BudĹĽetowa grafika PCI-E do starszych gie r nie FPS - co polecacie?

Data: 2009-10-14 11:58:16
Autor: fv
BudĹĽetowa grafika PCI-E do starszych gie r nie FPS - co polecacie?
Po kilkuletnim zachwycie Xboxem, z chęcią wróciłbym do peceta i nadrobił zaległości typu Heroes of
Might and Magic 5 czy Neverwinter Nights 2. OgĂłlnie interesujÄ… mnie jedynie gry  (gdy chodzi o PC)
przygodowe/akcja/strategia, żadnych FPS czy wyścigów.

Procesor mam jakiś AMD 64bit, chyba 3200+, do tego 1GB pamięci (planuję zmianę na 2 lub 4GB).
System windows xp 32 bit. Monitor 17" CRT (czyli sensowna rozdzielczość to około 1024x768) ale
zależy mi na wyjściu HDMI pod telewizor.

Moje propozycje są następujące:
ATI HD 4550 512MB
GeForce 9400 GT 512MB
GeForce 8600 GT 512MB

Niestety dostępne benchmarki biorą już pod uwagę karty 10 albo i 100x szybsze i taki 4550 wychodzi
na to ĹĽe ma np. 10 albo 17 klatek/s czyli bardzo biednie. Czy ktoĹ› moĹĽe ma linka do starszych
benchmarkĂłw, biorÄ…cych pod uwagÄ™ nieco starsze gry i biedniejsze ustawienia?

Którą z tych kart byście polecili? Jeśli żadną, to czy możecie polecić coś innego?

Tak, mam świadomość, że to jest pytanie o sprzęt sprzed pół wieku ;-)

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-10-14 11:22:03
Autor: kamil
Budzetowa grafika PCI-E do starszych gier nie FPS - co polecacie?

"fv" <fake@cybax.com> wrote in message news:hb47c4$52$1inews.gazeta.pl...
Po kilkuletnim zachwycie Xboxem, z checia wrócilbym do peceta i nadrobil zaleglosci typu Heroes of
Might and Magic 5 czy Neverwinter Nights 2. Ogólnie interesuja mnie jedynie gry  (gdy chodzi o PC)
przygodowe/akcja/strategia, zadnych FPS czy wyscigów.

Procesor mam jakis AMD 64bit, chyba 3200+, do tego 1GB pamieci (planuje zmiane na 2 lub 4GB).
System windows xp 32 bit. Monitor 17" CRT (czyli sensowna rozdzielczosc to okolo 1024x768) ale
zalezy mi na wyjsciu HDMI pod telewizor.

Moje propozycje sa nastepujace:
ATI HD 4550 512MB
GeForce 9400 GT 512MB
GeForce 8600 GT 512MB

Niestety dostepne benchmarki biora juz pod uwage karty 10 albo i 100x szybsze i taki 4550 wychodzi
na to ze ma np. 10 albo 17 klatek/s czyli bardzo biednie. Czy ktos moze ma linka do starszych
benchmarków, bioracych pod uwage nieco starsze gry i biedniejsze ustawienia?

Która z tych kart byscie polecili? Jesli zadna, to czy mozecie polecic cos innego?

Tak, mam swiadomosc, ze to jest pytanie o sprzet sprzed pól wieku ;-)

Do podobnych zastosowan kupilem za grosze Sapphire 4670 512MB, dziala z C2D 2.5GHz, 3GB RAMu i Win7 32bit (pelny RTM). Gram glownie w 1280x1024, ale mysle o zmianie monitora na jakis 22-24' panoramiczny i sadze, ze karta pociagnie to bez problemow. Gry typu HOMM5, Warhammer 40k DOW 2 itp dzialaja plynnie z maksymalnymi detalami, skonczylem tez Wiedzmina czy Bioshocka (wygodniej niz padem na Xie :-), zadnych klopotow z animacja nie bylo. Moze to nie konsolowe 60fps, ale gra sie wygodnie. Demo Crysis tez jakos skonczylem. Jedyna wada byl halas generowany przez karte - maly wentylatorek musial naprawde mocno dmuchac, przez co granie poznymi wieczorami bylo dosc meczace. Sprawe zalatwil pasywny radiator Accelero S2, z ktorym GPU jest zreszta chlodniejszy niz przy stockowym chlodzeniu.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-10-14 12:22:14
Autor: Santana
BudĹĽetowa grafika PCI-E do s tarszych gier nie FPS - co polec acie?
Data: 2009-10-14 14:54:40
Autor: =Marcos=
BudĹĽetowa grafika PCI-E do s tarszych gier nie FPS - co polec acie?
Moje propozycje są następujące:
ATI HD 4550 512MB
GeForce 9400 GT 512MB
GeForce 8600 GT 512MB

Zerknij na GeForce 9600 GSO. Dość nowy wynalazek. Da się nową Asusa kupić za 180zł, a wydajność świetna. Kupiłem miesiąc temu, grywam w starocie i "nowocie" i jest dobra.

--
Marcos
[Marek Ĺšlusarczyk]

http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

Data: 2009-10-14 15:03:12
Autor: fv
=Marcos= wrote:
[...]

Sugerowałem się cenami na allegro i tam 9600 kosztuje ~300zł. Poszukam wersji GSO.

a wydajność świetna. Kupiłem miesiąc temu, grywam w
starocie i "nowocie" i jest dobra.

Dzięki za cynk!

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-10-14 10:54:38
Autor: Saiko Kila
BudĹĽetowa grafika PCI-E do starszych gier nie FPS - co polecacie?
Proces fv <fake@cybax.com> zwrócił bł±d:

Moje propozycje s± następuj±ce:
ATI HD 4550 512MB
GeForce 9400 GT 512MB
GeForce 8600 GT 512MB

Zerknij na GeForce 9600 GSO. Do¶ć nowy wynalazek. Da się now± Asusa
kupić za 180zł,

Sugerowałem się cenami na allegro i tam 9600 kosztuje ~300zł. Poszukam wersji GSO.

GSO nie jest takie nowe (ma niemal dwa lata a i tak jest rewizj±
starszego 8800 GS), ale faktycznie, bywa że przegania 9600 GT, mimo że
ma mniejsz± przepustowo¶ć pamięci. GSO z wyj±tkiem najnowszych ma jednak
więcej shaderów i TMU. Dlatego jest z nim spory problem - wersji jest
bardzo dużo, różni± się nawet tak podstawowymi parametrami jak szeroko¶ć
szyny pamięci (128, 192 i 256 bitów może mieć!). Nie bierz wersji z 128
bitów, mimo że ma ona zwykle najwięcej pamięci (1 GiB). Wersja 192 bitów
jest starsza, a wersja 256 najnowsza, ale ona ma mniej shaderów niż
zwykły 9600GT. Dlatego ja bym szukał wersji 192 bit i 768 MiB. Ale
najpewniej dostaniesz 256 bit i 512 MiB, bo jest ich więcej na rynku.
Wtedy bierz tylko je¶li jest tańsza niż 9600 GT.

Ta wersja z większ± liczb± shaderów jest dobra jako druga karta do
PhysX, jak kto¶ używa.

Z NWN2 poradz± sobie wszystkie te karty.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Data: 2009-10-14 16:33:39
Autor: Michał
BudĹĽetowa grafika PCI-E do s tarszych gier nie FPS - co polec acie?
Sugerowałem się cenami na allegro i tam 9600 kosztuje ~300zł. Poszukam wersji GSO.

Jakieś 2 tygodnie temu nówka kosztowała 185 zł w Proline. Jeśli budżet jest do 200 zł to też polecam szukać 9600 GSO (wersja z 96 shaderami, niedługo na rynek wejdą okrojone z 48 shaderami), używanych 4670, 3850 na których to kartach naprawdę da się pociupać w nowsze gry.

Data: 2009-10-14 16:38:04
Autor: maX

Użytkownik "Michał" <mbierwia@wywalto.o2.pl> napisał w wiadomości news:hb4o40$s6j$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Te tanie 9600GSO, R3850 sÄ… na DDR2.

Data: 2009-10-14 11:05:14
Autor: Saiko Kila
Budżetowa grafika PCI-E do starszych gier nie FPS - co polecacie?
Proces maX <aver@wywaltointeria.pl> zwrócił bł±d:

Jakie¶ 2 tygodnie temu nówka kosztowała 185 zł w Proline. Je¶li budżet jest do 200 zł to też polecam szukać 9600 GSO (wersja z 96 shaderami, niedługo na rynek wejd± okrojone z 48 shaderami), używanych 4670, 3850 na których to kartach naprawdę da się pociupać w nowsze gry.

Te tanie 9600GSO, R3850 s± na DDR2.

Na DDR2 s± GSO z szyn± 128 bit. Inne s± na GDDR3, zarówno najstarsze jak
i najnowsze, te z obciętymi shaderami.

Data: 2009-10-14 17:35:20
Autor: maX
Budżetowa grafika PCI-E do starszych gier nie FPS - co polecacie?

Te tanie 9600GSO, R3850 s± na DDR2.

3850 s± na DDR3 w wersjach 256 i 512 MB.

Na DDR2 s± GSO z szyn± 128 bit. Inne s± na GDDR3, zarówno najstarsze jak
i najnowsze, te z obciętymi shaderami.

Chodzi o te 9600 i 3850 w cenie poniżej 200zł - to wersje na DDR2 (jak wspomniany Asus za 185zł). Te na DDR3 kosztuj± powyżej 250zł.

Data: 2009-10-14 18:49:25
Autor: Michał
Budżetowa grafika PCI-E do starszych gier nie FPS - co polecacie?
Chodzi o te 9600 i 3850 w cenie poniżej 200zł - to wersje na DDR2 (jak wspomniany Asus za 185zł). Te na DDR3 kosztuj± powyżej 250zł.

Niedawno kupiony przeze mnie (za 185 zł) 9600 GSO:

http://img101.imageshack.us/i/beztytuucq.jpg/

Data: 2009-10-14 21:12:42
Autor: Saiko Kila
Budżetowa grafika PCI-E do starszych gier nie FPS - co polecacie?
Proces Michał <mbierwia@wywalto.o2.pl> zwrócił bł±d:
[...]

To ten z proline? Sam chyba kupię. Ale już jest za 205 :(
On może mieć tak± cenę z powodu 384 MiB. Ale co¶ mi się nie zgadza: u Ciebie ma 550 MHz rdzeń, wg. sklepu ma 600 MHz. Pamięć u Ciebie 1600 Hz (800 Hz), wg. sklepu 1700 MHz. Czyżby¶ kartę... underclockował?

Natomiast znalazłem w Agito wersję 1GiB, 128 bit która jest opisana jako "DDR3". Nie do końca w to wierzę.

Data: 2009-10-15 13:03:05
Autor: =Marcos=
[...]

Możliwe, że patrzysz na wersję TOP, fabrycznie podkręcona, 15-20zł droższa.

--
Marcos
[Marek ¦lusarczyk]

http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

Data: 2009-10-15 13:30:44
Autor: Michał
[...]

Z proline. Ja kupiłem zwykł± wersję i testuję chwilowo @default a podwyższone zegary ma droższa wersja TOP różni±ca się jedynie wpisami w biosie odno¶nie taktowania. Generalnie ilo¶ć pamięci wystarcza w moim przypadku (1280x960 na monitorze CRT), 3dMark06 dobija do 10k pkt (jaki¶ tam wyznacznik to jest, choć niezbyt miarodajny) i nowsze gry chodz± płynnie w ustawieniach ¶rednio-wysokich. Chłodzenie podpi±łem pod 5V z molexa, bo ten sławetny "cichusieńki" glaciator był tortur± dla uszu przy 12V.

Wiem, że "tylko" 384MiB, "tylko" 192bit szyna, "tylko" 12 potoków, ale trzeba pamiętać, że mówimy o karcie z segmentu lowend, do którego należ± 9400GT, 9500GT, 4650, 4350.

Data: 2009-10-14 16:50:32
Autor: Michał
BudĹĽetowa grafika PCI-E do s tarszych gier nie FPS - co polec acie?
Te tanie 9600GSO, R3850 sÄ… na DDR2.

3850 sÄ… na DDR3 w wersjach 256 i 512 MB.

Data: 2009-10-14 19:29:36
Autor: =Marcos=
[...]

Za 184zł brutto kupiłem Asusa 9600GSO w wersji TOP (fabrycznie podkręcony) na DDR3. W sklepie internetowym Morele.net.

--
Marcos
[Marek Ĺšlusarczyk]

Data: 2009-10-14 16:36:50
Autor: maX

Użytkownik "=Marcos=" <marcos@wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info> napisał w wiadomości news:hb4hmp$2ke$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Ale zaletą GF9400, GF8500, HD4550 jest pasywne chłodzenie. A ich wydajnośc spokojnie starcza do HOMM 5, NWN 2, szczególnie przy CPU typu A3200+. 9600GSO, 4670 są droższe i aktywnie chodzone.

Data: 2009-10-15 14:08:53
Autor: Jacek Maciejewski
BudĹĽetowa grafika PCI-E do starszych gie r nie FPS - co polecacie?
Dnia Wed, 14 Oct 2009 11:58:16 +0200, fv napisał(a):

Po kilkuletnim

Co to jest grafika "nie FPS"?
--
Jacek

Data: 2009-10-16 09:53:33
Autor: fv
Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Wed, 14 Oct 2009 11:58:16 +0200, fv napisał(a):

Po kilkuletnim
Co to jest grafika "nie FPS"?

Oj, uprzejmie przepraszam. Powinno być:

Budżetowa grafika PCI-E do starszych gier z gatunku innego niż Strzelanki Gdzie Widok Jest Oczyma
Strzelaj±cego - co polecacie?
lub:
Budżetowa grafika PCI-E do starszych gier z gatunku innego niż Frustruj±co Płonne Strzelaniny - co
polecacie?

Obawiałem się, że taki tytuł nie zmie¶ci się na ekranie, co spowoduje że do w±tku dodany zostanie
szum informacyjny w postaci dywagacji na temat "czy kal of djuty 8 pójdzie na takiej słabej karcie".
Dodatkowo, z tego co wiem, zdecydowania większo¶ć pisz±cych na t± grupę (praktycznie 99% faceci)
bardzo lubi strzelanki. Obrażanie grupy na samym wej¶ciu mogłoby spowodować odpowiedzi typu "sam
jeste¶ głupi" albo "spadaj na bambus geju" ;-)

Ale oczywi¶cie przepraszam za ten "FPS" i brak przecinka po "gier".

Czy taka odpowiedĽ jest wystarczaj±ca? Czy zechce Pan nie ż±dać satysfakcji?

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-10-16 12:24:55
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 16 Oct 2009 09:53:33 +0200, fv napisał(a):

Czy taka odpowiedĽ jest wystarczaj±ca?

Pytałem serio i s±dziłem że dostanę serio modpowiedĽ.
--
Jacek

Data: 2009-10-16 14:13:59
Autor: tg

"Jacek Maciejewski" <jacmacwytnij@o2.pl> wrote in message news:1wsw1tqnm3xfa$.1wlcv6z0pfpx0$.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 16 Oct 2009 09:53:33 +0200, fv napisał(a):

Czy taka odpowiedĽ jest wystarczaj±ca?

Pytałem serio i s±dziłem że dostanę serio modpowiedĽ.

first person shooter

Data: 2009-10-16 17:45:57
Autor: Jacek Maciejewski
Budżetowa grafika PCI-E do starszych gier nie FPS - co polecacie?
Dnia Fri, 16 Oct 2009 14:13:59 +0100, tg napisał(a):

first person shooter

A jak to się przekłada na parametry techniczne karty?
--
Jacek

Data: 2009-10-16 16:53:57
Autor: kamil

"Jacek Maciejewski" <jacmacwytnij@o2.pl> wrote in message news:1xehxe65d4cez$.72nnpmdjms4z$.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 16 Oct 2009 14:13:59 +0100, tg napisał(a):

first person shooter

A jak to się przekłada na parametry techniczne karty?

Udajesz, trollujesz czy naprawde masz problemy z pojeciem czegos, co reszta grupy zrozumiala?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-10-17 15:32:33
Autor: Jacek Maciejewski
Budżetowa grafika PCI-E do starszych gier nie FPS - co polecacie?
Dnia Fri, 16 Oct 2009 16:53:57 +0100, kamil napisał(a):

Udajesz, trollujesz

Usiłuję ci podpowiedzieć delikatnie że zadajesz nie przemy¶lane do końca
pytania, zwalaj±c na odpowiadaczy dodatkowy wysiłek w celu domy¶lenia się o
co ci wła¶ciwie chodzi. Ponieważ s± tu na ogół ludzie inteligentni,
przychodzi im to bez większego trudu, tym niemniej to nieładnie pytać tak
niestarannie. Ponieważ gdy mówiłem ci to delikatnie nie zrozumiałe¶, więc
teraz ci mówię prosto z mostu: Popracuj nad swoimi pytaniami.
 Oczywi¶cie, możesz wyj¶ć na ulicę ¶mierdz±cy i obdarty. Żyjemy w wolnym
kraju. Ale skutki będ± mało ciekawe i dużo lepiej wychodzić na ulicę umytym
i dobrze ubranym, nie?
--
Jacek

Data: 2009-10-17 11:58:18
Autor: tg
[...]

w wiekszosc rts, turowek, tpp mozna zagrac nawet jezeli czasem
ilosc klatek na sekunde spadnie do kilku - czyli gra 'przytnie'

w wiekszosci strzelanek fpp, zwlaszcza online dostaniesz wtedy
head shota, wiec przyjemnosc z gry zadna

dlatego w shotterach raczej wazna (w przeciwienstwie do reszty
gier) jest minimalna a nie srednia ilosc klatek

Data: 2009-10-17 15:27:17
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 17 Oct 2009 11:58:18 +0100, tg napisał(a):

[...]

No cóż, nawet dla kogo¶ nie graj±cego to jest dosyć oczywiste. Ale dalej
nie bardzo rozumiem jaki parametr kart graficznych mógł mieć pytek na
my¶li. Je¶li użyty przez niego akronim FPS odczytac jako "liczba klatek na
sekundę" to przecież ona zaledwie  (szacunkowo) w połowie zależy od
parametrów karty W drugiej połowie zależy od parametrów kompa. Krótko
mówi±c, pytanie było bardzo nieprecyzyjne i wymagało od odpowiadaj±cych
dodatkowej pracy my¶lowej aby zdeszyfrować pytanie.
--
Jacek

Data: 2009-10-20 10:18:13
Autor: fv
Jacek Maciejewski wrote:
Krótko
mówi±c, pytanie było bardzo nieprecyzyjne i wymagało od odpowiadaj±cych
dodatkowej pracy my¶lowej aby zdeszyfrować pytanie.

Czyli jednak troll ;-)

Ostatecznie zakupiłem Gigabyte HD 4650 za 247zł (sklepik osiedlowy), odpaliłem HoMM5 w 1024x768 na
maksymalnych detalach +x4 AA +x16 Anizo i nawet się nie zaj±knie. Karta spełnia swoje zadanie ;-)

Jako¶ obrazu jest _bardzo_ wysoka i porównywalna (ale wci±ż ciut niższa) do karty Sapphire Radeon
9100 któr± kiedy¶ miałem. Absolutna żyleta na monitorze CRT.

PS: procesor okazało się że mam X2 4800+, co oznacza 2.5GHz taktowania (tak mi pisze bios).
--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-10-20 12:25:31
Autor: Radosław Sokół
fv pisze:
[...]

Proszę, nie używajcie słowa "budżetowa"!!!!

To paskudna kalka z języka angielskiego.

Tania, niedroga, ekonomiczna, ale za Chiny Ludowe nie stano-
wi±ca czę¶ci budżetu przecież, a więc nie budżetowa!

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2009-10-21 14:09:28
Autor: fv
Radosław Sokół wrote:
fv pisze:
[...]

Ale "tania/niedroga" to obciach, tak jak gdyby nie było mnie stać. Sugeruje niski status społeczny.
"Ekonomiczna" rodzi za¶ pytania "ale w jakim sensie" oraz odpowiedzi "to zależy". Ponadto sił±
rzeczy powraca do budżetu ;-)

"Budżetowa" jest powszechnie (tj. w naszym ¶rodowisku) zrozumiałym przymiotnikiem. Może i
niepięknym, być może zapożyczonym, ale i tak lepszym niż Walentynki i "Napij się z nami w Helołin".

Chcę powiedzieć, że nie wszystko co hamerykańskie/angolskie musi być od razu wraże. Angielski ma
wiele dobrych cech, min. t± że jednym słowem często okre¶laj± skomplikowan± sytuację. Jak np.
wła¶nie "budget card".

Tutaj będę już bronił się nieco mocniej, niż przy zawstydzaj±co grzesznym "FPS".

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-12-29 13:39:44
Autor: Radosław Sokół
fv pisze:
Ale "tania/niedroga" to obciach, tak jak gdyby nie było mnie stać. Sugeruje niski status społeczny.

Bzdura.

Szczególnie, jeżeli chodzi o przymiotnik "niedroga".

"Budżetowa" jest powszechnie (tj. w naszym ¶rodowisku) zrozumiałym przymiotnikiem. Może i

Niestety. Trzeba z tym walczyć.

[...]

Tu nie ma skomplikowanej sytuacji. Tu jest prosta sytuacja
"szukam taniego sprzętu, ale boję się, że jaki¶ chojrak
pomy¶li, że na nic więcej mnie nie stać".

Należy kupować to, co jest potrzebne. Nie ma nic złego w
kupowaniu czego¶ taniego.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

BudĹĽetowa grafika PCI-E do starszych gie r nie FPS - co polecacie?