Budowa garażu - koszty

Data: 2012-12-11 10:47:05
Autor: Merlinnek
Budowa garażu - koszty
Jakie mog± być przybliżone koszty budowy garażu razem z robocizn± i materiałami ? Chodzi mi o murowany, ocieplony,  dach 2 spadowy, na 1 samochód

Data: 2012-12-11 10:53:25
Autor: AL
Budowa gara�u - koszty
W dniu 2012-12-11 10:47, Merlinnek pisze:
Jakie mog� by� przybli�one koszty budowy gara�u razem z robocizn� i
materiaďż˝ami ? Chodzi mi o murowany, ocieplony,  dach 2 spadowy, na 1
samoch�d

niedawno to przechodzilem - zalezy tez od podloza i potem wykonczenia samego garazu.  Ale powiedzmy 40-50tys PLN miej w pogotowiu.

Data: 2012-12-11 11:39:42
Autor: M1SLQ
Budowa garażu - koszty
Od kilku do kilkudziesięciu tys. PLN

pozdrawiam

Data: 2012-12-11 11:43:02
Autor: Merlinnek
Budowa garażu - koszty
Chłopie jak masz tak pisac, to nie pisz !!!

Data: 2012-12-11 11:56:17
Autor: RoMan Mandziejewicz
Budowa garażu - koszty
Hello Merlinnek,

Tuesday, December 11, 2012, 11:43:02 AM, you wrote:

Chłopie jak masz tak pisac, to nie pisz !!!

Babo, jak masz tak pytać, to nie pytaj!

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-12-11 17:44:10
Autor: Cavallino
Budowa garażu - koszty

Użytkownik "Merlinnek" <merlinekkkk@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ka72o1$69q$1@news.task.gda.pl...
Chłopie jak masz tak pisac, to nie pisz !!!

Ja masz nie cytować, to nie pisz.

Data: 2012-12-11 17:48:56
Autor: lublex
Budowa garażu - koszty
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:50c762da$0$26693$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Merlinnek" <merlinekkkk@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ka72o1$69q$1@news.task.gda.pl...
Chłopie jak masz tak pisac, to nie pisz !!!
Ja masz nie cytować, to nie pisz.

Jak masz nie pisać to nie cytuj!!!
....tak bez urazy, ot tak poszło... (mam nadzieję, że prawie pi±tkowo)

pozdr
lublex

Data: 2012-12-11 11:53:22
Autor: Ergie
Budowa garażu - koszty

Użytkownik "Merlinnek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ka6vf3$tom$1@news.task.gda.pl...

Jakie mog± być przybliżone koszty budowy garażu razem z robocizn± i materiałami ? Chodzi mi o murowany, ocieplony,  dach 2 spadowy, na 1 samochód

Legalnie - z pozwoleniem itd. ?
Je¶li tak to od kilkunastu tysięcy wzwyż (górnej granicy nie ma). Zależy czym kryty dach i jakie ocieplenie, jaki fundament itd. Same formalno¶ci to kilka tysięcy.

Nie wiem, co rozumiesz pod pojęciem ocieplony - mur z cegieł + styropian czy wystarczy ¶ciana jednowarstwowa z betonu komórkowego.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-12-11 12:24:06
Autor: 4CX250
Budowa garażu - koszty
Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ka73b4$3qs$1node2.news.atman.pl...
Same formalno¶ci to  kilka tysięcy.

Ergie. Formalno¶ci przy budowie garazu nie kosztuj± kilka tysięcy, chyba że zlecasz cał± organizację przedsięwzięcia kierbudowi albo developerowi to cię za to skroi ale też nie kilka tysięcy za głupi garaż.

Marek

Data: 2012-12-11 12:34:48
Autor: Ergie
Budowa garażu - koszty
Użytkownik "4CX250"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:50c717dd$0$26708$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Mapka do celów projektowych + naniesienie na mapkę po skończonej budowie to minimum tysi±c zł. Do tego dochodzi projekt (gotowce od kilkudziesięciu zł. do kilkuset za indywidualny). Nie wiem, czy znajdziesz kierownika za mniej niż 1000zł, a to już daje ponad 2 tys.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-12-11 13:55:52
Autor: 4CX250
Budowa garażu - koszty
Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ka75op$643$1node2.news.atman.pl...

Mapka do celów projektowych + naniesienie na mapkę po skończonej budowie to minimum tysi±c zł.

400zł.

Do tego dochodzi projekt (gotowce od kilkudziesięciu zł.

Projekt to nie jest sprawa formalna ale je¶li już podci±gasz to za stówkę mam całkiem porz±dny projekt a z adaptacjami (gdybym chciał drzwi do góry nogami)  za 140zł

Nie wiem, czy znajdziesz kierownika za mniej niż 1000zł,

Do budowy głupiego garażu to w kolejce kierownicy się ustawiaj± za stówkę.

a to już daje ponad 2 tys.

Mnie wyszło 600zł.

Marek

Data: 2012-12-11 15:28:17
Autor: Ergie
Budowa garażu - koszty
Użytkownik "4CX250"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:50c72d5e$0$1212$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Dla mnie formalno¶ci to cała reszta oprócz materiałów i robocizny. Przecież ten projekt to nie dla mnie a dla urzędu znaczy się formalno¶ć.

Nie wiem, czy znajdziesz kierownika za mniej niż 1000zł,

Do budowy głupiego garażu to w kolejce kierownicy się ustawiaj± za stówkę.

a to już daje ponad 2 tys.

Mnie wyszło 600zł.

W takim razie trzeba by sprecyzować region kraju :-)

Na ¦l±sku (Gliwice, Zabrze - te miasta znam) nikt za takie stawki jak podałe¶ nawet palcem nie ruszy.

Geodeta wzi±ł ode mnie 1200 za mapkę do celów projektowych i to była cena po znajomo¶ci inni byli drożsi. Inwentaryzacja powykonawcza to 500zł za budynek (4 punkty) + 100 za każde przył±cze.

Kierownicy za domek chc± 3-5 tys. Nie s±dzę by garaż zrobili taniej niż 1000. Za stówkę to nawet po fakcie kierownik papierów nie podpisze, nie mówi±c już o wzięciu odpowiedzialno¶ci za budowę.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-12-11 19:04:48
Autor: PK
Budowa garaĹĽu - koszty
On 2012-12-11, Ergie <ergie@spam.pl> wrote:
Dla mnie formalności to cała reszta oprócz materiałów i robocizny. Przecież ten projekt to nie dla mnie a dla urzędu znaczy się formalność.

Tzn. wszystko Ci jedno jak będzie wyglądał garaż? Bo nie łąpię :).
Jak kupujesz samochód, to wg. Ciebie projekt jest formalnością?
Bo wg. mnie (i chyba reszty świata...) to taki sam koszt jak metal
i plastik.
Projekt budynku to taki sam koszt jak cegły i robocizna (a szczególnie
to drugie).

Na Śląsku (Gliwice, Zabrze - te miasta znam) nikt za takie stawki jak podałeś nawet palcem nie ruszy.

To może nie być kwestia regionu kraju (choć pewnie też), a położenia
budowy. Za garaż po drugiej stronie ulicy ktoś może brać stówkę, ale
za taki, do którego musiałby dojeżdżać 30km samochodem pewnie trochę
więcej :).

Geodeta wziął ode mnie 1200 za mapkę do celów projektowych i to była cena po znajomości inni byli drożsi. Inwentaryzacja powykonawcza to 500zł za budynek (4 punkty) + 100 za każde przyłącze.

To chyba było "po znajomości", ale tego geodety z resztą w branży, bo
IMO po prostu zostałeś orżnięty :).

Kierownicy za domek chcą 3-5 tys. Nie sądzę by garaż zrobili taniej niż 1000. Za stówkę to nawet po fakcie kierownik papierów nie podpisze, nie mówiąc już o wzięciu odpowiedzialności za budowę.

Domek buduje się kilka miesięcy. Podstawowy garaż z fundamentem typu
"betonowa płyta": tyle ile schnie beton + kilka dni na resztę.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-12-12 23:16:08
Autor: Ergie
Budowa garaĹĽu - koszty
UĹĽytkownik "PK"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:slrnkcf109.204.PK@notb-dante.notb-home...

Dla mnie formalności to cała reszta oprócz materiałów i robocizny. Przecież
ten projekt to nie dla mnie a dla urzędu znaczy się formalność.

Tzn. wszystko Ci jedno jak będzie wyglądał garaż? Bo nie łąpię :).

Jak chcę postawić garaż to wiem jaki chcę i nie potrzebuję mych myśli przelewać na papier i dawać do podpisu architektowi.

[...]

Wręcz przeciwnie w przypadku budynków jak garaż to zupełnie zbędny koszt.

Na ĹšlÄ…sku (Gliwice, Zabrze - te miasta znam) nikt za takie stawki jak
[...]

To nie problem odległości tylko odpowiedzialności.
Co innego to uzupełnić i podpisać dziennik po fakcie gdy już budowa jest skończona i nie było wypadków, a co innego wziąć odpowiedzialność z góry.
Kierownik odpowiada za BHP na budowie. Jak jakiś bachor wejdzie na teren budowy i skręci sobie kostkę na nierówności to kierownik za to jeśli się okaże że teren nie był właściwie ogrodzony, oznaczony i zabezpieczony (a nigdy nie jest bo to nierealne) to kierownik za to odpowiada.

[...]

Inni chcieli sporo więcej, więc chyba jednak nie.

Kierownicy za domek chcÄ… 3-5 tys. Nie sÄ…dzÄ™ by garaĹĽ zrobili taniej niĹĽ
1000. Za stĂłwkÄ™ to nawet po fakcie kierownik papierĂłw nie podpisze, nie
mówiąc już o wzięciu odpowiedzialności za budowę.

Domek buduje się kilka miesięcy. Podstawowy garaż z fundamentem typu
"betonowa płyta": tyle ile schnie beton + kilka dni na resztę.

ściany owszem można postawić w dwa wieczory, ale przed dachem jest jeszcze wieniec, który musi związać, tak więc sumarycznie nie będzie to kilka dni, ale tygodni. W zasadzie od strony przerw technologicznych to budowa garaży trwa tyle samo co domu. Tak samo są fundamenty, chudziak i wieniec. Jedyne na czym można oszczędzić trochę czasu to wylewka - można jej nie robić, ale to IMO bez sensu w ocieplonym garażu, bo od chudziaka będzie szła wilgoć.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-12-12 22:49:03
Autor: PK
Budowa garaĹĽu - koszty
On 2012-12-12, Ergie <ergie@spam.pl> wrote:
Jak chcę postawić garaż to wiem jaki chcę i nie potrzebuję mych myśli przelewać na papier i dawać do podpisu architektowi.

No jeśli się na tym znasz, to żaden problem. Ja się na tym nie znam,
więc wolałbym projekt powierzyć:
a) architektowi (moĹĽe)
b) inĹĽynierowi (na pewno)
(oczywiście w tej kolejności).

Wręcz przeciwnie w przypadku budynków jak garaż to zupełnie zbędny koszt.

To już kwestia prywatna. Dla Ciebie garaż nie musi wyglądać, bo ma tylko
chronić samochód. OK. Dla kogoś innego garaż ma być ładny i ma być
ozdobą podwórka. Dla kogoś jeszcze innego ubranie ma tylko chronić
przed żywiołami i zasłaniać genitalia, więc bojówki, t-shirt i flanela są
idealnym zestawem od pracy po urodziny ciotki.

Także w najlepszym wypadku projekt garażu jest zbędnym kosztem dla
Ciebie :). Uogólnienie na pewno nie było prawdziwe.

[...]

Oczywiście. Ale skoro już bierzemy odpowiedzialnego kierownika (który
będzie doglądał budowy itp), to chyba zgodzisz się, że poświęcone
przez niego czas i koszty dojazdu wpłyną na stawkę.

To chyba było "po znajomości", ale tego geodety z resztą w branży, bo
IMO po prostu zostałeś orżnięty :).

Inni chcieli sporo więcej, więc chyba jednak nie.

Właśnie o tym piszę. To się nazywa "zmowa cenowa" :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-12-13 01:47:37
Autor: Ergie
Budowa garaĹĽu - koszty
UĹĽytkownik "PK"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:slrnkci2gq.2gd.PK@notb-dante.notb-home...

Także w najlepszym wypadku projekt garażu jest zbędnym kosztem dla
Ciebie :). Uogólnienie na pewno nie było prawdziwe.

Niezależnie od interpretacji czy ten koszt jest konieczny czy zbędny w kosztorysie dla banku jest on uwzględniony w dziale dokumentacja (czyli tam, gdzie mapki, uzgodnienia i inne formalności), a materiały i robocizna są uwzględniane osobno.

To nie problem odległości tylko odpowiedzialności.
Co innego to uzupełnić i podpisać dziennik po fakcie gdy już budowa jest
skończona i nie było wypadków, a co innego wziąć odpowiedzialność z góry.
Kierownik odpowiada za BHP na budowie. Jak jakiĹ› bachor wejdzie na teren
[...]

Tak, ale IMO w mniejszym stopniu niż odpowiedzialność.

To chyba było "po znajomości", ale tego geodety z resztą w branży, bo
IMO po prostu zostałeś orżnięty :).

Inni chcieli sporo więcej, więc chyba jednak nie.

Właśnie o tym piszę. To się nazywa "zmowa cenowa" :).

Budowlanką się trochę zajmowałem i wiem jedno. Z łopatą przy betoniarce mogę popracować. Skakać po dachu układając dachówki - jak najbardziej, szlifować gładzie - nie ma problemu, ale nigdy przenigdy nie chciałbym być geodetą. Mało kto na budowie ma możliwość popełnienia tak istotnych błędów jak geodeta i mało kto ma taką odpowiedzialność (z utratą uprawnień włącznie). Tak więc subiektywnie patrząc nie uważam, aby geodeta miał jakoś bardzo zawyżone stawki. Nawet gdyby pominąć odpowiedzialność to zrobienie mapki to kilka godzin latania w terenie we dwóch do tego trochę rysowania w domu. Znani mi geodeci w przeciwieństwie do architektów żyją raczej skromnie.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-12-11 13:09:59
Autor: PH
Budowa garażu - koszty

Użytkownik "Merlinnek" <merlinekkkk@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ka6vf3$tom$1news.task.gda.pl...
Jakie mog± być przybliżone koszty budowy garażu razem z robocizn± i materiałami ? Chodzi mi o murowany, ocieplony,  dach 2 spadowy, na 1 samochód

po co ocieplać je¶li nie będzie ogrzewany?

Data: 2012-12-11 14:53:56
Autor: Robson
Budowa garażu - koszty
po co ocieplać je¶li nie będzie ogrzewany?

Wprowadzasz ciepły samochód wieczorem i do rana temperatura nie spada poniżej zera?

Data: 2012-12-11 15:11:25
Autor: 4CX250
Budowa garażu - koszty
Użytkownik "Robson" <robson@z.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ka7e7a$5tm$1mx1.internetia.pl...

Wprowadzasz ciepły samochód wieczorem i do rana temperatura nie spada poniżej zera?

I rdza chrupie aż miło.

Marek

Data: 2012-12-11 15:31:53
Autor: Ergie
Budowa garażu - koszty
Użytkownik "4CX250"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:50c73f14$0$1297$65785112@news.neostrada.pl...

Wprowadzasz ciepły samochód wieczorem i do rana temperatura nie spada poniżej zera?

I rdza chrupie aż miło.

To już nie te czasy - chyba że w tym garażu ma stać jaki¶ pełnoletni samochód lub... Ford :-) Dla współczesnych aut korozja nie jest problemem.

My¶lę, że z takiego rozwi±zania jest więcej pożytku (akumulator, rozrusznik, silnik) niż strat (blacharka).

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-12-11 16:22:19
Autor: lublex
Budowa garażu - koszty
[...]

A jak dodasz taki mały wentylatorek 12/24 V o pomijalnej mocy ( jak w zasilaczu kompa) w okolicy podłogi, to po pierwsze, rano autko i podłoga s± suche, a po drugie licznik el. w garażu nawet nie ruszy.

pozdr
lublex

Data: 2012-12-11 16:39:00
Autor: masti
Budowa garażu - koszty
Dnia pięknego Tue, 11 Dec 2012 15:31:53 +0100 osobnik zwany Ergie napisał:

UĹĽytkownik "4CX250"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup

Wprowadzasz ciepły samochód wieczorem i do rana temperatura nie spada
poniĹĽej zera?

I rdza chrupie aż miło.

To juĹĽ nie te czasy

żebyś sie nie zdziwił

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-12-11 17:44:54
Autor: lublex
Budowa garażu - koszty
Użytkownik "masti" napisał
Wprowadzasz ciepły samochód wieczorem i do rana temperatura nie spada
poniżej zera?
I rdza chrupie aż miło.
To już nie te czasy
żeby¶ sie nie zdziwił

True
pozdr
lublex

Data: 2012-12-11 17:59:49
Autor: Maciek
Budowa garażu - koszty
W dniu 2012-12-11 15:31, Ergie pisze:
To już nie te czasy - chyba że w tym garażu ma stać jaki¶ pełnoletni samochód lub... Ford :-) Dla współczesnych aut korozja nie jest problemem.
Dokładnie. Współczesne auta korozji nie doczekaj±. Wkrótce trzeba je
będzie złomować zaraz po gwarancji, a nawet Ford nie korodował przecież
w 2-3 lata ;-)

Maciek

Data: 2012-12-12 01:47:42
Autor: BartekK
Budowa garaĹĽu - koszty
W dniu 2012-12-11 15:31, Ergie pisze:
I rdza chrupie aż miło.

To już nie te czasy - chyba że w tym garażu ma stać jakiś pełnoletni

Data: 2012-12-13 01:48:53
Autor: Ergie
Budowa garaĹĽu - koszty
UĹĽytkownik "BartekK"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:ka8kj8$746$1@mx1.internetia.pl...

Źle to napisałeś. Powinno być "Nie rdza jest problemem dla współczesnych aut" :)

Dobre :-)

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-12-15 08:43:20
Autor: kapec
Budowa garażu - koszty
W tym roku budowa garazu u mnie w miescinie w kompleksie 48 szt
kosztowala 14 tys zl brutto/szt. Do tego doszlo chyba 6 tysi za
projekt z uzgodnieniami, jakiestam grosze za pozwolenie na budowe.
Duza czesc kosztow byla przy tej ilosci minimalizowana. Mysle, ze
budowa garazu solo kosztowalby jakies 25 tysi ze wszystkim bez dzialki
oczywiscie.

Data: 2012-12-12 09:27:22
Autor: Robson
Budowa garażu - koszty
W dniu 2012-12-11 15:11, 4CX250 pisze:
Użytkownik "Robson" <robson@z.pl> napisał w wiadomo¶ci

Wprowadzasz ciepły samochód wieczorem i do rana temperatura nie spada
poniżej zera?

I rdza chrupie aż miło.

znaczy się, zanim wjedziesz do garażu stoisz pod nim aż ostygnie?

Data: 2012-12-12 08:30:49
Autor: AZ
Budowa garaĹĽu - koszty
On 2012-12-12, Robson <robson@z.pl> wrote:
Wprowadzasz ciepły samochód wieczorem i do rana temperatura nie spada
poniĹĽej zera?

I rdza chrupie aż miło.

znaczy siÄ™, zanim wjedziesz do garaĹĽu stoisz pod nim aĹĽ ostygnie?

Pewnie tak, a pozniej zeby juz go nie odpalac bo szkoda aku (albo juz
zaniesione do domu na podladowanie) wpycha go do srodka.

A tak na serio, pewnie ma ocieplany i ogrzewany albo nieocieplany.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-12 10:45:06
Autor: 4CX250
Budowa garaĹĽu - koszty
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:ka9fbp$k4m$4node1.news.atman.pl...
On 2012-12-12, Robson <robson@z.pl> wrote:
[...]

Taaa. Wy wszyscy wiecie wszystko najlepiej :)

Marek

Data: 2012-12-12 10:55:55
Autor: 4CX250
Budowa garażu - koszty
Użytkownik "Robson" <robson@z.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ka9fh1$ug8$2mx1.internetia.pl...
[...]

Znaczy się że piszesz bzdury wyssane z palca. Stopiony ¶nieg z sol± robi± z samochodem swoje a i w garażu robi się syf bo podłoga wiecznie mokra, wzrasta wiglotno¶ć powietrza, zawilgocenie ¶cian, nawet na metalowych czę¶ciach motoru i rowerów które stoj± obok  pojawia się nalot rdzy. Dlatego od jakiego¶ czasy wjeżdżam do garazu tylko wtedy, gdy auto nie jest oblepione nadmiernie ¶niegiem. Gdy jest oblepione, myję auto a zwłaszcza nadkola, myjk± ci¶nieniow± z gor±c± wod± i dopiero wtedy pakuję się do garazu a jak mi się nie chce myć albo opady się przedłużaj± to poprostu zostawiam auto przed garażem.

Marek

Data: 2012-12-12 11:04:55
Autor: masti
Budowa garażu - koszty
Dnia pięknego Wed, 12 Dec 2012 10:55:55 +0100 osobnik zwany 4CX250
napisał:

Użytkownik "Robson" <robson@z.pl> napisał w wiadomości
[...]

Znaczy się że piszesz bzdury wyssane z palca. Stopiony śnieg z solą
robią z samochodem swoje a i w garażu robi się syf bo podłoga wiecznie
mokra, wzrasta wiglotność powietrza, zawilgocenie ścian, nawet na
metalowych częściach motoru i rowerĂłw ktĂłre stojÄ… obok  pojawia siÄ™
nalot rdzy. Dlatego od jakiegoĹ› czasy wjeĹĽdĹĽam do garazu tylko wtedy,
gdy auto nie jest oblepione nadmiernie śniegiem. Gdy jest oblepione,
myję auto a zwłaszcza nadkola, myjką ciśnieniową z gorącą wodą i dopiero
wtedy pakuję się do garazu a jak mi się nie chce myć albo opady się
przedłużają to poprostu zostawiam auto przed garażem.

To po co w ogóle Ci garaż? Ludzie to sobie potrafią skomplikować zycie

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-12-12 14:09:53
Autor: 4CX250
Budowa garaĹĽu - koszty
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:ka9ocm$a1j$2dont-email.me...

To po co w ogóle Ci garaż? Ludzie to sobie potrafią skomplikować zycie

Żebyś się miał o co zapytać. Ty lubisz się pytać i wiele rzeczy nie mieści ci się w głowie. Ja lubię, jak się mnie pytasz. Czuję się wtedy jak prawdziwy rabi.

Marek

Data: 2012-12-12 17:24:22
Autor: Stefan Szczygielski
Budowa garaĹĽu - koszty
W dniu 12.12.2012 14:09, 4CX250 pisze:
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał:
To po co w ogĂłle Ci garaĹĽ? (...)
Żebyś się miał o co zapytać. (...) Ja lubię, jak się mnie pytasz. Czuję się wtedy
jak prawdziwy rabi.

:D

S.

Data: 2012-12-12 16:59:22
Autor: Cavallino
Budowa garażu - koszty

Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@posta.ornet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:50c854b4$0$1314$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

LOL
To jest dopiero odwrócenie pojęć.
Niektórzy żyj± po to żeby pracować i codziennie myć auto, a w skrajnych przypadkach kupuj± garaż żeby trzymać auto przed nim.
Pozazdro¶cić stanu konta, skoro Cię stać na takie zbytki.

Marek

Data: 2012-12-12 18:19:38
Autor: 4CX250
Budowa garażu - koszty
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:50c8a9da$0$1214$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Jak wam to strasznie na w±trobie leży...

Marek

Data: 2012-12-11 15:11:54
Autor: Kamil 'Model'
Budowa garażu - koszty
W dniu 2012-12-11 14:53, Robson pisze:
po co ocieplać je¶li nie będzie ogrzewany?

Wprowadzasz ciepły samochód wieczorem i do rana temperatura nie spada
poniżej zera?

Jak na zewn±trz będzie max -4C to w ¶rodku będzie może to 0C. Ale generalnie nie ogrzewany garaż ma w ¶rodku tylko kilka stopni wyższ± temp.

Data: 2012-12-11 15:28:59
Autor: huri_khan
Budowa garażu - koszty
Dnia Tue, 11 Dec 2012 14:53:56 +0100, Robson napisał(a):

po co ocieplać je¶li nie będzie ogrzewany?

Wprowadzasz ciepły samochód wieczorem i do rana temperatura nie spada poniżej zera?

Z do¶wiadczenia - standardowy garaż murowany na 1 samochód nie ogrzewany
s±siaduj±cy obydwoma bokami z innymi garażami -  przy ostatnich mrozach
-15st samochód pokazywał -3st. Może, gdybym drzwi stalowe obił styropianem
to byłoby około 0. Ale z drugiej strony mam otwory wentylacyjne, które w
jaki¶ tam sposób wietrz± garaż zmniejszaj±c wilgoć ale tez i temp.

--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2012-12-11 22:28:17
Autor: Tomasz Pyra
Budowa garażu - koszty
Dnia Tue, 11 Dec 2012 10:47:05 +0100, Merlinnek napisał(a):

Jakie mog± być przybliżone koszty budowy garażu razem z robocizn± i materiałami ? Chodzi mi o murowany, ocieplony,  dach 2 spadowy, na 1 samochód

Tak tylko wtr±cę, że ocieplenie ma sens tylko w sytuacji kiedy garaż będzie
ogrzewany.
Jak nie planujesz tam zim± robić przy aucie i go ogrzewać, to ocieplanie
nie ma żadnego sensu.
Jak planujesz warsztat, to potrzebujesz jeszcze kanał.

Data: 2012-12-11 23:03:54
Autor: venioo@interia.pl
Budowa garażu - koszty
W dniu 2012-12-11 10:47, Merlinnek pisze:
Jakie mog± być przybliżone koszty budowy garażu razem z robocizn± i
materiałami ? Chodzi mi o murowany, ocieplony,  dach 2 spadowy, na 1
samochód

Ja planuje na wiosne z plyt betonowych. Przy odrobinie pracy wlasnej calosc powinna sie zamknac w 5kPLN.

--
venioo

Budowa garażu - koszty