Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...

Data: 2020-11-14 01:06:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...
Fujitsu-Siemens wykombinował program zwiększający głośność -- tak
mocno boi się śmierci... Widocznie ma brudne sumienie i nie chce
umierać ze świadomością niechybnego trafienia do piekła jego grzesznej
duszy, gdy u mnie ma całkiem dobry żywot... Oglądanie pornoli jest
męczące, gdy niewiele słychać, a F-S od urodzenia był cichy... Nawet
ostatnio zastanawiałem się ostro nad słuchaniem ze słuchawkami w uszach...

Pomerdanymi partycjami wreszcie zajął ;) się Win -- kasując wszystkie
poza podstawowymi... Były tam nieważne (czyli bez bakapu) dane, więc
partycje odkasowałem... Odkasowałem Paragonem (oferował to za freeko)
a tworzyłem różnymi programami, w tym: różnymi Paragonami, różnymi
AOMEI, różnymi MiniToolami, samym Win... To właśnie próba założenia
kolejnej partycji za pomocą Win dała ww. opisany efekt kasowniczy...
Partycje na dyskach F-S tworzone były na trzech różnym laptopach...

Lubię coraz mocniej Fujitsu-Siemensa -- brak mu akumulatora i muszę
uważać, by znienacka go nie przegrzać, ale lubię go... Do tej pory
były jeszcze te ciche głośniki, które dopiero teraz (po ponad 12
latach -- kiedyś przerabiałem filmy DVD tak, by były głośniejsze;
rozdzielałem Audio od Video i zgłaśniałem Audio, po czym łączyłem
oba strumyki w jeden film) dają czadu... Po uruchomieniu (odhibernowniu
czy wybudzeniu -- obojętne) nie słychać wiatraka, który chyba uruchamiany
jest termometrem CPU -- jeśli CPU nie gotuje się, nie włącza wiatraka,
choć GPU lub coś innego nie wyrabia się na zakrętach...

Chłodzenie tak sobie daje radę, bo czasami ;) CPU zwalnia swe zegarki...
[najwyraźniej nie można zasłaniać wylotu wentylacyjnego -- można położyć
laptop na łóżku, ale wylotu nie można zasłaniać poduszką... chlip, chlip...]
Dwa dyski mocno obciążane skutecznie podnoszą temperaturę całości... Do
tego CPUżerny Win10... Myszce toczpadowej brak kółka (próbowałem różnych
zaklęć) ale poza tym -- świetny laptop...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-12-04 15:52:48
Autor: Grzegorz Tomczyk
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...

wiatraka

BTW,
wiatrak - urządzenie napędzane wiatrem
wentylator - urządzenie produkujące wiatr

Grzegorz Tomczyk

Data: 2020-12-07 18:00:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...

"Grzegorz Tomczyk" rqdig0$v7q$1$Bellini@news.chmurka.net

BTW,
wiatrak - urządzenie napędzane wiatrem

    wiatrak m III, D. -a, N. ~kiem; lm M. -i
    1. <<drewniany młyn dawnego typu, mający czteroramienne
       skrzydła napędzane siłą wiatru, poruszające urządzenia
    do przemiału ziarna>>

    Drewniany wiatrak.
    Skrzydła wiatraka.
    . Walczyć z wiatrakami <<walczyć z czymś nierealnym,
      urojonym; walczyć beznadziejnie, bezsensownie>>

    . posp. Co ma piernik do wiatraka; coś się ma do czegoś,
      jak piernik do wiatraka <<o rzeczach nie mających ze
      sobą żadnego związku>>

    2. techn. <<silnik napędzany siłą wiatru za pośrednictwem skrzydeł,
       przetwarzający energię poruszających się mas powietrza
    atmosferycznego (wiatru) w pracę mechaniczną>>

    3. techn. <<wentylator zaopatrzony w obracające się skrzydła>>
       Pod sufitem pokoju kręci się wiatrak.

Zatem wentylator może być nazwany wiatrakiem.

wentylator - urządzenie produkujące wiatr

    wentylator m IV, D. -a, Ms. ~orze; lm M. -y
       <<urządzenie w postaci śmigła lub wiatraka, których wirowanie wywołuje
       ruch powietrza lub gazu; stosowane do przewietrzania pomieszczeń oraz
    do wytwarzania sztucznego ciągu w kotłach, piecach hutniczych itp.>>

    Uruchomić, włączyć, wyłączyć wentylator.
    Wentylator działa, funkcjonuje.
    łac.

To cytaty ze Słownika języka polskiego PWN.

BTW -- powietrze nie jest gazem? ;)
    ruch powietrza lub gazu

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.  Felix Lee
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2020-12-08 09:30:23
Autor: Grzegorz Tomczyk
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...

Zatem wentylator może być nazwany wiatrakiem.

Ale to trochę jak by silnik nazywać prądnicą.

Grzegorz Tomczyk

Data: 2020-12-08 22:58:51
Autor: Adam
W dniu 2020-12-08 o 09:30, Grzegorz Tomczyk pisze:

Zatem wentylator może być nazwany wiatrakiem.

Ale to trochę jak by silnik nazywać prądnicą.

Masz na myśli silnik szczotkowy z magnesami trwałymi?  ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-12-09 05:19:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...

"Grzegorz Tomczyk" rqndj0$r34$1$Bellini@news.chmurka.net

Zatem wentylator może być nazwany wiatrakiem.

Ale to trochę jak by silnik nazywać prądnicą.

Wg PWN -- nie.

-=-

Może pomyślę o czymś takim:

    https://pl.aliexpress.com/item/4001211678128.html

Na smartfonie odpalę maszynę wirtualną (wiem -- już na
nim jest wirtualna) i na niej W10?... ;) Albo WXP do OE?...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-05 13:04:37
Autor: zhbick
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...

[..]

Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, ale wydaje się, że masz jakieś subiektywne problemy z laptopem typu zbyt niska głośność, utrata danych podczas mieszania w partycjach i przegrzewanie się po zakryciu otworów wentylacyjnych. Może korzystniej będzie sprzedać go i zakupić stacjonarkę?

Data: 2020-12-05 19:59:52
Autor: Irokez
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...
W dniu 2020-12-05 o 13:04, zhbick pisze:

[..]

[...]

Właśnie dziwię się temu parciu na laptopa.
Laptop to narzędzie mobilne i do prac serwisowych.
Do domu na biurko kompletnie się nie nadaje.

Nie ma miejsca na pudło ATX/mATX? To postawić micro SFF lub AIO.
I nagle ekran ma konkretne wymiary, klawiatura jest wygodniejsza, nie ma zakrywania otworów wentylacyjnych, ciszej pracuje.

Mam stacjonarkę, mam też laptopa. Obydwa podobnej wydajności.
Nikt mnie nie namówi do pracy ciągłej na laptopie przy biurku i jego mikruśnym ekranie.
Tak, zdaje sobie sprawę że mogę podłaczyć monitor, klawiaturę... ale czy wtedy laptop ma już jakikolwiek sens?

A jeżeli jestem mocno mobilny - wtedy Dell seria Latitude, HP serii ProBook itp., oraz stacja dokująca.
Tak, wiem, do marketowego fujitsu, HP, Acera czy innych stacji dokującej niet.

--
Irokez

Data: 2020-12-06 09:40:35
Autor: ToMasz
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...

Mam stacjonarkę, mam też laptopa. Obydwa podobnej wydajności.
no to laptop kosztował tyle co samochód, albo równą mu "stacjonarkę" wyjąłeś ze śmietnika.
nie żebym się czepiał, ale laptopy w stosunku do stacjonarek są horrendalnie drogie. dla przykładu - większość laptopów ma ekran 15 cali, nieliczne 17 cali. monitor 17 cali na olx kosztuje... oddam gratis.

ToMasz

Data: 2020-12-06 10:51:46
Autor: trybun
W dniu 06.12.2020 o 09:40, ToMasz pisze:

[...]

Może się mylę, ale chyba posługujesz sie czasem przeszłym, kiedys laptop to była naprawdę inwestycja, dzisiaj wychodzi taniej niż blaszak. Sensowny _golec_ to minimum 2000zł.

Data: 2020-12-06 15:03:22
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-12-06 o 10:51, trybun pisze:

[...]

To jeszcze porównaj wydajność tego laptopa za 2000 tysiące
ze stacjonarnym za podobna cenę.

Pozdrawiam

Data: 2020-12-06 20:14:45
Autor: Smok Eustachy
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...
W dniu 06.12.2020 o 15:03, RadoslawF pisze:
/.../
To jeszcze porównaj wydajność tego laptopa za 2000 tysiące
ze stacjonarnym za podobna cenę.
Za 2000 nie kupisz już lapusia.
Od marca podrożały o 1000 zł, taki za 2000 kosztuje teraz 3000 a za 2000 możesz kupić taki co kiedyś 1300 kosztował.

Data: 2020-12-06 22:17:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...

"Smok Eustachy" 5fcd2da5$0$527$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Drukarnie w mennicach ;) pracują pełną parą -- a w drukarniach
są potrzebne laptopy... Nie tylko same drukarki Canona...

-=-

Gdy w topickowym F-S zawiesił się BIOS, chciałem
kupić nowy laptop, ale że BIOS odwiesił się...

-=-

Wkrótce będziemy mieli żółtą febrę...
    https://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-who-ponad-170-ofiar-epidemii-zoltej-febry-w-nigerii,nId,4895678
Będą nowe druki?...

Żółta febra żyje tylko na równiku?... Może zmutuje...

-=-

BTW mennic ;) i druków -- kto wiosną brał szmal z PFR,
chyba musi potwierdzić prawa reprezentacji do końca br...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-10 12:10:45
Autor: trybun
[...]

No to byś musiał widzieć cenę mojego pierwszego lapka i blaszaka. Laptop mimo słabszej specyfikacji kosztował tyle że stykłoby na 3-4 wydajniejsze blaszaki. Teraz w sklepach internetowych cała zgraja laptopów już nawet za około 1000zł, a w takich cenach zero (golców) blaszaków.

Data: 2020-12-10 12:31:20
Autor: collie
W czwartek, 10.12.2020 o 12:10, trybun napisał:

Teraz w sklepach internetowych cała zgraja laptopów już nawet za około 1000zł, a w takich cenach zero (golców) blaszaków.

Nie kłam. Za tysiąc to teraz kupisz 4 blaszane pudła do biura, lub 2 - do gier.

https://allegro.pl/kategoria/komputery-stacjonarne-486?bmatch=cl-dict20120-a-ctx-ele-1-3-1203&order=p&stan=nowe

--
Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.
Kot może zostać? Nie. Kot musi zostać.

Data: 2020-12-13 13:16:03
Autor: trybun
W dniu 10.12.2020 o 12:31, collie pisze:
[...]

A daj  spokój z tym Allegro. Chcesz coś udowodnić to pokaż oferty w poważnym sklepie. Przynajmniej w tych które ja znam (Komputronik. Morele albo Xkom) i z nich korzystam jest tak jak napisałem powyżej, czyli już sam procek klasy sporo poniżej średniej to koszt 650-750zł.

Data: 2020-12-13 15:02:12
Autor: collie
W niedzielę, 13.12.2020 o 13:16, trybun napisał:

[...]

A pies Cię jebał w sklepach, które Ty znasz. Moje odpowiedzi na
newsgrupach zawsze tyczą tylko tego, co zostało wcześniej napisane.
A późniejsze dopiski - "o co mię się rozchodziło" - możesz sobie wsadzić w dupę po czasie.

--
Koń jaki jest, każdy widzi.

Data: 2020-12-16 12:19:03
Autor: trybun
W dniu 13.12.2020 o 15:02, collie pisze:

[...]

Retoryka i słownictwo taniej kurewki spod latarni nie pozwala pojąć co tak właściwie autor chciał powiedzieć.

Data: 2020-12-13 23:41:36
Autor: Animka
W dniu 2020-12-13 o 13:16, trybun pisze:
[...]

Teraz na allegro prawie wszystkie sklepy sprzedają. Mają tu większy zarobek-dodatkowy.
Komputronik  i Euro AGD chyba nie.

--
animka

Data: 2020-12-16 12:20:00
Autor: trybun
W dniu 13.12.2020 o 23:41, Animka pisze:
[...]

A regulamin dla potencjalnych transakcji jaki obowiązuje - tych wewnętrznych ze sklepów czy Allegro?

Data: 2020-12-16 20:05:42
Autor: Animka
W dniu 2020-12-16 o 12:20, trybun pisze:
[...]

Na allegro zawsze jest link do sklepu sprzedawcy. Możesz wejść na strone sklepu albo tam zadzwonić, pogadać ze sprawdawcą. Jest także zapytanie do sprzedawcy na allegro i mozesz zadać pytanie pisemnie.

--
animka

Data: 2020-12-09 18:59:51
Autor: Budzik
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...
Użytkownik trybun MxLeChSo@jahu.cb ...

Może się mylę, ale chyba posługujesz sie czasem przeszłym, kiedys
laptop to była naprawdę inwestycja, dzisiaj wychodzi taniej niż
blaszak. Sensowny _golec_ to minimum 2000zł.

Jako człowiek pracujacy od lat na stacjonarce kosztujacej 1/3 tego musze powiedziec ze to dośc drogo... ;-P

--
Pozdrawia... Budzik
"Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

Data: 2020-12-09 23:24:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...

"Budzik" XnsAC8EC49E17F1Cbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

[...]

Fujitsu-Siemensa jakiego mam, ale bez: RAMek, dysków, napędu,
zasilacza i akumulatora można znaleźć za 5dapln lub taniej?
Do tego: adapter PATA-SATA na HDD za 27pln na AliExpress, dwa
używane HDD po 4dapln, 4GiB używanych RAMek po 2dapln, zasilacz
20V/5A wygrzebany ze śmietnika... ;) ~2hpln?...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-10 12:16:21
Autor: trybun
W dniu 09.12.2020 o 19:59, Budzik pisze:
[...]

Zależy jak na to patrzeć, osobiście wręcz nie cierpię laptopów, i nic mnie nie przekonam abym porzucił dla nich blaszaki. Obiektywnie muszę jednak przyznać że korzystniejszy z różnych względów jest obecnie zakup laptopa. Mniejsza kasa za z reguły kompletną już maszynę.

Data: 2020-12-10 12:59:49
Autor: Budzik
[...]

A to jest inny temat.
U mnie tez lapek lezy na awaryjne, wyjatkowe okazje a króluje stacjonarka.

Obiektywnie muszę jednak przyznać że korzystniejszy z różnych
względów jest obecnie zakup laptopa. Mniejsza kasa za z reguły
kompletną już maszynę.

w sensie ze stacjonarka nie bedzie kompletna?
CZy ze ceny laptopow tak spadły?

Do pracy domowej do takiego kompletnego lapka na start musiałbym dokupić (zakładajac ze nic nie mam): monitor, klawiatuere i myszke.
Bo na małym monitorze nie mam zamiaru sie meczyc, na tych płaskich klawiaturach nie umiem pisac o touchpadach nawet nie wspominajac.

--
Pozdrawia... Budzik
"Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

Data: 2020-12-13 13:18:38
Autor: trybun
W dniu 10.12.2020 o 13:59, Budzik pisze:
[...]

Ja też nie bardzo pojmuję to niektórych zamiłowanie do laptopów.

[...]

No jasne, potrzebna klawiatura i mysz, karta wifi, bluetooth, kamera i mikrofon i oczywiście monitor i system. Blaszak bez wyposażenia które z reguły ma laptop może pełnić tylko rolę dekoracyjną.

Tak, ceny laptopów spadły do stanu wręcz niewyobrażalnego wobec blaszaków.

Data: 2020-12-13 23:59:42
Autor: Animka
W dniu 2020-12-13 o 13:18, trybun pisze:
[...]

Najfajniej się pisze na tabletach. Duże klawisze wbudowane pokazują sie na życzenie.
Wlazłam na fejsbuka na tablecie i jakoś inaczej jest i nie mogę sie przyzwyczaić, a tablet po WiFi do tego fejsbuka jest wręcz pożądany przeze mnie. Nic się nie zacina, strona nie stoi, nikt chyba nie szpieguje.Do komputera to używam dongielka Bluetoth Radio.
Tablet ma jedno i drugie.

No jasne, potrzebna klawiatura i mysz, karta wifi,
Wifi to może być chyba w postaci dongla?
  Wifi mam od dostawcy internetu i telewizji (w skrzyneczce-modemie). Włączę w telefonie Wifi i już mam połączenie.

  bluetooth, kamera i
mikrofon i oczywiście monitor i system. Blaszak bez wyposażenia które z reguły ma laptop może pełnić tylko rolę dekoracyjną.
Mój blaszak ma wszystko co trzeba. Wifi do telefonu czy tabletu mam w modemie od słynnej kablówki.
Nie wyobrażam sobie życia bez blaszaka.

Tak, ceny laptopów spadły do stanu wręcz niewyobrażalnego wobec blaszaków.

Laptopa pożyczyłam na wieczne nieoddanie pewnemu 10 latkowi :-)

--
animka

Data: 2020-12-16 12:21:11
Autor: trybun
W dniu 13.12.2020 o 23:59, Animka pisze:
[...]

Masz bo dokupiłaś, ew masz firmowego blaszaka, taki przeważnie ma juz wszystko,  minusem jest tylko cena i słaba specyfikacja takiego firmowego sprzętu. Np nie za bardzo przystaje do dzisiejszych czasów to Optimusowskie 4 GB RAMu i Celeron za 2000zł.

Data: 2020-12-16 20:11:38
Autor: Animka
W dniu 2020-12-16 o 12:21, trybun pisze:
[...]

Pierwszy mój komputer byl wlaśnie z Optimusa. Dziadostwo za duże pieniądze.
Od 10 lat mam komputer polisingowy kupiony w sklepie internetowym. Odpukać nie było żadnej awarii z wyjątkiem jakiś czas temu wysiadki diod świecących.

--
animka

Data: 2020-12-18 12:05:19
Autor: trybun

[...]

Inni producenci wcale nie są lepsi, chyba wychodzą z założenia że logo firmy na sprzęcie musi swoje kosztować. Mój komp też ma około 10 lat. Sprawny ale przy włączeniu wyje łożysko na wentylatorze karty graficznej. Ale postanowiłem że gdy nastąpi jakakolwiek awaria uniemożliwiająca korzystanie to nie naprawiam a kupuję nowy.

Data: 2020-12-18 18:35:59
Autor: Animka
W dniu 2020-12-18 o 12:05, trybun pisze:
[...]

Sprawdzałeś co Ci skanuje system przy włączaniu? (autostart)

--
animka

Data: 2020-12-19 08:34:23
Autor: trybun
W dniu 18.12.2020 o 18:35, Animka pisze:
[...]

Nie. A po co takie skany? Po ostatniej reinstalce W10 nareszcie chodzi na SSD jak chodzić powinien, czyli procedura startu zajmuje mu 7sekund.

Data: 2020-12-20 00:50:51
Autor: Animka
W dniu 2020-12-19 o 08:34, trybun pisze:
[...]

Chodziło mi jakie programy masz w autostarcie i czy Ci Windows jakichś zadań nie nawsadzał.

--
animka

Data: 2020-12-21 03:29:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...

"Animka" rrm77s$ir7$2@gioia.aioe.org

[...]

 - 32W10 na Netbooku nie wsadza
 - 64W10 na Notebooku Acera nie wsadza
 - 64W10 na Notebooku Fujitsu-Siemensa nie wsadza
 - W7S na Netbooku nie wsadza, ale systemowa
   partycja puchnie w efekcie aktualizacyjnym
 - WXP na Notebooku Fujitsu-Siemensa nie wsadza

-=-

USB_C w Acerze połączyłem via miernik USB i dwa przewody USB z:
 - ładowarką Mi --   0mikroA
 - USB_2 w Acerze -- 9mikroA
 - USB_3 w Acerze -- 5mikroA
 - USB_3 w Acerze -- 5mikroA, czasami 6mikroA
USB_C bez obciążenia nie wykazuje napięcia...

Przewód do Acera padł -- prawdopodobnie nie wytrzymał
zduszenia (boleśnie odnotowałem w swej pamięci takowe
zduszenie na niskim napięciu przed paroma tygodniami)
nogą krzesła obciążonego ludzkim ciałem... Nie ja
podłożyłem ów przewód pod nogę krzesła i nie ja wtedy
siedziałem na tym krześle, ale komputer mój i mój problem...

Szczęściem w nieszczęściu jest zasilacz emachines
(Kiciusia) pasujący do notebooka Acera a nieszczęściem
w nieszczęściu jest niepewny akumulator w Acerze...

Tedy najbliższego śniadania nie zjem podczas oglądania
pornusów z Kiciusia, bo raczej nie zdążę z reperacją
przewodu... Sama reperacja niby prosta, ale wpierw chcę
przekonać się, że to naprawdę przewód, na co wszystko
wskazuje... Nawet delikatnym gięciem namacałem niepewne
miejsce -- na oko nic tam złego nie widać, ale gniecenie
daje efekty braku zasilania/napięcia na wtyczce...

Ten sam USB_C w Acerze połączyłem via miernik USB i przewód USB z:
 - ładowarką Mi --   0mikroA
 - USB_2 w Acerze -- 6mikroA
 - USB_3 w Acerze -- 0mikroA
 - USB_3 w Acerze -- 0mikroA, czasami 6mikroA
USB_C bez obciążenia nie wykazuje napięcia...

Powtórzyłem eksperyment i mam:

USB_C w Acerze połączyłem via miernik USB i dwa przewody USB z:
 - ładowarką Mi -- 0mikroA
 - USB_2 w Acerze -- 9mikroA
 - USB_3 w Acerze -- 6mikroA
 - USB_3 w Acerze -- 6mikroA, czasami 6mikroA
USB_C bez obciążenia nie wykazuje napięcia...

Tedy proste pytanie -- po co mi ten USB_C w Acerze?

-=-

Wracając do wsadów -- do tej pory wprawdzie raz zainstalowałem
64W10, ale nie korzystam z tej instalacji... Kupiłem w sklepie
Acera z zainstalowanym 64W10, pobawiłem się nim (licząc na
możliwość odstąpienia od zakupu w ciągu 14 dni) po czym
przysposo_biłem do swych potrzeb zastałą instalację, z której
korzystam na dwóch laptopach (Acerze i F-S) do tej pory bez
niepożądanych wsadów...

Daleko mi do chwalenia Win, ale jakoś mi Win nie w_sadza...

Codziennie (raczej -- kilka razy dziennie) Win aktualizuje się...
Co z tego, że Win szybko uruchomi się, skoro tuż po uruchomieniu
aktualizuje się?!

Na obu laptopach mam 1909. Na Acerze miałem 2004, ale
zrezygnowałem z niej, bo miałem jakiś problem z grafiką.
Mam też na Acerze propozycję z 20H2, ale na razie brak mi ochoty...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-21 14:20:42
Autor: trybun
W dniu 20.12.2020 o 00:50, Animka pisze:
[...]

Nie widzę w autostarcie nic podejrzanego, antywirus też nie zgłasza uwag, a więc chyba wszystko jest ok. Poza tym mam licznik netu który pokazuje jaki program łączy się z netem.

Data: 2020-12-21 15:09:48
Autor: Animka
W dniu 2020-12-21 o 14:20, trybun pisze:
[...]

To mnie też by się przydał taki licznik, zeby widzieć czy Windows nie wskoczył mi z jakimś swoim harmonogramem, "swoimi pracami".

--
animka

Data: 2021-01-01 12:35:57
Autor: trybun
W dniu 21.12.2020 o 15:09, Animka pisze:
[...]

Ten który ja używam służy tylko do tego aby wiedzieć czy jakiś obcy program bez mojej wiedzy nie łączy się z internetem.

Data: 2020-12-19 10:28:47
Autor: Uncle Pete
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...
Sprawny ale przy włączeniu wyje łożysko na wentylatorze karty graficznej.

To akurat jest bardzo łatwe do naprawy.

Data: 2020-12-19 12:03:39
Autor: trybun
W dniu 19.12.2020 o 10:28, Uncle Pete pisze:
Sprawny ale przy włączeniu wyje łożysko na wentylatorze karty graficznej.

To akurat jest bardzo łatwe do naprawy.

Pozornie, jakiś czas temu chwytałem sie różnych metod naprawy, a także próbowałem kupić nowy wentylator. Koniec końców pasującego wentylatora nie szło dostać a kolejne naprawy (smarowania łożyska i inne) przynosiły tylko krótkotrwały skutek.

Data: 2020-12-20 00:52:13
Autor: Animka
W dniu 2020-12-19 o 12:03, trybun pisze:
[...]

A samo umycie, wyczyszczenie nie pomogło?

--
animka

Data: 2020-12-21 14:21:20
Autor: trybun
W dniu 20.12.2020 o 00:52, Animka pisze:
[...]

Nie próbowałem, bo do umycia łożysko trzeba by było rozebrać, a rozebrać i złożyć to już jak dla mnie za wysokie progi. To nie jest takie zwykle łożysko jak np w kole auta, tylko jakieś ślizgowe czy jakoś tak.

Data: 2020-12-21 15:11:09
Autor: Animka
W dniu 2020-12-21 o 14:21, trybun pisze:
[...]

Ale czystość wiatraka też ma znaczenie.

--
animka

Data: 2021-01-01 12:36:39
Autor: trybun
W dniu 21.12.2020 o 15:11, Animka pisze:
[...]

Jasna sprawa. Ale do takiego czyszczenia to wykorzystuje sprężarkę. Jakieś 2-3 razy do roku wynoszę kompa do garażu, zdejmuje boczne ścianki i traktuję sprężonym powietrzem.

Data: 2021-01-01 15:17:22
Autor: Animka
W dniu 2021-01-01 o 12:36, trybun pisze:
[...]

Ja myję szmatką z cifem (śmigła i to co się da), bo brud jest na ogół wlepiony. Tam gdzie się nie da to stosuję odkurzacz.

--
animka

Data: 2020-12-20 19:10:09
Autor: Uncle Pete
On 19.12.2020 12:03, trybun wrote:
[...]

Właśnie smarowanie łożyska (0,5 kropli oleju maszynowego) zawsze pomagało mi na lata, chyba że masz jakiś naprawdę trefny wentylator, nigdy takich nie spotkałem.

Data: 2020-12-21 14:23:44
Autor: trybun
W dniu 20.12.2020 o 19:10, Uncle Pete pisze:
[...]

Trefny nie trefny, ale ma już jakieś 10 lat, w tym objawy zużycia wykazuje od jakichś lat dwu. Całe szczęście że hałasuje tylko kilkanaście sekund po starcie kompa po nocnym przestoju.

Data: 2020-12-21 15:14:24
Autor: Animka
[...]

Gdzie jest to łożysko? Przy okazji bym naoliwiła.

--
animka

Data: 2021-01-01 12:37:51
Autor: trybun
W dniu 21.12.2020 o 15:14, Animka pisze:
[...]

Na karcie graficznej, a karta to Nvidia GT 240. Prawie 100% pewności że masz inną.

Data: 2021-01-01 15:22:34
Autor: Animka
W dniu 2021-01-01 o 12:37, trybun pisze:
[...]

Tak, ATI Radeon Xpress- zintegrowana.

--
animka

Data: 2021-01-03 13:10:52
Autor: trybun
W dniu 01.01.2021 o 15:22, Animka pisze:
[...]

Następny mój komp też będzie z grafika zintegrowaną, ew co najwyżej z kartą z pasywnym chłodzeniem. Wiatraki na grafice to jak dotychczas u mnie obok napędów DVD najbardziej awaryjna część komputera.

Data: 2021-01-03 21:56:30
Autor: Animka
W dniu 2021-01-03 o 13:10, trybun pisze:
[...]

Mam 2 napędy DVD (jeden to Light Scribe), ale już od dawna nie mogę się do nich dostać. Są tak zaśrubowane, że tylko mocna ręka może to odkręcić, no i znać się, żeby nic nie uszkodzić. Złota rączka sąsiad dokładał mi drugi napęd, ale już obydwa wysiadły. On się jakiś czas temu gdzieś wyprowadził.
Gdybym mogla odśrubować te napędy (są jeszcze jakieś szyny czy zabezpieczenia), to te napędy może by działały jakbym je przeczyścila. Pomyślałam sobie, a ciort z nimi i kupiłam nagrywarkę na USB. Bardzo przydatne cacko. Podłączam tylko wtedy kiedy mi potrzebna.

--
animka

Data: 2021-01-03 22:13:37
Autor: ąćęłńóśźż
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...
Po którejś kolejnej awarii podobnie.
Być może dlatego, że w komputerze wentylatory cały czas zasysają powietrze, które wpływa m.in. przez napęd dysków, natomiast zewnętrzny napęd chowamy do pudełka i do szafy.

-- -- -
kupiłam nagrywarkę na USB.
Podłączam tylko wtedy kiedy mi potrzebna

Data: 2021-01-04 00:10:35
Autor: collie
W niedzielę, 3.01.2021 o 21:56, Animka napisała:

[...]

Chłopa Ci trzeba, ot co.

--
Po skończonej pracy...
https://zapodaj.net/3eafd208794b9.jpg.html

Data: 2021-01-04 23:41:21
Autor: Animka
W dniu 2021-01-04 o 00:10, collie pisze:
[...]

A na cholerę mi potrzebny jakiś od furmanki.

--
animka

Data: 2021-01-04 13:12:03
Autor: trybun
W dniu 03.01.2021 o 21:56, Animka pisze:
[...]

A próbowałaś naprawy taka specjalną płytą CD? Mam pytanie odnośnie tego Twojego zewnętrznego napędu DVD - nie ma problemów z odtwarzaniem bootowalnych płyt DVD/CD, zwłaszcza na starszym kompie?

Data: 2021-01-04 14:10:55
Autor: ąćęłńóśźż
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...
To nie naprawa, lecz czyszczenie.
Były płyty czyszczące (z gąbką lub z miotełką, na mokro z dołączonym płynem lub na sucho) dedykowane do napędów CD, ale czy były do DVD?
Pojawiły się opinie, że taka płyta "czyszcząca" narobi więcej szkody (coś urywając) niż pożytku.
Podobnie z alkoholem i plastikowymi soczewkami laserów.
Do złoma bym użył jako ostatnią deskę ratunku, do wartościowego napędu bałbym się.

-- -- -
próbowałaś naprawy taka specjalną płytą CD?

Data: 2021-01-05 00:56:55
Autor: Animka
W dniu 2021-01-04 o 13:12, trybun pisze:

[...]

Tak, ale to nie pomogło. Trzeba wyjąć dyski.

  Mam pytanie odnośnie tego
Twojego zewnętrznego napędu DVD - nie ma problemów z odtwarzaniem bootowalnych płyt DVD/CD, zwłaszcza na starszym kompie?

No coś Ty, napęd na USB (Samsung) działa bardzo dobrze. Komputer też.
Fakt, że obecnie takie nagrywarki są w cenie ok. 30-40 zł, bo już są nowocześniejsze technologie :D
Maleńki dysk Toshiba 500 GB na USB jest bardziej przydatny.

--
animka

Data: 2021-01-05 09:45:27
Autor: trybun
W dniu 05.01.2021 o 00:56, Animka pisze:
[...]

U mnie też nie pomogło...

[...]

A próbowałaś instalować z płyty instalacyjnej Windows za pomocą takiego napędu? Bo starsze BIOSy nie przewidują instalacji z USB.

Data: 2021-01-05 14:58:17
Autor: Animka
W dniu 2021-01-05 o 09:45, trybun pisze:

[...]

Nagrywałam nawet dysk bootowalny
Bios nie ma chyba z tym nic wspólnego. Przynajmniej u mnie.
Wejdż w Zarządzanie komputerem, Zarządzanie dyskami i zobacz co Ci pokazuje.

--
animka

Data: 2021-01-05 17:55:42
Autor: trybun
W dniu 05.01.2021 o 14:58, Animka pisze:
[...]

Nagrywanie a instalacja systemu do dwie różne sprawy. BIOS i jego ustawienia to podstawa przy instalacji systemu. Tak więc pytanie - czy osobiście miałaś już okazje instalować  Windows z tego zewnętrznego napędu DVD?

Data: 2021-01-05 18:57:35
Autor: ąćęłńóśźż
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...
Ale dlaczego się czepiasz?
Instalowałem wielokrotnie.

Historycznie były różne myki.
Kiedyś za ch... nie mogłem na jakimś sprzęcie zainstalować systemu - nie widzi płyty i już, chociaż robiłem to dziesiątki razy.
Odkurzanie, czyszczenie, podpaski, alkohole, patrzenie przez lewe ramię - nic nie pomagało.
Dopiero jak się głęboko wczytałem w którąś ze 161-stronicowych instrukcji to okazało się, że startuje  z CD +/- i z DVD +/- lecz nie startuje z CD-RW (wielokrotnego zapisu).
RTFM.
Akurat gdy postanowiłem zaoszczędzić produkowania paru płyt miesięcznie.

-- -- -
osobiście miałaś już okazje instalować Windows z tego zewnętrznego napędu DVD?

Data: 2021-01-06 00:47:49
Autor: Animka
W dniu 2021-01-05 o 17:55, trybun pisze:
[...]

Oczywiście. Jak chciałam od nowa zainstalować Windows 8.1.Z płyty bootowalnej.

Teraz zrobiłam sobie nowy, aktualny obraz systemu to w razie czego łatwo i szybciej przywrócić. Obraz systemu mam na tym malutkim dysku 500 gb - na USB.
Musisz miec na pendrivie zrobiony dysk przywracania systemu i podłączasz obydwa urządzenia jak chcesz odzyskać obraz systemu.

--
animka

Data: 2021-01-06 09:37:53
Autor: trybun
W dniu 06.01.2021 o 00:47, Animka pisze:
[...]

Dzięki za info że jednak nie ma problemów.

Osobiście mam złe doświadczenia z  kopiami zapasowymi systemu. Teraz w kompie mam dwa dyski - SSD z systemem i HDD z programami. Gdy zachodzi potrzeba to reinstaluje Windows na SSD, a np gry z GOGa czy Steama mam od razu do dyspozycji z HDD.

Data: 2021-01-16 01:57:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...

"trybun" rt3st0$tlg$1@gioia.aioe.org

Osobiście mam złe doświadczenia z kopiami zapasowymi systemu.

Ja zaś bardzo dobre. Do tego dobre, że Fujitsu-Siemens
pracuje pod kontrolą 64W10 skopiowanego żywcem z Acera
i raczej ;) nie pamiętam instalowania Win bezpośrednio
docelowym dysku -- bez kopiowania pełnego systemu. W9x
~20 lat temu mogłem instalować kilka razy bezpośrednio
na dysku docelowym -- zanim miałem do dyspozycji naraz
więcej niż jeden dysk -- lecz pewny nie jestem takiego
instalowania... Tak czy owak całe Win9x też kopiowałem
z powodzeniem -- znacznie prościej niż WXP czy W7/W10.
Win9x to WinDOSy -- trzeba zainstalować DOSa za pomocą
programu SYS i skopiować wszelkie pliki partycji Win9x
tak po prostu, jak kopiuje się zwykłe pliki; problemem
jest zostawienie kilku podstawowych (primary) partycji
DOSowych (czyli także WinDOSowych) na tym samym dysku...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-01-16 11:02:29
Autor: trybun
[...]

Metoda "kopiuj"  a później "przywróć system" kilka razy zawiodła że wybrałem łatwiejsze i mniej zawodne archiwizowania Windows. Czyli żadnego robienia tzw kopii bezpieczeństwa, a instalacja z wykorzystaniem dwu dysków.

Data: 2021-01-18 03:19:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...

"trybun" rtudjl$t7u$1@gioia.aioe.org

Metoda "kopiuj" a później "przywróć system" kilka razy zawiodła

Zapewne tylko końcowa faza ;) (przywróć system) zawiodła... ;)

Ja zaś kopiuję Win bezproblemowo...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-01-18 11:20:03
Autor: trybun
[...]

Tak, kopiowanie to zawsze idzie bezproblemowo, ale samo odzyskiwanie to już niekoniecznie.

Data: 2021-01-18 22:49:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...

"trybun" ru3ncj$ers$1@gioia.aioe.org

[...]

Bezproblemowo kopiuję Win i bezproblemowo odzyskuję...
Prawie bezproblemowo -- problemem jest wolne miejsce i czas...

Wkrótce miną 4 lata od kupna Acera, z którego teraz stukam...
Raz instalowałem 64W10 -- ale z tej instalki nie korzystam...
Na dwóch komputerach mam 64W10 zainstalowany w sklepie... Ile
razy to kopiowałem? -- nie wiem, ale chyba ;) mniej niż 100...

Na Acerze teraz mam chyba 8 kopii... (z każdej mogę bootować)
Na Fujitsu-Siemensie też kilka, ale mniej... Na Toshibie wyjętej
z Acera mam chyba 3, na zewnętrznym Seagacie 2TB też kilka -- brak
mi chęci na kasowanie... Zapewne na Krętej mam jeszcze jakieś inne
kopie na luźnych dyskach...

To sprawne kopie, które mogę uruchomić... (leżące na zewnętrznych
dyskach musiałbym najpierw skopiować na wewnętrzne -- lub inaczej
uwewnętrznić...)

Kopie, z których korzystam są stale aktualizowane...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-01-08 12:04:41
Autor: Adam
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...
W dniu 2021-01-05 o 09:45, trybun pisze:
(...)

A próbowałaś instalować z płyty instalacyjnej Windows za pomocą takiego napędu? Bo starsze BIOSy nie przewidują instalacji z USB.

To były biosy z BX 440 - czyli już w tej chwili zabytki muzealne. Ale na nich też dawało się wymusić start z USB.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2021-01-16 11:03:19
Autor: trybun
W dniu 08.01.2021 o 12:04, Adam pisze:
[...]

Jak to wygląda w czasie, czyli kiedy takie BIOSy były w użyciu? Bo mam na strychu kilkunastoletniego kompa z płytą Shuttle i w nim są  opcje bootowania tylko z dyskietki, cd i hdd.

Data: 2021-01-16 11:15:16
Autor: ąćęłńóśźż
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...
Turek kręcił licznik.

-- -- -
mam na strychu kilkunastoletniego kompa z płytą Shuttle i w nim są opcje bootowania tylko z dyskietki

Data: 2020-12-06 16:01:15
Autor: Irokez
W dniu 2020-12-06 o 09:40, ToMasz pisze:

Mam stacjonarkę, mam też laptopa. Obydwa podobnej wydajności.
no to laptop kosztował tyle co samochód, albo równą mu "stacjonarkę" wyjąłeś ze śmietnika.

Czekaj, czekaj, mój "samochód":
HP Power 15 i5-7300HQ, 16GB RAM, 1TB SSD NVMe + 500GB SSD SATA, GTX 1050 (choć i tak nie gram), 15.6 cala FHD IPS.
Laptop 2899zł (promocja sklepu plus Voucher HP Out of Warranty) plus dysk 1TB za 355zł na Amazonie.

Jest źle?

Stacjonarka podobna.

Nie widzę na tą chwilę jakiegokolwiek sensu przesiadania się na nowe niewiele wnoszące procesory.

nie żebym się czepiał, ale laptopy w stosunku do stacjonarek są horrendalnie drogie. dla przykładu - większość laptopów ma ekran 15 cali, nieliczne 17 cali. monitor 17 cali na olx kosztuje... oddam gratis.

Ależ o ekranie wiem.
Tylko nie zabiorę pod pachą 27 cali w teren.
Dlatego kupiłem tani laptop o wystarczającej wydajności na wypady.
W domu na nim nie pracuję bo jest to po prostu niewygodne.

zdrówko.

--
Irokez

Data: 2020-12-06 16:25:42
Autor: ToMasz
[...]

to zależy. nie kupiłbym takiego wolnego laptopa jako normalny komputer. za żadną cenę. jako przeglądarka netu i YT dla dzieci - tak. ten procek ma 5tyś punktów w passmarku:
https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i5-7300HQ+%40+2.50GHz&id=2922

szybszy już jest ideapad320. może nie ma takiego fajnego ekranu, albo pamieci... ale jest o 1/4 tańśzy
Stacjonarka podobna.
pierwszy lepszy strzał na allegro:
https://allegro.pl/oferta/komputer-hp-8300-mt-i7-3770-4x3-90ghz-8gb-500gb-9371739282
za9 stów masz szybszy komputer. dowolne możliwści rozbudowy.zostaje prawie 2 tyś na kartę graficzną, pamiec i monitor. Oczywiście możesz powiedzieć że Twoja karta graficzna jest stosunkowo droga, ale równie wydajengo radeona kupisz za 2-3 stówki.

Nie widzę na tą chwilę jakiegokolwiek sensu przesiadania się na nowe niewiele wnoszące procesory.
aaaa...... to co innego. po co było kupować nowego laptopa. trzeba było jakąś staroć wziąć z oddam gratis

ToMasz

Data: 2020-12-06 17:27:53
Autor: Irokez
W dniu 2020-12-06 o 16:25, ToMasz pisze:
[...]

Ja też. W pełni się z Tobą zgadzam.

[...]

Moje wymagania były: bezwzględna pełna obsługa Windows 7, 16GB RAM i 4 normalne rdzenie a nie ultra-nisko-napięciowo-wolne, oraz możliwość zabrania ze sobą. Pudła nie zabiorę ze sobą.
IdeaPad nie spełnia pierwszego kategorycznie wymaganego dla mnie warunku. Pomijam brak złącza m.2 na dysk SSD NVMe i tylko jedno gniazdo pamięci czyli nikłą możliwość rozbudowy, czy też to że 10 godzin na baterii nie podziała jak mój HP.

[...]

wiem, niedawno podobny do biura kupiłem tyle że z i7 4 generacji, SSD 480GB i 16GB RAM za jakieś 1100. Fajny sprzęt.

Nie widzę na tą chwilę jakiegokolwiek sensu przesiadania się na nowe niewiele wnoszące procesory.
aaaa...... to co innego. po co było kupować nowego laptopa. trzeba było jakąś staroć wziąć z oddam gratis

Mam Della D631 z fajną matrycą 1600x1200, mam też E6510, a i przydaje mi się tablet Lenovo z Win 10 32bit do programowania centralek i komunikatorów jak trzeba po drodze ogarnąć przy okazji. Niestety nie ogarną tego, co odpalam na HP'ku.

zdrówko

--
Irokez

Data: 2020-12-06 20:22:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...

"ToMasz" rqit5n$9ub$1@dont-email.me

[...]

Topickowy F-S ma C2D z dwoma rdzeniami na 2Ghz, 4GiB RAMek
i 2 HDD -- jeden HDD pracuje na przejściówce PATA-SATA, na
domiar złego w UDMA5.

Dla mnie coś takiego:
    i5-7300HQ, 16GB RAM, 1TB SSD NVMe + 500GB SSD SATA, GTX 1050
byłoby rakietą, nie samochodem...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-09 18:59:51
Autor: Budzik
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...
Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski prosze@czytac.fontem.lucida.console ....

[...]

Wrzuciłbys tam Ssd na system i dopiero byś odczuł ze to jeszcze całkiem spoko sprzet.
Tyle ze w lapku ciezko bo miejsce na jeden dysk.
W stacjonalce dołozyłbys ssd systemowe i raketa.

Dla mnie coś takiego:
    i5-7300HQ, 16GB RAM, 1TB SSD NVMe + 500GB SSD SATA, GTX 1050
byłoby rakietą, nie samochodem...

Dla mnie tez.
Mysle ze word, excel zaczełyby smigac jak dzikie.
O poczcie nie wspominajac ;-)

--
Pozdrawia... Budzik
Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

Data: 2020-12-06 20:23:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...

"ToMasz" rqi5e4$lhj$1@dont-email.me

[...]

Laptop można spiąć z takim monitorem.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-06 12:24:06
Autor: ąćęłńóśźż
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...
AiO.
Nawet przenosić z pokoju do pokoju da się łatwiej niż blaszane kontenery.

-- -- -
Nie ma miejsca na pudło ATX/mATX?

Data: 2020-12-07 18:08:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...

"Irokez" 5fcbd89a$0$537$65785112@news.neostrada.pl

Właśnie dziwię się temu parciu na laptopa.

Laptopowy ekran jest większy niż smartfonowy ekran -- stąd to parcie. ;)

Nie lubię siedzącego trybu życia [jest ponoć niezdrowy] a desktopa na łóżku nie położę...

Laptop można ze sobą zabierać w nieznane... ;)

Gdy tanie smartfony będą miały duże (od 15" do 17")
ekrany -- być może zrezygnuję z laptopów.

Data: 2020-12-07 19:17:22
Autor: Adam
[...]

Nowe smartfony można podłączyć do zewnętrznego monitora, można podpiąć mysz i klawiaturę.
Pracujesz jak na zwykłym kompie, na desktopie podobnym do linuksowego LXDE.

Co oczywiście nie znaczy, że w plener trzeba brać monitor albo TV 72"

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-12-09 17:47:20
Autor: Eneuel
W dniu 7 gru 2020 o 19:17, Adam pisze:

Gdy tanie smartfony będą miały duże (od 15" do 17")
ekrany -- być może zrezygnuję z laptopów.

Nowe smartfony można podłączyć do zewnętrznego monitora, można podpiąć mysz i klawiaturę.

Zauważyłem -- rozpatrzę tę ewentualność...

Pracujesz jak na zwykłym kompie, na desktopie podobnym do linuksowego LXDE.

Co oczywiście nie znaczy, że w plener trzeba brać monitor albo TV 72"

Wystarczy sporej wielkości lupa Fresnela? ;)

--
,_._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-08 08:50:02
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 05.12.2020 Irokez <no.email@wp.pl> napisał/a:

Do domu na biurko kompletnie się nie nadaje.

Na biurko średnio, ale czasem na kanapę, czasem do
kuchni, ogródka, niektórzy i na kibelek noszą ;-)
Tudzież na wyjazd parodniowy można zabrać. Więc to niekoniecznie tak, że jeśli do domu,
to laptop wykluczony- zwłaszcza, jeśli to nie
jest jedyna maszyna. A jeśli jest, to oczywiście najlepiej ze stacją dokującą.

Data: 2020-12-08 18:32:19
Autor: Irokez
W dniu 2020-12-08 o 09:50, Dominik Ałaszewski pisze:
Dnia 05.12.2020 Irokez <no.email@wp.pl> napisał/a:

Do domu na biurko kompletnie się nie nadaje.

Na biurko średnio, ale czasem na kanapę, czasem do
kuchni, ogródka, niektórzy i na kibelek noszą ;-)

Tablet do tego mam. 10 cali wygodniejsze. Windows 10 oczywiście (no może nie oczywiście, bo tablet kojarzy się z Androidem).

Tudzież na wyjazd parodniowy można zabrać.

Wtedy w zależności od potrzeb laptopa albo tablet zabieram.

Więc to niekoniecznie tak, że jeśli do domu,
to laptop wykluczony- zwłaszcza, jeśli to nie
jest jedyna maszyna. A jeśli jest, to oczywiście
najlepiej ze stacją dokującą.

No właśnie jako jedyna to średnio jeśli tylko w domu leży. A hasło "a bo na wakacje zabiorę" to jak na raz do roku, lepiej tablet z odłączaną klawiaturą zabrać. Wygodniejsze zdecydowanie.

--
Irokez

Data: 2020-12-08 18:54:24
Autor: Irokez
W dniu 2020-12-08 o 18:32, Irokez pisze:

[...]

a i jeszcze jedno - zgon laptopa po gwarancji dużo bardziej prawdopodobny niż peceta. Niestety. Trochę tego w rodzinie padło a pecety działają i działają... włąsnie w końcy 12 letniego kuzynka wymieniła i leży obok mnie pudło z E6600, chyba za zgrzewkę piwa na olx pogonię.

--
Irokez

Data: 2020-12-08 21:59:20
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-12-08 o 18:54, Irokez pisze:

[...]

Stacjonarnego jak padnie to przeważnie uzdrowisz wymieniając padniętą
część. W laptopach ostatnio co bardziej złośliwi producenci nawet
nawet pamięć RAM i dysk twardy potrafią do płyty przylutować.

Pozdrawiam

Data: 2020-12-09 18:07:42
Autor: Eneuel
W dniu 8 gru 2020 o 18:54, Irokez pisze:

[...]

Fujitsu-Siemens ma 12 lat i 4 miesiące.
3 blasZKi od lat spoczywają w pokoju ;) obok...
[trochę ich okłamałem -- nie obok ten pokój, ale trochę dalej...
szkic mieszkania mają... mogą domyślić się... w razie czego
pójdę w zaparte!!!! albo będę merytorycznie twierdził, że
obok, choć nie obok pokoju, w którym teraz spoczywam na wyrku...]

Kiciuś emachines ma ponad 10 lat... Chyba 10 lat i 2 miesiące...
Acer z i5 7200U ma prawie 4 lata... Jeno z akumulatorami mam kłopot?...

  - F-S nie ma akumulatora
  - Acer ma, ale słaby z niego pożytek
  - Kiciuś ma sprawny

BlasZKi z urodzenia nie mają akumulatorów...

-=-

Mam sprawne akumulatory z Monstera i Asusa Maxa...
[może jakoś zaadOptuję?... lub choćby zaadAptuję?...]

-=-

Dziś F-S przebootował się w efekcie aktualizacyjnym...
Gdyby nie CoViD-19 bym nie aktualizował, ale boję...
[ciekawe, czy trzeba zakładać maseczkę...
i czy na każde międzymordzie?...]

--
,_._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-08 20:21:23
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 08.12.2020 Irokez <no.email@wp.pl> napisał/a:

Tablet do tego mam. 10 cali wygodniejsze. Windows 10 oczywiście (no może nie oczywiście, bo tablet kojarzy się z Androidem).

A to już jak kto lubi. Ja mam laptopa 12 cali, dla mnie bardzo poręczny.
Klawiatura porządna, o niebo lepsza od ekranowej, GUI nie macane...
No i Debian (na pewno nie oczywiście, bo laptop kojarzy się z Windowsem),
więc w odróżnieniu od tabletu mogę sobie dokończyć coś zaczęte
na stacjonarce i vice versa- pliki mam zsynchronizowane.

No właśnie jako jedyna to średnio jeśli tylko w domu leży. A hasło "a bo

Jeśli tylko leży, to tak. Ale jeśli ktoś lubi po domu/ogródku (np. odpowiedzieć na maile przy kawie na tarasie), to czemu nie.

Choć oczywiście łatwość naprawy, wydajność, cena przemawiają
na korzyść stacjonarki.

Wszystko zależy od idywidualnych potrzeb. Nie starałem się podkreślać w wątku, że każdy ma inne nie chcąc obrażać inteligencji interlokutorów- w końcu odkrywają to co bardziej rozgarnięte pięciolatki.

Ale może jednak powinienem, bo dowiedziałem się, że ponoć sugeruję osobie potrzebującej nowego sprzętu zakup używki
(wspomniałem o niej wyłącznie w kontekście opinii imć ToMasza jakobym nie kupował sprzętu wg swoich potrzeb, a "na zapas").

Data: 2020-12-09 18:15:30
Autor: Eneuel
W dniu 8 gru 2020 o 21:21, Dominik Ałaszewski pisze:

A to już jak kto lubi. Ja mam laptopa 12 cali, dla mnie bardzo poręczny.

Dla mnie za mały, ale najgorsze jest podejście Dzieci Neostrady do ,,powierzchni ekranowej'' -- w tle postowania kompletuję (ostanią
chyba w tym kształcie) deklarację ZUS... Ekran może być duży, ale istotnych informacji na nim niewiele... [już skompletowałem...
jeno telefonu do zsyłki nie mam pod swą ręką... -- ani pod lewą,
ani pod prawą ręką...]

Głównie -- napis 'ZUS' i mnóstwo dookoła wolnego miejsca...
To co ważne, jest skrzętnie ukryte!!! :)

Może wyższa rozdzielczość moni_tor_a coś by ukazała...

--
,_._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-08 22:15:09
Autor: Marcin Debowski
On 2020-12-08, Irokez <no.email@wp.pl> wrote:
[...]

Tablet bardzo niewygodny bez jakiś udogodnień z pozycjonowaniem ekranu, a tu jeszcze brak klawiatury, ale być może kwestia przyzwyczajenia. W każdym razie najwyraźniej są pewne typoszeregi użytkowników, bo po prawdzie sam mam kanapowego laptopa i jest to w sumie mój najczęściej używany sprzęt.

Każdemu wobec potrzeb i preferowanej, subiektywnej wygody.

Ad. innego komentarza, od kiedy zrezygnowałem z laptopów firmy Sony (po 2ch kosztownych wpadkach), żaden mi się jeszcze nie popsuł w czasie krótszym niż 7 lat. Dell'e, Maki, Asusy. W dodatku regularnie zrzucane z kanapy przez dzieci i koty. Trzeba od czasu do czasu zrzucać, bo inaczej czują się niedopieszczone i wtedy się psują.

--
Marcin

Data: 2020-12-09 13:27:13
Autor: Uncle Pete
[...]

Mi zepsuły się oba laptopy (HP i Dell), które kupowałem prywatnie, oba z serii biznesowych, więc niby bardziej trwałe, ale na szczęście tuż przed końcem gwarancji. W HP - wada matrycy, w Dellu spaliła się płyta główna - z powodu jakiejś sprężynki, która latała w środku i spowodowała zwarcie. Ale obie firmy mają znakomity serwis gwarancyjny. I od tamtej pory oba laptopy nadal działają - jeden ma już 15 lat, drugi ponad 6.

Data: 2020-12-09 23:55:18
Autor: Marcin Debowski
On 2020-12-09, Uncle Pete <433koz@gmail.com> wrote:
[...]

Mysle, że sprawa w losowa. Jak z wieloma produktami o zbliżonej cenie / funkcjonalności porządnych marek, trafiają się produkty/serie-wtopy i tyle. Ja się dość mocno zraziłem do Sony, ale to tylko 2 laptopy. Z tym, że zniknęli z rynku, więc cos jednak może być na rzeczy.

Ale, ja tak bardziej w kontrze do tezy Irokeza, że laptopy się bardziej psują. Biorąc pod uwagę, że się nimi z natury bardziej pomiata, to w sumie chyba wręcz przeciwnie. Płyt głównych w stacjonarnych też mi trochę przez ostanie 20 lat poleciało. --
Marcin

Data: 2020-12-10 17:31:46
Autor: Irokez
[...]

Ale tylko Gigabyte, prawda?
Bo mi tylko Gigabyte się psuły na przestrzeni lat... od Pentium 4 do ostatniej próby podejścia do tej firmy, platforma Intel Core 4 generacji. Nie liczę martwych kart graficznych Gigabyte.
Dałem sobie już spokój z tą firmą.

--
Irokez

Data: 2020-12-10 21:40:22
Autor: Marcin Debowski
On 2020-12-10, Irokez <no.email@wp.pl> wrote:

[...]

Z jeden Gigabyte (sławetne puchnące kondesatory), ze 2 Asusy, i coś tam jeszcze, ale nie MSI :)

--
Marcin

Data: 2020-12-11 18:06:36
Autor: Irokez
On 2020-12-10, Irokez <no.email@wp.pl> wrote:

[...]

MSI też nie, a wsadzałem do zastosowań przemysłowych pracujących 24/7/365 jako tymczasowe :)

Z kolei kondensatory to nie zmora konkretnego modelu, bo wtedy to jakoś tak wyszło że wszyscy się na to nadziali. Nawet w serwerach Dell PowerEdge popuchły, czy w przemysłowych kartach Simgle Board Computer (taki pecet w formie karty PCI wsadzany w backplane z mnóstwem złącz PCI/ISA).

--
Irokez

Data: 2021-01-06 03:57:21
Autor: Kamil
Użytkownik "Irokez"  napisał :

Tak, zdaje sobie sprawę że mogę podłaczyć monitor, klawiaturę... ale czy wtedy laptop ma już jakikolwiek sens?

Chyba taki, że żre mniej prądu, a i z głośnością blaszaka różnie bywa.

Pzdr

Data: 2021-01-06 14:46:02
Autor: RadoslawF
W dniu 2021-01-06 o 03:57, Kamil pisze:

Tak, zdaje sobie sprawę że mogę podłaczyć monitor, klawiaturę... ale czy wtedy laptop ma już jakikolwiek sens?

Chyba taki, że żre mniej prądu, a i z głośnością blaszaka różnie bywa.

Jak musi żreć mało prądu to kupujesz blaszaka z odpowiednio
słabym procesorem.
Jak ma być cichy to wymieniasz wiatraki, czasami warto
wymienić radiator na procesorze. A jak to laptop i jest
za głośny to wymieniasz go na blaszaka.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2020-12-06 20:22:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...

"zhbick" 5fcb7755$0$31099$65785112@news.neostrada.pl

Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, ale wydaje się, że
masz jakieś subiektywne problemy z laptopem typu zbyt
niska głośność, utrata danych

Kiedy coś utraciłem? Od niepamiętnych czasów nie tracę...
DTLA IBMa dał nieistotne straty -- akurat 3.5" w blaszaku.

podczas mieszania w partycjach i przegrzewanie się po
zakryciu otworów wentylacyjnych. Może korzystniej będzie
sprzedać go i zakupić stacjonarkę?

Po 12 latach używania? -- jakby sprzedać przyjaciela!

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-06 21:08:20
Autor: Irokez
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...

Kiedy coś utraciłem? Od niepamiętnych czasów nie tracę...
DTLA IBMa dał nieistotne straty -- akurat 3.5" w blaszaku.

U mnie (nie dokładnie bo interfejs SCSI, ale konstrukcyjnie w pobliżu DTLA) położył komplet tych dysków serwer PowerPC na Solarisie 2.6 bodajże. Nie odbudowało się. Zabolało.

--
Irokez

Data: 2020-12-06 22:02:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...

"Irokez" 5fcd3a32$0$522$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Do tamtych czasów IBM miał dyski lepsze niż WDC -- później IBM nie
miał już chyba żadnych dysków... Miałem więcej niż dwa HDD IBMa
z tamtej serii -- miałem szczęście, bo straciłem tylko to, na
czym  mi nie zależało. W ostateczności wymieniono mi DTLA na
Seagate (chyba 60 GB) który przetrwał do teraz, choć przez
parę lat pracował 24/7 obok innego (80GB) Seagate.

-=-

BTW laptopów -- mam nadal na chodzie netbook z atomowym napędem.
Ostatni raz korzystam z niego dzisiaj, podczas śniadania. Ma
ładny ekran -- niestety malutki na 10" o jeszcze mniejszej ;)
rozdzielczości...

Tu raczej trzeba cierpliwości... ;) Ale do wielu zadań
jeszcze jest przydatny... Mam na nim 32W10 i W7S, ale
wolę W7S... (w sumie mam tu 9 partycji systemowych)

-=-

Teraz zaś stukam z Acera mającego i57200U -- trochę żal, że U...
Mam tu tylko 12GiB RAMek -- i tyle mi starcza bez SWAPowania;
200MB przeznaczyłem na RAMdysk. Pomijając chwile grozy związane
z aktualizacjami (każdego dnia jest ich tylko ;) kilka) nie mam
tu lagowania, choć system startuje z SSHD. Nawiasem mówiąc -- SSHD
to zły pomysł. Lepszym byłby szybki HDD. W laptopie tym mam dwa
talerzowe dyski -- ww. SSHD i szybki HDD Seagate, dający
w porywach 150MB/s.

Być może lepszym rozwiązaniem byłby Optane 16GB dla szybkiego HDD
wzbogaconego M.2 NVMe, ale jakoś ;) nie widuję laptopów oferujących
coś takiego... W tym laptopie nawet nie ma 4 linii PCIe dla M.2...

64W10 już niemal nie sączy -- lub sączy niezauważalnie. Natomiast
liczne aktualizacje (nie tylko W10 aktualizuje się zawzięcie)
różnych programów okupujących SSD zauważalnie chłoną TBW. (za
jakiś czas taki (Evo970) SSD będzie bezwartościowy z uwagi
na nowsze osiągnięcia? -- po co miałbym tu wstawiać coś
nowszego -- mam tu tylko 2 linie PCIe wolne dla SSD)

-=-

2004 wywaliłem, bo psuła mi coś w grafice -- korzystam
nadal z 1909, choć mam aktualizacyjną zachętę do 20H2...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-09 16:29:22
Autor: Eneuel
W dniu 5 gru 2020 o 13:04, zhbick pisze:

Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, ale wydaje się, że masz jakieś subiektywne problemy z laptopem typu zbyt niska głośność, utrata danych podczas mieszania w partycjach

Po wnikliwej ;) analizie przyznam Ci częściowo rację -- straciłem,
i to sporo, ale nie na PeCecie a na Asusie Maxie, gdy padł...

i przegrzewanie się po zakryciu otworów wentylacyjnych. Może korzystniej będzie sprzedać go i zakupić stacjonarkę?

Asusa mógłbym sprzedać ;) -- kupiłem RN9P...

--
,_._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-09 16:31:00
Autor: Eneuel

Data: 2020-12-09 16:34:23
Autor: Eneuel
W dniu 9 gru 2020 o 16:31, Eneuel pisze:

> [...]

 > wentylacyjnych. Może korzystniej będzie sprzedać go i zakupić stacjonarkę?
Asusa mógłbym sprzedać ;) -- kupiłem RN9P...

Nie panuję nad tym czytnikiem... [chyba to demencja...]
Zwłaszcza łamliwość i sig_naturka...

--
,_._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-12 07:34:17
Autor: MF
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...
Tu się wypowiem nie w odpowiedzi na konkretny post, a tak bardziej ogólnowątkowo.

Też mam swoje zdanie na temat optymalnych ról laptopów i desktopów. Akceptuję też to, że inni mogą mieć w tej sprawie inne zdanie, mają inne potrzeby (np. w zakresie przenośności czy nawet współgrania z dekorem wnętrza). Ale jestem stary i nie mam cierpliwości zarówno do tych, którzy z uporem godnym lepszej sprawy szukają *taniego* laptopa z jak największym ekranem, klawiaturą jak najbardziej zbliżoną do normalnej i *możliwością rozbudowy w przyszłości* (mocniejsza grafika!) do postawienia raz na biurku na całe życie i zastosowań, w których oczywiste jest, że desktop to jedyny sensowny wybór, jak i do tych, którzy z uporem godnym lepszej sprawy próbują przekonać tych pierwszych do zmiany zdania. Ich decyzja, ich pieniądze, ich problem. Jeżeli najpierw wiedzą lepiej, że laptop w ich sytuacji to jest jedyny słuszny wybór, a potem przychodzą płakać, że nie wiedzą, jak zrobić, żeby z laptopa coś więcej wycisnąć albo jak naprawić w laptopie coś, co w desktopie naprawia się (relatywnie) tanio i bez problemu z użyciem wkrętaka i może pincety, to istnieją KF-y i możliwości ignorowania wątków i podwątków.

Przepraszam za wypowiedź nic nie wnoszącą do dyskusji, ulało mi się.

--
MF

Data: 2020-12-16 00:49:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...

"MF" 90befe4c-1be9-4413-3e06-23b6b55f677c@komp.wujka.marcina

laptopa coś więcej wycisnąć

Ogólnie trzeba raczej suszyć -- nie wyciskać...
Jeszcze lepiej -- nie zalewać...
[potokiem dziwnych rad?]

albo jak naprawić w laptopie coś,

    https://youtu.be/v4npyof9uL8
    Xiaomi Mi9T Wymiana wyświetlacza
    Demontaż disassembly
    NaprawTelefon.pl

co w desktopie naprawia się (relatywnie) tanio i bez problemu z użyciem wkrętaka i może pincety

W laptopie popsuły się mikrosłicze -- przelutowałem...
W laptopie spaliłem kondensatroki SMD -- zamierzałem je przelutować...
Spaliłem też wiele innych elementów, których nie naprawiłem...

Fujitsu-Siemens służy mi niestrudzenie od pierwszej połowy
sierpnia 2008 roku... Trzy blasZKi w sumie nie służyły mi
dłużej niż ten jeden laptop. Mam trzy laptopy -- tylko
tyle w swym życiu kupiłem. (niby dwie blaszki są nadal
sprawne, ale korzyści z nich niewiele)

Zazwyczaj (niemal zawsze) korzystam z laptopa leżąc na łóżku.
Wyjątkowo -- siedząc, podczas oglądania pornoli przy śniadaniu...

 - laptop jest cichy?
     - sam ;) sobie znajduje stosowne oprogramowanie
     - blaszane głośniki przydają się do czegoś?
 - laptop jest mały?
     - ogólnie 9blaszkowata też) elektronika
       jest postawiona na cienkich nóżkach
 - laptop ma mały ekran?
     - blaszki nie mają żadnego
 - laptop ma niską klawiaturę?
     - wg mnie to zaleta
 - laptop ma słabą mysz?
     - blaszki nie maja ani myszy własnych, ani klawiatur...
 - laptop jest trudny w rozbudowie?
     - istotnie, C2D obsłuży jedynie 2x2GiB DDR2
     - co z tego, że podobne CPU blaszkowate
       obsłużą 2x4GiB DDR2, skoro te RAMki są bajecznie drogie?
       blaszki obsłużą także 4x4GiB? -- dziś to nadal trochę za mało;
       na domiar złego słaby CPU stanie się wąskim gardłem,
       przy którym żadne wielości RAMek nie wystarczą

Blaszki mają dużo miejsca na dyski a rozłożenie obciążenia na
kilka dysków może okazać się zbawienne w ,,dobie'' 64W10...
Dyski 3.5" są zwykle szybsze od 2.5" -- to też spora zaleta.

-=-

Moja rada:
    - Co komu przypada do gustu, to niechaj sobie wybiera.

Post mój postawiłem, aby poinformować o znalezieniu softu
podbijającego głośność. Przed wielu laty pytałem o takowy...
Znalazłem teraz, więc napisałem.

Gdy pytałem -- nie dostałem namiarów, więc rozrywałem filmy
DVD na dwa strumyki (Audio i Video) i zwiększałem głośność,
po czym zlewałem te oba strumyki w jeden film DVD...

--