Brakuje 25W - co robić?

Data: 2016-03-22 16:00:46
Autor: PiteR
Brakuje 25W - co robić?
Majka pisze tak:

oryginalny, konający, trzeba kombinować, żeby podawał zasilanie,
parametry: 19V 4,74A 90W

Co to znaczy że trzeba kombinować? to że nie łączy wtyczka, gniazdko
czy przełamany kabel to nie znaczy że zasialacz umarł. Może wystarczy
uciąć kabel i dosztukować nowy.

Czy mogę powyższy zasilacz zastąpić nowym, sprawnym zasilaczem o
następujących danych: 18,5V 3,5A 65W ?

Możesz ale w ten sposób, że przez noc ładujesz wyłączony laptop do pełna
i dopiero włączasz. Bo w czasie ładowania baterii laptop
pobiera 4A a potem juz tylko około 1.5A

Oba sa tej samej firmy, oba mają taki sam wtyk o tym samym
układzie +/-. Mogę użyć tego słabszego, czy lepiej nie ryzykować?
Laptop to stary HP Pavilion DV6000.

Na allegro zasilaczy jak mrówków.

http://allegro.pl/nowy-zasilacz-hp-pavilion-dv6000-dv6500-dv6700-h9k-i4867944591.html
http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=base-relevance-ele-1-5-0229&search_scope=&string=zasilacz%20HP%20Pavilion%20DV6000

--
Piter

Let me see your war face.

Data: 2016-03-23 03:14:00
Autor: Majka
Brakuje 25W - co robić?
W dniu wtorek, 22 marca 2016 16:00:49 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:

> [...]

Co to znaczy że trzeba kombinować? to że nie łączy wtyczka, gniazdko
czy przełamany kabel to nie znaczy że zasialacz umarł. Może wystarczy

Kombinować trzeba z ułożeniem kabelka wychodzacego z zasilacza wchodzącego do laptopa. Obracać nim, przesuwać, poruszać - jest przerwany, i to prawdopodobnie w kilku miejscach.
Wlutowanie nowego nie wchodzi w grę:
- zasilacz jest nierozbieralny (klejony czy zgrzewany, brak jakiejkolwiek śrubki
- nie mam lutownicy
- nie potrafię lutować - nigdy tego nie robiłam

Możesz ale w ten sposób, że przez noc ładujesz wyłączony laptop do pełna
i dopiero włączasz. Bo w czasie ładowania baterii laptop
pobiera 4A a potem juz tylko około 1.5A

To już coś. Dziękuję za podpowiedź.

Na allegro zasilaczy jak mrówków.

Widziałam. Około 40/50 zł, plus wysyłka.
Ale widziałam też ile kosztuje taki HP jak mam - jest o 50 zł droższy od nowego zasilacza. I dlatego nie chcę ładować sie w koszty zasilacza do starego komputera, w którym coraz więcej rzeczy nie działa (nie ma dźwięku, nie działa napęd CD, całość żenująco powolna).

Majka

Data: 2016-03-23 18:41:16
Autor: PiteR
Brakuje 25W - co robić?
Majka pisze tak:

[...]

Nie namawiam do rozłamywania obudowy. Chodzi o ucięcie kabla 10cm od zasilacza.

- nie mam lutownicy
- nie potrafię lutować - nigdy tego nie robiłam

No to pozostaje złączka na śrubkę ;)

http://elektrykadlakazdego.pl/zlaczki-elektryczne/

ale zawsze można pomylić kable + z - bo nie masz miernika

także koniec końców użyj tego słabszego zasilacza z ew małym wentylatorkiem jako chłodzenie ;)

--
Piter

Let me see your war face.

Data: 2016-03-24 12:06:32
Autor: BaSk
Brakuje 25W - co robić?
W dniu 2016-03-23 o 18:41, PiteR pisze:
Majka pisze tak:

Kombinować trzeba (-- -) Wlutowanie nowego nie wchodzi w grę: -
[...]

Pomimo tej rady PiteR'a - Majka nadal nie wie co robić, pisze kolejne
pytania. Hej, nie czytałeś powyższego? No to ponawiam, bo czasem posty z
jednego serwera - na innym nie są (z tajemniczych powodów) - widoczne.
Rada, której udzielił  PiteR - jest w sam raz dla Ciebie.

Data: 2016-03-29 12:00:53
Autor: Marsjanin
Brakuje 25W - co robić?
Dnia Wed, 23 Mar 2016 18:41:16 +0100, PiteR napisał(a):

Nie namawiam do rozłamywania obudowy. Chodzi o ucięcie kabla 10cm od
zasilacza.

Newralgiczne punkty są dwa: wtyczka i wylot kabla z obudowy.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2016-03-24 06:48:43
Autor: Jacek
Brakuje 25W - co robić?
W dniu 2016-03-23 o 11:14, Majka pisze:
Wlutowanie nowego nie wchodzi w grę:
- zasilacz jest nierozbieralny (klejony czy zgrzewany, brak jakiejkolwiek śrubki
- nie mam lutownicy
- nie potrafię lutować - nigdy tego nie robiłam
3 x się nie zgadzam. Nie dalej, jak dwa tygodnie temu miałem to samo z moim zasilaczem. Udało się go rozebrać bez większego uszczerbku dla obudowy i bez pokaleczenia palców ;-)
Przewód po skróceniu przylutowałem i działa dalej, jak nowy.
Na wszelki wypadek nie sklejałem obudowy z powrotem, ale ścisnąłem ją opaską termokurczliwą.
Daj komuś, kto potrafi lutować i ma jakiś zmysł techniczny aby rozkleił obudowę bez demolki.
Jacek
PS a co do używania tego słabszego zasilacza, to musisz spróbować, być może wystarczy, ale tego zdalnie nie sposób stwierdzić. Mój laptop pobiera od 30 do 80 W mocy zależnie od tego, co się robi.

Data: 2016-03-29 12:00:20
Autor: Marsjanin
Brakuje 25W - co robić?
Dnia Thu, 24 Mar 2016 06:48:43 +0100, Jacek napisał(a):

Daj komuś, kto potrafi lutować i ma jakiś zmysł techniczny aby rozkleił
obudowę bez demolki.

Są obudowy, które można rozkleić bez demolki, i są klejone takim klejem, który jest pancerniejszy od samej obudowy... Pewnie, wtenczas można próbować przeciąć, i jakoś to znów wygląda... Jeśli to ma działać a nie wyglądać to termoglut bardzo dobrze trzyma, chyba, że zasilacz przegrzewa się na maksa - ale wtenczas to należy się zastanowić, czy go w ogóle używać.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2016-03-29 18:50:16
Autor: Irokez
Brakuje 25W - co robić?
W dniu 2016-03-29 o 14:00, Marsjanin pisze:
[...]

Ja tam tępy nożyk biorę, mały młoteczek i po obwodzie zgrzew/klej rozspajam. Potem wymiana kabla i złożenie za pomocą supergluta w żelu. Sporo oryginałów tak naprawiłem i to najlepsza opcja.

Bebechy "zamiennika" którego miałem okazję rozebrać. Przecięty "ferryt" nożykiem do papieru (a myślałem że to stop metalu z węglem ;) elementy przeciwzakłóceniowe i zabezpieczające wycięte w pień.
http://zapodaj.net/f2f0eeeec7b7c.jpg.html
http://zapodaj.net/dd5ddda19e357.jpg.html
http://zapodaj.net/4b5666b4a548a.jpg.html

--
Irokez

Data: 2016-03-30 21:48:41
Autor: Marsjanin
Brakuje 25W - co robić?
Dnia Tue, 29 Mar 2016 18:50:16 +0200, Irokez napisał(a):

Bebechy "zamiennika" którego miałem okazję rozebrać.

Fajnie Ci nawet wyszło, ale to też jakiś zamiennik...

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Brakuje 25W - co robić?