Buczenie przy pewnych prędkościach

Data: 2011-05-04 14:09:47
Autor: Piotr [trzykoty]
Buczenie przy pewnych prędkościach
W przedziale prędkości jazdy 90-100 km/h, z okolic tylnej osi wydobywa się niskie buczenie. Bez względu na to czy jazda jest na biegu czy luzie. Do głowy przychodzą mi zużyte łożyska. Ale dlaczego tylko w tych prędkościach? Co to może być?

Data: 2011-05-04 14:15:35
Autor: Jarek Andrzejewski
Buczenie przy pewnych prędkościach
On Wed, 4 May 2011 14:09:47 +0200, "Piotr [trzykoty]"
<trzykoty_wytnij@o2.pl> wrote:

głowy przychodzą mi zużyte łożyska. Ale dlaczego tylko w tych prędkościach? Co to może być?

rezonans. Pamiętam pewnego służbowego poldorovera, którym dało się jechać
wyłącznie 120km/h, bo przy innej prędkości hałas tylnego mostu był
trudny do wytrzymania.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-05-04 14:39:19
Autor: Piotr [trzykoty]
Buczenie przy pewnych prędkościach
rezonans.

Może być coś na rzeczy. Parę elementów napędzających ręczny hamulec jest zepsutych i dość luźno sobie wisi, a na lewych zkrętach słychać jakby ocierały o bęben. Może to i one wpadają w rezonans na prostej - w podanym zakresie prędkości, lub generują drgania?

Data: 2011-05-04 14:46:40
Autor: Przemysław Czaja
Buczenie przy pewnych prędkościach

Użytkownik "Piotr [trzykoty]"

[...]

Zastanawiające...zepsute i luźno wiszące elementy układu hamulcowego, ocieranie tychże o inne elementy nie mają dla ciebie znaczenia a głupie buczenie wzbudza tyle emocji :)

Data: 2011-05-05 08:28:06
Autor: Piotr [trzykoty]
Buczenie przy pewnych prędkościach
zepsute i luźno wiszące elementy układu hamulcowego, ocieranie tychże o inne elementy nie mają dla ciebie znaczenia

Właśnie mają, tyle, że usuwając tę usterkę zastanawiam, się czy brać się dodatkowo za łożyska lub inną przyczynę buczenia (żeby dwa razy nie podchodzić).

Data: 2011-05-04 17:42:11
Autor: dremka
Piotr [trzykoty] <trzykoty_wytnij@o2.pl> napisal:

[...]

Ja tak mialem przy lozyskach. Buczenie 80-110, ponizej i powyzej duzo bardziej ciche...

--
dremka

Data: 2011-05-05 08:35:29
Autor: Looki
Buczenie przy pewnych prędkościach

A opon ci po wewnętrznej nie zżera ?:)
Może zbieżność trzeba ustawić?
Słyszysz buczenie z tyłu a wpierdziela ci opone z przodu.

...sam tak miałem, wyszło przy przekładce na letnie:)
|_ooki