Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Bravo T-Jet opinie

Bravo T-Jet opinie

Data: 2009-12-05 11:13:59
Autor: MariuszM
Bravo T-Jet opinie
Witam,

Interesują mnie Wasze opinie o nowym Fiacie Bravo z silnikiem 1,4 T-Jet.
Jak się prowadzi, jak przyspiesza i jak hamuje.
Osiągi papierowe znam, jak jeździ się tym autem w praktyce?

Pozdrawiam,
Mariusz

Data: 2009-12-05 13:07:00
Autor: Ramok
Bravo T-Jet opinie
MariuszM napisał(a)/has written:
Witam,

Interesują mnie Wasze opinie o nowym Fiacie Bravo z silnikiem 1,4 T-Jet.
Poczytaj fora tematyczne (kąciki Bravo na forum autokacik.pl, na forum
fiata itp.).

Pytanie, czy bardziej interesuje Ciebie informacja o Bravo jako takim,
czy o tym (jeszcze pytanie, w której wersji mocy?!) konkretnie silniku?
-bo np. na AK są dwa obozy silnikowe: zwolenników benzyny i diesla. No i
jeśli jesteś zdecydowany na T-Jet, to uwagi odnośnie silnika od
dieslowców(*) czytaj z przymrużeniem oka ;) Ale były też wątki
prawiące/porównawcze o zaletach konkretnych silników (w tym podane dane
dotyczące osiągów różnych wersji -a nie było łatwo zebrać interesujące
dane). AK to ciekawa lektura, ale trzeba wziąć poprawkę na specyficzne
poczucie humoru na tym forum (a na kącikach Bravo jest wyjątkowo dużo
"wartości dodanych" niekoniecznie w temacie, np. na kąciku technicznym
Stilo jest już zupełnie inaczej).

/Ramok

*) Ja jeżdżę głównie dieslami ;P ale rozumiem też argumenty benzynowców ;D

Data: 2009-12-05 15:34:39
Autor: Jurand
Bravo T-Jet opinie

Użytkownik "MariuszM" <usn@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hfdbp5$8n1$1news.onet.pl...
Witam,

Interesują mnie Wasze opinie o nowym Fiacie Bravo z silnikiem 1,4 T-Jet.
Jak się prowadzi, jak przyspiesza i jak hamuje.
Osiągi papierowe znam, jak jeździ się tym autem w praktyce?

Generalnie czego by ludzie nie napisali, silnik ten ma jedną wadę - jest świeżo wypuszczoną przez Fiata jednostką napędową i ciężko opiniować, czy jest to jednostka trwała, czy też nie. W praktyce jeździ to prawie tak samo jak 1.9 JTD 120 KM.

Jurand

Data: 2009-12-05 19:01:21
Autor: MariuszM
Bravo T-Jet opinie
W dniu 2009-12-05 15:34, Jurand pisze:

Generalnie czego by ludzie nie napisali, silnik ten ma jedną wadę - jest
świeżo wypuszczoną przez Fiata jednostką napędową i ciężko opiniować, czy
jest to jednostka trwała, czy też nie. W praktyce jeździ to prawie tak samo
jak 1.9 JTD 120 KM.
Założenie jest takie, że ma wytrzymać 100kkm. Tyle chyba Fiat potrafi.
Chcę wersję słabszą - 120KM, bo jest w przyzwoitej cenie. 150KM jest za drogie. Zresztą zawsze można coś tam zmienić w oprogramowaniu silnika.
Piszesz, że osiągi są takie same jak 1,9 JTD. W Bravo nie widzę tego silnika, jest 1,6 JTD 120KM. Wprawdzie 0-100 na korzyść 1,4 T-Jet to 1 sekunda (a w przedziale 9-11s do 100 1 sekunda to sporo), ale jeżeli nawet masz rację to mi styka.
Diesla nie chcę.
--
M.

Data: 2009-12-06 00:30:42
Autor: juhass
Bravo T-Jet opinie
MariuszM pisze:

Założenie jest takie, że ma wytrzymać 100kkm. Tyle chyba Fiat potrafi.
Chcę wersję słabszą - 120KM, bo jest w przyzwoitej cenie. 150KM jest za drogie. Zresztą zawsze można coś tam zmienić w oprogramowaniu silnika.

Przejedź się wcześniej koniecznie tym. Mam toto w pracy w wersji 120km. Ładne autko, z zewnątrz i w środku, jednak wyciszenie do bani- głośno słychać silnik, praktycznie w całym zakresie obrotów. Co do mocy- niema fajerwerków ale do sprawnego poruszania się spokojnie wystarcza. Niepokoi tylko chyba dość sporawe zużycie paliwa- średnio koło 8l wychodzi, w sumie może norma jak na tę moc...



--
Pozdrawiam:
juhass
gliwice/trzebinia

Data: 2009-12-06 00:33:28
Autor: Cavallino
Bravo T-Jet opinie
Użytkownik "juhass" <juchass@poczta.fm> napisał w wiadomości news:

Niepokoi tylko chyba dość sporawe zużycie paliwa- średnio koło 8l wychodzi, w sumie może norma jak na tę moc...

8l w 120 konnym benzyniaku o tej masie?
Bujda, chyba że sama trasa, albo bez dotykania gazu.

Data: 2009-12-06 14:26:40
Autor: AA
Bravo T-Jet opinie
8l w 120 konnym benzyniaku o tej masie?
Bujda, chyba że sama trasa, albo bez dotykania gazu.

Silnik podobny - vw 1.4TSI/122km

Autostrada + trasa, 4 osoby, mocne deptanie - 8L/100km.
Spokojna jazda max. 7L/100km. Wakacyjny wynik to 6.3L/100km.

Wynik z wczoraj: 30% miasto, 70% trasa. Sam na pokladzie, jazda nie majaca nic wspolnego z oszczedzaniem - 8L/100km

Samo miasto to 9-11L/100km



AA

Data: 2009-12-06 22:33:12
Autor: Cavallino
Bravo T-Jet opinie
Użytkownik "AA" <a@a.pl> napisał w wiadomości news:

Autostrada + trasa, 4 osoby, mocne deptanie - 8L/100km.

Pod warunkiem, że więcej trasy.
Autostrada przy przelotowych prędkościach to 9-10 l.

Spokojna jazda max. 7L/100km. Wakacyjny wynik to 6.3L/100km.

Czyli podobnie jak inne podobne auta.


Wynik z wczoraj: 30% miasto, 70% trasa. Sam na pokladzie, jazda nie majaca nic wspolnego z oszczedzaniem - 8L/100km

Samo miasto to 9-11L/100km

Czyli średnio wyjdzie grubo więcej niż 8.
Z mojego doświadczenia raczej 9-10.
Chyba że ktoś eksploatuje głównie na polskich trasach.

Data: 2009-12-06 00:45:00
Autor: MariuszM
Bravo T-Jet opinie
W dniu 2009-12-06 00:30, juhass pisze:

Przejedź się wcześniej koniecznie tym. Mam toto w pracy w wersji 120km.
Ładne autko, z zewnątrz i w środku, jednak wyciszenie do bani- głośno
słychać silnik, praktycznie w całym zakresie obrotów. Co do mocy- niema
fajerwerków ale do sprawnego poruszania się spokojnie wystarcza.
Niepokoi tylko chyba dość sporawe zużycie paliwa- średnio koło 8l
wychodzi, w sumie może norma jak na tę moc...

8 litrów przy 120KM w benzynie z turbo to dla mnie bardziej niż OK.
Mówisz że silnik jest głośny i to mnie bardziej martwi.
Jestem wstępnie umówiony na jazdę próbną, zobaczymy...
--

M.

Data: 2009-12-06 00:55:03
Autor: Tomasz Pyra
Bravo T-Jet opinie

Wprawdzie 0-100 na korzyść 1,4 T-Jet to 1 sekunda (a w przedziale 9-11s do 100 1 sekunda to sporo), ale jeżeli nawet masz rację to mi styka.

Bywa, że ta sekunda bierze się z tego czy odcinka na II biegu będzie minimalnie poniżej czy powyżej 100km/h.

Ewentualnie inne różnice w zestopniowaniu skrzyni biegów akurat do osiągania 100km/h.

Różnica w przyspieszeniu może być znikoma, a zestopniowanie skrzyni biegów może odwrócić do góry nogami papierowe wyniki osiągania jednej konkretnej prędkości.

Data: 2009-12-06 01:11:37
Autor: Cavallino
Bravo T-Jet opinie
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:

Bywa, że ta sekunda bierze się z tego czy odcinka na II biegu będzie minimalnie poniżej czy powyżej 100km/h.

Ewentualnie inne różnice w zestopniowaniu skrzyni biegów akurat do osiągania 100km/h.

Różnica w przyspieszeniu może być znikoma, a zestopniowanie skrzyni biegów może odwrócić do góry nogami papierowe wyniki osiągania jednej konkretnej prędkości.

Dokładnie tak kiedyś wychodziło w Bednarach, gdzie najszybsze do setki (i w ogóle chyba też) Punto HGT, nie dawało rady na całej długości pasa ani Corsie GSi, ani nawet Avensisowi 2.0, bo akurat koniec pasa przypadał na czas po koniecznym przerzuceniu z IV na V i zanim się rozbujał to już pasa nie było.

Data: 2009-12-07 09:39:59
Autor: Vlad The Ripper
Bravo T-Jet opinie

Użytkownik "MariuszM" <usn@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hfdbp5$8n1$1news.onet.pl...
Witam,

Interesują mnie Wasze opinie o nowym Fiacie Bravo z silnikiem 1,4 T-Jet.
Jak się prowadzi, jak przyspiesza i jak hamuje.
Osiągi papierowe znam, jak jeździ się tym autem w praktyce?

Pozdrawiam,
Mariusz

Znajomy ma takie auto. przejechał ze 30 kkm od nowości. Według jego opinii mocy nie brakuje, ale przesiadł się z pandy, więc jest dużo lepiej. W środku wygląda nieźle jak na fiata. Spala do 8 litrów/100 nawet przy prędkościach około 120km/h. Warunek jest jeden. Spokojna jazda bez gwałtownych zrywów. W mieście (Warszawa) o takim spalaniu można zapomnieć. 9,5 litra na 100 nawet przy małych korkach.

Bravo T-Jet opinie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona