Brakuje 25W - co robić?

Data: 2016-03-22 19:13:41
Autor: Irokez
Brakuje 25W - co robić?
W dniu 2016-03-22 o 01:04, Majka pisze:
Witam,
pytanie o zamianę zasilaczy do laptopa, mam dwa:

oryginalny, konający, trzeba kombinować, żeby podawał zasilanie,
parametry: 19V 4,74A 90W

Kabelek? Można kupić za 12zł i sprytnie wymienić. Postokroć lepsza opcja niż zakup chinczyka.

Czy mogę powyższy zasilacz zastąpić nowym, sprawnym zasilaczem o następujących danych:
18,5V 3,5A 65W ?
Oba sa tej samej firmy, oba mają taki sam wtyk o tym samym układzie +/-.
Mogę użyć tego słabszego, czy lepiej nie ryzykować?
Laptop to stary HP Pavilion DV6000.

Możesz, środkowa "igła" we wtyczce informuje laptop o typie zasilacza, i ten dostosowuje pobór prądu. 65W spokojnie starcza do pracy. Może zabraknąć jak masz w laptopie jakieś wypaśne karty grafiki i włączysz grę.

--
Irokez

Data: 2016-03-22 19:19:12
Autor: Irokez
Brakuje 25W - co robić?
W dniu 2016-03-22 o 19:13, Irokez pisze:

Możesz, środkowa "igła" we wtyczce informuje laptop o typie zasilacza, i
ten dostosowuje pobór prądu. 65W spokojnie starcza do pracy. Może
zabraknąć jak masz w laptopie jakieś wypaśne karty grafiki i włączysz grę.

Chyba się rozpędziłem... te zasilacze chyba nie mają trzeciego pinu.
W każdym razie 65W starczy przy braku dodatkowej mocnej karty grafiki GeForce na pokładzie.

Podobnej klasy laptop Dell protestował mi jedynie jak podłączałem zasilacz 65W do jego stacji dokującej, bo twierdził, że nie będzie w stanie zasilić tego co w tej stacji jest :)

--
Irokez

Data: 2016-03-22 20:58:40
Autor: qwerty
Brakuje 25W - co robić?
Użytkownik "Irokez"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56f18c8e$0$657$65785112@news.neostrada.pl...
W każdym razie 65W starczy przy braku dodatkowej mocnej karty grafiki GeForce na pokładzie.

To po co producent dał taki zasilacz, skoro słabszy wytrzyma obciążenie. Wymiana przewodu nie jest też taka łatwa - większość zasilaczy jest klejona.

Data: 2016-03-22 21:31:05
Autor: Irokez
Brakuje 25W - co robić?
W dniu 2016-03-22 o 20:58, qwerty pisze:
[...]

A skąd mogę wiedzieć? Może to jakiś wypasiony model?

Do Della D631 z Turionem 64 x2 TL-50 i grafiką AMD cośtam mam zasilacz 65W. Jeśli jest jeszcze stacja dokująca to 90W.
Niech poda dokłądny model to się sprawdzi

Tutaj przykładowy DV6000 z zasilaczem 65W:
http://support.hp.com/us-en/product/hp-pavilion-dv6000-entertainment-notebook-pc-series/1842153/document/c00757958/

--
Irokez

Data: 2016-03-23 03:21:34
Autor: kawalerka.poznan.winogrady
Brakuje 25W - co robić?
W dniu wtorek, 22 marca 2016 21:30:49 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

A skąd mogę wiedzieć? Może to jakiś wypasiony model?
Niech poda dokłądny model to się sprawdzi

Już podaję:

HP Pavilion dv 6000 (na ramce ekranu)
P Pavilion dv 6700 na spodzie obudowy koło baterii.
2 GB ram
AMD 64 Athlon x2
nvidia graphics
Windows Vista

Majka

Data: 2016-03-23 18:36:10
Autor: Irokez
Brakuje 25W - co robić?
W dniu 2016-03-23 o 11:21, kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com pisze:
[...]

No to były i takie i takie zasilacze.
np:
dv6700ef, dv6736nr itp z NVIDIA GeForce 7150M (pewnie zintegrowany w chipset) - 65W
dv6733eg, dv6740ew itp z NVIDIA GeForce 8400M GS - 90W

Czyli kwestia czy gramy czy nie w "Simsy" czy podobne strzelanki, bo grafika GF8400M potrzebuje więcej prądu.

Przeglądać internet i grać w pasjansa spokojnie możesz na 65W.

Zdrówko

--
Irokez

Data: 2016-03-23 16:02:41
Autor: Marsjanin
Brakuje 25W - co robić?
Dnia Tue, 22 Mar 2016 20:58:40 +0100, qwerty napisał(a):

Wymiana przewodu nie jest też taka łatwa - większość zasilaczy jest
klejona.

50 zł w serwisie w Poznaniu. :) Jakby co.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2016-03-24 13:16:20
Autor: qwerty
Brakuje 25W - co robić?
Użytkownik "Marsjanin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pan.2016.03.23.16.05.52@marsjanin.tk...
50 zł w serwisie w Poznaniu. :) Jakby co.

A za 60zł masz nowy zasilacz.

Data: 2016-03-24 05:38:16
Autor: Majka
Brakuje 25W - co robić?
W dniu czwartek, 24 marca 2016 13:16:25 UTC+1 użytkownik qwerty napisał:

> 50 zł w serwisie w Poznaniu. :) Jakby co.

A za 60zł masz nowy zasilacz.

Słuchajcie, dyskusja jest świetna, ciekawa i budująca.
Dziękuję wszystkim - jesteście jak zawsze bardzo pomocni niezawodni! Z mojej strony na ten moment jest decyzja:
podepnę słabszy sprawny zasilacz w miejsce psującego się tego o 25W mocniejszego.
Starego klocka Paviliona używam wyłącznie do poczty i pracy w Word / Exel.

Teraz już jestem spakowana, na wylocie świątecznym, więc napiszę po powrocie.
Obiecuję napisać tu, na pl.comp.pecet czy zadziałało.
Pojawię się na grupie i dam znać 31/03 lub 01/04.

Życzę Wszystkim spokojnych świąt, działających zasilaczy i mokrego interfejsu.
oderwijcie się choć na te dwa dni od monitorów.
Do usłyszenia,

Majka

Data: 2016-03-24 22:13:14
Autor: Irokez
Brakuje 25W - co robić?
W dniu 2016-03-24 o 13:16, qwerty pisze:
Użytkownik "Marsjanin"  napisał w wiadomości grup
50 zł w serwisie w Poznaniu. :) Jakby co.

A za 60zł masz nowy zasilacz.

Za 60zł ma tani chiński syf.
Zdecydowanie i z pełną premedytacją zalecam wymianę kabelka w oryginalnym zasilaczu.
Sprawny elektronik zrobi to łącznie z rozklejeniem i poskładaniem pudełka.

--
Irokez

Data: 2016-03-23 03:18:31
Autor: kawalerka.poznan.winogrady
Brakuje 25W - co robić?
W dniu wtorek, 22 marca 2016 19:13:24 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

Kabelek? Można kupić za 12zł i sprytnie wymienić. Postokroć lepsza opcja niż zakup chinczyka.

Zasilacz stanowi całość, monolit - nie ma miejsca by go rozebrać. Zagrzany cały, sklejony. Nie mam tez lutownicy i nigdy nie lutowałam.

/.../ten dostosowuje pobór prądu. 65W spokojnie starcza do pracy. Może zabraknąć jak masz w laptopie jakieś wypaśne karty grafiki i włączysz grę.

Nic pewnie wypasionego w nim nie ma, tylko to co dała fabryka, plus (a raczej minus) to, czego już nie ma - nie działa karta dzwiękowa i napęd CD.

Majka

Brakuje 25W - co robić?