Brukselski ;) szczyt...

Data: 2011-12-13 12:59:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Brukselski ;) szczyt...
I wcale nie o sczytywanie kapusty brukselki chodzi -- a o kurs euro. :)

  http://waluty.onet.pl/euro,18910,821,2,4,profile-wykresy-nbp

456 centów europejskich za jedną złotówkę

Kurs dolca amerykańskiego jakiś nierówny ;) 3,4587

  http://waluty.onet.pl/dolar-amerykanski,18910,821,2,8,profile-wykresy-nbp

Polecam eskę klasyczną. :)

  http://www.fabrykamuzy.pl/player?streamId=39&title=eska_classic

I wakacje w Szwajcarii. ;)

  http://waluty.onet.pl/frank-szwajcarski,18910,821,2,29,profile-wykresy-nbp

Data: 2011-12-13 05:28:36
Autor: Gieniu
Brukselski ;) szczyt...
On 13 Gru, 12:59, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<pro...@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
[...]

jesli ktos nie przygotował się jeszcze emocjonalnie na 6zł benzyna, to
najwyzszy czas żeby to zrobił, co by nie było zaskoczenia i pomstow ;)

Data: 2011-12-13 13:31:53
Autor: Konfabulator
Brukselski ;) szczyt...
Gieniu <dat100@interia.eu> napisał(a):
jesli ktos nie przygotowa=B3 si=EA jeszcze emocjonalnie na 6z=B3 benzyna, t=
najwyzszy czas =BFeby to zrobi=B3, co by nie by=B3o zaskoczenia i pomstow ;=
)

Po 6? Po 6 to będzie od 1 stycznia. Po ile będzie 31 grudnia 2012 to bym się
nie zakładał, bo może to być równie dobrze 8 zł, jak i 3 zł.

Data: 2011-12-13 07:36:24
Autor: Gieniu
Brukselski ;) szczyt...
On 13 Gru, 14:31, "Konfabulator" <wandotroll.WYT...@gazeta.pl> wrote:
Gieniu <dat...@interia.eu> napisał(a):

> [...]

Po 6? Po 6 to będzie od 1 stycznia. Po ile będzie 31 grudnia 2012 to bym się
nie zakładał, bo może to być równie dobrze 8 zł, jak i 3 zł..

3 zł? jak to sobie wyobrażasz? wielkie obniżenie podatków i akcyzy,
czy może niewyobrazalne umocnienie zlotego?  8zł jak najbardziej, ale
3 to sf

Data: 2011-12-13 17:54:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Brukselski ;) szczyt...

"Gieniu" 3542bdd5-a0f1-46a2-b91c-e1c0c9db48af@s26g2000yqd.googlegroups.com

: 3 zł? jak to sobie wyobrażasz? wielkie obniżenie podatków
: i akcyzy, czy może niewyobrazalne umocnienie zlotego?
: 8zł jak najbardziej, ale 3 to sf

Proste -- NATO, w tym i Polska wypowiada wojnę ruskim,
wygrywa ją i zajmuje złoża naftowo-gazowe. :)

SF z przewagą f. :)

Co najwyżej wprowadzone zostaną nowe paliwa -- na przykład
z rzepakowego oleju kujawska-pomorskiego. ;) BTW -- jadalny
olej Kujawski (najdroższy z rzepakowych w Polsce) kosztuje
16.49 złotych za litr -- w Tesco, a olej napędowy
w Białymstoku 5.49 złotych za litr w najtańszych
stacjach paliw tego miasta...

Data: 2011-12-13 18:32:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Brukselski ;) szczyt...

"Eneuel Leszek Ciszewski" jc806s$54o$1@inews.gazeta.pl

[...]

Za 3 litry -- rzecz jasna. :) Litr oleju z Kruszwicy za cenę oleju napędowego. :)

w Białymstoku 5.49 złotych za litr w najtańszych
stacjach paliw tego miasta...

Tu złośliwie zauważę, że już noszenie dwóch takich butelek naraz
jest dla mnie możliwe. :) [czyli -- choć młode Polki poskąpiły mi
swych cycków do ogrzania mego kręgosłupa -- ten wraca do zdrowia]

Data: 2011-12-13 16:39:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Brukselski ;) szczyt...

"Konfabulator" jc7k49$n7i$1@inews.gazeta.pl

Gieniu> jesli ktos nie przygotował się jeszcze emocjonalnie na 6zł benzyna, to
Gieniu> najwyzszy czas żeby to zrobił, co by nie było zaskoczenia i pomstow ;)

Emocjonalnie? Trzeba zatankować zbiornik paliwa do pełna. :)

Po 6? Po 6 to będzie od 1 stycznia. Po ile będzie 31 grudnia 2012 to bym się
nie zakładał, bo może to być równie dobrze 8 zł, jak i 3 zł.

Szykuje się jakaś denominacja złotówki? ;)

-=-

Polacy nie wyciągają wniosków z historii:

 -- Jan II Sobieski wspomógł Europę, aby Rzeczypospolitą
    pogrążyć w nadchodzących rozbiorach

 -- lata 90 to wyprzedawanie polskiego majątku narodowego
    obcokrajowcom żerującym na naszej złej kondycji finansowej

 -- obecnie my, (; żerując ;) na złej kondycji finansowej
    Europy, oddamy tejże Europie nasz szmal :) niejako
    w miłosiernym darze :)

    a może my powinniśmy coś od tej Europy kupić -- jakieś
    technologie, jakąś opiekę medyczną, jakieś ziemie?...

    ja chętnie bym coś kupił w ciepłych krajach -- we
    Włoszech, w Portugalii, Hiszpanii czy Grecji :)

    wygrzewałbym tam swoje kości, jakże złaknione gorąca :)

W Augustowie ginie masa ludzi -- bo nie ma tam obwodnicy
a nie ma, bo jaśnie oświecona Europa nie pozwoliła nam
na zbudowanie drogi Augustów-Suwałki -- drogi prowadzącej
po historycznym cyplu Rzeczypospolitej. :) Już Księstwo
Warszawskie -- podarowane nam przez jaśnie umiłowanego ;)
Napoleona Bonapartego, ale i II RP miała ów cypel nie bez
powodu. :) Augustów jest miastem polskim -- miastem królewskim,
nazwanym dla upamiętnienia naszego ostatniego Jagiellona, :)
Zygmunta (po ojcu -- Zygmuncie Starym, mężu Królowej Sworzy)
Augusta (gdyż zrodzonego w tym właśnie miesiącu) ale otoczonym
ziemiami białoruskimi (czy ruskimi jak kto woli) litewskimi,
pruskimi/mazurskimi itp. :) Jeżdżąc po tych ziemiach można
zauważyć ślady zostawione (rzecz jasna nie w sensie dosłownym,
nie ślady końskich kopyt) przez naszego ostatniego Jagiellona.

Droga Augustów-Suwałki sankcjonuje ten historyczny cypel.

A Zygmunt August nie jest byle jakim królem -- właśnie na
nim kończy się dynastia, która zapoczątkowała rozprawianie
się militarne z Krzyżakami, czyli ze szpitalnym :) zakonem
rzekomo Najświętszej Maryi Panny, nawracającym dobrym słowem ;)
mówionym przy dźwiękach jęków mordowaanych pogan... :)

Ale IV Rzesza... [nie, co ja piszę...] Ale Zjednoczona Europa
nie życzy sobie przypominania tych faktów, dlatego obwodnica
Augustowa prowadzić ma z Białegostoku do wielebnych zakonników
z Olsztyna, ;) tnąc ziemie Zygmunta Augusta, :) ostatniego
z rodu solidnych przeciwników zaborczości Rzymu. :)

-=-

IMO to dobrze, że państwo polskie nie chce wyzyskiwania niekorzystnej
sytuacji Europy, ale dlaczego chce, aby za błędy tejże Europy płacili
Polacy? :) Dlaczego my, Polacy nie możemy odliczać VATu od samochodowego
paliwa, choć nasze państwo przegrało stosowną rozprawę sądową z UE a musimy
wprowadzić wyższą akcyzę paliwową na rozkaz tejże UE? :)

A może ja cos plączę? :)

-=-

Wracając do tematyki grupy... Hm... Jak by tu wrócić...
Mille pokazuje, jak miło usiąść na kamieniu i wygrzewać
w słońcu kukurydzę. :) Augustów słynie na cały świat
z pięknej_inaczej fabryki papierosów. :) Okoliczna
ludność (dziś ta ziemia nazywa się suwalszczyzną,
kiedyś Suwałki były wsią w województwie augustowskim)
uprawia tytoń -- dotowany przez nasze państwo od niepamiętnych czasów. :)

Na tych terenach zapewne można by uprawiać kukurydzę, aby ją następnie
(niemal jak tytoń?) spalać w piecach i pozyskiwać tą drogą energię do
grzania krowich obór?... Nie tylko do obór. :) Europa grzeje także
domy mieszkalne tą metodą. :) Czy my, Polacy nie możemy kupić (za
ten szmal podarowywany Europie) technologii palenia kukurydzy? :)
Czy nie można na suwalskiej ziemi (obok trawy dla krów) hodować
kukurydzy spalanej następnie w celu pozyskania z niej odnawialnej,
czystej/zielonej energii potrzebnej do grzania naszych domostw? :)

-=-

No i znów wróciłem do Augustowa?... To ostatnie miasto przed Litwą. :)
To resztki polskiej ziemi w granicach dawnej Rzeczypospolitej Obojga
Narodów -- federacyjnego państwa masy języków, masy narodów, masy religii,
masy kultur i zwyczajów... Państwa z jednej strony opierającego się
(opierającego się jak sekretarka gwałcona przez Łyżwińskiego opierała
się w czasie gwałtu o biurku?) naporowi pruskiemu, z innej
zaś -- moskiewskiemu a jeszcze z innej -- tureckiemu. :)

Data: 2011-12-17 19:53:54
Autor: mx
Brukselski ;) szczyt...
Augustów słynie na cały świat
z pięknej_inaczej fabryki papierosów. :) Okoliczna
ludność (dziś ta ziemia nazywa się suwalszczyzną,
kiedyś Suwałki były wsią w województwie augustowskim)

A Białystok wsią w powiecie suraskim czy jeszcze nie istniał? ;)

Data: 2011-12-18 01:27:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Brukselski ;) szczyt...

"mx" jciog8$f9v$1@inews.gazeta.pl

> [...]
kiedyś Suwałki były wsią w województwie augustowskim)

A Białystok wsią w powiecie suraskim czy jeszcze nie istniał? ;)

Mechanicznego konia z rozrządem ;) temu, kto zna rzeczywistą
historię Białegostoku. :) Wiadomo, że wcześniejszy herb tej
mieściny zawierał w sobie postać gryfa oraz koronę. Ani chybi
znaczyło to, że posiadłość należała do Gryfitów (choć leżała
raczej na ziemiach ruskich, nie kaszubskich) i do Korony.

Suwałki mają od dziś tomograf (czy inny rezonator magnetyczny)
o czym radio trąbi cały dzień!!! Na razie urządzenie jest
zdemontowane, w kawałkach, ale już jest!!!

Niedawne wojewódzkie miasto ma tomograf!!!!

-=-

Suraż stracił na znaczeniu na rzecz Łap dzięki linii kolejowej,
której surażanie nie chcieli. :) Białystok też wiele zawdzięcza
tej linii, natomiast pobliski Supraśl ponoć wiele stracił przez
tę linię na rzecz Białegostoku. :) Moje tereny to przemysł
znany z Ziemi obiecanej Reymonta. :)

Oczywiście dziś po tym przemyśle zostały jedynie galerie handlowe. ;)
Cały przemysł przeniesiono do Chin. :) Może nie wiesz, gdzie leżą
Chiny i czym w ogóle są. To takie potężne państwo z potężnym narodem,
które być może kupi nasze długi... :) Może nawet coś u nas zainwestuje,
może da Polakom pracę -- już daje, co widać w czasie budowy dróg... ;)

-=-

Jeszcze 30 lat temu Białystok określano mianem wiosek zagonionych w bloki. :)
Teraz to miasto całą gębą. Ciasne, smrodliwe, zaściankowe, pozbawione
zieleni i tak zwanej kultury (internet ;) i opero-filharmonia ma ponoć
zmienić coś w tej materii) w którym od wielu lat (od czasu budowy
Uniwersytetu Warszawskiego filii w Białymstoku?) ścierają się dwie
teorie i dwie myśli narodowe -- ludzie ze Stolicy i z Białorusi. :)
W chwili obecnej wygrywa opcja białoruska. :)

-=-

Jak już zauważyłem wcześniej -- nie bez powodu ziemia białostocka
nie została włączona do Księstwa Warszawskiego, choć została tam
włączona ziemia augustowska i suwalska.

Pisałem także wielokrotnie i o tym, że mieszkam na styku różnych kultur,
religii i języków oraz religii. Prusy (Niemcy) i Litwa na północy, na
południu i wschodzie Białoruś i Ukraina, dookoła oczywiście żydzi,
niedaleko Tatarzy...

Ale z jakiegoś powodu Braniccy w swym herbie umieścili koronę.
Później ten herb już zawierał i litewską Pogoń, i polskiego orła.

-=-

Dziś nawet Wikipedia pisze o Branickich:

  Dopiero król August III w przywileju dla miasta z 1 lutego 1749 r. nadał
  miastu jako nowy herb znak herbowy Branickich -- fundatorów i właścicieli
  miasta. Był to Gryf wspierający się na inicjałach Jana Klemensa Branickiego
  (JKB). Pomimo to na dokumentach miejskich wciąż używano pieczęci z jeleniem.

  Po śmierci Jana Klemensa Branickiego w 1771 r. właścicielką Białegostoku
  została Izabela Branicka z Poniatowskich, żona Jana Klemensa. Po 1795 r.
  Białystok stał się siedzibą nowo utworzonej prowincji Prus Nowowschodnich,
  ale nadal był miastem prywatnym Izabeli Branickiej.

Kto wie -- może kiedyś doczekam się i tego, ze Wikipedia opowie historię
Białegostoku, którą znam od czasów, gdy byłem małym dzieckiem, gdy miałem
kilka lat. :)

-=-

Obecnie w Białymstoku mieszkają Braniccy (nawet jeden z nich uczył mnie
astronomii, gdy studiowałem fizykę) ale to nie są potomkowie właścicieli
miasta, lecz ludzie sprowadzeni tu ze wschodu -- delikatnie ujmując. ;)
(o czym profesor Branicki mówi otwarcie, acz niechętnie -- po ,,lekkim''
dociśnięciu)

-=-

Gryfitów najłatwiej spotkać na wybrzeżu -- na ziemiach kaszubskich,
ale ponoć nasz Gryfita przybył tu z Małopolski. :) Kaszubi nie są
Polakami, ale z jakiegoś powodu utożsamiają się z Polską, :) choć
zachowali swój własny, odrębny język i swoją mentalność -- jakże
inną niż białostocka na przykład. :)

-=-

Wróćmy do Zielonej Wyspy... Leki mają drożeć, lekarze mają nie wypisywać
recept lub będą pisali je tak, aby pacjent płacił 100%... Tomografia czy
rezonans magnetyczny to droga diagnostyka... Zieleń Wyspy może złuszczyć
się a leczenie może być coraz droższe... Chińczycy mogę nie zechcieć
leczyć nas, Europejczyków akupunkturą... IMO złe czasy nadchodzą dla
Polski... ;)

[jeszcze powinienem coś napisać o chujostwie Jana Pawła II, ale jakoś
zmęczony jestem... może mi ludzie wybaczą... toż chyba nie musze pisać
w każdym poście o tym, ile zła odebrałem od ,,Sług Bożych'' Jana Pawła II...]

Brukselski ;) szczyt...