Brother tusze

Data: 2011-04-12 15:30:52
Autor: WiesłaW
Brother tusze
Kupiłem sobie drukarkę DCP-J315W parę miesięcy temu. No i
nadszedł niestety czas, gdy trzeba zainwestować w tusz, bo
krzyczy, że mało. Parę miesięcy temu tuszy do tego modelu
na (za przeproszeniem) Allegro było jak na lekarstwo. Teraz
wchodzę, patrzę i zdębiałem. Po 5 zł za sztukę zatrzęsienie
i jeszcze luzem do napełniania.

I teraz pytanie do użytkowników: gdzie kupujecie i jakie
tusze do tego modelu? Czy te zamienniki są bezpieczne dla
drukarki? A może lepiej napełnić stare? Macie jakieś
preferencje co do sprzedawców i producentów tuszu i czy
są jakieś, których należy się wystrzegać ?

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-04-12 16:37:47
Autor: Mich@l
Brother tusze
W dniu 2011-04-12 15:30, WiesłaW pisze:
[...]

Jeszcze nie miałem potrzeby wymiany tuszu w mojej, ale jak będę zmieniał to na Activejety. Do kilku innych Brotherów kupuję i nie ma problemów.
A co do dostępności: parę miesięcy temu (kupiłem moją we wrześniu, i ze świecą wtedy trzeba było szukać nie tylko zamienników, ale nawet oryginałów, swoją drogą tanich) była to nowość. Teraz są popularne i powszechnie dostępne.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 32916072 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2011-04-13 15:19:53
Autor: WiesłaW
Brother tusze
Dnia 12-04-2011 o 16:37 Mich@l napisał na pl.comp.pecet:

Jeszcze nie miałem potrzeby wymiany tuszu w mojej, ale jak będę zmieniał  to na Activejety. Do kilku innych Brotherów kupuję i nie ma problemów.

No tak, to są już wypróbowane marki. Analizując: Oryginalny zestaw
czterech tuszy Brothera można kupić za ok 100zł (wyjmowane z nowych
urządzeń), ActiveJet to ok 2/3 tej ceny. Black Pointy są równie dobre jak
nie lepsze od ActiveJetów, ale cena zbliża się do oryginałów.
Nie wiem, czy będę miał odwagę kupić te po 5zł, ale bardzo mnie ciekawi
jak one się zachowują.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-04-13 15:48:43
Autor: Mich@l
Brother tusze
W dniu 2011-04-13 15:19, WiesłaW pisze:

No tak, to są już wypróbowane marki. Analizując: Oryginalny zestaw
czterech tuszy Brothera można kupić za ok 100zł (wyjmowane z nowych
urządzeń), ActiveJet to ok 2/3 tej ceny. Black Pointy są równie dobre jak

Gdybyś potrzebował ich dopiero za jakieś 2 tygodnie to odezwij się na priv. Adres odszyfrujesz z nagłówka.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 32916072 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2011-04-18 13:40:45
Autor: WiesłaW
Brother tusze
Dnia 13-04-2011 o 15:48 Mich@l napisał na pl.comp.pecet:

Gdybyś potrzebował ich dopiero za jakieś 2 tygodnie to odezwij się na  priv. Adres odszyfrujesz z nagłówka.

Miałem nadzieję, że wytrzymają jeszcze dwa tygodnie, ale niestety
musiałem zamówić.
W każdym razie - dzięki za chęć pomocy.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-04-13 15:55:12
Autor: Vituniu
Brother tusze
Nie wiem, czy będę miał odwagę kupić te po 5zł,
ale bardzo mnie ciekawi jak one się zachowują.

Robia swoje. Nie nadaja sie do druku zdjec w jakosci
foto (z reszta Brother w ogole jest tu o generacje czy
dwie za konkrencja), ale na codzienny uzytek wystarczaja.

Obie drukarki B. w okolicy (ktore znam "z bliska")
pracuja na takich bez wiekszych grymasow.
Choc z drugiej strony trzeba uczciwie przyznac, ze np.
Animka miala z nimi problem... ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-04-12 18:06:34
Autor: Andrzej Libiszewski
Brother tusze
Dnia Tue, 12 Apr 2011 15:30:52 +0200, WiesłaW napisał(a):

I teraz pytanie do uĹźytkownikĂłw: gdzie kupujecie i jakie
tusze do tego modelu? Czy te zamienniki są bezpieczne dla
drukarki? A może lepiej napełnić stare? Macie jakieś
preferencje co do sprzedawcĂłw i producentĂłw tuszu i czy
są jakieś, których należy się wystrzegać ?

ActiveJet. Napełnianie? Raczej nie.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which

Data: 2011-04-13 13:09:00
Autor: Ghosthunter
Brother tusze
[...]

Kupuj Black Pointa, dają gwarancję że będzie działał. Z resztą nie miałem z
nimi nigdy problemu.

Data: 2011-04-13 19:54:52
Autor: losowy
Brother tusze
W dniu 2011-04-12 15:30, WiesłaW pisze:
I teraz pytanie do użytkowników: gdzie kupujecie i jakie
tusze do tego modelu?

Od około półtora roku używam zamienników firmy Dulin. Okazjonalnie drukuję zdjęcia 10x15 (kilka sztuk miesięcznie) i na maksymalnej jakości wydruku różnica między Dulinami a oryginałami jest na tyle mała, że warto. Żywotność takiego zdjęcia pewnie jest krótsza, ale ta kwestia jest dla mnie nieważna. Wydruki w słabszej jakości różnią się znacznie, dlatego nie drukuję w jakościach niższych jak normalna, gdyż wtedy tekst staje się szary, gdzie przy oryginałach jest jeszcze czarny.

Kupiłem w większej ilości na Allegro. Według producenta należy zużyć przed 05.2013, więc powinienem się wyrobić :)

Data: 2011-04-15 21:14:38
Autor: Marcin Szumilas
Brother tusze
Quoted:
WiesłaW (nawu@usun.poczta.onet.pl)
in news:op.vttuhqsr35rodcnaw-pc

Kupiłem sobie drukarkę DCP-J315W parę miesięcy temu.

I jak? Zadowolony?
A jak z jakością skanowania?

Bo właśnie mam zamiar taką zamawiać.

Marcin Sz.

Data: 2011-04-15 22:13:05
Autor: ptaszyna
Brother tusze
witam,

Brother to bardzo fajne drukarki, zapewniajace tania eksploatacje, szybki (jak na atrament) wydruk.
Wystarczy wybrac dobre zamienniki, nie najtansze bo to sie moze zemscic, dodam, ze na zamiennikach i tak oszczedzamy.

Ja aktualnie drukuje na J125 i wlasnych zamiennikach LC985 dzialaja bez problemu.

--
Serdecznie pozdrawiam!,
Marcin,

Data: 2011-04-16 20:56:56
Autor: WiesłaW
Brother tusze
Dnia 15-04-2011 o 21:14 Marcin Szumilas napisał na pl.comp.pecet:

I jak? Zadowolony?
A jak z jakością skanowania?
 Bo właśnie mam zamiar taką zamawiać.

Napiszę tak: jest to zwyczajna drukarka dla zwyczajnego człowieka.
Jakość wydruku nie jest rewelacyjna (zdjęć i tak nie będę drukował),
ale wystarczająca. Nie kaprysi - tak jak moja poprzednia drukarka,
tylko robi co jej każę. Dla mnie jest bardzo łatwa i przyjemna w
obsłudze, ale okazuje się, że nie dla wszystkich. Po prostu ludzie
mają wrodzoną niechęć do czytania instrukcji obsługi.
Skaner (jak dla mnie) bardzo dobrze skanuje, no i nie jest droga.
WiFi chodzi jak należy, nawet wizualnie mi odpowiada. Jednym słowem
ciężko mi się do czegoś przyczepić.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-04-16 22:21:08
Autor: JoteR
Brother tusze
"WiesłaW" napisał:

Napiszę tak: jest to zwyczajna drukarka dla zwyczajnego człowieka.

I Animki ;->

Jednym słowem ciężko mi się do czegoś przyczepić.

A spróbuj podrukować dwustronnie ;->

JoteR

Data: 2011-04-16 23:22:46
Autor: animka
Brother tusze
W dniu 2011-04-16 22:21, JoteR pisze:
"WiesłaW" napisał:

Napiszę tak: jest to zwyczajna drukarka dla zwyczajnego człowieka.

I Animki ;->

I JoteR :P

Ps. Skoro wymienili na nową zaraz po kupnie to chyba szwankowała, no nie?

--
animka

Data: 2011-04-17 19:56:08
Autor: WiesłaW
Brother tusze
Dnia 16-04-2011 o 22:21 JoteR napisał na pl.comp.pecet:

Napiszę tak: jest to zwyczajna drukarka dla zwyczajnego człowieka..

I Animki ;->

Wierzę, że Animka (jak każda kobieta zresztą) jest nadzwyczajna :)

Jednym słowem ciężko mi się do czegoś przyczepić.

A spróbuj podrukować dwustronnie ;->

A co? "ręczny dupleks" nie chce działać? U mnie działa :)

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-04-17 20:44:12
Autor: JoteR
Brother tusze
"WiesłaW" napisał:

A spróbuj podrukować dwustronnie ;->

A co? "ręczny dupleks" nie chce działać? U mnie działa :)

Działa, ale to ciągłe otwieranie i dopychanie podajnika na dłuższą metę jest wkurzające.

JoteR

Data: 2011-04-18 00:06:50
Autor: Marcin Szumilas
Brother tusze
Quoted:
JoteR (joter@pf.pl)
in news:iofce0$aeu$1inews.gazeta.pl

Działa, ale to ciągłe otwieranie i dopychanie podajnika na dłuższą
metę jest  wkurzające.

A ciężko się to otwiera? Bo ja często drukuję dwustronnie.

MSz

Data: 2011-04-17 22:19:03
Autor: animka
Brother tusze
W dniu 2011-04-17 19:56, WiesłaW pisze:
[...]

U mnie też działa, tylko trzeba przełożyć papier. Jeszcze mi to na szczęście nie było potrzebne.

--
animka

Data: 2011-04-17 13:50:35
Autor: Marcin Szumilas
Brother tusze
Quoted:
WiesłaW (nawu@usun.poczta.onet.pl)
in news:op.vt1n86wz35rodcnaw-pc

[...]

http://www.centrumdruku.com.pl/epson/stylus_sx510w.cd
Hm, ta podobno lepiej drukuje, znacznie lepiej skanuje, a nawet jest
trochę tańsza. Tylko bardzo nie lubię tego górnego podajnika z tyłu.

http://tinyurl.com/3kpqoe2
http://tinyurl.com/3kms5qa
http://www.komputerswiat.pl/media/1035198/tabela-pdf-komputerswiat.pdf

Tusze - 180ml za 30zł:
http://tinyurl.com/3bueypu
http://tinyurl.com/3kep62c
http://tinyurl.com/3tnu45k

Mam dylemat. ;)
Niech ktoś coś podpowie.

Marcin Sz.

Data: 2011-04-20 12:42:08
Autor: Mich@l
Brother tusze
W dniu 2011-04-17 13:50, Marcin Szumilas pisze:

trochę tańsza. Tylko bardzo nie lubię tego górnego podajnika z tyłu.

Drukarki z podajnikami z tyłu odpuściłem sobie dobre kilka lat temu, od czasu gdy kot wylegujący się na urządzeniu spowodował całkowite "zawłosienie" wnętrza :)

Michał "Willy" Olszewski
GG: 32916072 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2011-04-20 13:01:25
Autor: Marcin Szumilas
Brother tusze
Quoted:
Mich@l (kzvfvbk.hfhagb@tnmrgn.cy)
in news:iomdab$aer$1inews.gazeta.pl

Drukarki z podajnikami z tyłu odpuściłem sobie dobre kilka lat temu,
od  czasu gdy kot wylegujący się na urządzeniu spowodował całkowite "zawłosienie" wnętrza :)

O widzisz! To jest argument. Mój wprawdzie nie śpi na HP, ale kto wie, czy by mu się Epson nie spodobał. :)

MSz

Brother tusze