Budowa eksperymentalnego obiektywu, artystyczna alternatywa.

Data: 2009-03-03 02:44:43
Autor: pozitivni
Budowa eksperymentalnego obiektywu, artystyczna alternatywa.
Postanowiłem poeksperymentować. Zrobiłem już obiektyw z wizjera od
drzwi, pobawiłem sie otworkami, staram sie aktualnie wykonać taki
jedno-dwusoczewkowy, ale szukam alternatywy czym można zastępować
obiektywy, co można wykorzystać do ich budowy, w sieci jest co nieco
ale mało, może wy będziecie mieli pomysły jakieś ciekawe co by tu
zrobić żeby powstał (nawet tandetny) eksperymentalny obiektyw.Może
wykorzystać miech, będe wdzieczny za każdą dozę informacji.

pozdrawiam
Mariusz

Data: 2009-03-03 17:13:16
Autor: z photo
Budowa eksperymentalnego obiektywu, artystyczna alternatywa.
Ja kiedyś zmontowałem zestaw z mieszka do makrofotografii i achromatycznej soczewki o mocy +4 dioptrie w oprawie M52mm. Zdjęcia portetowe (cz.b.) wykonane Prakticą charakteryzowały się bardzo przyjemnym, miękkim rysunkiem. Całkiem sprawnie ustawiało się ostrość wykorzystując do tego pokrętło mieszka.

Pozdrawiam.
Zbyszek

Data: 2009-03-03 18:35:23
Autor: Zennon

Użytkownik "pozitivni" <rav-foto@o2.pl> napisał w wiadomości news:f67e3e31-0f24-43a2-b4ae-c010ba4ffac1l39g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

Uzyj kropli wody utrzymujacej sie w otworku

Zennon

Data: 2009-03-08 18:19:18
Autor: Michal Krogulec
Budowa eksperymentalnego obiektywu, artystyczna alternatywa.
W takie kombinacje bawią się przede wszystkim wielkoformatowcy. Na ich forach
radzę poszukać.

Poza tym zainteresuj się paroma sprawami:
-'zone plate' po polsku płytka strefowa. -achromat np. ze starej lornetki lub lunety
-peryskop (periscopic lens)
-obiektyw od projektora (z reguły jasny tryplet)

Jeden z grupowiczóe skonstruował replikę czegoś takiego:
Puyo-Pulligny The Adjustable Landscape Lens

--
w adresie "N0$PAM" zamień na "mkrog"

Budowa eksperymentalnego obiektywu, artystyczna alternatywa.