Budowa wiat garażowych - prośba o opinię

Data: 2019-08-14 12:37:04
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Budowa wiat garażowych - prośba o opinię
Szanowni,

mam dwie granicz±ce ze sob± działki budowlane - jedna zabudowana jest  domem, druga stoi pusta. Na pustej działce o powierzchni 1000m2 chcę  postawić dwie wiaty garażowe o powierzchni zabudowy 45m2 każda. Wiaty  stały by na granicy moich działek.
Chcę je zrobić murowane, z trzema pełnymi ¶cianami (w jednej z nich była  by brama garażowa), z normalnym dachem, ustawione byłby w ten sposób:

https://s6.ifotos.pl/img/wiatajpg_qswewwr.jpg

Między wiatami byłby odstęp 10cm. Czy taka budowla bez jednej ¶ciany to  nadal wiata?
Czy można tutaj zastosować przepisy o wiatach garażowych o powierzchni do  50m2 i wybudować je bez zgłoszenia?
Plan zagospodarowania dopuszcza budowę w granicy działki.

Pozdrawiam
Tomasz Gorbaczuk

Data: 2019-08-14 04:27:45
Autor: Kris
Budowa wiat garażowych - pro¶ba o opinię
W dniu ¶roda, 14 sierpnia 2019 12:37:11 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:
[...]

Kilka razy już się przekonałem że "co kraj(powiat) to obyczaj"
Zapytaj więc najlepiej w swoim lokalnym PINB co oni o tym sadz±

Data: 2019-08-14 17:10:21
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .08.2019 o 13:27 Kris <kszysztofc@gmail.com> pisze:

Kilka razy już się przekonałem że "co kraj(powiat) to obyczaj"
Zapytaj więc najlepiej w swoim lokalnym PINB co oni o tym sadz±

Pójdę oczywi¶cie - ale tam u mnie nie ma z kim porozmawiać.
Trzeba będzie zrobić zgłoszenie i poczekać na ewentualny sprzeciw.

TG

Data: 2019-08-14 15:06:22
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu ¶roda, 14 sierpnia 2019 17:10:23 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:
W dniu .08.2019 o 13:27 Kris pisze:

> [...]

Pójdę oczywi¶cie - ale tam u mnie nie ma z kim porozmawiać.
Trzeba będzie zrobić zgłoszenie i poczekać na ewentualny sprzeciw.

A nad tymi 10cm przerwy nie będzie również dachu?
Czy też "dwie wiaty" mog± mieć wspólny dach?

Data: 2019-08-15 09:10:16
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .08.2019 o 00:06 Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> pisze:

> [...]

A nad tymi 10cm przerwy nie będzie również dachu?
Czy też "dwie wiaty" mog± mieć wspólny dach?

Nie będzie wspólnego dachu - oczywi¶cie zrobię jakie¶ "tymczasowe"  zakrycie - ale konstrukcyjnie to będ± dwa odrębne obiekty..

TG

Budowa wiat garażowych - prośba o opinię