Braniccy wypłacą odszkodowania za pańszczyznę i wy zysk

Data: 2009-03-13 10:27:43
Autor: Wilczak
Braniccy wypłacą odszkodowania za pańszczyznę i wy zysk
i wyzysk chłopstwa dzięki któremu stać ich było na zakup pałacu w Wilanowie.
Po oobliczeniu odsetek może się okazać, że ich zadłużenie jest większe niż wartość pałacu i są bankrutami winnymi olbrzymią sumę za zaległe wynagrodzenia niewypłacone chłopstwu oraz podatki.

http://wiadomosci.onet.pl/2682,1933216,wydarzenie_lokalne.html
Potomkowie hrabiego chcą zwrotu Wilanowa

Data: 2009-03-13 10:45:51
Autor: Jakub A. Krzewicki
Braniccy wypłacą odszkodowania za pańszczyznę i wyzysk
piątek, 13 marca 2009 10:27. carbon entity 'Wilczak'
<wilczak@poczta.onet.pl> contaminated pl.soc.polityka with the following
letter:

http://wiadomosci.onet.pl/2682,1933216,wydarzenie_lokalne.html
Potomkowie hrabiego chcą zwrotu Wilanowa

Należy im się, chamie jeden. Słusznie i prawnie.

--
tois egregorosin hena kai koinon kosmon einai ton de koimomenon hekaston eis idion apostrephesthai

Data: 2009-03-13 10:47:53
Autor: konserwator

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <ebredel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gpda0b$jn0$1news.onet.pl...
[...]

prosze nie obrazac Chamow piszac "Cham" z malej litery!

rym

Data: 2009-03-13 10:55:27
Autor: Jakub A. Krzewicki
Braniccy wypłacą odszkodowania za pańszczyznę i wyzysk
piątek, 13 marca 2009 10:47. carbon entity 'konserwator'
<djmac§don¨?ald@algonet.se> contaminated pl.soc.polityka with the following
letter:

prosze nie obrazac Chamow piszac "Cham" z malej litery!

rym

A to ten Wilczak z Natolina czy co???

--
tois egregorosin hena kai koinon kosmon einai ton de koimomenon hekaston eis idion apostrephesthai

Data: 2009-03-13 10:56:04
Autor: Andrzej Adam Filip
"Jakub A. Krzewicki" <ebredel@poczta.onet.pl> pisze:

[...]

Należy im się żądanie odszkodowania za pańszczyznę "słusznie i prawnie"?! ;-)

Gdy wilkołak zamienia się w człowieka, ogon zawsze mu pozostaje.
  -- Przysłowie chińskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-03-13 11:04:16
Autor: Jakub A. Krzewicki
Braniccy wypłacą odszkodowania za pańszczyznę i wyzysk
piątek, 13 marca 2009 10:56. carbon entity 'Andrzej Adam Filip'
<anfi@poczta.onet.pl> contaminated pl.soc.polityka with the following
letter:

Należy im się żądanie odszkodowania za pańszczyznę "słusznie i prawnie"?!
;-)

Wilanów Branickim. Resztę obciąłem. --
tois egregorosin hena kai koinon kosmon einai ton de koimomenon hekaston eis idion apostrephesthai

Data: 2009-03-13 12:40:49
Autor: brat_olin
Braniccy wypłacą odszkodowania za pańszczyznę i wyzysk
"Jakub A. Krzewicki" <ebredel@poczta.onet.pl> wrote
'Andrzej Adam Filip' wrote:

Należy im się żądanie odszkodowania za pańszczyznę "słusznie
i prawnie"?! ;-)

Wilanów Branickim. Resztę obciąłem.

Ci Braniccy to nie od targowicy?  Jakby Goebbels czy inny Urban
mial jakies wlasnosci w Polsce, to tez go zrekompensuja?

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2009-03-13 21:22:05
Autor: KatonStarszy
Braniccy wypłacą odszkodowania za pań szczyznę i wyzysk
brat_olin pisze:
..

Ci Braniccy to nie od targowicy?  Jakby Goebbels czy inny Urban
mial jakies wlasnosci w Polsce, to tez go zrekompensuja?

Ci sami.W zasadzie były dwa rody o tym nazwisku: herbu Gryf i H. Korczak. To Korczakowie sie upominają. Targowiczanin był z Korczaków:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Franciszek_Ksawery_Branicki

  Reszta z nich na ogół całkiem przyzwoita.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Konstanty_Branicki
http://pl.wikipedia.org/wiki/Adam_Branicki
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ksawery_Branicki_(przyrodnik)

--
Nie będzie Niemiec gniótł nam płaszcz
ni skuwał kajdanami.

"Zapylała raz pszczółka jakiegoś badyla,
wtem czuje, że od tyłu też ją ktoś zapyla.
Patrzy się, a to truteń niejaki Zenobi!
Morał: rób dobrze innym, tobie też ktoś zrobi."

Data: 2009-03-13 11:04:05
Autor: Vic
Wilczak wrote:
[...]

Chłopstwu? A komu konkretnie?

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-13 12:06:08
Autor: ColgatesBilly

"Vic" <bjorgul@o2.pl> wrote in message news:gpdbja$o2u$2mx1.internetia.pl...
Wilczak wrote:
[...]

Chlopstwo dzis w fabrykach produkuje zywnosc MODYFIKOWANA
z odpadow radioaktywnych

Kol

Data: 2009-03-13 14:51:02
Autor: cyc

Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości news:gpdbja$o2u$2mx1.internetia.pl...
Wilczak wrote:
[...]

Pawlakowi i biskupom !

Vic

cyc

Data: 2009-03-13 11:20:34
Autor: Piotr
Dnia Fri, 13 Mar 2009 10:27:43 +0100, Wilczak napisał(a):

[...]

Roszczeniowych dziadów pogonić, ruderę sprzedać ruskim, pieniądze się
przydadzą, bo dzieci bokuna pewnie bedą chciały studiować...
pz
Piotr

Data: 2009-03-13 11:22:45
Autor: Jakub A. Krzewicki
Braniccy wypłacą odszkodowania za pańszczyznę i wyzysk
piątek, 13 marca 2009 11:20. carbon entity 'Piotr' <pnat@wp.pl> contaminated
[...]

Ty tak na poważnie, Piotr?
Pałac, jak sama jego nazwa wskazuje, jest to Pałac Branickich.

--
tois egregorosin hena kai koinon kosmon einai ton de koimomenon hekaston eis idion apostrephesthai

Data: 2009-03-13 11:35:45
Autor: Piotr
Dnia Fri, 13 Mar 2009 11:22:45 +0100, Jakub A. Krzewicki napisał(a):

Ty tak na poważnie, Piotr?
Pałac, jak sama jego nazwa wskazuje, jest to Pałac Branickich.

Żeby naprawić krzywdy XXw socjalizmów trzeba by zmienić pół Europy, i
pół wskrzesić.
Bawi mnie zacietrzewienie tych, którzy oddanie jakiejś rudery  j e d n e j  osobie uważają za dzianie się sprawiedliwości. Generalnie jestem za tym, żeby "sprawiedliwość" nie działa się moim
kosztem, czyli jestem przeciwnym zwrotom, odszkodowaniom,
rekompensatom obciążającym budżet. Na wojnie i po niej moja rodzina straciła głównie osobowo, nikt mi
tego nie zamierza rekompensować, mimo, że niewatpliwie utrudnło to
członkom rodziny rozwój (naukę i takie tam), to dlaczego z wspólnych
(moich) ma być wypłacana rekompensata innym? Jak sprawiedliwość, to sprawiedliwość. Dlaczego oddamy Branickim, a
Kowalskim, Czerwinskim, czy Zielińskim już nie? Przecie komuna
znacjonalizowala wszystko.
pz
Piotr

Data: 2009-03-13 15:04:09
Autor: cyc

Użytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisał w wiadomości news:t4mwsfxaztok$.dlgmasz.facet.luzik...
[...]

W zasadzie podejscie sluszne !
Jak jednak odniesiesz sie do zwrotu majtku kosciolowi ? , tymbardzij , ze zwracanoi wsraca sie znacznie wiecj niz dotad kiedykkolwiek posiadal ? .
No i to swiete prawo wlasnosci kluci sie z proponowanycm przez \ciebie rozwiazaniem .
Moje idzie w nieco innym kierunku . Oddac bo wlasnosc rzecza swieta lecz za zwrotem poniesionych przez nas kosztow utrzymania , remontow i powojennych konserrwatorskich rekonstrukcji  , rewaloryzacji itd..
To w skali kilkudziesieiu lat i wobec wielkiej masy znacjonalizowanyh majatkow , niewyobrazalne kwoty , kwoty ktore panstwo , czyli my wylozylismy aby palac Branickich lub inne dobra mogly stac w takim stanie w jakim dotad stoja !.
Pieniadze wykladane na utrzymanie tych dobr odbierane byly emerytom , uczacym sie dzieciom , pracownikom ktorym odejmowano od wynagrodzen !.
Powojenne hasla jak np. " Wszyscy Budujemy nasza stolice " , itp . to rowniez zbiorki na palac Branickich !!.

cyc

Data: 2009-03-13 15:13:43
Autor: Piotr
Dnia Fri, 13 Mar 2009 15:04:09 +0100, cyc napisał(a):

[...]

Cóż, jak nikt, to nikt, więc również i kościołowi. Takie by było najlepsze rozwiązanie, ale nie możliwe ze wzgledu na
nasze stosunki międzynarodowe.
A tak, jest jak jest, wyszarpną ile wlezie najsilniejsi, reszta się
obje smakiem. A koszty odbudowy, restauracji utrzymania i zarządu
przez te lata, hm, oni mają proste rozwiązanie, ukradliście, to się
teraz martwcie, he, he...  W ogole ten tekst dominuje, to się WY
martwcie, my chcemy tylko forsy, wszak jesteśmy skrzywdzeni. pz
Piotr

Data: 2009-03-13 15:36:53
Autor: Vic
Piotr wrote:
 A koszty odbudowy, restauracji utrzymania i zarządu
przez te lata, hm, oni mają proste rozwiązanie, ukradliście, to się
teraz martwcie, he, he...

Koszty odbudowy, restauracji (to coś innego niż odbudowa?), utrzymania i zarządu? Jak już pisałem, jeśli państwo miałoby żądać zwrotu kosztów utrzymania, remontów, itp. to logiczne i uprawnione stałyby się żądania zwrotu przez państwo właścicielom czynszu za korzystanie z nieruchomości plus odsetki za nieterminową płatność (ok. 60 lat) :)

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-13 18:24:19
Autor: cyc

Użytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisał w wiadomości news:hv0yqtcqq6da.dlgmasz.facet.luzik...
[...]

I tu masz racje !!.
Niemozliwe !.
Dlatego bedzimy placic wszystkim ktorzy tego zechca .
Bedziemy placic w nieskonczonosc kosciolowi , zydom , zabuzanom , roznym branickim , jeszcze chwila a rowniez "wypedzonym " i tym ze wschodu i tym z zachodu , tylko czekac kiedy Turcy zechca odszkodowania za udzial Sobieskiego pod Wiednim .
Tylko nikt nam , narodowi nie zaplaci za  wymordowanie 6 milinow rodakow , za kolejne miliony kalek - inwalidow wojenych , za spladrowany do cna kraj , za grabiez dzil sztuki ,  za wywieziona infrastrukture z szynami wlacznie , za wtracenie nas w orbite wplywow totalitarego panstwa jakim byl ZSRR w ktorym pracowalismy jak niewolnicy za psi grosz odbudowujac ze zgliszcz kraj , za ..... wymieniac mi sie juz nie  chce bo moznaby te "za " mnozyc w nieskonczonosc !.
Roszczenia latwo kreowac , nam jednak trudniej wyegzekwowac ale za to latwo przychodzi dawac bez slowa . Dla jednych panstwo w zadoscuczynieniach laskawe , dla swoich obywateli najczesciej zla  macocha .

cyc

Data: 2009-03-13 11:27:54
Autor: Vic
Piotr wrote:
Roszczeniowych dziadów pogonić, ruderę sprzedać ruskim, pieniądze się
przydadzą, bo dzieci bokuna pewnie bedą chciały studiować...

Tak sie produkujesz nt. zasad, przyzwoitości, uczciwości, a gdy przychodzi co do czego - proszę bardzo - pochwalasz kradzież i chcesz pogonić właściciela, który chce odzyskać ukradzioną własność...

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-13 11:37:39
Autor: Andrzej Adam Filip
Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:

Piotr wrote:
[...]

Bardzo chętnie będę się wzorował na tym jak USA "oddały" majątek
zagrabiony (skonfiskowany) lojalnym poddanym Jego Królewskiej Mości w trakcie rebelii (udanej). Bo czyż nie powinniśmy się wzorować na USA a już szczególnie jak nam to wygodnie? :-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Treaty_of_Paris_(1783)

Najsilniejszą rzeczą jest konieczność, wszystkim bowiem rządzi.
  -- Tales z Miletu (ok. 635-543 p.n.e.)

Data: 2009-03-13 11:38:43
Autor: Piotr
Dnia Fri, 13 Mar 2009 11:27:54 +0100, Vic napisał(a):

Tak sie produkujesz nt. zasad, przyzwoitości, uczciwości, a gdy przychodzi co do czego - proszę bardzo - pochwalasz kradzież i chcesz pogonić właściciela, który chce odzyskać ukradzioną własność...

Nie manipuluj, to nie wiec PO. Gdzie ja pochwalam kradzież?
Po pierwsze mój post to kpina. Po drugie uważam, że nie jest żadną sprawiedliwością oddanie po 60
latach jednego zagrabionego majatku. Ba, to jest niesprawiedliwość, bo
dlaczego tylko ten? A reszta?
pz
Piotr

Data: 2009-03-13 11:56:14
Autor: Vic
Piotr wrote:
Nie manipuluj, to nie wiec PO. Gdzie ja pochwalam kradzież?
Po pierwsze mój post to kpina.

Musisz się otworzyc na pewną prawdę o świecie: otóż nie jest on dwubiegunowy (chyba że w sensie geograficznym) - nie składa się wyłącznie z PiS-u, PO i ich zwolenników :)

Po drugie uważam, że nie jest żadną sprawiedliwością oddanie po 60
latach jednego zagrabionego majatku. Ba, to jest niesprawiedliwość, bo
dlaczego tylko ten? A reszta?

Co państwo ukradło - ma oddać.

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-12 12:08:21
Autor: Panslavista

Piotr wrote:
> [...]

> Po drugie uważam, że nie jest żadną sprawiedliwością oddanie po 60
> latach jednego zagrabionego majatku. Ba, to jest niesprawiedliwość, bo

Co państwo ukradło - ma oddać.

I zapłacić za ekploatację. Bo słychać o nakładach kosztach itd. ale cicho o
tym, że za korzystanie z lokali, choćby czynszówek i zużycie substancji też
trzeba zapłacić.

Data: 2009-03-13 12:05:00
Autor: Piotr
Braniccy wypłacą odszkodowania za p ańszczyznę i wyzysk
Dnia Fri, 13 Mar 2009 11:56:14 +0100, Vic napisał(a):

Co państwo ukradło - ma oddać.

Którzy "państwo", Jabłonscy, czy może Kowalscy? Ja też jestem za tym, żeby oddać, tylko jak? I dlaczego nie wszystkim?
pz
Piotr

Data: 2009-03-13 12:25:42
Autor: Vic
Piotr wrote:
Którzy "państwo", Jabłonscy, czy może Kowalscy?

To państwo, które znacjonalizowało.

Ja też jestem za tym, żeby oddać, tylko jak? I dlaczego nie wszystkim?

Wszystkim. A chyba normalne, że trzeba wystapić z żądaniem zwrotu?

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-13 12:54:11
Autor: Piotr
Dnia Fri, 13 Mar 2009 12:25:42 +0100, Vic napisał(a):

Wszystkim. A chyba normalne, że trzeba wystapić z żądaniem zwrotu?

Jak zrobić, żeby było sprawiedliwie. Skoro można dostać coś za straty
poniesione w okresie wojny i komuny, to dlaczego właścieicel
nieruchomości mają być wyróżnieni w sposób szczególny?  Strata to
strata i tak, w większości przypadków wypłacane jest odszkodowanie i w
tym przypadku też tak będzie. Dlaczego ten spadkobireca ma się nażreć,
kosztem innych spadkobierców, którzy nie mają kwitka?
Nie może być tak, że starą krzywdę naprawiamy czyniąc nową krzywdę.
Ja już kiedyś pisałem, że odszkodowania powinny być załatwione
globalnie, dla wlaścicieli (spadkobiercy już nie) i wypłata za
udokumentowane straty powinna być adekwatna do wartości straty,
wynosić jej 10%, ale nie więcej niż 200000 zł, a jeżeli poszkodowany
nie umie udowodnić braku obciążen na hipotece, to o połowę mniej. Może ja przesadzam, ale nie mam najmniejszej ochoty aby w imię
"sprawiedliwości" pan Branicki, za moje podatki, mógł kupić sobie
Bentleya i dom na Krecie. I nie mam z tego powodu wyrzutów sumienia...
Może bym miał, gdybym ja coś na parcelacji jakiegokolwiek majątku
skorzystał, ale nic z tego, u mnie w rodzinie od pokolen wszyscy
pracują na siebie. Podobnie ma 90% Polaków, tych, którzy się będa
musieli na te odszkodowanie zrzucić.
I koniec.
pz
Piotr

Data: 2009-03-13 13:17:43
Autor: Vic
Piotr wrote:
[...]

To widzę dość blisko ci do Jadrysia w kwestii poszanowania własności. Dlaczego odszkodowanie? Oddać nieruchomość i tyle. Odszkodowanie tylko w wypadku absolutnej niemożliwości oddania nieruchomości.
Dlaczego 10%, dlaczego nie więcej niż 200000? Jak sobie to obliczyłeś? To rozumiem jest taka sprawiedliwość reglamentowana?

a jeżeli poszkodowany
nie umie udowodnić braku obciążen na hipotece, to o połowę mniej.

Jasne. Udowodnij, że nie jesteś wielbłądem...
A nawet jeśli hipoteka była obciążona to pewnie w banku, czyż nie?. To chyba roszczenie z tego tytułu do ewentualnego właściciela nieruchomości może mieć hipotetyczny pan Goldmann, właściciel banku, w którym był zadłużony właściciel nieruchomości przed wojną? Chyba, że państwo kupiło bank pana Goldmanna i z tej racji przejęło wierzytelności? Ale cos nie wydaje mi się...

Może ja przesadzam, ale nie mam najmniejszej ochoty aby w imię
"sprawiedliwości" pan Branicki, za moje podatki, mógł kupić sobie
Bentleya i dom na Krecie.

Zwrot ukradzionego nie jest "sprawiedliwością" tylko sprawiedliwością po prostu. Zaś to co piszesz to dobitne świadectwo tego na czym opiera się tzw. sprawiedliwość socjalistyczna - zawiść.

Ty gdzieś tam kiedys bąkałeś nieśmiało coś o prawicowości swoich poglądów, czy mi się wydawało?

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-13 14:08:25
Autor: Piotr
Dnia Fri, 13 Mar 2009 13:17:43 +0100, Vic napisał(a):

Ty gdzieś tam kiedys bąkałeś nieśmiało coś o prawicowości swoich poglądów, czy mi się wydawało?

Widzisz Vicu, ja ci nie opowiadam z pozycji doktrynalnych, tylko
praktycznych. A ty sie uczepiłeś tej sprawiedliwosci jak pijany płota,
ma być i koniec.
Sprawiedliwości nie zawsze można realizować wprost, bo wtedy się
zamienia w "sprawiedliwość". Co to za sprawiedliwość dać teraz wnukowi
kupe kasy za coś co zabrały komuchy 60 lat temu? Dać z kasy dzisiaj
żyjących i pracujących. Dlaczego z pokrzywdzonych własnie on ma dobrze
na tym dobrze wyjść?
Ty mi nie mów co robić, bo to dla doktrynerow wyjątkowo łatwe, tylko
jak to zrobić, żeby dotknięci sprawiedliwością nie zostali tylko
nieliczni i, żeby nie było tak, że sprawiedliwość będzie dla jednych,
a krzywda dla drugich. Moja propozycja 10% nie jest realizacją sprawiedliwości wprost, tylko
próbą zamknięcia tematu, bowiem im dalej od wojny, tym ilośc ludzi do
zadośćuczynienia rośnie, rosną kwoty, a rzeczywiście poszkodowanych
jest już garstka.  Czytaj i odnoś sie do całości posta, bo mi go pociąłeś i wyjąłeś co ci
pasuje.
pz
Piotr

Data: 2009-03-13 14:36:14
Autor: Vic
Piotr wrote:
Sprawiedliwości nie zawsze można realizować wprost, bo wtedy się
zamienia w "sprawiedliwość".

Ktoś tu wczoraj pisał o pięknie prostoty :) Nie ty?
Otóż zamiast prostoty podejścia do kradzieży i sprawiedliwości serwujesz mi podejście "sprawiedliwość - oczywiście tak!, ale nie taka prosta, oczywista sprawiedliwość, bo... będzie zbyt prosto"

Co to za sprawiedliwość dać teraz wnukowi
kupe kasy za coś co zabrały komuchy 60 lat temu? Dać z kasy dzisiaj
żyjących i pracujących.

Nieruchomość dać, nie kasę.

Dlaczego z pokrzywdzonych własnie on ma dobrze
na tym dobrze wyjść?

Ależ chodzi o to, aby absolutnie każdy komu odebrano jego własność (i wnioskuje o jej zwrot) dostał ją spowrotem.

[...]

Mówisz o krzywdzie złodzieja?

A może chodzi o sytuację, gdy złodziej podaruje ci skradzioną rzecz, ty ja weźmiesz, a potem czujesz się skrzywdzony gdy zgłasza się po nią prawowity właściciel? Wiesz, może to okrutne, ale to nic nowego - zawsze tak było: jeśli kupiłeś kradziony samochód, a potem znalazł się właściciel, to musiałeś oddać. I niby dlaczego twoje roszczenie miałoby być skierowane do prawowitego właściciela, który odbiera swoje, a nie do złodzieja??

Moja propozycja 10% nie jest realizacją sprawiedliwości wprost, tylko
próbą zamknięcia tematu

Powiedzmy szczerze, próba zamknięcia tematu minimalnym kosztem.

bowiem im dalej od wojny, tym ilośc ludzi do
zadośćuczynienia rośnie

Niewątpliwie. Ale nawet jeśli potomków Branickich - właścicieli pałacu jest teraz nawet 50, to domagają się zwrotu nadal tego samego pałacu, nie 50 pałaców.

a rzeczywiście poszkodowanych
jest już garstka.

Piotrze, zakładając że mojemu pradziadkowi rąbnięto pałac, to oczywiście pradziadek był poszkodowany, ale - jako że pradziadek wyzionął juz ducha - ja również jestem rzeczywiście poszkodowany, bo jestem jego spadkobiercą, a nie jestem aktualnie właścicielem pałacu właśnie z powodu tego, że pradziadkowi go rąbnięto.

Czytaj i odnoś sie do całości posta, bo mi go pociąłeś i wyjąłeś co ci
pasuje.

W tym to akurat nie byłeś gorszy, np. wyciąłeś fragment o hipotekach i nie zająknąłeś się na ten temat :)

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-13 14:47:57
Autor: jadrys
Braniccy wypłacą odszkodowania za p ańszczyznę i wyzysk
Vic pisze:

Vic, nie filozofuj, tylko powiedz jak to zrobić żeby wszyscy wyszli z tego zadowoleni i nikomu nie działa się krzywda z tej "sprawiedliwości dziejowej".. Może cię rząd weźmie na doradcę..

--
Linuks to system dla myślących użytkowników..    Ja

A Debian jest pierwszym sekretarzem tego
systemu...   Również ja

Data: 2009-03-13 14:52:18
Autor: Andrzej Adam Filip
jadrys <andrzej203@op.pl> pisze:

Vic pisze:

Vic, nie filozofuj, tylko powiedz jak to zrobić żeby wszyscy wyszli z
tego zadowoleni i nikomu nie działa się krzywda z tej "sprawiedliwości
dziejowej".. Może cię rząd weźmie na doradcę..

Sprzedać "zagranicy" na opłacenie "Branickich" takie obligacje od jakich
USA zaczęły kryzys światowy? :-)

Uciekać nie ładnie, ale pożytecznie.
  -- Przysłowie polskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-03-13 14:57:32
Autor: Vic
jadrys wrote:
Vic, nie filozofuj, tylko powiedz jak to zrobić żeby wszyscy wyszli z tego zadowoleni i nikomu nie działa się krzywda z tej "sprawiedliwości dziejowej"

Ha, ha, stara prawda życiowa: jeszcze się taki nie urodził, który by wszystkim dogodził. I się nie urodzi.

Jak w podanym przeze mnie wyżej przykładzie: kupiłeś skradziony samochód, właściciel go odnalazł i zidentyfikował - musisz oddać i koniec. Co z tego, że będziesz się czuł pokrzywdzony, bo nie wiedziałeś że kupujesz kradziony, bo zapłaciłeś przecież, etc.?

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-13 15:09:01
Autor: jadrys
Vic pisze:
jadrys wrote:
[...]

Sytuacja jest trochę inna.. Tu się zanosi że będą poszkodowane osoby trzecie..

Data: 2009-03-13 15:16:05
Autor: Piotr
Dnia Fri, 13 Mar 2009 15:09:01 +0100, jadrys napisał(a):

Sytuacja jest trochę inna.. Tu się zanosi że będą poszkodowane osoby trzecie..

Jakbyś miał pałac do odzyskania, to byś ogłuchł i oślepł, jak Vic. ;-)
pz
Piotr

Data: 2009-03-13 15:18:52
Autor: Vic
Piotr wrote:
Sytuacja jest trochę inna.. Tu się zanosi że będą poszkodowane osoby trzecie..

Jakbyś miał pałac do odzyskania, to byś ogłuchł i oślepł, jak Vic. ;-)

Więc może wyklarujmy, kto tu będzie pokrzywdzony?

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-13 15:26:53
Autor: jadrys
Vic pisze:
Piotr wrote:
Sytuacja jest trochę inna.. Tu się zanosi że będą poszkodowane osoby trzecie..

Jakbyś miał pałac do odzyskania, to byś ogłuchł i oślepł, jak Vic. ;-)

Więc może wyklarujmy, kto tu będzie pokrzywdzony?

Osoby trzecie, czyli Piotr, Ty, ja.. Skarb państwa wypłaci odszkodowanie z naszej kieszeni..

Data: 2009-03-13 15:42:52
Autor: Vic
jadrys wrote:
Osoby trzecie, czyli Piotr, Ty, ja.. Skarb państwa wypłaci odszkodowanie z naszej kieszeni..

Otóż Jadrysie, ani ja, ani ty, ani Piotr nie zbiedniejemy jeśli nagle pałac przestanie być własnością gminy, a zacznie należeć do osoby prywatnej.

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-13 16:01:22
Autor: jadrys
Vic pisze:
jadrys wrote:
[...]

No jeżeli by chodziło tylko o ten pałac to byśmy nie zbiednieli, ale to może być precedens, za nim pójdą tysiące pozwów o odszkodowania w różnej formie.. :-(

Data: 2009-03-13 16:09:48
Autor: Vic
jadrys wrote:
[...]

Nie zbiedniejemy, tak jak i nie wzbogaciliśmy się, gdy pałac znacjonalizowano...

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-13 16:29:32
Autor: jadrys
Vic pisze:
jadrys wrote:
[...]

Myślę że gdyby Polska miała wypłacić wszystkim odszkodowania tj. zabużanom, wysiedlonym szwabom czy polakom narodowości żydowskiej (bo dlaczego im nie) to raczej nie zbiedniejemy a zbankrutujemy..

Data: 2009-03-16 09:18:11
Autor: jadrys
cirrus pisze:
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:gpdqfp$9en$1news.onet.pl...
Vic pisze:
Piotr wrote:
[...]

Czyli nic nie oddawać bo możesz być poszkodowany?

  Widzisz Stefan, najprościej dla wszystkich by było gdyby zwolennicy wypłacania odszkodowań (Ty, Vic iwp.)wypłacali odszkodowania z własnej kieszeni. Ale wam się podoba sięganie do kieszeni Piotra, mojej inp. na co naszej zgody nigdy nie będzie..
Podsumowując: Tak nie oddawać z moich pieniędzy!!

Data: 2009-03-16 16:50:27
Autor: jadrys
cirrus pisze:
Vic pisze:
Piotr wrote:
[...]

Jednym slowem barana nie dosz bo mosz?

  Dlaczego barana?? Oczywiście inaczej sprawa by się miała gdyby to dotyczyło biedaków nie mających gdzie mieszkać..

Data: 2009-03-16 20:07:11
Autor: jadrys
cirrus pisze:

Jednym slowem barana nie dosz bo mosz?

 Dlaczego barana?? Oczywiście inaczej sprawa by się miała gdyby to dotyczyło biedaków nie mających gdzie mieszkać..

Ooo, nie znasz tego kawału:
Baco docie krowę na partię?
Dom.
A kunie docie?
Dom
A kaczkę docie?
Dom
A barana docie?
Nii, barana nie dom bo barana mom.

:-D

Data: 2009-03-13 15:23:18
Autor: jadrys
Piotr pisze:
[...]

Jeżeli by chodziło o ścisłość to mam do odzyskania na Litwie ojcowiznę..

Data: 2009-03-16 09:20:54
Autor: jadrys
cirrus pisze:
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:gpdo6s$29f$1news.onet.pl...
Vic pisze:
Vic, nie filozofuj, tylko powiedz jak to zrobić żeby wszyscy wyszli z tego zadowoleni i nikomu nie działa się krzywda z tej "sprawiedliwości dziejowej".. Może cię rząd weźmie na doradcę..

Sprawiedliwosc dziejowa to z marksizmu?

Nie, z jadrysizmu..

Data: 2009-03-16 16:56:16
Autor: jadrys
cirrus pisze:
Vic pisze:
[...]

I tak dobrowolnie przyznajesz się do kretynstwa?

Jesteśmy tym czym jesteśmy, ocena nie do nas należy.. Najgorsze jest ocenianie bez próby zrozumienia.

Data: 2009-03-13 15:07:15
Autor: Piotr
Dnia Fri, 13 Mar 2009 14:36:14 +0100, Vic napisał(a):

[...]

Ty jesteś idiotą? Ile razy ci mam napisać, że takich prostych spraw jest ułamek
procenta, w wiekszości są one powikłane i niejasne.
Do tego stopnia, ze nie da się tego zrealizowac wprost, dlatego
najczestszą drogą rozwiązania jest odszkodowanie, czyli forsa z
budżetu. Ja nie wiem co mam zrobić z idiotycznymi porównaniami do
kupowania kradzionego, bo rence i nogi siem uginajom.... A kiedyż to
po zwrot ukradzionego przez Jana przychodzą do Vica? Jeżeli socjalizdy
znacjonalizowali twojemu dziadkowi pałac, to dlaczego ja mam ci za to
zapłacić skoro grosza z tego nie miałem? Ba dołożą się do twojego
pałacu również ci pokrzywdzeni, którzy kwitow nie mają bo się spaliły
i ci co potracili dobra trudno policzalne.
Chcący "sprawiedliwości", chcą forsy dla siebie i w dupie mają skąd
ona, więc co jest dziwnego w tym, że ja mam zamiar w tym samym miejscu
umieścić ich oczekiwania?
Ponadto po raz kolejny ci mówię, że nie ma żadnego powodu aby spośród
wielu poszkodowanych, na dobrach czy majątku, przez wojnę i ustrój, to
właścicele nieruchomości, czy gruntow byli wyróżnieni. Rozumisz Vicu,  N I E  M A  P O W O D U!
pz
Piotr
PS. A po co miałem się odnosić do hipoteki, skoro to jasne, skoro ma
być sprawiedliwie, to trzeba by wykazać, że moja własność przed wojną
była jeszcze moja, a nie jakiegoś banku w 80%, wiesz Vicu, że takie
kwitki ze zobowiązaniami to najszybciej płoną.
http://www.polskieradio.pl/historia/ciekawostki/artykul88909.html
"Ponadto władze muzeum nabrały wątpliwości, czy do 1944 roku zostały
spłacone długi Adama Branickiego, którymi przed wojną obciążono
hipotekę dóbr ziemskich Wilanowa. Spadkobiercy przekonują, że tak -na
co przedstawili wypisy z hipotek, gdzie wszystkie obciążenia są
wykreślone. Władze muzeum zawiadomiły jednak prokuraturę o możliwym
przestępstwie podczas sporządzania tych wypisów."

Data: 2009-03-13 15:32:12
Autor: Vic
Braniccy wypłacą odszkodowania za p ańszczyznę i wyzysk
Piotr wrote:
Ty jesteś idiotą?

Piotr, czy jesteś głupkiem?

Jeżeli socjalizdy
znacjonalizowali twojemu dziadkowi pałac, to dlaczego ja mam ci za to
zapłacić skoro grosza z tego nie miałem?

Dlaczego zapłacić? Oddać pałac. Jeśli np. ty kupiłeś go od państwa (które go wcześniej znacjonalizowało) to oddajesz mi pałac, a państwo tobie powinno wypłacić odszkodowanie, nie mnie.

Ponadto po raz kolejny ci mówię, że nie ma żadnego powodu aby spośród
wielu poszkodowanych, na dobrach czy majątku, przez wojnę i ustrój, to
właścicele nieruchomości, czy gruntow byli wyróżnieni.

Oczywiście. Dochodzisz majątku wtedy, gdy masz do niego jakiś tytuł prawny, a nie tylko opowieści rodzinne, że przed wojną majątek ów należał do pradziadka. Nie masz dowodu, że należał - nie masz podstaw dochodzić zwrotu.

[...]

Zależy czyj był ów bank i czy spadkobierca lub nastepca prawny właściciela banku domaga się zwrotu owego długu :) A jeśli dowody na istnienie takiego zobowiązania spłonęły to o czym my mówimy... gdyby spłonęły dowody na prawa Branickich do pałacu to też byłaby dupa z dochodzenia zwrotu majątku.

Ale ja widzę Piotr, że twoja argumentacja zmierza tylko do jednego - nie oddawać niczego obrzydliwcom z Bentleyami i domami na Krecie (a jak już to ewentualnie 5 złotych), bo ty nie masz Bentleya i domu na Krecie, co jest rażącą niesprawiedliwością.

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-13 16:03:36
Autor: Piotr
Dnia Fri, 13 Mar 2009 15:32:12 +0100, Vic napisał(a):

[...]

No, nareszcie troszeczkę pokumałeś... Strasznie masz oporną głowę,
Vicu. A ta tandetna złośliwość świadczy, że zrozumienie przychodzi ci z
bólem i złością.
pz
Piotr

Data: 2009-03-13 16:15:21
Autor: Vic
Piotr wrote:
No, nareszcie troszeczkę pokumałeś... Strasznie masz oporną głowę,
Vicu.

Nie było trudno skumać.
Niemniej jeśli ci żal, że nie masz Bentleya choć inni mają, to dopieść się tym, że np. z dziada pradziada jestes mieszkańcem terenów miejskich :)
Albo może włacz radio, dyrektor cię dopieści, utwierdzi w przekonaniu, że to rażąca niesprawiedliwośc że nie masz Bentleya. I że za to możesz się chociaż dorzucić do jego Bentleya. :)

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-13 16:35:09
Autor: Piotr
Dnia Fri, 13 Mar 2009 16:15:21 +0100, Vic napisał(a):

[...]

A co ma do tego Bentley i jakiś wymyślony przez ciebie żal?? Coś ty tu
Vicu wnosisz jakiś kwas ze serca swego... I chcesz mnie go wcisnąc w
brzuch. Oj, nieładnie, nieładnie...
pz
Piotr

Data: 2009-03-13 16:38:27
Autor: Vic
Piotr wrote:
Vicu wnosisz jakiś kwas ze serca swego... I chcesz mnie go wcisnąc w
brzuch. Oj, nieładnie, nieładnie...

Nie mam Bentleya, ale nie boli mnie to. Podobnie jak nie spędza mi snu z powiek, że komuś gdzieś trzeba oddać zabrany przez państwo pałacyk.

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-13 16:43:22
Autor: Piotr
Dnia Fri, 13 Mar 2009 16:38:27 +0100, Vic napisał(a):

Nie mam Bentleya, ale nie boli mnie to. Podobnie jak nie spędza mi snu z powiek, że komuś gdzieś trzeba oddać zabrany przez państwo pałacyk.

Świetnie, to dlaczego usiłujesz to wmówić innym?
pz
Piotr

Data: 2009-03-13 16:44:38
Autor: Vic
Piotr wrote:
Świetnie, to dlaczego usiłujesz to wmówić innym?

Bo ciebie to boli, zawistniku.

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-13 16:50:56
Autor: Piotr
Dnia Fri, 13 Mar 2009 16:44:38 +0100, Vic napisał(a):

Bo ciebie to boli, zawistniku.

Aaa, no tak. Spodziewałem się.
pz
Piotr

Data: 2009-03-16 08:22:52
Autor: Vic
Braniccy wypłacą odszkodowania za p ańszczyznę i wyzysk
Piotr wrote:
Aaa, no tak. Spodziewałem się.

Wyluzuj Piotr :)

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-16 09:23:22
Autor: jadrys
Braniccy wypłacą odszkodowania za p ańszczyznę i wyzysk
Vic pisze:
Piotr wrote:
Aaa, no tak. Spodziewałem się.

Wyluzuj Piotr :)

... i wyciągaj portfel i płać w imię "sprawiedliwości"

Data: 2009-03-16 10:27:12
Autor: Andrzej Adam Filip

Vic pisze:
Piotr wrote:
Aaa, no tak. Spodziewałem się.

Wyluzuj Piotr :)

.. i wyciągaj portfel i płać w imię "sprawiedliwości"

Czyż *sam* nie napisałeś że on wyciąga portfel, *twój* portfel? :-)

Mądry człowiek nie chce przewyższać cesarza,
a rozsądny nie chce wywyższać się nad kanclerza.
  -- Przysłowie chińskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-03-16 10:33:26
Autor: Vic
Andrzej Adam Filip wrote:
.. i wyciągaj portfel i płać w imię "sprawiedliwości"

Czyż *sam* nie napisałeś że on wyciąga portfel, *twój* portfel? :-)

Jadrys wyznaje sprawiedliwość socjalistyczną. Sprawiedliwość socjalistyczna ma się zaś do zwykłej sprawiedliwości jak demokracja ludowa do demokracji :)
To wiele tłumaczy...

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-16 10:57:28
Autor: Andrzej Adam Filip
Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:

Andrzej Adam Filip wrote:
[...]

1) USA *gówno* zapłaciły za majątki skonfiskowane lojalistom w trakcie
udanej rebelii. Na tej "sprawiedliwości modelu USA" chętnie się będę
wzorował *jak mi wygodnie*. Wiec mi nie pierdol o sprawiedliwości, bo
świat sprawiedliwy nie jest, "świat zachodu" *TEŻ* (łącznie z USA).

http://en.wikipedia.org/wiki/Treaty_of_Paris_(1783)
1a) łamanie punktu 6 było skrywane płaszczykiem "zaległych podatków"
   [ przyszłe konfiskaty mienia lojalistĂłw ]
1b) punkt 5 został w praktyce olany
   [ zwrot skonfiskowanych majątkĂłw ]
1c) niektóre stany (Wirginia) złamały punkt 4 i nie płaciły długów
   [ honorowanie długĂłw ]

2) Ewentualnie możesz pomóc boukunowi w dochodzeniu sprawiedliwości od BRD żeby państwo niemieckie zapłaciło należne "rodzinne" (po wyroku
Trybunału w Sztrasburgu) tym którym go *bezprawnie* odmawiało *nawet*
jeśli tego *osobiście* nie dochodzą. Tu chodzi już o tak ciężką forsę że "zasady zwykłej sprawiedliwości" odstawiono do kąta.

1, 2 => Z tego mam się niby *niczego* nie nauczyć? Ni wuja.

P.S.
W Iraku rządzi demokracja, amerykańska demokracja.

Wilk zjada tylko owcę oddaloną od trzody.
  -- Przysłowie armeńskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-03-16 13:10:04
Autor: jadrys
Vic wrote:

Andrzej Adam Filip wrote:
[...]

Nie wymyślaj banialuk. Łupieżco uczciwych ludzi..

Data: 2009-03-16 13:16:17
Autor: Vic
jadrys wrote:
Nie wymyślaj banialuk. Łupieżco uczciwych ludzi..

Ja jestem uczciwym człowiekiem.
Poza tym, nie przypominam sobie żebym kogoś złupił...

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-16 13:39:31
Autor: jadrys
Vic wrote:

jadrys wrote:
Nie wymyślaj banialuk. Łupieżco uczciwych ludzi..

Ja jestem uczciwym człowiekiem.
Poza tym, nie przypominam sobie żebym kogoś złupił...

Zapewne jesteś, ale jak rozumieć chęć przedrenowania naszych kieszeni na
rzecz Branickich i im podobnych??

Data: 2009-03-16 14:29:08
Autor: Vic
jadrys wrote:
Zapewne jesteś, ale jak rozumieć chęć przedrenowania naszych kieszeni na
rzecz Branickich i im podobnych??

Po prostu, jeśli państwo coś zabrało to powinno oddać.

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-16 14:51:29
Autor: Andrzej Adam Filip
Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:

jadrys wrote:
Zapewne jesteś, ale jak rozumieć chęć przedrenowania naszych kieszeni na
rzecz Branickich i im podobnych??

Po prostu, jeśli państwo coś zabrało to powinno oddać.

Nawiązując do tematu: Jak ktoś się wzbogacił na wyzysku chłopów
pańszczyźnianych to powinien po prostu oddać! ;-)

Jeśli pamiętasz o swoim kraju, kraj będzie pamiętał o tobie.
  -- Przysłowie fińskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-03-16 14:58:52
Autor: Vic
Andrzej Adam Filip wrote:
Nawiązując do tematu: Jak ktoś się wzbogacił na wyzysku chłopów
pańszczyźnianych to powinien po prostu oddać! ;-)

No to znajdź do tego jeszcze podstawę prawną.

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-16 15:13:55
Autor: Andrzej Adam Filip
Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:

Andrzej Adam Filip wrote:
Nawiązując do tematu: Jak ktoś się wzbogacił na wyzysku chłopów
pańszczyźnianych to powinien po prostu oddać! ;-)

No to znajdź do tego jeszcze podstawę prawną.

W (złośliwym) tłumaczeniu:
1) "Braniccy" są ponad zwykłą przyzwoitość ;-)
2) Jak ktoś "nakradł" wystarczającą ilość pokoleń temu to nie musi nic
   oddawać bo "zasiedział", a PRL nie zdążyło "zasiedzieć" :-)

Wybór Branickich na "biedne ofiary PRL" jest mało subtelny bo oni jakoś
szerokiej sympatii, spółczucia i utożsamiania się to raczej nie wzbudzą
(IMHO). Wiec nie mam zupełnie nic przeciw temu byś ich aż tak zażarcie
bronił aż do ostatniej budżetowej (wspólnej) złotówki :-)

Gdy się jutro drzewo złuszczy, nie zabraknie puszczy.
  -- Przysłowie łuĹźyckie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-03-16 15:37:46
Autor: Vic
Andrzej Adam Filip wrote:
[...]

Branickich to ja mam głęboko w d... Mnie chodzi o zasady, mianowicie o poszanowanie własności.
Ale tego człowiek sowiecki zrozumieć nie jest w stanie...

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-16 17:00:52
Autor: jadrys
Vic pisze:
Andrzej Adam Filip wrote:
[...]

No to uszanuj mĂłj prywatny portfel..

--
Linuks to system dla myślących uĹźytkownikĂłw..    Ja

A Debian jest pierwszym sekretarzem tego
systemu...   RĂłwnieĹź ja

Data: 2009-03-16 17:13:44
Autor: cyc

Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości news:gplooh$3el$1mx1.internetia.pl...
Andrzej Adam Filip wrote:
[...]

Tyle mowisz o tym sovieckim czlowiku , ze pomyslec ktos moglby , ze jestes w stosunku do niego w opozycji !!.
Vicu , czy jak ci tam . To ce piszesz to czysta komuna , tylko ubrana w inny ferszalung !.
Jesli jestes taki wrazliwy na cudza wlasnosc , to zwrocuwage na to , ze kiedys ktos pracowal za gorsze i ze byl okradany ( dziesiaj zreszta podobnie )  i ze nikt nie usiluje nawet poddac to zlodziejstwo weryfikacji i oddanie ukradzionych dobr !.
Na ten przyklad Wicu .
Pracowalem , jako wysokokwalifikowany pracownik przez 45 lat za pensje , ktora mozna nazwac glodowa a wiec wynoszaca mniej wiecej  20 dolarow/mc ! . Jesli policzy to sprawny , wyksztalcony i utytuowany matematyk , to jak nic wyjdzie mu na to , ze przez owe 45 lat zarobilem nie mniej ni wiecej , tylko ok. 11 000 $. Teraza przpomne , ze podobny mnie specjalista w mojej branzy zarabia na tzw. zach. dwa razy wiecej miesiecznie .
Powiedz mi teraz nawiedzony synku , czy komunistyczne panstwo okradlo mnie , czy mnie nie okradlo ? .
No dobrze , okradlo , co do tego nie bedziesz mial przeciez watpliwosci .
Jesli zostalem okradziony i to na kwote powiedzmy za wspomnianymi wyzej matematykami z doktoratem przez te 45 lat na kwote ok. 11 000 000 ( slownie jedenascie milionow dolarow ), czy nalezy mi sie od panstwa odszkodowanie podobne temu jakiego zadaja Braniccy , czy nie ? .
Nie wiem ile warte sa dobra Branickich ale moje 11 milionoiw $ jest tez kwota nie do pogardzenia ! .
Co Ty na to powiesz ? a moze uwazasz , ze uczciwa praca jest mniej wartosciowym dobrem od wielomilioniowego spadku ? .

Vic

cyc

Data: 2009-03-17 09:36:32
Autor: Vic
Braniccy wypÂłacÂą odszkodowania za paĂą szczyznĂŞ i wyzysk
cyc wrote:
[...]

Aaa, a więc powodem dla którego pałac w Wilanowie ma pozostac własnością gminy jest to że tobie za komuny płacili mniej niż robotnikowi w Niemczech, Belgii czy Francji?

Ciekawy punkt widzenia, nie powiem, ciekawy...

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-17 11:59:04
Autor: cyc
Braniccy wyp3ac? odszkodowania za panszczyzne i wyzysk

Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości news:gpnnv7$vkt$1mx1.internetia.pl...
cyc wrote:
[...]

Pomijam to , ze nie bylem , nie jestem i juz pewnie nie bede robotnikiem , istota sprawy jest bowiem to , ze uznajesz , zejedno zlodziesjtwo jest mozliwe a nawet konieczne do naprawienia a drugie nie ! .
malo tego . Urzymujesz w swojej zakapraionej moralnosci , ze ja mialemobowiazkplacic przez calezyie z moich zarabianych 20 dolcow miesieczni , na utrzymwanie , renowacje i remonty dobr Branickich po to tylko aby ci mogli odebrac w nienagannm stanie swoj , zniszczony wojna i uplywem czasu ,majatek !.
No coz , iscie korwinowska , ze nie powiem ........nie jednak nie powiem ....., logika !.

cyc

Data: 2009-03-16 17:05:45
Autor: jadrys
cirrus pisze:
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:gplh9u$9sg$1news.task.gda.pl...
Vic wrote:
jadrys wrote:
[...]

A tyjesteś jak Kali- jak komuna w twoim imieniu złupiła Branickich to dobrze, ale zwrot ukradzonej wlasności to źle.

Problem w tym że pan Branicki nie brudził sobie rączek na budowie pałacu.. Prawie to tak samo jakby Egipt miał zwrócić piramidy potomkom Tutenchamona..

Data: 2009-03-16 20:19:29
Autor: jadrys
cirrus pisze:

Vic wrote:

jadrys wrote:

[...]

A ty brudziłes sobie rece przy budowie domu, w którym mieszkasz, zapewne tak samo jak Branicki.

Nawet nie próbuj porównywać mnie do tego "jaśnie pana" żyjącego od pokoleń z pracy innych..
Żyję wyłącznie z tego co sam wypracowałem.. Spadku po rodzicach nawet nie ruszyłem.

Data: 2009-03-17 09:48:14
Autor: cirrus
Vic wrote:
jadrys wrote:
[...]

Ale domu sam nie budowałeś, jak Branicki, ktoś sobie brudził ręce za ciebie.

--
stevep

Data: 2009-03-17 10:09:14
Autor: jadrys
cirrus pisze:

[...]

Nie budowałem własnymi rękami ponieważ jest kupiony (za własne pieniądze).. Stefan o czym my tu gadamy, doszukujesz się analogii w moim domu i pałacu pana Branickiego???

Data: 2009-03-17 10:20:24
Autor: Vic
jadrys wrote:
Stefan o czym my tu gadamy, doszukujesz się analogii w moim domu i pałacu pana Branickiego???

Jadrys, ręcę opadają, lewaku jeden...
Wyobraź sobie, że istnieje analogia między byciem właścicielem Trabanta a byciem właścicielem Bentleya.
Ty próbujesz forsować pogląd, że Trabanta ruszyć nie wolno (bo właścicielem jest porządny człowiek, którego główna zaletą jest to że jest biedny), natomiast Bentleya można właścicielowi zabrać i nie oddać, bo on i tak pewnie sobie kupi następny... A Bentleya nie oddawać pod żadnym pozorem, bo jak on teraz jest własnością państwa to oddając go uderzymy po kieszeni wszystkich obywateli... :)

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-17 10:39:42
Autor: jadrys
Vic pisze:
jadrys wrote:
[...]

Ależ skąd? W dyskusji z Stefanem poruszyliśmy tylko kwestię powstania naszych nieruchomości. Ja na swoją zapracowałem sam, a pan Branicki? No odpowiedz sobie sam..

Data: 2009-03-17 10:48:12
Autor: Vic
jadrys wrote:
naszych nieruchomości. Ja na swoją zapracowałem sam, a pan Branicki? No odpowiedz sobie sam..

Tez na niego zapracował.

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-17 13:42:44
Autor: jadrys
Vic pisze:
jadrys wrote:
naszych nieruchomości. Ja na swoją zapracowałem sam, a pan Branicki? No odpowiedz sobie sam..

Tez na niego zapracował.

No tak, biedni harujący jaśnie państwo. Jakie to szczęście dla nich że były  takie zdarzenia historyczne jak wiosna ludów  i różnego rodzaju rewolucje, które uwalniały ich od ciężkiej pracy. Inaczej zaharowaliby się na śmierć. Na dzień dzisiejszy po panu Branickim pewnie byłoby tylko wspomnienie i pałac..

Data: 2009-03-17 13:50:54
Autor: Vic
jadrys wrote:
No tak, biedni harujący jaśnie państwo.

Jadrys, jadrys, a dla ciebie praca to jedynie wywijanie cepem i dojenie krów?

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-17 17:06:10
Autor: jadrys
Vic pisze:
jadrys wrote:
No tak, biedni harujący jaśnie państwo.

Jadrys, jadrys, a dla ciebie praca to jedynie wywijanie cepem i dojenie krów?

A dla ciebie, rozdawanie razów batem po chudych grzbietach..

Data: 2009-03-18 08:12:08
Autor: Vic
jadrys wrote:
A dla ciebie, rozdawanie razów batem po chudych grzbietach..

Ile ty masz lat? 150 ? Wychowywałeś się w XIX wieku???

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-18 09:31:08
Autor: jadrys
Vic pisze:
jadrys wrote:
A dla ciebie, rozdawanie razów batem po chudych grzbietach..

Ile ty masz lat? 150 ? Wychowywałeś się w XIX wieku???

Zbyt osobiste pytanie..

Data: 2009-03-18 09:47:53
Autor: Vic
jadrys wrote:
Ile ty masz lat? 150 ? Wychowywałeś się w XIX wieku???

Zbyt osobiste pytanie..

Ale coś koło 150, prawda?

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-18 10:00:49
Autor: jadrys
Vic pisze:
jadrys wrote:
Ile ty masz lat? 150 ? Wychowywałeś się w XIX wieku???

Zbyt osobiste pytanie..

Ale coś koło 150, prawda?

Może kiedyś, jak się lepiej poznamy..

Data: 2009-03-18 10:06:51
Autor: Vic
jadrys wrote:
Ale coś koło 150, prawda?

Może kiedyś, jak się lepiej poznamy..

Tak myślałem, że koło 150, bo masz straszną traumę po kapitalizmie z połowy XIX wieku... i o jakiejś pańszczyźnie ciągle wspominasz...

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-18 10:16:41
Autor: jadrys
Vic pisze:
jadrys wrote:
Ale coś koło 150, prawda?

Może kiedyś, jak się lepiej poznamy..

Tak myślałem, że koło 150, bo masz straszną traumę po kapitalizmie z połowy XIX wieku... i o jakiejś pańszczyźnie ciągle wspominasz...

Podobnie jak Ty, po pseudosocjalizmie. Który dawno się skończył. (na szczęście).

Data: 2009-03-18 15:45:29
Autor: jadrys
cirrus pisze:
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:gpqe6b$t4d$1news.onet.pl...
Vic pisze:
jadrys wrote:
[...]

A kiedy był nie pseudosocjalizm? Może w okolicach urodzin Chrystusa?

A chociażby w Polsce do 56-tego roku..

Data: 2009-03-18 15:58:37
Autor: Vic
jadrys wrote:
A kiedy był nie pseudosocjalizm? Może w okolicach urodzin Chrystusa?

A chociażby w Polsce do 56-tego roku..

Aaaa, to to był ten prawdziwy socjalizm

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-18 16:02:09
Autor: jadrys
Vic pisze:
jadrys wrote:
A kiedy był nie pseudosocjalizm? Może w okolicach urodzin Chrystusa?

A chociażby w Polsce do 56-tego roku..

Aaaa, to to był ten prawdziwy socjalizm

Tak, to było prawdziwie socjalistyczne wyrównywanie szans na lepsze życie..

Data: 2009-03-19 09:18:01
Autor: Vic
jadrys wrote:
Tak, to było prawdziwie socjalistyczne wyrównywanie szans na lepsze życie..

Tak myślałem, że cały ten twój socjalizm polega na rozdawaniu kulek w łeb wrogom dyktatury (zwanej dla niepoznaki władzą ludową) - wrogom głównie wyimaginowanym... Najlepsze lata dla komunistycznych degeneratów, zwyrodnialców to właśnie 1944-1956.

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-19 09:22:50
Autor: jadrys
Vic pisze:
jadrys wrote:
[...]

Szkoda że tylko widzisz to..

Data: 2009-03-19 08:52:37
Autor: jadrys
cirrus pisze:

Podobnie jak Ty, po pseudosocjalizmie. Który dawno się skończył. (na szczęście).
A kiedy był nie pseudosocjalizm? Może w okolicach urodzin Chrystusa?
A chociażby w Polsce do 56-tego roku..

W Polsce do 1956 roku to był stalinizm w najgorszej eormie z terrorem i mordami politycznymi.

Oczywiście, mordy polityczne były z obu stron.  Raczysz zapominać o reakcyjnym podziemiu..

Data: 2009-03-18 08:28:19
Autor: jadrys
cirrus pisze:
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:gpnrc0$rf3$2news.onet.pl...
Vic pisze:
jadrys wrote:
[...]

Ale ze spadku po rodzicach nie zrezygnowałeś, mimo że sam na niegonie zapracowałeś.

Nie, zrezygnować nie mogłem, ale nie naruszony leży w zagranicznym banku.. I chyba tak pozostanie, mi raczej już nie będzie potrzebny..

Data: 2009-03-18 10:33:37
Autor: mrdevilyn
On 17 Mar, 10:39, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:

Ależ skąd? W dyskusji z Stefanem poruszyliśmy tylko kwestię powstania
naszych nieruchomości. Ja na swoją zapracowałem sam, a pan Branicki? No
odpowiedz sobie sam..

Zapracował o wiele cięzej niż ty. Scislej pisząc- on i całe pokolenia
jego przodków pracowali na te pałace. Twoje rojenia że "jaśniepaństwo"
zbija sobie bąki i ciemięży klase robotnicza miast i wsi to... to sa
jedynie twoje rojenia. Zupełnie nie majace oparcia w faktach.
J-23

Data: 2009-03-18 19:42:37
Autor: jadrys
mrdevilyn@gmail.com pisze:
[...]

Widzisz Hans, nic o mnie nie wiesz a o rodzinie Branickich prawie nic a już z góry zakładasz że oni pracowali ciężej. Ja nie mam pojęcia jak ciężko pracowali Braniccy (przypuszczam że w czasie gdy był budowany pałac oni bywali na balach i polowaniach) wiem natomiast że ja przypieprzałem po 20-cia godz. na dobę nieraz przez 7 dni w tygodniu..

Data: 2009-03-18 12:08:48
Autor: mrdevilyn
On 18 Mar, 19:42, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:

wiem natomiast że ja
przypieprzałem po 20-cia godz. na dobę nieraz przez 7 dni w tygodniu...

Miej więc świadomosc ze młody Branicki w wieku lat siedmiu znał zwykle
2-3 języki obce, umiał czytać i pisac w owych jezykach, poznawał
zasady etykiety, zgłębiał podstawy fechtunku i jazdy konnej, uczył sie
herbarza i historii europejskich rodów szlacheckich. Siedmoletni
Branicki, wbrew twoim przekonaniom o zyciu spędonym na balach i
polowaniach, miał taki zapierdol że pewnie nie życzyłbys go swojemu
dziecku. A im starszy był tym zapierdol miał wiekszy. Dziewczynki
przechodziły podobna w natężeniu  choc oczywiście inaczej sprofilowaną
tresurę.
Po osiągnięciu dorosłosci zostawał ważną figurą- był odpowiedzialny i
to  nie za wlasna dupe tylko i nawet nie za los swojej tylko rodziny
ale za los setek i tysięcy rodzin- nierzadko za los całego kraju.  Nie
"przypieprzał" 20 godzin na dobe ale 24. Nawet te "bale i polowania"
odbywały sie nie po to zeby jadrysiowi gula skakała- zalatwiano na
nich sprawy rodziny i kraju, zupełnie tak samo jak dzis gdy wielka
polityke i wielka ekonomie  robi się głównie na amerykańskich polach
golfowych.
Btw. pewnie każdy z nas (z wyjątkiem cycka rzecz jasna) miał taki
okres w życiu ze zasuwał po kilkanascie godzin na dobe bo tak było
trzeba, nie jestes tu żadnym ewenementem. I nie zadzdrość
"jasniepaństwu" ich pałaców, ja bym sie z nimi na swoją lepianke nie
zamienił nawet za dopłatą.
J-23

Data: 2009-03-18 20:43:31
Autor: jadrys
mrdevilyn@gmail.com pisze:
[...]

Jeżeli Twoja ocena jaśnie państwa Branickich jest równie rzetelna   jak ocena  mnie, to Hans, kompletne pudło do kwadratu.
Miałbym im zazdrościć balów i polowań? Po powrocie do kraju znajomi wciągnęli mnie do koła myśliwskiego. Po pierwszym polowaniu się "wypisałem" od nich.
Na bale i przyjęcia chodzę tylko z przykrej konieczności..  Zazdrości o pałace nie będę komentował..

PS.  Młodość pana Branickiego bardzo przypomina moją..

Data: 2009-03-19 09:01:41
Autor: jadrys
cirrus pisze:
Użytkownik "jadrys" <ilicz@wp.pl> napisał w wiadomości news:gprisu$ett$1news.task.gda.pl...
mrdevilyn@gmail.com pisze:
[...]
O Santa Madonna poratuj to Braniccy polowali w komunistycznej Polsce, chyba na białe niedźwiedzie, a ty jeśli się wypisałeś to z partyjnego kółka łowieckiego.

źle to zrozumiałeś Stefan.. Chodziło tylko moją rzekomą zazdrość o polowania i bale, tudzież o pałace.. Odpowiedziałem Hansowi że takie zbytki mnie nie bawią, więc czego miałbym zazdrościć..

Data: 2009-03-17 10:22:32
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:gpnpcp$l81$1news.onet.pl...
cirrus pisze:
[...]

Dokladnie tak jak u Branickiego.

--
stevep

Data: 2009-03-17 10:43:10
Autor: jadrys
cirrus pisze:
[...]

Wiesz co Stefan - jest z Tobą gorzej niż myślałem.. Owszem można mieć poglądy prawicowe, ale u Ciebie to jest wręcz ślepota polityczna..

Data: 2009-03-18 08:38:27
Autor: jadrys
cirrus pisze:
cirrus pisze:
[...]

A co to ma wspólnego z pogladami prawicowymi? Jeżeli państwo występowało w roli złodzieja wobec swoich obywateli to musi oddać to co nakradło, a gdzie u ciebie poczucie sprawiedliwości?

No tak "państwo nakradło" a ja mam oddawać? To niby ma być sprawiedliwość?
W imię sprawiedliwości to już bym prędzej wypłacił rekompensaty biednym Niemcom za majątki pozostawione w Polsce.. Ale tym obszarnikom w stylu pana Branickiego nigdy.. Przez pokolenia tego typu jaśnie panów zginęło więcej Polaków jak z ręki Stalina.

Data: 2009-03-16 17:07:01
Autor: jadrys
cirrus pisze:
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:gplfin$4ne$1news.task.gda.pl...
Vic wrote:
Andrzej Adam Filip wrote:
[...]

A kogo on złupił?

Na razie nikogo, ale jest na prostej drodze..

Data: 2009-03-17 09:38:16
Autor: Vic
jadrys wrote:
A kogo on złupił?

Na razie nikogo, ale jest na prostej drodze..

Ha, ha!
Jadrysiu, ja widzę że ty jesteś na prostej drodze do dokonania mordu z powodów politycznych...

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-17 09:55:24
Autor: jadrys
Vic pisze:
jadrys wrote:
A kogo on złupił?

Na razie nikogo, ale jest na prostej drodze..

Ha, ha!
Jadrysiu, ja widzę że ty jesteś na prostej drodze do dokonania mordu z powodów politycznych...

Moja kieszeń nie ma nic wspólnego z polityką..

Data: 2009-03-16 13:27:37
Autor: jadrys

Vic pisze:
Piotr wrote:
Aaa, no tak. Spodziewałem się.

Wyluzuj Piotr :)

.. i wyciągaj portfel i płać w imię "sprawiedliwości"

Czyż *sam* nie napisałeś że on wyciąga portfel, *twój* portfel? :-)

Właśnie to robi. Próbuje wyciągnąć kasę ode mnie, Piotra i innych
niechętnych temu pomysłowi..

Data: 2009-03-16 14:30:37
Autor: Vic
jadrys wrote:
Właśnie to robi. Próbuje wyciągnąć kasę ode mnie, Piotra i innych
niechętnych temu pomysłowi..

Jadrys, utrzymuj kontakt z rzeczywistością. To jest grupa dyskusyjna, tu się dyskutuje, nie wyciąga kasę :)

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-16 17:10:18
Autor: jadrys
Vic pisze:
jadrys wrote:
Właśnie to robi. Próbuje wyciągnąć kasę ode mnie, Piotra i innych
niechętnych temu pomysłowi..

Jadrys, utrzymuj kontakt z rzeczywistością. To jest grupa dyskusyjna, tu się dyskutuje, nie wyciąga kasę :)

Czyli mam rozumieć że wycofujesz się z tego pomysłu??

Data: 2009-03-17 09:43:23
Autor: Vic
jadrys wrote:
Czyli mam rozumieć że wycofujesz się z tego pomysłu??

Jadrys, to mój punkt widzenia, z którego nic nie wynika. Tak samo jak nic nie wynika z faktu, że ty i inni macie zupełnie inne poglądy.
Cokolwiek byśmy nie nawypisywali tutaj - dla kwestii własności owego pałacu nie ma to absolutnie żadnego znaczenia :)

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-17 10:01:05
Autor: jadrys
Vic pisze:
jadrys wrote:
[...]

Nie musisz tego tłumaczyć. Decyzje co do takich spraw nie zapadają tu na   PSP (a szkoda)..
Tym niemniej daje się zauważyć że znacznie złagodziłeś swoje stanowisko w kwestii zwrotu majątków .

Data: 2009-03-17 10:12:20
Autor: Vic
jadrys wrote:
Tym niemniej daje się zauważyć że znacznie złagodziłeś swoje stanowisko w kwestii zwrotu majątków .

A niby w jaki sposób? Moje stanowisko jest wciąż to samo.

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-17 10:26:41
Autor: jadrys
Vic pisze:
jadrys wrote:
Tym niemniej daje się zauważyć że znacznie złagodziłeś swoje stanowisko w kwestii zwrotu majątków .

A niby w jaki sposób? Moje stanowisko jest wciąż to samo.

A jednak odeszłeś od meritum, jakieś próby tłumaczenia, rozmydlania istoty sprawy..

Data: 2009-03-17 10:35:46
Autor: Vic
jadrys wrote:
A jednak odeszłeś od meritum, jakieś próby tłumaczenia, rozmydlania istoty sprawy..

Czytaj uważnie i ze zrozumieniem.

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-17 10:45:47
Autor: jadrys
Vic pisze:
jadrys wrote:
A jednak odeszłeś od meritum, jakieś próby tłumaczenia, rozmydlania istoty sprawy..

Czytaj uważnie i ze zrozumieniem.

Przeczytałem uważnie, i tak to właśnie zrozumiałem..

Data: 2009-03-17 10:48:57
Autor: Vic
jadrys wrote:
Przeczytałem uważnie, i tak to właśnie zrozumiałem..

Czyli czytałeś, nie zrozumiałeś :)

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-13 14:28:33
Autor: Krzysiek
Braniccy wypłacą odszkodowania za pańszczyznę i wyzysk
Hallo,

"Vic" <bjorgul@o2.pl> schrieb im Newsbeitrag news:gpdel4$a8m$1mx1.internetia.pl...

[...]

Co państwo ukradło - ma oddać.

na ja... to obiegowa regulka, niestety bledna. Niech Pan zwroci uwage, ze to
"panstwo" definiuje czym jest kradziez, a nie Pan, ja czy ktos z tej grupy.
Subiektywnie kazdy ma jakies przemyslenia dotyczace jakosci "panstwowych"
definicji, ale prezentacja samych tylko subiektywnych opinii jest tylko zbiorem
monologow, a nie dyskusja.
Wiec dyskusja o oddaniu palacu Branickich w gruncie rzeczy dotyczy tego czy "panstwo"
ma dzis (lub od dzis) honorowac czyjes kwity czy teczki wlasnosciowe ( a tego znalazloby sie
na pol Polski, lacznie ze stoczniami czy kopalniami) lub czy dotyczy to niektorych, a wiec
przywilej.
I jezeli mialby to byc przywilej - to z jakiego powodu??

-- Vic

MFG
Krzysiek

 --
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2009-03-13 14:49:40
Autor: cyc

Użytkownik "Wilczak" <wilczak@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:49ba270f$0$29438$f69f905mamut2.aster.pl...
[...]

Nie widze w ich dzialaniach zmierzajacych do odzyskania rodzinnej wlasnosci nic niestosownego !.
Probem jest tylko jeden . Dobra te , przejete przez panstwo przez kilkadziesiat lat byly przez to panstwo administrowane i remontowane . Koszty jakie wzwiazku z tym my obywatele ponieslismy sa potezne .Niewidze abym powodow abym mial doplacach do hrabioskich dobr i jedynym rozwiazaniem jest takie aby Braniccy przy przejmowaniu swojego majatku zwrocili precyzyjnie wyliczone koszty utrzymania i remontow poniesionych przez narod !.
Placilem calezycie na budowe szkol na 1000 lecie , ktore sa dzisiaj zamykane , na budowej szpitali w ktorych leczyc mnie nikt nie chce bo lekarze stajkuja lub przrejmuja ja jako swoja wlasnosc , placilem na armie , ktorej praktycznie nie ma , na policje , ktoramnie nie chroni , na szkoly w ktorych nauczyciel jest wyrbnikiem zarabiajacyh jak nocny stroz , na sw. budowe Opatzrnosci , Lichen , na wielomilionowe odprawy dla gen. Glodzia i place jego kolegow pofachu , za remonty niezliczonej ilosci kosciolow , placilem za .....i tu wymieniac moglbym niemal bez konca  ale za restauracje prywatnych majatkow placic nie chce .
 Nie chce juz placic za nikogo bo nie dosc , ze cale zycie placilem wszystkim bez wyjatku  , to jeszcze okradna mnie wtedy , kiedy bede odchodzil na meryture !.
Oddac Branickim posiadlosc , jak najbardziej ale nie stac mnie obywatela na miliardowe darowizny
w postaci restauracji prywatnych dobr . Gdyby palac byl ich wlasnoscia bez przerwy  , to albo juz by go nie bylo bo popadlby w ruine , albo wlasciele musieliby wlozyc w jego remonty tyle samo  co ja wraz z rodakami w niego wlozylem a jesli wlozylem to nalezy mi sie zwrot .
Prezenty sa dobre u cioci na imieninach i nie pachna miliardami zlotych !!.
Na tej samej zasadzie powinne by oddawane wszytkie dobra bylym wlascicielom , rowniez kosciolowi, ktory na odbieraniu swojego bylego majatku potroil jego wartosc okradajac narod !!.

cyc

Data: 2009-03-13 15:00:26
Autor: Vic
cyc wrote:
[...]

Głupie straszliwie jest to co piszesz. Zgodnie z tą logiką, Braniccy powinni państwu policzyć za wynajem przez te 60 lat plus - oczywista sprawa - urzędowe odsetki za zaległość.

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-13 16:35:30
Autor: Hans Kloss
Braniccy wyp?ac? odszkodowania za pa?szczyzn? i wyzysk
Vic <bjorgul@o2.pl> napisał(a):
Głupie straszliwie jest to co piszesz.

To znany półmózg grupowy i nawiedzony fanatyk. A ja ze zdumieniem czytam cały
watek. Ty masz oczywistą rację a cała reszta plecie straszliwe bzdury. Co
jeszcze raz dowodzi że demokracja to pomysł debilny.
Zgodnie z tą logiką, Braniccy powinni państwu policzyć za wynajem przez te
60 > lat plus - oczywista sprawa - urzędowe odsetki za zaległość.

Nie za wynajem tylko za utrate potencjalnych zysków z możliwości wynajmu, za
bezprawne odebranie własności, za straty moralne, za......naprawdę powinnismy
(jako obywatele III RP) być zadowoleni z tego ze rodzina Branickich raczy się
zadowolic samym tylko zwrotem zagrabionej ongis nieruchomości. I tak powinno
być ze WSZYSTKIMI nieruchomościami do których posiadania uda się wywieść
sądownie prawa KOMUKOLWIEK- Żydom, Kałmukom, Branickim, Kowalskiemu,
Kosciołowi itditp.
Problem powstaje wtedy dopiero gdy złodziejskie państwo postąpiło jak paser
czyli zdążyło sprzedać ukradzioną własność. Wtedy nalezy zrekompensować strate
W NATURZE- państwo ma w chuj budynków, lasów, dróg, mostów, elektrowni itditp
które nie sa mu DO NICZEGO POTRZEBNE. Nikt z nas nie zbiednieje z tego powodu
że cos państwowego (do utrzymania czego cały czas dopłacamy) stanie się nagle
PRYWATNE i zacznie przynosić zyski, co zresztą odczujemy jako poprawę z powodu
płaconych przez nowego właściciela PODATKÓW. Pytam kto zbiednieje dlatego ze
jakieś popegeerowskie, odłogiem leżące grunty albo kawałek Puszczy Noteckiej
staną się własnościa pana Ponimirskiego albo pana Kowalskiego?
Jakby rządząca nami banda zrobiła reprywatyzację OD RAZU na starcie czyli 20
lat temu a tytuły własności do całej reszty "bezpańskiego" majątku rozrzuciła
nad krajem z samolotów to dzis Niemcy i Irlandczycy przyjezdzaliby na saksy do
nas.
J-23

Data: 2009-03-13 18:09:26
Autor: cyc

Użytkownik "Hans Kloss" <necr0c0w.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gpe20i$ioe$1inews.gazeta.pl...
Vic <bjorgul@o2.pl> napisał(a):

[...]

..........<

Nie bylbys soba gdybys nie poobrazal w iscie faszystowskim stylu ludzi i gdybys nie wyrazal rownie faszystowskich opinii i ocen . No al;e i tacy durnie jak Hans Kloss sa potrzebni bo przy nich kazden nawet idiota moze sie dowartosciowac !.
A w temacie powiem tylko tyle . Jesli panstwo zabralo , jak piszesz , to niech to panstwo zaplaci " za wynajem " , znaczy komunistyczne pansto lb ci ktorzy przejeli po nim schede ale w zyiu nie z mich pieniedzy bo ani korzystalem z tego palacu , ani go nawet nie ogladalem !.
Hans Kloss ijego  faszystowska idea fix kaze placic ? niech placi on i jemu podobni !!.
Ja rzadamod panstwa a wiec i od Ciebie faszystowski glupku , abyscie mi zwrocili za lata ciezkiej pracy , kiedy bylem okradany po to aby remontowac palac Branickich , co bylo prfzyczyna tego , ze moje wyplaty byly takie , ze wystarczalo na niewile wiecej niz tylko na jedzenie . zadam od panstwa zwrotu tego co mi ukradlo po to aby lozyc na wychowanie i ksztalcenie ( jak widac bez pozytyngo skutku ) takich becwalow jak Ty , czyli ludzi , ktorzy w uwielbianym przez Ciebie kaptalizmie z uwagi na swoj intlektuaqlny tencjal , nadaja sie wylacznie do recznego kopania rowow melioracyjnych , Pzantwo kradnac odemnie , wyrzucalo w bloto pieniadze sadzac , ze z takch jak Ty cos moze wyrosnac ........i owszem wyroslo , tyle , ze faszystowski wrzod na zdrowym bo antyfaszystowskim ciele narodu !.
Tak to jest wtedy , kiedy bedac w posiadaniu szczatkwej inteligencji slucha sie bez zrozuienia roznych korwinow , michalkiewiczow i innej zarazy ! .

nas.
J-2

cyc

cyc

Data: 2009-03-13 18:17:36
Autor: Hans Kloss
Braniccy wyp?ac? odszkodowania za pa?szczyzn? i wyzysk
cyc <herskurw.@buziaczek.pl> napisał(a): Jak zwykle gnojoskrobie, z tego co czytałeś nie zrozumiałeś NIC, a całą resztę pojąłeś opacznie. Komunistyczne państwo marnotrawiło pieniądze na potęgę, ot chocby na bezskuteczne nauczanie takich ćwierćmózgów (uważaj to za komplement) jak ty tabliczki mnożenia albo zasad gramatyki i ortografii jezyka polskiego. I na tych zmarnotrawionych pieniadzach KLADZIEMY KRZYŻYK. Koniec, kropka, przeszedł huragan połaczony z tornado, tsunami i epidemią czarnej ospy. Wcięło, przepadło, cała mase mojej kasy i mojej pracy trafił szalg, szlus. Natomiast costam po owym tornado zostało- i nijak nie mozna przyjmować że zmieniło własciciela z tego tylko powodu że wiaterek powiał. To "coś" ocalałe z tornado trzeba ODDAĆ prawnym właścicielom, koniecznie i obowiązkowo. ZERO odszkodowań, ZERO nakladów, po prostu zero, tylko ustalenie faktycznego statusu prawnego. Teraz na głowy prawowitych właścicieli spada obowiązek utrzymywania Wilanowa w nalezytym stanie, to na nich bedzie odtąd spoczywał problem zeby przynajmniej do tej szacownej posiadłości NIE DOPŁACAĆ. I jest prawie pewne ze sobie z tym poradzą a ja wreszcie przestanę do utrzymania tego miejsca (którego nota bene na oczy nie widziałem i chyba nie zobacze) dopłacać. A jak Braniccy tak zorganizują sprawę że z Wilanowa bedą mieli DOCHODY (co daj im Boże) to zapłacą od nich podatek który zasili budżet państwa. I Wilanów będzie zarabiał na budżet zamiast generowac zbędne wydatki.
Takie rozumowanie można zastosować, niedouczony bęcwale do WSZYSTKICH niemal obiektów będacych własnościa państwową.
J-23

Data: 2009-03-14 12:22:22
Autor: cyc

Użytkownik "Hans Kloss" <necr0c0w.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gpe800$g2p$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie stac Cie na swoj " program " ?
Musisz powielac to co ja o Tobie napisalem ? .

To "coś" ocalałe z tornado trzeba ODDAĆ prawnym właścicielom, koniecznie i
obowiązkowo. ZERO odszkodowań, ZERO nakladów, po prostu zero, tylko ustalenie
faktycznego statusu prawnego.

Alez jesli chcesz , nawiedzony faszyzmem synku , plac !!! . Kaz sobie odtracac z zarobiaonych za strozowanie pensji 50 % dochodow na pokrycie odszkodowan dla Branickich !!.
Ja , jeslibym juz mial podejmowac decyzje o takich odszkodowaniach , szukalbym prawdziwyh winnych sytuacji , ktora doprowadzila do tego , ze ich dobra pszeszly w rece skarbu panstwa !.
Szukalbym wiec ich wsrod Amerykanow , Francuzow , Anglikow i Rosjan a a wiec w szerokiej koalicji , ktora oodalanas w rece komuny nie u obywateli Polski , ktorzy w tej sprawie nie mieli nic do powiedzenia i jedynym ich beldem bylo to , ze nie dali sie wyrznac przez wymienionych w walce o pelna niepodleglosc !.

[...]

No geniusz !! powiem geniszu na miare czaow !!.
Nic to armia swiatowych ekonomistow , nic ci ktorzy zeby zjedli na ekonomii !! .Faszystowski Hans objawil nowa prawde o niej!!.......no moze nie tak do konca nowa bo powielana  przez klawna Mikkego ale zawsze jest w czolowce idiotow , dla ktorych w zestawieniuu pieniadz - ludzie licza sie te pierwsze wartosci !!.
Jakis Ty glupi synku !! az zal ci to wypomianc bo i tak tego nie jestes w stanie tego wszystkiego zrozumiec !.
N koniec zapytam sie Ciebie a kto mnie i podobnym do mnie milionom zaplaci odszkodowanie za to , ze moje zycie w tzw. komunie zostalo zaprzepaszczone i za to , ze placono mi grosze za moja ciezka prace ? . Kt zwroci mi za lata upokozen i niewolnictywa , ktore to elementy w skali kraju bylu znacznie bardziej ucoiazliwe niz odebranie jakiegos majatku Branickim ? . Czy moja zle a wrecz szczatkowo wynagradzana praca przez kilkadziesiat lat nie miala nie miala wartosci wiekszej niz zrujnowany przez Niemcow palac Branickich ?. Kto zaplaci mi za smierc mojego ojca w czasie wojny , ktory zginal w obronie Polski  , co ograniczylo mi zyciowe szanse w dochodzeniu do szczytow moich mozliwowsci ? . No kto pytam ? .
Dlaczego wlasnosc jednych ma byc oddawana a innych nie ? , dlaczego miliony Polakow , ktorzy zostali spaleni w czasie wojny i potracili majatek w tym najblizszych nie moga starc sie o odszkodowanie od panstwa a Braniccy moga ? ..
Taka to Twoja faszystowska sprawiedliwosc Hans . Jestes kmoralnym dnem , ze nie powiem smieciem !.

z powazaniem cyc

/

Data: 2009-03-14 05:19:24
Autor: mrdevilyn
Braniccy wyp?ac? odszkodowania za pa?szczyzn? i wyzysk
A ja sądzę ze bydło takie jak ty mozna jednak nauczyć rozumu. Nahajem
mianowicie, kopniakami i plaskaczami w durnowate, kałmuckie czetrwone
ryje.
Dlatego cie nie skreślam, ktos w przyszłej wolnej Polsce będzie
przeciez musiał wywozić nieczystości z szamb i pucować toalety.
Chamska to będzie obsługa i niekompetentna ale cóż...dopóki nie
sprowadzi się bardziej fachowej siły roboczej z zagranicy to
gównoskrobami będą tubylcze cyce.
J-23

Data: 2009-03-14 15:04:43
Autor: cyc

Użytkownik <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomości news:bc801677-8b88-4895-90af-677a8f095df1b16g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

Otoz to !!.
Typowe faszystowskie tokowanie !.
Brak sily , intelektu i  morze klamstw zastepuje czesto chamstwem a odpowiedz w podobnym stylu , odpowiedz bedaca naturalnym odruchem zdrowego na umysle czlowieka , traktuje jak osobista obraza .
Co za czworaczny parobek ! .

cyc

Data: 2009-03-14 15:56:51
Autor: Komiliton
Braniccy wyp?ac? odszkodowania za pa?szczyzn? i wyzysk
On Sat, 14 Mar 2009 12:22:22 +0100, komusza gnida "cyc"
<herskurw.@buziaczek.pl> wrote:
 [...]

Taka to Twoja faszystowska sprawiedliwosc Hans . Jestes kmoralnym dnem , ze nie powiem smieciem !.

 napisz cos o innych a nie tylko o sobie ! ty sie kanalio doigrasz!

--

 HeSk

Data: 2009-03-16 09:09:52
Autor: Vic
cyc wrote:
[...]

Jedną z naprawdę nielicznych rzeczy, którą można PRL-owi zaliczyć na plus była ogromna łatwość awansu społecznego dla ludzi, którzy w normalnym systemie społeczno-politycznym raczej nie mieliby szans wyrwać się z pewnych środowisk (np. z zabitych dechami wiosek zagubionych gdzieś w Lubelskiem czy na Mazowszu). W ten sposób wypłynęło na szersze wody wielu wartościowych ludzi, zwłaszcza ludzi nauki.

Najzabawniejsze jest jednak to, że tak naprawdę niewielu wykorzystało tę wyjątkową szansę. I dzisiaj pierd**lą, jak bardzo ich komuna skrzywdziła i okradła, bo 50 lat pracowali za nędzne grosze jako pomocnik mechanika w PKS, albo 40 lat w wojsku, kończąc karierę w stopniu starszego sierżanta...
Owszem, komuna okradła wszystkich (zwłaszcza z emerytur, o czym już było w innym wątku), ale to nie tłumaczy w żaden sposób człowieka, którego aspiracje zawodowe skończyły się na stopniu st. sierżanta (a więc najwyższego stopnia z dostępnych dla tych, którzy leżą do góry palnikiem i stronią od jakiejkolwiek nauki).
Złodziejski i wredny system, ale - nie kolaborując z nim - można było wykorzystać to minimum i podnieść swój status. Znam taki przypadek - mój dawny dziekan, profesor zw.: pochodził z bardzo biednej rodziny, automatycznie więc po podstawówce wylądował w zawodówce samochodowej i szybko "wpadł" ze swoją dziewczyną. W normalnym kraju już nie zrobiłby kariery naukowej, po prostu dlatego, że ów nieudany start i brak dodatkowych środków, ekonomicznie i organizacyjnie uniemożliwiłby mu naukę. PRL zaś dał mu możliwość darmowego studiowania wieczorowego, ułatwienia w pracy, jakiś dodatek pieniężny, itd... wystarczyło tylko się uczyć - i on to robił.

Warto więc przyjrzeć się swojemu życiu i zastanowić się czy aby owe niepowodzenia nie są czasem skutkiem braku ambicji, lenistwa, gnuśności, a nie efektem prześladowań ze strony państwa... :)

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-16 14:54:50
Autor: mrdevilyn
On Mar 16, 9:09 am, Vic <bjor...@o2.pl> wrote:

Jedną z naprawdę nielicznych rzeczy, którą można PRL-owi zaliczyć na
plus była ogromna łatwość awansu społecznego dla ludzi, którzy w
normalnym systemie społeczno-politycznym raczej nie mieliby szans

Tyle ze to jest nieprawda. Tzn. obiektywnie rzecz biorac MASZ RACJE-
męty, durnie, beztalencia, ludzie bez poczucia moralnosci, cyce,
chamy, czerwone świnie itditp rzeczywiście żyli w komunie jak pączki w
masle. W normalnym systemie gniliby w więzieniach albo byliby przez
otoczenie gnojeni za chamstwo i głupotę. Natomiast jeżeli sądzisz że
"dzieki" komunie wybili sie jacys wartościowi ludzie którzy w
normalnym ustroju nie mieliby szans to jesteś w ciężkim błędzie.
Kiedys pan pisarz Redliński wyznawał czule że on kocha komunę bo gdyby
nie ona to on, pan pisarz Redliński pasałby świnie czy gęsi a nie
został pisarzem. Przeczytałem jedna-drugie dzieło pana Redlińskiego..
Mój Boże... przysługe ludzkości wyrządziłby ten kto posłaby "pana"
tfu, pisarza Redlińskiego do świń albo gesi i nie pozwolił  drukarniom
psuć papieru tą jego "tfurczoscią". Beztalencie czystej wody...Tak
więc mozliwośc "wybicia się" którą szumowinom i durniom rzeczywiście
stworzyła komuna  ja bym się jednak nie zachwycał. Lata temu
niedoscigłym wzorem ustroju w którym mozna dojść do sławy i bogactwa
dzięki talentowi, pracowitosci, charakterowi, rozumowi i
umiejetnościom były US of A i tamten ustrój brałbym raczej za wzór niz
komuszy, w którym kariery robiły rózne Swirgonie, Gorywody, cyce,
Siwaki, Machejki, jaruzlelskie itditp ludzkie odpadki. Przez 50 lat
prylu komunie nie udało sie wypromować ANI JEDNEGO arysty swiatowej
sławy, ani jednego naukowca. Jeżeli ktos do czegos jednak w prylu
doszedł (Wajda, Polański) to raczej MIMO komuny niz dzięki niej.
J-23

Data: 2009-03-17 10:01:36
Autor: Vic
mrdevilyn@gmail.com wrote:
> [...]
"dzieki" komunie wybili sie jacys wartościowi ludzie którzy w
normalnym ustroju nie mieliby szans to jesteś w ciężkim błędzie.

Nie chcę podawać konkretnych nazwisk, bo mogliby sobie nie życzyć, ale znam wielu ludzi, którzy wybili się w tym sensie, że ukończyli dobre studia i zostali lekarzami, chemikami, informatykami, astrofizykami, itp. itd. Uczynili to mimo, że pochodzili z rodzin gdzie - delikatnie mówiąc - nie ceniono sobie zdobywania wykształcenia wyższego niż zawodowe. Lub pochodzili z zabitych dechami zadupi, skąd normalnie nie mieliby szansy się wyrwać, bo niby z czego by się utrzymali studiując.

Męty, durnie i beztalencia byc może przede wszystkim skorzystali, ale wartościowi ludzie (niejako przy okazji) też :)

Co do cyca - z tego co pisał w innym wątku - to chyba niespecjalnie skorzystał. Ani swojej pozycji społecznej nie podniósł, ani kasy nie zarobił. Cóż, było mu widocznie dobrze, więc "chwilo trwaj, jesteś piękna" - na jabcoka starczało, w krzyżu nie łupało, więc czemu zaprzątać sobie głowę jakąś nauką czy podnoszeniem kwalifikacji zawodowych :)

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-18 10:30:14
Autor: mrdevilyn
On 17 Mar, 10:01, Vic <bjor...@o2.pl> wrote:

[...]

Ale dokładnie takich samych ludzi znajdziesz w Hiszpanii, Portugalii,
Irladii itditp krajach  gdzie o rządach komuny nikt nawet nie słyszał..
Tam TEZ ludzie awansuja z nizin społecznych do klasy sredniej. Przed
wojna było procentowo WIECEJ  studentów pochodzenia chłopskiego niz
KIEDYKOLWIEK za komuny! Jak juz bym miał wymienić jakis sukces komuny
w polsce to wymieniłbym chyba jeden- propagandowy, mimo wszystko udało
im się ludziom wmówic ze cos pozytywnego z ich rządów wynikneło. Wbrew
oczywistym faktom, ale udało się.
J-23

Data: 2009-03-17 12:04:16
Autor: cyc

Użytkownik <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomości news:41b5c874-9aaa-41b4-9907-ef84255705ecz9g2000yqi.googlegroups.com...
[...]

Ty naprawde jestes idiota !!. Podejrzewalem Cie o to niemal od samgo pozatku ale jakos trudno bylo mi w to wierzyc !.
Coraz bardziej jednak przekonujesz i mnie i reszte grupowego towarzystwa , ze nim jestes .
|Dzisiaj jednak moje podejrzenia granicza niemal z pewnoscia !.

cyc

Data: 2009-03-16 13:30:20
Autor: Piotr
Dnia Fri, 13 Mar 2009 16:35:30 +0000 (UTC), Hans Kloss napisał(a):

To znany półmózg grupowy i nawiedzony fanatyk. A ja ze zdumieniem czytam cały
watek. Ty masz oczywistą rację a cała reszta plecie straszliwe bzdury. Co
jeszcze raz dowodzi że demokracja to pomysł debilny.

Skoro tak dobrze pojmujesz, to po co obrazać inaczej myślących?
Sprawa wcale nie jest oczywista, co było nie raz podnoszone w tym
topicu, a ty i inni powtarzacie jak mantrę - ukradzione oddać...
No dobrze, ale jak i dlaczego nie wszystkim? Tym od Wilanowa od biedy
jest jak, ale reszcie, która też ma jakieś papiery na swoją krzywdę?
Jak to zrobić? Skoro budynków juz nie ma, albo ma je już ktoś inny. Przeciez jasnym chyba jest, ze jak sprawiedliwość ma się dziać, to nie
tylko tylko dla nielicznych? A wszystko znowu kosztem obywateli? I dlaczego nie można dochodzic innych krzywd wojny i systemu? Czy sama
nacjonalizacja nie była zbrodnią kradzieży? A reforma rolna? Może
trzeba by to odwrócić? Przecież jedyną podstawą roszczeń do Wilanowa
jest to że pałac stał na mniejszej ilości hektarów niż nacjonalizanci
sobie to wyobrazili. Gdyby było o 40 ha wiecej to te wszystkie kwitki
ze sprawiedliwościa mogliby sobie wsadzić w d...  pzdr
Piotr

Data: 2009-03-16 14:33:37
Autor: Vic
Piotr wrote:
 Skoro budynków juz nie ma, albo ma je już ktoś inny.

Budynków może nie być, ale nieruchomość jest.
Nieruchomość - dla twej wiadomości - to nie budynek, tylko to na czym budynek może stać (lub nie - wtedy jest to nieruchomość niezabudowana).

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-16 14:44:19
Autor: Piotr
Dnia Mon, 16 Mar 2009 14:33:37 +0100, Vic napisał(a):

Budynków może nie być, ale nieruchomość jest.
Nieruchomość - dla twej wiadomości - to nie budynek, tylko to na czym budynek może stać (lub nie - wtedy jest to nieruchomość niezabudowana).

A ten znowu zapałkę na czworo... Nie rozumiesz sensu tekstu do ktorego
się odnosisz, czy świadomie głupa rżniesz, żeby zabełtać temat?*
pz
Piotr
*pytanie retoryczne

Data: 2009-03-16 14:57:53
Autor: Vic
Piotr wrote:
A ten znowu zapałkę na czworo... Nie rozumiesz sensu tekstu do ktorego
się odnosisz,

Piotr, mylisz pojęcia, plączesz się, a potem piszesz coś na temat rozumienia sensu twojej wypowiedzi.
Jak już wcześniej ustaliliśmy, rozumiem nadrzędny sens wszystkich twoich wypowiedzi w tym wątku - żal ci tyłek ściska, że ktoś miałby odzyskać ukradzione przez państwo mienie, bo się od tego wzbogaci, a tymczasem ty nic z tego nie będziesz miał...

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-16 17:25:52
Autor: cyc

Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości news:gplmdn$vuu$1mx1.internetia.pl...
Piotr wrote:
[...]

Powiem krotko acz dosadnie !!.
Gowno prawda !!!
Jesli oddawac wsprawiedliwosc , to wszystkim !!! albo nikomu !! .
Nie ma w Polsce obywateli , ktorzyby nie ucierpieli od tzw. komuny !!. ( wyliczenie moje w innym poscie ! ) . Jesli calemu spoleczenstu stala sie krzywda , to nie moze byc tak , ze jednej panstwo zadosc uczyni a innej nie i to tylko dlatego , ze nie nosi nazwiska Branicki !.
To napawde nie rudnozrozumiec , jesli w czlowieku twki choc odrobina uczciwosci ! .
Ponieslimy jako naod najstraszliwsza z mozliwych konsekwencji jaie przyniosla IIWS !.
Ten narodowy armagedon musimy rozbic na wszystkich bo czesc spoleczenstwa calego tego ciezaru  nie zniesie ! . Skoro tak , to musimy odrzucic od siebie wszelkie roszczeniowe wobec Polski zadania bo jesli zaczniemy sie rozdrabniac , to nie tylko Polska ale i my przestaniemy istniec !.
Zbyt duzo chetnych wokol , kmtorzyby chcieli nas rozgrabic . Jedni w checi odzyskania tego co kiedys bylo wlasnoscia ich rodzin , inni po protu nas okradajac nadajac kradziezy pozory legalnosci .
Narod , jako suweren musi stac na strazy swojej wlasnosci a bzdurne idee szalonego XiX wiecznego kapitalizmu niech dzisiaj legnal sie juz tylko we lbach poglowkow i tam niech na zawsze pozostana !.

Vic

cyc

Data: 2009-03-17 10:04:38
Autor: Vic
cyc wrote:
Jesli oddawac wsprawiedliwosc , to wszystkim !!! albo nikomu !! .
Nie ma w Polsce obywateli , ktorzyby nie ucierpieli od tzw. komuny !!

Jasne. Czyli teraz niech dadzą ci pałac, bo co prawda nie zabrali ci go, ale dziadek kiedyś dostał pałą przez plery od milicjanta (mniejsza o to, że za pijaństwo), a tobie płacili mniej niż robotnikowi na zachodzie i wiszą ci różnicę :D
Ha, ha, ha!

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-17 12:11:33
Autor: cyc

Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości news:gpnpju$jdc$1mx1.internetia.pl...
cyc wrote:
[...]

Pisalem juz , ze nie mam nic przeciwko ddaniu palacu Branickim . Nich go biora bo jest ich wlasnosci . Problem tylko w tym , ze nie mam ochoty placic za jego remonty a tak wlsnie bylo . Jesli wiec odbiora swoja wlasnosc, to powinni zaplacic za remonty dokonywane z moich pieniedzy lub obciazyc hipoteke stosowna kwota  !.
Kropka , koniec , szlus ! i nikt nie przekona mnie , ze powinno byc inaczej !.
N tym koncze dyskusje na ten temat bo nie ma sensu powtarzac sie i wycigac kolejny raz te same argumenty , bowiem ani Ciebie moje , ani Twoje mnie , i tak nie przekonaja .

cyc

Data: 2009-03-16 19:09:49
Autor: Piotr
Dnia Mon, 16 Mar 2009 14:57:53 +0100, Vic napisał(a):

[...]

Hm, nie my ustaliliśmy, tylko ty usiłujesz mi (dosyć po chamsku) coś
insynuować, to różnica. Obelżywe insynuacje zamiast konkretów i dzielenie
zapełki na czworo... Z tym taikm "poziomem" ty vicu wal do Warzywnego, bo już zgrześ, to za
wysoka półka.
pz
Piotr

Data: 2009-03-14 00:03:16
Autor: Andrzej Kokakolski
Braniccy wypłacą odszkodowania za pańszczyznę i wyzysk
Ja tez moglbym poprosic o odszkodowanie. Za udzial w Powstaniu Styczniowym wladze carskie pozbawily mojego pra-pradziadka majatku. Nie byl to wielki majatek - 2,000 akrow dosc typowy dla podlaskiej szlachty ale zawsze cos tam bylo.
A takich potomkow mazowieckiej i podlaskiej szlachty (i nie tylko) walczacej
za Polske i Polakow i tracacej zycie, zdrowie, wolnosc i majatki sa dzisiaj tysiace, jesli nie miliony. Nie wstyd Panu, Panie Rybinski?
Zwlaszcza, ze fortuna panskiego rodu wyrosla na krzywdzie Polakow i na zdradzie Narodu, od ktorego chce Pan teraz wyludzic pieniadze nie troszczac sie ani mozliwosci takiej zaplaty ani o skale i skutki zubozenia i tak bardzo juz wyzyskiwanego Narodu.

Ak

Data: 2009-03-13 17:41:37
Autor: mrdevilyn
Braniccy wypłacą odszkodowania za pańszczyzn ę i wyzysk
On 14 Mar, 01:03, "Andrzej Kokakolski" <kokakolski.SKA...@gazeta.pl>
wrote:

Ja tez moglbym poprosic o odszkodowanie. Za udzial w Powstaniu Styczniowym
wladze carskie pozbawily mojego pra-pradziadka majatku.

Udowodnić, wykazać bezprawność i wystąpić do sadu o odszkodowanie od
prawnego następcy carskiej Rosji.

Zwlaszcza, ze fortuna panskiego rodu wyrosla na krzywdzie Polakow i na
zdradzie Narodu, od ktorego chce Pan teraz wyludzic pieniadze

Ehm, krzywdzie, zdradzie... a wyłudzanie SWOJEGO to jakaś całkiem
karkołomna figura retoryczna. Poza tym JAKIE PIENIĄDZE??

nie troszczac sie ani mozliwosci takiej zaplaty

Przecież nikt nie żąda zapłaty, jedynie zwrotu w naturze.

ani o skale i skutki zubozenia i tak bardzo juz wyzyskiwanego Narodu.

Jak bardzo zubożeje naród gdy w Wilanowie z powrotem zamieszkają jego
prawowici właściciele a przestanie sie panoszyć, z państwowego
nadania, kustosz Jaskanis?
J-23

Data: 2009-03-14 03:32:04
Autor: Andrzej Kokakolski
wrote:

> [...]
> wladze carskie pozbawily mojego pra-pradziadka majatku.

Udowodnić, wykazać bezprawność i wystąpić do sadu o odszkodowanie od
prawnego następcy carskiej Rosji.Ja tez moglbym poprosic o odszkodowanie.

Zapomnial Pan o pewnym drobiazgu: wystepujac z roszczeniami wobec Rosji nalezaloby miec kilka tysiecy glowic nuklearnych. Przeciez oni nawet do tak oczywistej zbrodni jak mord w Katyniu sie nie poczuwaja.

> [...]

Ehm, krzywdzie, zdradzie... a wyłudzanie SWOJEGO to jakaś całkiem
karkołomna figura retoryczna. Poza tym JAKIE PIENIĄDZE??

Swojego? Nie bylbym taki pewny w przypadku pana Rybinskiego. Te dobra byly przed wojna mocno zadluzone, glownie wobec Panstwa Polskiego.
Tak, rzeczywiscie nie zadaja wprost pieniedzy ale do tego to sie wszystko sprowadza. Chyba nie ma Pan zludzen?

> nie troszczac sie ani mozliwosci takiej zaplaty

Przecież nikt nie żąda zapłaty, jedynie zwrotu w naturze.

A wiec jeszcze gorzej
> [...]

Jak bardzo zubożeje naród gdy w Wilanowie z powrotem zamieszkają jego
prawowici właściciele a przestanie sie panoszyć, z państwowego
 Zubozeje przede wszystkim kulturowo a jak bardzo to trzeba by pokazac dupa
ale niech Pan tego nie bierze wprost tylko przetlumaczy z Waray-Waray :)

J-23

Nie pijam takich wykwintnych trunkow :)

AK

Data: 2009-03-14 02:04:08
Autor: mrdevilyn
Braniccy wypłacą odszkodowania za pańszczyzn ę i wyzysk
On 14 Mar, 04:32, "Andrzej Kokakolski" <kokakolski.SKA...@gazeta.pl>
wrote:

Zapomnial Pan o pewnym drobiazgu: wystepujac z roszczeniami wobec Rosji
nalezaloby miec kilka tysiecy glowic nuklearnych.

To pański pech. I mój, bo moja rodzina tez na wschodzie zostawiła
jakąś lepiankę czy dwie. Dziś nie do odzyskania ale za lat 50....kto
wie. Trzeba czekać. Gdyby mieli coś w granicach IIIRP to bym nie
odpuścił na pewno.

Swojego? Nie bylbym taki pewny w przypadku pana Rybinskiego. Te dobra byly
przed wojna mocno zadluzone, glownie wobec Panstwa Polskiego.

Powód twierdzi ze zostały oddłużone, jak było naprawde wykazą strony
przed sądem.

Tak, rzeczywiscie nie zadaja wprost pieniedzy ale do tego to sie wszystko
sprowadza. Chyba nie ma Pan zludzen?

Ktokolwiek da im złotówkę ten będzie przestępcą. Natomiast pałac
trzeba oddać; na reprywatyzacji powinniśmy zyskiwać a nie tracić.

Zubozeje przede wszystkim kulturowo a jak bardzo to trzeba by pokazac dupa
ale niech Pan tego nie bierze wprost tylko przetlumaczy z Waray-Waray :)

Nie bardzo rozumiem. Bedąc kilka lat temu we Francy łaziłem sobie po
jakims pałacu (za bilet wstępu rzecz jasna) którego piętro zajmował
jaśnie książę czy inny hrabia z rodziną a parter był od rana do
wieczora udostępniony zwiedzającym. Niedaleko zamku hrabia postawił
grill-bar, wydzierzawił kawał swojej ziemi na którym ktos całkiem
inny  urządził park safari. Nie czułem się ani troche zubożony
kulturowo oglądając autentyczne XVIII-wieczne wnętrza, a sądząc po
tłumach zwiedzających pałac (i bar) hrabia raczej do interesu nie
dokładał.
J-23

Data: 2009-03-16 08:41:02
Autor: Vic
mrdevilyn@gmail.com wrote:
[...]

Cyce tego nie zrozumieją. Poza krzywdami szczegółowo opisanymi przez cyca, komuna uczyniła mu pewną nadrzędną i ogromną krzywdę -- wyżerając mu mózg uczyniła z niego człowieka sowieckiego...

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-16 13:18:37
Autor: Piotr
Dnia Mon, 16 Mar 2009 08:41:02 +0100, Vic napisał(a):

Cyce tego nie zrozumieją. Poza krzywdami szczegółowo opisanymi przez cyca, komuna uczyniła mu pewną nadrzędną i ogromną krzywdę -- wyżerając mu mózg uczyniła z niego człowieka sowieckiego...

Skoroś taki pewny swego i moralnie podniesiony, to skąd tyle jadu i
wycieczek osobistych, drogi vicu?
Wyluzuj masz przecież "rację"...
pz
Piotr

Data: 2009-03-16 18:38:15
Autor: Karol
Piotr <pnat@wp.pl> napisał(a):
> [...]

Skoroś taki pewny swego i moralnie podniesiony, to skąd tyle jadu i

noooooo......ciebie Piter w tych *zawodach* z jadem i osobistymi wycieczkami trudno dorownac. Chyba tylko ad_rem moglby z toba w zawody startowac.
  Ta grupa to dla ciebie  jakis rodzaj psychoterapii?
 Jak sie czyta te twoje niekonsekwentne wypowiedzi, to boki mozna zrywac.

Data: 2009-03-16 20:14:19
Autor: Piotr
Dnia Mon, 16 Mar 2009 18:38:15 +0000 (UTC), Karol napisał(a):

Jak sie czyta te twoje niekonsekwentne wypowiedzi, to boki mozna zrywac.

A ty znowu co za jaki? Co i rusz tu tryka jakiś klient kosza, a ja burka
pierwszy raz widzę.
Tak patrzę na adres... Czyżbyś był "naszym" Jeffem, mafistrem elegancji?
pz
Piotr
PS. Jak to możliwe, przecież ty nie istniejesz, he, he...

Data: 2009-03-16 20:42:34
Autor: Karol
Piotr pisze:

> [...]

pz
Piotr
PS. Jak to możliwe, przecież ty nie istniejesz, he, he...

ja po slasku niestety nifersztejn, Piter. Jesli ci cos tryka, to do psychiatry sie wreszcie wybierz, bo zal mi juz ciebie
nieboraku.

No i nie kasuj mniektorych postow na tej grupie, zawistniku - bo cie zglosze do
twojego wlasciciela serwera i ci odetna dostep do tej grupy.

A teraz wypad zaklamany, falszywy gnoju.

Data: 2009-03-16 22:09:50
Autor: Piotr
Dnia Mon, 16 Mar 2009 20:42:34 +0100, Karol napisał(a):

[...]

Nie?! :-)
Chyba mi nie pozostaje nic innego tylko wypaść, Jeff ryknął, he, he...

Piotr
Ale, ale, czy ty się zanadto nie spoufalasz? To, że próbujesz rzucić na
mnie oszczerstwo, to mnie nie dziwi, nie jesteś pierwszym skunksem, który
usiłuje mnie, sobą upaprać. Ale zgłoszenie mnie do mojego właściela
serwera, hm, ty jesteś niepełnosprawny Jeff, prawda? Przecież on wie lepiej
od ciebie idioto, że ja nawet swojego posta jeszcze nie skasowałem...

Data: 2009-03-16 22:26:55
Autor: Kanada
Piotr napisal:

[...]

Wiedzialem, ze zareagujesz:).Slabiutkie masz ego, biedaku:)  To jest PRAWDA co napisalem, a nie oszczerstwo. Jesli bedziesz mi nadal ublizal,
to sie przekonasz kto jest niepelnosprawny.

Osobiscie uwazam, ze w Polsce trzeba koniecznie zrobic przede wszystkim porzadek
z takimi *zwolennikami* prawa jak ty, co we wlasnych galach belki nie widza, ale u innych zblo im bardzo przeszkadza, zalosny hipokryto.

Data: 2009-03-16 22:36:28
Autor: Piotr
Dnia Mon, 16 Mar 2009 22:26:55 +0100, Kanada napisał(a):

[...]

Przy twoim ego Jeff, każde inne musi być mizerią (ze śmietaną 18%)...
Nie wykańczaj mnie Jeff, nie przeżyję takiego wstydu, że załatwił mnie
jakiś pedziowaty półgłówek, he, he...
 Piotr

Data: 2009-03-16 22:48:56
Autor: Karol
Braniccy wypłacą odszkodowania za pańszczyznę i wyzysk
 Piotr napisal;

Przy twoim ego Jeff, każde inne musi być mizerią (ze śmietaną 18%)...
Nie wykańczaj mnie Jeff, nie przeżyję takiego wstydu, że załatwił mnie
jakiś pedziowaty półgłówek, he, he...

fiu, fiu , fiu...ale cieta riposta... taka typowa na poziomie zakompeksionego i zawistnego anonimowego gieroja, ktory w portki narobi, jak przyjdzie co do czego.

Nie medrkuj glupcze, bo ci sie z biednej glowki juz zacztyna kurzyc.

Chociaz nie...pisz dalej, dobrze sie bawie twoim kosztem:)

Data: 2009-03-17 03:11:47
Autor: Andrzej Kokakolski
Braniccy wypłacą odszkodowania za pańszczyznę i wyzysk
Sasiedztwo Rosji i "przemily" charakter Rosjan to pech i problem wszystkich Polakow.

Sad moze roznie zasadzic ale niezaleznie od tego to ten pan Rybinski to niezly tupeciarz. Majatek jego rodu wyrosl na zdradzie i krzywdzie Polakow.
Tylko niesprzyjajace okolicznosci (brak polskiej panstwowosci) nie pozwolily na osadzenie i ukaranie zdrajcow. Niewatpliwie by ich zgladzono i ten pan w ogole by nie zaistnial. Ciekawe, ze takie rodziny jak Weddel czy Fugger, ktorych fortuny powstaly z ich intelektu i pracy nie walcza tak zajadle z Polska. No coz, sa ludzie i ludziska.

Dlatego Palacu tak bym nie oddawal. Takze ze wzgledu na wartosc historyczna i kulturowa.  Ma Pan bardzo ciekawe doswiadczenie jesli chodzi o uzytkowanie i udostepnienie publicznosci zabytkowego palacu. Ja zas palac nie tylko zwiedzalem ale takze remontowalem i nawet w nim okresowo mieszkalem.
Ale nie we Francji, tylko w Italii - Villa Aurora w Rzymie nalezaca do ksiazecej rodziny Boncompagni (tej samej, z ktorej pochodzi autor obecnego kalendarza Ugo, znany jako Gregorio Tredicissimo - papiez, zreszta to byl chyba kiedys jego palac). Obecnie ksiaze Nicolo Bon compagni(Principe di Piombino, Principe di Venosa, Ksiaze Swietego Imperium Rzymskiego, Ksiaze Sory i Arce, Ksiaze Mentodoro, Markiz Populonii i Vignoli, Hrabia Conzy etc.) udostepnil zwiedzajacym ale jego ojciec, Gregorio kiedy zyl - nie. Bylismy, jak nam powiedziano jednymi z mniej niz setki zyjacych osob, ktore w tym palacu byly.
Jaka pewnosc Pan ma, ze nowy wlasciciel zachowa sie jak Nicolo a nie jak Gregorio? A jaka ma Pan gwarancje, ze nie rozbierze on tego palacu, nie przebuduje np. na salon masazu czy montownie komputerow albo sprzeda  cudzoziemcom? To by sie np. turecki kupiec odkul za Wieden!

Sprawa sprawie nierowna. Reprywatyzacja reprywatyzacji tez.
Zastanowmy sie zanim popelnimy nienaprawialny blad!

AK

--

Braniccy wypłacą odszkodowania za pańszczyznę i wy zysk