Bravo 1.6 - przygasa przy skrÄ?caniu.

Data: 2011-02-23 13:26:52
Autor: MMS
Bravo 1.6 - przygasa przy skrÄ?caniu.
Bez względu na to czy jest na PB czy LPG podczas skręcania w dowolną
stronę silnik traci obroty i zdarza się, że się wyłączy. Problem nie
występuje zawsze ale dość często.
Mechanicznie i elektrycznie wydaje się, że jest wszystko ok. Wymieniana
była maglownica ale nie kojarzę wymiany z powstaniem tego problemu.
Z tego co udało się ustalić to nie tylko ja mam taki problem.

Data: 2011-02-23 13:45:17
Autor: Krzysztof

Użytkownik "MMS" <nntp11@SPAM_interia.fm> napisał w wiadomości news:ik2udk$oh2$1news.onet.pl...
[...]
Wspomaganie hudrauliczne ?
W megane jest elektryczny czujnik w odwodzie hydraulicznym , który powoduje podniesienie obrotów podczas skręcania kół - może taki czujnik jest niesprawny/niepodłączony?

Pozdrawiam
Krzysztof

Data: 2011-02-24 08:58:16
Autor: MMS
W dniu 23.02.2011 13:45, Krzysztof pisze:

[...]
W megane jest elektryczny czujnik w odwodzie hydraulicznym , ktĂłry
powoduje podniesienie obrotów podczas skręcania kół - może taki czujnik
jest niesprawny/niepodłączony?

Kurcze... nie wiem, czy jest coś takiego. Ale sprawdzę, bo może
faktycznie... dzięki !

Data: 2011-02-23 13:45:20
Autor: Cavallino
[...]

Tak i lepiej nic z nim nie rĂłb.
Jak w serwisie zaczęli grzebać w mojej 2 letniej Alfie 146 w celu naprawienia tej usterki, to ją doprowadzili do dwukrotnej wymiany bloku silnika, a chyba do końca nie doszli co było przyczyną tego problemu.

Data: 2011-02-23 17:35:25
Autor: Karolek
W dniu 2011-02-23 13:45, Cavallino pisze:

[...]

ROTFL :P
Kolejne rewelcje kałvallino.

--
Karolek

Data: 2011-02-23 20:03:44
Autor: J.F.
Bravo 1.6 - przygasa przy skr?caniu.
On Wed, 23 Feb 2011 17:35:25 +0100,  Karolek wrote:
W dniu 2011-02-23 13:45, Cavallino pisze:
Tak i lepiej nic z nim nie rób.
[...]

Jakbys siedzial na grupie tak dlugo jak on, to bys sie nie smial.

J.

Data: 2011-02-23 20:11:54
Autor: Karolek
W dniu 2011-02-23 20:03, J.F. pisze:
[...]

Twierdzisz, ze dlugie przybywanie na grupie zle dziala na mozg?

--
Karolek

Data: 2011-02-23 20:30:09
Autor: Artur Maśląg
[...]

Mówisz, że tak długi pobyt na grupie powoduje uwielbienie dla Ceeda,
obsesję na punkcie kapeluszników oraz inne zmiany chorobowe objawiające
się np. manipulacją cytatów wypowiedzi przedpisców?

Data: 2011-02-23 20:50:03
Autor: J.F.
On Wed, 23 Feb 2011 20:30:09 +0100,  Artur Maśląg wrote:
[...]

Nie, mowie o tym ze mozna pamietac krotka historie pewnej Alfy.

J.

Data: 2011-02-23 21:19:38
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-02-23 20:50, J.F. pisze:
[...]

Ja pamiętam, ale dla mnie ma ona tyle wspólnego z rzeczywistością, co
opowieści o tandetnej Megane, którą chyba w akcie złośliwości mu
sprzedali.

Data: 2011-02-23 23:41:32
Autor: J.F.
On Wed, 23 Feb 2011 21:19:38 +0100,  Artur Maśląg wrote:
[...]

No nie, opowiesci o megance brzmia bardzo wiarygodnie, a opowiesci o alfie jeszcze bardziej :-)

J.

Data: 2011-03-02 15:44:33
Autor: radekp@konto.pl
Bravo 1.6 - przygasa przy skr?caniu.
Wed, 23 Feb 2011 23:41:32 +0100, w
<373bm6deof3qoi2vnnonfq0al89il8f8mc@4ax.com>, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

On Wed, 23 Feb 2011 21:19:38 +0100,  Artur Maśląg wrote: >W dniu 2011-02-23 20:50, J.F. pisze:

> [...]
>sprzedali.

No nie, opowiesci o megance brzmia bardzo wiarygodnie, a opowiesci o alfie jeszcze bardziej :-)

Nikt nie zapomni pochwalnych pieśni na jej cześć, a po kilku dniach informacji
o ściąganiu jej lawetą zza granicy :).

Data: 2011-03-02 15:50:14
Autor: Cavallino
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:

No nie, opowiesci o megance brzmia bardzo wiarygodnie,
a opowiesci o alfie jeszcze bardziej :-)

Nikt nie zapomni pochwalnych pieśni na jej cześć, a po kilku dniach informacji
o ściąganiu jej lawetą zza granicy :).

Nie była ściągana zza granicy, tylko naprawiona za granicą.

Nie to co czyjeś mondeo, które zostało opchnięte jak tylko trzeba było wymienić w nim kilka elementów eksploatacyjnych.......

Data: 2011-03-02 20:02:13
Autor: radekp@konto.pl
Bravo 1.6 - przygasa przy skr?caniu.
Wed, 2 Mar 2011 15:50:14 +0100, w <4d6e5922$0$2491$65785112@news.neostrada.pl>,
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

>Nikt nie zapomni pochwalnych pieśni na jej cześć, a po kilku dniach >informacji
>o ściąganiu jej lawetą zza granicy :).

Nie była ściągana zza granicy, tylko naprawiona za granicą.

I pewnie sprzedane następnemu właścicielowi jako gruntownie i wielkokrotnie
porządnie przeserwisowana :).

Nie to co czyjeś mondeo, które zostało opchnięte jak tylko trzeba było wymienić w nim kilka elementów eksploatacyjnych.......

Tak? Jakich, bo sobie nie przypominam...

Data: 2011-03-02 23:30:43
Autor: Cavallino
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:f05tm6h40eel63dgm5jj95nstcjfjg4dud4ax.com...
> [...]

Nie była ściągana zza granicy, tylko naprawiona za granicą.

I pewnie sprzedane następnemu właścicielowi jako gruntownie i wielkokrotnie

Nie - zostawiona w rozliczeniu za Punto HGT.

Nie to co czyjeś mondeo, które zostało opchnięte jak tylko trzeba było
wymienić w nim kilka elementów eksploatacyjnych.......

Tak? Jakich, bo sobie nie przypominam...

A to już nie moja wina.
I aż tak dobrej pamięci doszczegółów też nie mam.

Data: 2011-02-23 21:43:15
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Nie, mowie o tym ze mozna pamietac krotka historie pewnej Alfy.

Nie taką krótką, historia wizyt w serwisach była całkiem długa... ;-)

Data: 2011-02-23 23:29:04
Autor: J.F.
On Wed, 23 Feb 2011 21:43:15 +0100,  Cavallino wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
Nie, mowie o tym ze mozna pamietac krotka historie pewnej Alfy.

Nie taką krótką, historia wizyt w serwisach była całkiem długa... ;-)

Przed czy po tej wycieczce na Wegry ? Bo jesli mnie skleroza nie myli to przed broniles zaciecie swietego
cuore sportivo :-)

J.

Data: 2011-02-24 09:00:23
Autor: MMS
W dniu 23.02.2011 23:29, J.F. pisze:
[...]

Super, na pewno te dialogi przyczynią się do rozwiązania problemu :(

Data: 2011-02-24 17:15:33
Autor: J.F.
On Thu, 24 Feb 2011 09:00:23 +0100,  MMS wrote:
[...]

No przeciez dostales dobra rade: nie ruszac, sprzedac szybko, bo to g*
jest :-)

J.

Data: 2011-02-24 17:25:22
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gv0dm65g6t61r0mpqrehk4bq6leijcjg3u4ax.com...
[...]

Nie ruszać silnika pod żadnym pozorem - szukać gdzie indziej.

Data: 2011-02-24 10:12:50
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:sf2bm6dk660hjed9sgntefveoklj7g2bfs4ax.com...
[...]

I przed i zwłaszcza w trakcie.
Oczywiście wszystko było spowodowane właśnie nieudolną próbą naprawienia tego tytułowego problemu, tak rozwalili silnik, że go nie potrafili już poskładać, więc co chwila coś się w nim psuło.

Wcześniej nic się z autem nie działo, oprócz tego przygasania.

Bo jesli mnie skleroza nie myli to przed broniles zaciecie swietego
cuore sportivo :-)

Bo to fajne auto było, gdybym nie był głupi i nie dał go w serwisie rozpruć, pewnie bym jeździł nim jeszcze dłuuuuugo.
Ale mądry Polak po szkodzie.

Data: 2011-02-24 15:50:41
Autor: Karolek
[...]

Sprawdzilem.
Wiele dluzej niz ja to sie nie udziela na grupie.

--
Karolek

Data: 2011-02-23 17:52:05
Autor: Scyzoryk
[...]

a co ma blok silnika do układu elektrycznego lub maglownicy? Równie dobrze mogli dwa razy wymienić tylne koło w samochodzie sąsiada, myślę że związek byłby podobny

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2011-02-23 17:21:02
Autor: Olo
On 2011-02-23 13:26, MMS wrote:
[...]

może coś wypięte...
a jak stoisz na postoju i kręcisz to też obroty spadają?
może coś z wspomaganiem?

Data: 2011-02-24 09:20:10
Autor: MMS
W dniu 23.02.2011 17:21, Olo pisze:
On 2011-02-23 13:26, MMS wrote:
[...]

Obroty tylko spadają wtedy gdy jestem rozpędzony do np ok 20-30km na
biegu jałowym i mocno skręcę w lewo lub w prawo.

Data: 2011-02-24 09:34:00
Autor: Mathew Kosecki
Bravo 1.6 - przygasa przy skr?caniu.

Obroty tylko spadają wtedy gdy jestem rozpędzony do np ok 20-30km na
biegu jałowym i mocno skręcę w lewo lub w prawo.

A dolot jak wygląda? Nie spadła gdzieś rura wsadzona w filtr powietrza? Może
gdzie opadła za zderzak ,okolice nadkola i przy skręcie się robi jakieś
zawirowanie powietrza i w/w cyrki? --

Data: 2011-02-24 11:18:26
Autor: MZ
W dniu 2011-02-24 09:20, MMS pisze:

[...]

Miałem kiedyś podobny problem z LPG w instalacji 3 generacji. Warunki
dokładnie takie same, samochód w ruchu ale na luzie albo na sprzęgle i
dość ciasny zakręt. Jeśli w zakręt wchodził na biegu było OK. Na
benzynie było OK. Po wymianie świec problem zniknął (ale związku nie
widzę szczerze mówiąc). Możliwe że jak wymieniali świece to coś
dokręcili, docisnęli.

--
MZ

Data: 2011-02-24 11:37:16
Autor: MMS
W dniu 24.02.2011 11:18, MZ pisze:
[...]

Hm... a u mnie jest problem z jedną z cewek. Właśnie jest do wymiany.
Kurcze może to to ? Ale jaki by był związek ?

Data: 2011-02-24 11:59:13
Autor: MMS
W dniu 24.02.2011 11:37, MMS pisze:
[...]

I cały czas mam w głowie scenariusz, że po dociążeniu pompą wspomagania
przy skręcie, przez wadliwą cewę, przy niskich obrotach zapłon na dwóch
cylindrach idzie #$@#$ i silnik przygasa... hmm.

Data: 2011-02-24 12:05:43
Autor: MZ
W dniu 2011-02-24 11:59, MMS pisze:

[...]

Jakby Ci to...jeździć na LPG z uwaloną cewką to hardcorowe. Wymień (i
tak musisz) i zobacz co będzie dalej.

--
MZ

Data: 2011-02-24 12:34:28
Autor: MMS
W dniu 24.02.2011 12:05, MZ pisze:
[...]

Cewę zacząłem podejrzewać w ostatnim czasie. Potem znalazłem lekkie
pęknięcie. Potem jakiś dziwny dźwięk w środku jakby przebicie, no i
ostatnio zdarza się, że zapali na dwa z drugiej cewy i potem uruchomi
się z tą uszkodzoną ;)
Ale co ciekawe, to strzałów nie ma.

Data: 2011-03-02 09:23:11
Autor: MMS
W dniu 24.02.2011 11:59, MMS pisze:
[...]

Niestety to nie to :(
Wymieniłem cewkę na nówkę i dalej przygasa.

Data: 2011-03-02 09:42:55
Autor: MZ
W dniu 2011-03-02 09:23, MMS pisze:

Niestety to nie to :(
Wymieniłem cewkę na nówkę i dalej przygasa.

Na benzynie też? Czy tylko na gazie? Jak jest zimny też czy tylko jak
się rozgrzeje? Sprawdziłeś świece?

--
MZ

Data: 2011-03-02 19:32:21
Autor: MMS
W dniu 02.03.2011 09:42, MZ pisze:
[...]

Na benzynie i na LPG jest to samo. Jutro sprawdzę czy na zimnym też tak
jest, bo nie jestem teraz pewny. Świece były jakiś rok temu wymieniane.

Data: 2011-03-02 19:43:18
Autor: MZ
W dniu 2011-03-02 19:32, MMS pisze:

Na benzynie i na LPG jest to samo. Jutro sprawdzę czy na zimnym też tak
jest, bo nie jestem teraz pewny. Świece były jakiś rok temu wymieniane.

Sprawdź przewody WN. Skoro krokowy wymieniony, to może kable mają
przebicie i dotykają do bloku zwierając. Odpal w ciemnym miejscu i
sprawdź czy nie pojawiają się iskry.

--
MZ

Data: 2011-03-03 09:18:51
Autor: MMS
W dniu 02.03.2011 19:43, MZ pisze:
[...]

Przewody, świece, cewka, silnik krokowy, to wszystko było wymieniane.
Wydaje się, że to wszystko jest ok.
Ale jak pisałem na zimnym nie ma przygasania. Jak się rozgrzeje, to
zaczyna się problem.

Data: 2011-03-03 09:17:04
Autor: MMS
W dniu 02.03.2011 19:32, MMS pisze:
[...]

Na zimnym, jest ok. Nie przygasa.

Data: 2011-03-03 10:56:45
Autor: MZ
W dniu 2011-03-03 09:17, MMS pisze:
Na benzynie i na LPG jest to samo. Jutro sprawdzę czy na zimnym też tak
jest, bo nie jestem teraz pewny. Świece były jakiś rok temu wymieniane.

Na zimnym, jest ok. Nie przygasa.

Gdyby na benzynie było OK, a cuda na gazie to obstawiałbym regulację.
Tak właśnie miałem i pomogło baaardzo delikatne i kilkukrotne
regulowanie bypassa na reduktorze. U mnie symptomy były takie, że auto
czasami przygasało też w momencie kiedy chodził dłuższy na luzie (np.
czekając na światła) i próbowało się dość energicznie ruszyć. Objawiało
się to również lekkim falowaniem obrotów po dłuższym staniu na luzie w
momencie gdy auto było rozgrzane. Na zimny zasadniczo było OK. Obejściem
było pamiętanie żeby po dłuższym staniu przegazować przed puszczeniem
sprzęgła. Przy czym było to lekko niedeterministyczne (zwłaszcza jak
chciałem to wyregulować to auto zwykle działało bez zarzutu:). Regulacja
bypassu poprawiła sytuację, ale trzeba było regulować na rozgrzanym (tak
uczciwie) silniku. Podejrzewam że właśnie tu był pies pogrzebany bo
gazownik niby rozgrzewał silnik do regulacji ale jakoś tak nie do końca.
Po zmianie bywało w drugą stronę, tzn do momentu kiedy się całkiem nie
rozgrzał takie rzeczy się zdarzały ale już okazjonalnie. Z dwojga złego
wolałem pilnować się do momentu rozgrzania silnika niż od tego momentu.
Dotyczyło to jednak tylko gazu. Nie wiem jaką masz instalację, jak
wpiętą itd, chyba pora gazownika zapytać.

--
MZ

Data: 2011-03-03 11:25:32
Autor: MMS
W dniu 03.03.2011 10:56, MZ pisze:
[...]

To występuje i na PB i na LPG.
Instalacja II gen AL-700.
Nie wiem już gdzie szukać :(

Data: 2011-03-02 19:14:25
Autor: Karolek
Bravo 1.6 - przygasa przy skr?caniu.
W dniu 2011-03-02 09:23, MMS pisze:

Niestety to nie to :(
Wymieniłem cewkę na nówkę i dalej przygasa.

Silnik krokowy sprawdziles?

--
Karolek

Data: 2011-02-24 13:03:49
Autor: ToM
Bravo 1.6 - przygasa przy skr?caniu.

Obroty tylko spadają wtedy gdy jestem rozpędzony do np ok 20-30km na
biegu jałowym i mocno skręcę w lewo lub w prawo.

A nie łapie Ci przypadkiem jakiegoś "lewego" powietrza podczas skrętu i wtedy go przydusza?

--
****
Citroen Berlingo 2.0 HDI RK

Data: 2011-02-24 13:09:06
Autor: MMS
W dniu 24.02.2011 13:03, ToM pisze:

[...]

Już pisałem. To sprawdziłem i dolot jest ok.

Data: 2011-02-24 13:13:58
Autor: ToM
W dniu 2011-02-24 13:09, MMS pisze:
[...]

Ja swego czasu miałem Astrę i nieszczelność w obudowie filtra powietrza - niewielka ale wystarczająca, żeby w opisanych przez Ciebie sytuacjach powodowało przygasanie.

--
****
Citroen Berlingo 2.0 HDI RK

Data: 2011-02-24 13:24:57
Autor: MZ
W dniu 2011-02-24 13:13, ToM pisze:
[...]

W sumie to może warto iść też tym tropem (ale cewkę i tak wymień!) bo
przypomniało mi się, że przy okazji wymiany świec wymieniali mi wtedy
też filtr powietrza. Po całej operacji przygasanie ustało.

--
MZ

Data: 2011-02-25 10:48:13
Autor: MMS
W dniu 24.02.2011 13:24, MZ pisze:
[...]

W poniedziałek lub wtorek wymienię cewkę, bo tak, czy tak muszę to
zrobić. Wydaje mi się, że to właśnie jest powód.

Data: 2011-02-25 10:47:23
Autor: MMS
W dniu 24.02.2011 13:13, ToM pisze:
[...]

Dolot sprawdzałem. Jest szczelny na 100%.

Data: 2011-02-23 18:31:00
Autor: Agent
Bravo 1.6 - przygasa przy skrÄ?caniu.
ďťż
[...]

A wspomaganie jakiego typu jest? Czy nie jest to elektryczno-hydrauliczne? Znaczy się pompa wspomagania jest elektryczna. Jej wydajność jest wtedy zmienna w zależności czy kręcisz kierownicą czy nie. Jak kręcisz to czujnik skrętu powinien dac sygnał do pompy żeby zwiekszyła obroty. W niektórych autach jednocześnie lekko zwiększają się wtedy obroty silnika. Nie wiem czy to dobra droga ale jeśli masz ten typ wspomagania to może sprawdź ten czujnik skrętu.Chyba że na forum fiata sugerują coś innego.

Data: 2011-02-24 09:02:01
Autor: MMS
W dniu 23.02.2011 18:31, Agent pisze:

[...]

Hydrauliczne, ale nie jestem pewien czy aby nie posiada jakiegoś
czujnika. Sprawdzę to.

Data: 2011-02-24 09:51:40
Autor: MMS

Nie ma czujnika. To jest dość prosty układ http://tinyurl.com/6bz2o9u

Data: 2011-02-24 11:20:17
Autor: szufla
Bravo 1.6 - przygasa przy skr?caniu.

Bez względu na to czy jest na PB czy LPG

A jezdziles troche dluzej na tej benzynie czy tylko przez chwile ?

sz.

Data: 2011-02-24 11:38:24
Autor: MMS
Bravo 1.6 - przygasa przy skr??caniu.
W dniu 24.02.2011 11:20, szufla pisze:
Bez wzglĂŞdu na to czy jest na PB czy LPG

A jezdziles troche dluzej na tej benzynie czy tylko przez chwile ?

sz.

Tak dłużej też aby wyeliminować sprawę, że to tylko na LPG.

Bravo 1.6 - przygasa przy skrÄ?caniu.