Data: 2010-06-18 09:46:35 | |
Autor: cranky | |
Budowa Tutki | |
Witam
Mam pytanie: co to za element i z czego wykonany, że tak się ładnie zachował, w prawie jednym kawałku: http://yfrog.com/6xtu154m101piczj |
|
Data: 2010-06-18 10:08:33 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
Budowa Tutki | |
cranky ma pytanie:
co to za element i z czego wykonany, że tak się ładnie http://www.przekroj.pl/galerie_raczkowski_galeria.html?galg_id=1398 Jakoś tak mi się skojarzyło. -- Jarek |
|
Data: 2010-06-18 13:50:04 | |
Autor: cranky | |
Budowa Tutki | |
Dnia Fri, 18 Jun 2010 10:08:33 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):
cranky ma pytanie: Jeszcze jacyś profesjonaliści? |
|
Data: 2010-06-18 18:20:42 | |
Autor: porterhouse | |
Budowa Tutki | |
że tak się ładnie To ma byc "ladnie" zachowany element? Zarty chyba. Masz tam spore kawalki skrzydel ktore sie duzo lepiej zachowaly. A wogole pytanie o tyle bez sensu ze akurat ten samolot spadl po takim katem, w tym miejscu, uderzyl w ziemie tak a nie inaczej a jakbys lekko zmienil warunki poczatkowe to akurat ten kawalek by poszedl w drzazgi a inny by za to byl "ladny". Rozwazanie rownie ciekawe co liczenie ile aniolow zmiesci sie na glowce od szpilki. -- |
|
Data: 2010-06-18 18:53:00 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
Budowa Tutki | |
porterhouse napisał:
że tak się ładnie zachował, w prawie jednym kawałku: Lewe skrzydło (czyli to po prawej stronie zdjęcia) opadło na ziemię po wyhamowaniu prędkości po uderzeniu w bieriozkę. Nawet widać wklęśnięcie od pnia. -- Jarek |
|
Data: 2010-06-18 20:09:24 | |
Autor: J.F. | |
Budowa Tutki | |
Użytkownik "cranky" <doormat@poczta.onet.pl> napisał
Mam pytanie: co to za element i z czego wykonany, że tak się ładnie W takim miejscu ? Jesli nie szafa wskaznikowa/sterownicza, to moze toaleta :-) A tak swoja - te duze samoloty naprawde tak zrobione ze niewiele po nich zostaje ? Przeciez tam gdzies powinien byc dzwigar skrzydla i konstrukcja kadluba zdolna ze 200 ton przeniesc. Kadlub cisnieniowy tez swoja wytrzymalosc musi miec. J. |
|
Data: 2010-06-18 18:51:59 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
Budowa Tutki | |
Pan J.F. napisał:
A tak swoja - te duze samoloty naprawde tak zrobione ze niewiele po nich zostaje ? Naprawdę. Tak wygląda http://www.baaa-acro.com/Photos-51/F-WWCJ-6.jpg Airbus A340, który przydzwonił w beton na płycie lotniska. Nawet nie startował. Ale dzięki takiej "papierowej" konstrukcji samoloty w ogóle latają, nie spalają morza paliwa i jeszcze potrafią coś przwieźć. Przeciez tam gdzies powinien byc dzwigar skrzydla i konstrukcja kadluba zdolna ze 200 ton przeniesc. Cóż to jest 200 ton statycznego obciążenia wobec sił, które działają przy uderzeniu? Kadlub cisnieniowy tez swoja wytrzymalosc musi miec. Jak jest ciśnieniowy, to ma nawet większą wytrzymałość. Jak nadęty balonik. Przy lądowaniu dużego samolotu, na niewielkiej wysokości widać czasem, jak skręca się cały kadłub. A skrzypi przy tym jak stodoła na wietrze pod Kielcami. Na wysokości przelotowej, nawet jak rzuca w czasie turbulencji, wszystko to wygląda na bardziej sztywne. -- Jarek |
|