Brother MFC-250C

Data: 2010-07-20 22:45:13
Autor: Animka
Brother MFC-250C
Złożyłam zamówienie na drukarkę Brother MFC-250C i teraz się głowię czy dobrze wybrałam, bo jest wiele nowszych modeli. Bardzo ta drukarka jest do tyłu względem nowszych?
Czy ta drukarka drukuje na papierze fotograficznym, czy zdjęcia ładnie drukuje?

--
animka

Data: 2010-07-20 23:10:55
Autor: Santana
Brother MFC-250C

Użytkownik "Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> napisał w wiadomości news:i251t1$4k2$1node1.news.atman.pl...
[...]

Wtopiłaś na maksa, ale już za późno :) Nie potrafie zrozumieć jak grupowy ekspert mógł aż tak sie pomylić :(

Data: 2010-07-20 23:30:43
Autor: Przemysaw Ryk
Brother MFC-250C
Dnia Tue, 20 Jul 2010 23:10:55 +0200, Santana napisa(a):

Wtopia na maksa, ale ju za pno :) Nie potrafie zrozumie jak grupowy ekspert mg a tak sie pomyli :(

Animka? Pomyli? Blunierca... ;D

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Prawdziwa gupota za kadym razem pokona sztuczn inteligencj.          ]

Data: 2010-07-21 01:37:19
Autor: Animka
Brother MFC-250C
W dniu 2010-07-20 23:10, Santana pisze:

[...]

To jaką powinnam kupić? Podaj markę. Jak czytam teraz te wszystkie manuale to mi się podoba. Jest fax i on mi się przyda.
Przydała by się jednak jeszcze do tego opcja nadruków na płytkach (ale nie widze juz nigdzie tych drukarek-niedostępne). Ale nic to. Mam nagrywarkę Light Scribe i też mi się nie chce robić nadruków, szczególnie dlatego, że mi wysiadł kompakt (do mp3!) w mojej miniwieży.
Aha: jakie zdjęcia wychodzą po wydrukowaniu na papierze fotograficznym? Ładne, czy brzydkie?

--
animka

Data: 2010-07-23 23:19:00
Autor: m4rkiz
Brother MFC-250C
"Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> wrote in message news:i25cvi$5vb$1node1.news.atman.pl...
To jaką powinnam kupić? Podaj markę. Jak czytam teraz te wszystkie manuale to mi się podoba. Jest fax i on mi się przyda.

jezusie, do czego??
ja wiem ze jeszcze jest w miare popularny 'tu i tam', ale jakos
nie umiem sobie wyobrazic potrzeby posiadania (przez kowalskiego)
czesciej niz raz na rok a tu przuchodza z pomoca stosowne serwisy
internetowe

Data: 2010-07-24 01:06:18
Autor: Animka
Brother MFC-250C
W dniu 2010-07-24 00:19, m4rkiz pisze:
[...]

W 100% masz rację. Faxy "puszczałam" ostatnio przez o2.pl. 3 faxy.

--
animka

Data: 2010-07-27 23:13:13
Autor: jurajski Jaskiniowiec
Brother MFC-250C
Dnia 21-07-2010 o 01:37:19 Animka <animka@to.nieja.wp.pl> napisał(a):

[...]

Tylko najpierw upewnij sie, ze ten FAX jest sprzetowy, czy tylko jako  driver w Windowsie. Tez bylem podniecony faktem, ze te drukarki maja  wbudowany FAX. Pozniej okazalo sie, ze owszem maja, ale tylko wtedy, gdy  sa podlaczone do komputera, a wspomniany FAX realizowany jest poprzez  sterownik w Windows. Ja wprawdzie mam 150C i sobie chwale. Nie mam w niej  FAXu, bo i nie korzystam z niego. Nie mam kolorowego wyswietlacza (jest  tylko zwykly jednolinijkowy), ale i nie drukowalem niczego nigdy  bezposrednio z kart.

Na poczatku tez bylem sceptycznie nastawiony do tej drukarki, ale jest ona  u mnie juz trzeci rok i tyle faktur co na niej wydrukowalem, to Canonow i  HP potrzebowalbym ze 3 szt. Brother to przede wszystkim dobre wykonanie.  Skaner nie zachwyca, ale w wiekszosci maszyn wielofunkcyjnych jest on  sredniej jakosci. Mi do OCR wystarcza, a nawet do skanowania fotek tez sie  nadaje - i tak przeciez pozniej obrabia sie to w jakims programie  graficznym.

Odnosnie zuzycia tuszu, to jest naprawde fajna drukarka. Jedyne co w tej  kwestii wpienia, to jesli skonczy Ci sie jeden kolor - np. Magenta, a  pozostale sa pelne, nie wydrukujesz w czarnym. Po prostu musisz albo  napelnic, albo wymienic dany kolor i dopiero drukarka zacznie drukowac. Na  szczescie, jak wspomnialem - tuszu spozywa sporadycznie malo, a i  zamienniki sa naprawde tanie. Zaleta sa tez osobne zbiorniki dla kazdego z  kolorow - w HP dawniej (nie wiem jak teraz) denerwowalo mnie, ze trzeba  bylo wyrzucac caly pojemnik, pomimo zuzycia tylko jednego koloru.

Nie uzywalem jej do drukowania na papierze foto, aczkolwiek wykresy  kolorowe, wizytowki itp wychodza naprawde ladnie. Malo kiedy krzywo wciaga  papier, a jesli juz, to w najgorszej jakosci drukowania. Raz tylko  wciagnela mi papier - w Canon i HP bylo to nagminne.

Ostatni mankament, to podajnik papieru - u mnie trzeba wysunac kasete,  napakowac tam papieru. Gdy drukuje sie jednostronnie, to to nie  przeszkadza, ale jesli ma sie czasem jakies wydruki dwustronne, to  wyjmowanie kasety, by odwrocic kartke jest dosyc denerwujace.

Mimo wszystko uznaje ten zakup jako udany.

A propos fotografii, to jak juz bylo wspomniane - lepiej oplaca sie kupic  do tego celu drukarke sublimacyjna. Druk fotografii na atramentowce jest  nieoplacalny(tusz oryginalny, koszt papieru strasznie drogi), ale i jakosc  nawet na Photosmartach (mialem HP PS 1100) jest kiepska. Chyba, ze ktos ma  wade wzroku, to faktycznie roznicy nie zauwazy...

Dzisiaj, gdybym mial kupic drukarke, bylby to tez Brother, ale model z  WiFi (nie pamietam modelu). Niby drozsza, ale komfort pracy bez kabli bywa  bezcenny...

[edit]
Zajzalem do specyfikacji i faktycznie model 250C nie potrzebuje kompa do  FAXu.

--
SprzedamTO.pl

Data: 2010-07-29 14:38:48
Autor: Animka
Brother MFC-250C
W dniu 2010-07-27 23:13, jurajski Jaskiniowiec pisze:
[...]

Tez nie mam kolorowego wyswietlacza.
Podłączyłam wczoraj tak z ciekawości telefon do gniazdka na przodzie drukarki, zeby sprawdzić czy zdjęcie bezpośrednio z telefonu się wydrukuje. Ani drgnęło.

[...]

Masz rację.

[...]

Czytałam na pcword, że drukarki (na ogół wszystkie) pokazują, że już nie ma tuszu. Po otwarciu pojemników okazało się, ze tuszu jest jeszcze dużo. Jakie oszustwo, co? Po to, żeby znowu oryginały zamawiać.

[...]

Drukarkę mam od wczoraj. Narazie wydrukowałam  parę zdjęć na zwykłym papierze.
Zdjęcia ładne, ale zielonego koloru brakuje! Zamiast np. zielonej ściany czy drzew jest szarawy odcień :-(

[...]

To prawda.

Mimo wszystko uznaje ten zakup jako udany.

Ja też. Jeszcze nie ustawiłam faxu, bo nie mam czasu, zresztą nie wiem czy to ma sens.

[...]

Na użytek domowy może być :-) Tylko tej zieleni brakuje :-(
Fajnie, cicho drukuje. Kotłuje się tam coś w środku drukarki, a potem wyskakuje wydrukowane już zdjęcie.

Dzisiaj, gdybym mial kupic drukarke, bylby to tez Brother, ale model z
WiFi (nie pamietam modelu). Niby drozsza, ale komfort pracy bez kabli bywa
bezcenny...

Ja jeszcze nie jestem uświadomiona co do WiFi,  jak nie widziałam na oczy jak to jest z drukarką na Wifi to ...

[edit]
Zajzalem do specyfikacji i faktycznie model 250C nie potrzebuje kompa do
FAXu.

No nie potrzebuje.

Musze jeszcze dodać, że bardzo cienki jest ten plastik drukarki. Aż się boję, że coś złamię, szczególnie tackę do papieru.

--
animka

Data: 2010-07-29 20:24:02
Autor: Marcin Szumilas
Brother MFC-250C
Quoted:
Animka (animka@to.nieja.wp.pl)
in news:i2rsp0$jqe$1node1.news.atman.pl

Zdjęcia ładne, ale zielonego koloru brakuje! Zamiast np. zielonej
ściany  czy drzew jest szarawy odcień :-(

Chyba wiem, co z tym zrobić. Widziałem dwa Brothery, które właśnie tak brzydko drukowały.

Trzeba otworzyć ustawienia drukarki i tam się gdzieś ustawia jeden z jakichś dwóch trybów drukowania. Niestety nie pamiętam, jak się nazywały, tym bardziej że widziałem to po niemiecku. Ale nie jest to gdzieś głęboko, całkiem na wierzchu. Przestawiało się to za pomocą "radio buttons", jeden po lewej, drugi po prawej, a powyżej chyba były małe ikony tych trybów.
Po przestawieniu na ten drugi zielony się zrobił żywy i nasycony.

Może Kuba od Brothera pomoże. :)

Pozdrawiam,
Marcin Sz.

Data: 2010-07-29 20:48:45
Autor: Animka
Brother MFC-250C
W dniu 2010-07-29 20:24, Marcin Szumilas pisze:
[...]

Pewnie da się coś z tym zrobić. Widziałam też gdzieś w programie suwaki do kolorów to  zielony postaram się "podrasować". Wczoraj wieczorem robiłam pierwsze próby na tej drukarce, jeszcze nie miałam czasu przeczytać całej instrukcji.
Z tego co do tej pory przeczytałam to pamiętam, że radzą używać opcji oszczędzającej tusz...ale co tam! Ważniejsze jest odzwierciedlenie kolorów.

Może Kuba od Brothera pomoże. :)

Może.

Może ktoś mi podpowie czy te pojemniki na tusz (oryginały) będzie można napełniać tuszem przez strzykawkę? Właściwie to przez 4 strzykawki. Każda do określonego koloru.

--
animka

Data: 2010-07-30 08:59:56
Autor: Yakhub
Brother MFC-250C
Dnia Thu, 29 Jul 2010 20:48:45 +0200, Animka napisa(a):
Moe kto mi podpowie czy te pojemniki na tusz (oryginay) bdzie mona napenia tuszem przez strzykawk? Waciwie to przez 4 strzykawki. Kada do okrelonego koloru.

Pewnie mona by, ale po co?

Ja kupiem na Allegro zapas tych pojemniczkw po 3z + przesyka -
najlepiej kup od razu kilka kompletw i wrzu do szuflady. Jak si skoczy
tusz, to po prostu wyjmujesz stary pojemnik i wkadasz nowy. Bez paprania
si, bez brudzenia, kombinowania... Przy takich kosztach, zabawa ze
strzykawk nie ma sensu IMHO. Tym bardziej, e sam tusz do strzykawki te
musiabym kupi, a za darmo on przecie nie jest.

--
Yakhub

Data: 2010-07-30 13:19:56
Autor: Animka
Brother MFC-250C
W dniu 2010-07-30 08:59, Yakhub pisze:
[...]

Zamwiam komplet na allegro, ale szlag mnie trafia, e si przepaca za przesyk.

--
animka

Data: 2010-07-30 13:52:20
Autor: Yakhub
Brother MFC-250C
Dnia Fri, 30 Jul 2010 13:19:56 +0200, Animka napisa(a):

Trzeba byo zamwi od razu 4 komplety :).

--
Yakhub

Data: 2010-07-30 14:33:33
Autor: Animka
Brother MFC-250C
W dniu 2010-07-30 13:52, Yakhub pisze:

Trzeba byo zamwi od razu 4 komplety :).

Nie chciaam w ciemno nic zamawia, bo jeszcze drukarki nie miaam.
Nastpnym razem to ju bdzie inaczej.

Musz zakomunikowa, e drukarka ju piknie zielony kolor drukuje. :-)
Przesunam suwaczek koloru zielonego w opcjach zaawansowanych.
Tak w ogle to drukuje bardzo adnie. Narazie drukowaam na zwykym papierze.
Pniej wydrukuj jakie zdjcie na papierze fotograficznym.

--
animka

Data: 2010-07-30 15:34:49
Autor: Animka
Brother MFC-250C
[...]

No i drukowaam zdjcia na prb.
Na papierze fotograficznym Brothera fatalnie!!! Plamy, kleksy!! Dno.
Natomiast na papierze fotograficznym Lexmarka *bardzo adnie*! :-)
Jakbym miaa papier matowy to wydrukowaoby si jeszcze ladniej.

--
animka

Data: 2010-07-30 16:41:30
Autor: MC
Brother MFC-250C
Uytkownik "Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> napisa w wiadomoci news:i2uke1$vpo$1node1.news.atman.pl...
[...]

->
Nie woya przypadkiem kartki odwrotnie?
Papier fotograficzny na og jest jednostronny.

Data: 2010-07-30 16:30:23
Autor: Marcin Szumilas
Brother MFC-250C
Quoted:
Animka (animka@to.nieja.wp.pl)
in news:i2ugr8$va6$1node1.news.atman.pl

Musz zakomunikowa, e drukarka ju piknie zielony kolor drukuje. :-)
Przesunam suwaczek koloru zielonego w opcjach zaawansowanych.

No to dobrze. A znalaza to ustawienie o ktrym pisaem?
Ja go kiedy widziaem przy drukarce MFC-5490CN:
http://tinyurl.com/2udbhkd

Po polsku opcje te nazywaj si Naturalny i Jaskrawy. S tutaj
http://tinyurl.com/2unan3f na stronie 7 (lub 15 liczc od pierwszej).

U Ciebie chyba jest tak samo. Moe to lepsze ni przestawienie wycznie zielonego? Poprbuj.

Pozdrawiam,
Marcin Sz.

Data: 2010-07-30 20:40:16
Autor: Animka
Brother MFC-250C
W dniu 2010-07-30 16:30, Marcin Szumilas pisze:
> [...]

Ja go kiedy widziaem przy drukarce MFC-5490CN:
http://tinyurl.com/2udbhkd
> Po polsku opcje te nazywaj si Naturalny i Jaskrawy. S tutaj

Jest w  "Dostosuj opcje drukowania".
Mona wybra naturalny lub jaskrawy. Lepszy jest jednak w/g mnie kolor naturalny i  przesunicie o kawaeczek w prawo suwaka zielonego koloru.

U Ciebie chyba jest tak samo. Moe to lepsze ni przestawienie wycznie
zielonego? Poprbuj.

Ten jaskrawy jest za jaskrawy w/g mnie. Na wieccym papierze fotograficznym niezbyt adnie wyglda.
Ale to te zaley moe od tego jakie jest zdjcie. Grunt, e mona jako te kolory i ostro sobie dopasowa.

Pozdrawiam,

--
animka

Data: 2010-07-30 01:19:51
Autor: jurajski Jaskiniowiec
Brother MFC-250C
Dnia 29-07-2010 o 14:38:48 Animka <animka@to.nieja.wp.pl> napisał(a):

[...]

Sprawdz w telefonie. Mozliwe, ze to nie sprawa drukarki, a ustawien i  wsparcia telefonu. Osobiscie mam Motorole V8 i w niej trzeba ustawic tryb  "Drukowanie USB". Nie probowalem w trybie "Urzadzenie pamieci", ale mysle,  ze tez by zalapalo. Na poczatku tez podlaczylem telefon do drukarki, by  spradzic funkcje bezposredniego druku, lecz nieswiadomy, mialem telefon  ustawiony jako "Modem" i ani drgnelo... Fajne jest jeszcze to, ze  podlaczasz pod USB telefon/pendrive i widzisz go w kompie, tak, jakbys  podlaczyla bezposrednio do kompa :-) Niestety wiecej nic nie powiem na ten  temat, bo USB w drukarce wykorzystuje jedynie jako ladowarke ;-)

[...]

Ta drukarka drukuje, dopoty nie braknie faktycznie jakiegos koloru. Ale  jak braknie, to nie wydrukuje niczego, az nie wymienisz tego brakujacego  koloru ;-) (chyba, ze sie cos w nowszym firmware zmienilo) Jest jednak  sposob - jak zostanie jakas resztka, a drukarka mimo wszystko nie chce juz  drukowac, to mozna wyjac pojemnik, zaladowac go ponownie i zresetowac  poziom tegoz koloru. Jak jest pilna potrzeba wydrukowania np. deklaracji  VAT-7 25-go, a nie ma sie zapasowych zbiorniczkow, to mozna sie tak  poratowac ;-)

Odnosnie tych miernikow w drukarkach, to... No coz - kazdy chce jakos  zarobic ;-) Szczegolnie te firmy, ktore sprzedaja swoj sprzet w cenie  oryginalnych tuszy ;-) Swego czasu pamietam, ze taniej oplacalo sie kupic  drukarke Lexmark, niz oryginalne tusze do niej. Producent wabil dumpingowa  cena sprzetu, by pozniej odbic sobie to na tuszach ;-) Totez wtedy  oplacalo sie kupic Canona, bo mial osobne zbiorniczki na kazdy kolor i w  dodatku bez chipow. Pozniej nawet Canon poszedl po rozum do glowy ;-) HP  znowu mialo glowice z tuszem, totez po trzykrotnym napelnieniu takiego  zbiorniczka, nadawal sie do wyrzucenia i trzeba bylo kupic oryginalny, by  znowu mozna bylo go naladowac 2-3x - zamienniki mialy tandetna jakosc i o  wielokrotnym napelnieniu nie bylo mowy.

Odkad mam Brothera, to o kombinowaniu i strzykawkach zapomnialem. Kupuje  ActiveJet i mam swiety spokoj.

Polecilem ta drukarke dwom znajomym i tez sa zadowoleni... Jeden ma 150C,  drugi juz zaszalal i kupil ta z kolorowym wyswietlaczem. Jedyne  zastrzezenie jakie maja, to to, o czym wspominalem - nieszczesna kaseta  przy drukowaniu dwustronnym.

[...]

Sprobuj wejsc na strone Brother i poszukaj nowego firmware (nie mylic ze  sterownikami do windowsa) do tej drukarki. Jesli to nie pomoze, to  pokombinuj z ustawieniami sterownikow. Przy okazji skalibruj i uruchom  czyszczenie. U siebie nie zaobserwowalem tego zjawiska.

Mimo wszystko uznaje ten zakup jako udany.

Ja też. Jeszcze nie ustawiłam faxu, bo nie mam czasu, zresztą nie wiem  czy to ma sens.

Jak masz firme, to czemu nie? Drukarka wtedy sluzy jako odbiornik faksu  :-) A fax w firmach jest jeszcze wykorzystywany...

[...]

Tak, jak ze zwykla drukarka, tylko bez kabli ;-) Wtedy mozna sobie  wygodnie lezec z laptopem w jednym pokoju i drukowac w innym ;-) Ew. nie  martwic sie o wystarczajaca ilosc wolnego miejsca, by miec gdzie polozyc  laptopa na biurku ;-)

Musze jeszcze dodać, że bardzo cienki jest ten plastik drukarki. Aż się  boję, że coś złamię, szczególnie tackę do papieru.

Jak nie masz rak drwala, to nie powinno sie nic strasznego stac ;-)

--
SprzedamTO.pl

Data: 2010-07-30 13:08:39
Autor: Animka
Brother MFC-250C
W dniu 2010-07-30 01:19, jurajski Jaskiniowiec pisze:

[...]

Teraz jeszcze raz podłaczyłam telefon do drukarki w trybie telefon.
Pokazała się opcja Drukuj i ją wybrałam. Myślałam, że będzie można wybrać jakieś zdjęcie do drukowania, ale nie! Drukarka zaczęła od razu coś drukować i wyskoczył wydrukowany post z jednej z grup dyskusyjnych! Nie wiem jakim cudem akurat to wydrukowała (wielkimi wołami na dwie kartki), bo nawet tej wiadomości nie miałam otwartej :D

  Osobiscie mam Motorole V8 i w niej trzeba ustawic tryb
"Drukowanie USB".

Nie chcę tego sprawdzać w swoim telefonie, żeby mi się nie włączył internet przez USB.
I tak drukowanie z telefonu nie ma sensu.

[...]

No właśnie.
Mnie się pokazuje w komputerze dodatkowy dysk Phone Card i można sobie robić różne "cuda".

  Niestety wiecej nic nie powiem na ten
temat, bo USB w drukarce wykorzystuje jedynie jako ladowarke ;-)

Szybciej się ładuje z drukarki niż z ładowarki od telefonu?

[...]

Zamówiłam na allegro komplet i dodatkowo jeszcze czarny.
Przesyłka 11 zł.

[...]

Moja drukarka Lexmark 1020 Color Jetprinter 1020 była droga jak ją kupowałam kiedyś w Optimusie. Ponad 600 zł kosztowała. Teraz ją odstawiłam, bo nie mam tuszy i nie chcę już wydawać pieniędzy. Pojemnik na czarny tusz już się nie nadaje do napełnienia atramentem, jest do wyrzucenia. Nie ma już sensu kupować zamiennika jak mam drukarkę Brother.

[...]

Tak mam właśnie z pojemniczkiem do drukarki Lexmark.

Odkad mam Brothera, to o kombinowaniu i strzykawkach zapomnialem. Kupuje
ActiveJet i mam swiety spokoj.

To jest butelka z tuszem? Napełnia się z niej nabój bezpośrednio, bez użycia strzykawki?

[...]

W programie drukarki jest opcja uaktualnienia firmware. Mam aktualne w/g komunikatu.

Jesli to nie pomoze, to
pokombinuj z ustawieniami sterownikow. Przy okazji skalibruj i uruchom
czyszczenie. U siebie nie zaobserwowalem tego zjawiska.

Jeszcze pokombinuję. Nie miałam narazie czasu, więc ustawiłam tylko najważniejsze.

[...]

Jak się okazało fax u mnie jest nieprzydatny. Dostałam dzisiaj odpowiedź z o2.pl. że nie zadziała ta drukarka z voip. Tepsy się pozbyłam już dawno temu i nie mam linii telefonicznej z TPSA.

[...]

Teraz to mnie żal ścisnął, że takiej nie kupiłam :-(

Musze jeszcze dodać, że bardzo cienki jest ten plastik drukarki. Aż się
boję, że coś złamię, szczególnie tackę do papieru.

Jak nie masz rak drwala, to nie powinno sie nic strasznego stac ;-)

Przy pierwszej styczności z drukarką to się głowiłam jak przesunąć w drugą stronę ten suwak przy papierze, a toto takie cienkie, że mogłam złamać.

--
animka

Data: 2010-07-31 23:56:31
Autor: jurajski Jaskiniowiec
Brother MFC-250C
Dnia 30-07-2010 o 13:08:39 Animka <animka@to.nieja.wp.pl> napisał(a):

  Niestety wiecej nic nie powiem na ten
temat, bo USB w drukarce wykorzystuje jedynie jako ladowarke ;-)

Szybciej się ładuje z drukarki niż z ładowarki od telefonu?

Nie ;-) Po prostu ladowarki mi od czasu do czasu padaja, wiec zamiast  kupowac co chwile chinskie smieci, podlaczam telefony pod drukarke za  pomoca kabla USB ;-) W dodatku mam wieksze zaufanie odnosnie stabilnosci  napiecia z tej drukarki, niz z ladowarek za kilka zl.

Odkad mam Brothera, to o kombinowaniu i strzykawkach zapomnialem. Kupuje
ActiveJet i mam swiety spokoj.

To jest butelka z tuszem? Napełnia się z niej nabój bezpośrednio, bez  użycia strzykawki?

Activejet to marka, stosunkowo niedroga, ale o dobrej jakosci. Po prostu  nie chce mi sie bawic w strzykawki i inne zabawki, tylko po to, zeby miec  kilka zl oszczednosci ;-) Nie wiem, jakiej jakosci sa te tusze po 3zl, ale  skoro ludzie je zachwalaja i glowice im sie nie zapychaja, to mozna i je  kupowac. Ja tam jednak az tyle nie drukuje, zeby ryzykowac :-)

[...]

Spokojnie, ja tez takiej nie mam ;-) Kupilem sobie przedluzacz USB i tez  jest ok ;-) Zawsze tez mozesz dokupic (ok. 200zl) sobie router WiFi z  portem USB - wyjdzie na to samo.

--
SprzedamTO.pl

Data: 2010-08-01 00:41:06
Autor: Animka
Brother MFC-250C
W dniu 2010-07-31 23:56, jurajski Jaskiniowiec pisze:

[...]

Chciałam zobaczyć ceny tych pojemników z tuszem o którym piszesz, ale w tym sklepie Activejet nie podają cen!

[...]

Aha :-)

Mam już router i bramkę. Narazie (odpukać) dobrze się sprawują przez parę lat, więc nie ma sensu zmieniać.

--
animka

Data: 2010-08-01 04:03:12
Autor: jurajski Jaskiniowiec
Brother MFC-250C
Dnia 01-08-2010 o 00:41:06 Animka <animka@to.nieja.wp.pl> napisał(a):

[...]

Na Allegro widze, ze chodza po ~11zl (ActiveJet AB-1000[C/M/Y/BK]). W  sklepach sa w podobnej cenie. Czesto spotykam sie z praktyka, ze niby  jakies zamienniki sa b. tanie, ale albo jakosc tuszu wola o pomste do  nieba, albo tego tuszu jest tam tyle, ze starcza na kilka drukowan ;-)

[...]

Totez przedluzka USB wystarczy ;-) Aczkolwiek, gdyby router sie popsul  (odpukac w niemalowane;-) ), to zawsze mozna kupic taki, ktory ma port USB  do podlaczenia drukarki/pen drive/zewn.dysku/modemu 3G...

--
SprzedamTO.pl

Data: 2010-08-01 13:09:38
Autor: Animka
Brother MFC-250C
W dniu 2010-08-01 04:03, jurajski Jaskiniowiec pisze:

[...]

Już widziałam w jakimś sklepie. Oryginały za ponad 30 zł i zamienniki po 11 zł. bodajże.
Zobaczę jakie będą te, które zakupiłam na Allegro. Bardzo dużo ludzi kupuje u tego faceta (po 2,90), więc może są niezłe.

[...]

Nie wiedziałam, że do routera można popodłączać wszystkie urządzenia na USB (zamiast do USB komputera). Ale jak się czegoś nie widzi na oczy i nie było to przedtem potrzebne to można nie wiedzieć :-)

--
animka

Data: 2010-08-01 15:44:30
Autor: MC
Brother MFC-250C
Użytkownik "Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> napisał w wiadomości news:i33klp$l4d$1node1.news.atman.pl...

[...]

Tak mówią specjaliści od sprzedawania. A naprawdę rzadko którą drukarkę da się uruchomić w ten sposób.

Data: 2010-08-01 22:47:58
Autor: jurajski Jaskiniowiec
Brother MFC-250C
Dnia 01-08-2010 o 15:44:30 MC <m5c@go2.pl> napisał(a):

Tak mówią specjaliści od sprzedawania. A naprawdę rzadko którą drukarkę  da się uruchomić w ten sposób.

Ja tam mowie jako zwykly smiertelnik :-) Nie sprzedawca. Wiekszosc tych  routerow jest na jakims linuksie - zazwyczaj dd-wrt. Fakt, ze najpierw  warto by bylo zajzec do specyfikacji danego routera, co wspiera, by nie  utopic kasy ;-) Ale tu gdzies przewinal sie glos, jakoby te drukarki byly  dobrze wspierane w Linuksach, wiec mozna przypuszczac, ze i w tych malych  routerkach tez sa umieszczone odpowiednie sterowniki :-) No ale nie  upieram sie, bo nie mialem tego, wiec wspomnialem tylko, ze jest takowa  mozliwosc ;-)

--
SprzedamTO.pl

Data: 2010-08-01 23:44:37
Autor: Animka
Brother MFC-250C
W dniu 2010-08-01 22:47, jurajski Jaskiniowiec pisze:
[...]

Są sterowniki dla Linuxa.

[...]

Nie mogę zrozumieć: co ma wspólnego z systemem operacyjnym router, który jest do LAN-u.

--
animka

Data: 2010-08-02 14:52:05
Autor: MC
Brother MFC-250C
Użytkownik "Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> napisał w wiadomości news:i34psa$q1c$1node1.news.atman.pl...

Nie mogę zrozumieć: co ma wspólnego z systemem operacyjnym router, który
jest do LAN-u.

->
Niczego nie ma. Korzystasz z pobocznej funkcji rutera jaką jest rola tzw. print serwera. Nie ma żadnej pewności, że to będzie działać. Niektórzy producenci print serwerów prowadzą wykazy drukarek, które ich urządzenia obsługują. Czegoś takiego w wykonaniu producentów ruterów nie widziałem. Więc pozostaje tylko "rozpoznanie bojem".

Data: 2010-08-02 15:10:20
Autor: Yakhub
Brother MFC-250C
Dnia Sun, 01 Aug 2010 23:44:37 +0200, Animka napisa(a):

[...]

Nie mog zrozumie: co ma wsplnego z systemem operacyjnym router, ktry jest do LAN-u.

W tym wtku mowa jest o systemie operacyjnym, ktry pracuje wanie na
ruterze.

--
Yakhub

Data: 2010-07-30 08:53:12
Autor: Yakhub
Brother MFC-250C
Dnia Thu, 29 Jul 2010 14:38:48 +0200, Animka napisa(a):

Tez nie mam kolorowego wyswietlacza.
Podczyam wczoraj tak z ciekawoci telefon do gniazdka na przodzie drukarki, zeby sprawdzi czy zdjcie bezporednio z telefonu si wydrukuje. Ani drgno.

Z komrki nie prbowaem, ale to moe zalee od modelu telefonu. Za to z
aparatw (Canon A520 i A530) i pendrive - dziaa. Na aparacie wywietla si
na t okoliczno specjalne menu, ktrego nigdy wczeniej nie widziaem,
mona byo wybra zdjcia, chyba format i jeszcze jakie rne opcje (nie
pamitam). Efektowne, cho niezbyt praktyczne. Pendrive mona byo
przeglda na tym malekim ekraniku drukarki - potwornie niewygodne i
toporne.

W obu przypadkach, w praktyce - lepiej, prociej i szybciej jest otworzy
plik na PC, i wydrukowa tradycyjnie. Ta funkcja to gadet, w dodatku
niezbyt praktyczny.

[...]

Drukark mam od wczoraj. Narazie wydrukowaam  par zdj na zwykym papierze.
Zdjcia adne, ale zielonego koloru brakuje! Zamiast np. zielonej ciany czy drzew jest szarawy odcie :-(

Nie pomog - po prostu sprbowaem wydrukowa 2-3 zdjcia na doczonym do
drukarki papierze foto, uznaem e wychodz beznadziejnie i sobie daem
spokj. Tym bardziej, e na druku zdj mi zupenie nie zaleao.

--
Yakhub

Data: 2010-07-30 13:15:46
Autor: Animka
Brother MFC-250C
W dniu 2010-07-30 08:53, Yakhub pisze:

[...]

Nie ma sensu jednak drukowa bezporednio z telefonu, bo i tak si pokazuje dysk Phone Card w komputerze.

W obu przypadkach, w praktyce - lepiej, prociej i szybciej jest otworzy
plik na PC, i wydrukowa tradycyjnie. Ta funkcja to gadet, w dodatku
niezbyt praktyczny.

Tak. niepraktyczny.

[...]

Wieczorem co wydrukuj na papierze foto i sprawdz.
Doczyli takie malutkie papierki wielkoci koperty i bd musiaa bawi si w przestawianie formatw. Mam jeszcze papier A4 (tylko wieccy) dla drukarki Lexmark, moe Brother nie "poparzy si" od tego papieru.

--
animka

Data: 2010-07-21 01:38:16
Autor: Animka
Brother MFC-250C
[...]

Jeszcze nie jest za późno, bo mogę wycofać zamówienie.

--
animka

Data: 2010-07-20 23:43:14
Autor: MC
Brother MFC-250C
[...]

Źle.

bo jest wiele nowszych modeli. Bardzo ta drukarka jest
do tyłu względem nowszych?
->
Względem nowszych Brotherów nie jest do tyłu. Brother produkuje to samo od wieków. Zmienają się tylko szczegóły.

Czy ta drukarka drukuje na papierze fotograficznym, czy zdjęcia ładnie
drukuje?
->
Drukuje na papierze fotograficznym, ale zdjęcia wychodzą marne. Nigdy nie kupuj taniej drukarki, stracisz na tym podwójnie. Na jakości i na kosztach atramentu.

Data: 2010-07-21 09:14:54
Autor: Yakhub
Brother MFC-250C
Dnia Tue, 20 Jul 2010 23:43:14 +0200, MC napisa(a):
Czy ta drukarka drukuje na papierze fotograficznym, czy zdjcia adnie
drukuje?
->
Drukuje na papierze fotograficznym, ale zdjcia wychodz marne. Nigdy nie kupuj taniej drukarki, stracisz na tym podwjnie. Na jakoci i na kosztach atramentu.

Zwaszcza to ostatnie stwierdzenie jest nieuprawnione - zamienniki tuszy do
tej drukarki kosztuj 3z.

--
Yakhub

Data: 2010-07-21 10:53:22
Autor: MC
Brother MFC-250C
Uytkownik "Yakhub" <yakhub@gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:ell6rdyyo2nm$.dlgwazzenon.pl...
[...]

To prawda, ale fotki wychodz jeszcze gorsze nisz na oryginaach.

Data: 2010-07-21 10:59:44
Autor: Yakhub
Brother MFC-250C
Dnia Wed, 21 Jul 2010 10:53:22 +0200, MC napisa(a):

Data: 2010-07-21 09:14:57
Autor: Yakhub
Brother MFC-250C
Dnia Tue, 20 Jul 2010 22:45:13 +0200, Animka napisa(a):

Zoyam zamwienie na drukark Brother MFC-250C i teraz si gowi czy dobrze wybraam, bo jest wiele nowszych modeli. Bardzo ta drukarka jest do tyu wzgldem nowszych?

Tak, jak kto napisa - wzgldem nowszych Brotherw w tej klasie cenowej -
to jest jeden pies. Wzgldem innych producentw - par lat do tyu. Mam
podobn - przede wszystkim, drukuje potwornie wolno, do tego jest wielka.

Czy ta drukarka drukuje na papierze fotograficznym

Drukuje.

czy zdjcia adnie drukuje?

Fatalnie.

Cakiem fajna drukarka do domu - jak trzeba raz na jaki czas wydrukowa
par kartek. Do tego miesznie tanie tusze (zamienniki).

Wada - niewymienna gowica drukujca - jak si spieprzy (a w kocu si
spieprzy) to drukarka idzie na mietnik.

--
Yakhub

Data: 2010-07-21 20:19:51
Autor: Animka
Brother MFC-250C
W dniu 2010-07-21 09:14, Yakhub pisze:
Dnia Tue, 20 Jul 2010 22:45:13 +0200, Animka napisał(a):

Złożyłam zamówienie na drukarkę Brother MFC-250C i teraz się głowię czy
dobrze wybrałam, bo jest wiele nowszych modeli. Bardzo ta drukarka jest
do tyłu względem nowszych?

Tak, jak ktoś napisał - względem nowszych Brotherów w tej klasie cenowej -
to jest jeden pies. Względem innych producentów - parę lat do tyłu. Mam
podobną - przede wszystkim, drukuje potwornie wolno, do tego jest wielka.

Czy ta drukarka drukuje na papierze fotograficznym

Drukuje.

czy zdjęcia ładnie drukuje?

Fatalnie.

Całkiem fajna drukarka do domu - jak trzeba raz na jakiś czas wydrukować
parę kartek. Do tego śmiesznie tanie tusze (zamienniki).

Wada - niewymienna głowica drukująca - jak się spieprzy (a w końcu się
spieprzy) to drukarka idzie na śmietnik.

A ja posłuchałam opinii i wychwalania na tej grupie tej drukarki. Wychwalali, że taka dobra i polecali. Jednym słowem dalam się oszukać ja i wiele innych osób.
A zamienniki wcale nie są po 3 zł, tylko droższe.
http://swiat.drukarek.pl/drukarki/7700/brother-mfc-250c.html

--
animka

Data: 2010-07-21 21:48:37
Autor: Kuba
Brother MFC-250C
Animka pisze:
[...]

Mówisz?
http://allegro.pl/listing.php/search?category=9110&sg=0&string=brother&change_view=1&order=p

Pozdrawiam,
Kuba

Data: 2010-07-21 22:03:56
Autor: JoteR
Brother MFC-250C
"Kuba"  napisał: w wiadomości news:i27iul$sqb$1news.onet.pl...

[...]

To nadal dychę drożej niż rzucone tu 3 zł.

JoteR

Data: 2010-07-22 00:16:54
Autor: Animka
Brother MFC-250C
W dniu 2010-07-21 22:03, JoteR pisze:
To nadal dychę drożej niż rzucone tu 3 zł.

No tak, cena od sztuki :-)

--
animka

Data: 2010-07-22 01:08:06
Autor: JoteR
Brother MFC-250C
"Animka" napisała:

To nadal dychę drożej niż rzucone tu 3 zł.

No tak, cena od sztuki :-)

Bardziej mi chodziło o notoryczne nieuwzględnianie przez allegromaniaków kosztów przesyłki. Jeśli przefiltrować podaną tu listę przez Twoje miejsce zamieszkania, to znajdziesz tylko jedną pozycję z ceną zbliżoną do podanych 3 złotych, z odbiorem osobistym na drugim końcu miasta i regulaminem nie do przyjęcia dla normalnego kupującego.

JoteR

Data: 2010-07-22 02:30:59
Autor: Animka
Brother MFC-250C
W dniu 2010-07-22 01:08, JoteR pisze:
"Animka" napisała:

[...]

Ach, tak! W tym momencie o tym nie pomyślałam. Człowiek kupi jakiś tani bzdet a za przesyłkę buli jakąś wytrzaśniętą z kosmosu kwotę. Raz zamówilam sobie listwę na 9 gniazdek, bo mi się nie chciało po sklepach chodzić. Była możliwość odbioru osobistego gdzieś tam przy ul. Postępu, ale za to, że odbiorę osobiście miałam zaplacić bodajże 20 zł! Niech ich szlag. Zamówiłam więc przez kuriera. Listwa była potłuczona, powyłamywana od dołu, kable na wierzchu. Potem traciłam czas na reklamacje, kurier musiał przyjechać jeszcze raz bo nie miał wtedy przy sobie druczków! Pieniądze (za kuriera też) w ostateczności mi zwrócili, no i pofatygowałam się osobiście po listwę do Komputronika przy kinie Femina. Powinnam od razu pomyśleć, ale to, że taka głupia listwa będzie polamana to mi się nie mieściło w głowie. Niespodzianki dziwne się zdarzają.

--
animka

Data: 2010-07-22 04:15:44
Autor: Kuba
Brother MFC-250C
JoteR pisze:

[...]

A normalnie do sklepu / na drugi koniec miasta jedziesz za darmo? Samochód powietrzem tankowany? Biletów nie kasujesz? Czas poświęcony na dojazd, gdy jedziesz specjalnie po tusz do drukarki?

Czasem lepiej zapłacić te 10 pln i mieć dostarczone do domu.

Pozdrawiam,
Kuba

Data: 2010-07-22 09:19:59
Autor: JoteR
Brother MFC-250C
"Kuba" napisał:

Czasem lepiej zapłacić te 10 pln i mieć dostarczone do domu.

To w końcu gdzie te tusze po 3 złote? :>

JoteR

Data: 2010-07-23 17:13:50
Autor: Saiko Kila
Brother MFC-250C
Proces Kuba <qbutek@onet.pl> zwrci bd:

A normalnie do sklepu / na drugi koniec miasta jedziesz za darmo? Samochd powietrzem tankowany? Biletw nie kasujesz? Czas powicony na dojazd, gdy jedziesz specjalnie po tusz do drukarki?

Czasem lepiej zapaci te 10 pln i mie dostarczone do domu.

Czasem tak. Ale mona te sobie zaplanowa eby wykorzysta bytno w
okolicy take do innych celw, i wtedy koszt si zmniejszy, bo rozdzieli
na te cele. Z przesyk koszt jest stay i pewny (no chyba e wyjdzie
wyszy...) a do tego wie si niebezpieczestwo, e bdzie nie to co
trzeba czy e w zym stanie. Wtedy moe wyj e bardziej opacao si
tym samochodem...

Ja osobicie preferuj zakupy wysykowe, ale ju nie raz aowaem :(
Czasem si wysyajcy pomyli i da co innego, czasem przesyka ginie i
trzeba si mordowa eby j odszuka, czasem przychodzi w fatalnym
stanie... To te jest koszt.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Data: 2010-07-22 00:13:10
Autor: Animka
Brother MFC-250C
W dniu 2010-07-21 21:48, Kuba pisze:
Animka pisze:
[...]

Jest, faktycznie :-)
Ktoś się na jakimś forum wypowiedział, że ta drukarka pożera strasznie dużo tuszu :-(

--
animka

Data: 2010-07-22 04:16:35
Autor: Kuba
Brother MFC-250C
Animka pisze:

Jest, faktycznie :-)
Ktoś się na jakimś forum wypowiedział, że ta drukarka pożera strasznie dużo tuszu :-(

To chyba bzdury opowiadał - dużo tuszu to Epsony przy automatycznym czyszczeniu.

Pozdrawiam,
Kuba

Data: 2010-07-22 11:48:38
Autor: Animka
Brother MFC-250C
W dniu 2010-07-22 04:16, Kuba pisze:
Animka pisze:

[...]

No to pocieszyłeś mnie.

--
animka

Data: 2010-07-22 19:44:17
Autor: MC
Brother MFC-250C
Animka pisze:

[...]

Nie ma się z czego cieszyć. Nieważne ile wody do tuszu dolejesz, ważne ile na tym wydrukujesz. Poza tym Brother to akurat ta sama technologia co Epson.

Data: 2010-07-22 07:36:52
Autor: Yakhub
Brother MFC-250C
Dnia Wed, 21 Jul 2010 20:19:51 +0200, Animka napisa(a):

[...]

A ja posuchaam opinii i wychwalania na tej grupie tej drukarki. Wychwalali, e taka dobra i polecali.

Ale to jest cakiem nieza drukarka w swoim segmencie. Tania i tania w
uyciu. Do tego ze skanerem (takim raczej rednim, ale zawsze - skanerem).
Do tego bezproblemowo wsppracuje z Linuksem.

Jednym sowem dalam si oszuka ja i wiele innych osb.

Dlaczego zaraz oszuka? Kady sprzt bdzie mia swoje zady i walety.

A zamienniki wcale nie s po 3 z, tylko drosze.
http://swiat.drukarek.pl/drukarki/7700/brother-mfc-250c.html

Sabo szukasz.

--
Yakhub

Data: 2010-07-21 20:22:52
Autor: Animka
Brother MFC-250C
W dniu 2010-07-21 09:14, Yakhub pisze:

Wada - niewymienna głowica drukująca - jak się spieprzy (a w końcu się
spieprzy) to drukarka idzie na śmietnik.

Zamienię chyba tą drukarkę na Canon Pixma MP550.

--
animka

Data: 2010-07-21 21:54:27
Autor: Kuba
Brother MFC-250C
Animka pisze:
Złożyłam zamówienie na drukarkę Brother MFC-250C i teraz się głowię czy dobrze wybrałam, bo jest wiele nowszych modeli. Bardzo ta drukarka jest do tyłu względem nowszych?

Zdefiniuj "do tyłu"?
Drukuje jak każda inna.
Ja bym na Twoim miejscu brał model z ADF (automatyczny podajnik), ale to kwestia potrzeb.
Do nazwijmy to "ogólnego drukowania" będzie super.
Ja mam MFC-5460CN i jestem bardzo zadowolony, drukuję najczęściej faktury + adresy na kopertach + różne sprawy firmowe, czasem jakiś artykuł z gazety.

Czy ta drukarka drukuje na papierze fotograficznym, czy zdjęcia ładnie drukuje?

Do drukowania zdjęć to raczej Epson + system stałego zasilania.
Poczytaj na cyberfoto.pl albo pl.rec.foto.cyfrowa.

Pozdrawiam,
Kuba

Data: 2010-07-22 00:11:35
Autor: Animka
Brother MFC-250C
W dniu 2010-07-21 21:54, Kuba pisze:
Animka pisze:
Złożyłam zamówienie na drukarkę Brother MFC-250C i teraz się głowię czy
dobrze wybrałam, bo jest wiele nowszych modeli. Bardzo ta drukarka jest
do tyłu względem nowszych?

Zdefiniuj "do tyłu"?

Chodzi mi po prostu o to czy dużo jej brakuje do nowszego modelu.
Niemniej jednak tak sobie popatrzyłam i poczytałam i widzę, że ta drukarka jest na czasie (fax, skaner, obsługuje karty pamięci i drukuje zdjęcia z telefonu). Szkoda, że nie ma drukowania na płytkach cd-rom,dvd. Z faxu chyba jednak nie będę mogła korzystać, bo mam telefon przez bramkę voip i router :-( Nie mam czynnego gniazdka TPSA, jest nieczynne - jako "ozdoba" ściany ;-)

Drukuje jak każda inna.
Ja bym na Twoim miejscu brał model z ADF (automatyczny podajnik), ale to
kwestia potrzeb.

Jest automatyczny podajnik. Trzeba naładować kasety papierem. Koperty też można hurtowo.

[...]

Ta drukarka nie posiada faxu (z tego co widzę w internecie)?

[...]

Tak się zastanawiam czy nie wymienić tej drukarki na Canon Pixma MP550.
Co o tym sądzisz?

Moja drukarka Lexmark 1020 przepięknie drukuje tylko nie chcę wywalać już po mniej więcej 120 zł na tusz kolorowy. Teraz już się boję kupić pojemnika z nieoryginalnym kolorowym tuszem, bo jak rok temu kupiłam na giełdzie komputerowej za Stodołą za jakieś 60 zł to okazało się, że jest w nim tylko niebieski i żółty tusz, nawet czarnego nie było. Drukowałam potem już z tego pojemnika dokumenty w blado-niebieskim kolorze :-( Papier fotograficzny mam w domu, bo do drukarki Lexmark sobie kiedyś kupiłam.
Sporo zdjęć nie będe drukowała. Na początek może 10.

--
animka

Data: 2010-07-22 04:23:06
Autor: Kuba
Brother MFC-250C
Animka pisze:

[...]

Czyli chyba wszystko co ważne?

Szkoda, że nie ma drukowania na płytkach cd-rom,dvd.

To chyba mało która ma...

Z faxu chyba jednak nie będę mogła korzystać, bo mam telefon przez bramkę voip i router :-( Nie mam czynnego gniazdka TPSA, jest nieczynne - jako "ozdoba" ściany ;-)

Fax przez VOIP zależy głównie od operatora. I tego czy bramka odpowiedni kodek ciągnie.

Jest automatyczny podajnik. Trzeba naładować kasety papierem. Koperty też można hurtowo.

Chodziło o podajnik skanera.
;)

Ta drukarka nie posiada faxu (z tego co widzę w internecie)?

Znaczy moja? Posiada.
;)

Tak się zastanawiam czy nie wymienić tej drukarki na Canon Pixma MP550.
Co o tym sądzisz?

Sprawdź czy są zamienniki i ile kosztują?
AFAIK Canony bodaj mają chipy komplikujące sprawę - musi być chip który jeszcze resetować trzeba.

I przede wszystkim ile będziesz drukować? Jeśli mało / b.mało, możesz używać oryginalnych - tyle że do drukowania tekstów zamienniki są równie dobre, nie ma sensu przepłacać bo różnicy nie widać.
Oryginalne warto do drukowania zdjęć, ale jeśli chcesz dużo fotek drukować to i tak lepiej system stałego zasilania podłączyć, karmiony z butelki.
;)

[...]

Jaki format?
Jak mały (10x15) to może lepiej drukarkę termosublimacyjną specjalnie do tego celu?
Poczytaj dyskusje na cyberfoto, był potężny wątek o drukowaniu zdjęć.

Pozdrawiam,
Kuba

Data: 2010-07-22 11:36:28
Autor: Animka
Brother MFC-250C
W dniu 2010-07-22 04:23, Kuba pisze:

[...]

Chyba do bramki trzeba podłączyć kabel telefoniczny od drukarki.
Narazie nie będę sobie tym głowy zawracała, dopiero jak wszystko popodłaczam.

Jest automatyczny podajnik. Trzeba naładować kasety papierem. Koperty
też można hurtowo.

Chodziło o podajnik skanera.
;)

Tego to jeszcze nie wiem. Instrukcję czytałam, ale nie pamiętam. Wiem, że można skanować ksiażki.

Ta drukarka nie posiada faxu (z tego co widzę w internecie)?

Znaczy moja? Posiada.

Aha, to fajnie. Twój model drukarki zresztą nowszy.
Ja musiałam brać w tym sklepie gdzie był telefon stacjonarny bezprzewodowy (taki jaki chcę), a w tym sklepie był mały wybór drukarek. Nie chce mi się płacić 2 razy za kuriera.

Tak się zastanawiam czy nie wymienić tej drukarki na Canon Pixma MP550.
Co o tym sądzisz?

Sprawdź czy są zamienniki i ile kosztują?

Patrzyłam. Niedrogie.

AFAIK Canony bodaj mają chipy komplikujące sprawę - musi być chip który
jeszcze resetować trzeba.

Nie wiem o co tu chodzi, co to ten chip ale "pal to sześć". Biorę jednak Brother.

I przede wszystkim ile będziesz drukować? Jeśli mało / b.mało, możesz
używać oryginalnych - tyle że do drukowania tekstów zamienniki są równie
dobre, nie ma sensu przepłacać bo różnicy nie widać.

Pisemka różne. Do użytku domowego w razie potrzeby, nie do firmy.

Oryginalne warto do drukowania zdjęć, ale jeśli chcesz dużo fotek
drukować to i tak lepiej system stałego zasilania podłączyć, karmiony z
butelki.
;)

Karmiony z butelki to znaczy napelniam sama pojemniki tuszem z butelki jak się tusz skończy?

Sporo zdjęć nie będe drukowała. Na początek może 10.

Jaki format?

Jeszcze nie wiem.

Jak mały (10x15) to może lepiej drukarkę termosublimacyjną specjalnie do
tego celu?
Poczytaj dyskusje na cyberfoto, był potężny wątek o drukowaniu zdjęć.

Jak mnie ta drukarka wkurzy to kupię tusz za 120 zł do lexmarka i wydrukuje pięknie.
Nikt się nie zorientuje, że to zdjęcia nie od fotografa :-)

--
animka

Data: 2010-07-22 12:49:18
Autor: Marcin Szumilas
Brother MFC-250C
Quoted:
Animka (animka@to.nieja.wp.pl)
in news:i2944o$r0u$1node1.news.atman.pl

Biorę jednak Brother.

To daj znać, jak wrażenia i jak działa. :)

Marcin Sz.

Data: 2010-07-22 13:12:27
Autor: Animka
Brother MFC-250C
W dniu 2010-07-22 12:49, Marcin Szumilas pisze:
Quoted:
Animka (animka@to.nieja.wp.pl)
in news:i2944o$r0u$1node1.news.atman.pl

Biorę jednak Brother.

To daj znać, jak wrażenia i jak działa. :)

OK.
Facet ze sklepu internetowego powiedział mi, ze na wszystki Brothery jakie sprzedali była tylko jedna reklamacja. Ogólnie poleca te drukarki nawet swoim kolegom.

--
animka

Data: 2010-07-22 16:24:05
Autor: Kuba
Brother MFC-250C
Animka pisze:

Chyba do bramki trzeba podłączyć kabel telefoniczny od drukarki.
Narazie nie będę sobie tym głowy zawracała, dopiero jak wszystko popodłaczam.

Nawet z całą pewnością.
;)
Tyle że nie każda bramka obsługuje odpowiedni kodek, i nie każdy provider zapewnia taką usługę.

Tego to jeszcze nie wiem. Instrukcję czytałam, ale nie pamiętam. Wiem, że można skanować ksiażki.

Nie masz, ADF wygląda tak:
http://allegro.pl/item1143205564_brother_mfc_295cn_fax_skan_druk_kop_lan_fv_zabrze.html
(Ta prowadnica na pokrywie skanera)

Nie wiem o co tu chodzi, co to ten chip ale "pal to sześć". Biorę jednak Brother.

I dobrze.
;)
"Chip" to w tym przypadku układ identyfikujący że kardridż jest oryginalny, i zliczający zużycie atramentu, co by przypadkiem użytkownik strzykawką na dokarmiał tylko grzecznie poleciał kupić kolejny oryginał.
Są na to sposoby, ale po co kombinować gdy można kupić maszynkę wolną od chipów...

Pisemka różne. Do użytku domowego w razie potrzeby, nie do firmy.

Czyli to co masz to więcej niż trzeba.

Karmiony z butelki to znaczy napelniam sama pojemniki tuszem z butelki jak się tusz skończy?

Nie, to znaczy butelka (duża - 0,5 do 1,0l) podłączona wężykiem do głowicy drukującej.
Pozwala na śmiesznie niskie koszta eksploatacji.

Pozdrawiam,
Kuba

Data: 2010-07-22 22:27:17
Autor: Animka
Brother MFC-250C
W dniu 2010-07-22 16:24, Kuba pisze:

Tyle że nie każda bramka obsługuje odpowiedni kodek, i nie każdy
provider zapewnia taką usługę.

Jak w o2.pl można mieć numer tel. do faxu to raczej obsługuje.
Za parę dni się tym zainteresuję :-)

[...]

Rzeczywiście. Ta, którą ja kupuję to nie ma. Cena mniej więcej taka sama jak tej 295 cn (różnica paru zł). Juz żałuję, że zamówilam MC 250 w tym drogim sklepie internetowym.

[...]

To niech się wypchają.

Są na to sposoby, ale po co kombinować gdy można kupić maszynkę wolną od
chipów...

Masz rację. Fakt, że tusze do niej nie są drogie.

[...]

To ja musiałabym aż 4 butelki podłączać? Do 4-ch kolorów? Trochę to niewygodne.
A jak by mi się tusz z butli wylał gdzieś na biurko i klawiaturę, to byłaby tragedia ;-)

--
animka

Data: 2010-07-23 23:30:05
Autor: m4rkiz
Brother MFC-250C
"Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> wrote in message news:i2a9jg$hv$1node1.news.atman.pl...
[...]

do brotherow sa inne patenty:
http://cgi.ebay.ie/Refillable-Cartridges-Brother-LC1100-LC980-LC61-CIS-/370351608692?cmd=ViewItem&pt=UK_CamerasPhoto_Printing_PrinterInkCatridges_JN&hash=item563aad1374

Data: 2010-07-24 01:14:37
Autor: Animka
Brother MFC-250C
W dniu 2010-07-24 00:30, m4rkiz pisze:

do brotherow sa inne patenty:
http://cgi.ebay.ie/Refillable-Cartridges-Brother-LC1100-LC980-LC61-CIS-/370351608692?cmd=ViewItem&pt=UK_CamerasPhoto_Printing_PrinterInkCatridges_JN&hash=item563aad1374

Fajna rzecz. Może i gdzieś na Allegro się znajdzie :-)

--
animka

Data: 2010-07-24 14:49:40
Autor: Kuba
Brother MFC-250C
Animka pisze:

Jak w o2.pl można mieć numer tel. do faxu to raczej obsługuje.
Za parę dni się tym zainteresuję :-)

A to jest numer "fizyczny" czy usługa typu fax to email?

Rzeczywiście. Ta, którą ja kupuję to nie ma. Cena mniej więcej taka sama jak tej 295 cn (różnica paru zł). Juz żałuję, że zamówilam MC 250 w tym drogim sklepie internetowym.

Trzeba było wybór z grupą skonsultować...
;)
A tak na poważnie, ADF przydaje się jeśli skanujesz dużo luźnych kartek.

To niech się wypchają.

Dokładnie tak.
:)

To ja musiałabym aż 4 butelki podłączać? Do 4-ch kolorów? Trochę to niewygodne.

Może i niewygodne, ale drukowanie dzięki temu jest tanie jak barszcz.

A jak by mi się tusz z butli wylał gdzieś na biurko i klawiaturę, to byłaby tragedia ;-)

Na szczęście do Brotherów masz także:
http://allegro.pl/item1159155294_brother_lc980_lc1100_napelnialne_tusze_32szt.html
A zasadniczo z zewnętrznymi zasobnikami wygląda to tak:
http://allegro.pl/item1155555768_system_stalego_zasilania_brother_lc960_lc1000.html

Pozdrawiam,
Kuba

Data: 2010-07-24 16:04:15
Autor: Animka
Brother MFC-250C
W dniu 2010-07-24 14:49, Kuba pisze:
Animka pisze:

Jak w o2.pl można mieć numer tel. do faxu to raczej obsługuje.
Za parę dni się tym zainteresuję :-)

A to jest numer "fizyczny" czy usługa typu fax to email?

Do tej pory się tym nie interesowałam, chociaż parę faxów wysłałam.
Teraz zajrzałam do panelu i widzę, że na e-maila.
Faksy przychodzące Spis przychodzących faksów na Twoje numery faksowe.
Faksy wychodzące Spis faksów wysłanych z Twojego konta.

Czasami o2.pl nie udaje się wysłać faxu, może ta drukarka ze swoim faxem się przyda.

[...]

Skanuję sporadycznie. Jak trzeba jakieś pisemko albo zdjęcie zeskanować.

[...]

Jednak sprzedają i na Allegro :-)
Niemniej jednak narazie pozostanę przy tych jednorazowych nabojach. Drukarki jeszcze nie mam, czekam na przesyłkę, zresztą nie wiadomo czy mi jakiejś zepsutej czy połamanej nie przyślą :-(

Pozdrawiam,

--
animka

Data: 2010-07-22 11:47:58
Autor: Animka
Brother MFC-250C
W dniu 2010-07-22 04:23, Kuba pisze:

Ta drukarka nie posiada faxu (z tego co widzę w internecie)?

Znaczy moja? Posiada.

Teraz dopiero mi zaświtało, że drukarka nie ma w komplecie kabla.
Mam kabel do skanera Canon (który będę chciała sprzedać) i będzie pasował do drukarki chyba?

--
animka

Data: 2010-07-21 22:26:51
Autor: kameleon
Brother MFC-250C

Uytkownik "Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> napisa w wiadomoci news:i251t1$4k2$1node1.news.atman.pl...
[...]

 Nie znam si, ale do niedawna wszystkie drukarki byy uczipiowione ;)..  Gdybym kupowa drukark, to pewnie canona z zestawem, ktry pozwoli drukowa na duych butelkach z tuszami. eby mie duo i tanio. Bo pewnie o to chodzi Animka :) Albo inna drukarka, ktra pracuje z systemem zewntrznych tuszy. Ju dawno drukarki piknie drukoway.

Data: 2010-07-22 00:21:26
Autor: Animka
Brother MFC-250C
W dniu 2010-07-21 22:26, kameleon pisze:
Już dawno drukarki pięknie drukowały.

Tak. Moja stareńka z wyglądu jak nowa Lexmark pięknie drukuje, tylko już mi na tusz szkoda pieniędzy.

--
animka

Data: 2010-07-22 19:53:50
Autor: MC
Brother MFC-250C
Użytkownik "Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> napisał w wiadomości news:i27sp6$lho$1node1.news.atman.pl...
[...]

Jeśli Lexmarka uważasz za ideał to chyba nie widziałaś pięknego wydruku. I z Brothera go nie zobaczysz.

Data: 2010-07-31 11:33:16
Autor: CUT
Brother MFC-250C
W dniu 2010-07-20 22:45, Animka pisze:
[...]

Z założenia drukarki Samsunga/Brothera to zły wybór zważywszy na ich awaryjność. U mnie w firmie 100% awaryjność przed wydrukowaniem 10k stron. Z czego 60% było w naprawie więcej niż 2 razy.

A psuje się wszystko. Od zacinającego papieru, zniekształcającego skanera po uszkodzenie duplexu.

Data: 2010-08-02 10:33:22
Autor: Yakhub
Brother MFC-250C
Dnia Sat, 31 Jul 2010 11:33:16 +0200, CUT napisa(a):

[...]

Z zaoenia drukarki Samsunga/Brothera to zy wybr zwaywszy na ich awaryjno. U mnie w firmie 100% awaryjno przed wydrukowaniem 10k stron.

Omiel si stwierdzi, e zdecydowana wikszo tanich drukarek
atramentowych za ~200-300z prdzej rozsypie si na proszek, ni wydrukuje
10 kstron. nie wspominajc ju o tym, e jak si duo drukuje, to uycie do
tego celu takiej drukarki bdzie drogie i niewygodne. Przy takich planach
ju lepiej kupi raz a dobrze co porzdnego.

A psuje si wszystko. Od zacinajcego papieru,

Omawiane Brothery akurat z papierem radz sobie znakomicie, problemy z
podajnikiem s znacznie rzadsze, ni w laserowym HP 1012, z ktrym te mam
czsty kontakt. --
Yakhub

Data: 2010-08-04 07:59:36
Autor: Miecio
Brother MFC-250C
W dniu 2010-08-02 10:33, Yakhub pisze:

Omiel si stwierdzi, e zdecydowana wikszo tanich drukarek
atramentowych za ~200-300z prdzej rozsypie si na proszek, ni wydrukuje
10 kstron.

W przypadku drukarek samsunga to 2 wiksze tonery wic chyba nie takie byo zaoenie producenta.

Data: 2010-08-04 08:08:44
Autor: Yakhub
Brother MFC-250C
Dnia Wed, 04 Aug 2010 07:59:36 +0200, Miecio napisa(a):

Jakie to drukarki? Mona o link poprosi?

Pytam bez zoliwoci.

--
Yakhub

Data: 2010-08-04 11:47:00
Autor: Animka
Brother MFC-250C
W dniu 2010-08-04 08:08, Yakhub pisze:
[...]

Jeli chodzi o maj drukareczk to sprawia mi wielki zawd w najmniej oczekiwanym momencie.
Musiaam wydrukowa sobie kopi przelewu w Alior Banku i wydrukowao si tak, e pomylaam, e prawie nic nie byo wida. A przedtem zarejestrowaam drukark (na 3 lata gwarancji) i chciaam wydrukowac to co tam na stronie jest pod przyciskiem "Drukuj" (chyba ta gwarancja na 3 lata). Drukarka drukowaa, ale wywalaa po 5 pustych kartek.
Dopiero pniej okazao si, e brakuje tego tuszu. Niech to szlag trafi.
Nie wiem ile bd jeszcze czekaa na tusze, ktre zamwiam.
Mylaam, e najwiecej ubywa czarnego, a okazao si, e zuy si ty.
Przy okazji rozwal ten "pusty" nabj i przekonam si na wasne oczy ile tuszu jeszcze zostao i jak oszukuje Brother.

--
animka

Data: 2010-08-04 20:46:53
Autor: Marcin Szumilas
Brother MFC-250C
Quoted:
Animka (animka@to.nieja.wp.pl)
in news:i3bfas$mg1$1node1.news.atman.pl

[...]

Rozumiem, e _prawie_ pustych?
Czyli jak nie ma jakiego koloru, to drukuje pozostaymi?

MSz

Data: 2010-08-05 05:48:03
Autor: Animka
Brother MFC-250C
W dniu 2010-08-04 20:46, Marcin Szumilas pisze:

Rozumiem, e _prawie_ pustych?
Czyli jak nie ma jakiego koloru, to drukuje pozostaymi?

Nie wiem. Przestaa drukowa.

--
animka

Data: 2010-08-05 10:46:27
Autor: Miecio
Brother MFC-250C
[...]

Jeli o mnie chodzi:
scx-4824f, ml-3051nd (oba byy w serwisie 3 razy)
Kady z nich ma toner na 5k stron.

(dwie inne drukarki samsunga poszy na mietnik.

Data: 2010-08-05 20:52:49
Autor: Yakhub
Brother MFC-250C
Dnia Thu, 05 Aug 2010 10:46:27 +0200, Miecio napisa(a):

[...]

OK, remis: Ty nie zauwaye, e ja pisaem o drukarkach atramentowych, a
ja nie zauwayem, e Ty piszesz o tonerach :)

--
Yakhub

Data: 2010-08-05 10:49:24
Autor: Miecio