Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Budowa piasty

Budowa piasty

Data: 2009-05-17 21:23:25
Autor: Wojciech Waga
Budowa piasty
Witam,

ma ktoś może jakiś link wyjaśniający budowę piast tylnych? :)

Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić jak wygląda łożyskowanie piasty co ma 2 łożyska, brakuje mi co najmniej jednego. Bębenek z piastą połączony jest na ślizgu?

pozdr.
w.

Data: 2009-05-17 20:40:41
Autor: M_X
Budowa piasty
Przejrzyj jakiś z manuali piast na stronie dtswiss, dosyć ładnie jest to rozrysowane + zdjęcia serwisowe - tych sporo w manualau 370-ki:
http://www.dtswiss.com/Service/PRODUCT-DOCUMENTS.aspx

 POZDRAV
                  M_X

Data: 2009-05-17 21:37:59
Autor: PeJot ( home)
Budowa piasty
Wojciech Waga pisze:
Witam,

ma ktoś może jakiś link wyjaśniający budowę piast tylnych? :)

Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić jak wygląda łożyskowanie piasty co ma 2 łożyska, brakuje mi co najmniej jednego. Bębenek z piastą połączony jest na ślizgu?

Może być i na ślizgu, ale to w wyczynowych piastach co ważą 200 gramów. Zwykle w sprzęgle jest 2 łożyska na kulkach ok. 3 mm średnicy, podobnie jak w klasycznym wolnobiegu nakręcanym.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-05-17 21:42:02
Autor: Wojciech Waga
Budowa piasty
PeJot ( home) pisze:
Wojciech Waga pisze:
Witam,

ma ktoś może jakiś link wyjaśniający budowę piast tylnych? :)

Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić jak wygląda łożyskowanie piasty co ma 2 łożyska, brakuje mi co najmniej jednego. Bębenek z piastą połączony jest na ślizgu?

Może być i na ślizgu, ale to w wyczynowych piastach co ważą 200 gramów. Zwykle w sprzęgle jest 2 łożyska na kulkach ok. 3 mm średnicy, podobnie jak w klasycznym wolnobiegu nakręcanym.


No ok,

Novatec robi piasty na 2 i 4 łożyska. Te na 4 mają 4 maszynówki na osi + 2 kulkowe na bębenku?

pozdr.
w.

Data: 2009-05-17 22:05:24
Autor: PeJot ( home)
Budowa piasty
Wojciech Waga pisze:
PeJot ( home) pisze:
Wojciech Waga pisze:
Witam,

ma ktoś może jakiś link wyjaśniający budowę piast tylnych? :)

Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić jak wygląda łożyskowanie piasty co ma 2 łożyska, brakuje mi co najmniej jednego. Bębenek z piastą połączony jest na ślizgu?

Może być i na ślizgu, ale to w wyczynowych piastach co ważą 200 gramów. Zwykle w sprzęgle jest 2 łożyska na kulkach ok. 3 mm średnicy, podobnie jak w klasycznym wolnobiegu nakręcanym.


No ok,

Novatec robi piasty na 2 i 4 łożyska. Te na 4 mają 4 maszynówki na osi + 2 kulkowe na bębenku?

Nie znam budowy tych na 4 łożyskach, wiem tylko że są one nieprzyzwoicie ciężkie. Te z 2ma mają 2 łożyska maszynowe dokładnie w tych miejscach gdzie klasyczna piasta ma konusy i kulki. Sprzęgło ma identyczną budowę, oczywiście zamiast bieżni łożyska "nośnego" jest gniazdo pod łożysko maszynowe. A i jeszcze w Novatecu sprzęgło odkręca się z lewej strony długaśnym kluczem przez korpus, a nie z prawej jak w piaście klasycznej. W sumie konstrukcyjnie to jest bubel, odległości pomiędzy łożyskami nośnymi są zmienne i zależą od egzemplarza sprzęgła, co oznacza że jedna piasta po zaciśnięciu zacisku toczy się OK, a druga ciężko. Co nie przeszkadza aby sporo firm robiło podobne konstrukcje.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Budowa piasty

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona