Broszurowanie KPIR

Data: 2021-01-08 11:15:22
Autor: Kviat
Broszurowanie KPIR
W dniu 08.01.2021 o 00:26, Adam pisze:
Witam
Kolejne hipotetyczne lamerskie pytanie ;)
Od kilku lat nie trzeba już drukować dokumentów księgowych i KPIR
o ile prowadzi się księgowość elektronicznie (i program spełnia wymagania).
Załóżmy, że jednak cenię papier (+ część dokumentów i tak trzeba wydrukować i podpisać jak np. DW).

Mam wątpliwości jak prawidłowo zbroszurować księgę.

Drukować tylko i wyłącznie to co wymagane.
Jestem fanatycznym przeciwnikiem wycinania drzew, więc nie powiem :)

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2021-01-08 02:20:31
Autor: Adam
Broszurowanie KPIR
> Mam wątpliwości jak prawidłowo zbroszurować księgę.
Drukować tylko i wyłącznie to co wymagane.
No staram się drukować tylko to co trzeba ;) I jest już wydrukowane.
Jestem fanatycznym przeciwnikiem wycinania drzew, więc nie powiem :)
Super. Też zużywam do notatek nawet kartki ze starych zeszytów, zamiast wyrzucać.
Nawet w tym trochę nostalgii jak szukając pustych stron do wyrwania zaglądam na stare zapisy z lat szkolnych ;)

Data: 2021-01-08 12:57:36
Autor: Liwiusz
Broszurowanie KPIR
W dniu 2021-01-08 o 11:15, Kviat pisze:
[...]

Ale wiesz, że - przynajmniej w Polsce - im więcej drzew się wytnie na papier, tym więcej się potem zasadzi nowych? I jeśli komuś zależy na dbaniu o nasze lasy, to powinien jak najwięcej korzystać z papieru, aby naszym leśnikom opłacało się sadzić i dbać o lasy?

--
Liwiusz

Data: 2021-01-08 15:23:06
Autor: Kviat
Broszurowanie KPIR
W dniu 08.01.2021 o 12:57, Liwiusz pisze:

Ale wiesz, że - przynajmniej w Polsce - im więcej drzew się wytnie na papier, tym więcej się potem zasadzi nowych?

Ale wiesz, że jeżeli się nie wycina, to nie trzeba sadzić?
I wiesz, że po takim sadzeniu, to nie las, tylko równiutkie grządki monokulturowe, które tylko przez niezrozumienie niektórzy nazywają lasem, bo skoro są drzewa, to las...

I jeśli komuś zależy na dbaniu o nasze lasy, to powinien jak najwięcej korzystać z papieru, aby naszym leśnikom opłacało się sadzić i dbać o lasy?

Nie możesz się zdecydować, czy mam dbać o interesy leśników, czy o las?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Data: 2021-01-08 06:54:28
Autor: Adam
Broszurowanie KPIR
Uprawa leśna powinna iść na przemysłowe wykorzystanie.
A lasy (a zwłaszcza puszcza - której nie powinno się w ogóle ruszać) w razie możliwości powinna pozostać dzika..
BTW Pamiętacie "czyn społeczny" i wyjazdy klasowe, aby posadzić kilka drzewek? :)

Data: 2021-01-08 21:56:31
Autor: Liwiusz
Broszurowanie KPIR
W dniu 2021-01-08 o 15:23, Kviat pisze:
W dniu 08.01.2021 o 12:57, Liwiusz pisze:

Ale wiesz, że - przynajmniej w Polsce - im więcej drzew się wytnie na papier, tym więcej się potem zasadzi nowych?

Ale wiesz, że jeżeli się nie wycina, to nie trzeba sadzić?

Jak nikt drewna nie kupuje, to nie ma pieniędzy ze sprzedaży drewna, nie ma pieniędzy na utrzymanie lasu, nie ma motywacji do nowych zalesień.

I wiesz, że po takim sadzeniu, to nie las, tylko równiutkie grządki monokulturowe, które tylko przez niezrozumienie niektórzy nazywają lasem, bo skoro są drzewa, to las...

To sadź las w losowe wzorki i nie marudź :)

[...]

Jedno z drugim jest skorelowane. Zmień las na jakąś rasę psów, leśnika jako hodowcę, i wyobraź sobie, co by się stało z rasą, gdyby hodowcy mieliby hodować ją za darmo.

--
Liwiusz

Data: 2021-01-09 12:33:13
Autor: Kviat
Broszurowanie KPIR
W dniu 08.01.2021 o 21:56, Liwiusz pisze:
[...]

Nadal nie możesz się zdecydować, czy powinienem dbać o czyjeś interesy, czy o las.
Jak nie kupię papieru, to ktoś nie kupi drewna, a ktoś inny nie będzie musiał zalesiać, bo nie wytnie drzewa. A że ktoś przy okazji nie zarobi na wycięciu drzewa, to mnie obchodzi tyle, co zeszłoroczny śnieg, którego nie było.

I wiesz, że po takim sadzeniu, to nie las, tylko równiutkie grządki monokulturowe, które tylko przez niezrozumienie niektórzy nazywają lasem, bo skoro są drzewa, to las...

To sadź las w losowe wzorki i nie marudź :)

Nie wycinaj i nie marudź :)

[...]

Tylko w głowach korwinistów czy innych konfederatów...

Zmień las na jakąś rasę psów, leśnika jako hodowcę, i wyobraź sobie, co by się stało z rasą, gdyby hodowcy mieliby hodować ją za darmo.

Nic by się nie stało. Psy poradziłyby sobie bez nabijania kasy hodowcom.
Tak samo lasy, gdyby ich nie wycinać, też by sobie poradziły bez leśników. I są na to dowody. Kiedyś nie było leśników, a lasy były... i świetnie sobie radziły bez "pomocy".

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Data: 2021-01-09 14:53:38
Autor: Liwiusz
Broszurowanie KPIR
W dniu 2021-01-09 o 12:33, Kviat pisze:

[...]

A jak nie zarobi na wycięciu drzewa, to dojdzie do wniosku, że na swoim polu lepiej krowy wypasać, niż hodować las.

[...]

Psy tak, ale kundle, a nie psy rasowe. Rasy istnieją tylko dlatego, że człowiek wkłada dużo energii w ich utrzymanie.

Tak samo lasy, gdyby ich nie wycinać, też by sobie poradziły bez leśników. I są na to dowody. Kiedyś nie było leśników, a lasy były... i świetnie sobie radziły bez "pomocy".

Zapominasz o tym, że teraz nie ma obowiązku posiadania lasu, i jak ktoś stwierdzi, że las to kiepski interes, to po ostatnim wycięciu go nie zalesi ponownie, albo od strony pierwotnej - mając dany teren, nie zalesi go.

--
Liwiusz

Broszurowanie KPIR