Bravia a sterowanie Echostarem przez HDMI

Data: 2010-01-01 23:44:14
Autor: Piter S.
Bravia a sterowanie Echostarem przez HDMI
Czy jest możliwe ustawienie TV Sony Bravia i Echostara Polsatu (HDS 400E), aby było sterowanie przez HDMI?
Teraz mi nie wykrywa urządzenia HDMI (dekodera), choć jest podłączone. Włączenie dekodera nie przełącza telewizora na HDMI, troche to uciążliwe, że trzeba ręcznie przełączać się na HDMI z naziemnej.
Czy jest możliwość, żeby wyłaczać tv i sat jednym pilotem?

--
Piotr

Data: 2010-01-02 10:47:30
Autor: Arek M
[...]

Urządzenie musi byc zgodne z HDMI CEC. Jesli ten echostar nie jest - to pozostaje kupic pilota uniwersalnego i odpowiednio przypisac komfiguracje klawiszy.

--
PozdrawiAM!

Data: 2010-01-02 11:08:10
Autor: Piter S.
Użytkownik "Arek M" <arkadiusz_dot_matuszak@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hhn4nl$j24$1inews.gazeta.pl...

[...]

Dzięki.
Szkoa tylko, że taki "nowoczesny" echostar HD Polsat oferuje bez tej funkcji.

--
Piotr

Data: 2010-01-02 14:22:51
Autor: jerzu
Bravia a sterowanie Echostarem przez HDMI
On Sat, 02 Jan 2010 10:47:30 +0100, Arek M
<arkadiusz_dot_matuszak@gazeta.pl> wrote:

Urządzenie musi byc zgodne z HDMI CEC.

To też nie wróży powodzenia. Moja nagrywarka DVD/HDD i TV są zgodne z
HDMI CEC a nie chcą działać razem.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-01-02 15:53:19
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
jerzu wrote:

[...]

W rzeczy samej. Obsługa HDMI CEC jest warunkiem
koniecznym, ale(niestety) nie wystarczającym by
wspomniane automagiczne przełączanie uzyskać.

--
Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat i ludzka
głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

Data: 2010-01-02 18:16:47
Autor: Piter S.
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h3iuj51eni7u73lkuvuup17j2sqohi5fnv4ax.com...
[...]

A szkoda, bo niby nowszy standard, a zwykłe SCART potrafi przełączać automatycznie tv na urządzenie podające sygnał po eurozłączu.

--
Piotrek

Data: 2010-01-02 20:18:13
Autor: pawell32
W dniu 02.01.2010 18:16, Piter S. pisze:
[...]

scart ma do tego osobny przewód

--
pozdrawiam. pawell32
fedora 11, gnom, compiz-fusion

Data: 2010-01-02 20:32:49
Autor: Wiewior
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4b3f9c62$1news.home.net.pl...
A szkoda, bo niby nowszy standard, a zwykłe SCART potrafi przełączać
automatycznie tv na urządzenie podające sygnał po eurozłączu.

scart ma do tego osobny przewód

Dołączany do scarta, czy może jednak wchodzący w skład złacza scart? Bo jeśli to drugie (a tak jest), to Twoja wypowiedź jest pozbawiona sensu...

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2010-01-02 20:36:55
Autor: pawell32
W dniu 02.01.2010 20:32, Wiewior pisze:
[...]

bo nie umiesz czytać ze zrozumieniem

Data: 2010-01-02 20:58:01
Autor: Wiewior
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4b3fa0c4$1news.home.net.pl...
[...]

Tzn. scart potrafi przełączać obraz czy też nie? Bo o to chodziło Piterowi. Miał rację czy też nie? A w jaki sposób jest to zrealizowane, mało kogo obchodzi. Zwłaszcza że w scarcie działa, a jak widać w HDMI nie zawsze.

Data: 2010-01-02 21:09:36
Autor: pawell32
W dniu 02.01.2010 20:58, Wiewior pisze:

[...]

pytanie jest jasne - przy hdmi trzeba spełnić kilka warunków
by zrealizować przełaczanie, nie każdy to musi rozumieć.
przytoczył złącze euro - to zrozumiałe, gdyż jest proste w zastosowaniu
i działa za każdym razem bo ma dodatkowy przewód.
tu jest inaczej realizowane - na co dostał odpowiedź

Data: 2010-01-02 21:34:17
Autor: Wiewior
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4b3fa86e$1news.home.net.pl...
[...]

Ale on o to nie pytał. Scart jest analogowy, HDMI cyfrowy. Jeżeli jest to taki super wypasione złącze to faktycznie może dziwić, że tak prostej sprawy nie ma. Nawet zrobionej na tym dodatkowym kablu ;P

Data: 2010-01-02 21:38:21
Autor: pawell32
W dniu 02.01.2010 21:34, Wiewior pisze:
[...]

to chciałem przekazać.
mi też tego brakuje, dlatego skusiłem się na harmony

Data: 2010-01-02 22:13:31
Autor: Piter S.
[...]

Ta??? Bo mój nie ma:) SCART ma ten przewód w standardzie.

--
Piotrek

Data: 2010-01-02 22:17:14
Autor: pawell32
W dniu 02.01.2010 22:13, Piter S. pisze:

scart ma do tego osobny przewód

Ta??? Bo mój nie ma:) SCART ma ten przewód w standardzie.

a czy ja pisałem o czymś niestandardowym?

Data: 2010-01-02 22:25:00
Autor: Piter S.
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4b3fb847$1news.home.net.pl...
W dniu 02.01.2010 22:13, Piter S. pisze:

scart ma do tego osobny przewód

Ta??? Bo mój nie ma:) SCART ma ten przewód w standardzie.

a czy ja pisałem o czymś niestandardowym?

cytat: "scart ma do tego osobny przewód" - jaki osobny? u mnie jeden z wchodzących w jego skład, zatem nic osobnego nie ma. Rozumując jak ty oznaczałoby to, że dźwięk to też nie kwestia samego Scart, bo to przecież osobny przewód (przewody).

--
Piotrek

Data: 2010-01-02 22:27:55
Autor: pawell32
W dniu 02.01.2010 22:25, Piter S. pisze:

[...]

bo nie czytasz ze zrozumieniem.
pisząc prosciej - scart ma wiele przewodów,
z czego jeden pin8 to przełaczanie.
chyba, że przewód to dla Ciebie złącze scart

Data: 2010-01-02 22:35:13
Autor: Piter S.
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4b3fbac8$1news.home.net.pl...
[...]

osobny = "oddzielony od innych"

z czego jeden pin8 to przełaczanie.
chyba, że przewód to dla Ciebie złącze scart

A to ja napisałem?

--
Piotr

Data: 2010-01-02 22:38:41
Autor: pawell32
W dniu 02.01.2010 22:35, Piter S. pisze:
[...]

zazwyczaj jest 9 lub 21 osobnych przewodów ;-)

Data: 2010-01-02 22:47:56
Autor: Piter S.

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4B3FBCE1.7070508net-sat.pl...
[...]

No to niczym się nie różni od HDMI poza liczbą przewodów. Zatem dalej nie rozumiem Twojego uzasadnienia, że SCART to może sobie przełączać a HDMI nie, bo nie ma osobnego przewodu. A jednak ma i to 19 lub 29.

--
Piotrek

Data: 2010-01-02 22:48:54
Autor: pawell32
W dniu 02.01.2010 22:47, Piter S. pisze:

[...]

skoro nie działa to jednak coś jest inaczej.

Data: 2010-01-02 22:57:05
Autor: Piter S.
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4b3fbfb2$1news.home.net.pl...
[...]

Ale nie jest to kwestia "scart ma do tego osobny przewód". Bo jak widać HDMI też ma, a wyniak z tego, że kłopot jest ze standardem jego wykorzystania a nie jego istnienia.

--
Piotrek

Data: 2010-01-02 22:40:19
Autor: pawell32
Bravia a sterowanie Echostarem przez HDMI
W dniu 02.01.2010 22:35, Piter S. pisze:

bo nie czytasz ze zrozumieniem.
pisząc prosciej - scart ma wiele przewodów,

osobny = "oddzielony od innych"

  zazwyczaj jest 9 lub 21 osobnych przewodów ;-) w jednej koszulce

Data: 2010-01-02 22:52:58
Autor: Piter S.
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4b3fbdb0$1news.home.net.pl...
[...]

A może to jest jeden przewód 9-żyłowy (21 żyłowy).
Pojęcie przewód odnosi się do pojedynczej żyły jak i kabla.

--
Piotrek

Data: 2010-01-02 22:31:04
Autor: Piter S.
Bravia a sterowanie Echostarem przez HDMI
a swoją drogą czym jest pin 13 w standardzie HDMI?
Czy to nie jest ten "osobny" przewód tylko w kablu HDMI?

--
Piotr

Data: 2010-01-02 22:33:46
Autor: pawell32
W dniu 02.01.2010 22:31, Piter S. pisze:
a swoją drogą czym jest pin 13 w standardzie HDMI?
Czy to nie jest ten "osobny" przewód tylko w kablu HDMI?

nie wiem.
nie sprawdzałem.
znajdź specyfikacje, ale weź pod uwagę to, że hdmi to
złącze cyfrowe.

Data: 2010-01-02 22:42:34
Autor: Piter S.
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4b3fbc27$1news.home.net.pl...
[...]

A co to ma do rzeczy? Kabel składa się z przewodów (zaówno do transmisji cyfrowej jak i analogowej), kwestia tylko ich wykorzystania. W SCART jak piszesz jest pin 8, a HDMI 22 (lub 13).

--
Piotrek

Data: 2010-01-02 22:46:32
Autor: pawell32
W dniu 02.01.2010 22:42, Piter S. pisze:

[...]

może, sprawdź, opisz.
wszyscy skorzystają

Data: 2010-01-02 22:55:45
Autor: Piter S.
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4b3fbf25$1news.home.net.pl...
[...]

Czyli wyszło na moje stwierdzenie (przypomnę): "A szkoda, bo niby nowszy standard, a zwykłe SCART potrafi przełączać
automatycznie tv na urządzenie podające sygnał po eurozłączu."
Na co Towja odpowiedź: "scart ma do tego osobny przewód" jak widać jest pozbawiona sensu, bo oba mają "osobne" przewody, a kwestią jest tylko ich wykorzystanie.

--
Piotrek

Data: 2010-01-02 23:58:30
Autor: Wiewior
Użytkownik "Piter S." <piotr93@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hhofhp$8q0$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Gwoli ścisłości - ja to pierwszy powiedziałem (o braku sensu ;))

Data: 2010-01-03 01:54:30
Autor: Piter S.
Użytkownik "Wiewior" <jvrjvbe@tnmrgn.cy> napisał w wiadomości news:hhoj2q$fof$1inews.gazeta.pl...
[...]

Rzeczywiście, poszedłem równoległym wątkiem zanim przeczytałem.
Przepraszam :)

--
Piotrek

Data: 2010-01-03 12:30:04
Autor: pawell32
W dniu 03.01.2010 08:38, Wiewior pisze:
[...]

obydwoje nadajecie się do tarcia chrzanu.
nie potraficie uzasadnić odpowiedzi i szukacie kto napisał bez sensu.
ja zadam sobie trud i sprawdze w praktyce czy ma dodatkowy przewód
i jak tak to jak go wykorzystać

Data: 2010-01-03 13:01:04
Autor: Piter S.
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4b40803dnews.home.net.pl...
[...]

Merytoryczna odpowiedź. Jak nic.
Widać na czym spędziłeś dzieciństwo (a łzy ci pewnie do tej pory lecą).

nie potraficie uzasadnić odpowiedzi i szukacie kto napisał bez sensu.

Czytaj ze zrozumieniem, bo na moje pytanie to Ty nie umiałeś udzielić sensownej odpowiedzi.
Skoro ja zadałem pytanie, to dlaczego ode mnie oczekiwałeś jakiejś odpowiedzi (i jeszcze uzasadnienia).

ja zadam sobie trud i sprawdze w praktyce czy ma dodatkowy przewód
i jak tak to jak go wykorzystać

No może od tego powinieneś zacząć :)

Swoją drogą namąciłeś i nie wiesz jak się z tym uporać.
Może wybierzesz jakąś grupę wsparcia zamiast grupy dyskusyjnej?

Ponieważ na swoje pytanie już nam odpowiedź: tzn. na chwilę obecną Bravia i Echostar przez HDMI nie będą w pełni współpracować w zakresie sterowania, więc temat jest wyczerpany.

--
Piotrek

Data: 2010-01-03 13:03:29
Autor: Piter S.
Bravia a sterowanie Echostarem przez HDMI
obydwoje nadajecie się do tarcia chrzanu.

Oczywiście potrafisz to uzasadnić, bo jak nie to jesteś totalnym ignorantem.

--
Piotrek

Data: 2010-01-03 13:12:55
Autor: pawell32
W dniu 03.01.2010 13:01, Piter S. pisze:

> [...]
> Ponieważ na swoje pytanie już nam odpowiedź: tzn. na chwilę obecną
Bravia i Echostar przez HDMI nie będą w pełni współpracować w zakresie

dla Ciebie już dawno, ale u mnie działa i ja postaram się odpowiedzieć
czy da się w innych przypadkach, a jak nie to dlaczego.

Data: 2010-01-02 22:40:10
Autor: Piter S.
Użytkownik "Piter S." <piotr93@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hhoe3g$5ue$1atlantis.news.neostrada.pl...
a swoją drogą czym jest pin 13 w standardzie HDMI?
Czy to nie jest ten "osobny" przewód tylko w kablu HDMI?

I 22 pin w HDMI 29 pinowym.

--
Piotrek

Bravia a sterowanie Echostarem przez HDMI