Brother - kompromis

Data: 2013-12-05 10:45:22
Autor: Waldek
Brother - kompromis
Witam

Zakupiłem ostatnio drukarke Brother DCP-925
i chciałbym prosic o polecenie _dobrych_jakosciowo_tuszów
zamienników LC-1240,  ale jednak tanszych od oryginalów
Pewnie macie juz jakies sprawdzone w dluzszej eksploatacji sprzętu ;)

Dziekuje

Data: 2013-12-05 10:54:42
Autor: Skylla
Brother - kompromis
W dniu 2013-12-05 10:45, Waldek pisze:
[...]

Używam Dulin z allegro (co prawda inny model). S± tanie i bezproblemowe. Kolory mogłyby być bardziej nasycone - to jedyne zastrzeżenie. Czarny jest OK. Inna rzecz, że kolory w oryginałach też rewelacyjne nie s± (np. w porównaniu z HP).
S.

Data: 2013-12-05 11:03:58
Autor: Poldek
Brother - kompromis
Waldek wrote:
[...]

Oryginał, to oryginał - jako¶ć i spokój. I wcale nie wychodzi to tak drogo, bior±c pod uwagę, że zamienniki często: a. starczaj± na mniej, b. powoduj± dodatkowe trudno¶ci, które kosztuj± czas i pieni±dz. W dłuższym okresie drukarka, która chodzi na oryginałach może chodzić latami bez usterek. Natomiast w¶ród drukarek, które l±duj± w serwisie 90% usterek to s± usterki zwi±zane z używaniem nieoryginalnych wkładów. Moim zdaniem nie kalkuluje się.

Data: 2013-12-05 11:38:37
Autor: Waldek
Brother - kompromis

Użytkownik "Poldek" <noczelny@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:l7pis8$fs1$1node2.news.atman.pl...

usterek. Natomiast w¶ród drukarek, które l±duj± w serwisie 90% usterek to s± usterki zwi±zane z używaniem nieoryginalnych wkładów. Moim zdaniem nie kalkuluje się.

Tego sie w sumie najbardziej obawiam, bo jednak urzadzenie nie bylo "najtansze"
a conajmniej 2x droższe niż np. ostatnio HP 3515 z Biedronki za ~250 zl ;)
ale skoro juz mialem kupowac, to zależało mi na dupleksie.
- wczesniej eksploatowałem przez lata HP930, lecz córka mi j± zabrała do akademika.

Co do jakosci wydruków, dla mnie s± akceptowalne, aczkolwiek tak jak wspomnial przedmówca
na oryginalnych tuszach Brothera wychodza imo mniej nasycone (bardziej blade) od tych na tuszach HP
"blado¶ć" widac też na kopiach ksero w stosunku do oryginalu i tu zaczynalem sie zastanawiac
czy powodem nie jest domyslnie mniejsze porcjowanie tuszu ze wzgledu na dupleks
zaimplementowany w tym modelu - co mogloby powodować "przebijanie" na druga strone

Data: 2013-12-05 12:14:18
Autor: Skylla
Brother - kompromis

[...]

Ja mam model bez duplexu i też miałem wcze¶niej HP. Kolory Brother s± po prostu słabsze. Duliny od Adko z allegro s± sprawdzone (nie zapchaj± głowicy) i wielokrotnie tańsze od oryginałów. Je¶li drukujesz mało też polecam oryginały, ale je¶li więcej zdecydowanie zamienniki.
Co do uszkodzenia głowicy - trzeba pamiętać, że drukarka musi być stale wł±czona do sieci, aby mogła sama czy¶cić głowicę, gdy nie jest dłużej używana. Powinna mieć też poprawnie ustawiony zegar, aby czyszczenie nie wł±czało się w nocy :-). Nie można jej podł±czać do listwy, która jest wył±czana, albo wyjmować kabla z gniazdka.
W HP tego problemu nie było, dlatego o tym piszę.
S.

Data: 2013-12-05 12:19:14
Autor: Poldek
Brother - kompromis
Waldek wrote:

[...]

Jestem prawie pewien, że można ustawić na większ± intensywno¶ć -> większe zużycie tonera, być może także ciut wolniejszy druk.

Teraz jest taki trend w nowych drukarkach, że defaultowo jest ustawiona mniejsza intensywno¶ć, co wi±że się z mniejszym zużyciem tonerów/tuszy.

Popatrz na ustawienia oprogramowaniu drukarki, czy nie jest przypadkiem domy¶lnie wł±czone co¶ w rodzaju druku "Econo".

Data: 2013-12-05 22:45:48
Autor: Marcin Szumilas
Brother - kompromis
Quoted:
Poldek (noczelny@gazeta.pl) in news:l7pn9c$4fv$1node1.news.atman.pl

[...]

W przypadku J315W dostępne opcje wiele nie daj±. Muszę przetestować przyciemnienie grafiki w programie graficznym przed wydrukiem. :)

MSz

Data: 2013-12-06 08:29:35
Autor: Waldek
Brother - kompromis

Użytkownik "Marcin Szumilas" <mcszumi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:52a0f429$0$2156$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Rewizja pogl±du .... ;)

Uzyłem papieru foto który był w zestawie oraz trybu foto
i przyznam ze jako¶ć wydruku jak i nasycenie barwy jest całkiem OK
/no nie wiem czy z Labu dostałbym lepsza odbitke /

Fotka nie odbiega specjalnie kolorystyk± (na oko) od tego co wyswietla matryca IPS Della
z czego wysnuwam wniosek że mam raczej marnej jakosci papier podstawowy
co objawia sie wspomnian± "blado¶ci±" drukowanych testowo zdjęć

Pozdrawiam

Data: 2013-12-06 10:18:35
Autor: Poldek
Brother - kompromis
Waldek wrote:

[...]

Mam dokładnie to samo na moim Epsonie L110. Czyli wydruki na zwykłym papierze przy domy¶lnych ustawieniach s± ciut blade. Jeżeli natomiast włożę papier Premium Glossy i do wydruku wy¶lę dobrej jako¶ci zdjęcie, w ustawieniach poklikam na wysok± jako¶ć i kolor, to efekt jest super.

Data: 2013-12-05 12:17:38
Autor: Chris
Brother - kompromis
W dniu 2013-12-05 11:03, Poldek pisze:
Waldek wrote:
[...]

Też od dawna używam tylko oryginałów choć mam dostęp do każdego zamiennika za grosze albo za free. A je¶li już brać zamiennik to tak co ma wbudowan± głowicę bo co najwyżej pobrudzi kartkę albo nie wydrukuje czego¶ a przy samych zbiorniczkach to różnie bywa a naprawy bywaj± bolesne.

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkow±.

Data: 2013-12-05 12:31:32
Autor: Poldek
Brother - kompromis
Waldek wrote:
[...]

Dla osób, które chc± drukować dużo i w kolorze, ale chc± mieć drukarkę atramentow± i używać oryginalnych tuszy i jeszcze przy tym nie zbankrutować polecam drukarkę typu L110 Epsona.
Mam co¶ takiego od parunastu tygodni i rewelka - drukuję zupełnie bez szczypania się - zarówno tekst, jak też zdjęcia kolorowe w wysokiej jako¶ci na papierze foto i tuszu ubyło tyle, co nic. Ta drukarka ma 4 zbiorniki na tusz o pojemno¶ci 70 ml każdy. Nie wymienia się całych kardridży, tylko dolewa się tusz z buteleczek do zbiorników znajduj±cych się na stałe w drukarce. Co za tym idzie, koszty tuszu s± minimalne w porównaniu z "normalnymi" drukarkami atramentowymi.

Data: 2013-12-05 13:23:05
Autor: Waldek
Brother - kompromis

Użytkownik "Poldek" <noczelny@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:l7po0d$576$1node1.news.atman.pl...

Dla osób, które chc± drukować dużo i w kolorze, ale chc± mieć drukarkę atramentow± i używać oryginalnych tuszy i jeszcze przy tym nie zbankrutować polecam drukarkę typu L110 Epsona.

Ano jak to zwykle bywa co¶ za co¶ - to chyba model z tzw. ciaglym zasilaniem tuszem
- cenowo porownywalna do wspomnianego wczesniej Brothera
leczy gdyby porownywac wyposazenie,  to wypada jak golas w stosunku do wypasnej bryczki ;)

Pozdro

Data: 2013-12-05 15:16:25
Autor: Chris
Brother - kompromis
W dniu 2013-12-05 12:31, Poldek pisze:

Dla osób, które chc± drukować dużo i w kolorze, ale chc± mieć drukarkę
atramentow± i używać oryginalnych tuszy i jeszcze przy tym nie
zbankrutować polecam drukarkę typu L110 Epsona.

Być może ale jak chce się dużo drukować to kupuje się laser :)

Data: 2013-12-05 17:00:46
Autor: Dawid
Brother - kompromis
W dniu 2013-12-05 15:16, Chris pisze:
[...]

Zależy co się drukuje, laser nie do wszystkiego jest najlepszy.
Dobra atramentówka w niektórych zastosowaniach jest dużo lepsza.

Data: 2013-12-06 19:18:26
Autor: Chris
Brother - kompromis
W dniu 2013-12-05 17:00, Dawid pisze:
[...]

Masz rację ale je¶li to nie foto i duża ilo¶ć wydruków to można się zastanowić bo laser sporo staniał.

Dobra atramentówka w niektórych zastosowaniach jest dużo lepsza.

Nadruki na płytach, foto i co jeszcze ?

Data: 2013-12-06 20:45:10
Autor: Krystek
Brother - kompromis
W dniu 2013-12-06 19:18, Chris pisze:
W dniu 2013-12-05 17:00, Dawid pisze:

Dobra atramentówka w niektórych zastosowaniach jest dużo lepsza.

Nadruki na płytach, foto i co jeszcze ?

Do nadruków na płytach i fotek okładkowych dobre s± drukarki pigmentowe (woskowe), np. taki XEROX Phaser. Wychodzi chyba taniej, niż kolorowa laserowa, a jako¶ć (i trwało¶ć) wydruku jest b. duża.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-12-05 21:03:11
Autor: Poldek
Brother - kompromis
Chris wrote:
[...]

Laser kupuje się albo do zastosowań typowo biurowych - dużo czarno białych dokumentów typu tekstowego.
Atramentówka jest wolniejsza, ale za to może drukować zarówno tekst, jak też wysokiej jako¶ci wydruki w kolorze. Na tej konkretnej drukarce drukowałem zdjęcia wysokiej jako¶ci i efekt jest super. Oczywi¶cie na odpowiednim papierze, czyli w tym wypadku Premium Glossy. A przecież formalnie to nawet nie jest drukarka klasy Photo, tylko zwykła kolorowa drukarka biurowa z czterema tuszami.

Wiadomo, że za drukarkę z CISem trzeba zapłacić na dzień dobry sporo więcej niż za tani± drukarkę która kosztuje 150 zł i po wydrukowaniu 150 stron trzeba kupić kartridże za 160 zł. Jeżeli kto¶ potrzebuje drukarkę do doku, żeby wydrukować od czasu do czasu kilka stron, to tania będzie lepsza. Ale do drukowania więcej stron, bardziej opłaci się ta droższa, ale za to z tanim tuszem.

Data: 2013-12-05 17:58:50
Autor: Mr. Misio
Brother - kompromis
Użytkownik Poldek napisał:
Waldek wrote:
[...]

No to ja kupuje zamienniki, co mi polecaja w www.centrumdruku.com.pl ((a co, jestem zadowolonym klientem, to ich polecam)

takie po 7-10 zlotych.

Brother dziala na nich juz... niech policze... 5 roczek? Moze czwarty.

I spokoj i jakosc adekwatna.

Tzn. odkad kupuje zamienniki to drukuje wszystkie notatki, drafty, nie szczypie sie, o jakosc mi nie chodzi.

JAk potrzebuje cos hiper duper wydrukowac to jade Canonem z oryginalnymi tuszami na specjalnym papierze :)

A w Brotherze, zwykly papier, zamienniki.

Wiec ogolnie - zalezy - zamienniki sa dobre i zle w zaleznosci od przeznaczenia.

Data: 2013-12-06 18:50:13
Autor: Krystek
Brother - kompromis
Waldek wrote:
[...]

Niekoniecznie, ale to już prywatny wybór każdego z używaj±cych sprzęt. W czasach, gdy jeszcze korzystałem w domu ze swojej drukarki atramentowej HP, kupowałem pojemniki z tuszem pasuj±ce do drukarki, ale produkowane przez inne firmy. Udało mi się kupić zamiennik firmy Pelikan oraz Mimaki, czyli firm od lat działaj±cych w branży drukarskiej. Odniosłem wręcz wrażenie, ze to te firmy produkuj± pojemniki z tuszem z logo HP. A że cena była zachęcaj±ca, w porównaniu z oryginałami, to nie zastanawiałem się długo.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-12-07 08:41:08
Autor: Kamil
Brother - kompromis
Użytkownik "Poldek" napisał:

[...]

Sk±d to wiesz tak dokładnie? Pracujesz w serwisie? Jakie usterki drukarki powoduj± nieoryginalne wkłady? Twój wpis wygl±da na krypto reklamę. Daj sobie siana. Zamienniki wystarczaj± na mniej??? Jest dokładnie odwrotnie. A często owe zamienniki pochodz± z tej samej fabryki co oryginały. To cęzsto stosowana polityka.

Pzdr

Data: 2013-12-07 13:31:33
Autor: Chris
Brother - kompromis
W dniu 2013-12-07 08:41, Kamil pisze:
Użytkownik "Poldek" napisał:

[...]

fabryki co oryginały. To często stosowana polityka.

Niestety bzdury gadasz ale widać że nie siedzisz w temacie. Fakt jest tylko taki że te same zamienniki dla różnych odbiorców produkuj± te same firmy w Chinach tak więc jedyn± różnic± przy decyzji jaki zamiennik kupić jest cena a różni± się tylko naklejk± dystrybutora.

Drukarki padaj± a dokładnie głowice, liderem padaki jest Brother i Epson potem HP i na końcu Canon. Zalet± zamienników jest ich cena, pojemno¶ć i długo¶ć gwarancji która sięga 5 lat (zazwyczaj do 90% wykończenia atramentu).

Data: 2013-12-07 16:05:14
Autor: Waldek
Brother - kompromis
W dniu 2013-12-07 13:31, Chris pisze:

[...]

A te tzw. oryginały (tusze) to też nie s± czasem w Chinach produkowane ?
bo teraz to już prawie wszystkie pół lub pełne fabrykaty to made in China
Wietnam, Honkong, Korea, Singapur itd ... ;)

Pozdro

Data: 2013-12-07 17:00:34
Autor: Chris
Brother - kompromis
W dniu 2013-12-07 16:05, Waldek pisze:
[...]

Masz rację ale to inne fabryki, do tego np. HP toczy wojny z tymi co chcieli produkować nowe wkłady do drukarek, teraz zostały tylko regenerowane czyli wkład oryginał HP ale już oczyszczony i napełniony od nowa w innej Chińskiej fabryce. Większo¶ć wkładów to wkłady regenerowane a nie nowe od pocz±tku do końca.

Data: 2013-12-08 07:33:52
Autor: Kamil
Brother - kompromis
Użytkownik "Chris" napisał:

Masz rację ale to inne fabryki, do tego np. HP toczy wojny z tymi co
chcieli produkować nowe wkłady do drukarek ...

Toczył, ale zrezygnował z obawy o utratę rynku. Użytkownicy zagrozili, że
przestan± kupować ich produkty.

Pzdr

Data: 2013-12-08 16:12:20
Autor: Chris
Brother - kompromis
W dniu 2013-12-08 07:33, Kamil pisze:
Użytkownik "Chris" napisał:

[...]

Toczył i wygrał bo żaden obecny dystrybutor nie sprzedaje NOWYCH produktów.

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkow±.

-- -
Ta wiadomo¶ć e-mail jest wolna od wirusów i zło¶liwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2013-12-08 07:29:31
Autor: Kamil
Brother - kompromis
Użytkownik "Chris" napisał:

Niestety bzdury gadasz ale widać że nie siedzisz w temacie.

To Twój merytoryczny argument? Dyskutan stosuj±cy argument"bzdury" jest
kandydatem do black list.

Fakt jest tylko taki że te same zamienniki dla różnych odbiorców produkuj± te
same
firmy w Chinach.

Większo¶ć elektroniki obecnie jest produkowana w Chinach. Nawet wyroby marki
Intel. Amerykańce ze wstydem przyznaja, że 90% komponentów ich komputerów to
Made in China.

Drukarki padaj± a dokładnie głowice ...

Jaka konkretnie jest przyczyna? Je¶li zamiennik to kartdridż z głowic± to też
pada drukarka? A je¶li to sam atrament to w jaki sposób uszkadza on głowicę?
Pewnie chiński, głowica to wykrywa i uszkadza się. Co¶ słabe te Twoje argumenty.

Pzdr

Data: 2013-12-08 09:56:12
Autor: Jan StoĹĽek
Brother - kompromis
Po głębokim namyśle Kamil napisał w niedziela, 8 grudnia 2013 07:29:

Drukarki padają a dokładnie głowice ...

A jeśli to sam atrament to w jaki sposób uszkadza on głowicę?

Wystarczy, że ma trochę inne parametry wysychania albo lepkość. W przypadku głowic wymienianych razem z tuszem nie ma to większego znaczenia, bo głowica i tak idzie do kosza, ale jeżeli jest to stała głowica i tylko wymienia się atrament (albo dolewa do głowicy wymiennej), to można sobie zrobić trochę kuku. Poza tym barwniki w zamiennikach mogą (choć nie muszą) mieć trochę inne odcienie, niż oryginały. Na grafikę typu wykres nie ma to większego wpływu, ale kiedyś wysmarkałem prawie cały zapas zamiennego tuszu próbując ustawić dobre parametry druku zdjęć - choć na oryginałach wystarczyło trochę podregulować gammę. --
Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
| Which switched witch watch which Swatch watch switch?
(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi kolejnymi literami.

Data: 2013-12-08 13:45:06
Autor: Kamil
Brother - kompromis
Użytkownik "Jan Stożek" napisał:

W przypadku głowic wymienianych razem z tuszem nie ma to większego
znaczenia, bo głowica i tak idzie do kosza ...

Czyli nie ma problemu.

jeĹĽeli jest to staĹ‚a  gĹ‚owica i tylko wymienia siÄ™ atrament (albo dolewa do gĹ‚owicy
wymiennej), to można sobie zrobić trochę kuku.

Oryginalne atramenty w butlach nie są drogie. I znów nie ma problemu. Reasumując pytam. O czym pisze "Chris"? Ma pojęcie o czym pisze?

Pzdr

Data: 2013-12-08 16:43:51
Autor: Chris
Brother - kompromis
W dniu 2013-12-08 07:29, Kamil pisze:
Użytkownik "Chris" napisał:

Niestety bzdury gadasz ale widać że nie siedzisz w temacie.

To Twój merytoryczny argument? Dyskutan stosuj±cy argument"bzdury" jest
kandydatem do black list.

Niestety kolego nie masz racji .. tak lepiej ?

[...]

No i co to wnosi do dyskusji ?? podałem w swoim po¶cie że tusze org i reg s± produkowane w Chinach ALE W RÓŻNYCH FABRYKACH a ty wyci±gasz z tego tylko słowo Chiny.

[...]

Ale nigdzie nie napisałem że kartridze uszkadzaj± drukarkę, znowu piszesz niestety bez sensu i bez argumentów.
Tylko że w zamiennikach nie jest ten sam atrament co w oryginale i tym wła¶nie się różni± i dla tego jest inna jako¶ć, dla czego już było pisane wcze¶niej.

Data: 2013-12-08 17:11:02
Autor: animka
Brother - kompromis
Użytkownik "Chris" napisał:

Niestety bzdury gadasz ale widać że nie siedzisz w temacie.

To TwĂłj merytoryczny argument? Dyskutan stosujÄ…cy argument"bzdury" jest
kandydatem do black list.

Niestety kolego nie masz racji .. tak lepiej ?

Fakt jest tylko taki że te same zamienniki dla różnych odbiorców produkują te
same
firmy w Chinach.

Większość elektroniki obecnie jest produkowana w Chinach. Nawet wyroby marki
Intel. Amerykańce ze wstydem przyznaja, że 90% komponentów ich komputerów to
Made in China.

No i co to wnosi do dyskusji ?? podałem w swoim poście że tusze org i
reg są produkowane w Chinach ALE W RÓŻNYCH FABRYKACH a ty wyciągasz z
tego tylko słowo Chiny.

Drukarki padają a dokładnie głowice ...

Jaka konkretnie jest przyczyna? Jeśli zamiennik to kartdridż z głowicą to też
pada drukarka? A jeśli to sam atrament to w jaki sposób uszkadza on głowicę?
Pewnie chiński, głowica to wykrywa i uszkadza się. Coś słabe te Twoje argumenty.

Ale nigdzie nie napisałem że kartridze uszkadzają drukarkę, znowu
piszesz niestety bez sensu i bez argumentĂłw.
Tylko ĹĽe w zamiennikach nie jest ten sam atrament co w oryginale i tym
właśnie się różnią i dla tego jest inna jakość, dla czego już było
pisane wcześniej.

Dawniej miałam drukarkę Lexmark Color Jetprinter. Do pojemnika wlewałam czarny niedrogi atrament ze sklepu papierniczego. Lepiej drukowała niż na oryginalnym tuszu w cenie po przeliczeniu z dolara.

--
animka

Data: 2013-12-08 17:27:36
Autor: Chris
Brother - kompromis
W dniu 2013-12-08 17:11, animka pisze:

Dawniej miałam drukarkę Lexmark Color Jetprinter. Do pojemnika wlewałam
czarny niedrogi atrament ze sklepu papierniczego. Lepiej drukowała niż
na oryginalnym tuszu w cenie po przeliczeniu z dolara.

Lexmark to inny temat, im nic nie wyszło :)

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-12-08 18:15:39
Autor: animka
Brother - kompromis
W dniu 2013-12-08 17:27, Chris pisze:
[...]

Sama drukarka ok. Jedna z pierwszych. Służyła mi ponad 10 lat i tylko dlatego sprzedałam ją za grosze na Allegro, bo nie było już sterowników pod nowszy system.

--
animka

Data: 2013-12-11 17:46:10
Autor: Kamil
Brother - kompromis
Użytkownik "Chris" napisał:

Niestety bzdury gadasz ale widać że nie siedzisz w temacie.

To Twój merytoryczny argument? Dyskutan stosuj±cy argument"bzdury" jest
kandydatem do black list.

Niestety kolego nie masz racji .. tak lepiej ?

Nie jest lepiej. Używanie argumentów ad personam zamiast ad rem ¶wiadczy o
braku kultury dyskusji. Na temat co pada w drukarkach i kto/gdzie co
produkuje można dyskutować, ale uzycie na dzień dobry ?bzdura" kończy
rozmowę. Postaraj się to zrozumieć.

Pzdr

Data: 2013-12-08 10:33:14
Autor: Poldek
Brother - kompromis
Kamil wrote:

[...]

Wiem, bo te¶ciowa ma serwis autoryzowany kilku marek drukarek.
Dla serwisu naprawa drukarki, to jest czysty zysk, więc żaden interes w namawianiu do oryginałów. Gdyby wszyscy stosowali tylko oryginały, to serwis by padł.

Data: 2013-12-08 12:16:01
Autor: Skylla
Brother - kompromis

[...]

Budżetowa atramentówka kosztuje mniej niż komplet oryginalnych tuszy, więc jej naprawianie po gwarancji mija zwykle się z celem.
Maj±c kiedy¶ HP Photosmarta kupowałem oryginalne tusze XL i jako¶ć była super, ale zaraz po gwarancji drukarka padła bo ułamał się platik w torze kaset drukuj±cych i tyle w temacie.
Obecnie brother jedzie od pocz±tku na zamiennikach po 5zł i już się jego zakup zwrócił a nadal działa. Jak padnie - kupi się nowy.

Data: 2013-12-08 12:58:21
Autor: Poldek
Brother - kompromis
Skylla wrote:

[...]

No chyba każdy rozumny obywatel rozumie, że jeżeli nowa drukarka w markecie kosztuje 149 zł, to nie na sprzedaży drukarki się zarabia, tylko na sprzedaży wkładów do niej. Dlatego pojedyńczy (jeden kolor) wkład do takiej drukarki kosztuje 69 zł i ma 7 ml tuszu w ¶rodku.
Jeżeli kto¶ potrzebuje prawdziwej drukarki, to ona musi niestety kosztować te 699 lub więcej złotych. Ale wtedy już s± ORYGINALNE wkłady po 25 zł i maj± 70 ml tuszu. Zwyczajnie co¶ za co¶.

Obecnie brother jedzie od pocz±tku na zamiennikach po 5zł i już się jego
zakup zwrócił a nadal działa. Jak padnie - kupi się nowy.

No to super. Ja nadal wolę oryginalne wkłady po 25 zł/70 ml.

Data: 2013-12-08 13:22:15
Autor: Jacek
Brother - kompromis
[...]

Ja używałem zamienników Orink, TFO i jeszcze jednej marki - nie pamiętam w tej chwili.
Uwagi:
inny kolor wydruku, niż oryginał. Zdjęcia maj± zafałszowane kolory.
Główny problem:
wakacje - wracam po 15 dniach i co? zaschniętę.
Czyszczenie nie pomaga. Moczenie głowicy w płynach plus myjka ultradĽwiękowa też nie pomaga. Z gwarancji nie mogę skorzystać, bo tusze nieoryginalne.
Tak więc ogólnie nie polecam. Moja poprzednia drukarka DCP 515 padła ewidentnie z powodu zaschniętej głowicy po roku pracy.
Druga DCP-J 715 padła po 1,5 roku, ale na szczę¶cie udała się reanimacja.
Jacek

Data: 2013-12-08 14:03:51
Autor: Skylla
Brother - kompromis

Tak więc ogólnie nie polecam. Moja poprzednia drukarka DCP 515 padła
ewidentnie z powodu zaschniętej głowicy po roku pracy.
Druga DCP-J 715 padła po 1,5 roku, ale na szczę¶cie udała się reanimacja.

Drukarka powinna pozostać w domu wł±czona do sieci i wtedy sama się czy¶ci co kilka dni. Odł±czona drukarka zaschnie nawet na oryginałach.

Data: 2013-12-08 14:51:03
Autor: Jacek
Brother - kompromis
W dniu 2013-12-08 14:03, Skylla pisze:

Drukarka powinna pozostać w domu wł±czona do sieci i wtedy sama się
czy¶ci co kilka dni. Odł±czona drukarka zaschnie nawet na oryginałach.
Problem w tym, że zawsze zostawiam j± podł±czon±. Dopóki były oryginalne atramenty nic się nie działo. Na tych tanich zasycha.
Jacek

Data: 2013-12-08 16:22:13
Autor: animka
Brother - kompromis
W dniu 2013-12-08 13:22, Jacek pisze:
Z gwarancji nie mogę skorzystać, bo tusze
nieoryginalne.

Wniosek taki, że najpierw trzeba wywalić pieniądze na nowe drogie tusze i oddać drukarkę do naprawy. Moim zdaniem lepiej kupić inną drukarkę, innej marki niż reanimować grzmota.

--
animka

Data: 2013-12-08 16:38:38
Autor: Chris
Brother - kompromis
W dniu 2013-12-08 16:22, animka pisze:
[...]

A po co kupować nowe ? przecież masz tusze z drukarką.

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-12-08 17:07:23
Autor: animka
Brother - kompromis
W dniu 2013-12-08 16:38, Chris pisze:
[...]

Nie miałam już bo po remoncie mieszkania zaczęłam wszystko porządkować (a mialam wszystko poutykane niewiadomo gdzie) i te puste oryginały wywalilam wraz z innymi rzeczami.
400 zl zarobil serwis, bo zabrał drukarkę. Niech się dziady i ten cały Brother udławią.
Kupilam sobie tańszą o więcej niż polowę drukarkę Canon z wifi. Pojemniki z tuszem mają głowice.

--
animka

Data: 2013-12-08 17:11:53
Autor: Chris
Brother - kompromis
W dniu 2013-12-08 17:07, animka pisze:
[...]

Bo bierze się fabryczne i od razu chowa do szuflady i wkłada zamienniki :)

400 zl zarobil serwis, bo zabrał drukarkę. Niech się dziady i ten cały
Brother udławią.

Ostatnio w firmie robiliśmy recycling i takich brotherów to za 20 poszło do kontenera :)

Kupilam sobie tańszą o więcej niż polowę drukarkę Canon z wifi.
Pojemniki z tuszem mają głowice.

Dla tego ja w domu mam Canona MX310 a u brata jako firmowa stoi Canon MX850 choć ten mam już głowicę wbudowaną do drukarki.

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-12-08 21:48:31
Autor: Poldek
Brother - kompromis
animka wrote:
W dniu 2013-12-08 13:22, Jacek pisze:
Z gwarancji nie mogę skorzystać, bo tusze
nieoryginalne.

To chyba normalne, że producent nie może gwarantować prawidłowego działania drukarki na wkładach co do których nie ma wpływu na to, co w nich jest.

Wniosek taki, że najpierw trzeba wywalić pieniądze na nowe drogie tusze
i oddać drukarkę do naprawy.

Wniosek jest taki, że przynajmniej przez czas obowiązywania gwarancji lepiej używać oryginalnych tuszy.

Moim zdaniem lepiej kupić inną drukarkę,
innej marki niż reanimować grzmota.

Kupisz nowÄ… drukarkÄ™ innej marki i przerobisz tÄ… samÄ… historiÄ™ od poczÄ…tku, tyle ĹĽe pod innÄ… markÄ… :-)

Data: 2013-12-09 09:56:31
Autor: Jacek
Brother - kompromis
W dniu 2013-12-08 21:48, Poldek pisze:
Kupisz nowÄ… drukarkÄ™ innej marki i przerobisz tÄ… samÄ… historiÄ™ od
poczÄ…tku, tyle ĹĽe pod innÄ… markÄ… :-)
Potwierdzam  w 100%.
W ten sposób wywaliłem na śmietnik 3 letni kombajn Canon MP 780 (duplex, podajnik, skaner, drukarka). Potem poradzono mi, że Brother jest lepszy i okazuje się, że niekoniecznie jest to prawda przy atramencie za 5 zł.
Jacek

Data: 2013-12-09 10:01:57
Autor: Chris
Brother - kompromis
Jacek nabazgrał(a):

[...]

My naprawiliśmy bo jednorazowym użyciu zamiennika bo było szkoda (MX850) do tego miała drukowanie na płytach czego nowe modele nie miały. O ile pamiętam cena naprawy/wymiany głowicy to 300zł więc się w sumie opłacało.

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-12-10 03:01:25
Autor: animka
Brother - kompromis
animka wrote:
[...]

Wniosek jest taki, ĹĽe przynajmniej przez czas obowiÄ…zywania gwarancji
[...]

Nie, w tej Canon to tylko wymieniam naboje (mają głowice), albo wlewam do nich tusz, bardzo dobry tusz. Drukarka mi się po 15 minutach wyłacza i to ma na plus, że nie musi być stale podłaczona do prądu, ja sama też w każdej chwili mogę ją włączyć i wyłaczyć, zreszta sama się włącza jak ma coś drukować.

--
animka

Data: 2013-12-10 19:44:12
Autor: Jacek
Brother - kompromis
W dniu 2013-12-10 03:01, animka pisze:

Nie, w tej Canon to tylko wymieniam naboje (mają głowice), albo wlewam
do nich tusz, bardzo dobry tusz.
To zdradź łaskawie co to za tusz (marka/gdzie kupić).
Jacek

PS
w drukarkach nie ma tuszu, tylko atrament.
Tusz to zawiesina, a atrament to roztwĂłr.
To tak dla porzÄ…dku.

Data: 2013-12-10 19:50:18
Autor: Jan StoĹĽek
Brother - kompromis
Po głębokim namyśle Jacek napisał w wtorek, 10 grudnia 2013 19:44:

w drukarkach nie ma tuszu, tylko atrament.
Tusz to zawiesina, a atrament to roztwĂłr.
To tak dla porzÄ…dku.

A "pigment ink", to tusz, czy atrament?

Data: 2013-12-10 20:00:30
Autor: Jacek
Brother - kompromis
W dniu 2013-12-10 19:50, Jan StoĹĽek pisze:
Po głębokim namyśle A "pigment ink", to tusz, czy atrament?
Jak znajdziesz gdzieĹ› drukarkÄ™ tuszowÄ…, to stawiam piwo.
Jacek

Data: 2013-12-10 20:57:42
Autor: R.e.m.e.K
Brother - kompromis
Dnia Tue, 10 Dec 2013 20:00:30 +0100, Jacek napisał(a):

to stawiam piwo.

Masz chlopie gest :-D

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-12-10 21:24:09
Autor: Jan StoĹĽek
Brother - kompromis

Proszę bardzo: http://mcaf.ee/eolq9. I dodam, że nie jest to unikat ani egzotyk, bo tusze są stosowane dość często.

Data: 2013-12-11 00:38:51
Autor: animka
Brother - kompromis
W dniu 2013-12-10 19:44, Jacek pisze:
[...]

To jest raczej tusz-foto. Palców do butelki nie wkładałam :-)
Zwykły czarny atrament stosowalam w drukarce Lexnark.

http://allegro.pl/tusz-canon-mg3250-mg4250-mg5350-mp230-mp280-mx435-i3759455013.html

--
animka

Data: 2013-12-10 03:02:52
Autor: animka
Brother - kompromis
animka wrote:
[...]

Kupiłam tanię drukarke, a o niebo lepszą i elegantszą, nawet ma Wifi,

--
animka

Data: 2013-12-11 18:46:00
Autor: Jacek
Brother - kompromis
W dniu 2013-12-05 10:45, Waldek pisze:

i chciałbym prosic o polecenie _dobrych_jakosciowo_tuszów
zamienników LC-1240,  ale jednak tanszych od oryginalów
¦ledzę w±tek i widzę, że merytorycznie niewiele się dowiedzieli¶my.
Dulin, to jedyna marka godna uwagi? Czy może jeszcze co¶?
Pelikanów ani Mimaki do Brothera nie umiem znaleĽć.
Jacek

Data: 2013-12-11 21:14:01
Autor: WiesłaW
Brother - kompromis
W dniu 11.12.2013 o 18:46 Jacek <spaammmm@o2.pl> pisze:

W dniu 2013-12-05 10:45, Waldek pisze:

i chciałbym prosic o polecenie _dobrych_jakosciowo_tuszów
zamiennikĂłw LC-1240,  ale jednak tanszych od oryginalĂłw

Śledzę wątek i widzę, że merytorycznie niewiele się dowiedzieliśmy.
Dulin, to jedyna marka godna uwagi? Czy moĹĽe jeszcze coĹ›?
Pelikanów ani Mimaki do Brothera nie umiem znaleźć.
Jacek

Black Point, TB-Print, ja używam ActiveJet - drukarka (J315W) będzie
miała już trzy lata.

--
WiesłaW

Brother - kompromis