Braku Boga nie da się dowieść

Data: 2012-10-10 21:33:00
Autor: abc
Braku Boga nie da się dowieść
Braku Boga nie da się dowieść za pomocą argumentacji teoretycznej,
zatem pomysł ten musi pozostać nieudowodnioną hipotezą (postulatem).

Mimo to, istnieją  ludzie, którzy mocno wierzą,
że Boga  r z e c z y w i ś c i e  nie ma.

Ta subiektywna wiara w Brak Boga jest jednak inną kategorią poznawczą
niż obiektywna wiedza o dziele Stwórcy, którego realności zaprzeczyć
niesposób.

Data: 2012-10-10 12:39:52
Autor: khanula
W dniu środa, 10 października 2012 21:34:36 UTC+2 użytkownik abc napisał:
Braku Boga nie da się dowieść za pomocą argumentacji teoretycznej,

zatem pomysł ten musi pozostać nieudowodnioną hipotezą (postulatem).

Nie ma potrzeby dokumentowania ze czegos nie ma. Jak nie ma to nie ma(sic!)
Natomiast waznym jest udokumentowanie ze cos jest. Dopiero w takim odniesieniu mozna ewentualnie podwazac teze istnienia.

narazie - jak nie ma, to nie ma

J-23

Data: 2012-10-10 21:43:17
Autor: Marek Czaplicki
khanula@gazeta.pl pisze na pl.soc.polityka  w dniu środa 10 październik 2012 21:39:

Nie ma potrzeby dokumentowania ze czegos nie ma. Jak nie ma to nie
ma(sic!)

Nie wiem. Mi się wydaje że abc podchodzi do wiary w Boga w matematyczny sposób. W narzędziach matematyki są też i takie, które udowadniają że dana rzecz nie występuje. Ale czy to jest problemem religijnym? :)

Data: 2012-10-10 22:36:07
Autor: khanula
W dniu środa, 10 października 2012 21:43:18 UTC+2 użytkownik Marek Czaplicki napisał:
khanula@gazeta.pl pisze na pl.soc.polityka  w dniu ďż˝roda 10 paďż˝dziernik 2012 21:39:

> Nie ma potrzeby dokumentowania ze czegos nie ma. Jak nie ma to nie

> ma(sic!) Nie wiem. Mi si� wydaje �e abc podchodzi do wiary w Boga w matematyczny spos�b. W narz�dziach matematyki s� te� i takie, kt�re udowadniaj� �e dana rzecz nie wyst�puje. Ale czy to jest problemem religijnym? :)

moze chodzi o rownanie z wszystkimi niewiadomymi

Data: 2012-10-10 21:38:22
Autor: Grzegorz Z.
abc napisał:

Braku Boga nie da się dowieść za pomocą argumentacji teoretycznej,

Tak samo jak nie można dowieść nieistnienia Niewidzialnych Różowych
Jednorożców.

--
"Ateizm jest religią w takim samym stopniu jak niezbieranie grzybów jest
hobby"

Data: 2012-10-11 22:21:51
Autor: mkarwan
Braku Boga nie da się dowieść
Użytkownik "Grzegorz Z." <spaggia@mare.org> napisał w wiadomości news:k54ire$jso$1dont-email.me...

Z listów Grzegorza Z. tchórzliwie ukrywającego się za anonymizerem

"O zesz kurwa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/735c8000b655b53a?hl=pl

"Pierdolisz od rzeczy"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/d9d7d637e72a5ad4?hl=pl

"A teraz spierdalajcie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3aca36a9157ed006?hl=pl
"Obys zdychal dlugo i bolesciach"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7b99cac811db7ebb?hl=pl
"Ty popierdolona kurwo!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/51fafb78319eebaa?hl=pl
"Spierdalaj pedale!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b3e042ca774655b8?hl=pl

"Przeciez juz nalezalem do seminarium duchownego, a wyrzucili mnie za
pedalstwo"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/9ebda8b1607f6a0a?hl=pl

"plwam na wasze sakramenta" i na ten wasz kosciól.
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

"Niechaj bedzie przeklety Bóg Ojciec i Syn, i Duch, i Matka Najswietsza, i
cale królestwo niebieskie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/8ea0b3856782ccb4?hl=pl

"Serdecznie zydów nie znosze"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/2de9105554d4e52e?hl=pl
"spierdalaj Zydu"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/58f9dc37842a482b?hl=pl

"Nie lubie dzieci"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/b96c58e80aad45aa?hl=pl

Data: 2012-10-10 21:40:52
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka  w dniu środa 10 październik 2012 21:33:

[...]

Tu natrafiasz na problem niesprawdzalny, bo bożą rzeczywistość poznają tylko ci których już nie ma wśród żyjących. Nie da się ani zaprzeczyć, na co wskazujesz, ani udowodnić. Bo to jest sfera wiary. Nie rozumu. Inaczej nie byłaby wiarą.

Data: 2012-10-10 22:24:41
Autor: boukun
Braku Boga nie da się dowieść

Jak można chcieć dowodzić czegoś, czego nie ma...

boukun

Data: 2012-10-11 19:09:51
Autor: Przemysław M.
Dnia Wed, 10 Oct 2012 22:24:41 +0200, boukun napisał(a):

Jak można chcieć dowodzić czegoś, czego nie ma...

boukun

Genialne! Jak można udowodnić, że pracujesz skoro cały dzień tłuczesz się
na forum?

--

Nie ukrywam swojego negatywnego stosunku do Donalda Tuska. Jeśli to był "tylko" wypadek, to tym bardziej ponosi odpowiedzialność za śmierć Lecha Kaczyńskiego i całej delegacji prezydenckiej. Musiałbym być psychicznie niezrównoważony, żeby tolerować Tuska, który odpowiada za śmierć moich przyjaciół. Powtarzam, że nie kieruję się żądzą zemsty. Ja potrafiłem w życiu wybaczyć wielokrotnie, ale pan Tusk nie spełnia żadnego kryterium, żebym miał mu wybaczyć - podsumowuje
Kaczyński.

Data: 2012-10-12 01:53:41
Autor: boukun

Użytkownik "Przemysław M." <BronimyPiSprzedPO@gaztea.pl> napisał w wiadomości news:k56uhm$krm$1dont-email.me...
[...]

A ty nie lepszy...

boukun

Data: 2012-10-12 08:00:28
Autor: Trybun
W dniu 2012-10-12 01:53, boukun pisze:

Genialne! Jak można udowodnić, że pracujesz skoro cały dzień tłuczesz się
na forum?

A ty nie lepszy...

boukun

Stawiacie sobie zarzuty na zbyt częste przebywanie na psp?

Data: 2012-10-11 00:41:49
Autor: Andrzej Zbierzchowski
Braku Boga nie da się dowieść
W dniu 10.10.2012 21:33, abc pisze:
Mimo to, istnieją  ludzie, ktĂłrzy mocno wierzą,
Ĺźe Boga  r z e c z y w i ś c i e  nie ma.

Bo nieistnienia się nie dowodzi. Nieistnienie jest aksjomatem.
--
Pozdrawiam!
Andrzej Zbierzchowski

Strzeżcie się kwasu faryzeuszy. Nie ma bowiem nic ukrytego, co by nie wyszło na jaw, ani nic tajemnego, co by się nie stało wiadome.
Dlatego wszystko, co powiedzieliście w mroku, w świetle będzie słyszane, a coście w izbie szeptali do ucha, głosić będą na dachach.
(Łk 12,1-3).

Data: 2012-10-12 07:57:22
Autor: Trybun
W dniu 2012-10-10 21:33, abc pisze:
[...]

Jasne - żaden człowiek  nie może (nie powinien) negować wiary wyznawców w Wielkiego Manitu, Wisznu czy Perkuna, .

Braku Boga nie da się dowieść