Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Budowa Tutki

Budowa Tutki

Data: 2010-06-18 20:09:24
Autor: J.F.
Budowa Tutki
Użytkownik "cranky" <doormat@poczta.onet.pl> napisał
Mam pytanie: co to za element i z czego wykonany, że tak się ładnie
zachował, w prawie jednym kawałku:
http://yfrog.com/6xtu154m101piczj

W takim miejscu ? Jesli nie szafa wskaznikowa/sterownicza, to moze toaleta :-)

A tak swoja - te duze samoloty naprawde tak zrobione ze niewiele po nich zostaje ?

Przeciez tam gdzies powinien byc dzwigar skrzydla i konstrukcja kadluba zdolna ze 200 ton przeniesc.
Kadlub cisnieniowy tez swoja wytrzymalosc musi miec.

J.

Data: 2010-06-18 18:51:59
Autor: Jarosław Sokołowski
Budowa Tutki
Pan J.F. napisał:

A tak swoja - te duze samoloty naprawde tak zrobione ze niewiele po nich zostaje ?

Naprawdę. Tak wygląda http://www.baaa-acro.com/Photos-51/F-WWCJ-6.jpg
Airbus A340, który przydzwonił w beton na płycie lotniska. Nawet nie
startował. Ale dzięki takiej "papierowej" konstrukcji samoloty w ogóle
latają, nie spalają morza paliwa i jeszcze potrafią coś przwieźć.

Przeciez tam gdzies powinien byc dzwigar skrzydla i konstrukcja kadluba zdolna ze 200 ton przeniesc.

Cóż to jest 200 ton statycznego obciążenia wobec sił, które działają
przy uderzeniu?

Kadlub cisnieniowy tez swoja wytrzymalosc musi miec.

Jak jest ciśnieniowy, to ma nawet większą wytrzymałość. Jak nadęty
balonik. Przy lądowaniu dużego samolotu, na niewielkiej wysokości widać
czasem, jak skręca się cały kadłub. A skrzypi przy tym jak stodoła na
wietrze pod Kielcami. Na wysokości przelotowej, nawet jak rzuca w czasie
turbulencji, wszystko to wygląda na bardziej sztywne.

--
Jarek

Budowa Tutki

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona