Brawo Tusk! Brawo Kopacz!!!

Data: 2009-04-24 13:23:55
Autor: Green Apple
Brawo Tusk! Brawo Kopacz!!!
http://www.rp.pl/artykul/2,295823_Glodni_pacjenci_szpitali_publicznych.html

Głodni pacjenci szpitali publicznych

W szpitalu w Dąbrowie Górniczej kolacje składały się tylko z chleba, masła i herbaty - stwierdził NIK w czasie kontroli żywienia i czystości w szpitalach. Wniosek: nie jest z tym najlepiej.

Inspektorzy Najwyższej Izby Kontroli odwiedzili 12 szpitali w sześciu województwach jeszcze w ubiegłym roku. Dodatkowo przeprowadzili ankiety wśród pacjentów 125 losowo wybranych placówek.

Okazało się, że nie ma prostej zależności: im więcej pieniędzy ma szpital, tym z wyżywieniem i czystością w nim lepiej.

- Decydujący wpływ na jakość żywienia i czystość szpitala ma nie tyle stan jego finansów, ale organizacja pracy i dobre zarządzanie wydatkami - mówi „Rz” prezes NIK Jacek Jezierski.

Były miejsca, w których przy mniejszych nakładach finansowych osiągano lepsze wyniki. Tak jak np. w szpitalach w Dębicy, Busku Zdroju i Chorzowie, gdzie żywiono niedrogo i przyzwoicie. Albo w Radomiu, Kaliszu i Białymstoku, gdzie na sprzątanie wydawano niewiele, a efekty były zadowalające.

W żadnym z kontrolowanych szpitali stan żywienia pacjentów nie był właściwy – wynika z raportu NIK. Mankamenty były podobne, niezależnie od tego, czy posiłki przygotowywały firmy zewnętrzne, czy pracownicy szpitali.

Serwowane posiłki miały niską wartość odżywczą, porcje były zbyt małe, wędliny niskiej jakości, a nabiału, warzyw i owoców podawano niewiele.

- Średnia kaloryczność posiłków kształtowała się blisko dolnej granicy norm zalecanych przez Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie, czyli ok. 1900 kcal – wyjaśnia „Rz” Paweł Biedziak, rzecznik NIK.

Również sami pacjenci skarżyli się, że posiłki są niewystarczające. W szpitalu w Dąbrowie Górniczej kolacje – jak sprawdzili inspektorzy - składały się tylko z chleba, masła i herbaty. Z kolei na oddziale opieki długoterminowej w Dębicy posiłki były tak skromne, że we własnym zakresie musiało dożywiać się tam ponad trzy czwarte chorych.

- Dyrekcje większości szpitali nie interesowały się żywieniem pacjentów, nie zatrudniały dietetyków. W pięciu z nich nie kontrolowano w ogóle jakości przygotowania ani rozdzielania posiłków – mówi Biedziak.

Obiady rozwożono w niepodgrzewanych wózkach, dlatego gdy chorzy je dostawali, były już letnie.

Jak sprawdziła NIK, koszt dziennego wyżywienia chorego w szpitalu publicznym w 2007 r. wynosił od 7,7 do ponad 13 zł. Miesięczny koszt sprzątania metra kwadratowego powierzchni - od 5 do ponad 11 zł, natomiast prania kilograma bielizny od 2,2 do 5,5 zł. W sumie na te usługi szpital wydawał przeciętnie 6 procent kosztów funkcjonowania.

Dużo do życzenia – zdaniem kontrolerów - pozostawia również czystość. W szpitalach nie przestrzegano procedur higienicznych, a personel nie był odpowiednio wyszkolony. W placówce w Suwałkach, przechodząc z magazynu brudnej bielizny do magazynu z czystą bielizną personel nie zmieniał fartuchów. Nagminne było to, że zamiast profesjonalnych środków dezynfekujących używano zwykłych, przeznaczonych do gospodarstw domowych.

Zdarzały się wyjątki. Szpital w Dąbrowie Górniczej wprowadził nowoczesne elektrostatyczne ściereczki do mycia podłogi bez użycia wody, a w Poznaniu i Mielcu zautomatyzowane stacje mycia i dezynfekcji łóżek.

Ankietowani pacjenci nie byli tak krytyczni w ocenach jak inspektorzy NIK. Twierdzili, że w salach i na korytarzach jest czysto. Tylko w Busku Zdroju i Dębicy więcej niż co piaty chory skarżył się na zły stan łazienek i toalet. Co Izba pochwaliła? Tylko jakość prania bielizny szpitalnej – w dziewięciu placówkach nie miała do niej zastrzeżeń. Ale w jednym – Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym im L. Perzyny w Kaliszu – kontrolerzy dopatrzyli się tak poważnych nieprawidłowości, że zawiadomili prokuraturę. Dyrekcja szpitala podpisała bowiem na siedem lat umowę z firmą wykonującą pranie, na kwotę o 1,1 mln zł wyższą niż obowiązujące ceny rynkowe. Teraz szpital nie może się z tego wycofać i musi przepłacać za pranie aż do 2011 roku.

Jak zauważa NIK, czyściej było w szpitalach, które zatrudniły firmy zewnętrzne, niż w tych, które sprzątaniem zajmowały się samodzielnie. W przypadku wyżywienia takiej zależności nie dostrzeżono.

Rzeczpospolita

Data: 2009-04-24 13:58:43
Autor: Zennon
Brawo Tusk! Brawo Kopacz!!!

Głodni pacjenci szpitali publicznych

Szpital jest od leczenia, a nie od karmienia. Formalnie rzecz biorac koszty "hotelowe" pobytu w szpitalu pacjent powinien pokrywac z wlasnej kieszeni.

Zennon

Data: 2009-04-24 14:07:04
Autor: awe
Brawo Tusk! Brawo Kopacz!!!

Użytkownik "Zennon" <zas@nigdzie.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gss9jg$fqq$1news.task.gda.pl...

[...]

-- -- -- -- --
a gdzie cie tego uczyli? na pisadowkach przyzakladowych z ramienia partii?
awe

Data: 2009-04-24 17:29:46
Autor: CYC
Brawo Tusk! Brawo Kopacz!!!

Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gssa2q$711$1news.onet.pl...

[...]

Cos w tym co napisal zennon jest !!.
Szpital nie jest sanatorium , czy domem wczasowym , choc powinien zapewniac pacjentom przynajmniej nieco ponad minimum tego co chory czlowiek powinien kaloriach otrzymac !.
Ci  ktorych stac i ktorzy chca byc zywieniu wdlg innych , wyzszych standartow powinni za to placic lub byc dozywaniau przez rpdziny !!. Owsianka na sniadanie , makaron z serem i odrobina masla na obiad i posmarowany masmiksem chleb z parowka nie jest glodowym wyzywieniem jesli podawane jest  w odpowiednich ilosciach a sporadyczosc tego rodzaju posilku ze wzgledu na czasokres przebywania w szpitalu nie stanowi dla zdrowia pacjenta zadnego zagrozenia !!.
Czy powinno byc lepiej ?
Ocvzywiscie ale nie w dzisiejszych warunkach kiedy
obowiazujacy u nas  stan rzeczy powstal w wyniku dzialania bialej mafii , ktorej szkoda pieniedzy nie tyko na wyzywienie pozostawionych pod ich opieka pacjentow ale co wazniejsze, nawet na podstawowe badania jakie powinno sie przeprowadzac . Stan kasy bedacej do dyspozycji placowca jest bowiem o  tyle uszczuplany   o ile wiecej srodkow  finansowych pojdzie na wspomniane wyzej wyzywienie a przedewszystkim kapitalochlonne badania diagnostyczne !.
Stad zdarzaja sie nierozpoznawane przez kardiologow zawaly , raki , stwardzeninia roszsiane , grozlice itd !!.
Te ostatnie robione sa sporadycznie lub w minimalnym zakresie bo kazdo z nich  splaszcza mozliwosci podnoszenia zarobkow lekarzy !!.
Stad dzisiaj pacjent zdycha niezaopatrzony w dostateczna przynajmniej opieke bo lekarz nie zleci wlasciwych badan !.
Wyzywienie jest problemem drugorzednym i ma w zasadzie niewieki wplyw na zdorie pacjentow , kosztuje tyle ile jednorazowe , podstawowe  badanie krwi !.
Loby lekarskie nalezy uznac za mafijnosc i przy zastosowaniu wobec tego procederu prawa mozna smialo wyeliminowac wszystkie nieprawidlowosci w dzialniu tego zjawiska !

cyc

Data: 2009-04-25 12:18:53
Autor: awe
Brawo Tusk! Brawo Kopacz!!!

Użytkownik "CYC" <ja@ja.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gssm0o$bfg$1news.onet.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -
sluszna uwaga, zwlaszcza ze leczenie w polskich szpitalach jest FIKCJA - i to skandal ze placimy pensje oraz emerytury tym patalachom i koniowalom. Na zachodzie to juz bardziej specjalistycznie lecza weterynarze - a lecza psy i konie, a tu nawet nie daja sobie rady z ludzmi
awe

Data: 2009-04-24 17:39:11
Autor: Piotr
Brawo Tusk! Brawo Kopacz!!!
Dnia Fri, 24 Apr 2009 13:58:43 +0200, Zennon napisał(a):

Szpital jest od leczenia, a nie od karmienia. Formalnie rzecz biorac koszty "hotelowe" pobytu w szpitalu pacjent powinien pokrywac z wlasnej kieszeni.

A najlepiej z kieszeni wprost do kieszeni fartucha, co nie Zenu¶?
By żyło się lepiej!
Piotr

Data: 2009-04-24 17:55:44
Autor: Zennon
Brawo Tusk! Brawo Kopacz!!!

[...]

Piotrusiu frajerze, to z Twoich pieniedzy na oddzialach wyleguja sie hipochondrycy i menele, bo sluzba zdrowia jest darmowa.

Zennon

Data: 2009-04-24 19:09:36
Autor: CYC
Brawo Tusk! Brawo Kopacz!!!

Użytkownik "Zennon" <zas@nigdzie.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gssndp$d6c$1news.task.gda.pl...

[...]

Musze sie wtracic !!.
Jesli na oddziele lezy hipochondryk to znaczy , ze lekarz , ktory go na nim polozyl nadaje sie na portiera w najlepszym razie i ze naraza na szwank skarb panstwa na wielotysieczne straty , ktore powinien zaplacic z wlasnej kieszeni !!.

cyc

Data: 2009-04-24 19:27:14
Autor: Zennon
Brawo Tusk! Brawo Kopacz!!!

[...]

A sprobuj hipochondrykowi, ktory ma historie choroby i badan jak encyklopedia Britanica powiedziec, ze ma isc do psychiatry, a nie wozic sie po rezonansach magnetycznych. Masz murowany na karku TVN, Superexpress, Izbe Lekarska i tego zyda od "Po pierwsze nie szkodzic"

Zennon

Data: 2009-04-24 19:40:20
Autor: raff
Brawo Tusk! Brawo Kopacz!!!
Zennon pisze:
[...]

No to mozna karetke i pavulonikiem go. Jeszcze troche kaski wpadnie do kieszeni fartucha.

R.

Data: 2009-04-25 12:08:00
Autor: Red Apple
Brawo Tusk! Brawo Kopacz!!!

"CYC" <ja@ja.pl> wrote in message news:gssrrv$ppg$1news.onet.pl...

[...]

Otoz to, ale niektorym myslenie przychodzi zbyt ciezko, zwlaszcza w czasach, kirdy mysli za nich GWno i WSI24 :/

Data: 2009-04-24 20:39:00
Autor: Piotr
Brawo Tusk! Brawo Kopacz!!!
Dnia Fri, 24 Apr 2009 17:55:44 +0200, Zennon napisał(a):

Piotrusiu frajerze, to z Twoich pieniedzy na oddzialach wyleguja sie hipochondrycy i menele, bo sluzba zdrowia jest darmowa.

No, co prawda, to prawda. Taki bokun i jego dzieci, dla przykładu.
Ale również za moje, obok państwowych klinik powstaj± prywatne lecznice,
które nijak nie potrafi± same leczyć, bez sprzętu z tych państwowych. A lekarze dalej nie maj± kas fiskalnych, zupełnie jak, również żyj±cy z
ludzkiej krzywdy,  prawnicy.
Piotr

Data: 2009-04-24 19:39:53
Autor: naprany jak kruk!
Brawo Tusk! Brawo Kopacz!!!
Fri, 24 Apr 2009 18:06:46 +0200, w <gsso2o$nkv$1@inews.gazeta.pl>,
"antyanatinae" <adres@email.pl> napisał(-a):

Użytkownik "Green Apple" <skaramanga007@gazeta.pl> napisał

> W szpitalu w Dąbrowie Górniczej kolacje składały się tylko z chleba, masła > i herbaty - stwierdził NIK w czasie kontroli żywienia i czysto?ci w > szpitalach. Wniosek: nie jest z tym najlepiej.

podziękuj Kaczyńskiemu za zablokowanie reformy SZ. Zreformowane szpitale nie mają tego typu kłopotów.

on nie zrozumie
za glupi jest nawet nawet na to hehe
--
# Nasi południowi s±siedzi coraz lepiej oceniaj± wej¶cie swego kraju do strefy euro. Według badań agencji Focus, 74 procent obywateli Słowacji ocenia ten krok jako korzystny dla mieszkańców i kraju. W lutym ub. roku, na 10 miesięcy przed przyjęciem wspólnej waluty, tylko 43 procent respondentów wypowiadało się pozytywnie.
Analiza ankiet wykazuje, że stale ro¶nie odsetek ludzi zadowolonych z wprowadzenia euro na Słowacji. Ostatnie badania przeprowadzono w dniach 4-10 marca br., wzięło w nim udział 1029 respondentów. Jednoznacznie entuzjastycznie wypowiedziało się 24 proc. Słowaków, pozytywnie o tym kroku mówiło 50 procent obywateli republiki. Jednoznacznie Ľle to odebrało 16 procent respondentów, 5 procent "w zasadzie negatywnie". 5 procent badanych nie wiedziało co odpowiedzieć. #

Data: 2009-04-25 12:09:11
Autor: Red Apple
Brawo Tusk! Brawo Kopacz!!!

"naprany jak kruk!" <piotr.stelmach@stelmach.wroclaw.pl> wrote in message news:oau3v4l5dns3kec5mn4bbqp5cfd0pcgjp84ax.com...
> [...]

> szpitalach. Wniosek: nie jest z tym najlepiej.

podziękuj Kaczyńskiemu za zablokowanie reformy SZ. Zreformowane szpitale nie

te kruk, wentyl cie piecze?

Data: 2009-04-25 18:00:53
Autor: naprany jak kruk!
Brawo Tusk! Brawo Kopacz!!!