Brexit, wypadek przy pracy czy początek rozpadu Unii

Data: 2020-02-02 18:32:05
Autor: u2
Brexit, wypadek przy pracy czy początek rozpadu Unii
https://naszeblogi.pl/55242-brexit-wypadek-przy-pracy-czy-poczatek-rozpadu-unii

Wysłane przez Tadeusz Hatalski w 02-02-2020 [08:08]

Wczoraj Brytyjczycy zabrali zabawki i poszli sobie ... Historyczny moment. Choćby z tego powodu, że pierwszy raz w historii projektu, który nazywa się dzisiaj Unia Europejska, państwo będące jej członkiem wypisało się z tego projektu.

Ale w tym momencie rodzą się inne pytania. Czy wyjście Wielkiej Brytanii z Unii to, incydent, wypadek przy pracy? Bez większego znaczenia dla przyszłości Europy.  I za jakiś czas Brytyjczycy wrócą do Unii? Tak jak na ulicach Londynu, zapewniają o tym przeciwnicy brexitu?
Czy też odwrotnie? Wyjście Wlk. Brytanii jest początkiem procesu rozpadu Unii. I za jakiś czas, jak Brytyjczycy pokażą, że układając swoje sprawy po swojemu, bez ingerencji biurokratów z Brukseli, można żyć lepiej, nie pójdą za nimi inni?

Tego w tej chwili nie wiemy. Dopiero przyszłość to pokaże. Czy to był incydent w procesie jednoczenia Europy, czy też początek jej rozpadu. No, przynajmniej rozpadu wersji, forsowanej przez obecnie dominujące w Europie opcje polityczne. Czyli wersji superpaństwa europejskiego, które bez pardonu wtrąca się w wewnętrzne sprawy jej członków. Nie tylko wtrąca się, ale jeszcze swoje rozwiązania narzuca.

W Polsce doświadczyliśmy i doświadczamy tego aż nadto.  Pierwszym takim znaczącym wtrącaniem się Unii w nasze wewnętrzne sprawy była Dolina Rospudy.  Wszystko było gotowe, aby zacząć budowę obwodnicy Augustowa. Ale Unia zakazała. I wszystko trzeba było zaczynać od nowa. I budować obwodnicę inną drogą. Ile pracy i pieniędzy, przy okazji poszło w błoto! Biurokratów w Brukseli to za bardzo nie obchodzi. Potem był kornik w Puszczy Białowieskiej, w którego obronie stanęła Unia. W przypadku Doliny Rospudy, przynajmniej były zielone żabki, które szkodnikami nie są. Ale bronić kornika? Który bez pardonu niszczył puszczę? Czy w tym jest jakiś sens? Ale Unia postawiła na swoim. I Puszczę trzeba było zostawić kornikom. A obecnie już słychać, że Unia chce wstrzymać prace przy przekopie Mierzei. Czyżby, dlatego, że natura tego przekopu nie chciała? Bo gdyby chciała, to by tam był? Jak to odkrywczo stwierdziła pani M. Kidawa-Błońska, kandydatka na prezydenta z ramienia PO.
Pani Małgorzacie polecam wycieczkę do skansenu wiatraków w Kinderdike w Holandii. Tam przy wejściu do muzeum dawnej technologii osuszania polderów, znajduje się 'skromny' napis: "God created the world but the Dutch created the Netherlands", czyli ,,Pan Bóg stworzył Świat, ale Holandię stworzyli Holendrzy". O co chodzi? Po prostu wydarli naturze, to, co było rozlewiskami i bagnami. I nie przejmowali się tym, że natura nie chciała, aby tam mieszkali ludzie. I powiększyli w ten sposób obszar Holandii o około trzydzieści procent.

Jest jedna różnica. Jak Holendrzy sadzili tulipany, na wydartych morzu polderach, na których natura nie chciała, aby tam rosły, Unii jeszcze nie było. Gdyby wtedy już była, to być może i tulipanów by nie było. No, przynajmniej nie było by tyle odmian, co jest ich teraz. Przełożenie jest proste. Holendrzy, mając więcej terenów zdatnych do uprawy, rozwijali uprawę tulipanów. A co za tym idzie, powstawały również nowe odmiany. Nie wiem czy pani Małgorzata cieszyłaby się z tego, że tulipanów by nie było.

Oczywiście jest jeszcze reforma sądów, w którą Unia wsadza się bez pardonu i bezprawnie. Ale celowo tę sprawę pominąłem. A wspomniałem natomiast o tych zwykłych i praktycznych. Od których zależy życie ludzi i o których ludzie, których to dotyczy, sami powinni decydować. A nie urzędnicy w Brukseli. Bo ludzie tutaj na miejscu wiedzą lepiej, co dla nich jest dobre a co nie jest dobre.

I to chyba było najważniejszym powodem, dla którego Brytyjczycy, zabrali się i poszli sobie. Jakie tego skutek dla nas? No cóż, niezbyt krzepiący. Zostaliśmy sami. Sami z naszą ideą, że Unia to Europa wolnych państw i wolnych narodów. A nie superpaństwo, kierowane przez brukselskich eurokratów. I sam musimy tej idei bronić. No, nie do końca sami. Węgrzy zaczęli wcześniej. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że w miarę czasu dołączą też inni.

W Niemczech, we Francji, w Hiszpanii czy też w innych krajach, również mieszkają zwykli ludzie. Którzy wiedzą, co dla nich jest dobre a co jest złe. I prędzej czy później, eurokratom z Brukseli wyperswadują wsadzanie się w nie swoje sprawy.

I Unia wróci do korzeni. Do tego, co stanęło u podstaw jej powstania i co gwarantuje rozwój i dobrobyt - swobodnego przepływu ludzi, towarów, usług i kapitału. Do idei wolnego związku wolnych narodów i wolnych państw.

Wszystkie inne sprawy ludzie sami już sobie załatwią.

Data: 2020-02-02 12:49:19
Autor: mrbluesky.pl
Brexit początek rozpadu lewackiej UE i POmoc w POlexicie ;P
Mamy teraz wielkiego sojusznika w Europie i juz poza UE ktory przetarl nam szlak do wypiecia sie na jewropejsKOm lewakokracje ;P

Data: 2020-02-02 13:23:57
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu niedziela, 2 lutego 2020 21:49:20 UTC+1 użytkownik mrblu...@gmail.com napisał:
Mamy teraz wielkiego sojusznika w Europie i juz poza UE ktory przetarl nam szlak do wypiecia sie na jewropejsKOm lewakokracje ;P

Uwierzę, jak wejdziemy w Unię personalną ze Zjednoczonym Królestwem jak np. Kanada i wtedy, zamiast wyborów przez motłoch rezydenta Judy czy inszego na Bosaka przez świat - Królowa mianuje nam jakiegoś rozsądnego Gubernatora.

Data: 2020-02-02 13:30:58
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu niedziela, 2 lutego 2020 22:23:59 UTC+1 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:
> [...]

Uwierzę, jak wejdziemy w Unię personalną ze Zjednoczonym Królestwem jak np. Kanada i wtedy, zamiast wyborów przez motłoch rezydenta Judy czy inszego na Bosaka przez świat - Królowa mianuje nam jakiegoś rozsądnego Gubernatora.

PS. Monarchia konstytucyjna to najlepszy ustrój, który zabezpiecza zarówno przed motłochem skrajnej demokracji, jak przed regnum absolutum.

Data: 2020-02-03 08:19:42
Autor: Jacek Bialy
Brexit początek rozpadu lewackiej UE i POmoc w POlexicie ;P
  -- PS. Monarchia konstytucyjna to najlepszy ustrój, który zabezpiecza zarówno przed motłochem skrajnej demokracji, jak przed regnum absolutum.
-- -- --

Jeśli chodzi o unię personalną - ostatni polski król został zamordowany wraz z najbliższą rodziną w piwnicy domu kupca Ipatjewa w Jekatierynburgu w roku 1919. Dalszych niedobitkow jego rodziny przygarnął Wielki Książę Lichtensteinu, gdzie na jego zamku ich potomkowie goszczą po dziś dzień. Może dogadać się z którymś z nich i odnowić w Polsce monarchię? (swiński ryj dopiero miałby minę :)

JB

Data: 2020-02-03 18:41:54
Autor: u2
W dniu 03.02.2020 o 17:19, Jacek Bialy pisze:
[...]

UB

mogę się zgodzić na monarchię absolutną pod warunkiem, że monarchą będę ja, no i dobrze by było ogłosić mnie Bogiem:)

Data: 2020-02-03 12:14:19
Autor: Jacek Bialy
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -

A który prorok miałby to ogłosić?  Rasputin mógłby was pomylić z Matką Boską, a Klimuszko przy was ciotka zapiłby się na umór.    Buu ha-ha!

_kolektyw

Data: 2020-02-02 21:59:48
Autor: u2
W dniu 02.02.2020 o 21:49, mrbluesky.pl@gmail.com pisze:
Mamy teraz wielkiego sojusznika w Europie i juz poza UE ktory przetarl nam szlak do wypiecia sie na jewropejsKOm lewakokracje ;P

bez przesadyzmu, w 1939 pomimo podpisanego traktatu nie kiwnęli nawet palcem, aby pomóc dla Bolandy, w polityce nie ma sentymentów:)

Data: 2020-02-02 13:06:32
Autor: mrbluesky.pl
[...]

Tyle ze teraz nasz interes jest ich interesem jak nigdy w historii ludzKOsci! ;P I wogole wszystko co robi UE i nasza oPOzycja gra na naszom KOrzysc jakby mieli cel zrobic z nas mocarstwo...Rosja, Izrael i USA tez! A Chiny do nas dociagnely Jedwabniaka!  ;P
Bog z Nami ktoz przeciwKO nam! ;P

Data: 2020-02-02 23:44:52
Autor: u2
W dniu 02.02.2020 o 22:06, mrbluesky.pl@gmail.com pisze:
[...]

-- -
[...]

Bolanda ma swoje interesy w UE, oraz w UK, gdzie Bolanda ma duża emigrację, w interesie Bolanda leży, aby Brexit nie pociągnął negatywnych skutków ani dla UE ani dla UK:)

Data: 2020-02-03 01:08:46
Autor: mrbluesky.pl
[...]
Patrzysz na to z du...baju strony ;P
Brytolom sie robic nie chce, naszym tak.
Brytole albo nas dopieszczom albo zostanom ....i tak naszom KOloniom...jak i niemcy... ;P

Data: 2020-02-03 01:04:42
Autor: mrbluesky.pl
[...]
Chincy juz zaczynajom nam kadzic:
https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/koronawirus-odpowiedzi-na-najczesciej-zadawane-pytania/9cdk7gj

Data: 2020-02-02 22:17:19
Autor: A. Filip
[...]

Będą naśladowcy?  KIEDYŚ zapewne będą.  W najbliższej przyszłości
(~10 lat) dość mocno wątpię ale moja wiara w głupotę Prawdziwych
Europejczyków ma się dobrze. Prognozy na dalszą przyszłość to jak
wróżenie z fusów, może się trafi a może nie.  Na bardzo bliską
przyszłość (~2 lata) jakoś kolejki krajów na poważnie gotowych na
wyjście jakoś nie widzę, lawina naśladowców nie ruszy *szybko*.

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!