Brejza: Pieniądze na rozruch Amber Gold pochodziły ze SKOK-ów. Mam dokumenty, analizy i zeznania

Data: 2019-11-20 01:54:18
Autor: Bruno Brunowski
Brejza: Pieniądze na rozruch Amber Gold pochodziły ze SKOK-ów. Mam dokumenty, analizy i zeznania
"- Wbrew temu, co mówią posłowie PiS, mam dokumenty, analizy i zeznania, że pieniądze na rozruch Amber Gold pochodziły z pożyczek branych ze SKOK Stefczyka - powiedział Krzysztof Brejza.. Członek komisji śledczej ds. Amber Gold przedstawił szereg tropów, które jego zdaniem, mogą wskazywać na wzajemne powiązania obu przedsięwzięć.

- Skąd pieniądze na rozpoczęcie działalności Amber Gold? - zapytał posła PO, członka komisji ds. Amber Gold gospodarz "Poranka Radia TOK FM" Piotr Kraśko.

- Wbrew temu, co mówią posłowie PiS, mam dokumenty, analizy i zeznania, że pieniądze na rozruch Amber Gold pochodziły z otoczenia Marcina P., z pożyczek branych ze SKOK Stefczyka. Marcin P. temu zaprzeczył i bardzo się zdenerwował podczas przesłuchania. Znalazłem też bardzo ciekawe wielostronicowe opracowanie dotyczące SKOK Stefczyka w siedzibie Amber Gold. Takie materiały były też kolportowane w obiegu wewnętrznym Amber Gold. Na pytanie, skąd one się tam wzięły, Marcin P. nie był wstanie tego wytłumaczyć - przypomniał Krzysztof Brejza.

Poseł PO powtórzył też, że Marcin P. planował - podobnie jak Grzegorz Bierecki - przeniesienie biznesu do Luksemburga.

Wreszcie Marcin P. chciał dokonać podobnego manewru jak pan senator PiS Grzegorz Bierecki z PIS. Kiedy SKOKI się chwiały, Bierecki założył spółkę - wielki patriota - w Luksemburgu, spółkę SKOK Holding. Mamy materiały dowodzące, że Marcin P. konsultował z prawnikami założenie podobnego podmiotu w Luksemburgu, Amber Gold Holding. Pytań jest bardzo dużo
- powiedział Brejza w Radiu TOK FM.

Poseł PO przypomniał, że jako członek komisji musi dążyć do prawdy, choć - jak zauważył -  jest to bardzo bolesne dla PiS, bo ta komisja nie idzie po ich myśli.

 - Musimy m.in. weryfikować postać trójmiejskiego biznesmena, o którego pytają posłowie PIS, a który rzekomo miał nakłonić Marcina P. do wejścia w linie lotnicze. Tak się składa, że ten człowiek do 2002 roku prowadził własny SKOK - potem przejęty przez SKOK Stefczyka - i w jego biurowcu w tamtym czasie był prowadzony punkt SKOK Stefczyka. To jest ciąg faktów, które my weryfikujemy, a o które muszę pytać, tym bardziej, że posłowie PiS sami naprowadzili nas ten kierunek - powiedział poseł PO.

Warto przypomnieć, że dopiero w 2012 roku SKOK-i zostały objęte nadzorem Komisji Nadzoru Finansowego. Kasy zostały też włączone do Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, co umożliwiło wypłatę depozytów do wartości 100 tys. euro w przeliczeniu na złotówki tym, których SKOK upadł.

Według KNF, dotąd zawieszono działalność dziesięciu kas. W przypadku 9 z nich sądy ogłosiły upadłość. Osobom posiadającym w nich depozyty pieniądze wypłacił właśnie Bankowy Fundusz Gwarancyjny. Według różnych obliczeń, Polacy zapłacą za to od 4 do nawet 5,5 mld złotych."
http://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103454,22053261,brejza-pieniadze-na-rozruch-amber-gold-pochodzily-ze-skok-ow.html

--
Bruno

Data: 2019-11-20 04:26:54
Autor: Jacek Bialy
Brejza: Pieniądze na rozruch Amber Gold pochodziły ze SKOK-ów. Mam dokumenty, analizy i zeznania
A jakie to ma znaczenie, gdzie wsiarnia lokowała kasę?

JB

Data: 2019-11-20 04:34:26
Autor: Bruno Brunowski

Spore, gdyż to oficer WSW zakładał SKOK-i, a te szybko stały się jednym z filarów finansowym PiS. https://www.wprost.pl/504781/kim-jest-tworca-skok-ow-przyjaciel-kaczynskiego-oficer-wsw-profesor-prawa.html

--
Bruno

Data: 2019-11-20 05:23:24
Autor: Jacek Bialy
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -

No i widzisz?..
Tą kasę wsiarze mogli dostać nawet od Lufthansy, żeby wykończyli LOT. Jeśli Kaczka miała z nimi jakieś układy, to nic dziwnego, że nie doszli do kłębka.. (kto wie, czy on nie kryje tych sq*wysynow).

JB

Data: 2019-11-20 19:42:43
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu środa, 20 listopada 2019 14:23:25 UTC+1 użytkownik Jacek Bialy napisał:

[...]

To są stare lisy o dziewięciu ogonach.
Zamiotą kitą i ustawią się przy jednych i drugich.

Data: 2019-11-20 17:09:02
Autor: Runtime
W dniu 2019-11-20 o 13:34, Bruno Brunowski pisze:
[...]

No proszę! "Kominiści i złodzieje!" razem.
--
Runt

Data: 2019-11-20 17:08:08
Autor: Runtime
W dniu 2019-11-20 o 13:26, Jacek Bialy pisze:
A jakie to ma znaczenie, gdzie wsiarnia lokowała kasę?

Chcesz powiedzieć, że PiS to "wsiarnia"? Zgadzam sie z tobą! ;-)
To rzady ochlokracji.
--
Runt

Data: 2019-11-21 05:03:23
Autor: Jacek Bialy
[...]

Gdyby tak było, to w Gazecie Wyborczej nie przeczytałbyś na nich 'ani słowa skargi' (o co właśnie prosił Prymas Tysiąclecia).

JB

Data: 2019-11-21 05:11:10
Autor: Bruno Brunowski
W dniu czwartek, 21 listopada 2019 14:03:25 UTC+1 użytkownik Jacek Bialy napisał:
> [...]

Gdyby tak było, to w Gazecie Wyborczej nie przeczytałbyś na nich 'ani słowa skargi' (o co właśnie prosił Prymas Tysiąclecia).

Gdzieś czytałem, że PC uchodziła za partię wojskowych służb. Biorąc pod uwagę, że to środowisko, tym mocniej oskarża wszystkich dokoła im bardziej w podobną działalność jet zaangażowane, jest to dość prawdopodobne.

--
Bruno

Data: 2019-11-21 10:50:07
Autor: Jacek Bialy
> [...]

Gdzieś czytałem, że PC uchodziła za partię wojskowych służb. Biorąc pod uwagę, że to środowisko, tym mocniej oskarża wszystkich dokoła im bardziej w podobną działalność jet zaangażowane, jest to dość prawdopodobne.
-- -- -- -- -- -- -- --

Czytać można różne rzeczy, ale życie pokazało, że to Kaczyńscy i ich środowisko byli najbardziej topieni przez wsiarnię i GW. Aż w końcu zdołali im odpłacić pięknym za nadobne, za co mają moje poparcie (gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma).

JB

Data: 2019-11-20 11:50:37
Autor: Runtime
W dniu 2019-11-20 o 10:54, Bruno Brunowski pisze:
"- Wbrew temu, co mówią posłowie PiS, mam dokumenty, analizy i zeznania, że pieniądze na rozruch Amber Gold pochodziły z pożyczek branych ze SKOK Stefczyka - powiedział Krzysztof Brejza.

Wystarczyło POszperać kto z tuzów PiS miał tam konta. Rydzyk też jest tam umoczony. Rybka śmierdzi od kociego łba.

--
Runt

Brejza: Pieniądze na rozruch Amber Gold pochodziły ze SKOK-ów. Mam dokumenty, analizy i zeznania