Brakuje 25W - co robić?

Data: 2016-03-21 17:04:14
Autor: Majka
Brakuje 25W - co robić?
Witam,
pytanie o zamianę zasilaczy do laptopa, mam dwa:

oryginalny, konający, trzeba kombinować, żeby podawał zasilanie,
parametry: 19V 4,74A 90W

Czy mogę powyższy zasilacz zastąpić nowym, sprawnym zasilaczem o następujących danych:
18,5V 3,5A 65W ?

Oba sa tej samej firmy, oba mają taki sam wtyk o tym samym układzie +/-..
Mogę użyć tego słabszego, czy lepiej nie ryzykować?
Laptop to stary HP Pavilion DV6000.

Majka

Data: 2016-03-22 04:55:05
Autor: Krystek
Brakuje 25W - co robić?
W dniu 2016-03-22 01:04, Majka pisze:
[...]

Ja bym nie ryzykował. W najlepszym wypadku komputer się nie uruchomi, w gorszym komputer się uruchomi, ale będzie pracował niestabilnie i to może w konsekwencji spowodować jego późniejsze uszkodzenie. W najgorszym wypadku spali się zasilacz.

Skoro stary zasilacz miał większą moc i pobierał prąd o wyższym natężeniu to znaczy, że miał zapas mocy (np. dla urządzeń podłączanych przez USB, które potrzebują dodatkowej mocy - np. dyski twarde) . Być może komputer brał właśnie 65W a te pozostałe 25W było w rezerwie.

Już lepiej zaopatrzyć się w taki:

<http://www.mediaexpert.pl/zasilacze-do-notebookow/zasilacz-whitenergy-07957-90-w,id-520203>

White Energy to niezła firma. Zamienniki do konkretnych modeli są przeważnie droższe, no i pasują tylko do konkretnych modeli.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2016-03-22 16:00:46
Autor: PiteR
Brakuje 25W - co robić?
Majka pisze tak:

oryginalny, konający, trzeba kombinować, żeby podawał zasilanie,
parametry: 19V 4,74A 90W

Co to znaczy że trzeba kombinować? to że nie łączy wtyczka, gniazdko
czy przełamany kabel to nie znaczy że zasialacz umarł. Może wystarczy
uciąć kabel i dosztukować nowy.

Czy mogę powyższy zasilacz zastąpić nowym, sprawnym zasilaczem o
następujących danych: 18,5V 3,5A 65W ?

Możesz ale w ten sposób, że przez noc ładujesz wyłączony laptop do pełna
i dopiero włączasz. Bo w czasie ładowania baterii laptop
pobiera 4A a potem juz tylko około 1.5A

Oba sa tej samej firmy, oba mają taki sam wtyk o tym samym
układzie +/-. Mogę użyć tego słabszego, czy lepiej nie ryzykować?
Laptop to stary HP Pavilion DV6000.

Na allegro zasilaczy jak mrówków.

http://allegro.pl/nowy-zasilacz-hp-pavilion-dv6000-dv6500-dv6700-h9k-i4867944591.html
http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=base-relevance-ele-1-5-0229&search_scope=&string=zasilacz%20HP%20Pavilion%20DV6000

--
Piter

Let me see your war face.

Data: 2016-03-23 03:14:00
Autor: Majka
Brakuje 25W - co robić?
W dniu wtorek, 22 marca 2016 16:00:49 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:

> [...]

Co to znaczy że trzeba kombinować? to że nie łączy wtyczka, gniazdko
czy przełamany kabel to nie znaczy że zasialacz umarł. Może wystarczy

Kombinować trzeba z ułożeniem kabelka wychodzacego z zasilacza wchodzącego do laptopa. Obracać nim, przesuwać, poruszać - jest przerwany, i to prawdopodobnie w kilku miejscach.
Wlutowanie nowego nie wchodzi w grę:
- zasilacz jest nierozbieralny (klejony czy zgrzewany, brak jakiejkolwiek śrubki
- nie mam lutownicy
- nie potrafię lutować - nigdy tego nie robiłam

Możesz ale w ten sposób, że przez noc ładujesz wyłączony laptop do pełna
i dopiero włączasz. Bo w czasie ładowania baterii laptop
pobiera 4A a potem juz tylko około 1.5A

To już coś. Dziękuję za podpowiedź.

Na allegro zasilaczy jak mrówków.

Widziałam. Około 40/50 zł, plus wysyłka.
Ale widziałam też ile kosztuje taki HP jak mam - jest o 50 zł droższy od nowego zasilacza. I dlatego nie chcę ładować sie w koszty zasilacza do starego komputera, w którym coraz więcej rzeczy nie działa (nie ma dźwięku, nie działa napęd CD, całość żenująco powolna).

Majka

Data: 2016-03-23 18:41:16
Autor: PiteR
Brakuje 25W - co robić?
Majka pisze tak:

[...]

Nie namawiam do rozłamywania obudowy. Chodzi o ucięcie kabla 10cm od zasilacza.

- nie mam lutownicy
- nie potrafię lutować - nigdy tego nie robiłam

No to pozostaje złączka na śrubkę ;)

http://elektrykadlakazdego.pl/zlaczki-elektryczne/

ale zawsze można pomylić kable + z - bo nie masz miernika

także koniec końców użyj tego słabszego zasilacza z ew małym wentylatorkiem jako chłodzenie ;)

--
Piter

Let me see your war face.

Data: 2016-03-24 12:06:32
Autor: BaSk
Brakuje 25W - co robić?
W dniu 2016-03-23 o 18:41, PiteR pisze:
Majka pisze tak:

Kombinować trzeba (-- -) Wlutowanie nowego nie wchodzi w grę: -
[...]

Pomimo tej rady PiteR'a - Majka nadal nie wie co robić, pisze kolejne
pytania. Hej, nie czytałeś powyższego? No to ponawiam, bo czasem posty z
jednego serwera - na innym nie są (z tajemniczych powodów) - widoczne.
Rada, której udzielił  PiteR - jest w sam raz dla Ciebie.

Data: 2016-03-29 12:00:53
Autor: Marsjanin
Brakuje 25W - co robić?
Dnia Wed, 23 Mar 2016 18:41:16 +0100, PiteR napisał(a):

Nie namawiam do rozłamywania obudowy. Chodzi o ucięcie kabla 10cm od
zasilacza.

Newralgiczne punkty są dwa: wtyczka i wylot kabla z obudowy.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2016-03-24 06:48:43
Autor: Jacek
Brakuje 25W - co robić?
W dniu 2016-03-23 o 11:14, Majka pisze:
Wlutowanie nowego nie wchodzi w grę:
- zasilacz jest nierozbieralny (klejony czy zgrzewany, brak jakiejkolwiek śrubki
- nie mam lutownicy
- nie potrafię lutować - nigdy tego nie robiłam
3 x się nie zgadzam. Nie dalej, jak dwa tygodnie temu miałem to samo z moim zasilaczem. Udało się go rozebrać bez większego uszczerbku dla obudowy i bez pokaleczenia palców ;-)
Przewód po skróceniu przylutowałem i działa dalej, jak nowy.
Na wszelki wypadek nie sklejałem obudowy z powrotem, ale ścisnąłem ją opaską termokurczliwą.
Daj komuś, kto potrafi lutować i ma jakiś zmysł techniczny aby rozkleił obudowę bez demolki.
Jacek
PS a co do używania tego słabszego zasilacza, to musisz spróbować, być może wystarczy, ale tego zdalnie nie sposób stwierdzić. Mój laptop pobiera od 30 do 80 W mocy zależnie od tego, co się robi.

Data: 2016-03-29 12:00:20
Autor: Marsjanin
Brakuje 25W - co robić?
Dnia Thu, 24 Mar 2016 06:48:43 +0100, Jacek napisał(a):

Daj komuś, kto potrafi lutować i ma jakiś zmysł techniczny aby rozkleił
obudowę bez demolki.

Są obudowy, które można rozkleić bez demolki, i są klejone takim klejem, który jest pancerniejszy od samej obudowy... Pewnie, wtenczas można próbować przeciąć, i jakoś to znów wygląda... Jeśli to ma działać a nie wyglądać to termoglut bardzo dobrze trzyma, chyba, że zasilacz przegrzewa się na maksa - ale wtenczas to należy się zastanowić, czy go w ogóle używać.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2016-03-29 18:50:16
Autor: Irokez
Brakuje 25W - co robić?
W dniu 2016-03-29 o 14:00, Marsjanin pisze:
[...]

Ja tam tępy nożyk biorę, mały młoteczek i po obwodzie zgrzew/klej rozspajam. Potem wymiana kabla i złożenie za pomocą supergluta w żelu. Sporo oryginałów tak naprawiłem i to najlepsza opcja.

Bebechy "zamiennika" którego miałem okazję rozebrać. Przecięty "ferryt" nożykiem do papieru (a myślałem że to stop metalu z węglem ;) elementy przeciwzakłóceniowe i zabezpieczające wycięte w pień.
http://zapodaj.net/f2f0eeeec7b7c.jpg.html
http://zapodaj.net/dd5ddda19e357.jpg.html
http://zapodaj.net/4b5666b4a548a.jpg.html

--
Irokez

Data: 2016-03-30 21:48:41
Autor: Marsjanin
Brakuje 25W - co robić?
Dnia Tue, 29 Mar 2016 18:50:16 +0200, Irokez napisał(a):

Bebechy "zamiennika" którego miałem okazję rozebrać.

Fajnie Ci nawet wyszło, ale to też jakiś zamiennik...

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2016-03-22 18:13:28
Autor: Wiktor S.
Brakuje 25W - co robić?
[...]

Istotniejsze jest, co jest na laptopie napisane, a nie na zasilaczu.
Wtedy będziesz mieć odpowiedź czy wystarczy.

--
Wiktor S.

Data: 2016-03-23 03:16:03
Autor: kawalerka.poznan.winogrady
Brakuje 25W - co robić?
W dniu wtorek, 22 marca 2016 18:13:30 UTC+1 użytkownik Wiktor S. napisał:

Istotniejsze jest, co jest na laptopie napisane, a nie na zasilaczu.
Wtedy będziesz mieć odpowiedź czy wystarczy.

Szukałam, nie ma tych wartości na obudowie komputera.
Za to ciekawostkę odkryłam: na ekranie jest napis że mam P Pavilion dv6000, a pod spodem na obudowie że posiadam jednak HP Pavilion dv6700.

Majka

Data: 2016-03-22 19:13:41
Autor: Irokez
Brakuje 25W - co robić?
W dniu 2016-03-22 o 01:04, Majka pisze:
Witam,
pytanie o zamianę zasilaczy do laptopa, mam dwa:

oryginalny, konający, trzeba kombinować, żeby podawał zasilanie,
parametry: 19V 4,74A 90W

Kabelek? Można kupić za 12zł i sprytnie wymienić. Postokroć lepsza opcja niż zakup chinczyka.

[...]

Możesz, środkowa "igła" we wtyczce informuje laptop o typie zasilacza, i ten dostosowuje pobór prądu. 65W spokojnie starcza do pracy. Może zabraknąć jak masz w laptopie jakieś wypaśne karty grafiki i włączysz grę.

--
Irokez

Data: 2016-03-22 19:19:12
Autor: Irokez
Brakuje 25W - co robić?
W dniu 2016-03-22 o 19:13, Irokez pisze:

Możesz, środkowa "igła" we wtyczce informuje laptop o typie zasilacza, i
ten dostosowuje pobór prądu. 65W spokojnie starcza do pracy. Może
zabraknąć jak masz w laptopie jakieś wypaśne karty grafiki i włączysz grę.

Chyba się rozpędziłem... te zasilacze chyba nie mają trzeciego pinu.
W każdym razie 65W starczy przy braku dodatkowej mocnej karty grafiki GeForce na pokładzie.

Podobnej klasy laptop Dell protestował mi jedynie jak podłączałem zasilacz 65W do jego stacji dokującej, bo twierdził, że nie będzie w stanie zasilić tego co w tej stacji jest :)

--
Irokez

Data: 2016-03-22 20:58:40
Autor: qwerty
Brakuje 25W - co robić?
Użytkownik "Irokez"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56f18c8e$0$657$65785112@news.neostrada.pl...
W każdym razie 65W starczy przy braku dodatkowej mocnej karty grafiki GeForce na pokładzie.

To po co producent dał taki zasilacz, skoro słabszy wytrzyma obciążenie. Wymiana przewodu nie jest też taka łatwa - większość zasilaczy jest klejona.

Data: 2016-03-22 21:31:05
Autor: Irokez
Brakuje 25W - co robić?
W dniu 2016-03-22 o 20:58, qwerty pisze:
[...]

A skąd mogę wiedzieć? Może to jakiś wypasiony model?

Do Della D631 z Turionem 64 x2 TL-50 i grafiką AMD cośtam mam zasilacz 65W. Jeśli jest jeszcze stacja dokująca to 90W.
Niech poda dokłądny model to się sprawdzi

Tutaj przykładowy DV6000 z zasilaczem 65W:
http://support.hp.com/us-en/product/hp-pavilion-dv6000-entertainment-notebook-pc-series/1842153/document/c00757958/

--
Irokez

Data: 2016-03-23 03:21:34
Autor: kawalerka.poznan.winogrady
Brakuje 25W - co robić?
W dniu wtorek, 22 marca 2016 21:30:49 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

A skąd mogę wiedzieć? Może to jakiś wypasiony model?
Niech poda dokłądny model to się sprawdzi

Już podaję:

HP Pavilion dv 6000 (na ramce ekranu)
P Pavilion dv 6700 na spodzie obudowy koło baterii.
2 GB ram
AMD 64 Athlon x2
nvidia graphics
Windows Vista

Majka

Data: 2016-03-23 18:36:10
Autor: Irokez
Brakuje 25W - co robić?
W dniu 2016-03-23 o 11:21, kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com pisze:
[...]

No to były i takie i takie zasilacze.
np:
dv6700ef, dv6736nr itp z NVIDIA GeForce 7150M (pewnie zintegrowany w chipset) - 65W
dv6733eg, dv6740ew itp z NVIDIA GeForce 8400M GS - 90W

Czyli kwestia czy gramy czy nie w "Simsy" czy podobne strzelanki, bo grafika GF8400M potrzebuje więcej prądu.

Przeglądać internet i grać w pasjansa spokojnie możesz na 65W.

Zdrówko

--
Irokez

Data: 2016-03-23 16:02:41
Autor: Marsjanin
Brakuje 25W - co robić?
Dnia Tue, 22 Mar 2016 20:58:40 +0100, qwerty napisał(a):

Wymiana przewodu nie jest też taka łatwa - większość zasilaczy jest
klejona.

50 zł w serwisie w Poznaniu. :) Jakby co.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2016-03-24 13:16:20
Autor: qwerty
Brakuje 25W - co robić?
Użytkownik "Marsjanin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pan.2016.03.23.16.05.52@marsjanin.tk...
50 zł w serwisie w Poznaniu. :) Jakby co.

A za 60zł masz nowy zasilacz.

Data: 2016-03-24 05:38:16
Autor: Majka
Brakuje 25W - co robić?
W dniu czwartek, 24 marca 2016 13:16:25 UTC+1 użytkownik qwerty napisał:

> 50 zł w serwisie w Poznaniu. :) Jakby co.

A za 60zł masz nowy zasilacz.

Słuchajcie, dyskusja jest świetna, ciekawa i budująca.
Dziękuję wszystkim - jesteście jak zawsze bardzo pomocni niezawodni! Z mojej strony na ten moment jest decyzja:
podepnę słabszy sprawny zasilacz w miejsce psującego się tego o 25W mocniejszego.
Starego klocka Paviliona używam wyłącznie do poczty i pracy w Word / Exel.

Teraz już jestem spakowana, na wylocie świątecznym, więc napiszę po powrocie.
Obiecuję napisać tu, na pl.comp.pecet czy zadziałało.
Pojawię się na grupie i dam znać 31/03 lub 01/04.

Życzę Wszystkim spokojnych świąt, działających zasilaczy i mokrego interfejsu.
oderwijcie się choć na te dwa dni od monitorów.
Do usłyszenia,

Majka

Data: 2016-03-24 22:13:14
Autor: Irokez
Brakuje 25W - co robić?
W dniu 2016-03-24 o 13:16, qwerty pisze:
Użytkownik "Marsjanin"  napisał w wiadomości grup
50 zł w serwisie w Poznaniu. :) Jakby co.

A za 60zł masz nowy zasilacz.

Za 60zł ma tani chiński syf.
Zdecydowanie i z pełną premedytacją zalecam wymianę kabelka w oryginalnym zasilaczu.
Sprawny elektronik zrobi to łącznie z rozklejeniem i poskładaniem pudełka.

--
Irokez

Data: 2016-03-23 03:18:31
Autor: kawalerka.poznan.winogrady
Brakuje 25W - co robić?
W dniu wtorek, 22 marca 2016 19:13:24 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

Kabelek? Można kupić za 12zł i sprytnie wymienić. Postokroć lepsza opcja niż zakup chinczyka.

Zasilacz stanowi całość, monolit - nie ma miejsca by go rozebrać. Zagrzany cały, sklejony. Nie mam tez lutownicy i nigdy nie lutowałam.

/.../ten dostosowuje pobór prądu. 65W spokojnie starcza do pracy. Może zabraknąć jak masz w laptopie jakieś wypaśne karty grafiki i włączysz grę.

Nic pewnie wypasionego w nim nie ma, tylko to co dała fabryka, plus (a raczej minus) to, czego już nie ma - nie działa karta dzwiękowa i napęd CD.

Majka

Data: 2016-03-23 14:05:52
Autor: Lisciasty
Brakuje 25W - co robić?
Tak czytam o tych zmaganiach i się zastanawiam, czy jest sens się męczyć?
Uzywany laptok "biznesowy" taki jaki mam ja, czyli Fujitsu z i5, matową
matrycą i zewnętrzną grafiką, można dostać już za 7 stów. A sprzęt jest
naprawdę super, męczę go 5 lat i wygląda jak nówka.
Można jakiś skromniejszy model z tych poleasingowych, pewnie za 500 zł
da się kupić coś co wygląda, działa i nie jest szmelcem.
Wiem, że 5 stówek to może być duża kwota jak się ma wąski budżet,
ale może warto się spiąć, przejść się z czapką po rodzinie,
wysępić akonto przyszłych imienin itp. zamiast męczyć się ze starym strupem?

L.

Data: 2016-03-24 08:55:11
Autor: Marcin G.
Brakuje 25W - co robić?
Użytkownik "Lisciasty"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:54ca5000-aacf-42cf-ad4a-65bff01e0753@googlegroups.com...

[...]

Fajnie, zepsuł się zasilacz, radzisz zmienić komputer.
Jak rząd, prezydentowi strzeliła stara opona, będą kupować nowe samochody.

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2016-03-23 15:59:19
Autor: Marsjanin
Brakuje 25W - co robić?
Dnia Mon, 21 Mar 2016 17:04:14 -0700, Majka napisał(a):

Czy mogę powyższy zasilacz zastąpić nowym, sprawnym zasilaczem o
następujących danych:
18,5V 3,5A 65W ?

18,5 a 19 V mieści sie w tolerancji na pewno, ale jeśli chodzi o maksymalne natężenie lub moc (jedno wynika z drugiego) to sprawdź co jest napisane na samym laptopie. Pod spodem laptopa lub pod baterią jest naklejka, jakim prądem to zasilać.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2016-03-27 03:26:13
Autor: X-Man
Brakuje 25W - co robić?
"Majka" <kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com> wrote in message news:9012abea-282d-4b7f-a246-7027e42efb7dgooglegroups.com...
[...]

podłącz najwyżej zasilacz pożyje krócej laptopowi nic od tego nie będzie, i tak nie ciągniez nigdy maksymalnej mocy staraj się tylko na pustej baterii nie obciążać go za mocno i tyle niech się spokojnie doładuje zanim odpalisz coś wymagającego typu gra/kodowanie video etc.

Pzdr
Piotre

Brakuje 25W - co robić?