Budżetowy SDD :)

Data: 2012-12-09 10:10:20
Autor: PK
Budżetowy SDD :)
Witam,
Niedawno podejrzewałem, że pewnie nadejdzie moment, gdy zmięknę
i postanowię spróbować SSD. Moment nadszedł dość szybko :).

W skrócie:
- pojemność powyżej 100 GB (zapewne 120-128 GB),
- prędkość nie jest dla mnie ważna (wszystkie są szybkie, bo i tak
podepnÄ™ to pod SATA II),
- bezproblemowa praca z Windows 7/8 (najchętniej także z Debianem),
- solidność, bezawaryjność,
- możliwie długa żywotność NANDów (chętnie kosztem szybkości).

Jeśli dyski jakoś istotnie różnią się temperaturą pracy, to oczywiście
wolę ten chłodniejszy.

Limit ceny... dosyć luźny. Generalnie chciałbym wydać około 400 zł, co
daje już duży wybór (lowend od: Intel, Samsung, Corsair, Kingston,
Crucial itp). Nie mniej nie jest to przetarg publiczny, więc jeśli za
ekstra 50zł można znaleźć coś dużo lepszego (chłodniejszego,
długowiecznego), to ta kasa się oczywiście znajdzie.
W temacie jestem nie bardzo zorientowany poza tym, że pod względem ceny
i dobrych opinii chyba najlepiej wypada Samsung 840 i OCZ Vertex 2/3.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-12-09 10:42:14
Autor: DooMiniK
Budżetowy SDD :)
On 09/12/2012 10:10, PK wrote:
Witam,
Niedawno podejrzewałem, że pewnie nadejdzie moment, gdy zmięknę
i postanowię spróbować SSD. Moment nadszedł dość szybko :).

Samsung 830?

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-12-10 10:22:37
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Bud¿etowy SDD :)
Dnia 2012-12-09, o godz. 10:42:14
DooMiniK <bachus@bachus> napisa³(a):

On 09/12/2012 10:10, PK wrote:
> Witam,
> Niedawno podejrzewa³em, ¿e pewnie nadejdzie moment, gdy zmiêknê
> i postanowiê spróbowaæ SSD. Moment nadszed³ do¶æ szybko :).

Samsung 830?

Szuka³em ostatnio tego modelu i ciê¿ko ju¿ znale¼æ modele wiêksze ni¿
64GB.

Zdrówko

Data: 2012-12-10 20:25:32
Autor: DooMiniK
Bud¿etowy SDD :)

On 09/12/2012 10:10, PK wrote:
[...]

http://www.overclockers.co.uk/search_results.php?sortby=&groupid=&search=samsung+830+128GB
(bardzo dobry sklep).

Na Amazonie bez problemu.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-12-09 13:13:27
Autor: R.e.m.e.K
Budżetowy SDD :)
Dnia 09 Dec 2012 10:10:20 GMT, PK napisał(a):

pod względem ceny i dobrych opinii chyba najlepiej wypada Samsung 840 i OCZ Vertex 2/3.

Jesli juz to 840 PRO i Vertex 4. Ale i tak polecam Samsunga 830 - tanszy, sprawdzony, pewny i wciaz jeden z
najwydajniejszych.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-12-09 12:47:30
Autor: PK
Budżetowy SDD :)
On 2012-12-09, R.e.m.e.K <go@dev.null> wrote:
Jesli juz to 840 PRO i Vertex 4.

Opinii o nich nie szukałem (trochę za drogie).

Ale i tak polecam Samsunga 830 - tanszy, sprawdzony, pewny i wciaz jeden z
najwydajniejszych.

Jak podkreślałem kilkukrotnie: wydajność mnie nie interesuje.

Poza tym nie jest to szczególnie tania opcja. Samsung 830 128GB
wyciągnąłby mi z kieszeni 470 zł. Czy ten dysk zaoferuje mi coś więcej
niż Intel 330 lub Kingston SVP200? Oba są o 100 zł tańsze.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-12-09 15:07:03
Autor: zlotowinfo
Budżetowy SDD :)
Poza tym nie jest to szczególnie tania opcja. Samsung 830 128GB
wyciągnąłby mi z kieszeni 470 zł. Czy ten dysk zaoferuje mi coś więcej
niż Intel 330 lub Kingston SVP200? Oba są o 100 zł tańsze.

wszystkie te są za 400zł
więc chyba jednak samsung 830

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2012-12-09 15:03:53
Autor: PK
Budżetowy SDD :)
On 2012-12-09, zlotowinfo <dupa@dupa.xx> wrote:
wszystkie te są za 400zł
więc chyba jednak samsung 830

Nie wiem gdzie Wy kupujecie (szczególnie osoba, która polecała mi coś
z cenÄ… netto :D).

Kingston: 370 zł.
Samsung: 430 zł.

Trochę za mało zarabiam, żeby obie te ceny zaokrąglić do średniej :D.

Co nie zmienia faktu, że jeśli ten Samsung jest znacznie bardziej
"żywotny" to 60 zł dorzucę. Warto? Są jakieś dobre strony z testami
poza SSDreview?

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-12-09 15:10:48
Autor: Jacek
Budżetowy SDD :)
Dnia 09 Dec 2012 12:47:30 GMT, PK napisa³(a):

On 2012-12-09, R.e.m.e.K <go@dev.null> wrote:
Jesli juz to 840 PRO i Vertex 4.

Opinii o nich nie szuka³em (trochê za drogie).

Ale i tak polecam Samsunga 830 - tanszy, sprawdzony, pewny i wciaz jeden z
najwydajniejszych.

Jak podkre¶la³em kilkukrotnie: wydajno¶æ mnie nie interesuje.

Poza tym nie jest to szczególnie tania opcja. Samsung 830 128GB
wyci±gn±³by mi z kieszeni 470 z³. Czy ten dysk zaoferuje mi co¶ wiêcej
ni¿ Intel 330 lub Kingston SVP200? Oba s± o 100 z³ tañsze.

pozdrawiam,
PK

Podobno Kolega nie zwraca uwagi na koszty - patrz 'Intel planuje BGA swoich
procesorów', gdzie PK uwa¿a, ¿e tak bêdzie lepiej.
A ¿e dro¿ej, to niewa¿ne dla Kolegi PK.
Masz w dupie wszystkich, a sam chcesz tanio???

Data: 2012-12-09 15:07:41
Autor: PK
Budżetowy SDD :)
On 2012-12-09, Jacek <ala@ola.pl> wrote:
Podobno Kolega nie zwraca uwagi na koszty - patrz 'Intel planuje BGA swoich
procesorów', gdzie PK uważa, że tak będzie lepiej.
A że drożej, to nieważne dla Kolegi PK.
Masz w dupie wszystkich, a sam chcesz tanio???

Ale planujesz coś dorzucić do wątku o dyskach?
W ogóle już kilka razy (może z 5) na dwóch (!) grupach obiecywałeś mi
PLONKa lub pisałeś, że nie chce Ci się ze mną gadać.
Naprawdę nie masz życia? Żona Cię nie chce? Do pracy jutro nie idziesz?
W telewizji nie ma niczego ciekawego?

Ja nie jestem z tych, co lecą na takich "usenetowych macho", więc jeśli
na coś liczysz, to od razu Cię informuję, żebyś sobie odpuścił.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-12-09 16:59:54
Autor: Jacek
Budżetowy SDD :)
Dnia 09 Dec 2012 15:07:41 GMT, PK napisa³(a):

On 2012-12-09, Jacek <ala@ola.pl> wrote:
Podobno Kolega nie zwraca uwagi na koszty - patrz 'Intel planuje BGA swoich
procesorów', gdzie PK uwa¿a, ¿e tak bêdzie lepiej.
A ¿e dro¿ej, to niewa¿ne dla Kolegi PK.
Masz w dupie wszystkich, a sam chcesz tanio???

Ale planujesz co¶ dorzuciæ do w±tku o dyskach?
W ogóle ju¿ kilka razy (mo¿e z 5) na dwóch (!) grupach obiecywa³e¶ mi
PLONKa lub pisa³e¶, ¿e nie chce Ci siê ze mn± gadaæ.
Naprawdê nie masz ¿ycia? ¯ona Ciê nie chce? Do pracy jutro nie idziesz?
W telewizji nie ma niczego ciekawego?

Ja nie jestem z tych, co lec± na takich "usenetowych macho", wiêc je¶li
na co¶ liczysz, to od razu Ciê informujê, ¿eby¶ sobie odpu¶ci³.

pozdrawiam,
PK

Trafi³e¶ w sedno - wszystko inne jest mniej warto¶ciowe, ani¿eli gadka z
takim dupkiem, jak Ty, który przeczy samsobie...

Data: 2012-12-09 15:16:48
Autor: Chris
Budżetowy SDD :)
W dniu 2012-12-09 13:47, PK pisze:

> Poza tym nie jest to szczególnie tania opcja. Samsung 830 128GB
wyciągnąłby mi z kieszeni 470 zł. Czy ten dysk zaoferuje mi coś więcej
niż Intel 330 lub Kingston SVP200? Oba są o 100 zł tańsze.

Bo pewnie patrzyłeś na wersję BOX z ramką montażową + Norton Ghost w komplecie, OEM jest sporo tańszy.

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-12-09 15:11:35
Autor: PK
Budżetowy SDD :)
On 2012-12-09, Chris <spam@spam.de> wrote:
Bo pewnie patrzyłeś na wersję BOX z ramką montażową + Norton Ghost w komplecie, OEM jest sporo tańszy.

Po prostu zaznaczylem na skapiec.pl ">10 sklepów" (robię tak zazwyczaj).
Bulk 830 jest dostępny w 9 i tak naprawdę w grę wchodzi tylko
Komputronik. 430 zł - ujdzie.

Czemu jest tak mało ofert? Wycofują ten model z rynku? Mam się spieszyć?
Chciałem jeszcze w tygodniu przejrzeć jakieś testy :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-12-09 17:56:17
Autor: Chris
Budżetowy SDD :)
W dniu 2012-12-09 16:11, PK pisze:
On 2012-12-09, Chris <spam@spam.de> wrote:
[...]

830 jest już troszkę na rynku i zostaje zastąpiona serią 840 i 840PRO

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-12-10 10:31:59
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Bud¿etowy SDD :)
Dnia 2012-12-09, o godz. 17:56:17
Chris <spam@spam.de> napisa³(a):

830 jest ju¿ troszkê na rynku i zostaje zast±piona seri± 840 i 840PRO

Serie to siê 840 Basic i 840 Pro nazywaj±. Przy czym Basic jest tañszy
ale nie ma najlepszych recenzji bo to ca³kiem inna konstrukcja dysku
na pamiêciach TLC  i jest od PRO wolniejszy zw³aszcza w zapisie.

Zdrówko

Data: 2012-12-10 12:15:56
Autor: Chris
Bud¿etowy SDD :)
Maciek Babcia Dobosz nabazgra³(a):

[...]

Nie ma czego¶ takiego jak BASIC :)  jest seria 840 i 840 PRO
http://www.samsung.com/us/computer/memory-storage/all-products

Przyk³ad 128MB

840 - MZ-7TD120BW
840  PRO - MZ-7PD128BW

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd¼ historiê auta i zobacz czy nie by³o wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê wypadkow±.

Data: 2012-12-10 12:31:47
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Bud¿etowy SDD :)
Dnia 2012-12-10, o godz. 12:15:56
"Chris" <chris@spam.pl> napisa³(a):

> [...]

> zw³aszcza w zapisie.

Nie ma czego¶ takiego jak BASIC :)  jest seria 840 i 840 PRO

Nie do koñca. Samsung okre¶la wewnêtrznie serie 840 jako "basic series"
w odró¿nieniu od PRO. Nazwa nie pojawia siê w specyfikacji ale siê ni±
pos³uguje a za nim sporo dystrybutorów. Przynajmniej tak twierdzili na
prezentacji na której by³em - robi± to ¿eby nie pomyliæ obu linii o
nowych numerkach. A i tak zdecydowa³em siê w koñcu na 830 w wersji
256GB. ;-)

Zdrówko

Data: 2012-12-10 12:45:04
Autor: Chris
Bud¿etowy SDD :)
[...]

Dziwna ta prezenatacja :) W dystrybucji masz opisane tak:

SSD SAMSUNG 64GB 2,5" MZ-7PC064D/EU (read/write 520/160Mb/s) NORT+RAMKA ASAP
SSD SAMSUNG 120GB 2,5" MZ-7TD120BW 840 Series ASAP
SSD SAMSUNG 120GB 2,5" MZ-7TD120KW 840 Series ASAP
SSD SAMSUNG 128GB2,5" MZ-7PC128D/EU NORT+RAMKA (read/write 520/320Mb/s) ASAP
SSD SAMSUNG 128GB2,5" MZ-7PC128N/EU (read/write 520/400Mb/s) NORTON ASAP
SSD SAMSUNG 250GB 2,5" MZ-7TD250BW 840 Series ASAP
SSD SAMSUNG 250GB 2,5" MZ-7TD250KW 840 Series ASAP NOWO¦Æ
SSD SAMSUNG 256GB2,5" MZ-7PC256D/EU NOR+RAMKA ASAP
SSD SAMSUNG 256GB2,5" MZ-7PC256N/EU NORTON ASAP

ps. Gratulkacje za 256 :) ja w lapku ci±gle bujam siê na 64GB ale w sumie na system + podstawowe programy spokojnie starczy i mam jeszcze 10-15GB wolnego.

Data: 2012-12-10 13:06:42
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Bud¿etowy SDD :)
Dnia 2012-12-10, o godz. 12:45:04
"Chris" <chris@spam.pl> napisa³(a):

Dziwna ta prezenatacja :) W dystrybucji masz opisane tak:

Zdarza mi siê bywaæ na ró¿nych prezentacjach zarówno producentów jak i
dystrybutorów. Ta by³a ZTCP z okazji Win8 i ich nowych kompach pod nie
ale nowo¶ci z tabletów czy w³a¶nie SSD prezentowali.

SSD SAMSUNG 256GB2,5" MZ-7PC256D/EU NOR+RAMKA ASAP

A ten mam u swojego dostawcy jako SSD SAMSUNG 256GB DESKTOP
INSTALLATION KIT MZ-7PC256D/EU podany. Ukompletowanie zestawu
identyczne. Nie wiem z którego kana³u dystrybucyjnego Samsunga bra³ ale
przed chwila zapyta³em i potwierdzi³ symbol mówi±c ¿e jemu nie
chcia³oby siê go w ich systemie magazynowym sprzedaæ. ;-)

ps. Gratulkacje za 256 :) ja w lapku ci±gle bujam siê na 64GB ale w
sumie na system + podstawowe programy spokojnie starczy i mam jeszcze
10-15GB wolnego.

No niestety to ciut dla mnie za ma³o bo muszê ostatnio odpalaæ 1-2
wirtualki na laptopie. 840PRO by³ zauwa¿alnie dro¿szy wiêc szuka³em 128
albo 160. No ale nie by³o ich od rêki wiêc na 256GB ostatecznie stanê³o.

Zdrówko

Data: 2012-12-09 21:41:34
Autor: Michal
Budżetowy SDD :)
[...]

Pewnie Komputronik masz na miejscu, więc wyjdzie praktycznie tak samo jak 399 + przesyłka.
Mało jak mało - 11 sklepów. Skąpiec tak ma, że potrafił wcześniej rozbijać wersję 128B na parę pozycji (+ oczywiście to samo z N i D), więc im pewnie to zostało - taki 64D jest np: w 21 sklepach w wynikach.
Dodatkowo 830 powoli ustępują miejsca 840 i 840 PRO.
Na dziś brałbym 830 128B - sprawdony, ramka i kabel Ci nie potrzebny a cały soft (w tym pełnego norton ghosta 15 w ISO i instalacyjnym EXE) pobierzesz z:
http://www.samsung.com/us/support/owners/product/MZ-7PC128D/AM

--
/MB

Data: 2012-12-09 15:15:32
Autor: Chris
Budżetowy SDD :)
W dniu 2012-12-09 13:13, R.e.m.e.K pisze:

Ale i tak polecam Samsunga 830 - tanszy, sprawdzony, pewny i wciaz jeden z
najwydajniejszych.

Jestem na plus ... chyba najlepsza oferta obecnie na rynku.

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-12-09 15:04:24
Autor: Yakhub
Budżetowy SDD :)
Witam!

W liście datowanym 9 grudnia 2012 (11:10:20) napisano:

[...]

/ciach/

Ja  używam OCZ Agility3. KosztowaÅ‚ ok. 300zÅ‚ netto. Polecam.

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2012-12-09 15:14:33
Autor: Chris
Budżetowy SDD :)
W dniu 2012-12-09 15:04, Yakhub pisze:
[...]

No nie żartuj, jeden z bardziej awaryjnych dysków SSD .. dopiero Vertex 4 nie psuje na potęgę.

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-12-09 15:16:30
Autor: Yakhub
Budżetowy SDD :)
W liście datowanym 9 grudnia 2012 (15:14:33) napisano:

SOA#1 :)

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2012-12-10 12:16:26
Autor: Chris
Budżetowy SDD :)
Yakhub nabazgrał(a):

[...]

Przygarnij kotka :)

Data: 2012-12-09 15:15:05
Autor: zlotowinfo
Budżetowy SDD :)
Ja  używam OCZ Agility3. KosztowaÅ‚ ok. 300zÅ‚ netto. Polecam.

podobno zaczynają zamulać te ocz jak się je zapełni powyżej połowy

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2012-12-09 15:16:49
Autor: Yakhub
Budżetowy SDD :)
Witam!

W liście datowanym 9 grudnia 2012 (15:15:05) napisano:

Ja  używam OCZ Agility3. KosztowaÅ‚ ok. 300zÅ‚ netto. Polecam.

podobno zaczynają zamulać te ocz jak się je zapełni powyżej połowy

SOA #1 :) :)

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2012-12-10 12:16:52
Autor: Chris
Budżetowy SDD :)
zlotowinfo nabazgrał(a):

Ja  używam OCZ Agility3. KosztowaÅ‚ ok. 300zÅ‚ netto. Polecam.
podobno zaczynają zamulać te ocz jak się je zapełni powyżej połowy

Sprawa dotyczy/Å‚a serii Vertex 4

Data: 2012-12-09 15:52:09
Autor: zlotowinfo
Budżetowy SDD :)
Użytkownik "PK" <PK@nospam.com> napisał w wiadomości news:slrnkc8ou3.2bm.PKnotb-dante.notb-home...
[...]

ja kupiłem tego 830 za 383zł - 5% alior sync, z odbiorem osobistym
przereklamowane. 2x szybciej niż wd black, ale nie mam tych ncq i ahci

WDC WD1002FAEX-00Z3A0 (1000GB)
MB/sec: 65.6 - 140, średnio 108, burst: 143, access: 12.6ms

MB/sec: 198 - 205, średnio 203, burst: 155, access: 0.1ms
SAMSUNG SSD 830 Series (128GB)

Data: 2012-12-09 15:16:23
Autor: PK
Budżetowy SDD :)
On 2012-12-09, zlotowinfo <dupa@dupa.xx> wrote:
ja kupiłem tego 830 za 383zł - 5% alior sync, z odbiorem osobistym

Ja mogę kupić za 430 zł. Także osobiście. Konta specjalnie zakładał
nie będę :P.

[...]

Nie chcę być złośliwy (jako gospodarz wątku), ale mogłeś przeczytać
post, jeśli już postanowiłeś zacytować go w całości :P.

Wydajność mi powiewa. Tzn. fajnie, że będzie trochę szybciej, ale
jak dla mnie to mogłoby mieć szybkość HDD i bym nie płakał :).

WD Scorpio (raczej Blue niż Black) być może wyląduje obok tego SSD
(ale nie w najbliższej przyszłości).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-12-09 17:55:47
Autor: R.e.m.e.K
Budżetowy SDD :)
Dnia 09 Dec 2012 15:16:23 GMT, PK napisał(a):

Wydajność mi powiewa. Tzn. fajnie, że będzie trochę szybciej, ale
jak dla mnie to mogłoby mieć szybkość HDD i bym nie płakał :).

To tak naprawde po kiego Ci SSD?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-12-09 16:59:36
Autor: PK
Budżetowy SDD :)
On 2012-12-09, R.e.m.e.K <go@dev.null> wrote:
To tak naprawde po kiego Ci SSD?

Bo ceniÄ™ ciszÄ™ :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-12-09 19:10:07
Autor: R.e.m.e.K
Budżetowy SDD :)
Dnia 09 Dec 2012 16:59:36 GMT, PK napisał(a):

To tak naprawde po kiego Ci SSD?
Bo ceniÄ™ ciszÄ™ :).

Za polowe ceny SSD kupisz 2.5'' HDD 250GB. Jak go sprytnie zamontujesz w obudowie to tez uzyskasz cisze.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-12-09 19:19:59
Autor: PK
Budżetowy SDD :)
On 2012-12-09, R.e.m.e.K <go@dev.null> wrote:
Za polowe ceny SSD kupisz 2.5'' HDD 250GB. Jak go sprytnie zamontujesz w obudowie to tez uzyskasz cisze.

Nie taką. Naprawdę cenię sobie ciszę. Planuję pasywnie chłodzonego kompa
(jeśli się uda: bez silników).

Co do sprytnie montowanych HDD, to jest to także w planie (konkretnie
WD Scorpio Blue, bo podobno nieużywany przechodzi do sleep'a i wyłącza
napęd - jeszcze muszę to potwierdzić).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-12-09 21:57:01
Autor: Radosław Sokół
Budżetowy SDD :)
W dniu 09.12.2012 20:19, PK pisze:
Nie taką. Naprawdę cenię sobie ciszę. Planuję pasywnie chłodzonego kompa
(jeśli się uda: bez silników).

To wtedy Ci będą hałasowały dławiki wszystkie.

Serio. Wyraźnie słyszalnym elementem mojego zestawu (wcale
nie pasywnie chłodzonego) jest monitor LCD. Gdy się wyłącza,
słyszę wyraźny ubytek składowych szumu o wyższych częstotli-
wościach.

| RadosÅ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |                                        |

Data: 2012-12-09 21:24:40
Autor: PK
Budżetowy SDD :)
On 2012-12-09, Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@grush.one.pl> wrote:
Serio. Wyraźnie słyszalnym elementem mojego zestawu (wcale
nie pasywnie chłodzonego) jest monitor LCD. Gdy się wyłącza,
słyszę wyraźny ubytek składowych szumu o wyższych częstotli-
wościach.

Jestem tego świadom. Nie mniej łatwiej będzie mi żyć z piskami
niż tym brzęczeniem teraz.
Zresztą akurat mój monitor jest dosyć cichy (Eizo 20"). Porównując
np. do 24" i większych, których czasem "słucham" u znajomych, jest
właściwie bezgłośny. Będę bardziej hałasował przerzucając kartki
papieru w książce :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-12-09 21:03:02
Autor: JoteR
Budżetowy SDD :)
"PK" napisał:

To tak naprawde po kiego Ci SSD?

Bo ceniÄ™ ciszÄ™ :).

I tak w celu wyciszenia, cytujÄ™:
"WD Scorpio (...) być może wyląduje obok tego SSD"? ;->

JoteR

Data: 2012-12-09 20:19:07
Autor: PK
Budżetowy SDD :)
On 2012-12-09, JoteR <joter@pf.pl> wrote:
I tak w celu wyciszenia, cytujÄ™:
"WD Scorpio (...) być może wyląduje obok tego SSD"? ;->

Za mało zacytowałeś :)
Scorpio Blue, bo nieużywane zasypiają. Nie wiem czy jeszcze jakiś
dysk tak robi, ale dla mnie po prostu ideał.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-12-09 21:40:09
Autor: JoteR
Budżetowy SDD :)
"PK" napisał:

I tak w celu wyciszenia, cytujÄ™:
"WD Scorpio (...) być może wyląduje obok tego SSD"? ;->

Za mało zacytowałeś :)

Że pominąłem "ale nie w najbliższej przyszłości"?
Zakładam, że owa "najbliższa przyszłość" to kilka góra kilkanaście miesięcy, więc wtedy będziesz się cieszył równie dobrym słuchem, jak teraz. A i ów Scorpio będzie tak samo brzęczał. A zanim z wiekiem przytępi ci się słuch, to nie tylko dyski mechaniczne, ale i SSD będą odległym wspomnieniem. ;-)

Scorpio Blue, bo nieużywane zasypiają. Nie wiem czy jeszcze jakiś
dysk tak robi, ale dla mnie po prostu ideał.

Jaki będzie docelowy system? Bo przy takim Windows (obojętnie jakiej maści) ten Scorpio sobie raczej nie pośpi. Każda praktycznie akcja na systemie plików na dowolnym wolumenie brutalnie wyrwie go z drzemki, mimo, iż to nie jego wołano. A dopóki się nie rozpędzi, system będzie w tym czasie zamrożony. Nie mówiąc o tym, że przy takim użyciu Start/Stop Count (w S.M.A.R.T.) szybko się przekręci.

JoteR

Data: 2012-12-09 21:18:53
Autor: PK
Budżetowy SDD :)
On 2012-12-09, JoteR <joter@pf.pl> wrote:
Że pominąłem "ale nie w najbliższej przyszłości"?
Zakładam, że owa "najbliższa przyszłość" to kilka góra kilkanaście miesięcy, więc wtedy będziesz się cieszył równie dobrym słuchem, jak

Decyzja zapadnie do lutego.

Jaki będzie docelowy system? Bo przy takim Windows (obojętnie jakiej maści) ten Scorpio sobie raczej nie pośpi. Każda praktycznie akcja na

Nie jestem aż taki biegły w Windowsie, ale podejrzewam, że wyłączenie
indeksowania już może sporo dać.
W wariancie hardcoreowym: dysk montowany tylko gdy jest potrzebny.

Docelowy system:
SSD: Windows (główny, codzienny OS), oprogramowanie, Virtualbox, 1 VM,
wszelkie podręczne "My Documents" itp.
HDD wewnętrzny: drugi OS, pozostałe windowsowe VMy, duże pliki aktualnie
potrzebne, mp3 itp.
HDD zewnętrzny: cały magazyn, pierwszy backup

iż to nie jego wołano. A dopóki się nie rozpędzi, system będzie w tym czasie zamrożony. Nie mówiąc o tym, że przy takim użyciu Start/Stop Count (w S.M.A.R.T.) szybko się przekręci.

I znowu: nie jestem pewien jak, ale teoretycznie powinno się dać
"wystartować" dysk, a potem dopiero go zamontować, co powinno załatwić
sprawę zamrożenia. Nie mniej nie miałem jeszcze czasu myśleć nad
konkretnym rozwiązaniem. Niewątpliwie efekt tego myślenia może
spowodować np. olanie tego HDD i kupienie drugiego SSD (niechętnie, bo
pewnie tak szybko nie stanieją) lub kupienie zewnętrznej obudowy z eSATA
(to już prędzej).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-12-09 22:57:55
Autor: JoteR
Budżetowy SDD :)
"PK" napisał:

[...]

Nic nie da. Każde niebaczne kliknięcie w "Mój komputer", akcja typu "Otwórz/Zapisz" z poziomu dowolnej aplikacji czy wpisanie "z ręki" adresu w przeglądarce zerwie ten dysk na równe talerze. Obojętnie, czy będzie on drugim, trzecim czy n-tym w systemie, czy będzie na nim "pagefile" czy też będzie całkowicie pusty. Dopóki Winda będzie go widzieć jako zamontowany wolumin - obudzi go bez żadnych ceregieli.

I znowu: nie jestem pewien jak, ale teoretycznie powinno się dać
"wystartować" dysk, a potem dopiero go zamontować, co powinno załatwić
sprawę zamrożenia.

Ale i tak będziesz musiał czekać, aż się dysk rozpędzi. Być może przy jednym szybkim dysku nie będzie to aż takie upierdliwe, jak niegdyś w przypadku moich 3 dysków SCSI i czwartego w kieszeni, ale ciągłe ręczne pod- i odmontowywanie bynajmniej komfortowe nie jest.
A może do lutego (o ile Bozia da doczekać, bo to po drodze 21 grudnia wypada) ceny dysków SSD o sensownej pojemności stanieją do takiego poziomu, że ów Scorpio odejdzie do lamusa? ;-)

JoteR

Data: 2012-12-09 22:14:43
Autor: PK
Budżetowy SDD :)
On 2012-12-09, JoteR <joter@pf.pl> wrote:
[...]

A jako zamontowany katalog na nieindeksowanej partycji? Szczerze pytam,
bo nie próbowałem. W takie rzeczy bawię się zazwyczaj na Linuxie :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-12-10 00:51:42
Autor: JoteR
Budżetowy SDD :)
"PK" napisał:

[...]

Niestety, nie mam jak teraz sprawdzić, a wówczas, gdy jeszcze walczyłem z usypianiem całego tego bałaganu (bynajmniej nie z powodu hałas - rozpędzający się sekwencyjnie łańcuch dysków SCSI dawał nieporównanie więcej doznań akustycznych niż gdy cały ten pociąg szedł na pełnych obrotach) jeszcze się nie bawiłem w montowanie woluminów pod katalog, hołdowałem bowiem zasadzie: jeden dysk - jeden wolumin - jedna literka dla Windy. Ale mam nadzieję, że podzielisz się informacją, jak to teraz wygląda pod nowymi systemami, może w 7 i 8 coś pod tym względem poprawili i próba dostępu np. do C: nie stawia na nogi wszystkich podłączonych napędów.

JoteR

Data: 2012-12-10 00:31:39
Autor: PK
Budżetowy SDD :)
On 2012-12-09, JoteR <joter@pf.pl> wrote:
[...]

Przed chwilą zerknąłem co jest pod ręką. Jest oczywiście opcja
wyłączania dysków przy braku aktywności, ale działa tylko globalnie
(przynajmniej z normalnego menu nie da się ustawić tego per dysk,
może jest to możliwe po jakimś "grzebaniu").
Z rzeczy ciekawszych: można po prostu odpiąć dysk (w "disk managment"
wybiera się dysk, klika "Offline" i efekt jest taki jak przy odłaczeniu
zewnętrznego napędu). Trochę nie mam teraz czasu na otwieranie budy, ale
mam wrażenie, że dysk się po chwili wyłączył. Nie mniej musiałbym
"zmacać" dla pewności, bo systemowy mam dużo głośniejszy niż
ten drugi. W każdym razie da się to zrobić bez admina, więc da się to
zrobić także jakimś prostym skryptem. Jeśli tak, to nie będę się
wygłupiał z żadnym Scorpio Blue tylko zostanę z aktualnym Green'em 3.5".

Oczywiście wciąż istnieje alternatywa w postaci eSATA, ale nigdy
nie używałem tego interfejsu i nie wiem, jak w praktyce wygląda
praca. Jestem przyzwyczajony do USB 2.0, czyli faktu, że trzeba plik
skopiować na coś lokalnego, obrobić i wysłać na miejsce. Jeśli
po podłaczeniu przez eSATA można normalnie działać (a chciałbym na nim
trzymać m.in. maszyny wirtualne, więc jest to trochę delikatna sprawa),
to problem w ogóle znika i w obudowie zostawiam tylko SSD.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-12-10 19:23:48
Autor: Mark
Budżetowy SDD :)
PK <PK@nospam.com> w wiadomości
news:slrnkcabd3.204.PKnotb-dante.notb-home napisał(a):
[...]
Tak, na eSATA można normalnie działać, bo to jest po prostu zewnętrzne złącze SATA i ma normalną prędkość tego złącza.
--
Mark
keitaro@pnet.pl

Data: 2012-12-11 00:41:31
Autor: T.F.
Budżetowy SDD :)
"JoteR" <joter@pf.pl> ...

[...]

Nieprawda.

Obecnie mam SSD+4xHDD i Win7-64bit i i3 na B75.
Dyski (4xHDD) bardzo ladnie usypiaja w czasie mojej pracy na kompie (system na SSD):
- klikam w "moj komputer"
- zapisz/otworz z ms office 2010 tez stosuje
- adresy z reki (Chrome/FF/Opera/IE/Safari) tez wpisuje

--
T.F.

Data: 2012-12-09 16:21:56
Autor: R.e.m.e.K
Budżetowy SDD :)
Dnia Sun, 9 Dec 2012 15:52:09 +0100, zlotowinfo napisał(a):

[...]

No to tak, czas dostepu rozni sie tylko, bagatelka, 120 razy. Drobiazg.
Podaj jeszcze IOPS obu dyskow, a potem powtorz te bzdury jeszcze raz.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-12-09 21:25:15
Autor: Mr Misio
Budżetowy SDD :)
Użytkownik PK napisał:
Witam,
Niedawno podejrzewałem, że pewnie nadejdzie moment, gdy zmięknę
i postanowię spróbować SSD. Moment nadszedł dość szybko :).

Intel 330? :)

Data: 2012-12-10 12:18:26
Autor: Chris
Budżetowy SDD :)
Mr Misio nabazgrał(a):

Użytkownik PK napisał:
Witam,
Niedawno podejrzewałem, że pewnie nadejdzie moment, gdy zmięknę
i postanowię spróbować SSD. Moment nadszedł dość szybko :).
Intel 330? :)

A dokładnie to:
INTEL 330 SSD MLC 120GB 2,5" SATA 3 SSDSC2CT120A3K5

Cena ok 400 zł tylko nie wiem czy są obecnie dostępne, u nas nie ma już jakiś czas.

Data: 2012-12-10 14:23:19
Autor: Mr Misio
Budżetowy SDD :)
Użytkownik Chris napisał:
Mr Misio nabazgrał(a):

Użytkownik PK napisał:
[...]

jakiÅ› czas.

Nie wiem, tydzien temu kupilem od reki :)

Teraz wiedze, ze wysylka
http://tiny.pl/hksfn

I coś podrożał, na bank kupilem ponizej 400.

Ale to chyba wina kursow walut, bo jak przegladam ceny to niektore rzeczy sa o 30-40 zlotych drozsze niz pamietalem...

Budżetowy SDD :)