Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Bravo T-Jet opinie

Bravo T-Jet opinie

Data: 2009-12-05 15:34:39
Autor: Jurand
Bravo T-Jet opinie

Użytkownik "MariuszM" <usn@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hfdbp5$8n1$1news.onet.pl...
Witam,

Interesują mnie Wasze opinie o nowym Fiacie Bravo z silnikiem 1,4 T-Jet.
Jak się prowadzi, jak przyspiesza i jak hamuje.
Osiągi papierowe znam, jak jeździ się tym autem w praktyce?

Generalnie czego by ludzie nie napisali, silnik ten ma jedną wadę - jest świeżo wypuszczoną przez Fiata jednostką napędową i ciężko opiniować, czy jest to jednostka trwała, czy też nie. W praktyce jeździ to prawie tak samo jak 1.9 JTD 120 KM.

Jurand

Data: 2009-12-05 19:01:21
Autor: MariuszM
Bravo T-Jet opinie
W dniu 2009-12-05 15:34, Jurand pisze:

Generalnie czego by ludzie nie napisali, silnik ten ma jedną wadę - jest
świeżo wypuszczoną przez Fiata jednostką napędową i ciężko opiniować, czy
jest to jednostka trwała, czy też nie. W praktyce jeździ to prawie tak samo
jak 1.9 JTD 120 KM.
Założenie jest takie, że ma wytrzymać 100kkm. Tyle chyba Fiat potrafi.
Chcę wersję słabszą - 120KM, bo jest w przyzwoitej cenie. 150KM jest za drogie. Zresztą zawsze można coś tam zmienić w oprogramowaniu silnika.
Piszesz, że osiągi są takie same jak 1,9 JTD. W Bravo nie widzę tego silnika, jest 1,6 JTD 120KM. Wprawdzie 0-100 na korzyść 1,4 T-Jet to 1 sekunda (a w przedziale 9-11s do 100 1 sekunda to sporo), ale jeżeli nawet masz rację to mi styka.
Diesla nie chcę.
--
M.

Data: 2009-12-06 00:30:42
Autor: juhass
Bravo T-Jet opinie
MariuszM pisze:

Założenie jest takie, że ma wytrzymać 100kkm. Tyle chyba Fiat potrafi.
Chcę wersję słabszą - 120KM, bo jest w przyzwoitej cenie. 150KM jest za drogie. Zresztą zawsze można coś tam zmienić w oprogramowaniu silnika.

Przejedź się wcześniej koniecznie tym. Mam toto w pracy w wersji 120km. Ładne autko, z zewnątrz i w środku, jednak wyciszenie do bani- głośno słychać silnik, praktycznie w całym zakresie obrotów. Co do mocy- niema fajerwerków ale do sprawnego poruszania się spokojnie wystarcza. Niepokoi tylko chyba dość sporawe zużycie paliwa- średnio koło 8l wychodzi, w sumie może norma jak na tę moc...



--
Pozdrawiam:
juhass
gliwice/trzebinia

Data: 2009-12-06 00:33:28
Autor: Cavallino
Bravo T-Jet opinie
Użytkownik "juhass" <juchass@poczta.fm> napisał w wiadomości news:

Niepokoi tylko chyba dość sporawe zużycie paliwa- średnio koło 8l wychodzi, w sumie może norma jak na tę moc...

8l w 120 konnym benzyniaku o tej masie?
Bujda, chyba że sama trasa, albo bez dotykania gazu.

Data: 2009-12-06 14:26:40
Autor: AA
Bravo T-Jet opinie
8l w 120 konnym benzyniaku o tej masie?
Bujda, chyba że sama trasa, albo bez dotykania gazu.

Silnik podobny - vw 1.4TSI/122km

Autostrada + trasa, 4 osoby, mocne deptanie - 8L/100km.
Spokojna jazda max. 7L/100km. Wakacyjny wynik to 6.3L/100km.

Wynik z wczoraj: 30% miasto, 70% trasa. Sam na pokladzie, jazda nie majaca nic wspolnego z oszczedzaniem - 8L/100km

Samo miasto to 9-11L/100km



AA

Data: 2009-12-06 22:33:12
Autor: Cavallino
Bravo T-Jet opinie
Użytkownik "AA" <a@a.pl> napisał w wiadomości news:

Autostrada + trasa, 4 osoby, mocne deptanie - 8L/100km.

Pod warunkiem, że więcej trasy.
Autostrada przy przelotowych prędkościach to 9-10 l.

Spokojna jazda max. 7L/100km. Wakacyjny wynik to 6.3L/100km.

Czyli podobnie jak inne podobne auta.


Wynik z wczoraj: 30% miasto, 70% trasa. Sam na pokladzie, jazda nie majaca nic wspolnego z oszczedzaniem - 8L/100km

Samo miasto to 9-11L/100km

Czyli średnio wyjdzie grubo więcej niż 8.
Z mojego doświadczenia raczej 9-10.
Chyba że ktoś eksploatuje głównie na polskich trasach.

Data: 2009-12-06 00:45:00
Autor: MariuszM
Bravo T-Jet opinie
W dniu 2009-12-06 00:30, juhass pisze:

Przejedź się wcześniej koniecznie tym. Mam toto w pracy w wersji 120km.
Ładne autko, z zewnątrz i w środku, jednak wyciszenie do bani- głośno
słychać silnik, praktycznie w całym zakresie obrotów. Co do mocy- niema
fajerwerków ale do sprawnego poruszania się spokojnie wystarcza.
Niepokoi tylko chyba dość sporawe zużycie paliwa- średnio koło 8l
wychodzi, w sumie może norma jak na tę moc...

8 litrów przy 120KM w benzynie z turbo to dla mnie bardziej niż OK.
Mówisz że silnik jest głośny i to mnie bardziej martwi.
Jestem wstępnie umówiony na jazdę próbną, zobaczymy...
--

M.

Data: 2009-12-06 00:55:03
Autor: Tomasz Pyra
Bravo T-Jet opinie

Wprawdzie 0-100 na korzyść 1,4 T-Jet to 1 sekunda (a w przedziale 9-11s do 100 1 sekunda to sporo), ale jeżeli nawet masz rację to mi styka.

Bywa, że ta sekunda bierze się z tego czy odcinka na II biegu będzie minimalnie poniżej czy powyżej 100km/h.

Ewentualnie inne różnice w zestopniowaniu skrzyni biegów akurat do osiągania 100km/h.

Różnica w przyspieszeniu może być znikoma, a zestopniowanie skrzyni biegów może odwrócić do góry nogami papierowe wyniki osiągania jednej konkretnej prędkości.

Data: 2009-12-06 01:11:37
Autor: Cavallino
Bravo T-Jet opinie
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:

Bywa, że ta sekunda bierze się z tego czy odcinka na II biegu będzie minimalnie poniżej czy powyżej 100km/h.

Ewentualnie inne różnice w zestopniowaniu skrzyni biegów akurat do osiągania 100km/h.

Różnica w przyspieszeniu może być znikoma, a zestopniowanie skrzyni biegów może odwrócić do góry nogami papierowe wyniki osiągania jednej konkretnej prędkości.

Dokładnie tak kiedyś wychodziło w Bednarach, gdzie najszybsze do setki (i w ogóle chyba też) Punto HGT, nie dawało rady na całej długości pasa ani Corsie GSi, ani nawet Avensisowi 2.0, bo akurat koniec pasa przypadał na czas po koniecznym przerzuceniu z IV na V i zanim się rozbujał to już pasa nie było.

Bravo T-Jet opinie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona