Brytyjczyka Bradley Wiggins - za jego głupotę

Data: 2012-08-02 16:21:14
Autor: Abecolek
Brytyjczyka Bradley Wiggins - za jego głupotę
UWAGA FOLLOW-UP: pl.rec.rowery!!!

http://www.sport.pl/londyn2012/1,125851,12240258,Londyn_2012__Kolarstwo__Po_smierci_rowerzysty_Bradley.html

Złoty medalista w kolarstwie (indywidualna jazda na czas) Brytyjczyk Bradley Wiggins nawołuje do zmiany prawa, które powinno nakazywać noszenie kasków przez rowerzystów.

==================================

Kolejny idiota, który nie ma pojęcia chyba o bezpieczeństwie na rowerze... kask tu nic nie dał - winą było nieodpowiednie zachowanie kierowcy autobusu. I nawet gdyby ten kolarz miał na głowie 10x kasków to nic by mu to nie dało.

No ale dzięki takiemu idiocie z Londynu - polska policja i niektórzy szpeczjalisty od rowerów będą mieli podkładkę do swojej walki o kaski·.. :P

Data: 2012-08-02 16:36:10
Autor: Alfer_z_pracy
Brytyjczyka Bradley Wiggins - za jego głupotę
ZÅ‚oty medalista w kolarstwie (indywidualna jazda na czas) Brytyjczyk Bradley
Wiggins nawołuje do zmiany prawa, które powinno nakazywać noszenie kasków
przez rowerzystów.

Hm...

"Wiggins later clarified his position, saying he never demanded a change in law:
“Just to confirm I haven't called for helmets to be made the law as reports suggest. I suggested it may be the way to go to give cyclists more protection legally I involved In an accident"

A zresztą, równolegle:
"London Mayor Boris Johnson, who has made an increase in cycling across the capital a corner stone of both his terms in office, said he was not convinced that cycling helmets should be made compulsory, adding that there were no plans to provide them with the so-called "Boris bikes".
He said: "It's quite right to say that people should [wear a helmet] if they have got one, but we have absolutely no plans to make it mandatory."

Spokojnie, raczej są myślący :-)

A.

Data: 2012-08-02 16:45:02
Autor: Titus Atomicus
Brytyjczyka Bradley Wiggins- za jego g³upo tê
In article <501a9060$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> wrote:

> Z³oty medalista w kolarstwie (indywidualna jazda na czas) Brytyjczyk > Bradley
Wiggins nawo³uje do zmiany prawa, które powinno nakazywaæ noszenie kasków
[...]

To nawoluje do zmiany prawa czy nie? Jednak troche tak...
Ciekawe ktory producent go sponsoruje?

A zreszt±, równolegle:
[...]

Spokojnie, raczej s± my¶l±cy :-)

Boris tak.
Ale kaskowi lobbysci i tak potrafia to wykorzystac.
--
TA

Data: 2012-08-02 19:35:11
Autor: PK
On 2012-08-02, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote:

To nawoluje do zmiany prawa czy nie? Jednak troche tak...

Mówienie, że coś może mieć dobre konsekwencje (tzn. przedstawienie
prywatnej opinii) przyrównujesz z nawoływaniem do zmiany prawa?

Ciekawe ktory producent go sponsoruje?

Tego akurat nikt nie ukrywa. Wiggins jeździ w KASKach.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-08-02 23:20:47
Autor: Titus Atomicus
Brytyjczyka Bradley Wiggins- za jego g³upo tê
Witam,
W wiadomosciach juz podali ze Bradley Wiggins apelowal o obowiazkowe wprowadzenie kaskow (przy okazji podali info ze Borys i jakas brytyjska federacja rowerowa jest przeciw).
--
TA

Data: 2012-08-03 08:21:32
Autor: Rowerex

=================================>
[...]

Ale bedzie ffffffleeeeeeeeejjjjjjmmmmmmmmmmmmm :P

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-08-03 08:56:50
Autor: Kapsel
Brytyjczyka Bradley Wiggins - za jego głupotę
Thu, 02 Aug 2012 16:21:14 +0200, Abecolek napisa³(a):

[...]

Kolo ma pewnie "syndrom Noblisty" ;]

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2012-08-03 10:11:34
Autor: jerzy.n
Brytyjczyka Bradley Wiggins - za jego g³upotê

U¿ytkownik "Abecolek" <abrakadabra@abecolek.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jve2cr$k2u$1inews.gazeta.pl...
[...]

Kolejny idiota, który nie ma pojêcia chyba o bezpieczeñstwie na rowerze...
kask tu nic nie da³ - win± by³o nieodpowiednie zachowanie kierowcy autobusu.
I nawet gdyby ten kolarz mia³ na g³owie 10x kasków to nic by mu to nie da³o.
Kolejny idiota który ma w rzyci bezpieczeñstwo , ka¿dy upadek z roweru grozi urazem g³owy i tutaj nie ma mocnych, g³owy nie zalepisz plastrem i siê wygoi ..Nastêpnym tematem s± kamizelki, je¶li kto¶ ma uraz do tych kolorów, to przecie¿ s± jakie srebrne ta¶my odblaskowe do naszycia na koszulkê i jedziesz bezpiecznie.Czêsto je¿d¿ê przez lasy i widzê rowerzystów w koszulkach czarnych i moro. Zupe³ny brak wyobra¼ni, o innych tematach jak o¶wietlenie , jazda po chodniku, jazda po drodze obok ¶cie¿ki dla rowerów szkoda slów...
Pozdrawiam my¶l±cych

Data: 2012-08-03 10:17:35
Autor: biodarek
W dniu 2012-08-03 10:11, jerzy.n pisze:
[...]

Tak samo, jak ka¿dy upadek pieszego.

[...]

Czêsto je¿d¿ê po lesie i widujê tam rowerzystów w kamizelkach. Je¿d¿± sobie od prawej do lewej i nawet siê nie obejrz±, ¿eby sprawdziæ czy nikomu nie zaje¿d¿aj± tym samym drogi. No, ale przecie¿ s± "bezpieczni" i widoczni - po co maj± siê obejrzeæ przed wykonaniem manewru. To samo na drogach dla rowerów. Bo ja mam kamizelkê i ju¿ nie muszê sygnalizowaæ zamiaru skrêtu. Jestem bezpieczny.

Pozdrawiam my¶l±cych

Równie¿.

--
biodarek

Data: 2012-08-03 10:18:20
Autor: Alfer_z_pracy
Brytyjczyka Bradley Wiggins - za jego g³upotê
jerzy.n napisa³:
ka¿dy upadek z roweru grozi urazem g³owy i tutaj nie ma mocnych

Drogi Jurku, podobnie mo¿esz wypieprzyæ siê wychodz±c ze spo¿ywczaka z mlekiem. Dla w³asnego bezpieczeñstwa za³ó¿ zatem kask ochrony zanim pójdziesz na zakupy.

[...]

Drogi Jerzy, je¿eli stanowi± dla Ciebie w lesie niebezpieczeñstwo ludzie ubrani w ciemne koszulki, zdradzê Ci sekret: to Ty jeste¶ niebezpieczny. Zauwa¿ ¿e drzewa i psy te¿ nie maj± odblaskowych koszulek, ach có¿ za gro¼ne sytuacje mog± siê wytworzyæ!

A na serio: s± sytuacje, kiedy warto za³o¿yæ odblaskow± kamizelkê. Na przyk³ad kiedy jest zamieæ ¶nie¿na, ewentualnie noc i wysz³y mg³y. W pozosta³ych sytuacjach, dla poprawnie widz±cego kierowcy zauwa¿enie rowerzysty w zwyk³ej koszulce nie stanowi problemu. Nie popadaj drogi Jurku w paranojê. To nie brak kamizelek powoduje wypadki z udzia³em rowerzystów, poczytaj statystyki wypadków. I jeszcze raz: je¶li jako kierowca masz tendencjê do niezauwa¿ania rowerzysty na drodze tylko dlatego, ¿e nie ubra³ siê w odblaskow± szmatê, gor±co zalecam Ci zrezygnowanie z jazdy autem dla dobra swojego i innych. Serio. I nie decyduj za mnie jakie ubranie mam nosiæ, to nie pierwsza klasa podstawówki.

A.

Data: 2012-08-03 12:04:52
Autor: jerzy.n
Brytyjczyka Bradley Wiggins - za jego g³upotê

U¿ytkownik "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:501b8954$0$1300$65785112news.neostrada.pl...
jerzy.n napisa³:
[...]

Jako¶ nie przypominam sobie aby¶my wódkê pili i takie zdrabnianie jest nieeleganckie, co do reszty to szkoda klawiatury...

Data: 2012-08-03 12:43:47
Autor: Alfer_z_pracy
Brytyjczyka Bradley Wiggins - za jego g³upotê
jerzy.n napisa³:
Jako¶ nie przypominam sobie aby¶my wódkê pili i takie zdrabnianie jest nieeleganckie, co do reszty to szkoda klawiatury...

Szanowny Panie Jerzy N.! Apelujê, aby¶ jednak zastanowi³ siê czy ubranie rowerzystów w odblaskowe szmatki jest panaceum na wszelkie z³o, jakie widzisz dooko³a.

Chcesz je¼dziæ w kamizelce, uwa¿asz ¿e jeste¶ wtedy bezpieczniejszy? Twoje prawo, nic mi do tego. Równie dobrze mo¿esz za³o¿yæ na szyjê talizman. Ale daj ¿yæ innym, poczytaj statystyki policyjne i w³ó¿ swoj± energiê tam, gdzie mo¿e byæ dobrze spo¿ytkowana. To nie rowerzy¶ci w czarnych koszulkach zabijaj± ludzi na drogach, pomy¶l pod tym k±tem. A z kolei kaski nie zosta³y zaprojektowane, aby ³agodziæ impet ponadtonowego ¿elastwa, jakie mija Ciê na drodze.

A.

Data: 2012-08-03 12:50:58
Autor: bans
W dniu 2012-08-03 12:43, Alfer_z_pracy pisze:
[...]

Jak mo¿esz?! No jak tak mo¿na! Tacy bezmy¶lni rowerzy¶ci gin± potem pod ko³ami samochodu i nara¿aj± kierowców na g³êbok± traumê - w³a¶nie z powodu nie za³o¿enia kasku i kamizelki!

Przecie¿ to logiczne - je¶li pod ko³ami zginie rowerzysta  w kasku i kamizelce, to kierowca z czystym sumieniem mo¿e spokojnie wys±czyæ wieczornego drinka.

--
bans

Data: 2012-08-03 13:08:00
Autor: Alfer_z_pracy
Brytyjczyka Bradley Wiggins - za jego g³upotê
bans napisa³:
Przecie¿ to logiczne - je¶li pod ko³ami zginie rowerzysta  w kasku i kamizelce, to kierowca z czystym sumieniem mo¿e spokojnie wys±czyæ wieczornego drinka.

Znaczy mia³e¶ na my¶li bez kasku i bez kamizelki?

A wiesz, czasem mam wra¿enie ¿e wko³o nas jest sporo osób my¶l±cych dok³adnie w ten sposób? I dopiero ta ¶wiadomo¶æ jest przera¿aj±ca znacznie bardziej od jazdy rowerem pomiêdzy dwoma autobusami :-)

A.

Data: 2012-08-03 13:24:48
Autor: bans
W dniu 2012-08-03 13:08, Alfer_z_pracy pisze:

Znaczy mia³e¶ na my¶li bez kasku i bez kamizelki?

Nie, w. Ale trochê podkoloryzowa³em dla lepszego efektu ;)

"Pomy¶l jednak o
kierowcy któremu rowerzysta "wmelduje" siê w samochód.Jest szansa ze gdyby
rowerzysta posiada³ kask to by³ ¿y³, a tak ¿yjesz z poczuciem winy gdy
zginie cz³owiek bo nie mia³ kasku."

Nie wiem, jak zryty trzeba mieæ beret, ¿eby doj¶æ do takich konkluzji :/

--
bans

Data: 2012-08-03 13:28:54
Autor: Alfer_z_pracy
Brytyjczyka Bradley Wiggins - za jego g³upotê
bans napisa³:
Nie wiem, jak zryty trzeba mieæ beret, ¿eby doj¶æ do takich konkluzji

Nie przypominam sobie, ¿eby¶ pi³ wódkê z Panem Jerzym, wiêc takie stwierdzenia wobec Niego s± zwyczajnie nieeleganckie!

A.

Data: 2012-08-03 13:39:29
Autor: bans
W dniu 2012-08-03 13:28, Alfer_z_pracy pisze:

Nie przypominam sobie, ¿eby¶ pi³ wódkê z Panem Jerzym,

¦ledzisz mnie??? ;)

wiêc takie
stwierdzenia wobec Niego s± zwyczajnie nieeleganckie!

Czasem po po prostu inaczej siê niem da :(

--
bans

Data: 2012-08-03 13:34:57
Autor: johnkelly
W dniu 2012-08-03 13:24, bans pisze:

Nie wiem, jak zryty trzeba mieæ beret, ¿eby doj¶æ do takich konkluzji :/

To bardzo proste. Wystarczy szukaæ winy w innym a nie sobie wedle zasady, ¿e nie wa¿ne, i¿ "siê jecha³o" stów± przez wie¶. Wa¿ne, ¿e "kto¶ wtargn±³" i w dodatku "by³ bez kasku i kamizelki".

Pozdrawiam
Maciej Ró¿alski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

Data: 2012-08-03 13:29:20
Autor: Titus Atomicus
Brytyjczyka Bradley Wiggins - za jego g³up otê
In article <501ba728$0$1299$65785112@news.neostrada.pl>,
 "jerzy.n" <bar-nim@gazeta.pl> wrote:

> [...]
Jako¶ nie przypominam sobie aby¶my wódkê pili i takie zdrabnianie jest nieeleganckie, co do reszty to szkoda klawiatury...

Nie wiedzialem ze uzycie zwrotu 'Drogi Jurku' jest nieeleganckim zdrobnieniem. Przeciez nie podal pan nazwiska... to jak sie powinno do Pana zwracac bez tego picia wodki?
:-(
--
TA

Data: 2012-08-03 14:30:14
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-08-03, jerzy.n wrote:

Użytkownik "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> napisał w wiadomości news:501b8954$0$1300$65785112news.neostrada.pl...
jerzy.n napisał:
każdy upadek z roweru grozi urazem głowy i tutaj nie ma mocnych

Drogi Jurku, podobnie możesz wypieprzyć się wychodząc ze spożywczaka z mlekiem. Dla własnego bezpieczeństwa załóż zatem kask ochrony zanim pójdziesz na zakupy.
Jakoś nie przypominam sobie abyśmy wódkę pili i takie zdrabnianie jest nieeleganckie, co do reszty to szkoda klawiatury...

A na rozpoczęcie pajacowania nie szkoda ci było klawiatury? Potrafisz
wyskoczyć z wielkom troskom o bezpieczeństwo rowerzystów a nie potrafisz
nawet ustosunkować się do krytyki?

Nawet dobrze trollować nie umiesz.

Data: 2012-08-03 10:20:40
Autor: mt
[...]

Ale mo¿e jednak pozwolisz, ¿e ka¿dy sam bêdzie decydowaæ o swoim bezpieczeñstwie. Posiadanie kasku b±d¼ nie, w przeciwieñstwie do np. o¶wietlenia, nie ma wp³ywu na bezpieczeñstwo innych. I nawet jakby wszyscy rowerzy¶ci dobrowolnie je¼dzili w kaskach, to wci±¿ bêdzie ró¿nica miêdzy wyborem a przymusem.

--
marcin

Data: 2012-08-03 12:33:14
Autor: jerzy.n
Brytyjczyka Bradley Wiggins - za jego g³upotê

U¿ytkownik "mt" <fragless@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jvg1km$v2m$1node2.news.atman.pl...
[...]

Oczywi¶cie, natychmiast zlikwidowaæ kaski motocyklistom, przecie¿ sam decydujesz o swoim bezpieczeñstwie.Posiadanie kasku nie uchroni³o wielu motocyklistów przed urazami twarzoczaszki, co o dekapitacji tez wspomnê, twoja g³owa i twój problem , a oni dalej kaski nosz±. Pomy¶l jednak o kierowcy któremu rowerzysta "wmelduje" siê w samochód.Jest szansa ze gdyby rowerzysta posiada³ kask to by³ ¿y³, a tak ¿yjesz z poczuciem winy gdy zginie cz³owiek bo nie mia³ kasku.Wspomnia³e¶ o o¶wietleniu lub za³o¿eniu czego¶ z odblaskami, to ju¿ zupe³na "zlewka"  ...
Pozdr.

Data: 2012-08-03 12:44:51
Autor: bans
W dniu 2012-08-03 12:33, jerzy.n pisze:

Pomy¶l jednak o
kierowcy któremu rowerzysta "wmelduje" siê w samochód.Jest szansa ze gdyby
rowerzysta posiada³ kask to by³ ¿y³, a tak ¿yjesz z poczuciem winy gdy
zginie cz³owiek bo nie mia³ kasku.

To by nawet by³o ¶mieszne, gdyby nie by³o tak ¿a³osne.

--
bans

Data: 2012-08-03 12:48:48
Autor: mt
[...]

Wyobra¼ sobie, ¿e s± na ¶wiecie miejsca (i nie piszê tutaj o jakim¶ odludziu na Syberii), gdzie nie ma obowi±zku jazdy w kasku. Poza tym zniesienie obowi±zku nie jest to¿same z zakazem jazdy w kasku. I tak, jestem za tym, aby nie by³o przymusu jazdy w kasku równie¿ dla motocyklistów. Prawo nie mo¿e chroniæ cz³owieka przed nim samym, bo to utopia.

Pomy¶l jednak o
kierowcy któremu rowerzysta "wmelduje" siê w samochód.Jest szansa ze gdyby
rowerzysta posiada³ kask to by³ ¿y³, a tak ¿yjesz z poczuciem winy gdy
zginie cz³owiek bo nie mia³ kasku.

Czyli jednak obowi±zkowe kaski dla pieszych? Wszak statystycznie to pieszy du¿o czê¶ciej "wmeldowuje siê" kierowcy w samochód ani¿eli rowerzysta. A poczucie winy nie zale¿y od tego, czy by³ to rowerzysta bez kasku czy pieszy? Czy zale¿y?
Tak jeszcze poza tym, jak sobie wyobra¿asz egzekwowanie obowi±zku kaskowego w przypadku np. systemów rowerów miejskich? Ka¿dy ma chodziæ z kaskiem przy sobie "w razie niemca", jakby chcia³ skorzystaæ z takiego roweru, czy mo¿e ma je¼dziæ w jakim¶ przepoconym i przenoszonym kasku o niekoniecznie dopasowanym rozmiarze, który jest "do³±czony" do roweru?

--
marcin

Data: 2012-08-03 12:52:15
Autor: bans
W dniu 2012-08-03 12:48, mt pisze:

niekoniecznie dopasowanym rozmiarze, który jest "do³±czony" do roweru?

B³agam, przecie¿ z jego postów wynika jednoznacznie, ¿e to kretyn, uwa¿acie, ¿e dyskusja z nim ma sens? Nie zni¿ajcie siê do takiego poziomu...

--
bans

Data: 2012-08-03 13:53:29
Autor: jerzy.n
Brytyjczyka Bradley Wiggins - za jego g³upotê

U¿ytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jvganr$gb2$3mx1.internetia.pl...
[...]

No trudno, nie zni¿ê siê do poziomu baranów-kretynów  przejezdzajach przej¶cie dla pieszych , rok temu by³ wypadek takiego do którego widaæ poziomu nie dorastam, wjecha³ pod samochód i strzeli³ siê g³ówk± w szybê ..Widaæ s± ró¿ne poziomy, tacy którzy uwa¿aj± siê za  najwa¿niejszych  na ¶wiecie i na takich którzy pomagaj± sobie dbaj±c o swoje bezpieczeñstwo, zak³adaj±c kask, kamizelkê...

Data: 2012-08-03 14:52:54
Autor: Alfer_z_pracy
[...]

Panie Jerzy, i jeszcze medalik z Bozi±! Porównywalnie skuteczny na polskich drogach w konfrontacji z TIRem lub rozpêdzonym m³odziakiem w Golfie.

Serdeczno¶ci!
A.

Data: 2012-08-03 15:18:18
Autor: kokeshi
W dniu 2012-08-03 14:52, Alfer_z_pracy pisze:

  > Panie Jerzy, i jeszcze medalik z Bozi±!

  Zaraz, szwagier od 40 lat je¼dzi rowerem w medaliku z Bozi± i ani dra¶niêcia!

  To nie mo¿e byæ przypadek.

  pzdr,
--
     k.

Data: 2012-08-03 14:56:54
Autor: mt
W dniu 2012-08-03 13:53, jerzy.n pisze:

No trudno, nie zni¿ê siê do poziomu baranów-kretynów  przejezdzajach
przej¶cie dla pieszych , rok temu by³ wypadek takiego do którego widaæ
poziomu nie dorastam, wjecha³ pod samochód i strzeli³ siê g³ówk± w szybê

A ile rok temu by³o takich wypadków, ¿e pieszy wtargn±³ pod samochód i "strzeli³ siê g³ówk± w szybê"? Zada³em Ci konkretne pytanie, jeste¶ za obowi±zkowymi kaskami dla pieszych?

.Widaæ s± ró¿ne poziomy, tacy którzy uwa¿aj± siê za  najwa¿niejszych  na
¶wiecie i na takich którzy pomagaj± sobie dbaj±c o swoje bezpieczeñstwo,
zak³adaj±c kask, kamizelkê...

Ale czy kto¶ Ci teraz broni je¼dziæ w kasku i kamizelce? Chcesz, je¼dzisz, nie chcesz, nie je¼dzisz w kasku, w czym problem?

--
marcin

Data: 2012-08-03 15:52:31
Autor: Gotfryd Smolik news
Brytyjczyka Bradley Wiggins - za jego g³upotê
On Fri, 3 Aug 2012, jerzy.n wrote:

o¶wietlenie

  Owszem, nijak nie rozumiem dlaczego ci±gle tr±bi± o jakich¶
kamizelkach, zamiast zaj±æ siê tym czym trzeba, czyli
o¶wietleniem.
  ¯eby jasno¶æ by³a - w ró¿nych warunkach u¿ywam kamizelki, ale jestem
zdecydowaniem przeciwnikiem nakazu u¿ywania.

jazda po chodniku,

  IMO powinna byæ bezwarunkowo dozwolona na warunkach *ju¿* uregulowanym
w przepisach (znaczy zakres bezwarunkowy, nie tak jak w przepisach, ale
ograniczenia zachowania takie jak dzi¶ dotycz± chodnika i drogi dla
pieszych i rowerów) oraz mocno ¶cigane niedochowanie tych warunków.
  Zak³adam optymistycznie ¿e te warunki s± Ci znane.
"¦ciganci" na jezdniê, spacerowicze na chodniku stosuj±cy siê do
"ust±pienia miejsca" nikomu nie wadz± (stosuj±cy siê, czyli w razie
niemo¿liwo¶ci zastosowania siê w toku jazdy przechodz± w dopuszczalny
tryb pieszy).

jazda po drodze obok ¶cie¿ki dla rowerów

  Je¶li ta droga jest OBOK ¶cie¿ki dla rowerów, czyli owa ¶cie¿ka
nie wchodzi w jej sk³ad, to o czym mowa, oczywiste jest ¿e je¶li
s± dwie ró¿ne drogi to mo¿na jechaæ po jednej lub po drugiej?

Pozdrawiam my¶l±cych

  Ja te¿!

pzdr, Gotfryd

Brytyjczyka Bradley Wiggins - za jego głupotę