Brykiet drzewny do kominka

Data: 2009-03-03 15:45:34
Autor: Justyna
Brykiet drzewny do kominka
Witam.

Szukam opinii na temat jakości spalania brykietu drzewnego w kominkach. Poczytałem trochę w sieci, ale w większości można znaleźć opinii tylko teoretyczne, albo ludzie piszą, że brykiet jest lepszy/gorszy od drzewa "bo tak".

Lepszy pod tym względem, ze odchodzi cięcie, rąbanie i suszenie (to jest kosztowne, bo albo zatrudnisz kogoś i musisz zapłacić parę "dniówek", albo robisz to sam i tracisz czas). U nas był taki przypadek, że mężowi "walnął" kręgosłup i niestety trzeba było kogoś wynająć. Brykiet jest gotowy do palebnia od razu. Mimo, że pozornie wydaje się droższy od drewna, to doliczając te dodatkowe koszty wychodzi taniej.

Czy ktoś z Was palił takim brykietem w kominku i ma porównanie z drzewem? Jak długo się pali? Czy się pali, czy tylko żarzy? Czy daje więcej ciepła niż np. dąb? Czy daje dużo popiołu?

Pali się krócej niż drewno, ale to też zależy od jego grubości. Jak wkładaliśmy na noc cały bal brzozy, to potrafił się palić i do rana. Brykiet daje ok 1 wiadra popiołu na tydzień.

Muszę kupić trochę drzewa, bo spaliłem już wszystko i trzeba czymś dogrzać. Ponieważ nie chcę dużej ilości, to odpowiadałby mi taki brykiet (biorę kilka paczek po 15 kg i wrzucam do bagażnika). Ale boję się, że taniej i lepiej wyszłoby kupić 3 metry drzewa z transportem...

Myślę, że brykiet kupowany w supermarkecie, rzeczywiście wychodzi za drogo. My kupowaliśmy od producenta po 2 tony na raz z dostawą. Ceny w tej chwili nie pamiętam, bo to było 2 lata temu. Cena była wówczas porównywalna z ceną drewna. W tym roku nie kupiliśmy, bo nasz dostawca wycofał sie z rynku, ale się przymierzamy.

Justyna

--

Brykiet drzewny do kominka