Brzęczący SRAM S7

Data: 2013-08-31 21:12:04
Autor: Piotr Kosewski
Brzęczący SRAM S7
Czy ktoś spotkał się z samoczynnie hałasującymi piastami planetarnymi?
Niestety nie mam właściwie żadnego doświadczenia.

Pacjentem jest kilkuletnia piasta SRAM S7. Kilka tygodni temu zaczęła "stękać". Dziś sam sprawdziłem i wygląda to tak:

- jest to dosyć jednorodny, "brzęczący" dźwięk (jak bardzo szybko maltretowana sprężyna),
- dźwięk pojawia się i znika raczej losowo (i przy pedałowaniu i na luzie), ale...
- pojawiał się wyłącznie przy niskich prędkościach i zawsze przy wysokim biegu (5-7).
Po ogólnym teście i na wszystkich biegach po prostu pojechałem na 30-minutową wycieczkę (normalne zmiany, 20-25km/h) i dźwięk nie pojawił się nawet raz.

Właścicielka jeździ na rowerze bardzo wolno i spokojnie prawie nie korzystając z manetki (grunt to udany zakup :)). Cały czas wysoki bieg i ciśnięcie (przy ruszaniu też). Mówimy zatem o jeździe nawet 10km/h przy kadencji 30-40rpm. Pytanie: czy to mogło wykończyć piastę? :)

Poza tym "na oko": piasta jest ogólnie dosyć brudna i to zabrudzenie sugeruje wyciek. Da się jakoś łatwo sprawdzić naoliwienie mechanizmu (bez rozbierania piasty)?

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-09-02 05:42:36
Autor: przemek.jedrzejczak
Brzęcz±cy SRAM S7
-- Czy kto¶ spotkał się z samoczynnie hałasuj±cymi piastami planetarnymi?

najpierw upewnij sie ze to piasta a nie click-box
tu jest schemat zalaczania biegow i jak zdemontowac click-boxa
http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=380683

-- Niestety nie mam wła¶ciwie żadnego do¶wiadczenia.

witamy w klubie, na pocieszenie: Niemcy dobre manuale pisza a ze u nich S7 to raczej historia niz nowosc to wiekszosc tematow juz rozklepana

-- Pacjentem jest kilkuletnia piasta SRAM S7. Kilka tygodni temu zaczęła "stękać". zobacz jak chodzi hamulec (jesli jest :-)) jesli ostrzej w porownaniu do zwyklej S7 to moze byc problem ze smarem

-- Pytanie: czy to mogło wykończyć piastę?

nie sadze chyba ze zawodniczka wazy 120 kg i tacha rowerem worek ziemniakow i 2 zgrzewki browca

-- Da się jako¶ łatwo sprawdzić naoliwienie mechanizmu (bez rozbierania piasty)? pozdrawiam, Piotr Kosewski

zdemontuj click-boxa i sprobuj zmieniac biegi recznie, wtedy powinno wyjsc co padlo, rozebrania piasty bym sie nie podjal

P.

Brzęczący SRAM S7