Brytyjski czo貪 wy這wiony z Warty

Data: 2012-11-02 10:52:30
Autor: Anatol
Brytyjski czo貪 wy這wiony z Warty
http://wielun.naszemiasto.pl/artykul/galeria/1591409,czolg-z-wojny-wylowiony-z-warty-nowe-zdjecia,3726135,id,t,zid.html#galeria

Czyli Rosjanie "wyzwalali" Polsk w du瞠j cz窷ci na brytyjskim i ameryka雟kim sprz璚ie o czym (zas逝gach USA i UK w wyzwalaniu)  nie wspominano na lekcjach oraz w filmach socjalistycznej produkcji .

Okazuje si, 瞠 bez zachodniej  pomocy - przede wszystkim USA - ZSRR przegra豚y  z Niemcami, a rosyjscy 穎軟ierze musieliby walczyc g這dni i na boso ze wsparciem logistycznym na furmankach.

  Udzia materia堯w i sprz皻u z zachodniej pomocy Lend-Lease w ca趾owitym zu篡ciu armii czerwonej :
http://www.historycy.org/index.php?showtopic=13913

80% konserw mi瘰nych
92% lokomotyw, szyn i maszyn do ich uk豉dania.
57% benzyny lotniczej
53% materia堯w wybuchowych
74% ca貫go taboru samochodowego
88% sprz皻u radiowego
53% miedzi
56% aluminium.
60+% paliwa samochodowego
74% opon samochodowych (USA zbudowa造 tam fabryk)
12% pojazd闚 opancerzonych
14% samolot闚 bojowych
Do tego wysoki procent stali jako軼iowej, kabli komunikacyjnych, materia堯w sanitarnych, prawie wszystkie nowoczesne obrabiarki u篡wane przez Sowiet闚 + Know how, 9 (inne 廝鏚豉 podaj 15) mln par but闚,篡wno軼i w sumie by這 chyba tyle, 瞠 mo積a by這 wy篡wi 12 mln armi przez ca陰 wojn.

Anatol

Data: 2012-11-02 11:36:22
Autor: Chiron
Brytyjski czo貪 wy這wiony z Warty
U篡tkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisa w wiadomo軼i news:k7054u$7dd$1node2.news.atman.pl...
[...]

A byli tak zak豉mani, 瞠 穎軟ierzom, kt鏎zy znali alfabet 豉ci雟ki skr鏒 na sprz璚ie "USA" t逝maczyli jako: "Ubijom Skatinu Adolfa". Autentyczne:-) Po ichniemu skr鏒 pa雟twa USA to "S.Sz.A"- tak瞠 naprawd USA wielu z nich mog這 si z niczym nie kojarzy- wi璚 kupowali t bredni.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-11-02 04:09:40
Autor: Stachu Chebel
On 2 Lis, 11:36, "Chiron" <iluminat.eleu...@gmail.com> wrote:
U ytkownik "Anatol" <c...@usuntowp.pl> napisa w wiadomo cinews:k7054u$7dd$1node2.news.atman.pl...

> [...]

> 74% ca ego taboru samochodowego
> 88% sprz tu radiowego
> 53% miedzi
> 56% aluminium.
> 60+% paliwa samochodowego
> 74% opon samochodowych (USA zbudowa y tam fabryk )
> 12% pojazd w opancerzonych
> 14% samolot w bojowych
> Do tego wysoki procent stali jako ciowej, kabli komunikacyjnych,
> materia w sanitarnych, prawie wszystkie nowoczesne obrabiarki u ywane
> przez Sowiet w + Know how, 9 (inne r d a podaj 15) mln par
> but w, ywno ci w sumie by o chyba tyle, e mo na by o wy ywi 12 mln armi

A byli tak zak amani, e o nierzom, kt rzy znali alfabet aci ski skr t na
sprz cie "USA" t umaczyli jako: "Ubijom Skatinu Adolfa". Autentyczne:-) Po
ichniemu skr t pa stwa USA to "S.Sz.A"- tak e naprawd USA wielu z nich
mog o si z niczym nie kojarzy - wi c kupowali t bredni .
--

Jakie wnioski z powy窺zego?

Data: 2012-11-02 12:21:48
Autor: Chiron
Brytyjski czo貪 wy這wiony z Warty
U篡tkownik "Stachu Chebel" <stchebel@gmail.com> napisa w wiadomo軼i news:9554f43d-2fe5-4e5b-81e0-8a8ec8a40a19s14g2000vba.googlegroups.com...
[...]

Wnioski za czytelnika wyci庵a "GW". Ja ceni ludzi my郵帷ych, kt鏎zy sami wiedz, co maj my郵e.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-11-02 12:40:48
Autor: Trybun

[...]

Zak豉mani czy nie, ale sprawili 瞠 ka盥y Polak dzisiaj pi鄉ienny i czytaty. No i pracownik nie chc帷y pracowa u jakiego kapitalisty nie musi przynosi za鈍iadczania od ksi璠za o odbyciu wielkanocnej spowiedzi.

Data: 2012-11-02 12:47:53
Autor: Chiron
Brytyjski czo貪 wy這wiony z Warty
U篡tkownik "Trybun" <rg@yahuoo.com> napisa w wiadomo軼i news:k70bg4$r19$1node1.news.atman.pl...
[...]

A 瞠 pos豉li do piachu praktycznie ca陰 elit, kt鏎a nie zd捫y豉 przed nimi uciec (najpier Katy- ca趾iem skoordynowany z niemieckimi akcjami, a po wojnie w okresie "b喚d闚 i wypacze" oko這 200 tysi璚y Polak闚). No ale to post瘼- cena nie gra roli, prawda? Efektem tego jest to, co jest dzi: nie ma polskiego narodu, s zatomizowane lub wr璚z zsowietyzowane jednostki (jak Ty, powaga)- no i bez 鈍iadomo軼i, kim jeste鄉y, bez naszej kultury, znajomo軼i historii (wszystko tak, jak chcia Hans Frank!)- idziemy w niemieck niewol. A umiej皻no嗆 pisania i liczenia do 100 nam wystarczy.

No i pracownik nie chc帷y pracowa u jakiego kapitalisty nie musi przynosi za鈍iadczania od ksi璠za o odbyciu wielkanocnej spowiedzi.
A kiedy musia, propagandzisto?

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-11-02 13:25:14
Autor: Grzegorz Z.
Brytyjski czo貪 wy這wiony z Warty
Chiron napisa:

No i pracownik nie chc帷y pracowa u jakiego kapitalisty nie musi przynosi za鈍iadczania od ksi璠za o odbyciu wielkanocnej spowiedzi.
A kiedy musia

W czasach gdy za "publiczne blu幡ienie bogu" grozi這 5 lat a nie 2 jak
dzisiaj.

--
"W zwiazku z tym przepraszam Agore S.A. z siedziba w Warszawie za publiczne
rozpowszechnianie nieprawdziwych, znieslawiajacych wypowiedzi godzacych w

Data: 2012-11-02 14:20:27
Autor: Chiron
Brytyjski czo貪 wy這wiony z Warty
U篡tkownik "Grzegorz Z." <spaggia@mare.org> napisa w wiadomo軼i news:k70e38$fa2$1dont-email.me...
Chiron napisa:

[...]

Nie- wtedy te nie musia. Podasz jaki konkretny przyk豉d? Tym bardziej, 瞠 ten kapitalista to najcz窷ciej wtedy Niemiec albo 砰d.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-11-09 17:08:44
Autor: Grzegorz Z.
[...]

http://trzcianka.info/content/zaswiadczenie-od-proboszcza

Ma這 konkretne?

--
"Prawo do potwierdzenia swej osobowo軼i oznacza prawo do 篡cia"
Dietrich Bonhoeffer

Data: 2012-11-09 20:08:40
Autor: mkarwan
Brytyjski czo貪 wy這wiony z Warty
U篡tkownik "Grzegorz Z." <spaggia@mare.org> napisa w wiadomo軼i news:k7j9n3$ojm$1dont-email.me...

Z list闚 Grzegorza Z. tch鏎zliwie ukrywaj帷ego si za anonymizerem

"M鎩 oficer prowadzacy r闚niez tak uwaza"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f99857d114119f2a?hl=pl

"O zesz kurwa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/735c8000b655b53a?hl=pl

"Co ty kurwa "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a7305c3c70f25a21?hl=pl
"Jebany"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/ec14c8342075f1fb?hl=pl
"Pierdolisz od rzeczy"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/d9d7d637e72a5ad4?hl=pl
"ale wez nie pierdol"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/e664a994ded103f6?hl=pl

"G闚no prawda"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/523a66587e2da510?hl=pl

"A teraz spierdalajcie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3aca36a9157ed006?hl=pl
"Obys zdychal dlugo i bolesciach"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7b99cac811db7ebb?hl=pl
"Ty popierdolona kurwo!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/51fafb78319eebaa?hl=pl
"Spierdalaj pedale!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b3e042ca774655b8?hl=pl

"Alez ja jestem skurwielem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a0796e4133375fa8?hl=pl
"najebany jak swinia"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/1c1566508a8e386c?hl=pl

"Grzesia sobie zam闚 na telefon."
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b4e4b38e4442ae39?hl=pl

"Przeciez juz nalezalem do seminarium duchownego, a wyrzucili mnie za
pedalstwo"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/9ebda8b1607f6a0a?hl=pl

"Oj boli dzisiaj dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c3917633a7fad87a?hl=pl
"Mam kurwa w dupie"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/67d54e75ea2c4d92?hl=pl

"plwam na wasze sakramenta" i na ten wasz kosci鏊.
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

"Niechaj bedzie przeklety B鏬 Ojciec i Syn, i Duch, i Matka Najswietsza, i
cale kr鏊estwo niebieskie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/8ea0b3856782ccb4?hl=pl

"Serdecznie zyd闚 nie znosze"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/2de9105554d4e52e?hl=pl
"spierdalaj Zydu"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/58f9dc37842a482b?hl=pl

"Nie lubie dzieci"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/b96c58e80aad45aa?hl=pl

"KURWA NIE MAM NIESTETY"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/fe62c85440eafc86?hl=pl

"No bo to kurwa smieszne jest! "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c8a26f239ba3a8b5?hl=pl

"i co mi kurwa zrobisz"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/5b13a9c0633f8804?hl=pl
" kurwa jego mac"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7e073b9eaf1ab30c?hl=pl
"To kurwa co"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a22abf0463bf28a6?hl=pl
"A zebys kurwa"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f21d11f26a95e84c?hl=pl

Data: 2012-11-02 16:36:48
Autor: Trybun
W dniu 2012-11-02 12:47, Chiron pisze:
[...]

By造 oczywi軼ie elita w Polsce przedwojennej. Przyk豉dy Wizny, Kocka, Westrplatte  czy Helu s na to dowodem. Tam by造 elity kt鏎e zrobi造 nawet wi璚ej ni od nich oczekiwano, ale z 豉ski nawet nie wspominaj mi o jakich innych elitach.
Chiron, lubi Ci, naprawd.. I tylko z tego powodu powiem Ci 瞠by przyhamowa bo zaczynasz m闚i od rzeczy. Wiesz 瞠 za tego sowietyzowania za jaki obcoj瞛yczny napis b康 takowe wyra瞠nie mo積a by這 trafi do paki? Za這輳 si 瞠 wiesz o tym dobrze, ale pytanie dlaczego bredzisz o jakim sowietyzowaniu, skoro j瞛yk i historia by造 tak piel璕nowane?

No i pracownik nie chc帷y pracowa u jakiego kapitalisty nie musi przynosi za鈍iadczania od ksi璠za o odbyciu wielkanocnej spowiedzi.
A kiedy musia, propagandzisto?

Przed wojn, popytaj starszych ludzi.

Data: 2012-11-03 13:31:19
Autor: Chiron
Brytyjski czo貪 wy這wiony z Warty
U篡tkownik "Trybun" <rg@yahuoo.com> napisa w wiadomo軼i news:k70paj$qog$1node2.news.atman.pl...
[...]

WIesz, problemem Twoim i innych apologet闚 komuny jest to, 瞠 nie potraficie (nie chcecie) zrozumie pewnych prostych rzeczy. Ot騜 wskazujecie na pewne (pozytywne w waszym przekonaniu) rzeczy, kt鏎e wtedy mia造 miejsce, i manipulujecie (cho mo瞠 nieswiadomie) m闚i帷: a widzisz? By這 wiele takich dobrych rzeczy! Pomijaj帷 nawet inne rzeczy- takie np, czy co takiego wtedy by nast徙i這, gdyby nie by這 komunizmu- Rozwa甍jedn巢wa積巢rzecz:

procesy spo貫czne najcz窷ciej nie zachodz z dnia na dzie. Mimo masakry polskich elit, gdzie u w豉dzy znalaz造 si zsowietyzowane p馧g堯wki- niemal wy陰cznie, to spo貫cze雟two polskie istnia這 od 1000 lat. Wi瘯szo嗆 z tych ludzi by豉 wychowana przez patriotycznie nastawionych rodzic闚, przekazuj帷ych pozytywne wzorce swym dzieciom, w kraju, gdzie wok馧 dzia這 si wiele normalnie funkcjonuj帷ych rzeczy. Ci ludzie jeszcze to pami皻ali. Jeszcze wiedzieli, jak to POWINNO wygl康a- i MIMO antyludzkiego systemu- starali si w miar mo磧iwo軼i t normalnoo嗆 odtwarza. Niestety- komuna trwa豉, demoralizacja i degradacja spo貫cze雟twa by豉 kontynuowana. Nast瘼owa造 nowe pokolenia, kt鏎e ju sie w niewoli komuch闚 urodzi造. Potem oni mieli dzieci- i normalno嗆 znali tylko z opowie軼i rodzic闚, dziadk闚- a to ma這. W ten spos鏏 mamy to, co mamy: zniewolone umys造.

No i pracownik nie chc帷y pracowa u jakiego kapitalisty nie musi przynosi za鈍iadczania od ksi璠za o odbyciu wielkanocnej spowiedzi.
A kiedy musia, propagandzisto?

Przed wojn, popytaj starszych ludzi.
Nie chce mi si wierzy- poza odosobnionymi mo瞠 jakimi wypadkami. Tym bardziej, 瞠 przemys by na og馧 w obcych r瘯ach- a ci mieli to za鈍iadczenia g喚boko gdzie. Nie zdziwi bym si takze, gdyby wtedy jaki polski pracodawca za膨da takiego za鈍iadczenia na podobnej zasadzie, jak dzi widzi si og這szenia "安iadka Jehowy zatrudni...".

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-11-03 21:39:15
Autor: Trybun
W dniu 2012-11-03 13:31, Chiron pisze:
[...]

疾by nie by這, wcale mi si nie marzy 篡cie w czym takim jak PRL, tzn - z do篡wotnimi pierwszymi sekretarzami, z sklepami dla wybranych, z brutalno軼i milicji itd. Jednak gdybym mia wybiera miedzy tym co uczyni kapitalizm z tego kraju i ludzi, to wybieram PRL.

Nie Chiron, tu nie ma 瘸dnego wybierania. Po prostu jest to por闚nanie tego co si sta這 po zako鎍zeniu wojny z tym co by這 przed jej rozpocz璚iem. A zmiana tamtego systemu na pseudokomun sprawi豉 瞠 jako嗆 篡cia i poziom cywilizacyjny mieszka鎍闚 zrobi造 skok i軼ie kosmiczny.
Powtarzasz cz瘰to o tych "elitach".  Wyka mi na czym polega豉 ich elitarno嗆 i jakie korzy軼i mia這 z nich oko這 80-90ciu procent mieszka鎍闚?
Degradacj spo貫cze雟twa to masz teraz, za tym jak obalili軼ie pseudokomun i macie wolno嗆 w okradaniu bab w bankach., a w mediach m闚i si o grylach, 造kendach i deweloperach.
Zniewolony umys!!? Przecie takie co to tylko w kapitalizmie! To wy kapitali軼i i wasze  bezkrytyczne  pieski na posy趾i u鈍iadamiacie m這dych ludzi 瞠 鈍iat jest oparty na tym 瞠 jeden musi w taki czy inny spos鏏 s逝篡 innemu. Wykazujecie wy窺zo嗆 hase B鏬 Honor Ojczyzna nad Wolno嗆 R闚no嗆 Braterstwo..

[...]

Jasne 瞠 nie by這 regu陰, ale si zdarza這. O takiej formie og這sze - '安iadka Jehowy zatrudni" w dzisiejszej Polsce pierwsze s造sz.

Data: 2012-11-02 12:41:57
Autor: Trybun
W dniu 2012-11-02 10:52, Anatol pisze:
[...]

Ojejku, jakie by造 linie zapatrzenia ZSRR przez zachodnich sojusznik闚? Ja wiem tylko o dostawach morskich do port闚 w Archangielsku i Murma雟ku. W 鈍ietle  tego co piszesz musia豚y tam p造n望 bezustanny strumie statk闚. A fakty s takie 瞠 鈔ednio raz do miesi帷a zbiera這 si oko這 20 statk闚  (o wyporno軼i do 10 000 ton, czyli jak na dzisiejsze realia  - 逝pinki).. i to one niby mia造 przewie潭  te kolosalne ilo軼i sprz皻u?.. - gdzie tu miejsce na setki (miliony) tysi璚y ton towar闚 , wg  tego co napisa貫 powy瞠j? A mo瞠 ja nie wiem o wszystkich liniach zaopatrzenia tego kraju? - W takim razie u鈍iadom mnie.

Data: 2012-11-02 13:22:45
Autor: Anatol
W dniu 2012-11-02 12:41, Trybun pisze:
[...]

Najwi璚ej dostaw sz這 przez Daleko Wsch鏚 i Iran :

http://www.history.army.mil/books/wwii/persian/appendix-a.htm

Anatol

Data: 2012-11-02 13:40:27
Autor: Jusuf
"Anatol" <c355@usuntowp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:k70dul$tjg$1node1.news.atman.pl...
[...]

Ojejku, jakie by造 linie zapatrzenia ZSRR przez zachodnich sojusznik闚? Ja wiem tylko o dostawach morskich do port闚 w Archangielsku i Murma雟ku. W 鈍ietle  tego co piszesz musia豚y tam p造n望 bezustanny strumie statk闚. A fakty s takie 瞠 鈔ednio raz do miesi帷a zbiera這 si oko這 20 statk闚  (o wyporno軼i do 10 000 ton, czyli jak na dzisiejsze ealia  - 逝pinki).. i to one niby mia造 przewie潭  te kolosalne ilo軼i sprz皻u?.. - gdzie tu miejsce na setki (miliony) tysi璚y ton towar闚 , wg tego co napisa貫 powy瞠j? A mo瞠 ja nie wiem o wszystkich liniach zaopatrzenia tego kraju? - W takim razie u鈍iadom mnie.

Czy Ruskie si ju wyp豉cili? -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2012-11-02 15:15:49
Autor: Anatol
W dniu 2012-11-02 13:40, Jusuf pisze:
Najwi璚ej dostaw sz這 przez Daleko Wsch鏚 i Iran :

http://www.history.army.mil/books/wwii/persian/appendix-a.htm

Anatol

Czy Ruskie si ju wyp豉cili?

USA umorzy造 zad逝瞠nie z tytu逝 towar闚 zu篡tych na cele prowadzenia II WW i wymaga造 jedynie sp豉ty dostawy na cele cywilne. Te sp豉ty ci庵n窸y si do co najmniej  2001 : http://panzerschreck.strefa.pl/miliardy.html.

Okazuje si 瞠 s造nne czo貪i T-34 pomimo ze by造 robione zapewne z ameryka雟kiej stali i na ameryka雟kich maszynach by造 gorsze od Sherman闚 M4 w kt鏎e wyposa瘸no gwardyjskie jednostki pancerne :

http://forum.historyk.eu/temat-lend-lease?page=5

5. B.Panc. Gwardii
3 K. Zmech. Gwardii
5 K.Kawalerii Gwardii
201 Brygada Czo貪闚
w 6 A.Panc. Gwardi - 5 K. Zmech.- 9. K.Zmech.
1. K.Zmech Gwardi

Wygl康a wi璚 na to 瞠 to Stany Zjednoczone zadecydowa造 o dalszym istnieniu ZSRR (maj帷 do wyboru III Rzesz).

Anatol

Data: 2012-11-02 16:25:40
Autor: Trybun
W dniu 2012-11-02 15:15, Anatol pisze:

Wygl康a wi璚 na to 瞠 to Stany Zjednoczone zadecydowa造 o dalszym istnieniu ZSRR (maj帷 do wyboru III Rzesz).

Anatol

A ty tak osobi軼ie co o tym my郵isz?

Data: 2012-11-02 16:45:02
Autor: Chiron
Brytyjski czo貪 wy這wiony z Warty
U篡tkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisa w wiadomo軼i news:k70kim$4r6$1node1.news.atman.pl...
[...]

No bez przesady. Shermany by造 tylko wozami pacernymi- nie czo貪ami. Czy T34 by dobry? Ot騜- o ile dobrze kojarz- s造nny Rommel, "lis pustyni" szczeg馧owo zaj掖 si tym czo貪iem, i zaleci, aby Niemcy go produkowa造. Konstrukcja ta by豉 jednak nie mo磧iwa wtedy do odtworzenia i szybkiej produkcji w Niemczech- na zupe軟ie innych zasadach by造 oparte ich czo貪i. Jednak ta opinia fachowca 鈍iadczy o nich- jak najlepiej.

Wygl康a wi璚 na to 瞠 to Stany Zjednoczone zadecydowa造 o dalszym istnieniu ZSRR (maj帷 do wyboru III Rzesz).

To fakt. Ten wyb鏎 by dla nich oczywisty- m闚ili wprost: jak wygra 3 Rzesza- wkrotce w Kanadzie, Po逝dniowej Afryce, Australii, Nowej Zelandii, etc- b璠ziemy mieli rz康y Niemc闚. Z kraj闚 angloj瞛ycznych przekszta販 si w niemieckoj瞛yczne.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-11-02 20:29:31
Autor: Anatol
W dniu 2012-11-02 16:45, Chiron pisze:
[...]

To by造 czo貪i 鈔edni o wadze 30 ton z kt鏎ymi dywizja genera豉 Maczka bra豉 udzia w bitwie pod Falaise, wyzwoli豉 Ypres, Gandaw, Bred oraz zdoby豉  baz Kriegsmarine Wilhelmshaven.

Ponoc Shermany by造 te cz窷ciowo na uzbrojeniu jednostek LWP w tym I Brygady Pancernej - tu jest dyskusja na ten temat :

http://www.dws.org.pl/viewtopic.php?t=14716

  Tu jest zdj璚ie na kt鏎ym widac 穎軟ierzy LWP na tle Shermana :

http://odkrywca.pl/forum_pics/picsforum5/polskie1armialwpsowiecki_m4a2.jpg

Najwi瘯sz zalet Sherman闚 wobec T-34 by豉 bezawaryjno軼 oraz powtarzalno軼 wymiar闚 cz窷ci,  kt鏎e wyj皻e z r騜nych egzemplarzy pasowa造 do siebie.

Czy T34 by dobry? Ot騜- o ile dobrze kojarz- s造nny Rommel, "lis pustyni" szczeg馧owo zaj掖 si tym czo貪iem, i zaleci, aby Niemcy go produkowa造.

A z jakimi czo貪ami przegra Lis Pustyni ?

Anatol

Data: 2012-11-03 13:01:29
Autor: Chiron
Brytyjski czo貪 wy這wiony z Warty

U篡tkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisa w wiadomo軼i news:k716us$nsd$1node1.news.atman.pl...
[...]

Nie wiem, sk康 bierzesz swoje rewelacje. Ja pisa貫m z g這wy, rzeczy kt鏎e znam. Teraz zajrza貫m do wiki- i znalaz貫m tylko potwierdzenie tego, co napisa貫m. Po kolei:
"
Najwi瘯sz zalet Sherman闚 wobec T-34 by豉 bezawaryjno軼 oraz
 powtarzalno軼 wymiar闚 cz窷ci,  kt鏎e wyj皻e z r騜nych egzemplarzy pasowa造 do siebie.
"
No ale T34 poprawione ju w 1941 roku- te by造 ma這 awaryjne. Zgoda- Shermanny praktycznie si nie psu造. Cz窷ci od T34 oczywi軼ie 瞠 pasowa造 do innych. A 瞠 nieraz trzeba by這 u篡wa wiertarek, pi造, co dospawa? Mechanicy sobie z tym radzili. Dot康 jednak mozna by w og鏊e je por闚nywa. Jednak瞠:

T34 by ci篹kim czo貪iem- dor闚nuj帷ym niemieckim i pancerzem i uzbrojeniem. Wed逝g wiki jeden z najlepszych czo貪闚 鈍iata. Shermann (mnie uczono, 瞠 to w霩 bojowy)- to wed逝g wiki ledwie 鈔edni czo貪, kt鏎y nigdy nie dor闚nywa niemieckim ani si陰 ognia ani pancerzem. Ba! I niemieckie czo貪i i T34 to "ropole"- czyli trudno zapalaj帷e si - co bardzo wa積e w warunkach polowych. Shermann- to benzynowiec- nazwany przez sw 豉twopalno嗆 "Ronsonem" albo "koherem do gotowania angoli".
Tak瞠 por闚nanie dla Shermanna z T34 wygl康a mia盥膨co. Wspomnai貫, 瞠 Lis Pustyni z tymi czo貪ami przegra. Tyle, 瞠 to nieprawda. Alianci dysponowali ogromn przewag w powietrzu- i mimo to Rommel zdoby Tobruk- w豉郾ie mi璠zy innymi dzi瘯i lepszym czo貪om. Kiedy wyjecha- jego zast瘼ca "da cia豉"- alianci bezb喚dnie wykorzystali swoj przewag lotnictwa (wyci庵n瘭i te wnioski i zmienili dow鏚c)- i nawet jego powr鏒 i m康re decyzje, a tak瞠 zwyci瘰twa w potyczkach pancernych- nie mog造 ju zmieni losu tej kampanii. Kto mia ElAlamei- ten mia wod na pustyni. Rommel m鏬 si tylko wycofa. Nawet Hitler mu tego nie wypomina.
Tak瞠- por闚nywanie T34 i Shermanna to jakby por闚nywa Hammera i Volksvagena Passata benzyna w zastosowaniu na bezdro瘸ch.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-11-03 20:34:51
Autor: Anatol
Brytyjski czog wyowiony z Warty
W dniu 2012-11-03 13:01, Chiron pisze:

T34 by ci髒kim czogiem- dor籀wnujcym niemieckim i pancerzem i uzbrojeniem.

To by czog redni o wadze 26-32 t czyli podobnej jak M4 Sherman, ale z opancerzeniem wie髒y oraz przodu kaduba (do 60 mm) gorszym ni髒 w M-4 (do 100 mm). Penetracja dzia obydwu modeli bya podobna,a le M4 mia lepsze przyrzdy celownicze i stabilizacje armaty w czasie jazdy czyli lepsz celnoc.

Wedug wiki jeden z najlepszych czog籀w wiata. Shermann (mnie uczono, 髒e to w籀z bojowy)- to wedug wiki ledwie redni czog, kt籀ry nigdy nie dor籀wnywa niemieckim ani si ognia ani pancerzem.

Ci髒kim czogom niemieckim nie dor籀wnywa tak髒e redni T-34.

Ba! I niemieckie czogi i T34 to "ropole"- czyli trudno zapalajce si - co bardzo wa髒ne w warunkach polowych.

Do ZSRR szy wersje diesel M4A2. Tu s zdjcia takich modeli kt籀rymi ZSRR zdoby Wiede :

http://www.axishistory.com/index.php?id=5275

Shermann- to benzynowiec- nazwany przez sw atwopalno "Ronsonem" albo "koherem do gotowania angoli".

Bo na Zachodzie mo髒na byo publicznie krytykowac a w ZSRR za tak krytyk grozi Sybir. Po pentracji ukadu paliwowego ropa pali si podobnie jak benzyna, dodatkowo mo髒e eksplodowac amunicja czego ryzyko w M4 byo ograniczone przez mokry magazyn amunicyjny. Amerykanie krytykowali M4 bo do koca II WW nie mieli czog籀w ci髒kich i przeciwko Tygrysom i Panterom u髒ywano jedynie M4 kt籀re podobnie jak T-34 su髒yy w przypadku trafienia jednym pociskiem jako zapalniczki.

Tak髒e- por籀wnywanie T34 i Shermanna to jakby por籀wnywa Hammera i Volksvagena Passata benzyna w zastosowaniu na bezdro髒ach.

To chyba jak ad i Passata. Wg http://www.historycy.org/index.php?showtopic=12175 :

W T-34

- bodaj髒e aby si dosta do pompy paliwa trzeba byo wyj silnik
- fatalna skrzynia bieg籀w, zmuszajca co sabsze osoby do jazdy wycznie na 2-ce (przeczenie biegu wymagao od mechanika kierowcy wielkiej siy fizycznej, a nawet w niekt籀rych przypadkach uciekania si do u髒ycia mota lub omu)
- po przejechaniu chyba 350km czog T34 nie nadawa si po prostu do dalszego u髒ytku . Wikszo podzespo籀w zostaa uszkodzona , lub zu髒ya si , silnik na skutek tragicznie zej jakoci filtr籀w powietrza( bolczka T34 mimo modernizacji do koca wojny) wyzion ducha.

M4 by na dugich dystansach by bezobsugowy (M4 Sherman zdobyty przez Niemc籀w w Afryce przejecha podobn odlego w ci髒kich warunkach Afryki ,z zaog nie znajca specyfiki nowego dla nich czogu - bez 髒adnej awarii co wprawio w osupienie nawet Niemiaszk籀w).

Anatol
*

*

Data: 2012-11-03 23:47:26
Autor: Chiron
Brytyjski czog wyowiony z Warty
U髒ytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisa w wiadomoci news:k73rks$opo$1node2.news.atman.pl...
[...]

Na forum, kt籀re podae- jest wiele za jak i przeciw jednemu i drugiemu. Ja swoje opinie opieram  (g籀wnie) na opinii Rommla oraz Suworowa (tego pisarza- byego szpiega GRU). Wydaje mi si, 髒e w warunkach bojowych lepiej jednak sprawdza si T34. Trzeba odda im sprawiedliwo- zosta przetestowany w najwikszej w historii bitwie pancernej. Parametry takie jak komfort jazdy, sterowania, a nawet trwao w 髒adnym razie nie decyduj przecie髒 o zdolnoci do wygrania bitwy pancernej.
Co do tego, dlaczego jedne miay fataln opini (Shermann) a drugie chwalebn- zgoda- to musiao mie wielki wpyw, 髒e Shermanny mozna byo krytykowa- a T34 tylko chwali. Teraz myl, 髒e rzeczywicie byy por籀wnywalne

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-11-04 12:32:47
Autor: Trybun
W dniu 2012-11-03 23:47, Chiron pisze:

Co do tego, dlaczego jedne miay fataln opini (Shermann) a drugie chwalebn- zgoda- to musiao mie wielki wpyw, 髒e Shermanny mozna byo krytykowa- a T34 tylko chwali. Teraz myl, 髒e rzeczywicie byy por籀wnywalne

Jakbycie na to nie patrzeli - Ty i Anatol - wojn wygray 3 rzeczy - pistolet maszynowy PEPESZa, czog klasy redniej T34 i samolot szturmowy I2, czyli produkty Radzieckiej myli technicznej.

Data: 2012-11-04 13:53:03
Autor: Chiron
Brytyjski czog wyowiony z Warty
U髒ytkownik "Trybun" <rg@yahuoo.com> napisa w wiadomoci news:k75jp1$ck9$1node2.news.atman.pl...
[...]

A rower wynalaz Ruski o Niemca na strychu.
Pepesza (ulepszony PPD40)- a PPD40 to kopia fiskiego pistoletu Suomi
T34- na podwoziu Vickers'a (Anglia)- a myl radziecka w nim bya intensywna: nic nie pasowao do innego egzemplarza (no- trzeba byo u髒y piy, spawarki, wiertarki- i ju髒 pasowao), a tych, kt籀rzy przktycznie ju髒 ukoczyli prace nad jego projektem NKWD rozstrzelao- za zbyt wolne postpy
I2- tak naprawd to by rzeczywicie produktem radzieckiej myli technicznej. Myli, kt籀ra (jak uczy Lenin) twierdzia, 髒e ilo przechodzi w jako. Ich byo du髒o, T34 byo du髒o- a to skompensowao ogromne niedor籀bki techniczne wobec niemieckiego sprztu. Na Wielkich ukach to zadecydowao. A to przecie髒 tam IMO rozstrzygny si losy 2 Wojny w Europie. Chcesz pepesz por籀wna do schmeisera MP40? Wolne 髒arty. Pepesza po jednej nawet serii potrafia si rozpa (dosownie). MP40 by niezawodny.

demokracja to rzdy os籀w, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

Chiron

Data: 2012-11-04 15:37:27
Autor: Trybun
W dniu 2012-11-04 13:53, Chiron pisze:
[...]

Pistolet Szpagina, a nie jakiego Mikki. Bardzo skuteczny w walkach ulicznych.

[...]

Poka髒 mi angielski czog kt籀ry klas przewy髒sza T-34? Czog wyprodukowany w tysicach sztuk i od momentu gdy zaczto w nim montowa dziao o kalibrze 85mm doruwnujcy klas najlepszym czogom niemc籀w.

[...]

I2, zwany przez Niemc籀w "czarn mierci"
Ale髒 skd. - niemiecki Szmaiser, czy MG34/43 to bro nie majca sobie r籀wnych na frontach IIW. Pepeszka czy Diegtiariow prawie pod ka髒dym wzgldem byy gorsze. Pepeszka miaa jeden walor kt籀ry przewy髒sza Szmajsera - bya lepsza do walki miejskiej.

Data: 2012-11-04 19:01:23
Autor: Chiron
Brytyjski czog wyowiony z Warty
U髒ytkownik "Trybun" <rg@yahuoo.com> napisa w wiadomoci news:k75uj8$mvt$2node2.news.atman.pl...
[...]

Dopiero poowa 1944roku - to to dziao. Jednak nigdy- ani przez moment- nie by T34 por籀wnywany z Tygrysem. Nawet por籀wnanie z Panther stawia T34 na miejscu drugim:-). I to bez wahania. Problem: Tygrys籀w i Panther byo niewiele. W 1944 roku- ju髒 bardzo niewiele.NaWielkich ukach operowa I2- Niemcy ju髒 nie mieli wsparcia swojego lotnictwa (w praktyce).

[...]

Pepesza nigdy nie su髒ya do walk miejskich. Zbyt du髒e gabaryty. Tego typu bro do walk miejskich to np popularny "RAK" (na bazie P64): malutki, plujcy wok籀 nabojami na kr籀tkie odlegoci. Produkcja pepesz powodowaa, 髒e czasem nawet 100% danej serii, kt籀r wyprodukowano- bya na czciach zastpczych (erzatz). I naprawd po oddaniu serii potrafia si rozpa. A jak ju髒 bya wykonana zgodnie z projektem, to bya skuteczna na ok.25m (po kilkunastu strzaach). Naprawd oddziaywaa raczej jako atrapa- psychologicznie.

Data: 2012-11-04 14:58:10
Autor: Anatol
W dniu 2012-11-04 12:32, Trybun pisze:
[...]

Bez amerykaskiego paliwa, stali, maszyn, lokomotyw, szyn, ci髒ar籀wek, but籀w i 髒ywnoci ZSRR przegraby te wojn (nie wyprodukowaliby tyle samolot籀w i czog籀w i nie byoby  zaopatrzenia ani rodk籀w transportowych do jego dostarczania).

Anatol

Data: 2012-11-04 15:00:41
Autor: u2
Brytyjski czo貪 wy這wiony z Warty
W dniu 2012-11-04 14:58, Anatol pisze:
Bez ameryka雟kiego paliwa, stali, maszyn, lokomotyw, szyn, ci篹ar闚ek,
but闚 i 篡wno軼i ZSRR przegra豚y te wojn (nie wyprodukowaliby tyle
samolot闚 i czo貪闚 i nie by這by  zaopatrzenia ani 鈔odk闚
transportowych do jego dostarczania).

To byl doskonaly byznes dla jankesow :-)

Data: 2012-11-04 15:38:28
Autor: Trybun
[...]

Tak, pewnie wojna potrwaa by nieco du髒ej, i byoby wicej ofiar bez alianckiej pomocy, ale Hitler  i tak nie by w stanie podbi ZSRR . I to nie te dostawy przesdziy o zwycistwie nad Hitlerem.

Data: 2012-11-04 19:13:38
Autor: Chiron
Brytyjski czog wyowiony z Warty
U髒ytkownik "Trybun" <rg@yahuoo.com> napisa w wiadomoci news:k75ul5$mvt$3node2.news.atman.pl...
[...]

Co by byo, gdyby byo:-- ) No dobra- pofantazjujmy: ja id si zao髒y, 髒e gdyby misja Hoessa wypalia (pok籀j z pastwami Antanty, USA zachowuje neutralno)- wojna toczy si wycznie pomidzy Niemcami i Rosj- nie widz ani powodu ani mo髒liwoci zwycistwa Rosjan. Hitler bardzo si zastanawia- i gono m籀wi, 髒e niezamierza zdobywa azjatyckiej czsci Rosji. Albo udrzyaby Japonia i pewno dobia by Rosj, albo Hitler po zdobyciu europejskiej czci - zawar by z Rosjanami korzystny dla siebie pok籀j- i by mo髒e ten pok籀j byby trway. Oczywicie- Niemcy by musieli mie pewno, 髒e Rosja nie bdzie pr籀bowaa si zbroi. Wszelkie powa髒niejsze pr籀by odbudowy przemysu zbrojeniowego Rosji spotykay by si z odporem Niemc籀w- poza tym byby spok籀j. Oczywicie powstaa by Ukraina, Litwa, otwa, Estonia- jako pastwa- protektoraty Niemiec. W rosyjskiej strefie okupacyjnej Niemcy grali by antykomunistycznie nastawionymi Rosjanami- kt籀rzy na pocztku wojny caymi oddziaami szli do niewoli niemieckiej

Data: 2012-11-04 12:27:17
Autor: Trybun
W dniu 2012-11-02 20:29, Anatol pisze:

A z jakimi czo貪ami przegra Lis Pustyni ?

Anatol

Z samolotami, przede wszystkim z lotnictwem aliant闚. Druga sprawa by豉 taka 瞠 Rommel mia do dyspozycji przede wszystkim stare czo貪i - pzkpfw III i IV, "Tygrys闚" i "Panter" znikome ilo軼i, i to dopiero pod koniec batalii. W dalszej kampanii ju w Europie niemiecki "Tygrys" wr璚z masakrowa jankeskie Shermany. Je瞠li nie s造sza貫 o przypadku niemieckiego "Tygrysa" kt鏎y zniszczy oko這 40 "Sherman闚" w jednej bitwie to poszukaj sobie opisu w necie. Bo takie zdarzenie mia這 miejsce.

Data: 2012-11-04 13:17:15
Autor: Chiron
Brytyjski czo貪 wy這wiony z Warty
U篡tkownik "Trybun" <rg@yahuoo.com> napisa w wiadomo軼i news:k75jen$2iq$1node1.news.atman.pl...
[...]

Mia這, tylko rozmawiamy dok豉dnie o "Shermann a T34". Nie m闚ilismy o niemieckich czo貪ach Tygrys", kt鏎e mia造 przede wszystkim inn klas: tona, kaliber dzia豉, pancerz, etc. No c騜- Anatol zwr鏂i mi uwag na co, o czym w sumie wiedzia貫m: nie zawsze prawd jest to, co "wszyscy twierdz". Poczyta貫m troch- Shermann by tej samej klasy, co T34. Rosjanie nie byli w stanie wytworzy takiej klasy silnika benzynowego (odpornego na przeci捫enia- wysoka jako嗆 element闚 oraz klasa spasowania silnika)- zrobili ropniaka. Mieli w du...e swoich ludzi- traktowali ich jak byd這- wi璚 nie dbali o ich wygody- ale za to m鏬 wzi望 wi璚ej amunicji. Itd, etc. Por闚nanie wychodzi IMO mniej wi璚ej po r闚no.

demokracja to rz康y os堯w, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

Chiron

Data: 2012-11-04 15:36:11
Autor: Trybun
W dniu 2012-11-04 13:17, Chiron pisze:
[...]

T34 po zamontowaniu armaty 85mm by r闚norz璠nym rywalem dla Tygrys闚 i dor闚nuj帷ym mu klas Panter. A Sherman z t swoj armatk m鏬 si r闚na co najwy瞠j do innych niemieckich czo貪闚, do takich co to zdobywa造 Polsk w 39 rku. Benzynowy silnik w czo貪u to Twoim zdaniem zaleta?
Tak troch nawiasem - wszystkie armie na 鈍iecie traktuj swoich 穎軟ierzy jak byd這.

Data: 2012-11-04 18:45:46
Autor: Chiron
Brytyjski czo貪 wy這wiony z Warty
U篡tkownik "Trybun" <rg@yahuoo.com> napisa w wiadomo軼i news:k75ugt$mvt$1node2.news.atman.pl...
[...]

Jadry, daj spok鎩:-). Piszemy o tych samych okresach. NIGDY jednak nie by r闚norz璠nym przciwnikiem dla Tygrysa- nocoty? Od po這wy 1944 roku zacz窸y by te  czo貪i widoczne na polach bitwy. To we Shermana z armat 17 funtow- by造 ju w stanie przebi pancerz Tygrysa. Ani T34 ani Sherman nie by jednak- podkre郵am- r闚norz璠ny dla Tygrysa. Mo瞠 T34 z dzia貫m 85 mm i Sherman z dzia貫m 17 funtowym (oba to okres po這wy 1944r) by造 r闚norz璠ne dla ci篹szej Pantery.

A Sherman z t swoj armatk m鏬 si r闚na co najwy瞠j do innych niemieckich czo貪闚, do takich co to
zdobywa造 Polsk w 39 rku. Benzynowy silnik w czo貪u to Twoim zdaniem zaleta?
Diesel ma swoje zalety: bardzo dobrze znosi np przeci捫enia- to bardzo wa積e dla czo貪u. Benzynowiec 豉two si mo瞠 zatrze przy przeci捫eniu- dlatego musi by bardzo dok豉dnie wykonany, co oczywi軼ie podnosi jego koszty- a w wypadku ZSRR by這 niewykonalne. Diesel z kolei musi by zim co jaki czas grzany na postoju- co np by這 zmor wielkich czo貪闚 w szczeg鏊no軼i (trudny zap這n zim i marnowanie paliwa a tak瞠 niemo積o嗆 szybkiego wyruszenia z postoju do ataku bez d逝giego rozgrzania). No ale co na to b鎩? Ano- w boju okaza這 si, 瞠 o ile benzynowca mo積a zrobi ch這dzonego powietrzem- b璠zie tylko bardziej ha豉sowa, ale nie wymaga cieczy- wody, kt鏎a zim mo瞠 zamarzn望 i zniszczy silnik (czyli: konieczno嗆 spuszczania wody na postoju)- jednak na pustyni czo貪 ch這dzony wod mo瞠 si okaza 鄉ierteln pu豉pk- podczas wojny 6 dniowej Shermany (ch這dzone powietrzem) ci庵n窸y ruskie czo貪i w s逝瘺ie arab闚- bo si zagotowa豉 w nich woda, a na pustyni nieby這 jak uzupe軟i- no to armia izraelska potraktowa豉 je jak 逝p wojenny.

Tak troch nawiasem - wszystkie armie na 鈍iecie traktuj swoich 穎軟ierzy jak byd這.
Wszystko ma swoje granice. Na porz康ku dziennym w armii carskiej by這 zap璠zanie 穎軟ierzy w b鎩 batogami- co niepomiernie przecie dziwi這 Napoleona. Ba! Takie sytuacje- chocia rzadziej- opisywane s jeszcze w rosyjskiej armii w 1914 roku! W Rosji Sowieckiej nie stosowano ju batog闚- ale regu陰 by這, 瞠 穎軟ierze wysy豉ni w b鎩 mieli np jeden karabin na dw鏂h- a oprawcy z NKWD, kt鏎ych zadaniem by這 strzelanie do dezerter闚- mieli CKM.
Potrafisz co podobnego pokaza w armiach alianckich albo niemieckiej? Oczywi軼ie- nie by這 niczego takiego.

Data: 2012-11-02 19:36:50
Autor: Jusuf

"Anatol" <c355@usuntowp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:k70kim$4r6$1node1.news.atman.pl...
[...]

Sralis mazgalis, wszyscy pami皻amy wy軼ig zbroje i zimn wojn, a tak瞠 wy軼ig w podboju kosmosu.
http://ciekawe.onet.pl/historia/car-bomba-przerazajacy-atomowy-gigant,1,4832599,artykul.html -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2012-11-02 16:26:04
Autor: Trybun
W dniu 2012-11-02 13:22, Anatol pisze:

[...]

Takie dane s dla mnie bezu篡teczne, nie jestem w stanie ich zweryfikowa, A napisa sobie w necie mo積a wiele rzeczy, np o morderstwach Guevary... Ale wracaj帷 do rzeczy - powiadasz towary by造 transportowane przez  Daleki Wsch鏚 i Iran? Dla uwiarygodnienia mo瞠 s jakie mapy tych szlak闚 kt鏎ymi sz造 dostawy? Najnormalniej w 鈍iecie co mi tu nie pasuje - USA dostarcza造 do ZSRR miliony ton towar闚, a jednocze郾ie nie nie by造 w stanie wesprze dostawami uzbrojenia i innych towar闚 swoich wojsk walcz帷ych na Wyspach Salamona?  Nast瘼na trasa przez Iran tak瞠 jak na razie budzi wiele w徠pliwo軼i - jak ci Brytole mogli to zorganizowa skoro uda這 im si dotrze z konwojem zaopatrzenia dla walcz帷ej Malty tylko z jednym konwojem statk闚 z zaopatrzeniem?

Data: 2012-11-02 19:31:41
Autor: pIOTER
W dniu 2012-11-02 16:26, Trybun pisze:
[...]

by這 nie walic konia na geografii w podstaw闚ce :D

Data: 2012-11-02 19:50:55
Autor: Anatol
[...]

Np to podaj jakie odno郾iki z kt鏎ych wynikaj inne dane na kt鏎ych to si opierasz.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pacific_route_%28Lend-Lease%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Persian_Corridor

[...]

Mo瞠 Kriegsmarine i Regia Marina oraz Luftwaffe i Regia Aeronautica nie kontrolowa造 strefy Zatoki Perskiej a Japo鎍zycy nie 鄉ieli atakowac transport闚 do ZSRR z kt鏎ym mieli pakt pokojowy (swoj drog w strefie kontrolowanej przez Japo鎍zyk闚 transporty mog造 si odbywac pod bander ZSRR).

Anatol

Data: 2012-11-03 21:37:12
Autor: Trybun
W dniu 2012-11-02 19:50, Anatol pisze:

Takie dane s dla mnie bezu篡teczne, nie jestem w stanie ich zweryfikowa

Np to podaj jakie odno郾iki z kt鏎ych wynikaj inne dane na kt鏎ych to si opierasz.

Swoj wiedz opieram o par setek ksi捫ek w tym temacie, tak wi璚 nie mam do tego link闚.

[...]

Naprawd w to wierzysz, w miliony ton towar闚 transportowanych pod nosem Japo鎍闚? I to w czasie w kt鏎ym cesarska flota panowa豉 na Pacyfiku... ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Persian_Corridor

Ale o co tu chodzi?  Pyta貫m o szlaki dostaw towar闚 do ZSRR.

[...]

Co do pierwszego , to naprawd mnie zaciekawi這 i sprawdz jak sytuacja wygl康a豉. Nie, nie w necie. A co do drugiego to mog tylko za豉ma r璚e nad takim argumentem.

Data: 2012-11-05 19:15:10
Autor: Anatol
W dniu 2012-11-03 21:37, Trybun pisze:
[...]

Japo鎍zycy te za豉mywali r璚e ale nie mogli nic poradzic. Tu jest lista 123 statk闚 transportowych wypo篡czonych i/lub przekazanych w czasie II WW przez USA do ZSRR :

http://www.shipsnostalgia.com/guides/French_Pre-Dreadnought_Ironclads

Okazuje si 瞠 ZSRR otrzyma te okr皻y - w tym 27 fregat i 1 kr捫ownik :

http://www.ww2pacific.com/lendussr.html

Tu jest napisane 瞠 na tych tych statkach pod bander z sierpem i m這tem s逝篡li ameryka雟cy marynarze oraz 瞠 49 % dostaw do ZSRR zosta這 obs逝穎nych przez W豉dywostok czyli przez wody pod kontrola militarn Japonii :

http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=104291

A tu jest mapka z trasami transportu i udzia豉mi :

http://www.ibiblio.org/hyperwar/USA/BigL/img/BigL-p286.jpg

Anatol

Data: 2012-11-02 15:07:13
Autor: Cutivate
[...]

Tutaj jest wywiad http://www.youtube.com/watch?v=Avr6OgC8H4E z 1987 r., kt鏎y troch wyja郾ia jak to by這
z rewolucj w 1917 r. w Rosji i jak oraz z czyj pomoc rozwija豉 si gospodarka Rosji po rewolucji.

Data: 2012-11-02 21:32:40
Autor: in. Jaskiniowy
[...]

No i z czego si tu cieszy? Ja nie lubi liza niemieckiej dupy a to by mnie czeka這 po wygranej Niemiec. Chwa豉 Panu, 瞠 USmani pomogli Ruskim.

Brytyjski czo貪 wy這wiony z Warty