oryginalnych papierach.
A i auto sie wtedy odzyska ... byc moze :-)

J.

Data: 2018-01-19 04:25:32
Autor: Kris
W dniu piątek, 19 stycznia 2018 12:46:27 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
>A co mi po DR jak auto ukradną?

Potrzebny do wyplaty AC.
Ale jak rozumiem - AC nie masz, to faktycznie niepotrzebny :-)

Nie mam, nigdy nie miałem

Co do wdziecznosci zlodzieja ... jest szansa, ze dzieki temu go zlapia, jak mu sie nie bedzie chcialo kombinowac, tylko sprzeda na oryginalnych papierach.
A i auto sie wtedy odzyska ... byc moze :-)

Najstarsi kronikarze chyba nie słyszeli o kradzieży Multipli;)

Data: 2018-01-19 20:31:26
Autor: ddddddddddddd
W dniu 19.01.2018 o 12:25, Kris pisze:
Co do wdziecznosci zlodzieja ... jest szansa, ze dzieki temu go
zlapia, jak mu sie nie bedzie chcialo kombinowac, tylko sprzeda na
oryginalnych papierach.
A i auto sie wtedy odzyska ... byc moze :-)

też woziłem w schowku
A w takim UK wozić nie trzeba i jakoś problemu z padającym systemem komputerowym za bardzo nie ma - chociaż jakby robili trzeźwe poniedziałki to może by system nie wydolił...

Najstarsi kronikarze chyba nie słyszeli o kradzieży Multipli;)

Ponoć raz próbowali ukraść, ale nawet nie udało im się wejść do środka, bo mieli cały czas zamknięte oczy ;)

Łukasz

Data: 2018-05-16 17:48:26
Autor: Uzytkownik
napisał:
[...]

Jak to nie?

W Gdańsku był nawet niedawno taki przypadek, że z jednej z posesji skradziono Multiplę. Właściciel auta pozostawił niezamkniętą bramę, a na podwórku Multiplę z kluczykami w stacyjce oraz dowód rejestracyjny w schowku. Sąsiedzi w pośpiechu zamykali garaże w obawie, że jak złodziej wytrzeźwieje to będzie ją próbował podrzucić, a nie będzie pamiętał komu ukradł.

Data: 2018-01-17 15:05:42
Autor: yabba
W dniu 2018-01-17 o 14:17, Kris pisze:
[...]

Ja jeździłem rok z zaświadczeniem, po czym na kolejnym przeglądzie diagnosta mi uświadomił, że zaświadczenie jest ważne przez 2 tygodnie. :))

yabba

Data: 2018-01-17 07:12:08
Autor: WS
W dniu środa, 17 stycznia 2018 15:05:47 UTC+1 użytkownik yabba napisał:

Ja jeździłem rok z zaświadczeniem, po czym na kolejnym przeglądzie diagnosta mi uświadomił, że zaświadczenie jest ważne przez 2 tygodnie. :))

30 dni, kiedys trafilem na policjanta sluzbiste, stwierdzil, ze jesli wydane wczesniej niz 30dni do tylu, to moge nie szukac, bo i tak zatrzyma dowod rej., bylo 28 ;) wiec oddal ...

ale cos sie mialo zmienic... nie wiem, czy w koncu przeszlo:
https://moto.wp.pl/koniec-z-wymiana-dowodu-rejestracyjnego-ze-wzgledu-na-brak-miejsca-na-pieczatki-6115815020816001a

WS

Data: 2018-01-18 13:39:32
Autor: z
Brakj miejsca w dowodzie na pieczątki, jazda z zaświadczeniem
Podobno "dobra zmiana" jednym rozporządzeniem załatwiła problem nie do rozwiązania przez ostatnie 8 lat :-)

Nie oglądacie telewizji  nie czytacie gazet? :-)

Sfistek miał załatwiać sprawę. Nie weszło jeszcze?

Data: 2018-01-21 01:33:34
Autor: jerzu.xyz
Brakj miejsca w dowodzie na pieczątki, jazda z zaświadczeniem
On Wed, 17 Jan 2018 15:05:42 +0100, yabba
<gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote:

zaświadczenie jest ważne przez 2 tygodnie

30 dni. Ja jeździłem trzy miesiace, raz miałem kontrolę i policjant
tylko spojrzał na kwit i nic nie powiedział. A był już
"przeterminowany".

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2018-01-17 20:58:19
Autor: m4rkiz
On 2018-01-17 14:17, Kris wrote:
Przegląd dzisiaj robiłem
W dowodzie rejestracyjnym nie mam już miejsca na pieczątki wiec diagnosta odpowiednie zaświadczenie wystawił i mówił ze mogę iść do wydziału komunikacji to wyrobią mi nowy DR
Tylko czy muszę?

wg przepisow masz 30 dni na aktualizacje danych (w tym przegladu) w dowodzie, wiec podczas kontroli zaswiadczenie w 90% przypadkow bedzie uznawane przez 30 dni od wystawienia

Czy za jazdę z dowodem+ zaświadczenie o ważnym przeglądzie grożą mi jakieś konsekwencje

wysoka szansa na zatrzymanie dowodu po 30 dniach

Nowy DR to 85zł i dwie wizyty w wydziale komunikacji więc nie bardzo mi się to uśmiecha

Data: 2018-01-17 21:17:49
Autor: Axel

"Kris"  wrote in message news:67f34df6-d047-4a26-b599-916350fd99c7googlegroups.com...

W dowodzie rejestracyjnym nie mam już miejsca na pieczątki wiec diagnosta odpowiednie zaświadczenie wystawił i mówił ze
mogę iść do wydziału komunikacji to wyrobią mi nowy DR
Tylko czy muszę?

Jak już pisano - papier ważny 30 dni. Ale ja kiedyś przejeździłem 2 lata bez zmiany (fakt, że w tym czasie nikt mnie nie zatrzymywał :-)

Czy za jazdę z dowodem+ zaświadczenie o ważnym przeglądzie grożą mi jakieś konsekwencje

Mandat i odebranie DR...

Nowy DR to 85zł i dwie wizyty w wydziale komunikacji więc nie bardzo mi się to uśmiecha

73,50 - to już razem z opłatą za tymczasowy dowód (jeśli chcesz jeździć czekając na nowy DR) - załatwiałem to w ostatni poniedziałek ;-P
I jeszcze nastaw sie na odkręcenie tablic, bo nowe nalepki legalizacyjne będą...

--
Axel

Data: 2018-01-18 10:25:01
Autor: J.F.
Użytkownik "Axel"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p3ob1c$j2o$1@node1.news.atman.pl...
"Kris"  wrote in message
Czy za jazdę z dowodem+ zaświadczenie o ważnym przeglądzie grożą mi jakieś konsekwencje

Mandat i odebranie DR...

A mandat to za co ?
I na podstawie ktorego pkt taryfikatora ?

[...]

A po co - zaswiadczenie wazne 30 czy 14 dni :)

Data: 2018-01-18 15:01:01
Autor: Axel

"J.F."  wrote in message news:5a6067ee$0$644$65785112news.neostrada.pl...

Czy za jazdę z dowodem+ zaświadczenie o ważnym przeglądzie grożą mi jakieś konsekwencje

Mandat i odebranie DR...

A mandat to za co ?
I na podstawie ktorego pkt taryfikatora ?

Nie ma za poruszanie się samochodem bez ważnych badań technicznych? (można pewnie podciągnąć pod kierowanie pojazdem niedopuszczonym do ruchu)

[...]

Ale zaświadczenie, razem ze starym DR i kartą pojazdu zostaje w urzędzie, więc jedyne, co zostaje to kwit ubezpieczenia...

--
Axel

Data: 2018-01-18 06:29:19
Autor: WS
W dniu czwartek, 18 stycznia 2018 15:01:04 UTC+1 użytkownik Axel napisał:

Ale zaświadczenie, razem ze starym DR i kartą pojazdu zostaje w urzędzie, więc jedyne, co zostaje to kwit ubezpieczenia...

nie (przerabialem pare miesiecy temu)
zaswiadczenie zostaje opieczetowane "wykorzystano..." i oddaja
dowod tez oddaja - przynajmniej jesli jest wazny jeszcze, czyli do 30 dni, pozniej to nie wiem - ale raczej mozna dostac(czytaj kupic ;) ) tymczasowy

WS

Data: 2018-01-18 19:55:14
Autor: Axel

"WS"  wrote in message news:bd736888-4962-4f00-8fc1-c8b1497acc33googlegroups.com...

[...]

Tak. Ja przerabiałem to w ostatni poniedziałek (Wwa). W drugim aucie przerabiałem to ze 2 lata temu i było tak samo. Zabrali DR, KP i zaświadczenie. Dali DR tymczasowy, oczywiście za pieniądze. I tak dobrze, że ważny na miesiąc, bo poprzednio dostałem na 2 tygodnie, stałego DR nie było po dwóch tygodniach i jeździłem z nieważnym...

--
Axel

Data: 2018-01-18 13:54:52
Autor: WS
On Thursday, January 18, 2018 at 7:55:16 PM UTC+1, Axel wrote:

[...]

to naciagaja Was w stolycy ;) powinni powolac komisje sledcza ;) u nas (w Krk) jest jak opisalem, zreszta to samo pdaje https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=3276&sub=procedura&proc=KM-6

"Informacje dodatkowe dla klienta

1) W celu umożliwienia poruszania się pojazdem przez okres oczekiwania na wydanie nowego dowodu rejestracyjnego, organ rejestrujący zwraca dotychczasowy dowód rejestracyjny wraz z zaświadczeniem o przeprowadzonym badaniu technicznym lub na wniosek właściciela pojazdu wydaje pozwolenie czasowe.

2) Przy odbiorze nowego dowodu rejestracyjnego właściciel pojazdu zwraca dotychczasowy dowód lub pozwolenie czasowe."

WS

Data: 2018-01-19 19:43:36
Autor: Axel
"WS"  wrote in message news:42984848-d8c2-469a-9639-f2466ec0a01bgooglegroups.com...

[...]

Ooo, dzięki za konkretne info. Przy okazji odbioru nowego DR zapytam, dlaczego zdzierają kasę, a przy następnej okazji powiem, że nie zgadzam się na zatrzymanie DR i zaświadczenia przez urzędasa...

--
Axel

Data: 2018-01-19 12:14:19
Autor: skolmi
Brakj miejsca w dowodzie na pieczątki, jazda z zaświadczeniem
WK Warszawa Ursus: pani spytała się, czy tymczasowy DR potrzebuję - na siłę nie wciskała.

Data: 2018-01-21 01:55:53
Autor: jerzu.xyz
Brakj miejsca w dowodzie na pieczątki, jazda z zaświadczeniem
On Thu, 18 Jan 2018 13:54:52 -0800 (PST), WS
<LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> wrote:

to naciagaja Was w stolycy ;) powinni powolac komisje sledcza ;) u nas (w Krk) jest jak opisalem, zreszta to samo pdaje https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=3276&sub=procedura&proc=KM-6

https://warszawa19115.pl/-/wydanie-dowodu-rejestracyjnego-z-powodu-braku-miejsca-na-wpisy

"UWAGA!
Jeżeli upłynął termin następnego badania technicznego pojazdu, organ
zatrzymuje i unieważnia dotychczasowy dowód rejestracyjny. Na okres
konieczny do wydania nowego dowodu rejestracyjnego właściciel pojazdu
może złożyć wniosek o wydanie pozwolenia czasowego."

"Wymagane Dokumenty

    (...)
    Zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu,
jeżeli upłynął termin ważności badania technicznego.
    (...)

Data: 2018-01-18 21:16:43
Autor: cef
W dniu 2018-01-18 o 19:55, Axel pisze:

[...]

Jak już tak bardzo chcesz oszczędzić, to trzeba było nie brać DR tymczasowego, tylko zaświadczenie o złożeniu wniosku o nowy dowód.

Data: 2018-01-19 01:13:32
Autor: Kris
Brakj miejsca w dowodzie na pieczątki, jazda z zaświadczeniem
W dniu środa, 17 stycznia 2018 21:17:51 UTC+1 użytkownik Axel napisał:

Mandat i odebranie DR...
Stare więc nie wiem czy aktualne ale jakby nie było u żródła czyli Policji:
http://isp.policja.pl/isp/aktualnosci/2479,Gdy-brak-miejsca-na-wpis-w-dowodzie-rejestracyjnym.html

"W przypadku ujawnienia więc w dowodzie rejestracyjnym upływu terminu na wykonanie badania technicznego (w dowodzie rejestracyjnym brak jest wolnego miejsca na dokonanie wpisu), a kierujący okazał zaświadczenie ze stacji diagnostycznej o pozytywnym wyniku badania technicznego, postępowanie policjanta powinno zmierzać do zobowiązania kierującego pojazdem do wymiany dowodu rejesrtacyjnego. Okoliczność taka nie może być jednak przyczyną do zatrzymania dokumentu z tytułu braku badań technicznych."

Data: 2018-01-19 10:20:29
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:c6ad92ba-6887-44ef-b94c-3749d6c6564c@googlegroups.com...
[...]

"Reasumując powyższe należy stwierdzić, iż gdy właściciel w ciągu 1 miesiąca nie zgłosi właściwemu staroście zmiany stanu faktycznego odnoszącego się do ,,daty" kolejnego badania technicznego, istnieje podstawa do zatrzymania dowodu rejestracyjnego przez policjanta, lecz nie w związku z brakiem badań technicznych, a w związku z faktem, że dane w nim zawarte nie odpowiadają stanowi faktycznemu. "

Nie kijem, to pałką :-)

J.

Data: 2018-01-19 01:40:53
Autor: Kris
W dniu piątek, 19 stycznia 2018 10:20:50 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

"Reasumując powyższe należy stwierdzić, iż gdy właściciel w ciągu 1 miesiąca nie zgłosi właściwemu staroście zmiany stanu faktycznego odnoszącego się do ,,daty" kolejnego badania technicznego, istnieje podstawa do zatrzymania dowodu rejestracyjnego przez policjanta, lecz nie w związku z brakiem badań technicznych, a w związku z faktem, że dane w nim zawarte nie odpowiadają stanowi faktycznemu. "

Ano fakt umknęło mi to
Wydrukuję pierwszą część tylko i ew policjantowi pokażę, może nie będzie dociekał co było dalej;)
Ale to utwierdza mnie w przekonaniu że nie muszę tracić teraz czasu na bieganie po wydziale komunikacji i wymianę dowodu
Zrobie to dopiero jak Pan Policjant poprosi

Data: 2018-01-19 11:28:59
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-01-19 o 10:40, Kris pisze:

[...]

Odradzam.
Zabranie DR to punktowany sukces policji, więc jak im dasz okazję
to zabiorą. Ile stracisz na bieganie i płacenie jak zabiorą już
w tym wątku było. Doczytaj i przemyśl czy warto.

Pozdrawiam

Data: 2018-01-19 02:38:35
Autor: Kris
W dniu piątek, 19 stycznia 2018 11:29:07 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:
Ile stracisz na bieganie i płacenie jak zabiorą już
w tym wątku było. Doczytaj i przemyśl czy warto.

Dokładnie tyle samo ile bym stracił teraz- koszty nowego DR a być może i tymczasowego.
A tak albo stracę albo nie stracę(jak nie trafię na kontrole)
A od czerwca jazda z zaświadczeniem już legalna ma być

Data: 2018-01-19 12:42:47
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3cad04c4-5cdf-4306-b5cf-b54b0bde4a82@googlegroups.com...
[...]

No chyba, ze np zlapia cie w drodze na zagraniczny urlop.
Albo i na krajowy, dwutygogniowy.

A od czerwca jazda z zaświadczeniem już legalna ma być

I to moze byc argument, ze urlopy niestraszne :-)

J.

Data: 2018-01-19 20:45:13
Autor: ddddddddddddd
W dniu 19.01.2018 o 11:42, J.F. pisze:
[...]

kiedyś zabrakło mi miejsca na pieczątki, ale że miałem dużo pracy wyleciało mi to z głowy. Przypomniałem sobie po pół roku (bez przeglądu) - wtedy włączyła się matematyka: koszt nieposiadania dowodu: 50zł; koszt przeglądu: 100zł; zaoszczędzone dotychczas pieniądze: 50zł :)
I tak bez przeglądu i wymiany dokumentu i tablic (bo auto jeszcze zarejestrowane było na stary adres..) auto przejeździło u mnie jeszcze dwa czy trzy lata, po czym sprzedałem dalej.

No chyba, ze np zlapia cie w drodze na zagraniczny urlop.

no to ciekawe zagadnienie (tu w innym aucie zapomniałem zrobić przegląd i zorientowałem się we Włoszech, ale nigdzie mnie nie zatrzymali)
Na pewno nieprzerejestrowanie auta niczym nigdzie nie skutkuje, ale jak jest z przeglądem to nie wiem (czy ci zza granicy umieją pieczątkę z datą przeczytać ;)

Albo i na krajowy, dwutygogniowy.

krajowy to nie problem jeśli się dowodu zapomni...

Łukasz

Data: 2018-01-19 22:15:51
Autor: J.F.
Dnia Fri, 19 Jan 2018 20:45:13 +0000, ddddddddddddd napisał(a):
[...]

Tu nie o pieczatke chodzi - jedziesz sobie, a przed granica kontrola,
o przegladu brak, i dowodzik do odbioru w urzedzie. Ci z zza granicy chyba sie zorientuja, ze DR nie masz.

No ale ... 50 zl to kosztuje, tylko czujnym trzeba byc.

Albo i na krajowy, dwutygogniowy.
krajowy to nie problem jeśli się dowodu zapomni...

No ale jak zapomnisz zapomniec, to zabiora, dadza pokwitowanie na
tydzien, a wracajac za 2 tyg trafisz na sluzbiste ...

J.

Data: 2018-05-16 21:24:15
Autor: Uzytkownik
W dniu 2018-01-19 o 22:15, J.F. pisze:
[...]

Na jakiej podstawie?

Data: 2018-01-22 16:43:37
Autor: Poldek
W dniu 2018-01-19 o 11:38, Kris pisze:
[...]

To nie znaczy, że zaświadczenie, które utraciło ważność przed czerwcem, nagle ją odzyska.

Data: 2018-05-16 21:22:07
Autor: Uzytkownik
W dniu 2018-01-19 o 10:20, J.F. pisze:
[...]

Jak diagnosta wbija pieczątkę w DR to zapewne starosta przyjeżdża na przegląd i ogląda tą pieczątkę? :)

Jeżeli chodzi o przeglądy to diagnosta każdy przegląd wprowadza do systemu komputerowego, niezależnie od tego czy wydał tylko świstek czy też wbił pieczątkę w DR.

Wydając zaświadczenie nie ma żadnej informacji, że to zaświadczenie jest ważne tylko 30 dni, a jest na nim data ważności i jeżeli została wydana na rok to policjant nie może zabrać DR i stwierdzić, że przegląd jest nieważny. Prawo także nie mówi, że to zaświadczenie traci ważność po 30 dniach. Mówi tylko, że DR należy wymienić tak samo jak mówi, że po zakupie samochodu należy je przerejestrować w ciągu 30 dni. Obydwa te zapisy są martwe, ponieważ nie przewidują żadnych sankcji wobec tych, którzy nie dopełnili obowiązku.

Niestety sam od kilkunastu lat ani nie przerejestrowuje samochodów, ani nie przejmuję się brakiem miejsca w DR. Zacząłem tak robić po rozmowie z policjantem drogówki od którego kupowałem auto i byłem zdziwiony, że on sam tego auta też nie przerejestrował. Jest tylko jedno ale. Jak się zagubi umowę kupna-sprzedaży czy to swoją czy też zawartą pomiędzy poprzednimi właścicielami to jest duży problem. Rzecz w tym, że kolejni właściciele, którzy nie przerejestrowali auta, muszą przekazać oryginał swojej umowy następnemu właścicielowi. Ten ostatni musi dysponować wszystkimi oryginałami umów zawartych pomiędzy poprzednimi właścicielami, aż do właściciela, który jest wpisany w DR.

Wiele razy byłem kontrolowany przez policję i kończyło się tylko pouczeniami. Kontrolowali zarówno DR bez przerejestrowania jak i zaświadczenia o przeglądzie po 30 dniach od daty wystawienia zaświadczenia. Jako dowód, że auto jest moją własnością wystarczyła im polisa OC na moją osobę i to auto. Nigdy nawet nie musiałem wyciągać kopii umów, które wożę w schowku.

Moim zdaniem nie ma potrzeby wymieniać DR, a policja nie ma podstaw do zatrzymywania DR. Z resztą od czerwca tego roku już ma w pełni funkcjonować CEPiK, a prawo ma być dostosowane do UE, które mówi, że kierowca nie musi przy sobie mieć żadnych dokumentów.

Data: 2018-05-17 00:00:37
Autor: WS
On Wednesday, May 16, 2018 at 9:22:18 PM UTC+2, Uzytkownik wrote:

Z resztą od czerwca tego roku już ma w pełni funkcjonować CEPiK, a prawo ma być dostosowane do UE, które mówi, że kierowca nie musi przy sobie mieć żadnych dokumentów.

wreszcie...

Moim zdaniem nie ma potrzeby wymieniać DR, a policja nie ma podstaw do zatrzymywania DR.

ma, bo ma nie tylko uzasadnione podejrzenie, ale pewnosc ;), ze dane sa nieprawdziwe...   mi nawet chcieli zabrac, ale minelo tylko 28 dni od badania ;)

wg PoRD http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19970980602/U/D19970602Lj.pdf

Art.
132. 1. Policjant albo funkcjonariusz Straży Granicznej zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie:

7)uzasadnionego  przypuszczenia,  że  dane  w nim  zawarte  nie  odpowiadają stanowi faktycznemu.

WS

Data: 2018-05-17 11:31:58
Autor: J.F.
Użytkownik "WS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:af2f3b9f-998d-4916-bc7d-23ccee92ae56@googlegroups.com...
[...]

Zaraz zaraz ... w kraju owszem, bedzie, ale Unia do cepiku nie bedzie miala dostepu on-line, i za granice trzeba bedzie dokumenty brac.

J.

Data: 2018-05-17 04:00:24
Autor: przemek.jedrzejczak
Brakj miejsca w dowodzie na pieczątki, jazda z zaświadczeniem
-- Zaraz zaraz ... w kraju owszem, bedzie, ale Unia do cepiku nie bedzie miala dostepu on-line, i za granice trzeba bedzie dokumenty brac.

troche go fantazja poniosla :-)

Die Polizisten dürfen Ihren Ausweis verlangen -> dokument tozsamosci
Ihre Fahrerlaubnis -> prawko
und die Fahrzeugpapiere. -> dowod rejestracyjny
Die Verkehrstüchtigkeit des Fahrzeugs und der TÜV dürfen ebenfalls geprüft werden.  -> przeglad

jak tego nie masz a trafisz na sluzbiste to beda klopoty

Data: 2018-05-17 13:27:57
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-05-17 o 11:31, J.F. pisze:

[...]

Nie dość że nie musisz brać paszportu to teraz byś chciał
bez dokumentów? Dać im palec to chcieli by całą rękę odgryźć.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2018-05-17 19:43:48
Autor: kk
W dniu 2018-05-17 o 09:00, WS pisze:
[...]

Ale, że co konkretnie nie zgadza się ? Jak się tylko miejsce na pieczątki skończyło a stan samochodu nie zmienił się to nadal w dowodzie jest to co było i co jest faktycznie, czyli nie ma żadnej niezgodności.

Data: 2018-05-18 06:52:25
Autor: WS
On Thursday, May 17, 2018 at 7:43:51 PM UTC+2, kk wrote:

> [...]

Ale, że co konkretnie nie zgadza się ? Jak się tylko miejsce na pieczątki skończyło a stan samochodu nie zmienił się to nadal w dowodzie jest to co było i co jest faktycznie, czyli nie ma żadnej niezgodności.

Ewidentnie jest niezgodne, data nastepnego badania sie nie zgadza, a w przykladzie Uzytkownika jeszcze dane wlasciciela pojazdu. Jest obowiazek uaktualnienia danych do 30 dni, faktycznie nie ma kary za przekroczenie tego terminu, ale mozna miec pecha i dowod (za pokwitowaniem) zostaje zatrzymany, a zeby go odzyskac trzeba juz wszystko wyprostowac...(+ oplacic )

WS

Data: 2018-05-23 21:12:12
Autor: kk
W dniu 2018-05-18 o 15:52, WS pisze:
[...]

To nie jest niezgodność danych.

a w przykladzie Uzytkownika jeszcze dane wlasciciela pojazdu.

No tak, ale Ty zdaje się komentowałeś wypowiedź gdzie chodziło tylko o niezmienianie dowodu.

[...]

Zależy co.

Data: 2018-05-23 13:18:38
Autor: WS
On Wednesday, May 23, 2018 at 9:12:25 PM UTC+2, kk wrote:

> [...]

hm... konkretnej definicji "niezgodnosci" raczej nie ma, mozna szukac po orzeczeniach sadow, ale policjant jak sie uprze, to zabierze i nic mu nie zrobisz ;), a jak dowod trafi do wydzialu komunikacji, to na 99,99999% go nie oddadza, tylko kaza wyrabiac nowy. Jak sie ma wyjatkowego pecha, to moga np.. zabrac podczas jakiegos wyjazdu na zagraniczny urlop i... pozostaje wracac albo ryzykowac klopoty jadac bez dokumentow... WS

Data: 2018-05-23 22:35:01
Autor: kk
W dniu 2018-05-23 o 22:18, WS pisze:
[...]

Przekroczenie uprawnień ? No i trzeba jeszcze mieć ten dowód by go można było zabrać.

a jak dowod trafi do wydzialu komunikacji, to na 99,99999% go nie oddadza, tylko kaza wyrabiac nowy.

Jak mogą mi cokolwiek kazać ? Gadasz jakieś bzdury. Zrozumiałe jest, że można robić komuś pod górkę, ale generalnie nie mając do tego prawa trzeba liczyć się z konsekwencjami. Ja myślę, że społeczeństwo powinno eliminować całkiem takich urzędników.

Jak sie ma wyjatkowego pecha, to moga np. zabrac podczas jakiegos wyjazdu na zagraniczny urlop i... pozostaje wracac albo ryzykowac klopoty jadac bez dokumentow...

A mogli zastrzelić

Data: 2018-05-23 14:31:55
Autor: WS
Brakj miejsca w dowodzie na pieczątki, jazda z zaświadczeniem
On Wednesday, May 23, 2018 at 10:35:13 PM UTC+2, kk wrote:

Przekroczenie uprawnień ?

raczej mocno naciagane...

No i trzeba jeszcze mieć ten dowód by go można było zabrać.

 to jest jakies wyjscie

> a jak dowod trafi do wydzialu komunikacji, to na 99,99999% go nie oddadza, tylko kaza wyrabiac nowy. Jak mogą mi cokolwiek kazać ? Gadasz jakieś bzdury. Zrozumiałe jest, że można robić komuś pod górkę, ale generalnie nie mając do tego prawa trzeba liczyć się z konsekwencjami. Ja myślę, że społeczeństwo powinno eliminować całkiem takich urzędników.

"Kazac" w sensie postepowania zgodnie z regulaminem/prawem/itp...
Mozna nie wyrabiac nowgo i jezdzic bez ;)
ale jak sie jednak chce miec ten dowod, to wszystko musi byc OK, pozostaja procedury opisane np. http://www.bip.krakow.pl/?dok_id=29489#link4 i jak nie dostana wszystkiego (przeglad, umowy kupna, potwierdzenie wniesienia oplaty, OC  itp. - w zaleznosci od sytuacji) to dowodu nie wystawia, a stary bedzie dalej zatrzymany...

WS

Data: 2018-01-22 16:44:48
Autor: Poldek
W dniu 2018-01-19 o 10:13, Kris pisze:
[...]

To dotyczy tych 30 dni.
Jeżeli okażesz zaświadczenie wydane ponad 30 dni wcześniej, to możesz go równie dobrze nie okazywać, bo jest już nieważnym kawałkiem papieru.

Data: 2018-05-16 05:33:50
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 22 stycznia 2018 16:44:49 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

To dotyczy tych 30 dni.
Jeżeli okażesz zaświadczenie wydane ponad 30 dni wcześniej, to możesz go równie dobrze nie okazywać, bo jest już nieważnym kawałkiem papieru.

Błądzisz
W ubiegłym tygodniu drogówka mnie zatrzymała, Pan władza popatrzył na zaświadczenie, poinformował mnie że powinienem w ciągu 30 dni od wydania tego papierka wnioskować o nowy DR w wydzielę komunikacji, ale przegląd jest ważny tak czy inaczej.
Sprawdził coś tam w swojej bazie danych, oddał papiery i życzył szerokiej drogi;)
A teraz problem się definitywnie rozwiązał bo od 4 czerwca wcale nie trzeba będzie wozić przy sobie dowodu rejestracyjnego i OC

Data: 2018-05-16 21:29:54
Autor: Uzytkownik
W dniu 2018-01-22 o 16:44, Poldek pisze:
[...]

Wskaż, gdzie jest to napisane i na jakiej podstawie policjant może zatrzymać DR?

W zaświadczeniu masz normalnie wpisaną datę ważności 1 rok. Nie ma żadnej informacji, że zaświadczenie jest ważne 30 dni. Podaj na jakiej podstawie policjant może unieważnić taki dokument?

Ja tylko podpowiem, że od lat jeżdżę bez przerejestrowania samochodów i wielokrotnie byłem kontrolowany okazując zaświadczeniem z przeglądu. Poza pouczeniami i pytaniami co jak i dlaczego nigdy nie miałem żadnych sankcji czy też zatrzymania DR.

Data: 2018-01-20 13:38:03
Autor: Poldek
W dniu 2018-01-17 o 21:17, Axel pisze:

I jeszcze nastaw sie na odkręcenie tablic, bo nowe nalepki legalizacyjne będą...

Pod koniec zeszłego roku wymieniałem DRy dwóch pojazdów w związku z brakiem miejsca na pieczątki i nie dostałem nalepek. Powinienem się zgłosić z reklamacją?

Data: 2018-01-20 14:00:59
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-01-20 o 13:38, Poldek pisze:

[...]

Ten ekofanatyzm zaburza ci już zdolność rozumowania.
Może popytaj jakiegoś dorosłego jaka jest różnica znaczenia
wyrazów "będą" i "były".

Pozdrawiam

Data: 2018-01-20 14:29:59
Autor: Poldek
W dniu 2018-01-20 o 14:00, RadoslawF pisze:
[...]

Czy mógłbyś podkręcić jasność wypowiedzi?

Data: 2018-01-20 15:26:07
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-01-20 o 14:29, Poldek pisze:

[...]

Spytaj jakiegoś dorosłego o różnice w znaczeniu wyrazów "będą" i "były".

Pozdrawiam

Data: 2018-01-20 22:18:15
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-01-20 o 15:53, Poldek pisze:

[...]

Chcesz korepetycji to poszukaj chętnego, zapłać a potem zadawaj
nurtujące cię pytania.

Pozdrawiam

Data: 2018-01-22 15:47:10
Autor: Poldek
W dniu 2018-01-20 o 22:18, RadoslawF pisze:
[...]

Korepetycji z czego?

Data: 2018-01-22 18:18:47
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-01-22 o 15:47, Poldek pisze:

[...]

Z tego czego nie rozumiesz.

Pozdrawiam

Data: 2018-05-16 21:31:16
Autor: Uzytkownik
[...]

Po co pytasz? Miałeś zapytać dorosłego ;)

Data: 2018-01-20 23:47:35
Autor: Leszek Kowalski
[...]

U mnie nowych nalepek nie było.
W nowy dowód wpisano dane poprzednich nalepek legalizacyjnych.
Nikt tablic nie chciał oglądać

Leszek Kowalski

Data: 2018-01-21 01:50:23
Autor: jerzu.xyz
On Wed, 17 Jan 2018 21:17:49 +0100, "Axel" <nie.dla@spa.mu> wrote:

73,50 - to już razem z opłatą za tymczasowy dowód

Dlatego lepiej jest to zrobić przed przeglądem, odpada opłata za dowód
tymczasowy. Nawet diagnosta mi to powiedział :)

Data: 2018-01-21 23:16:10
Autor: Grzegorz Tomczyk
W dniu 21.01.2018 o 01:50, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
Dlatego lepiej jest to zrobić przed przeglądem, odpada opłata za dowód
tymczasowy. Nawet diagnosta mi to powiedział :)

Tylko, że urząd "przepisuje" ostatnią pieczątkę ze starego dokumentu i za chwilę po przeglądzie będziesz musiał wbijać następną, przez co cały DR zużyjesz o rok wcześniej.

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2018-01-22 11:01:57
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-01-21 o 23:16, Grzegorz Tomczyk pisze:

[...]

Ne przemyślał sobie tego do końca.
Po nowy dowód zawsze po przeglądzie z zaświadczeniem od diagnosty.

Pozdrawiam

Data: 2018-01-23 17:46:40
Autor: jerzu.xyz
Brakj miejsca w dowodzie na pieczątki, jazda z zaświadczeniem
On Sun, 21 Jan 2018 23:16:10 +0100, Grzegorz Tomczyk
<grz.tom@NOSPAM.wp.pl> wrote:

Tylko, że urząd "przepisuje" ostatnią pieczątkę ze starego dokumentu i za chwilę po przeglądzie będziesz musiał wbijać następną, przez co cały DR zużyjesz o rok wcześniej.

Straszne. Zamiast co 8 lat, DR będę wymieniał co 7 :)

Data: 2018-01-23 19:49:48
Autor: Grzegorz Tomczyk
W dniu 23.01.2018 o 17:46, jerzu.xyz@irc.pl pisze:

Straszne. Zamiast co 8 lat, DR będę wymieniał co 7 :)

Mnie na tak nowe samochody nie stać, więc mam wybór między 6 a 5. :)

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2018-01-18 23:14:08
Autor: Kris
W dniu środa, 17 stycznia 2018 14:17:26 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

Nowy DR to 85zł i dwie wizyty w wydziale komunikacji więc nie bardzo mi się to uśmiecha

Dzięki za odpowiedzi
Wygląda na to że jak będę jeździł z zaświadczeniem to nic nie ryzykuje
Najwyżej mi jakiś nadgorliwy policjant DR zabierze to zmobilizuje mnie do wymiany
A może do czerwca się uda a od czerwca z zaświadczeniem legalnie;)
Przez ostatnie 10 lat byłem chyba 2 razy kontrolowany przez Policję więc pewnie i teraz do czerwca sie przebujam.

Data: 2018-01-20 16:12:05
Autor: Poldek
W dniu 2018-01-19 o 08:14, Kris pisze:
[...]

Jeżeli nie zabierze, tylko "zmobilizuje do wymiany", a będzie już po 30 dniach, to badanie będziesz musiał robić od nowa. Takie info dostałem od kobiety w okienku w WK, gdy przerabiałem podobną sytuację. Przez rok jeździłem z kartką nieświadomy. To znaczy praktycznie jechałem przez ten rok ze dwa razy po mieście, bo to akurat taki pojazd bardziej do mania w garażu, niż do jazdy.
Odrębna sprawa, gdy po 30 dniach od wydania kartki będziesz miał kolizję. Ze swojej winy, albo nieswojej - po 30 dniach od otrzymania tej kartki, tak jakbyś nie miał ważnych badań, więc... ?

Kiedyś pojechałem na przegląd, a dowodzie nie było już miejsca na pieczątkę, więc diagnosta wydał kartkę. Wyjechałem od diagnosty i po drodze zatrzymała mnie Policja. Okazało się, że zwrócili na mnie uwagę, bo nie paliło mi się światło z przodu. (Nie paliło się, bo na stacji diagnostycznej wszystkie światła były po kolei przełączane i nie zauważyłem, że zostały na pozycyjnych). Kiedy zobaczyli tą kartkę od razu zaczęli być bardziej skrupulatni i wszystko dokładnie sprawdzać łącznie z siedzeniem w radiowozie dłuższy czas i sprawdzaniem danych w bazie (?) Ponieważ kartka była wciąż ważna, a jedyną przewiną było, że jechałem na światłach pozycyjnych, to skończyło się na sprawdzaniu, ale strasznie długo to trwało zanim w końcu mnie puścili. Taka godzinna przerwa w życiorysie, jeśli przytrafi się w najmniej odpowiednim do tego momencie, może być warta więcej niż te 50 złotych.
Nie stać cię, żeby zapłacić 50 zł za wymianę DR raz na kilka lat, a na paliwo cię stać?

Data: 2018-01-20 12:45:00
Autor: Kris
W dniu sobota, 20 stycznia 2018 16:12:10 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:
> [...]

Odrębna sprawa, gdy po 30 dniach od wydania kartki będziesz miał kolizję. Ze swojej winy, albo nieswojej - po 30 dniach od otrzymania tej kartki, tak jakbyś nie miał ważnych badań, więc.... ?

Że jak?
Że ważnść badań zależy od tego czy są wbite w dowód czy na kartce wydrukowane
Większych bzdur napisac nie mogłeś
Nie stać cię, żeby zapłacić 50 zł za wymianę DR raz na kilka lat, a na paliwo cię stać?
Bzdury piszesz nie z tej ziemi
Kłopoty z karta czy braku, kartki czy pieczątki w dowodzie  to moga by tylko z przyczyn formalnych
Badanie techniczne pojazdu jest wazne przez rok i nieważne czy am to na kartce czy wbite w dowód
Od czerwca 2018zreszt a jazda z kartką b edzie legalna ponoć więc się pobujam
A co do 50 zł to mi to akurat wisi
Ale z drugiej strony to za tak zaoszczędzone 50zł ze 200km moim dieslem zrobię

Data: 2018-01-20 22:34:39
Autor: cef
W dniu 2018-01-20 o 21:45, Kris pisze:
[...]

Na stan techniczny nie ma to wpływu. Na zmianę danych,
które wymagają urzędowych adnotacji w DR jest bodajże właśnie te 30 dni
i może chciał to tak zinterpretować, że samo zaświadczenie jakby traci moc.

Badanie techniczne pojazdu jest wazne przez rok i nieważne czy am to na kartce czy wbite w dowód

A powinno być 5 minut.

Data: 2018-01-20 13:42:50
Autor: Kris
W dniu sobota, 20 stycznia 2018 22:34:44 UTC+1 użytkownik cef napisał:

> [...]

> Badanie techniczne pojazdu jest wazne przez rok i nieważne czy am to na kartce czy wbite w dowód

Rozwiń proszę

Data: 2018-01-20 23:13:31
Autor: cef
W dniu 2018-01-20 o 22:42, Kris pisze:
[...]

W ostatnim zdaniu masz ujęte to o czym myślałem:

[...]

Osobiście uważam, że badanie techniczne jest ogólnie bez
sensu, bo już 5 minut po wyjechaniu z SKP auto może się zepsuć
w sposób zagrażający bezpieczeństwu i wpis w dowodzie niczego nie stwierdza.

Dodatkowo nikt przecież nie ponosi odpowiedzialności za ten wpis,
bo diagnosta zawsze twierdzi, że jak on badał, to było OK.
Co więc dokumentuje ten stempelek?
Autem, którym stale jeżdżę staram się podbijać wszystkie papierki, bo
zabranie dowodu lub jakieś inne nieprzyjemności kosztowały by mnie znacznie drożej
niż te 50zł. Ale autem zapasowym to sobie robię przerwy czasem kilkumiesięczne
w badaniach, bo czasem zapominam a czasem nie ma kiedy podjechać.
Wystarczy, żeby auto było sprawne.

Data: 2018-05-16 22:00:50
Autor: Uzytkownik
W dniu 2018-01-20 o 23:13, cef pisze:
[...]

Czy jak jest miejsce w DR to zgłaszasz staroście, że dokonałeś przeglądu i masz nową pieczątkę w DR?
Chyba się trochę zagalopowałeś w swoich fantazjach :)

[...]

Problemu by nie było jakby w urzędach nie było bezsensownych kolejek.

Data: 2018-05-16 22:23:04
Autor: cef
W dniu 2018-05-16 o 22:00, Uzytkownik pisze:

[...]

Ale wtedy nie ma rozbieżności ze stanem faktycznym.

Chyba się trochę zagalopowałeś w swoich fantazjach :)

To akurat nie moje fantazje.

[...]

Nie wiem gdzie to załatwiasz, ale np we Wrocławiu
nie pamiętam, żeby sprawa zarejestrowania, wymiany dowodu
wyrejestrowania czy innych podobnych spraw zajęła mi w urzędzie więcej
niż 1 godzinę.

Data: 2018-05-17 02:59:52
Autor: Budzik
Brakj miejsca w dowodzie na pieczątki, jazda z zaświadczeniem
Użytkownik cef cezfar@interia.pl ...

[...]

Przypomne grzecznie ze jesr 21 wiek, miliardy złotych wydane na komputeryzacje, na cepik a ty sie cieszysz ze tylko godzine?
A dojazd do UK?
A jak trafisz na taki okres gdzie akurat wprowadzaja cepik 2.0 i przez dwa tygodnie wszystko trwa 5 razy dłuzej albo w ogole nie trwa bo sie nie da?

Come on... Po co to komu?

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

Data: 2018-05-17 16:39:35
Autor: cef
W dniu 2018-05-17 o 04:59, Budzik pisze:
[...]

Czy ja się cieszę? Może pamiętam, że kiedyś cały dzień nie wystarczał
na załatwienie czegoś ( a Uzytkownikowi teraz też jest za długo)
  a dzis wiele rzeczy załatwiam nie wychodzac z domu
i dlatego mniej niż godzina w drodze do domu (przy okazji)
jest dla mnie akceptowalne.

Data: 2018-05-17 17:59:51
Autor: Budzik
[...]

Wychodzi na to, ze władza skutecznie obnizyła twoje oczekiwania :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

Data: 2018-05-17 17:51:05
Autor: Uzytkownik
W dniu 2018-05-16 o 22:23, cef pisze:

Nie wiem gdzie to załatwiasz, ale np we Wrocławiu
nie pamiętam, żeby sprawa zarejestrowania, wymiany dowodu
wyrejestrowania czy innych podobnych spraw zajęła mi w urzędzie więcej
niż 1 godzinę.

W styczniu tego roku kupowałem kolejne auto. Na załatwienie formalności poświęciłem 3 dniówki po 6-8 godzin.

Nie dość, że musiałem odstać w kolejce do urzędu to jeszcze mną ciorali, abym ganiał do salonu po kopię dowodu zapłaty akcyzy, bo nie wystarczyło im samo oświadczenie właściciela salonu pod odpowiedzialnością karną, że cło zostało opłacone.

Wszystko przez to, że zapłacono akcyzę przelewem, a system państwowy się pierdolił i nie był w stanie wystawić potwierdzenia elektronicznego.

CEPiK też zamiast ułatwić i przyspieszyć pracę urzędników powodował, że w ciągu dniówki 8-godzinnej potrafili rejestrować tylko po 3-4 samochody.

Później znów kazali mi ganiać do salonu, bo Niemcy skąd było przywiezione auto wpisują w dokumentach datę pierwszej rejestracji, a polscy urzędnicy żądają daty produkcji. Przez 2 dni latałem od urzędu do salonu nie mogąc uruchomić procedury rejestracyjnej, bo w tłumaczeniu była napisana prawda czyli data pierwszej rejestracji. Do FV zrobiono 2 korekty i dopiero kiedy uprosiłem właściciela, żeby wpisał tak jak urząd sobie życzy, dopiero udało się uruchomić proces rejestracyjny. Oczywiście twardy DR nie został wydrukowany w ustawowym czasie. Musiałem przedłużać miękki co wraz z kolejką po odbiór dowodu twardego łącznie straciłem kolejnych ok. 6 godzin.

Na szczęście nie musiałem już latać do US z PCC.

Data: 2018-05-17 22:12:56
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 17.05.2018 o 17:51, Uzytkownik pisze:
W styczniu tego roku kupowałem kolejne auto. Na załatwienie formalności poświęciłem 3 dniówki po 6-8 godzin.

Trzeba było kupić z naszego salonu ;-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-01-22 15:39:15
Autor: Poldek
[...]

Idź do WK i się spytaj.

Badanie techniczne pojazdu jest wazne przez rok i nieważne czy am to na kartce czy wbite w dowód

Idź do WK i się spytaj, a nie się mądrzysz, choć nie masz racji.

Data: 2018-01-22 06:53:20
Autor: Kris
Brakj miejsca w dowodzie na pieczątki, jazda z zaświadczeniem
W dniu poniedziałek, 22 stycznia 2018 15:39:18 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

Idź do WK i się spytaj.
Dzwoniłem pytałe.
Badania techniczne są ważne przez rok od ich wykonania

Idź do WK i się spytaj, a nie się mądrzysz, choć nie masz racji.

Daj coś na  poparcie tego ze masz rację- znaczy ze badania techniczne sa ważne tylko 30 dni jeśli nie sa wbite w dowód

Data: 2018-01-22 16:09:33
Autor: Poldek
W dniu 2018-01-22 o 15:53, Kris pisze:
[...]

Co mam ci dać? Słowo oficera?
Idź do WK i tam się spytaj.

Data: 2018-01-22 16:20:16
Autor: Poldek
[...]

No to już słabo cię poinformowali, bo w przypadku nowego pojazdu trzy lata, potem dwa i dopiero potem rok.

Idź do WK i się spytaj, a nie się mądrzysz, choć nie masz racji.

Daj coś na  poparcie tego ze masz rację- znaczy ze badania techniczne sa ważne tylko 30 dni jeśli nie sa wbite w dowód

A powiedziałeś, że chodzi o badania potwierdzone kartką, a nie pieczątką w DR?

Data: 2018-01-22 17:27:55
Autor: cef
W dniu 2018-01-22 o 16:20, Poldek pisze:

A powiedziałeś, że chodzi o badania potwierdzone kartką, a nie pieczątką w DR?

Ani jedne ani drugie nie są istotne dla OC,
więc wszystko jedno na czym są i czy są potwierdzone wpisem.
Nie odsyłaj ludzi do WK, bo tam wiedzą jeszcze mniej albo tyle co Ty.

Data: 2018-01-21 14:25:10
Autor: ddddddddddddd
W dniu 20.01.2018 o 15:12, Poldek pisze:
[...]

....więc nawet gdyby była to prawda - to nic !
Brak badań nie jest równoznaczny z niesprawnym samochodem, miałem stłuczkę autem bez ważnych badań i ubezpieczyciel ani przez chwilę się nie wykręcał

Łukasz

Data: 2018-01-22 15:43:32
Autor: Poldek
W dniu 2018-01-21 o 15:25, ddddddddddddd pisze:
[...]

Nie wykręcał od czego?
Jak zrobiłeś stłuczkę, ze szkodami na 1500 zł, to mu się nie chciało.
Jak zrobisz wypadek z ofiarami i sumą odszkodować na setki tysięcy, albo więcej, to wtedy ubezpieczyciel bardziej się przyłoży do sprawdzenia, czy nie da się przerzucić kosztów na ciebie :-)

Data: 2018-01-23 19:25:22
Autor: ddddddddddddd
W dniu 22.01.2018 o 14:43, Poldek pisze:
[...]

nie wykręcał się od odpowiedzialności.
miałem stłuczkę (z nie swojej winy) na ładnych kilka tysięcy (sądzę się o 30.000), jakby chciał to by próbował dowodzić, że sprawnym samochodem mógłbym wyhamować, ale moje auto bez przeglądu było sprawne...

Łukasz

Data: 2018-05-16 21:55:56
Autor: Uzytkownik
W dniu 2018-01-20 o 16:12, Poldek pisze:
[...]

Przestań pisać bzdury. Rok temu miałem dokładnie taką sytuację. Przytarł mnie gość TIR-em i spierd....ł. Wezwałem policję. Auto nie przerejestrowane 7 lat. Miejsca w DR brak to okazałem zaświadczenie z przeglądu. Zapytali dlaczego tak to im zaproponowałem dwie odpowiedzi: oficjalną i prawdziwą, po czym obydwie wersje im powiedziałem :) Tylko się śmiali. Oczywiście pouczyli, że powinienem przerejestrować i wymienić DR, spisali protokół, urwane lusterko zaproponowali przymocować taśmę klejącą jak bym chciał dalej nim jechać i jak najszybciej wymienić. Poinformowali, że mogę być wzywany na komisariat w celu złożenia zeznań, grzecznie się pożegnali i pojechali.

[...]

Może sprawdzali stację diagnostyczną czy uczciwie robi przeglądy? Bywało, że przeglądy były robione bez oglądania samochodu, a samochód w fatalnym stanie, opony łyse.

Nie stać cię, żeby zapłacić 50 zł za wymianę DR raz na kilka lat, a na paliwo cię stać?

Mnie nie jest stać, żeby stać w kolejkach w UM czy w starostwie. Bywało tak, że cały dzień się stało i nie było się załatwionym w ciągu jednego dnia.

Brakj miejsca w dowodzie na pieczątki, jazda z zaświadczeniem