Brat mieszka w moim mieszkaniu i....

Data: 2009-12-27 16:43:15
Autor: wromek
Brat mieszka w moim mieszkaniu i....
bardzo często się oci±ga z płaceniem czynszu do sp-ni, tak, ze przychodz± mi upomnienia i odsetki do płacenia a w perspektywie jest jego niewypłacalno¶ć i moje duże problemy. Jaka jest opcja, żeby go zmusić do terminowego regulowania rachunków lub ew. usun±ć z mieszkania?

Pozdrawiam, wromek

Data: 2009-12-27 16:53:19
Autor: andreas
Brat mieszka w moim mieszkaniu i....

Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hh7vfq$ole$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Wynaj±ć mu inne.

--
andreas

Data: 2009-12-27 17:51:38
Autor: wromek
Brat mieszka w moim mieszkaniu i....
moje duże problemy. Jaka jest opcja, żeby go zmusić do terminowego regulowania rachunków lub ew. usun±ć z mieszkania?

Wynaj±ć mu inne.

aha...

Data: 2009-12-27 17:48:35
Autor: Jacek_P
wromek napisal:
> Wynająć mu inne.
aha...

Dokladnie tak. Jak nie chcesz sie z bratem bujac po sadach
i eksmisjach to podrzuc go jako kukulcze jajo komus innemu,
kto bez wahania i skrupulow prawnych, przy braku platnosci, wywali go brutalnie na bruk. Kuracja wstrzasowa moze przywrocic mu bardzo szybko wyplacalnosc.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-12-27 19:02:59
Autor: wromek
> [...]

wywali go brutalnie na bruk.

Kuracja wstrzasowa moze przywrocic mu bardzo szybko wyplacalnosc.

jezu, chyba nie myslicie, ze on jest taki glupi. on mi juz zapowiedzial, zebym nie podskakiwal, zebym byl grzeczny to bedzie placil w ogole.
jak bede niby podskakiwal to mam sobie isc do s±du i go usuwac s±downie...
mi tylko zalezy na tym, zeby placil regularnie, zeby mi nie przysylali wezwan do zaplaty ze sp-ni na moje nazwisko bo nie chce zeby mi spapral dobr± opinie wszedzie... oczywiscie brat korzysta z mieszkania nieodplatnie wraz z matk± i oczywiscie nie mam na to zadnej umowy uzyczenia ani temu podobnych, bo to przeciez "brat"... jak moge mu szybko i sprawnei zrobic kuracje wstrz±sow± ?

pozdrawiam, wromek

Data: 2009-12-27 12:51:21
Autor: witek
Brat mieszka w moim mieszkaniu i....
wromek wrote:
Wynaj±æ mu inne.
[...]

nic nie moĹĽesz.
skoro mieszka nieodpłatnie to nie ma obowiązku płacić za nic.
to twoje opłaty i twoja odpowiedzialność za płacenie w terminie.
jak narazie to wygląda na to, że to ty nie płacisz w terminie.

teraz sie zastanĂłw, czy

a) on z matką mieszka nieodpłatnie na zasadzie użyczenia. fakt, że nie ma tego na papierze nic nie oznacza.

b) wynajmujesz mu mieszkanie i on płaci czynsz w wyskosci twoich opłat do spółdzielni.

w wersji a) to ty masz dług i to twój problem
w wersji b) możesz iść do sądu i domagać się zaległych opłat, z tym, ze zastanów się co na to urząd skarbowy, bo zapewne wynajecia mieszkania i dochódów z tego tytułu nigdzie nie zgłaszałeś. Przy czym opłaty do spółdzielni to dalej twój problem. On ci tylko wisi niezpłacony czynsz za wynajem mieszkania.

Data: 2009-12-27 21:32:43
Autor: Feromon
Brat mieszka w moim mieszkaniu i....

Meldowany?
Sprzedać mieszkanie?

Feromon

PS. Wynaj±ć prawnika. Brat nie brat....

Data: 2009-12-27 21:51:45
Autor: boropi
Brat mieszka w moim mieszkaniu i....
Meldowany?
Sprzedać mieszkanie?

Feromon

PS. Wynaj±ć prawnika. Brat nie brat....

Nie sprzeda mieszkania z lokatorem w rozs±dnej cenie.
Choć może to być lepsze niż generowanie zadłużenia lub perspektywa płacenia czynszu przez kilkanascie (kilkadziesi±t) lat za mieszkanie, bez perspektyw na skorzystanie z niego.

boropi

Data: 2009-12-27 21:02:03
Autor: Jacek_P
Brat mieszka w moim mieszkaniu i....
boropi napisal:
Nie sprzeda mieszkania z lokatorem w rozsÄ…dnej cenie.
Choć może to być lepsze niż generowanie zadłużenia lub perspektywa płacenia czynszu przez kilkanascie (kilkadziesiąt) lat za mieszkanie, bez perspektyw na skorzystanie z niego.

Naprawde? Uzyskanie wyroku eksmisyjnego, wynajecie na dwa tygodnie
pokoju w najtanszej noclegowni i wskazanie tego miejsca do eksmisji.
Wariant alternatywny: z wyrokiem w reku wystapic do gminy o wskazanie
lokalu zastepczego lub w przypadku nieposiadania takowego sfinansowanie czynszu.

A kwestia rodzinna: brat puszczajacy rodzine z torbami i w dodatku
robiacy to bezczelnie jest kanalia godna potraktowania wasylem do wynajecia.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-12-27 15:35:52
Autor: witek
Jacek_P wrote:

[...]

Wypowiedzieć umowÄ™ uĹĽyczenia,  podsunąć umowÄ™ najmu, przy odmowie wystapić do sÄ…du o zasÄ…dzenie za bezumowne korzystanie, i komornik bardzo szybko bÄ™dzie sciagaĹ‚ na opĹ‚aty w spółdzielni.
To się akurat bardzo szybko da załatwić.
Byleby tylko brat miał pracę i było z czego ściągać.

Data: 2009-12-28 14:20:00
Autor: wromek
Brat mieszka w moim mieszkaniu i....
Wypowiedzieć umowę użyczenia,  podsun±ć umowę najmu, przy odmowie wystapić do s±du o zas±dzenie za bezumowne korzystanie, i komornik bardzo szybko będzie sciagał na opłaty w spółdzielni.
To się akurat bardzo szybko da załatwić.
Byleby tylko brat miał pracę i było z czego ¶ci±gać.

ale ja nie mam z nim umowy uzyczenia, jak chcialem zeby podpisal ze mna to powiedzial ze on mi nic nie bedzie podpisywal i na tym sie na razie skonczylo... moge go jakos przymusic do umowy uzyczenia lub najmu? rozumiem, ze tylko takim wezwaniem do podpisania a alternatyw± jest s±d?

pozdrawiam, wromek

Data: 2009-12-28 10:00:13
Autor: witek
Brat mieszka w moim mieszkaniu i....
wromek wrote:
Wypowiedzieæ umowĂŞ uÂżyczenia,  podsun±æ umowĂŞ najmu, przy odmowie wystapiæ do s±du o zas±dzenie za bezumowne korzystanie, i komornik bardzo szybko bĂŞdzie sciagaÂł na opÂłaty w spó³dzielni.
To siê akurat bardzo szybko da za³atwiæ.
Byleby tylko brat mia³ pracê i by³o z czego ¶ci±gaæ.

ale ja nie mam z nim umowy uzyczenia

masz
ustnÄ….

Data: 2009-12-27 22:42:44
Autor: boropi
[...]

A jak to wygl±da w realu?

A kwestia rodzinna: brat puszczajacy rodzine z torbami i w dodatku
robiacy to bezczelnie jest kanalia godna potraktowania wasylem do wynajecia.

Brat straszacy że przestanie w ogóle płacić jak będzie wła¶ciciel podskakiwał, nie zasługuje na jakiekolwiek względy.
Kwestii mieszkajacej tam też matki nie poruszam, tu bywaj± różne patologie, ale raczej syn powinien się zaopiekować.

boropi

Data: 2009-12-28 14:23:11
Autor: wromek
[...]

tu nie jest problemem matka tylko brat bo to on wzial na siebie pare lat temu odpowiedzialnosc za placenie czynszu.
ew. kwestie matki bym dal rade rozwiazac normalnie, nie jestem jakims potworem poza tym matka jest w miare elastyczna i mozna sie z ni± dogadac....

pozdrawiam...

Data: 2009-12-29 15:38:52
Autor: ±ćęłń󶼿
Brat mieszka w moim mieszkaniu i....
W realu brat robi dzieci i mieszka z nimi za darmo przez następne 99 lat ;-)
JaC

-- -- -

Data: 2009-12-28 14:16:16
Autor: wromek
[...]

dzieki za rade, gadasz do rzeczy jednak chcialbym sie do tego uciec w ostatecznosci...

A kwestia rodzinna: brat puszczajacy rodzine z torbami i w dodatku
robiacy to bezczelnie jest kanalia godna potraktowania wasylem do wynajecia.

nie za bardzo rozumiem czy to do mnie czy do mojego brata ale chcialbym kwestie moralne zostawic na boku bo musialbym zalozyc do tego osobny w±tek zeby to wszystko wyjasnic...

pozdrawiam, wromek

Data: 2009-12-28 18:21:59
Autor: Jacek_P
wromek napisal:
dzieki za rade, gadasz do rzeczy jednak chcialbym sie do tego uciec w ostatecznosci...

Uciekniesz sie, wczesniej lub pozniej, ale to cie nie minie.
Pasozyt ci nie odpusci.

nie za bardzo rozumiem czy to do mnie czy do mojego brata

O twoim bracie. Naraza cie na problemy finansowe, a nawet na licytacje
mieszkania za dlugi.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-06-14 16:51:02
Autor: wromek
Brat mieszka w moim mieszkaniu i....
Uciekniesz sie, wczesniej lub pozniej, ale to cie nie minie.
Pasozyt ci nie odpusci.

nie wiem czy to jeszcze czytasz czy nie ale chyba miales racje...
musze pojsc ostro, szkoda, ze tego nie zrobilem wczesniej a dopiero teraz...

pozdro, wromek

Data: 2010-06-14 16:26:48
Autor: Jacek_P
wromek napisal:
> [...]
nie wiem czy to jeszcze czytasz czy nie ale chyba miales racje...
musze pojsc ostro, szkoda, ze tego nie zrobilem wczesniej a dopiero teraz...

Czyli pasożyt ci nie odpuścił. Żeruje dalej.

No to teraz zgodnie z radÄ… braci starszych w wierze:

w interesach nie masz brata!

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-06-14 21:47:29
Autor: wromek
> [...]
nie wiem czy to jeszcze czytasz czy nie ale chyba miales racje...
musze pojsc ostro, szkoda, ze tego nie zrobilem wczesniej a dopiero teraz...

Czyli pasożyt ci nie odpu¶cił. Żeruje dalej.

tzn. placi ale nigdy w terminie i nigdy calosc naleznosci-robi± sie z tego dlugi ale nie u niego tylko u reszty rodziny bo wszyscy sie lituj±, musze sie uzerac co miesiac zeby glupi czynsz poszedl do sp-ni.
mam tego juz dosc i dzisiaj poslalem poleconym propozycje umowy najmu oraz wezwanie do wyprowadzki-do wyboru. skonczyly sie zarty i poblazanie...

No to teraz zgodnie z rad± braci starszych w wierze:

w interesach nie masz brata!

-- Pozdrawiam,

Jacek

pozdrawiam, wromek

Data: 2009-12-28 14:13:05
Autor: wromek
[...]

poza tym ja nie chce sprzedac mieszkania bo to nie jest w moim interesie chociaz przeszlo mi to przez glowe...

Data: 2009-12-28 14:11:19
Autor: wromek
Brat mieszka w moim mieszkaniu i....
Meldowany?
Sprzedać mieszkanie?

tak, zameldowany ale mieszkanie moje, w sumie to jaki on ma tytul do lokalu skoro jest tylko zameldowany?

pozdrawiam...

Data: 2009-12-28 09:59:17
Autor: witek
Brat mieszka w moim mieszkaniu i...
wromek wrote:
Meldowany?
Sprzedaæ mieszkanie?

tak, zameldowany ale mieszkanie moje, w sumie to jaki on ma tytul do lokalu skoro jest tylko zameldowany?

skoro pozwoliłeś mu tam mieszkać za darmo, to mu ten lokal użyczyłeś.
jeśli miał ci za to płacić, to mu ten lokal wynająłeś.

w każdej chwili może się od ciebie domagać zawarcia umowy na piśmie

Data: 2009-12-28 16:33:46
Autor: ±ćęłń󶼿
Brat mieszka w moim mieszkaniu i....
Zgodnie z ostatnimi orzeczeniami s±dowymi (do SN wł±cznie) współmieszkańcy maj± solidarny obowi±zek ponoszenia opłat w spółdzielni.
Poszperaj w orzeczeniach i w Rzeczpospolitej.

Inna sprawa, jak nakłonić spółdzielnię do wysyłania wezwań "na brata".
JaC

-- -- -

Data: 2010-08-31 16:51:08
Autor: wromek
[...]

ktos to jeszcze czyta?

Data: 2010-09-01 19:21:48
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 31 Aug 2010, wromek wrote:

[...]

  Opcj± jest chyba tylko nasłanie komornika na brata...
  A co do "usunięcia" to IMVHO po kolei:
- wypowiedzieć umowę użyczenia. Ochrona obejmuje umowy *odpłatne*,
  polecam przejrzenie:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-ochronie-praw-lokatorow-mieszkaniowym-zasobie-gminy-i-o-zmianie-Kodeksu-cywilnego-1_2_10.html
- pogodzić się z faktem że w praktyce może to sprowadzić się do
  przekształcenia w najem (ale chyba tylko jakby zainteresowany
  zacz±ł płacić, proszę o komentarze)
- ale trzymać się wersji że ż±dane jest odszkodowanie za bezprawne
  użytkowanie lokalu, art.18 wyżej
  No i niestety tylko "męczenie" art.11, z wspominanym na grupie
  trudnym do obej¶cia mechaniĽmie "ale ja płacę, co prawda tylko
  czę¶ć zaległo¶ci" (w wysoko¶ci 15 zł na przykład)

BTW:
1. nie jestem prawnikiem
2. to jest zachęta do dyskusji, nie "najlepsze rozwi±zanie"!

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-04 10:13:43
Autor: wromek
[...]

wyslalem poleconym jeszcze przed lipcem wezwanie do opuszczenia lokalu lub do zawarcia umowy najmu wraz z wypowiedzeniem umowy uzyczenia.
dostalem w odpowiedzi jakies placze, ze dostalem od rodzicow mieszkanie i, ze jestem niewdzieczny, nie warto nawet cytowacnie uwazam tego za odpowiedz kwalifikuj±c± sie do mojej reakcji-w kazdym s±dzie uznaj±, ze podj±lem probe dogadania sie. na razie nie mam czasu, zeby sie zapoznac z linkiem ale postaram sie po weekendzie cos napisac.

pozdrawiam, wromek

Data: 2010-09-05 17:51:09
Autor: Franek
Brat mieszka w moim mieszkaniu i....

Nie ma umowy najmu to zajmuje lokal bez tytulu prawnego. Powinien wiec placic
oplate za bezumowne korzystanie z lokalu, jak nie placi to eksmisja i tyle.
Jezeli moze mieszkac w innym miejscu jest eksmisja bez lokalu socjalnego. Jak
jest bezrobotny, w ciazy :) albo na rencie lub emeryturze, lokal socjalny. Tyle
w temacie, po to te dyskusje. --

Data: 2010-09-09 23:56:23
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 5 Sep 2010, Franek wrote:

Nie ma umowy najmu to zajmuje lokal bez tytulu prawnego.

"Znikn±łe¶" umowę użyczenia.
  I ustn± formę umowy.
  IMVHO nadużycie.

Powinien wiec placic oplate za bezumowne korzystanie z lokalu,

  A to że można "przymusić" do formy odpłatnej to zgoda (tylko najemca
jest mocno chroniony wg ustawy o ochronie lokatorów, a nie każdy
lokator).

Tyle w temacie, po to te dyskusje.

  Upraszczasz (za bardzo).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-10 14:12:29
Autor: wromek
Brat mieszka w moim mieszkaniu i....
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-ochronie-praw-lokatorow-mieszkaniowym-zasobie-gminy-i-o-zmianie-Kodeksu-cywilnego-1_2_10.html

osz kurde, ale to dlugie, przeczytanie zajmie mi chyba ze 2 minuty ;)
odezwe sie. mam nadzieje, ze dzisiaj...

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2010-10-11 12:59:05
Autor: wromek
[...]

uff, wreszcie sie za to zabralem ;)
przebrnalem calosc i wydaje mi sie, ze jakby to sie przeksztalcilo w umowe najmu to i tak najemca nie moze zalegac z zaplata czynszu za wiecej niz 3 pelne okresy, wiec "ale ja place-co prawda tylko 15 pln ale place" wg mnie nie ma racji bytu. z innej beczki, po tym co juz przeszedlem z "bratem" teraz mnie interesuje tylko oproznienie przez niego lokalu oraz zaplata za bezumowne korzystanei z lokalu pocz±wszy od lipca (wyslane wczesniej wypowiedzenie) do czasu oproznienia lokalu plus odsetki plus czynsz do spoldzielni plus odsetki.
bede wdzieczny za opinie, zaraz stworze do tego aktulany watek, zeby odswierzyc sprawe bo dojrzala juz do realizacji za pomoca srodkow prawnych-jednak z rodzina to najlepiej na zdjeciu chyba...

pozdrawiam, wromek

Data: 2010-10-11 13:05:59
Autor: wromek
Brat mieszka w moim mieszkaniu i....
odswierzyc sprawe bo dojrzala juz do realizacji za pomoca srodkow prawnych-jednak z rodzina to najlepiej na zdjeciu chyba...

oczywiscie: "odswiezyc" :)

Brat mieszka w moim mieszkaniu i....