Brykiet drzewny do kominka

Data: 2009-03-02 04:14:58
Autor: ZbyszekZ
Brykiet drzewny do kominka
On 2 Mar, 12:21, "wolim" <n...@tutaj.pisz> wrote:
Witam.

Szukam opinii na temat jakości spalania brykietu drzewnego w kominkach.
Poczytałem trochę w sieci, ale w większości można znaleźć opinii tylko
teoretyczne, albo ludzie piszą, że brykiet jest lepszy/gorszy od drzewa "bo
tak".

Czy ktoś z Was palił takim brykietem w kominku i ma porównanie z drzewem?
Tak

Jak długo się pali?

Tak jak napisane na opakowaniu. W Lidlu były takie 4 godzinne.

Czy się pali, czy tylko żarzy?

Pali, ale brzydko.. Mały płomyk, mało światła i barwy chemiczne.

Czy daje więcej ciepła
niż np. dąb?

Raczej nie.

Czy daje dużo popiołu?

Spala się dokładnie, mało popiołu.

A najwyższa pora kupować drewno na przyszły rok, jak jeszcze nie masz..
Suchego drzewa, przynjamniej w Wawie nie sprzedaje się (nieważne co
plecie i pokazuje sprzedawca).

--
ZZ@private

Data: 2009-03-02 18:42:52
Autor: hephalump
Brykiet drzewny do kominka
ZbyszekZ pisze:

A najwyższa pora kupować drewno na przyszły rok, jak jeszcze nie
masz. Suchego drzewa, przynjamniej w Wawie nie sprzedaje się
(nieważne co plecie i pokazuje sprzedawca).

Dokładnie. Mimo, że po tej zimie nadal mam jeszcze około 6 m3 już
sezonowanego drewna. To już kupiłem (w piątek mi przywieźli) 10 m3
drewna bukowego prosto z lasu. Teraz będę je piłował i rozłupywał na
odpowiednie kawałki. Rok sobie poleży (ma gdzie), a sezon następny
zacznę od tego co pozostanie po tym (pójdzie pewnie jeszcze ze 2 m3).

--
<<śmierć wegetarianom>>
to powiedział *hephalump*

Data: 2009-03-02 11:37:24
Autor: ZbyszekZ
Brykiet drzewny do kominka
On Mar 2, 6:42 pm, hephalump <bedechc...@topodam.pl> wrote:
ZbyszekZ pisze:

> [...]

odpowiednie kawałki. Rok sobie poleży (ma gdzie), a sezon następny
zacznę od tego co pozostanie po tym (pójdzie pewnie jeszcze ze 2 m3).

Po ile a może najpierw czy da się jeszcze parę (od 6 do 20) m3 więcej?
Nie jestem wybredny nie musi być buk, może być dąb, brzoza, grab ;-)

--
ZZ@private

Data: 2009-03-02 21:08:26
Autor: hephalump
Brykiet drzewny do kominka
ZbyszekZ pisze:

Po ile a może najpierw czy da się jeszcze parę (od 6 do 20) m3 więcej?

Po 128 zł za m3. Cena oficjalna w Nadleśnictwie Myślenice (małopolskie). Do DC transport indywidualny raczej byłby mało opłacalny. ;)
Drewno do sprzedaży w lasach jest, problemem są raczej koszty transportu dlatego ja pilnie śledzę okazje na kupno drewna z lasów położonych w odległości do 10 km od mojego domu.

Nie jestem wybredny nie musi być buk, może być dąb, brzoza, grab ;-)

Rzeczywiście, wybredny nie jesteś.

Data: 2009-03-02 22:30:03
Autor: uciu
Brykiet drzewny do kominka

Po 128 zł za m3. Cena oficjalna w Nadleśnictwie Myślenice (małopolskie).

to i tak sporo - 2 tygodnie temu kupiłem na kielecczyźnei brzoze z bukiem (ok 3/4 brzozy) za 80zł za m3. Cena i tak wysoka bo w październiku kupowałem za 65.
Transport 20km -> 30 zł i flaszka dla rolnika obok:-)

No ale to wieś w kieleckim, a wiec ceny sporo niższe niż w "cywilizacji"
Wszystko też zależy od leśnieczego...

-- -
uciu

Data: 2009-03-02 23:05:02
Autor: hephalump
Brykiet drzewny do kominka
uciu pisze:

2 tygodnie temu kupiłem na kielecczyźnei brzoze z bukiem (ok 3/4 brzozy) za 80zł za m3. Cena i tak wysoka bo w październiku kupowałem za 65.

A jaka jest grubość drewna które kupiłeś?

No ale to wieś w kieleckim, a wiec ceny sporo niższe niż w "cywilizacji"
Wszystko też zależy od leśnieczego...

Masz asygnatę?

Data: 2009-03-03 22:28:16
Autor: uciu
Brykiet drzewny do kominka

Masz asygnatę?

jasne, nic nie jest na lewo. Jest numerek i papierek:-)

Data: 2009-03-02 23:17:49
Autor: Marex
Brykiet drzewny do kominka
uciu <gusevaWYTNIJTO@interia.pl> napisał(a):

> [...]

Transport 20km -> 30 zł i flaszka dla rolnika obok:-)

No ale to wieś w kieleckim, a wiec ceny sporo niższe niż w "cywilizacji"

      Akurat nie ceny inne, tylko zwyczaje inne....U nas w łódzkiem w nadlesnictwie cenydebiny gotowej do wywózki z lasu(ułozone 1,2m długie to 197zł brutto /m3.Tanio to nie jest! ale nie wchodzą w grę rózne inne zwyczaje "flaszkowe" i takie tam. Płacisz - masz drewno.Inaczej to inna stara gra...    ciekawe, jaka jest cena debiny w innych rejonach ?

Data: 2009-03-03 01:41:39
Autor: ZbyszekZ
Brykiet drzewny do kominka
On 2 Mar, 22:30, "uciu" <gusevaWYTNI...@interia.pl> wrote:
> [...]

Transport 20km -> 30 zł i flaszka dla rolnika obok:-)

No ale to wieś w kieleckim, a wiec ceny sporo niższe niż w "cywilizacji"

Podejżewam że od osobistych stosunków z leśniczym też.
Czy jakbym chciał 20 m3 po 80  (transport wymyślę) to Twoje stosunki z
leśniczym się poprawią?
Przy standardowej cenie warszawskiej chyba jakbym wziął PKS do
przewiezniea to też będzie ekonomiczniej.
Jak tak to czekam na kontakt na priv.

--
ZZ@private

Data: 2009-03-03 16:01:59
Autor: hephalump
Brykiet drzewny do kominka
ZbyszekZ pisze:
[...]

Uciu nie napisał nic o tym jakie było to drewno, z jakiego sortymentu (klasy jakościowo wymiarowej). Bo nie tylko gatunek drzew z których pochodzi drewno ma wpływ na jego cenę. Np. buk S2a w mojej okolicy kosztuje około 128 zł/mp, a buczyna S4 - około 80 zł/mp.

Ps. to co wcześniej pisałem o m3 tak naprawdę dotyczyło tego co jest określane jako metr przestrzenny (mp) bo w przypadku drewna pojęcie m3 i mp ma (miewa?) różne znaczenie.

Data: 2009-03-03 15:48:37
Autor: Marex
Brykiet drzewny do kominka
hephalump <bedechcial@topodam.pl> napisał(a):
ZbyszekZ pisze:
> [...]

Ps. to co wcześniej pisałem o m3 tak naprawdę dotyczyło tego co jest określane jako metr przestrzenny (mp) bo w przypadku drewna pojęcie m3 i mp ma (miewa?) różne znaczenie.

    Róznice miedzy mp a m3 to my akurat znamy.Warto pisać precyzyjnie, bo powstają takie rozdżwieki i nadzieje.. U mnie m3 dębiny,buka i grabu(de facto jest tylko dębina) w klasie S2a kosztuje 195złotych BRUTTO. Cena musi byc tez podawana jednolita, bo na S2a Vat 22% , a na S4a nizszy - 7%. "PRAWIE"  robi tu sporą róznicę...                         Marex

Data: 2009-03-06 18:43:52
Autor: Marex
Brykiet drzewny do kominka lub dąb czerwony,-?
Marex <marksv@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
byc tez podawana jednolita, bo na S2a Vat 22% , a na S4a nizszy - 7%. "PRAWIE"  robi tu sporą róznicę...                         Marex

    korekta cenowa ~~z ostatniej chwili.Decyzja Nadlesniczego cena w klasie Dębiny ,Buka i Grabu została parę dni temu  o b n i ż o n a  ze 195zł/m3 Brutto - do 174zł/m3. Od razu wiecej chętnych dzisiaj w lesniczówce. Sam przed paroma dniami zdecydowalem sie na zakup dęba czerwonego.Potem usłyszałem od jednego z lesniczych, że ten gatunek marnie raczej nadaje się do palenia w kominkach... Popadlem w konsternację, Pytajac lesników, raczej przeqważala opinia, że dąb czerwony dobrze nadaje sie do palenia podobnie jak i dąb rodzimy. Czy ktoś z Was palił juz w kominku tym czerwonym dębem.Czy są jakieś gorsze cechy w stosunku do deba rodzimego ??
                                                      Pozdrawiam     Marex

Data: 2009-03-03 22:32:22
Autor: uciu
Brykiet drzewny do kominka

Uciu nie napisał nic o tym jakie było to drewno, z jakiego sortymentu
(klasy jakościowo wymiarowej). Bo nie tylko gatunek drzew z których pochodzi drewno ma wpływ na jego cenę.

jaki asortyment to nie wiem - nie znam sie na tym - średnica to od około 20cm do 25cm

-- -
uciu

Data: 2009-03-03 22:30:25
Autor: uciu
Brykiet drzewny do kominka

Podejżewam że od osobistych stosunków z leśniczym też.
Czy jakbym chciał 20 m3 po 80  (transport wymyślę) to Twoje stosunki z
leśniczym się poprawią?

:-) niestety nie mam, żadnych osobistych stosunków z lesnieczym.
Nawet nie wiem jak się nazywa. Znam tylko jego numer tel i jak potrzebuje drzewa/lub mają coś do sprzedania to się dzwoni

-- -
uciu

Data: 2009-03-03 13:57:29
Autor: Sebcio
Brykiet drzewny do kominka
ZbyszekZ pisze:

A najwyższa pora kupować drewno na przyszły rok, jak jeszcze nie masz.
Suchego drzewa, przynjamniej w Wawie nie sprzedaje się (nieważne co
plecie i pokazuje sprzedawca).

To nie tylko w Wawie, ale i w Trójmieście nie dostaniesz drewna suchego. Ja w zeszłym roku zabezpieczyłem sobie 4m3 grabu za 190PLN/m3 oraz 8m3 brzozy za 100PLN. Jedno i drugie z dowozem i ułożeniem, grab od pół roku do roku, brzoza świeżo ścięta. Teraz sobie schnie... :)

Facet od drewna opowiadał mi że zmieniły się zasady kupna drewna, teraz kupuje się je na aukcjach w nadleśnictwie a ceny ostro poszybowały w górę. Niektórych twardych gatunków to ze świeczką szukać.

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Brykiet drzewny do kominka