Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...

Data: 2020-12-12 07:34:17
Autor: MF
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...
Tu się wypowiem nie w odpowiedzi na konkretny post, a tak bardziej ogólnowątkowo.

Też mam swoje zdanie na temat optymalnych ról laptopów i desktopów. Akceptuję też to, że inni mogą mieć w tej sprawie inne zdanie, mają inne potrzeby (np. w zakresie przenośności czy nawet współgrania z dekorem wnętrza). Ale jestem stary i nie mam cierpliwości zarówno do tych, którzy z uporem godnym lepszej sprawy szukają *taniego* laptopa z jak największym ekranem, klawiaturą jak najbardziej zbliżoną do normalnej i *możliwością rozbudowy w przyszłości* (mocniejsza grafika!) do postawienia raz na biurku na całe życie i zastosowań, w których oczywiste jest, że desktop to jedyny sensowny wybór, jak i do tych, którzy z uporem godnym lepszej sprawy próbują przekonać tych pierwszych do zmiany zdania. Ich decyzja, ich pieniądze, ich problem. Jeżeli najpierw wiedzą lepiej, że laptop w ich sytuacji to jest jedyny słuszny wybór, a potem przychodzą płakać, że nie wiedzą, jak zrobić, żeby z laptopa coś więcej wycisnąć albo jak naprawić w laptopie coś, co w desktopie naprawia się (relatywnie) tanio i bez problemu z użyciem wkrętaka i może pincety, to istnieją KF-y i możliwości ignorowania wątków i podwątków.

Przepraszam za wypowiedź nic nie wnoszącą do dyskusji, ulało mi się.

--
MF

Data: 2020-12-16 00:49:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...

"MF" 90befe4c-1be9-4413-3e06-23b6b55f677c@komp.wujka.marcina

laptopa coś więcej wycisnąć

Ogólnie trzeba raczej suszyć -- nie wyciskać...
Jeszcze lepiej -- nie zalewać...
[potokiem dziwnych rad?]

albo jak naprawić w laptopie coś,

    https://youtu.be/v4npyof9uL8
    Xiaomi Mi9T Wymiana wyświetlacza
    Demontaż disassembly
    NaprawTelefon.pl

co w desktopie naprawia się (relatywnie) tanio i bez problemu z użyciem wkrętaka i może pincety

W laptopie popsuły się mikrosłicze -- przelutowałem...
W laptopie spaliłem kondensatroki SMD -- zamierzałem je przelutować...
Spaliłem też wiele innych elementów, których nie naprawiłem...

Fujitsu-Siemens służy mi niestrudzenie od pierwszej połowy
sierpnia 2008 roku... Trzy blasZKi w sumie nie służyły mi
dłużej niż ten jeden laptop. Mam trzy laptopy -- tylko
tyle w swym życiu kupiłem. (niby dwie blaszki są nadal
sprawne, ale korzyści z nich niewiele)

Zazwyczaj (niemal zawsze) korzystam z laptopa leżąc na łóżku.
Wyjątkowo -- siedząc, podczas oglądania pornoli przy śniadaniu...

 - laptop jest cichy?
     - sam ;) sobie znajduje stosowne oprogramowanie
     - blaszane głośniki przydają się do czegoś?
 - laptop jest mały?
     - ogólnie 9blaszkowata też) elektronika
       jest postawiona na cienkich nóżkach
 - laptop ma mały ekran?
     - blaszki nie mają żadnego
 - laptop ma niską klawiaturę?
     - wg mnie to zaleta
 - laptop ma słabą mysz?
     - blaszki nie maja ani myszy własnych, ani klawiatur...
 - laptop jest trudny w rozbudowie?
     - istotnie, C2D obsłuży jedynie 2x2GiB DDR2
     - co z tego, że podobne CPU blaszkowate
       obsłużą 2x4GiB DDR2, skoro te RAMki są bajecznie drogie?
       blaszki obsłużą także 4x4GiB? -- dziś to nadal trochę za mało;
       na domiar złego słaby CPU stanie się wąskim gardłem,
       przy którym żadne wielości RAMek nie wystarczą

Blaszki mają dużo miejsca na dyski a rozłożenie obciążenia na
kilka dysków może okazać się zbawienne w ,,dobie'' 64W10...
Dyski 3.5" są zwykle szybsze od 2.5" -- to też spora zaleta.

-=-

Moja rada:
    - Co komu przypada do gustu, to niechaj sobie wybiera.

Post mój postawiłem, aby poinformować o znalezieniu softu
podbijającego głośność. Przed wielu laty pytałem o takowy...
Znalazłem teraz, więc napisałem.

Gdy pytałem -- nie dostałem namiarów, więc rozrywałem filmy
DVD na dwa strumyki (Audio i Video) i zwiększałem głośność,
po czym zlewałem te oba strumyki w jeden film DVD...

--

Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...