Braniccy wypłacą odszkodowania za pańszczyznę i wyzysk

Data: 2009-03-14 00:03:16
Autor: Andrzej Kokakolski
Braniccy wypłacą odszkodowania za pańszczyznę i wyzysk
Ja tez moglbym poprosic o odszkodowanie. Za udzial w Powstaniu Styczniowym wladze carskie pozbawily mojego pra-pradziadka majatku. Nie byl to wielki majatek - 2,000 akrow dosc typowy dla podlaskiej szlachty ale zawsze cos tam bylo.
A takich potomkow mazowieckiej i podlaskiej szlachty (i nie tylko) walczacej
za Polske i Polakow i tracacej zycie, zdrowie, wolnosc i majatki sa dzisiaj tysiace, jesli nie miliony. Nie wstyd Panu, Panie Rybinski?
Zwlaszcza, ze fortuna panskiego rodu wyrosla na krzywdzie Polakow i na zdradzie Narodu, od ktorego chce Pan teraz wyludzic pieniadze nie troszczac sie ani mozliwosci takiej zaplaty ani o skale i skutki zubozenia i tak bardzo juz wyzyskiwanego Narodu.

Ak

Data: 2009-03-13 17:41:37
Autor: mrdevilyn
Braniccy wypłacą odszkodowania za pańszczyzn ę i wyzysk
On 14 Mar, 01:03, "Andrzej Kokakolski" <kokakolski.SKA...@gazeta.pl>
wrote:

Ja tez moglbym poprosic o odszkodowanie. Za udzial w Powstaniu Styczniowym
wladze carskie pozbawily mojego pra-pradziadka majatku.

Udowodnić, wykazać bezprawność i wystąpić do sadu o odszkodowanie od
prawnego następcy carskiej Rosji.

Zwlaszcza, ze fortuna panskiego rodu wyrosla na krzywdzie Polakow i na
zdradzie Narodu, od ktorego chce Pan teraz wyludzic pieniadze

Ehm, krzywdzie, zdradzie... a wyłudzanie SWOJEGO to jakaś całkiem
karkołomna figura retoryczna. Poza tym JAKIE PIENIĄDZE??

nie troszczac sie ani mozliwosci takiej zaplaty

Przecież nikt nie żąda zapłaty, jedynie zwrotu w naturze.

ani o skale i skutki zubozenia i tak bardzo juz wyzyskiwanego Narodu.

Jak bardzo zubożeje naród gdy w Wilanowie z powrotem zamieszkają jego
prawowici właściciele a przestanie sie panoszyć, z państwowego
nadania, kustosz Jaskanis?
J-23

Data: 2009-03-14 03:32:04
Autor: Andrzej Kokakolski
wrote:

> [...]
> wladze carskie pozbawily mojego pra-pradziadka majatku.

Udowodnić, wykazać bezprawność i wystąpić do sadu o odszkodowanie od
prawnego następcy carskiej Rosji.Ja tez moglbym poprosic o odszkodowanie.

Zapomnial Pan o pewnym drobiazgu: wystepujac z roszczeniami wobec Rosji nalezaloby miec kilka tysiecy glowic nuklearnych. Przeciez oni nawet do tak oczywistej zbrodni jak mord w Katyniu sie nie poczuwaja.

> [...]

Ehm, krzywdzie, zdradzie... a wyłudzanie SWOJEGO to jakaś całkiem
karkołomna figura retoryczna. Poza tym JAKIE PIENIĄDZE??

Swojego? Nie bylbym taki pewny w przypadku pana Rybinskiego. Te dobra byly przed wojna mocno zadluzone, glownie wobec Panstwa Polskiego.
Tak, rzeczywiscie nie zadaja wprost pieniedzy ale do tego to sie wszystko sprowadza. Chyba nie ma Pan zludzen?

> nie troszczac sie ani mozliwosci takiej zaplaty

Przecież nikt nie żąda zapłaty, jedynie zwrotu w naturze.

A wiec jeszcze gorzej
> [...]

Jak bardzo zubożeje naród gdy w Wilanowie z powrotem zamieszkają jego
prawowici właściciele a przestanie sie panoszyć, z państwowego
 Zubozeje przede wszystkim kulturowo a jak bardzo to trzeba by pokazac dupa
ale niech Pan tego nie bierze wprost tylko przetlumaczy z Waray-Waray :)

J-23

Nie pijam takich wykwintnych trunkow :)

AK

Data: 2009-03-14 02:04:08
Autor: mrdevilyn
Braniccy wypłacą odszkodowania za pańszczyzn ę i wyzysk
On 14 Mar, 04:32, "Andrzej Kokakolski" <kokakolski.SKA...@gazeta.pl>
wrote:

Zapomnial Pan o pewnym drobiazgu: wystepujac z roszczeniami wobec Rosji
nalezaloby miec kilka tysiecy glowic nuklearnych.

To pański pech. I mój, bo moja rodzina tez na wschodzie zostawiła
jakąś lepiankę czy dwie. Dziś nie do odzyskania ale za lat 50....kto
wie. Trzeba czekać. Gdyby mieli coś w granicach IIIRP to bym nie
odpuścił na pewno.

Swojego? Nie bylbym taki pewny w przypadku pana Rybinskiego. Te dobra byly
przed wojna mocno zadluzone, glownie wobec Panstwa Polskiego.

Powód twierdzi ze zostały oddłużone, jak było naprawde wykazą strony
przed sądem.

Tak, rzeczywiscie nie zadaja wprost pieniedzy ale do tego to sie wszystko
sprowadza. Chyba nie ma Pan zludzen?

Ktokolwiek da im złotówkę ten będzie przestępcą. Natomiast pałac
trzeba oddać; na reprywatyzacji powinniśmy zyskiwać a nie tracić.

Zubozeje przede wszystkim kulturowo a jak bardzo to trzeba by pokazac dupa
ale niech Pan tego nie bierze wprost tylko przetlumaczy z Waray-Waray :)

Nie bardzo rozumiem. Bedąc kilka lat temu we Francy łaziłem sobie po
jakims pałacu (za bilet wstępu rzecz jasna) którego piętro zajmował
jaśnie książę czy inny hrabia z rodziną a parter był od rana do
wieczora udostępniony zwiedzającym. Niedaleko zamku hrabia postawił
grill-bar, wydzierzawił kawał swojej ziemi na którym ktos całkiem
inny  urządził park safari. Nie czułem się ani troche zubożony
kulturowo oglądając autentyczne XVIII-wieczne wnętrza, a sądząc po
tłumach zwiedzających pałac (i bar) hrabia raczej do interesu nie
dokładał.
J-23

Data: 2009-03-16 08:41:02
Autor: Vic
mrdevilyn@gmail.com wrote:
[...]

Cyce tego nie zrozumieją. Poza krzywdami szczegółowo opisanymi przez cyca, komuna uczyniła mu pewną nadrzędną i ogromną krzywdę -- wyżerając mu mózg uczyniła z niego człowieka sowieckiego...

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-16 13:18:37
Autor: Piotr
Dnia Mon, 16 Mar 2009 08:41:02 +0100, Vic napisał(a):

Cyce tego nie zrozumieją. Poza krzywdami szczegółowo opisanymi przez cyca, komuna uczyniła mu pewną nadrzędną i ogromną krzywdę -- wyżerając mu mózg uczyniła z niego człowieka sowieckiego...

Skoroś taki pewny swego i moralnie podniesiony, to skąd tyle jadu i
wycieczek osobistych, drogi vicu?
Wyluzuj masz przecież "rację"...
pz
Piotr

Data: 2009-03-16 18:38:15
Autor: Karol
Piotr <pnat@wp.pl> napisał(a):
> [...]

Skoroś taki pewny swego i moralnie podniesiony, to skąd tyle jadu i

noooooo......ciebie Piter w tych *zawodach* z jadem i osobistymi wycieczkami trudno dorownac. Chyba tylko ad_rem moglby z toba w zawody startowac.
  Ta grupa to dla ciebie  jakis rodzaj psychoterapii?
 Jak sie czyta te twoje niekonsekwentne wypowiedzi, to boki mozna zrywac.

Data: 2009-03-16 20:14:19
Autor: Piotr
Dnia Mon, 16 Mar 2009 18:38:15 +0000 (UTC), Karol napisał(a):

Jak sie czyta te twoje niekonsekwentne wypowiedzi, to boki mozna zrywac.

A ty znowu co za jaki? Co i rusz tu tryka jakiś klient kosza, a ja burka
pierwszy raz widzę.
Tak patrzę na adres... Czyżbyś był "naszym" Jeffem, mafistrem elegancji?
pz
Piotr
PS. Jak to możliwe, przecież ty nie istniejesz, he, he...

Data: 2009-03-16 20:42:34
Autor: Karol
Piotr pisze:

> [...]

pz
Piotr
PS. Jak to możliwe, przecież ty nie istniejesz, he, he...

ja po slasku niestety nifersztejn, Piter. Jesli ci cos tryka, to do psychiatry sie wreszcie wybierz, bo zal mi juz ciebie
nieboraku.

No i nie kasuj mniektorych postow na tej grupie, zawistniku - bo cie zglosze do
twojego wlasciciela serwera i ci odetna dostep do tej grupy.

A teraz wypad zaklamany, falszywy gnoju.

Data: 2009-03-16 22:09:50
Autor: Piotr
Dnia Mon, 16 Mar 2009 20:42:34 +0100, Karol napisał(a):

[...]

Nie?! :-)
Chyba mi nie pozostaje nic innego tylko wypaść, Jeff ryknął, he, he...

Piotr
Ale, ale, czy ty się zanadto nie spoufalasz? To, że próbujesz rzucić na
mnie oszczerstwo, to mnie nie dziwi, nie jesteś pierwszym skunksem, który
usiłuje mnie, sobą upaprać. Ale zgłoszenie mnie do mojego właściela
serwera, hm, ty jesteś niepełnosprawny Jeff, prawda? Przecież on wie lepiej
od ciebie idioto, że ja nawet swojego posta jeszcze nie skasowałem...

Data: 2009-03-16 22:26:55
Autor: Kanada
Piotr napisal:

[...]

Wiedzialem, ze zareagujesz:).Slabiutkie masz ego, biedaku:)  To jest PRAWDA co napisalem, a nie oszczerstwo. Jesli bedziesz mi nadal ublizal,
to sie przekonasz kto jest niepelnosprawny.

Osobiscie uwazam, ze w Polsce trzeba koniecznie zrobic przede wszystkim porzadek
z takimi *zwolennikami* prawa jak ty, co we wlasnych galach belki nie widza, ale u innych zblo im bardzo przeszkadza, zalosny hipokryto.

Data: 2009-03-16 22:36:28
Autor: Piotr
Dnia Mon, 16 Mar 2009 22:26:55 +0100, Kanada napisał(a):

[...]

Przy twoim ego Jeff, każde inne musi być mizerią (ze śmietaną 18%)...
Nie wykańczaj mnie Jeff, nie przeżyję takiego wstydu, że załatwił mnie
jakiś pedziowaty półgłówek, he, he...
 Piotr

Data: 2009-03-16 22:48:56
Autor: Karol
Braniccy wypłacą odszkodowania za pańszczyznę i wyzysk
 Piotr napisal;

Przy twoim ego Jeff, każde inne musi być mizerią (ze śmietaną 18%)...
Nie wykańczaj mnie Jeff, nie przeżyję takiego wstydu, że załatwił mnie
jakiś pedziowaty półgłówek, he, he...

fiu, fiu , fiu...ale cieta riposta... taka typowa na poziomie zakompeksionego i zawistnego anonimowego gieroja, ktory w portki narobi, jak przyjdzie co do czego.

Nie medrkuj glupcze, bo ci sie z biednej glowki juz zacztyna kurzyc.

Chociaz nie...pisz dalej, dobrze sie bawie twoim kosztem:)

Data: 2009-03-17 03:11:47
Autor: Andrzej Kokakolski
Braniccy wypłacą odszkodowania za pańszczyznę i wyzysk
Sasiedztwo Rosji i "przemily" charakter Rosjan to pech i problem wszystkich Polakow.

Sad moze roznie zasadzic ale niezaleznie od tego to ten pan Rybinski to niezly tupeciarz. Majatek jego rodu wyrosl na zdradzie i krzywdzie Polakow.
Tylko niesprzyjajace okolicznosci (brak polskiej panstwowosci) nie pozwolily na osadzenie i ukaranie zdrajcow. Niewatpliwie by ich zgladzono i ten pan w ogole by nie zaistnial. Ciekawe, ze takie rodziny jak Weddel czy Fugger, ktorych fortuny powstaly z ich intelektu i pracy nie walcza tak zajadle z Polska. No coz, sa ludzie i ludziska.

Dlatego Palacu tak bym nie oddawal. Takze ze wzgledu na wartosc historyczna i kulturowa.  Ma Pan bardzo ciekawe doswiadczenie jesli chodzi o uzytkowanie i udostepnienie publicznosci zabytkowego palacu. Ja zas palac nie tylko zwiedzalem ale takze remontowalem i nawet w nim okresowo mieszkalem.
Ale nie we Francji, tylko w Italii - Villa Aurora w Rzymie nalezaca do ksiazecej rodziny Boncompagni (tej samej, z ktorej pochodzi autor obecnego kalendarza Ugo, znany jako Gregorio Tredicissimo - papiez, zreszta to byl chyba kiedys jego palac). Obecnie ksiaze Nicolo Bon compagni(Principe di Piombino, Principe di Venosa, Ksiaze Swietego Imperium Rzymskiego, Ksiaze Sory i Arce, Ksiaze Mentodoro, Markiz Populonii i Vignoli, Hrabia Conzy etc.) udostepnil zwiedzajacym ale jego ojciec, Gregorio kiedy zyl - nie. Bylismy, jak nam powiedziano jednymi z mniej niz setki zyjacych osob, ktore w tym palacu byly.
Jaka pewnosc Pan ma, ze nowy wlasciciel zachowa sie jak Nicolo a nie jak Gregorio? A jaka ma Pan gwarancje, ze nie rozbierze on tego palacu, nie przebuduje np. na salon masazu czy montownie komputerow albo sprzeda  cudzoziemcom? To by sie np. turecki kupiec odkul za Wieden!

Sprawa sprawie nierowna. Reprywatyzacja reprywatyzacji tez.
Zastanowmy sie zanim popelnimy nienaprawialny blad!

AK

--

Braniccy wypłacą odszkodowania za pańszczyznę i wyzysk