Budowa mostu w Mszanie

Data: 2013-07-06 07:21:11
Autor: u2
Budowa mostu w Mszanie
Budujemy mosty dla pana starosty…

Kapitan Nemo, 6 lipca, 2013 - 01:12 Nic nie robimy... Blog

Furorę w Internecie robi tekst listu specjalnego komisarza ds. koordynacji projektów infrastruktury f-my Alpine Bau do premiera, w sprawie mostu w Mszanie na autostradzie A1 przy granicy z Czechami. Komisarz f-my Alpine Bau, która procesuje się z Generalną Dyrekcją Dróg i Autostrad (GDDiA) o odszkodowanie w kwocie 1,2 mld złotych w związku z zerwaniem kontraktu na budowę A1, w tym przebudowę/remont mostu, odkrywa kulisy przedwyborczego hasła Platformy Obywatelskiej „Nie robimy polityki. Budujemy mosty”.

To, że Platforma nie miała i nie ma żadnej polityki gospodarczej , widać już gołym okiem po 6-ciu latach jej rządów. Najbardziej to dostrzec można w portfelu każdego Polaka, któremu fiskus w 2013 roku zabierze 1000 złotych więcej niż w 2012 roku, zaś w 2012 zabrał więcej w podatkach o 10 procent niż rok wcześniej. Wynika to wprost z gigantycznego marnotrawstwa, w tym wydawanych hojną ręką GDDiA miliardów złotych z budżetu oraz z funduszy unijnych, by za nie zbudować najdroższe w całej Unii ( a kto wie – może i w świecie) autostrady i mosty, najdroższe stadiony, w które pakować będziemy przez dekady kolejne miliony. Ale dzięki temu, Dyzio i jego partia mogą w nieskończoność „budować” dobrobyt w III RP, tak jak PZPR ciągle budowała socjalizm, który – choć już był na horyzoncie - ostatecznie zawalił się pod ciężarem długów. Hasłem partii Dyzia powinno więc być: „Nic nie robimy. Budujemy mosty dla pana starosty” . Oczywiście po to, żeby pan starosta wraz ze swoim przydupasem, prezentującym aktualną modę męską i aktualnie wymieniony zegarek – uroczyście mógł mostek otworzyć. Najlepiej z kilka razy….

Długi zaciągnięte przez budowniczych socjalizmu to pestka w porównaniu z dokonaniami Dyzia i jego partii, której udało się w okresie dwukrotnie krótszym zadłużyć Polskę dwukrotnie więcej niż tow. Gierek w dekadzie lat 70-tych. Symbolem marnotrawstwa III RP jest właśnie budowany dłużej niż Golden Gate, most w Mszanie. Polska pod rządami Dyzia i Platformy Obywatelskiej wymyśliła bowiem, by nad niewielkim potokiem zbudować gigantyczny most – ku chwale partii i rządu Dyzia: niczym imponujący most Golden Gate nad zatoką w San Francisco. W ten właśnie sposób – most ten przez wieki chwalić będzie imię budowniczego III RP i jego partii – o ile wcześniej się nie zawali. Gigantyczny most nad niewielkim potokiem Kolejówka w Mszanie, zanim oddano do użytku trzeba już remontować, co pozwoli partii Dyzia nadal rozwieszać bannery z hasłem: NIE ROBIMY POLITYKI. BUDUJEMY MOSTY. A nuż jakiś debil na to hasło się znowu nabierze ?….

Budowla w Mszanie jest imponujących rozmiarów. Przy długości 380 metrów jest szeroka na 42 metry. Należy do najszerszych podwieszanych konstrukcji na świecie, ustawionych w dodatku na zakręcie. Pod nią płynie niewielki strumyczek. Wszyscy pytają po co stawiano taką budowlę nad strumykiem, w dodatku o tak skomplikowanym projekcie? Jak to po co? Ku chwale partii i jej budowniczego Dyzia którego imię powinno być wyryte złotymi zgłoskami na konstrukcji mostu.
  Budowa mostu w Mszanie kosztowała już bowiem 58 mln złotych, a ile złotych jeszcze pochłonie – tego nawet nie wie Lech Witecki – dyrektor generalny Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Kwota 100 milionów złotych to minium, chociaż Alpine Bau - poprzedni wykonawca proponował, by most rozebrać i zbudować nasyp za 30 mln zł z przepustem na potok. I choć most w Mszanie miał być gotowy już przed rokiem, czyli przed propagandowym „euro-szałem” - GDDKiA zapowiada, że mostem pojedziemy w połowie 2014 roku. To kolejny termin, którego zapewne nikt nie dotrzyma.

Gigantycznemu marnotrawstwu, opisywanemu przez komisarza f-my Alpine Bau towarzyszy gigantyczna liczba bankructw firm budowlanych, dzięki czemu Polska zajęła w 2012 roku „zaszczytne” czwarte miejsce w Europie w liczbie wzrostu liczby upadłości przedsiębiorstw. W Polsce w 2012 r. upadło aż o 28 proc. firm więcej niż w roku ubiegłym, dzięki czemu przegoniliśmy Hiszpanię (+24 proc.), zrównując się ze znanym Tygrysem Bałkanów, czyli Grecją (+28 proc.). 29 proc. wszystkich upadłości dotknęło firmy budowlane (mniej więcej drugie tyle upadłości dotyczyło przedsiębiorstw zaopatrujących „budowlankę”). Te są firmy, które – zgodnie z zapowiedziami Dyzia i jego partii - miało czekać finansowe Eldorado w związku z organizacją Euro 2012 w Polsce.

Finansowe Eldorado osiągnęli jednak jedynie hojnie nagradzani urzędnicy Dyzia, gdzie za tylko Stadion Narodowy skasowali w samych premiach grubo ponad milion złotych. Gdy dodać do tych premii wszystkie, hojnie wypłacane w 2012 roku nagrody dla urzędników z takich „zakładów pracy” jak kancelarie sejmu i senatu, premiera i prezydenta, urzędników ministerstw, w tym zwłaszcza finansów a nawet NFZ, które nie ma pieniędzy na podstawowe leczenie – skala zapaści finansów państwa nie może dziś nikogo szokować. Oprócz samego Dyzia – twórcę naszego „cudu gospodarczego”.

Dziś, gdy rzecznik Dyzia niejaki Graś mówi, że w związku z koniecznością nowelizacji budżetu na 2013 rok trzeba będzie ograniczyć wydatki państwa - lecz nie będą one dotyczyć obywateli III RP oraz inwestycji(sic!) - rodzi się pytanie: Na kim lub na czym państwo Dyzia odbije sobie zrujnowany już w maju br. budżet na 2013, jeśli nie będą to obywatele ? Borsuka i muchy państwo Dyzia przecież nie ruszy. Ani też popierającego Platformę konia. Może więc Dyzio wytnie polskie lasy, aby dorżniętym drewnem upchnąć 40 miliardowe manko w budżecie ?

http://niepoprawni.pl/blog/705/budujemy-mosty-dla-pana-starosty
--
http://www.youtube.com/watch?v=IWE828WHpng

Data: 2013-07-06 12:49:37
Autor: Anatol
Budowa mostu w Mszanie
W dniu 2013-07-06 07:21, u2 pisze:

[...]

Most został wymyślony za rządów PiS i Polaczka gdy opracowano projekt budowlany i rozstrzygnięto I przetarg na ten odcinek A1 razem z mostem (jeden z nielicznych za rządów PiS) :

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=15962479&postcount=1908

[...]

W rozległej dolinie niewielki potok w ciągu kilku godzin może się zamienić w rwącą rzekę.

[...]

Alpine Bau dwukrotnie dobrowolnie podpisała umowę na realizację tego projektu. Alpine Bau nie jest w stanie go dokończyć z w powodu bankructwa austriackiej centrali, wynikającej z problemów finansowych i braku obiecanego dofinansowania od hiszpańskiego właściciela Alpine Bau :  Fomento de Construcciones y Contratas.

Most jest zaawansowany w 95% i dokończy go za głupie 55 mln PLN firma  z Zawiercia :

http://www.thecity.com.pl/Rynek/Infrastruktura/GDDKiA-Intercor-dokonczy-Most-w-Mszanie-zamiast-Alpine-Bau

Dokończenie budowy finansuje natomiast Alpine Bau ze swoich gwarancji bankowych :

http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/1012787.html

Dlatego są tak wkurwieni.

Anatol

Data: 2013-07-06 16:02:54
Autor: u2
Budowa mostu w Mszanie
W dniu 2013-07-06 12:49, Anatol pisze:
[...]

droga miala byc gotowa w 2010 a nie w 2013 czy pozniej, taka jest wasza cala "robota", aby wszystko spieprzyc maksymalnie, t.zn. maksymalnie drogo i maksymalnie pozno, a najlepiej wcale.

--
http://www.youtube.com/watch?v=IWE828WHpng
http://www.youtube.com/watch?v=wJfZ9OsKb8E

Data: 2013-07-06 18:23:25
Autor: Anatol
Budowa mostu w Mszanie
W dniu 2013-07-06 16:02, u2 pisze:
[...]

To była robota Alpine Bau z którą ludzie Polaczka podpisali umowę na wykonanie. W 2008 firma praktycznie wstrzymała prace na odcinku - prawdopodobnie z powodu braku finansowania przez zagrożone bankructwem zachodnie banki - i została wyrzucona z budowy.

Anatol

Data: 2013-07-06 19:15:39
Autor: u2
Budowa mostu w Mszanie
W dniu 2013-07-06 18:23, Anatol pisze:
[...]

sciemniasz, to ze torpedujecie budowe autostrad wiadomo od lat.

Data: 2013-07-06 20:09:35
Autor: pluton_
Budowa mostu w Mszanie
droga miala byc gotowa w 2010 a nie w 2013 czy pozniej, taka jest wasza
cala "robota", aby wszystko spieprzyc maksymalnie, t.zn. maksymalnie
drogo i maksymalnie pozno, a najlepiej wcale.

a te miliony mieszkan to na kiedy mialy byc?

Nullification

Data: 2013-07-06 20:02:00
Autor: u2
Budowa mostu w Mszanie
W dniu 2013-07-06 20:09, pluton_ pisze:
[...]

juz sa gotowe, pod mostem w Mszanie.

Data: 2013-07-06 20:35:09
Autor: pluton_
Budowa mostu w Mszanie
> a te miliony mieszkan to na kiedy mialy byc?

juz sa gotowe, pod mostem w Mszanie.

To znaczy, ze mamy mieszkac pod mostem ?

Nullification

Data: 2013-07-06 20:28:07
Autor: u2
Budowa mostu w Mszanie
W dniu 2013-07-06 20:35, pluton_ pisze:
a te miliony mieszkan to na kiedy mialy byc?

juz sa gotowe, pod mostem w Mszanie.

To znaczy, ze mamy mieszkac pod mostem ?

no jasne szambonurze.

Data: 2013-07-07 09:28:07
Autor: pluton_
Budowa mostu w Mszanie

> To znaczy, ze mamy mieszkac pod mostem ?

no jasne szambonurze.

No to powodzenia pedale. Moesz przychodzic do mojego smietnika po resztki.

Nullification

Data: 2013-07-07 10:59:12
Autor: u2
Budowa mostu w Mszanie
W dniu 2013-07-07 09:28, pluton_ pisze:
a te miliony mieszkan to na kiedy mialy byc?

juz sa gotowe, pod mostem w Mszanie.

To znaczy, ze mamy mieszkac pod mostem ?

no jasne szambonurze.

No to powodzenia. Moesz przychodzic do mojego smietnika po resztki.

nie zadaje sie z pedalskimi szambonurami.

Data: 2013-07-06 13:00:25
Autor: xantiros
Budowa mostu w Mszanie
[...]

Zapraszam w czasach powodzi zobaczyć ten mały strumyk :D

Data: 2013-07-06 19:23:23
Autor: pluton_
Budowa mostu w Mszanie
czy w tym przydlugasnym pierdoleniu o cos chodzi  ?
jezeli tak, to poprosze o strzeszczenie w 1 zdaniu.

Nullification

Budowa mostu w Mszanie