Bucząca skrzynia Stilo

Data: 2011-06-16 01:48:11
Autor: BearBag
Bucząca skrzynia Stilo
Witam
Od kilku tygodni buczy mi skrzynia w Stilo 1.2 (benzyna). Skrzynia 6-
biegowa.
Objawy są takie że auto buczy zarówno na postoju - gdy sprzęgło nie
jest wcisnięte (na luzie) jak i w czasie jazdy - nie ma znaczenia czy
sprzęgło jest wcisnięte czy nie - buczy zawsze, chyba że dam na luz..
Buczenie ma rózną częstotliwość w zalezności od biegu, czym niższy
bieg tym buczy głosniej i wyraźniej. Na czwórce i piątce prawie już
tego nie słychać. Buczenie zmienia tez czestotliwość w zależnosci od
obrotów silnika, im wyższe tym szybciej coś sie tam obraca i powoduje
wyższą czestotliwość dzwięku.
Myśle że to jakieś łozysko które obraca się cały czas na skrzyni- może
ktoś doradzi tak "z opisu" czy do wymiany raczej cała skrzynia czy da
sie to uratować wymieniając tylko jakieś łożysko.
Wszedzie gdzie pytam u mechaników to doradzają szybką podmianę na
używaną skrzynie. Tylko te skrzynie sa dość drogie bo dość rzadkie na
rynku wtórnym. Może ktoś miał podobne objawy i wie z doświadczenia co
mogło paść.
Rozbierać skrzynie chce mało kto i najcześciej padają stwierdzenia że
gwarancji na naprawę nie dają a za robotę trzeba będzie zapłacić.
Dzwięk jest identyczny do tego występującego w każdym aucie, gdy
cofamy na wstecznym.
Zresztą u mnie na wstecznym te dzwieki sie nakładają na siebie i
dlatego wiem że są prawie identyczne.

Bucząca skrzynia Stilo