Bułgaria samochodem z Krakowa

Data: 2010-05-05 23:54:53
Autor: AW
Bułgaria samochodem z Krakowa
Witam.
Pojawiło się już wiele opinii i uwag dotyczących wyjazdu do BG samochodem. Pisze jednak ponieważ liczę na świeże ( tegoroczne ) informacje. Wybieram się do Bułgarii pod koniec czerwca. Wybrałem trasę przez Serbię. Czy ktoś z Was już w tym roku tamtędy jechał ?
Chodzi mi od czasy na przejściach granicznych, utrudnienia , remonty na drogach , jakiś ciekawy nocleg lub info gdzie można się 2-3 godzinki w samochodzie przespać . Do tego jeszcze jedno pytanie dotyczące Serbii, mianowicie stacje benzynowe. Co polecacie i co jest dostępne w Serbii ( benzyna )? Jakieś sieciówki w stylu Shell czy może coś lokalnego ?
Pozdrawiam

Data: 2010-05-06 06:26:24
Autor: Pan Piskorz
[...]

Przy autostradzie są sieciowe stacje - Shell spotkasz, ale chyba częściej będzie austracki OMV czasem jakieś inne.
Stacje jak stacje, wyglądają jak wszędzie.
Jedyna różnica w stosunku do naszych to występowanie również innej niż bezołowiowa benzyny.

Czemu akurat wyróżniłeś Serbię z pytaniem o stacje? Spodziewasz się czegoś zaskakującego w tym kraju?
P.

Data: 2010-05-06 08:36:31
Autor: MarcG
Bułgaria samochodem z Krakowa
Przez Serbię nie polecam w weekend. Jechałem w zeszłym roku i strasznie dużo turków jedzie tranzytem z Niemiec, Holadii do Turcji. Straszne kolejki s± na granicy Serbia/UE. W pi±tek/sobotę/niedzielę to lepiej przez Rumunię, nie ma autostrad ale w weekendy chyba nie jeżdż± tiry więc da się w miarę sprawnie przejechać.

Marcin

Użytkownik "AW" <a_niepodam_adresu@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hrspfa$5jm$1news.task.gda.pl...
Witam.
Pojawiło się już wiele opinii i uwag dotycz±cych wyjazdu do BG samochodem. Pisze jednak ponieważ liczę na ¶wieże ( tegoroczne ) informacje. Wybieram się do Bułgarii pod koniec czerwca. Wybrałem trasę przez Serbię. Czy kto¶ z Was już w tym roku tamtędy jechał ?
Chodzi mi od czasy na przej¶ciach granicznych, utrudnienia , remonty na drogach , jaki¶ ciekawy nocleg lub info gdzie można się 2-3 godzinki w samochodzie przespać . Do tego jeszcze jedno pytanie dotycz±ce Serbii, mianowicie stacje benzynowe. Co polecacie i co jest dostępne w Serbii ( benzyna )? Jakie¶ sieciówki w stylu Shell czy może co¶ lokalnego ?
Pozdrawiam

Data: 2010-05-06 09:27:51
Autor: macko
[...]

-- --

[OT] bo dane nie z tego roku ale do¶ć ¶wieże :)
Moje uwagi dot. drogi do Bułgarii:
-jad±c przez Rumunię trzeba liczyć się z biednie rozbudowan± sieci± dróg ekspresowych ale nie ma tragedii i jedzie się całkiem przyjemnie (tylko ja zakochany jestem w tym kraju więc może moja opinia nie jest obiektywna)
-Na granicy RO-BG trzeba zapłacić do¶ć sporo za prom (chyba około 30E) lub most Dunaju-strasznie mnie to denerwowało
-Na granicy BG-SRB zawsze spotykałem się z korkami i do¶ć wnikliwymi urzędasami. Korki nie jakie¶ spacjalnie długie.
-Spać w Serbii można na każdej większej stacji lub obok "sikalni" przy autostradzie Rumunia tak samo (w samochodzie)
-Stacja jak stacja. Paliwa napewno Ci nie zabraknie. Jest ich dużo, dobrze oznaczone, często z barkami, i innymi

pzdr.
macko

Data: 2010-05-07 23:28:40
Autor: AW
Bułgaria samochodem z Krakowa
Dzieki za odpowiedzi.
Nis spodziewam sie czego¶ strasznego ale pytam z ciekawo¶ci bo w Serbii wypadnie mi tankowanie :)
Na granicy węgiersko-serbskiej bęgę około północy z soboty na niedzielę a Serbsko -bułgarska niedziela nad ranem . Mam nadzieję :)
Pozdrawiam

Bułgaria samochodem z Krakowa